Şimdi Ara

sıralı sistemde neden landi renzo (30. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
767
Cevap
7
Favori
169.311
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 2829303132
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Bir önceki aracım 97 model classic düz vitesti. 100 beygirlik olanından. Bu araçlar için düzgün bir işçilik ile herhangi bir kiti taktırabilirsiniz. Yakıt konusunda da oldukça iyidir. Mesela benim araçta Voltran marka bir kit vardı. Yerli üretimdi. Benim hesaplamalarıma göre 1 Ltre LPG ile şehir içi en az 10 km yol yapıyordu. Sizin de benzer şekilde bir tasarruf edebileceğinizi düşünüyorum .Tabi yol iklim ve sürüş tarzınız da tüketimi etkileyen diğer faktörler. iyi günler
  • cevap için teşekkürler ama kalite farkını gerçekten merak ediyorum. 1300 tl ye de takan var 1600 e de. eğer aralarında benin anlayamayacağım kadar düşük bir kalite farkı varsa 300 tl paramı neden çöpe atayım ki? sizin tavsiye ettiğiniz marka hangisidir , yani araba sizin olsan hangisini taktırırdınız sayın coskunismail ?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: olek1988

    cevap için teşekkürler ama kalite farkını gerçekten merak ediyorum. 1300 tl ye de takan var 1600 e de. eğer aralarında benin anlayamayacağım kadar düşük bir kalite farkı varsa 300 tl paramı neden çöpe atayım ki? sizin tavsiye ettiğiniz marka hangisidir , yani araba sizin olsan hangisini taktırırdınız sayın coskunismail ?

    Arkadaşımda 2000 golf var. Tartarini var üzerinde ve araç gayet güzel, istikrarlı ve performanslı. Benim aracımda Landirenzo var, ben de çok ama çok memnunum. Önemli olan işinin ehli iyi bir usta bulabilmek. Landirenzo'da sadece LPG tankı yerli, diğer markalarda yerli parça kullanımı fazla olabilir, ve fiyat bu yüzden 1300 e kadar düşüyor sanırım.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi coskunismail -- 26 Ekim 2011; 22:48:47 >
  • slm coşkunismail hocam bendepassat 1.8t 150 bg varüzerinde atiker var araç otomatik şehir içi 50 kuruş yakıyor bu yakıtı nasıl düşürebiliriz ustalara soruyorum yakması normal diyor sizce nasıl saygılar
  • quote:

    Orijinalden alıntı: serseri.2323

    slm coşkunismail hocam bendepassat 1.8t 150 bg varüzerinde atiker var araç otomatik şehir içi 50 kuruş yakıyor bu yakıtı nasıl düşürebiliriz ustalara soruyorum yakması normal diyor sizce nasıl saygılar

    Şehir içi çok değişken olduğundan birşey diyemem. Gittiğiniz mesafeden tutun da trafiğin durumu, hava şartları, yolun bozukluğu, rampa ve kullanım alışkanlıklarınız çok önemli çünkü. Çok sakin bir kullanımınız varsa biraz hızlanın, agresif kullanıyorsanız biraz sakin kullanın, arabanın bir an önce hızlanması için gaza fazla basmayın, ani fren yapmayın. Ayrıca kış geliyor havalar soğudu, yakıtın artması normaldir. Tabi tüm bunları aracınızın yakıt ayarlarının normal ve LPG beyninin en ideal şekilde ayarlandığını varsayarak söylüyorum.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: coskunismail

    quote:

    Orijinalden alıntı: r7153

    yeni landi renzolandım dün itibariyle..... astra sedan 2009 115hp.....
    hayırlısı bakalım.....

    bir kaç sorum var?

    1) daha önceki arabamda brc vardı, ısınınca tüpe geçiyordu,5dk sonra durduğumda ve tekrar arabayı çelıştırdığımda hemen tüpe geçerdi. bunda ise araba sıcakta olsa bayaa geç geçiyor tüpe? ve bu arada benzi kullanıyor, bunun çaresi nedir?

    2) enkektörlerde bosch yazmıyor? 3harfli bişeydi ama unuttum. aynı şey lpg filtresinin de üzerinede yazıyordu? bu nedir? bosch demişlerdi?

