Şimdi Ara

Rüzgar türbünü yapıyorum (33. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
10.309
Cevap
109
Favori
2.447.956
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
2 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 3132333435
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Merak ediyorum. Forum katılımcısı arkadaşlar arasında, alternatörden elde edilecek elektrik gücünü hidrojen elde etmekte kullanarak hidrojeni depolayıp daha sonra bu hidrojeni, yakıt hücreleri vasıtası ile AC elektrik akımına çevirmeyi düşünen ve araştıran oldumu ?

    Bilemiyorum ama belkide enerjiyi bataryalarda depolamaktan daha kolay ve ucuz bir yöntemdir.

    Herkese selamlar....
  • haklı olabilirsiniz ve elektroliz için sabit akım yada gerilime ihtiyaç yok diye düşünüyorum.. ama hidrojen teknolojisi henüz pek kullanılmayan en azından izim için vede malzeme temin etmenin zor oldugu bir kulvar ama şu anki mevcut sistemleri heryerde ve her ilde bulmak çokta zor olmasa gerek..
    kolay gelsin
  • quote:

    Orjinalden alıntı: kudduz

    Merak ediyorum. Forum katılımcısı arkadaşlar arasında, alternatörden elde edilecek elektrik gücünü hidrojen elde etmekte kullanarak hidrojeni depolayıp daha sonra bu hidrojeni, yakıt hücreleri vasıtası ile AC elektrik akımına çevirmeyi düşünen ve araştıran oldumu ?

    Bilemiyorum ama belkide enerjiyi bataryalarda depolamaktan daha kolay ve ucuz bir yöntemdir.

    Herkese selamlar....


    Ben bu hidrojen konusunu araştırmıştım. Hatta hidrojenin elde edilmesi ile ilgili Vestel in çok yüksek verimli bir sistem üzerinde çalıştığını öğrenmiştim. Son durumu ne oldu acaba bilemiyorum. Yalnız hidrojenin dezavantajları sözkonusu. Hidrojen doğadaki en hafif element olduğu için depolamak sıkıntı yaratıyor. Depolamak için çok yüksek basınçlarda sıkıştırmanız gerekiyor. Sıkıştırmak için de bir enerji harcamak zorundayız. Bu da hesaplamalarda verimi düşüren bir kayıp olarak karşımıza çıkıyor. Yada çok düşük sıcaklıklarda sıvılaştırmak ki bu çok daha zor bir olay. Şimdi bazı arkadaşlar şunusöyleyecek bor ile hidrojen depolanabiliyor deyecekler ama bu da pratikte birçok sorunu olan bişey o kadar derinlere inmeyelim en iyisi.

    Ben enerji depolamada şöyle birşey düşünüyorum. Belki kullanılıyordur bilemiyorum. Hidrojen üretip onu sıkıştırmaya çalışmak yerine bildiğimiz havayı sıkıştıralım. Örneğin 300 bar gibi yüksek basınçlarda çalışan hermetik kompresörler var. Bu şekilde sıkıştırılmış 100 litrelik bir depo düşünün. Bence bu enerji 40 litrelik bir otogaz tüpü kadar enerjiye eşdeğerdir. Neden derseniz 1 litelik tüpgaz patladığında yaklaşık 200 litrelik bir gaz ortaya çıkıyormuş. Üstelik içten yanmalı motorlarda çıkan ısıyı yine motorun kendi enerjisini kullanarak soğutmaya çalışıyoruz. Sıkıştırılmış hava ile çalışan bir motorda böyle bir dezavantaj da olmayacak.




  • quote:

    Orjinalden alıntı: ŞEF34

    kzengin arkadaşıma aynen katılıyorum. Bu hidrojen elde etmek ve depolamak sanıldığı kadar kolay bir şey değil. Basit bir elektroliz setiyle elde ettiğim hidrojeni eski bir motosiklet motorunda kullanayım dedim ve motoru patlattım. Elim yüzüm yandı. Arkadaşlar hidrojen gazı amatör bilgilerle kullanılacak bir gaz değil. Net te yaptığım araştırmalarda bu işler için çok büyük yatırımlar ve ar-ge gerekiyor.

    Aslında ben hidrojeni önceden elde edip, sonra depolayıp kullanmak yerine motor üzerinde elde edip, hemen kullanmayı düşünüyorum. Yani bir depoya gerek kalmadan şarj dinamosunun ürettiği elektikle elektroliz yapıp, üretilen gazı hemen motorda kullanmak daha pratik gibi geliyor bana.

