Lambo Door ve Cam Tavan yapan yer tavsiyesi
--------------------------------------------------------------------------------DUYURU-------------------------------------------------------------------------------------------------------
Yakın bir zamanda abone ve beğeni gütmeksizin, sadece bu aracı kullanan yada alıp sorun yaşayan arkadaşlar için yaşadığım sorunları ve sonucunda bulduğum çözümleri, püf noktaları, gidilebilecek ustaları vs. içeren videolar yayınlayacağım "Sadece Vectra" isimli bir youtube kanalı açacağım. Amacım sadece benim gibi sorun yaşayıp internette her hangi bir cevap bulamayan kullanıcılara cevap olabilmek. Yayına başladığım zaman tekrar duyurulacaktır.
------------------------------------------------------------------------------GİRİŞ-------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Öncelikle iyi forumlar, 3 gün önce ani bir kararla bu aracı bulduk gittik gördük aldık. Arabada 3 parça lokal boya var (Kaput, Sol arka kapı çıta altı bir avuç, Sol arka çamurluk bir avuç) Harici kazasız değişensiz tamamen orjinal. 249.000 km'de içi dışı çok diri hoşumuza gitti aldık. Bu araçla alakalı olarak tavsiyeleriniz değerlidir. İlk aracım umarım pişman olmayız.
Arkadaşlar 06.12.2023 tarihi itibari ile mesajımı günceliyorum. Gelen yorumlardan gördüğünüz üzere,ağzı yanan insanlar haklı olarak arabanın modeline deneyimlerini yazdılar. Bu arabayı alacak insanlar bu sorunlarıda yaşayabilir, yaşamayadabilir. Ben aldığım aracın 3. Sahibiyim. Araç çok temiz kazasız km osjinal, motor performansı yeterli çıktı dyno testinde hatta buraya şöyle bir detay girmek isterim araç dyno testinde sağ haatı kopardı ve yarıda kesildi. Ustam 2020 yılından beri çalıştığımız opel ustası (kardeşim olur). Araç aşırı güçlü aşırı diri gazlarken dikkat edin diye uyarıda bulundu. Araçta üfleme mevcut değil Yağ yakma mevcut değil umarım sizde bu kadar temizini bulursunuz. Ustanın demesine göre araç 100000km kadar sorunsuz çalışır ağır bakımları yapılmış. Aracı 375.000'den 300.000'e indirdik. bakalım şuan için Sarıkamış'ın soğuk şartlarında bile tek marş çalışıyor inşallah burada tavsiye veren forumdaşlarımın yaşadığı problemleri yaşamam. Araç aşırı konforlu aşırı zevkkli bir araç şu an için, aldığım adam şanzıman yağına varana kadarr her bakımı yaptırdım dedi güvenmedim hepsini yeniden yaptırdım. Bir problem yaşamıyorum yaşamadım. Umarım yaşamam.
---------------------------------------------------------------------------------SONUÇ--------------------------------------------------------------------------------------------------------
Öncelikle iyi forumlar;
Biraz geç oldu fakat sonucu ancak yazabilme fırsatı buldum. Niğde'de araca komple sıfır sandık motor atıldı. Müteakibinde aracı alıp yola çıktığımızda aracın olması gerekenden daha gürültülü çalıştığını fark ettik, Niğde'deki usta ile iletişime geçtiğimizde motorun sıfır olduğunu parçaların birbirine alışması için zaman vermemiz gerektiğini bir süre sonra "Özellikle 2000 km yol yaptıktan sonra yağ değişimi yapıldığında" normale döneceğini söyledi. Memleketimiz olan Hatay'a gittiğimizde akrabamız olan motor ustasına götürdüğümüzde sekonder sebebiyle başta gürültülü ve devirli çalıştığını ayrıca sol ön motor ve şanzıman kulağının bitmiş olduğunu değişmesi gerektiğini söyledi, gerekli değişiklileri yaptıktan sonra nispeten vibrasyon azaldı. 