    3) kısa süreli stop edip açlıştırmalarda usta 15sn bekler dedi tüpe geçerken , bu çok değilmi?

    1. Landirenzo da motor sıcaksa bile rölantide çalışıyorsa araç benzinde kalır, çünkü motorun maksimum korunması amaçlanmıştır. Bunun için az biraz gaza basıp 1100 deviri geçirince LPG ye geçer.
    2. Enjektörlerin markası MED. Bu marka da özel olarak landirenzo için üretilen ve oldukça kaliteli ennjektörlerdir. Bosch olan kısmı ise enjektör sürgüsüdür.
    3. Beklemeyip hemen 1100 devire çıkarırsanız LPG ye geçer. Unutmayın ki motor daha önemli.

    Hocam benim de bir sorum olacak. Landi Renzo marka Lpg kullanıyorum. Yakıt aldığımda pompanın girdiği yerin 15 cm ilerde bir vida gibi bir bağlantı yeri sanırım. Kaçak var. hem dolarken yapıyor hem de dolduktan sonra 1 dk fln devam ediyor. Bir iki pompacı 17 lik anahtarla sıkıla fln dedi. Siz ne önerirsiniz ne gibi bir problem olabilir. Ciddi bir sorun mudur? Ve de nerede göstermemi tavsiye edersiniz. Mutlaka landi Renzo bayii mi olmalı.

    İkinci sorum yukarıda sizde okudum. Bu LPG kitindeki araç vites boşta gidiyorken hemen benzine mi geçer. İlk kez sizden duydum. Geçiyorsa bunu nerden anlarız LPG lanbasından mı ? Teşekkür ederim yardımlarınız için...
    Aracım seat leon 1.6 staylance 2006)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi jowood1 -- 30 Ekim 2011; 1:54:24 >




  • Arkadaşlar,

    Yeni bir araç satın aldım. Dacia Logan MCV 1.6 LPG Euro 5. Fabrkasyon LPG'li. Fakat gaz deposunu dolduramıyoruz. 2 sefer benzinciye gittim. BP ve Shell'e. Benzinci tabancayı taktığında gıdım gıdım gaz gidiyor. Sonra da gazı kesiyor. Bir çözümü var mı? Bilen var mı?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: jowood1

    quote:

    Orijinalden alıntı: coskunismail

    quote:

    Orijinalden alıntı: r7153

    yeni landi renzolandım dün itibariyle..... astra sedan 2009 115hp.....
    hayırlısı bakalım.....

    bir kaç sorum var?

    1) daha önceki arabamda brc vardı, ısınınca tüpe geçiyordu,5dk sonra durduğumda ve tekrar arabayı çelıştırdığımda hemen tüpe geçerdi. bunda ise araba sıcakta olsa bayaa geç geçiyor tüpe? ve bu arada benzi kullanıyor, bunun çaresi nedir?

    2) enkektörlerde bosch yazmıyor? 3harfli bişeydi ama unuttum. aynı şey lpg filtresinin de üzerinede yazıyordu? bu nedir? bosch demişlerdi?

    3) kısa süreli stop edip açlıştırmalarda usta 15sn bekler dedi tüpe geçerken , bu çok değilmi?

    1. Landirenzo da motor sıcaksa bile rölantide çalışıyorsa araç benzinde kalır, çünkü motorun maksimum korunması amaçlanmıştır. Bunun için az biraz gaza basıp 1100 deviri geçirince LPG ye geçer.
    2. Enjektörlerin markası MED. Bu marka da özel olarak landirenzo için üretilen ve oldukça kaliteli ennjektörlerdir. Bosch olan kısmı ise enjektör sürgüsüdür.
    3. Beklemeyip hemen 1100 devire çıkarırsanız LPG ye geçer. Unutmayın ki motor daha önemli.

    Hocam benim de bir sorum olacak. Landi Renzo marka Lpg kullanıyorum. Yakıt aldığımda pompanın girdiği yerin 15 cm ilerde bir vida gibi bir bağlantı yeri sanırım. Kaçak var. hem dolarken yapıyor hem de dolduktan sonra 1 dk fln devam ediyor. Bir iki pompacı 17 lik anahtarla sıkıla fln dedi. Siz ne önerirsiniz ne gibi bir problem olabilir. Ciddi bir sorun mudur? Ve de nerede göstermemi tavsiye edersiniz. Mutlaka landi Renzo bayii mi olmalı.

    İkinci sorum yukarıda sizde okudum. Bu LPG kitindeki araç vites boşta gidiyorken hemen benzine mi geçer. İlk kez sizden duydum. Geçiyorsa bunu nerden anlarız LPG lanbasından mı ? Teşekkür ederim yardımlarınız için...
    Aracım seat leon 1.6 staylance 2006)

    LPG de her türlü kaçak tehlikelidir. O yüzden dolum esnasında olsa da kaçağın onarılması gerekir ve tercihen landirenzo bayii, olmazsa herhangi bir LPG servisine giderek o vidayı sıktırın.
    İkinci sorunuzda olayı tam anlamamışsınız. İlk çalışmada motor sıcak bile olsa araç benzinde çalışır demiştik. Biraz gaza basıp 1100 devire çıkarırsanız LPG ye geçer diye anlatmıştık. Yani yolda seyir halindeyken LPG de çalışan bir araç rolantide de olsa boşta da olsa benzine geçmez.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: autoshow

    Arkadaşlar,

    Yeni bir araç satın aldım. Dacia Logan MCV 1.6 LPG Euro 5. Fabrkasyon LPG'li. Fakat gaz deposunu dolduramıyoruz. 2 sefer benzinciye gittim. BP ve Shell'e. Benzinci tabancayı taktığında gıdım gıdım gaz gidiyor. Sonra da gazı kesiyor. Bir çözümü var mı? Bilen var mı?

    Öncelikle aracınız hayırlı olsun, kazasız kullanışlar dilerim. Aracınızın üzerindeki LPG kiti hangi marka ise o servise ya da aracınızın servisine gidin durumu anlatın. Sanırım şamandıra ile ilgili bir sorun var gibi.
  • astra sedan 2009 araca yeni kit takıldı....

    önceleri benzinde giderken ort. tüketim 9 ile 9.5 litreyken şimdi 11 ile 11.5 litre civarı gösteriyor yol bilgisayarı...

    bu artış neden???

    tüp yakıtı normal... 20tl tüple ilk seferde bile 85km gitti... (şehir içi tamamen)
  • quote:

    Orijinalden alıntı: r7153

    astra sedan 2009 araca yeni kit takıldı....

    önceleri benzinde giderken ort. tüketim 9 ile 9.5 litreyken şimdi 11 ile 11.5 litre civarı gösteriyor yol bilgisayarı...

    bu artış neden???

    tüp yakıtı normal... 20tl tüple ilk seferde bile 85km gitti... (şehir içi tamamen)

    LPG benzine göre %20 fazla tüketilir.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: coskunismail

    quote:

    Orijinalden alıntı: r7153

    astra sedan 2009 araca yeni kit takıldı....

    önceleri benzinde giderken ort. tüketim 9 ile 9.5 litreyken şimdi 11 ile 11.5 litre civarı gösteriyor yol bilgisayarı...

    bu artış neden???

    tüp yakıtı normal... 20tl tüple ilk seferde bile 85km gitti... (şehir içi tamamen)

    LPG benzine göre %20 fazla tüketilir.

    peki benim yol bilgisayarındaki gördüğm ort. yakıt benzinmi? tüp mü? tüp olamaz heralde:???
  • quote:

    Orijinalden alıntı: r7153

    quote:

    Orijinalden alıntı: coskunismail

    quote:

    Orijinalden alıntı: r7153

    astra sedan 2009 araca yeni kit takıldı....

    önceleri benzinde giderken ort. tüketim 9 ile 9.5 litreyken şimdi 11 ile 11.5 litre civarı gösteriyor yol bilgisayarı...

    bu artış neden???

    tüp yakıtı normal... 20tl tüple ilk seferde bile 85km gitti... (şehir içi tamamen)

    LPG benzine göre %20 fazla tüketilir.

    peki benim yol bilgisayarındaki gördüğm ort. yakıt benzinmi? tüp mü? tüp olamaz heralde:???


    Tam bilemiyorum LPG olabilir de olmayabilir de. Ancak havaların soğuduğunu ve tüketimin arttığını da hesaba katmak gerekir.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: coskunismail

    quote:

    Orijinalden alıntı: r7153

    quote:

    Orijinalden alıntı: coskunismail

    quote:

    Orijinalden alıntı: r7153

    astra sedan 2009 araca yeni kit takıldı....

    önceleri benzinde giderken ort. tüketim 9 ile 9.5 litreyken şimdi 11 ile 11.5 litre civarı gösteriyor yol bilgisayarı...

    bu artış neden???

    tüp yakıtı normal... 20tl tüple ilk seferde bile 85km gitti... (şehir içi tamamen)

    LPG benzine göre %20 fazla tüketilir.

    peki benim yol bilgisayarındaki gördüğm ort. yakıt benzinmi? tüp mü? tüp olamaz heralde:???


    Tam bilemiyorum LPG olabilir de olmayabilir de. Ancak havaların soğuduğunu ve tüketimin arttığını da hesaba katmak gerekir.

    sanırım tam olarak bilemiyoruz. havalardan olamaz ,çünkü burda havalar öyle pek soğumadı. mersindeyim.




  • Slm 96 model 2.0 motor full grup peugeot 406 aracımda KME sıralı kit var yazılımda full grup seçeneği var. Arıza lambası yanmıyor, Lpg kalibrasyonu çok iyi yapıldı. 10000 km dir kullanıyorum memnunum Fakat bir sorunum var. Araç genelde belli bir hızın üstünde vitesteyken ve gaza basılı değil durumda ilerlerken (cut off da sanırım) Zaman zaman 5 -10 saniye süreyle benzine geçiyor (uyarı sinyali vermiyor ışık yanıp sönüyor)
    Sinyali önce bobinden aldık sorun düzelmedi daha sonra devir saatinden aldık yine düzelmedi. Sorun sizce ne olabilir.
    Bir de bosh enjektörleri KME kitle kullanabilirmiyim. Teşekkürler
  • Mrb, 2005 opel astra 1.4 classic otomatik aracıma birkaç ay önce landi renzo kit taktırmıştım.

    Yakıt olarak genelde km başına 25 kuruş yakıyor.

    Gaz göstergesi randımanlı çalışmıyor. Takılan firmaya gittiğim normal, hepsinde bu şekilde oluyor dediler.

    Geçenlerde aracı sıkışık trafikte kullanırken freni basıp her durduğumda motorda titreme olup araç söndü. Sonrasında ayar yaptırmaya götürdüm. Ayar yapıldıktan sonra bu sorun ortadan kalktı.

    Fakat sürekli olmasada arada bir yokuş aşağı giderken ayağımı gazdan çektiğimde araç yine sönüyor. Tabi hem yokuş aşağı hem de araç söndüğünde
    direksiyon ve fren sertleştiği için aracın kontrolü zorlaşıyor. Normade aracın söndüğünü hemen farkediyordum fakat bir keresinde farketmemişim viraj
    dönerken zar zor dönebildim. Araç otomatik olduğu için boşa alıp çalıştırması hele de 90-100 ile yokuş aşağı inerken bir hayli zor oluyor.

    Bunun dışında bir diğer sorunda araç ile düz yolda giderken bir anda sistem ötmeye başlıyor. İlk başlarda gaz bittiği için diyordum fakat aracı durdurup söndürüp tekrar çalıştırıyorum araç bir süre benzinde çalıştıktan sonra(normalden biraz daha fazla sürüyor) gaza geçiyor devam ediyor. Normalde gaza geçerken
    benzinde olduğunu gösteren lamba sönüp gaza geçtiğini gösteren lamba yanıyor ve de üst kısımda kalan gaz miktarını gösteriyor. fakat bu ikaz sesi ile benzin ve gazda olduğunu gösteren ışıklar birlikte yanıyor ve ne kadar gaz kaldığını gösteren tüm ışıklar sönüyor.

    Bu durumları taktırdığım yerde anlattım. Sorun gaz ayarı ile ilgili dediler. Ayar yaptılar fakat hiçbirşey değişmedi.

    Ayrıca enjektörlerden gelen ses sorunu oldukça fazla. Arabam lpg ye geçtiğinde dizel motorlu gibi çalşııyor. hatta arabayı bilmeyen birkaç arkadaş dizel olduğunu
    zannetti. Hatta dizel motorların gürültülü çalıştığını bilen bir arkadaşa araba dizele geçti, benim araba hem dizel hem benzinde çalışıyor dedim. eleman inandı.
    Bu derece gürültülü çalışıyor.

    Bu sorunları çözmenin bir yolu var mı? Niye oluyordur? Bu konuda bilgi verirseniz sevinirim




  • quote:

    Orijinalden alıntı: sayınabim

    Slm 96 model 2.0 motor full grup peugeot 406 aracımda KME sıralı kit var yazılımda full grup seçeneği var. Arıza lambası yanmıyor, Lpg kalibrasyonu çok iyi yapıldı. 10000 km dir kullanıyorum memnunum Fakat bir sorunum var. Araç genelde belli bir hızın üstünde vitesteyken ve gaza basılı değil durumda ilerlerken (cut off da sanırım) Zaman zaman 5 -10 saniye süreyle benzine geçiyor (uyarı sinyali vermiyor ışık yanıp sönüyor)
    Sinyali önce bobinden aldık sorun düzelmedi daha sonra devir saatinden aldık yine düzelmedi. Sorun sizce ne olabilir.
    Bir de bosh enjektörleri KME kitle kullanabilirmiyim. Teşekkürler

    LPG ısı sensöründen olabilir.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: bozcaa

    Mrb, 2005 opel astra 1.4 classic otomatik aracıma birkaç ay önce landi renzo kit taktırmıştım.

    Yakıt olarak genelde km başına 25 kuruş yakıyor.

    Gaz göstergesi randımanlı çalışmıyor. Takılan firmaya gittiğim normal, hepsinde bu şekilde oluyor dediler.

    Geçenlerde aracı sıkışık trafikte kullanırken freni basıp her durduğumda motorda titreme olup araç söndü. Sonrasında ayar yaptırmaya götürdüm. Ayar yapıldıktan sonra bu sorun ortadan kalktı.

    Fakat sürekli olmasada arada bir yokuş aşağı giderken ayağımı gazdan çektiğimde araç yine sönüyor. Tabi hem yokuş aşağı hem de araç söndüğünde
    direksiyon ve fren sertleştiği için aracın kontrolü zorlaşıyor. Normade aracın söndüğünü hemen farkediyordum fakat bir keresinde farketmemişim viraj
    dönerken zar zor dönebildim. Araç otomatik olduğu için boşa alıp çalıştırması hele de 90-100 ile yokuş aşağı inerken bir hayli zor oluyor.

    Bunun dışında bir diğer sorunda araç ile düz yolda giderken bir anda sistem ötmeye başlıyor. İlk başlarda gaz bittiği için diyordum fakat aracı durdurup söndürüp tekrar çalıştırıyorum araç bir süre benzinde çalıştıktan sonra(normalden biraz daha fazla sürüyor) gaza geçiyor devam ediyor. Normalde gaza geçerken
    benzinde olduğunu gösteren lamba sönüp gaza geçtiğini gösteren lamba yanıyor ve de üst kısımda kalan gaz miktarını gösteriyor. fakat bu ikaz sesi ile benzin ve gazda olduğunu gösteren ışıklar birlikte yanıyor ve ne kadar gaz kaldığını gösteren tüm ışıklar sönüyor.

    Bu durumları taktırdığım yerde anlattım. Sorun gaz ayarı ile ilgili dediler. Ayar yaptılar fakat hiçbirşey değişmedi.