    Bu arada kenan hocam ve Mehmet TURHAN ustamın yaptıkları son çalışmadan dolayı ikisini de tebrik ediyorum. Güzel bir iş çıkarmışsınız. Artık amatör işi olmaktan çıkmış. Elinize sağlık.

    TEŞEKKÜR EDERİMZ




  • quote:

    Orjinalden alıntı: kzengin


    quote:

    Orjinalden alıntı: kudduz

    Merak ediyorum. Forum katılımcısı arkadaşlar arasında, alternatörden elde edilecek elektrik gücünü hidrojen elde etmekte kullanarak hidrojeni depolayıp daha sonra bu hidrojeni, yakıt hücreleri vasıtası ile AC elektrik akımına çevirmeyi düşünen ve araştıran oldumu ?

    Bilemiyorum ama belkide enerjiyi bataryalarda depolamaktan daha kolay ve ucuz bir yöntemdir.

    Herkese selamlar....


    Ben bu hidrojen konusunu araştırmıştım. Hatta hidrojenin elde edilmesi ile ilgili Vestel in çok yüksek verimli bir sistem üzerinde çalıştığını öğrenmiştim. Son durumu ne oldu acaba bilemiyorum. Yalnız hidrojenin dezavantajları sözkonusu. Hidrojen doğadaki en hafif element olduğu için depolamak sıkıntı yaratıyor. Depolamak için çok yüksek basınçlarda sıkıştırmanız gerekiyor. Sıkıştırmak için de bir enerji harcamak zorundayız. Bu da hesaplamalarda verimi düşüren bir kayıp olarak karşımıza çıkıyor. Yada çok düşük sıcaklıklarda sıvılaştırmak ki bu çok daha zor bir olay. Şimdi bazı arkadaşlar şunusöyleyecek bor ile hidrojen depolanabiliyor deyecekler ama bu da pratikte birçok sorunu olan bişey o kadar derinlere inmeyelim en iyisi.

    Ben enerji depolamada şöyle birşey düşünüyorum. Belki kullanılıyordur bilemiyorum. Hidrojen üretip onu sıkıştırmaya çalışmak yerine bildiğimiz havayı sıkıştıralım. Örneğin 300 bar gibi yüksek basınçlarda çalışan hermetik kompresörler var. Bu şekilde sıkıştırılmış 100 litrelik bir depo düşünün. Bence bu enerji 40 litrelik bir otogaz tüpü kadar enerjiye eşdeğerdir. Neden derseniz 1 litelik tüpgaz patladığında yaklaşık 200 litrelik bir gaz ortaya çıkıyormuş. Üstelik içten yanmalı motorlarda çıkan ısıyı yine motorun kendi enerjisini kullanarak soğutmaya çalışıyoruz. Sıkıştırılmış hava ile çalışan bir motorda böyle bir dezavantaj da olmayacak.


    O zaman neden elektrikle uğraşıyoruz? Rüzgarla direkt kompresörü çevirip, havayı sıkıştırabiliriz?

    Ortada yine regülasyon sorunu kalıyor, elektrik üreteceksek gerilim, kompresör çevireceksek devir??!!




  • quote:

    Orjinalden alıntı: erroraesthumanum


    quote:

    Orjinalden alıntı: kzengin


    quote:

    Orjinalden alıntı: kudduz

    Merak ediyorum. Forum katılımcısı arkadaşlar arasında, alternatörden elde edilecek elektrik gücünü hidrojen elde etmekte kullanarak hidrojeni depolayıp daha sonra bu hidrojeni, yakıt hücreleri vasıtası ile AC elektrik akımına çevirmeyi düşünen ve araştıran oldumu ?

    Bilemiyorum ama belkide enerjiyi bataryalarda depolamaktan daha kolay ve ucuz bir yöntemdir.

    Herkese selamlar....


    Ben bu hidrojen konusunu araştırmıştım. Hatta hidrojenin elde edilmesi ile ilgili Vestel in çok yüksek verimli bir sistem üzerinde çalıştığını öğrenmiştim. Son durumu ne oldu acaba bilemiyorum. Yalnız hidrojenin dezavantajları sözkonusu. Hidrojen doğadaki en hafif element olduğu için depolamak sıkıntı yaratıyor. Depolamak için çok yüksek basınçlarda sıkıştırmanız gerekiyor. Sıkıştırmak için de bir enerji harcamak zorundayız. Bu da hesaplamalarda verimi düşüren bir kayıp olarak karşımıza çıkıyor. Yada çok düşük sıcaklıklarda sıvılaştırmak ki bu çok daha zor bir olay. Şimdi bazı arkadaşlar şunusöyleyecek bor ile hidrojen depolanabiliyor deyecekler ama bu da pratikte birçok sorunu olan bişey o kadar derinlere inmeyelim en iyisi.

    Ben enerji depolamada şöyle birşey düşünüyorum. Belki kullanılıyordur bilemiyorum. Hidrojen üretip onu sıkıştırmaya çalışmak yerine bildiğimiz havayı sıkıştıralım. Örneğin 300 bar gibi yüksek basınçlarda çalışan hermetik kompresörler var. Bu şekilde sıkıştırılmış 100 litrelik bir depo düşünün. Bence bu enerji 40 litrelik bir otogaz tüpü kadar enerjiye eşdeğerdir. Neden derseniz 1 litelik tüpgaz patladığında yaklaşık 200 litrelik bir gaz ortaya çıkıyormuş. Üstelik içten yanmalı motorlarda çıkan ısıyı yine motorun kendi enerjisini kullanarak soğutmaya çalışıyoruz. Sıkıştırılmış hava ile çalışan bir motorda böyle bir dezavantaj da olmayacak.


    O zaman neden elektrikle uğraşıyoruz? Rüzgarla direkt kompresörü çevirip, havayı sıkıştırabiliriz?

    Ortada yine regülasyon sorunu kalıyor, elektrik üreteceksek gerilim, kompresör çevireceksek devir??!!




    Hayrı dikkat ederseniz hermetik kompresör dedim. Yani bunlar vidalı falan oluyorlar ister yavaş dönderin ister hızlı içeri hava pompalıyor. Geri kaçırma olmuyor.




  • Cevap veren arkadaşlara teşekkür ederim. Sadece bilmek istemiştim.
  • kompresörlerin verim %23 max diye okumuştum kalan yine ısı olarak kayıp bide tekrar kayıpları gözönüne alıp elektriğe çevirmeye kalkarsak verim iyice düşecek ama kompresör verimini artırmaya yönelik çalışmalar var bildiğim kadarıyla
  • forumun başlarında yazıları bulunanan mustafa kavcı arkadaş hidrojeni depolayarak yakıt olarak kullanma deneyimini kazanmış bir arkadaştı.ancak seviyesiz ve basit mailler canına tak demiş olacakki malesef forumu terk etti.
  • elektrolizinde verimi düşük yüksek sıcaklıkta elektrolizin verimi biraz artıyo ama yinede düşük vede hidrojen zaten problemli
  • quote:

    Orjinalden alıntı: EyLanxtiN

    Onu inşa etmek için harcayacağın parayla 10 yıllık elektrik faturan ödenir

    biraz kapsamlı düşünüldüğünde durum son derece açık aslında .bu tip uniteler elektriğin olmadığı bölgelerde kullanılabilme avantajı yüzünden üstünlük saylıyor.
    bizim kurduğumuz bu sistem bir yazlık için.ünitenin kurulduğu bölgeye enyakın elektirik hattı 250 metre.dolayısıyla elektrik almak için 6-7 direk ve hattın maliyetini karşılamak gerekiyor.eee adı üstünde YAZLIK 2 ay kullanılıyor.bu durumda yaa robinson gibi yaşıyacaksın yada 8-10 bin ytl verip elektrik alacaksın.şimdi bir daha değerlendirme yapalım lütfen.




  • Sn. dhan000;
    Hazır bir plan yada şablon vermek çok zor.Kaldı ki benim çalışmam bana ait innovatif bir çalışma olduğundan patent başvurusu yapana kadar bilgi aktarmak istemiyorum.

    Yine de SAVONİUS ve DARRİEUS tipi türbinleri araştırarak başlayabilirsiniz.Youtube'da (açılmışsa tabii) Vertical Wind Turbine yazarak aratırsanız yüzlerce vıdeo cıkacaktır karşınıza.

    Bu arada (bu bilgi herkes için)http://www.windturbine-performance.com adresinde yepyeni ve yüksek performanslı bir VAWT çalışmasına yıllarını vermiş bir duayen olan Yavuz Ali Şener ile karşılaşacaksınız.Bu sitenin tamamını okumak, zihninizde yepyeni kapılar açacaktır.BETZ limiti sınırlarını zorlayan bu çok şaşırtıcı proje ile neden hiçbir yatırımcının ilgilenmediği de çok düşündürücü.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi kudduz -- 30 Haziran 2008; 19:43:12 >




  • quote:

    Orjinalden alıntı: avsar35

    kompresörlerin verim %23 max diye okumuştum kalan yine ısı olarak kayıp bide tekrar kayıpları gözönüne alıp elektriğe çevirmeye kalkarsak verim iyice düşecek ama kompresör verimini artırmaya yönelik çalışmalar var bildiğim kadarıyla


    Hermetik kompresör sızdırmayan kompresördür. Yani motor milinin dönme hızı ile içeri hapsedilen hava debisi arasında matematiksel bir oran vardır. Yani geriye kayıp olarak sadece sürtünme enerjisi kalıyor. Hermetik kompresörlerin birçok çeşidi var. Bir örneği buzdolabı motorudur.
  • çok iyi olmuş
  • quote:

    Orjinalden alıntı: kudduz

    Sn. dhan000;
    Hazır bir plan yada şablon vermek çok zor.Kaldı ki benim çalışmam bana ait innovatif bir çalışma olduğundan patent başvurusu yapana kadar bilgi aktarmak istemiyorum.

    Yine de SAVONİUS ve DARRİEUS tipi türbinleri araştırarak başlayabilirsiniz.Youtube'da (açılmışsa tabii) Vertical Wind Turbine yazarak aratırsanız yüzlerce vıdeo cıkacaktır karşınıza.

    Bu arada (bu bilgi herkes için)http://www.windturbine-performance.com adresinde yepyeni ve yüksek performanslı bir VAWT çalışmasına yıllarını vermiş bir duayen olan Yavuz Ali Şener ile karşılaşacaksınız.Bu sitenin tamamını okumak, zihninizde yepyeni kapılar açacaktır.BETZ limiti sınırlarını zorlayan bu çok şaşırtıcı proje ile neden hiçbir yatırımcının ilgilenmediği de çok düşündürüçü.

    hocam sizi anlıyorum ve alakan için sagolasın..ben genel olarak yapımı daha kolay gibi olan lenz tipine igi duyuyorum ilginçtir nette bununla ilgili karşılaştırma örnekleri görmedim yada ben hep yanlış yerde aradım..
    kolay gelsin




  • herkese iyi calısmalar
    bir süredir yazıları okuyorum ve hepinize bu kadar seviyeli bir paylasım gerceklestirdiginiz için tesekkür ediyorum
    ben albatros yelkeniyle ilgili basıt calısmalar yapıp bırakmıstım
    sizin tecrübelerinizle insallah yeniden baslayacagım
    benim merak ettiğim konu hidrojen üretip hemen yakıp tüketilmesi konusunda deneyimi olan arkadaslar paylasabilirlermi
    ben alanyada yasıyorum burda küçük bir seram var ve bu hidrojenle onu ısıtmak istiyorum
    katkılarınıza simdiden tesekkürler
  • quote:

    Orjinalden alıntı: kzengin


    quote:

    Orjinalden alıntı: erroraesthumanum


    quote:

    Orjinalden alıntı: kzengin


    quote:

    Orjinalden alıntı: kudduz

    Merak ediyorum. Forum katılımcısı arkadaşlar arasında, alternatörden elde edilecek elektrik gücünü hidrojen elde etmekte kullanarak hidrojeni depolayıp daha sonra bu hidrojeni, yakıt hücreleri vasıtası ile AC elektrik akımına çevirmeyi düşünen ve araştıran oldumu ?

    Bilemiyorum ama belkide enerjiyi bataryalarda depolamaktan daha kolay ve ucuz bir yöntemdir.

    Herkese selamlar....


