Şimdi Ara

Sıfır aldığım araç ve açık ayıp

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
38
Cevap
1
Favori
3.386
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Merhabalar.

    Seat ibiza aracım var. 2 çocuk olunca özellikle hafta sonları olsun uzun yollarda olsun bagaj baya baya sıkıntı oluyor.

    İkinci elde gönlümüze göre araç denk gelmediği için sıfıra yöneldik.

    Bundan 2 hafta önce 416 bine ford tourneo courier titanyum beyaz renk araç için İzmir'de bir bayi ile anlaştık.

    Dün aracı teslim almaya gittik. Teslim anında aracın sağına soluna bakma esnasında bagaj kapağında çökme ve yine bagaj kapağının iki tarafında dikkatli bakınca fabrikasyon hatalar gördük.

    O an ki can sıkıntısında tutanak falan tutalım demedik ancak onlarda zaten kibar bir dil ile sorunu çözeceklerini dile getirdiler.

    Fabrikaya geri dönüş yapacaklarını ve aracın ayıplı olduğunu bildireceklermiş.

    Ne gibi çözüm önerisi olur dediğimde hata oranı neticesinde gelecek değer kaybı miktarının geri ödeneceği ya da aracın sorunlarının tamamen çözülüp o şekilde verileceği söylendi. Son olarak da aracı benden satın alabileceklerini söylediler.

    Aklımdan ilk geçen aynı paranın iadesi oldu.

    Ancak şu an araca şu an için 17-18 bin civarı bir zam geldi.

    Bir yanımda aynı aracın kusursuzu ile değişiminden yana.

    Böyle bir durumla karşılaşan veya böyle bir durumda neler yapmamız gerektiğini bilen arkadaşlar varsa yardımcı olursa sevinirim.








  • Teslim alma bayide başka araç varsa onu versinler

  • Teslim alma gerekirse bir hafta bekler yenisini alırım sakın alma derim

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Teslim almayın.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Aracı teslim almadım. Bu şekilde kabul etmeyeceğimi söyleyip orada bıraktım.

    Aynı özellikte başka araç olmadığını söylediler. Yani bire bir değişime pek açık değiller.

    Hukuksal olarak başına böyle bir olay gelen varsa acaba neler yaptılar. Ya da benim şu an beklemekten başka ne yapmam gerekir?

  • iyi bir indirim ve ücretsiz bakım karşılıgında küçük kusurları dert etmeyin. kapıdan cıkar cıkmaz birini arka bagajdan bamm diye vurabileceğini unutmayın. tutanak tutturun videya alın , bir avukata danısın.

  • Aracı görmeden vekalet ile tescil işlemi yaptırmayın. İşlemler bitince notere çağırsınlar.

    Şehir dışı için sabah gidin görün, daha önce işlemi başlatsınlar sadece noter imza kalsın, plakayı çıkartıp getirirler.

    Ben hiç bir zaman vekalet vermedim.

    Hatta sadece plakası çıkmamış aracı iade bile ettim. Ötv yi geri çekip paramı ödediler.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Aracı teslim almayın olsun bitsin sorun ne ki

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Oncelikle gecmis olsun.Noterden merkeze ihtar cekin aracin ayipli oldugunu teslim almayaginizi soyleyin.oyle araci almaktansa 0 alip boyle olacagina 2. El arac alip ekspertiz yaptirip alırsınız

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • Araci teslim almaya gittim dediginize gore aracin plakasi cikmis ve adiniza tescillenmis. Teslim alma-almiyorum diyenler hukuki surec baslar ne zaman sonlanir peki dusundunuzmu..
    2 ihtimaliniz var.
    1.si araci tekrar bayinin 2.el satisi var ise onlara noterden satis verip ayni aracin yenisini siparis vericeksiniz.
    2.ihtimal boyasiz ya da boya ile giderilecek sorunlara karsilik iyi bir deger kaybi talep edip yolunuza devam ediceksiniz.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • boraaaaa B kullanıcısına yanıt

    Dogru yapmissiniz. Bayiler PDI islemi yapmak ile sorumlu, pre delivery inspection(teslimat oncesi son kontrol). Keske Fotograf ve video da cekmis olsaniz.


    Bayi ile degil marka ile iletisime gecin. Basinizdam gecenleri anlatin ve talebinizi acik.ve net olarak belirtin. (Ayipsiz misli , kayibin tazmini ile birlikte para iadesi vs.)


    E posta olarak bunlari yapin.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • nightblueist kullanıcısına yanıt

    Aynen dediğiniz gibi araç plakası çıktı adımıza tescillendi kasko ve sigortası da yapıldı. Arabayı alıp bayiden çıkacakken bu vuruk kısmı gördük.

    Anladığım kadarı ile bayi bana aracı onarım değer kaybı eşliğinde bir teklif verme peşinde. Eğer bu bana uymaz ise de aracı geri alabileceklerini söylüyorlar. Ama işte söz uçar yazı kalır diye bir laf var ya, onlardan cevap gelmeden hukuksal boyuta gitsem mi bilmedim. Şu an için güvendik bekliyoruz.

    Araca zam geldi sıfırını sipariş beklersem hem bekleme aşaması hem de tekrar zam gelme olasılığı var eylül ayında.

  • NextMove kullanıcısına yanıt

    Fotoğraf ve video çektim.

    Şu an için bayiye güvendim ve beklemedeyim. Ama bir hak kaybı da yaşamak istemiyorum. Dediğiniz gibi en azından bayiden cevap gelene kadar noterden ihtar yerine markaya e posta atayım.

    Ayıpsız misli vermeye bayi yanaşmıyor çünkü piyasada araç olmadığını söylüyorlar.

    Öncelikli olarak hasarın giderilmesi ve bana değer kaybının ödenmesi olduğunu söylüyorlar. Diğer ihtimal ise verdiğim parayı geri almak.

  • boraaaaa B kullanıcısına yanıt

    İşler Hukuksal boyuta varmadan önce karşılıklı iyi niyet kapsamında çözmeye çalışın. Dedigim gibi hukuksal boyut ne yazikki ulkemizde cok uzun suruyor. Bu surec icinde aracinizi kullanamayacaksiniz. Verdiginiz para bagli kalacak. Bir suru maddi problem olusacaktir.

    Eger hasar ufak boyutlardaysa (ornegin boyasiz pdr ile cozulebilecekse ya da ufak bir lokal boya ile.) bu sorunu bayi cozup size imzali kaseli sifir arac teslimi sirasinda farkedilip bayimizde yaptirilmistir tarzi bir yazi alin.

    Elinizde fotograflarda olduktan sonra bu arac ticari sinifta oldugu icin ileride satarken cok buyuk bir deger kaybi yaratmayacaktir. Sahsen soyledigim hasar boyutlarindaysa ben olsam yapilacak indirim + ucretsiz bakim vb bir anlasma ile en kisa surede cozum yoluna giderdim. Tekrardan gecmis olsun.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 12 bin lira geri değer kaybı için ödeme çıktı.

    Artı isteğe bağlı olarak bagaj değişimi ya da bagajı onarım ve boya yapılması teklif edildi.

  • Eğer fiyatta indirim yapıcaklarsa aracı kabul edip satın alabilirsin. Ücretsiz bakım da teklif etmeni öneririm.

  • 400bin gibi bir rakama o aracı alamayacaksınız. Şu sıralar bayiler ne derse o oluyor maalesef. Daha üst bölümlerle de görüşün, iyi bir indirim ve ücretsiz bakım alıp teslim alın bence de.

  • brkprlk35 kullanıcısına yanıt

    Aracın şu an sıfırı 433.

    İndirim ile şu an 400 lira civarına gelmiş oluyor bana.

    Peki ama bagaj kapağını komple değiştirmeli miyiz yoksa göçük düzeltme ve sonrasında boya işlemi mi yapılmalı ona karar veremedim. Sonuç ta bu bir kaza değil fabrikasyon bir hata komple değiştirsem içim daha rahat olur ancak satmaya karar verdiğimde bu büyük bir problem olur mu ?

  • Degisim yaptirin neden onarima ne gerek var ki ? Zaten elinizde belge olacak. Tramer vs de olmayacak

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Eğer lokal onarım ve boya kurtarıyorsa + 12000 değer kaybı bedeli ile öneri makul. Yasal süreçler kolay değil. Hasarın fotoğrafını atarsanız, boyutu ve durumu görülünce daha somut öneriler gelecektir.

  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.