Şimdi Ara

Qicshift vites CLİO 1.2 16 V

Bu Konudaki Kullanıcılar:
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
9
Cevap
0
Favori
724
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • arkadaşlar Qicshift vites nasıl bişi kullanan varmı bu gün renaultta gördüm fakat anlamadım ne oldugunu bilen varsa cvp verirmi mesela kaç ileri 4 mü 5 mi
    bu clio modelinde olan bi vites

    bu araçta ne gibi özellikler var bana sayarmısınız sitesinde bişi yazmıyo bulamadım da



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi çılgın_26 -- 7 Şubat 2008; 23:44:59 >



  • ROBOTIZE sanzıma 5 ılerı . normal vıtes kutusu sıstemıne eklenmıs bır duzenekle vıteslerın degıstıgı sıstem.


    kımılerı sevıyor benım gıbı.. kımılerı hıc sevmıyor rampada gerı kaydırma falan var robotızelerde mesela
  • bu otomatikmi yoksa manuel mi???
  • bir yerde testini okumuştum ama bulamadım. aklımda kalnları aktarayım 4 ileri otomatik şanzuman, direksiyonda ki kulakçıklardan değişiyor sağ tarafı çekince ileri solu çekince bir alt vitese düşüyor, alışmak zor oluyormuşama alışınca bağımlılık yaptığını yazıyordu.

    Ayrıca corsa ve GP bu rakibe karşı ne yapacak gibi bir sorusu vardı.1.2 olmasına rağmen manuel vitese göre daha az yaktığıda belirtiliyordu. vites geçişleri diğer otamatiklere göre biraz daha sarsıntılı olduğuda eklenmişti.

    Sonuçta manuel dizelini kullanan birisi olarak otomatik vitese alışmış olsam kesinlikle formula1 teknolojisini birazda olsa üzerinde barındıran ekonomik bir aracı düşünürdüm.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: oguz1

    bir yerde testini okumuştum ama bulamadım. aklımda kalnları aktarayım 4 ileri otomatik şanzuman, direksiyonda ki kulakçıklardan değişiyor sağ tarafı çekince ileri solu çekince bir alt vitese düşüyor, alışmak zor oluyormuşama alışınca bağımlılık yaptığını yazıyordu.

    Ayrıca corsa ve GP bu rakibe karşı ne yapacak gibi bir sorusu vardı.1.2 olmasına rağmen manuel vitese göre daha az yaktığıda belirtiliyordu. vites geçişleri diğer otamatiklere göre biraz daha sarsıntılı olduğuda eklenmişti.

    Sonuçta manuel dizelini kullanan birisi olarak otomatik vitese alışmış olsam kesinlikle formula1 teknolojisini birazda olsa üzerinde barındıran ekonomik bir aracı düşünürdüm.




    5 ileri
  • arkadaşlar ben hala anlayamadım bunda debriyaj varmı yoksa otomatikmi???
  • Kontrol ellerinizin altında

    Renault'un B segmentindeki başarılı temsilcisi Clio, 'Quickshift' özelliğiyle direksiyonun iki yanındaki kollardan vites değiştirme imkanı tanıyor.



    B segmenti ülkemizde satışların en yoğun olduğu segment. Bu segmentte o kadar çok otomobil var ki; rekabet için birbirlerini öldürebilirler! Herkes farklı bir noktadan rakiplerini vurmaya çalışıyor. Kimi tasarımı ile kimi motor seçenekleri ile kimi servis yaygınlığıyla kimi de ikinci eldeki başarısıyla ön plana çıkıyor. Bu segmentin önemli oyuncularından biri de Renault Clio. Daha birkaç yıl öncesine kadar diğer Avrupalı rakipleri tarafından çok fazla ciddiye alınmayan Clio, 2006 yılında Türkiye pazarında satışa sunulan son versiyonu ile rakiplerini de daha fazla ciddiyete davet etti. Renault’un ülkemizdeki konumu da buna eklenince Clio’yu yollarda daha sık görmeye başladık. Şimdi sıra farklılık yaratmakta diyen Renault, Clio’yu F1 araçlarını çağrıştıracak Quickshift şanzıman ile donatarak B segmentinde ayrı bir pencere açmayı başardı



    İlk tanışma…

    Clio bildiğimiz Clio… Oyak’ın Bursa’daki fabrikasında üretiliyor, yani yabancı değil. Ayrıca EuroNCAP testlerinden aldığı beş yıldızlı güvenliği de cabası. Rakipleri gibi dinamik ön tasarımı ve bütünsellik arz arka tasarımı ile Clio güncelliğini koruyor. İç tasarımı da çok düzenli, göze batan iğreti bir yanı yok. Hemen hemen diğer Renault otomobillerinde neler görüyorsanız Clio’da da onlar var. Tabiî ki şu anda testimize konuk olmasının sebebi bilinen özellikleri değil bilinmeyeni, yani Quickshift şanzımanı. Detaya inmeden birkaç eksiyi hemen değinelim. Öncelikle bir farklılık getiren Renault’un içeride de bunu tamamlayacak daha özellikli tasarım farklılıklarına gitmesi beklenirdi ama bu tercih edilmemiş, yan aynaların bile elle ayarlanabilmesi yakışmamış. Tabii bunlar tamamen markanın tercihi, detaylara takılmadan yolumuza devam edelim. Quickshift şanzıman sayesinde otomobili ister otomatik isterseniz direksiyonun iki yanındaki kollar sayesinde manuel olarak kullanabiliyorsunuz ama kollar biraz geride kalmış, alışmak zaman alıyor. Klasik otomatik vites gibi orta tarafta bulunan vites topuzundan otomatik veya manuel vitese basit bir dokunuşla geçiyorsunuz ama alışkanlık gerekiyor.



    Arkadaşlık yolda belli olur

    Clio yolda zaman zaman arkadaşça davranırken zaman zamanda sizi zorda bırakabilir. Otomobilin Quickshift şanzımanı yokuş yukarı durduğunuzda aşağı doğru kaymayı engellemiyor, o yüzden klasik bir otomatik şanzımanlı araç kullanmadığınızı hatırlamanız gerekiyor! Quickshift şanzıman sürücünün tepkilerini çabuk algılıyor ama vites değişimleri çok sarsıntılı, her ne kadar bu tür şanzımanlarda bu bilinen bir gerçek olsa da sürüş konforunu fazlasıyla etkilediğini de söylemeden geçmeyelim.

    Clio’nun 80 HP’lik 1.2 litrelik motorunun performansı beklentilere fazlasıyla karşılıyor. 4250 d/d de 108 Nm tork üreten motorun Quickshift şanzımanla uyum sorunu yok. Tabii en önemli sorulardan biri de yakıt tüketimi... Siz sormadan biz söyleyelim çoğu şehir içinde geçen testimiz boyunca aracımız 7 litre yakıt tüketti, bu başarılı değer de 1.2 litrelik küçük hacimli motorun yanı sıra başarılı Quickshift şanzımanın da etkisi büyük. Otomobilin performansı özellikle yüksek süratlerde düşüyor. 120 km/s ‘in üzerine çıkıldığında performans kayıpları artıyor, zaten bu otomobilden fazlasını beklemek de haksızlık olur.

    Genel sürüş özellikleri diğer Clio’larla aynı olan 1.2 lt Quickshift, virajlardan fazla savrulma göstermeden kararlı bir şekilde çıkabiliyor. Otomobilin frenleri de son derece başarılı, güvenlik mesafesinde durabiliyor. Otomobilin süspansiyon ayarları iyi yapılmış, yol tutuşuna önemli katkıları var. Otomobilde yüksek hızlara çıkıldığında gürültü artıyor ama bu genel olarak tüm Cliolar’da duyulan mekanik seslerden farklı değil.



    Neden satın alınır?

    Öncelikle otomatik vites ile değil Quickshift denilen otomatikleştirilmiş bir manuel şanzıman ile karşı karşıya olduğunuzu bilmeniz gerekiyor. Yani bir yan yol, dolayısıyla farklılaştırılmış bir şanzıman seçeneği. Özellikle otomatik şanzımanın yakıt tüketimi ve otomatik şanzımanlı araçların fiyatı ile kıyaslandığında Clio’nun Quickshift şanzıman ile birlikte sunulan 1.2 litrelik benzinli motoru iyi bir alternatif olabilir. Otomobilin direksiyondan kumanda edilebilmesi de farklı bir heyecan yaratıyor.

    29.190 YTL’den başlayan kampanyalı fiyatlarla satılan Clio 1.2 lt Quickshift, ABS+EBV+AFU, sürücü, yolcu ve yan hava yastıkları gibi bir çok donanıma sahip. Clio’nun en büyük artısı olan Quickshift şanzıman makul bir fiyatla Clio ürün gamında yerini alıyor. Sınıfındaki diğerleri buna nasıl karşılık verecek onu zamanla göreceğiz ama Clio şimdilik F1’den yollara inmiş Quickshift şanzımanı ve ona eşlik eden 1.2 litre motoru ile farklılığını ortaya koymuş görünüyor.

    ERKAN YAVUZ



    Genel Değerlendirme
    İşçilik 7 Bilinen Renault işçiliği
    Görüş 7 Görüş açıları sorunsuz
    Performans 6 Yüksek performans beklemeyin
    Tüketim 7 Makul yakıt tüketimi
    Konfor 7 Bekleneni veriyor
    Frenler 7 Güvenlik mesafesinde durabiliyor
    Yalıtım 6 Yol sesini içeri alıyor
    Donanım 7 Donanım yeterli
    Fiyat 6 Biraz yüksek (31.580)
    Skor-Yorum 6,6 Fiyatı ve performans düşüklüğü notunu düşürrse de sınıfı geçmeyi bildi.


    Teknik veriler
    Motor: 1149 cc, sıralı 4 silindir
    Yakıt tüketimi
    Maksimum güç:

    80 HP 5500 d/d
    Şehiriçi: 7,1
    Maksimum tork: 108 Nm 4250 d/d
    Şehirdışı: 4,7 lt
    Maksimum hız: 163 km/s


    Ortalama: 5,6 lt


    0-100 km/s hızlanma:

    Boyutlar (u/g/y):
    3985/1707/1496 mm

    Ağırlık: 1064 kg
    Aktarma: Önden çekiş
    Şanzıman: 5 ileri Quickshift
    Lastikler: 185/60 R15
    Frenler (ön/arka): Hava kanallı disk/disk
    Depo hacmi/Yakıt Kurşunsuz benzin/55 litre
    Bagaj hacmi: 290/1030 litre




  • qquickshift opelde ki easytronic forddaki asm gp deki duologicten başka bişi değildir. opeller gp nin yıllar önce yaptığını reno yeni akıl etmiş vallahi teknolojide çığır açmışlar. ha direksiyona koyduun 2 düğme f1 teknolojisi oluyorsa yakında çinlilerde f1 teknolojisini kullanır.
    şanzıman otomatikleştirilmiş bir manueldir manuele göre biraz az yakabilir ancak ısınma sorunları yaşar sıkışık trafikte ve dik yokuşlarda. ısındımıda sarsıntılı kalkışlar yapar. daha da fazla ısınırsa kalkamaz yerinde çakılı kalır. yokuşta kalkış desteği yoksa yokuşlarda hafif eğimde bile kaydırır.
  • debrıyaj baskı balata sıstemı var
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.