2000km tamamlayıp yağ ve su değişimi için bakıma girmeye bir gün kalasıya marş motoru yandı ve ahtapot hortumu patladı aynı anda, bir sonraki gün elektrikçiye çektik marş motoru sıfırı ile değişti. Araç liftte iken altına girip ahtapot hortumun patladığını tespit ettim, gerekli parçayı alıp tamircimize çekti hortum sıfırıyla değişti ve çıkan hortumun daha önceden çatlağını ve üstüne yapıştırıcı sürülerek monte edildiğini tespit ettik. Ardından hortumlar değişirken ustam manifoltta kaçak olduğunu düşündü kurcalarken manifolta bağlanan tüp hortumlarının da boşta olduğunu yapışkan ile monte edildiğini tespit etti. Onarmaya çalıştı sağlıklı olmayacağını düşünerek tüpçüye yönlendirdi tüpçü eski bağlantı noktalarını körledi yeni bağlantı noktaları açtı. Titreme ve yüksek ses sorunun %50 civarında düştü. Bir gün sonrasında hastaneye gitmek için yola çıktık aracın dik rampa çekmesi gerekiyordu, gidişte her hangi bir sorun yaşamadık fakat dönüşte aracın vitesinin P ve R'ye girmiyordu otomatik vites ustasına gittim aracın beyninin düzgün monte edilmediği onunda vites halatının önüne gelip vites geçişine engel olduğunu ayrıca otomatik vites şalterinin değişmesi gerektiğini söyledi şalter ve sigortayı değiştirdi vites geçişleri sorunsuzdu. Bunların yanı sıra araca aniden gaz verildiğinde stop etme sorunu vardı aracı teste çıkardığımızda stop etme sorunu yoktu ve aracın benzinde olduğunu fark ettik tüpe aldığımızda stop etme sorunu devam ediyordu, tekrar tüpçüye gittim tüpçü babamın arkadaşı ve tüp sisteminin çok eski olduğunun bilgisayara dahi bağlanamayacak kadar eski olduğunu değişmesi gerektiğini söyledi. Mecburen tüp sistemini tank hariç komple değiştirdik (Tank sıfır muayeneden yeni geçmişti) tüp sistemi değiştikten sonra kalibrasyon yapıldı ve normale döndü, benzinde çalışır gibi çalışıyordu. Bir kaç gün kullandıktan sonra dönüş yoluna çıkacağımız gün araçtan "fıssss" diye hava kaçırma sesi geliyordu tüpçüye tekrar gittim hava hortumlarından birinin patladığını tespit etti kendi işi olmamasına rağmen hortumu değiştirdi ve gürültülü çalışma vibrasyon tamamen gitti. Daha sonra yolda devir saatinde dalgalanma araçta aniden yığılma oluyordu yollda bir tamirciye girip bilgisayara bağladık Krank sensörü hatası verdi. Bende değiştirmişken hepsini değiştireyim dedim. "Vuruntu sensörü, Krank devir sensörü, Eksantirik devir sensörü ve Şanzıman hız sensörü" komple değişecek, Şanzımana bakım yapılacak alt takıma bakım yapılıp torsiyon ayarı yapılacak. Aracın bana toplam maliyeti 91.000TL oldu. Emek ettik mal benim malım bir gün sövmedim isyan etmedik yapacak bir şey yok sanayide günlerce vakit geçirdiğimde nice sıfır araçların bile ne hale geldiğini gördüm. Züğürt tesellisi diyeceksiniz ama yapacak bir şey yo 91.000TL'ye tecrübe edindim şu an bir problemimiz yok umarımda olmaz Niğde'deki ustanın yaptığı motoru memlekette 5 usta zor topladı. Motor zaten sıfırdı motora herkes gayet güzel toplanmış dedi ama harici bağlantıları (Hortum, elektrik tesisatı, tüp tesisatı vs.) hiç iyi yapılmamıştı biraz yordu.
Tavsiyem şu ki eğer paranız yoksa sanayiyi sevmiyorsanız bu aracı almayın hele ki 2.0 motorunu çünkü ustalar 2.0 deyince çekiniyor kaput altı daracık el girmiyor. en ufak hortum değişikliği için manifoltu sökmek gerekiyor mesela. Ben her şeyini sıfır yaptırdığım için binecem umarım daha fazla üzmez, beni 2 yıl idare etse yeter.
Ek olarak;
Araca rötuş yapılması gereken ufak tefek yerler vardı onlar yapıldı. Ön tampon sıfır takıldı. Komple pasta cila yapıldı. Komple iç kuaför yapıldı. Havuz paspas alındı set olarak. Hoparlör trimleri sıfır değişti. Kapı kolu çerçeveleri sıfır alındı. Bijon kapakları komple sıfır orijinal olarak değişti. Kapı çıtaları komple sıfırıyla değişti. