Şimdi Ara

renaul 9 gte

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
21
Cevap
0
Favori
602
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • aracın yol tutusunu arttırmak ıcın yapılması gerekenler konusunda yardımcı olacak kimse varmı?


    arac cok kolay yalpa yapıp dengesını kaybedıyor. yani anı dıreksıyon hareketlerınde arac asırı salınım yapıp dengeyı bozuyor sonuc savrulma tabiki...



  • o araç için yapılacak fazla bişey yok ama kısa helezon ve amortisör takarak bir nebze olsun aracı daha stabil hale getirebilirsin ama yinede zor.

    çok fazla da kısaltırsan yine olmaz bu sefer araç yaylanamadığı için yola tutunamaz , kayar gidersin. 3-5 cm düşürsen yeter belki .
  • Dostum ben R9 1994 fairway kullanıyorum..Bu reno 9 serisiyle sürat yapmaya kalkma sakın..90-100 arasını geçme derim..Arabanın fabrika değerleri böyle fazla yapacak yok aslında..Araba hafif , ayrıca yerden yüksek te haliyle altından fazla rüzgar giriyor..Bu da yüksek hızlarda faciaya neden olabilir..Ayrıca tüm reno 9 serilerinin frenleri de pek başarılı değildir..Bu 1999 MODEL BROADWAY DE BİLE BÖYLEDİR..eSKİ YENİ ARABA İŞİ DEĞİL YANİ..fRENLER ZAYIF..zınk DİYE DURAN abs li araba gibi olmaz haliyle..


    AMA BEN YİNE DE ARABAMI SEVİYORUM..ŞEHİR İÇİNDE İDEAL SERİ ARABADIR RENO 9 LAR..
  • arabana kaliteli markalı bir yay taktirirsan orjinalinden biraz daha fazla yol tutuşu elde edebilirsin , çok profesyonel olması mümkün ama paradan haber vermelisin
  • öyle ezbere yay tak amortisör tak şeklinde verilen hazır lop reçetelere itibar etme. test edilerek tavsiye edilmiş bir kit var mı? yok. R11ler için zamanında yapılan modifikasyonlar var ama R11in arka süspansiyonu farklı. kafaya göre yay amortisör takarsan sonuç daha da kötü olabilir. daha iyi de olabilir tabi. ama her kiti de deneyemezsin ki?
    o arabada yapabileceğin tek şey, büyük jant, ince yanak kullanarak direksiyona biraz daha hakim olmaktır.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: nlty2000

    öyle ezbere yay tak amortisör tak şeklinde verilen hazır lop reçetelere itibar etme.



  • quote:

    Orjinalden alıntı: nlty2000

    öyle ezbere yay tak amortisör tak şeklinde verilen hazır lop reçetelere itibar etme. test edilerek tavsiye edilmiş bir kit var mı? yok. R11ler için zamanında yapılan modifikasyonlar var ama R11in arka süspansiyonu farklı. kafaya göre yay amortisör takarsan sonuç daha da kötü olabilir. daha iyi de olabilir tabi. ama her kiti de deneyemezsin ki?
    o arabada yapabileceğin tek şey, büyük jant, ince yanak kullanarak direksiyona biraz daha hakim olmaktır.


    buda biraz hazırlop (arkadaşın tabiriyle) reçete olmuş öyle lastik mastik büyütülmez kafaya göre

    hiç oynama aletle sen en iyisi
  • ne gibi bir sakıncası olabilir lastik yanağının daraltılmasının? konfor bozulur evet. başka var mı sakıncası?
  • quote:

    Orjinalden alıntı: nlty2000

    öyle ezbere yay tak amortisör tak şeklinde verilen hazır lop reçetelere itibar etme. test edilerek tavsiye edilmiş bir kit var mı? yok. R11ler için zamanında yapılan modifikasyonlar var ama R11in arka süspansiyonu farklı. kafaya göre yay amortisör takarsan sonuç daha da kötü olabilir. daha iyi de olabilir tabi. ama her kiti de deneyemezsin ki?
    o arabada yapabileceğin tek şey, büyük jant, ince yanak kullanarak direksiyona biraz daha hakim olmaktır.



    sen necisinki


    büyük jant ince yanak




  • quote:

    Orjinalden alıntı: nlty2000

    ne gibi bir sakıncası olabilir lastik yanağının daraltılmasının? konfor bozulur evet. başka var mı sakıncası?



    yakıt artar , çekiş düşer , denge bozulur ... daha başka ne sayıyım saysın sana
  • quote:

    Orjinalden alıntı: guide


    quote:

    Orjinalden alıntı: nlty2000

    ne gibi bir sakıncası olabilir lastik yanağının daraltılmasının? konfor bozulur evet. başka var mı sakıncası?



    yakıt artar , çekiş düşer , denge bozulur ... daha başka ne sayıyım saysın sana

    yakıt ve çekiş tamam. bunlara katlanacak yol tutuşu iyileştirmek için. denge nasıl bozuluyor bi zahmet bi açıklayıver, ben bilmiyorum.




  • sen reno 9'a büyük jant ve lastik taksana çamurlukla oynamadan , senin anlından öpeyim , birde jant lastikle nasıl bu yol tutuşu iyileşiyor güldürme beni lütfen , daha profesyonel düşün , oyun değil bu ... birde tavsiye ettiğin jant ve lastik bedellerinide yazıver arkadaşa ... ( 300 - 500 milyonluk bir harcama olarak gayet basit konuşmuşsun )
  • yahu adam modifiye istiyor demek ki para harcayacak. lastik çapını büyütmeyeceksin elbetteki. jantı büyütüp yanağı küçülteceksin. hiç mi yapılmıyor ya ne kadar tuhaf karşıladınız? burdan kendisine jant lastik boyutu seçsin arkadaş:
    http://www.miata.net/garage/tirecalc.html
  • hayır efendim ne münasebet , öyle bir uygulama ile yl tutuşuna somut etki olmaz ! allalalaaa ... Hem senin bu konuda bilgin ne ki benim yazmış olduğum mesajı hazır reçete olarak kabul ediyorsun ? ben bunu anlamıyorum ... Eğer modifiye istiyorsa gelsin konuşsun benim ile , profesyonel olarak yardımcı olayım kendisine ...


    bu arada reno 11 'den bahsetmişsin , bu bahsettiğin modifikasyon parçalarını anca eski model reno 11 rally car lardan bulabilir , bu hususta baya zordur ... bol keseden sallamamak lazım gelir ...
  • ben de R11 kitinin sıfırını bulursun demedim zaten.
    profesyonelsen iyi, yap. ama bir pistte test etmen ve sonuçtan tatmin olman gerekmez mi? ben gelişigüzel iş yapmayın derken ortaya konuştum. sana özel değil. çünkü gelişigüzel yapılan işlerde fren sırasında arabanın arka tekerinin kilitlenmesine varan trajik sonuçlar çıkıyor ortaya.
    düşük yanakla yol tutuşa somut etki olur. en azından direksiyon tepkisi iyileşir, yalpa azalır. ben modifiyeci filan değilim ama biliyorum. bilmemin senin için bi sakıncası olmadığını umarım.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: ustam23

    aracın yol tutusunu arttırmak ıcın yapılması gerekenler konusunda yardımcı olacak kimse varmı?


    arac cok kolay yalpa yapıp dengesını kaybedıyor. yani anı dıreksıyon hareketlerınde arac asırı salınım yapıp dengeyı bozuyor sonuc savrulma tabiki...


    üzerindeki lastikler kaç km yapmış ve markası ne??
  • Önce malı görelim sonra yorum gelsin..Havaya sıkıyoruz işte..Sen de araban hakkında detaylı bilgi ver kardeşim..
  • quote:

    Orjinalden alıntı: nlty2000

    ben de R11 kitinin sıfırını bulursun demedim zaten.
    profesyonelsen iyi, yap. ama bir pistte test etmen ve sonuçtan tatmin olman gerekmez mi? ben gelişigüzel iş yapmayın derken ortaya konuştum. sana özel değil. çünkü gelişigüzel yapılan işlerde fren sırasında arabanın arka tekerinin kilitlenmesine varan trajik sonuçlar çıkıyor ortaya.
    düşük yanakla yol tutuşa somut etki olur. en azından direksiyon tepkisi iyileşir, yalpa azalır. ben modifiyeci filan değilim ama biliyorum. bilmemin senin için bi sakıncası olmadığını umarım.


    Sıfırı veya ikinci eli , yineliyorum ; çok çok zordur temin etmek ... Pistte test edebileceğimiz bir modifikasyona gerek olmadığı kanaatindeyim , çünkü istenen ; aracın biraz daha iyi yola basması ... Motor gücünde yüksek değerlere ulaşıldığında yüksek modifikasyon parçalarına gerek vardır , aksine durumlarda fazla abartmaya gerek yoktur ...

    Düşük yanak tekerlek ile direksiyon tepkisi iyileşmez , belki %5 olumlu etki yaratır , farzedelimki % 100 değerine olaştı ... İsteneni hatırlayalım ;

    arac cok kolay yalpa yapıp dengesını kaybedıyor. yani anı dıreksıyon hareketlerınde arac asırı salınım yapıp dengeyı bozuyor sonuc savrulma tabiki...

    Sonuç ; aracın yola basması önem arz ediyor ...

    Uygulanacak basit çözüm ve işlem ; mümkünse kaliteli bir yay ( 3cm değil , 5 cm tercih edilmeli ) , bu sayede aracın esnemesi min değere iner ve arkadan kopmalar eski duruma nazaran daha iyi olur ...


    Diğer arkadaşın bahsetmiş olduğu amortisör işlemi bunun sonraki aşamalarıdır , bu aşamadan sonra kule gergisi tavsiye edilir ... istenirse sonraki aşamalarıda ifade edebilirim ... ama 1.4 orjinal atmosferik motorlu bir araca bu kadar modifikasyona gerek yoktur ...




  • ya arkadaşım ben 5 sene r9 gte 1989 model kullandım uzun yolda yanımızdan kamyon geçtimi sallanıyoduk bu arabanın ne lastiğini değiştir ne orasıyla burasıyla oyna imkanın varsa illa broadwaye binecem diyorsan yni kasalarından birtane al %100 farklıdır ben iki aracıda kullandım fark büyük birde bu lastik falan diyen arkadaşlar var yalpaya lastik ne yapsın dikkat ederseniz 1996 dan sonra çıkan r9 ların lastikleri daha incedir ama yoltutuşuda iyidir eskileri gibi yalpada yapmazlar bu tamamaen arabanın aerodinamiğiyle ilgili sadece ön tamponun şeklini düzelterek nekadar farklı bir sürüş yapılabileceği ortadadır istersen bi dene haklı olduğumu göreceksin
  • quote:

    Orjinalden alıntı: ustam23

    aracın yol tutusunu arttırmak ıcın yapılması gerekenler konusunda yardımcı olacak kimse varmı?


    arac cok kolay yalpa yapıp dengesını kaybedıyor. yani anı dıreksıyon hareketlerınde arac asırı salınım yapıp dengeyı bozuyor sonuc savrulma tabiki...


    valla bizm ark.ta var max. performansla kullanir araci trafikte ben yetisemem ona o derece delidir o gitti yaylari kestirdim dedi araba biraz alcaldi yol tutusu en son gördügümde süperdi ama alti üstü reno 9 cok da kastirmaya gelmez söyle söliim ark.1n araba 2004model simdi siz 2004reno 9 mu var diceksiniz önü 2004 arkasi 2003model
    en iyisi sende kestir yaylari ama kestirincede zannetmeki benm arabam 106gibi yapiscak yere ama utlaka kazancin olur yol tutusunda
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.