    Ayrıca enjektörlerden gelen ses sorunu oldukça fazla. Arabam lpg ye geçtiğinde dizel motorlu gibi çalşııyor. hatta arabayı bilmeyen birkaç arkadaş dizel olduğunu
    zannetti. Hatta dizel motorların gürültülü çalıştığını bilen bir arkadaşa araba dizele geçti, benim araba hem dizel hem benzinde çalışıyor dedim. eleman inandı.
    Bu derece gürültülü çalışıyor.

    Bu sorunları çözmenin bir yolu var mı? Niye oluyordur? Bu konuda bilgi verirseniz sevinirim

    Eğer simit depo taktırdıysanız dedikleri doğrudur, randımanlı olmaz. Aracınız benzindeyken sorunsuz çalışıyorsa, LPG sisteminizde sorun olduğu kesindir. Büyük ihtimalle ECU sorunlu gibi görünüyor. Ayrıca LPG elektrik sisteminizin de gözden geçirilmesinde fayda var. Siz öncelike ECU arızası, sonra yazılım sorunu üzerinde ısrar edin ve tüm LPG sisteminizi gözden geçirmelerini sağlayın.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi coskunismail -- 11 Kasım 2011; 20:46:50 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: coskunismail

    quote:

    Orijinalden alıntı: sayınabim

    Slm 96 model 2.0 motor full grup peugeot 406 aracımda KME sıralı kit var yazılımda full grup seçeneği var. Arıza lambası yanmıyor, Lpg kalibrasyonu çok iyi yapıldı. 10000 km dir kullanıyorum memnunum Fakat bir sorunum var. Araç genelde belli bir hızın üstünde vitesteyken ve gaza basılı değil durumda ilerlerken (cut off da sanırım) Zaman zaman 5 -10 saniye süreyle benzine geçiyor (uyarı sinyali vermiyor ışık yanıp sönüyor)
    Sinyali önce bobinden aldık sorun düzelmedi daha sonra devir saatinden aldık yine düzelmedi. Sorun sizce ne olabilir.
    Bir de bosh enjektörleri KME kitle kullanabilirmiyim. Teşekkürler

    LPG ısı sensöründen olabilir.

    Lpg geçiş ısısında sorun yok. Bu olayı özellikle cut off da yapması ısı sensörünü aklıma getirmiyor. Teşekkürler




  • quote:

    Orijinalden alıntı: sayınabim

    quote:

    Orijinalden alıntı: coskunismail

    quote:

    Orijinalden alıntı: sayınabim

    Slm 96 model 2.0 motor full grup peugeot 406 aracımda KME sıralı kit var yazılımda full grup seçeneği var. Arıza lambası yanmıyor, Lpg kalibrasyonu çok iyi yapıldı. 10000 km dir kullanıyorum memnunum Fakat bir sorunum var. Araç genelde belli bir hızın üstünde vitesteyken ve gaza basılı değil durumda ilerlerken (cut off da sanırım) Zaman zaman 5 -10 saniye süreyle benzine geçiyor (uyarı sinyali vermiyor ışık yanıp sönüyor)
    Sinyali önce bobinden aldık sorun düzelmedi daha sonra devir saatinden aldık yine düzelmedi. Sorun sizce ne olabilir.
    Bir de bosh enjektörleri KME kitle kullanabilirmiyim. Teşekkürler

    LPG ısı sensöründen olabilir.

    Lpg geçiş ısısında sorun yok. Bu olayı özellikle cut off da yapması ısı sensörünü aklıma getirmiyor. Teşekkürler

    Sanırım yazılımsal bir sorun var. Ya da gaz basıncını ayarlayan regülatör arızalı olabilir. Cut off durumunda araç kendi hızıyla ilerlediğinden ilave bir gaz verilme durumu olmuyor ve tabiri caizse rölantide gidiyor, bu durumda da regülatör motora gitmesi gereken miktarda gaz basıncını tam ayarlayamadığından gazı kesiyor gibi. ECU dan yazılımda benzin kullanımının açık veya kapalı olduğunu kontrol ettirin. Açıksa kapatsınlar büyük ihtimalle de düzelecek gibi geliyor.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi coskunismail -- 12 Kasım 2011; 15:44:27 >




  • 
Sayfa: önceki 2829303132
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.