    Ben bu hidrojen konusunu araştırmıştım. Hatta hidrojenin elde edilmesi ile ilgili Vestel in çok yüksek verimli bir sistem üzerinde çalıştığını öğrenmiştim. Son durumu ne oldu acaba bilemiyorum. Yalnız hidrojenin dezavantajları sözkonusu. Hidrojen doğadaki en hafif element olduğu için depolamak sıkıntı yaratıyor. Depolamak için çok yüksek basınçlarda sıkıştırmanız gerekiyor. Sıkıştırmak için de bir enerji harcamak zorundayız. Bu da hesaplamalarda verimi düşüren bir kayıp olarak karşımıza çıkıyor. Yada çok düşük sıcaklıklarda sıvılaştırmak ki bu çok daha zor bir olay. Şimdi bazı arkadaşlar şunusöyleyecek bor ile hidrojen depolanabiliyor deyecekler ama bu da pratikte birçok sorunu olan bişey o kadar derinlere inmeyelim en iyisi.

    Ben enerji depolamada şöyle birşey düşünüyorum. Belki kullanılıyordur bilemiyorum. Hidrojen üretip onu sıkıştırmaya çalışmak yerine bildiğimiz havayı sıkıştıralım. Örneğin 300 bar gibi yüksek basınçlarda çalışan hermetik kompresörler var. Bu şekilde sıkıştırılmış 100 litrelik bir depo düşünün. Bence bu enerji 40 litrelik bir otogaz tüpü kadar enerjiye eşdeğerdir. Neden derseniz 1 litelik tüpgaz patladığında yaklaşık 200 litrelik bir gaz ortaya çıkıyormuş. Üstelik içten yanmalı motorlarda çıkan ısıyı yine motorun kendi enerjisini kullanarak soğutmaya çalışıyoruz. Sıkıştırılmış hava ile çalışan bir motorda böyle bir dezavantaj da olmayacak.


    O zaman neden elektrikle uğraşıyoruz? Rüzgarla direkt kompresörü çevirip, havayı sıkıştırabiliriz?

    Ortada yine regülasyon sorunu kalıyor, elektrik üreteceksek gerilim, kompresör çevireceksek devir??!!




    Hayrı dikkat ederseniz hermetik kompresör dedim. Yani bunlar vidalı falan oluyorlar ister yavaş dönderin ister hızlı içeri hava pompalıyor. Geri kaçırma olmuyor.


    Ben de onu söylüyorum dostum, enerjiye ne kadar yol katettirir, çevrim yaptırırsak, kayıplar o kadar artıyor. Madem devirden bağımsız kompresörümüz var, direkt hava basalım bir kazana.




  • quote:

    Orjinalden alıntı: allesgute

    herkese iyi calısmalar
    bir süredir yazıları okuyorum ve hepinize bu kadar seviyeli bir paylasım gerceklestirdiginiz için tesekkür ediyorum
    ben albatros yelkeniyle ilgili basıt calısmalar yapıp bırakmıstım
    sizin tecrübelerinizle insallah yeniden baslayacagım
    benim merak ettiğim konu hidrojen üretip hemen yakıp tüketilmesi konusunda deneyimi olan arkadaslar paylasabilirlermi
    ben alanyada yasıyorum burda küçük bir seram var ve bu hidrojenle onu ısıtmak istiyorum
    katkılarınıza simdiden tesekkürler




    Elektriği üretip kademeli olarak rezistanslara doğrudan verin bence. En kısa, en az kayıplı yol. Sorun, gerilim yükseldikçe sıra rezistansları süren röle sistemi. Elbette termostata bağlı olarak.

    Kolay gelsin..




  • degerli arkadaşlar 2 aydan bu yana araştırıyorum ve en ciddi forum olarak sizlerle karşılaşmaktan cok mutlu oldum hepinizi tebrik ve taktir ettigimi saygılarımla bildiririm...
    ben elektronik guvenlik dalında satış yapmaktayım ve ilerde bu sektörde faliyet göstermek için araştırıyorum.
    degerli bilgileriniz için teşekkür ederim..
  • kenakord08 ve mehmet turan hocam yaptıgınız rüzgar jeneratörü mükemmel olmuş valla on numara iyi görünüyo haddim olmayarak şunu söylemek isterim hocam be şunun dış kabugunu yani dış tasarımını bide elden gecirseniz bu makinaya bakmaya doyum olmaz saygılarımla ÇOK YAŞAMIŞ İNSAN DÜNYADA ÇOK KALAN DEYİLDİR HAYATIN MANASINI ARAYANDIR
  • 
Sayfa: önceki 3132333435
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.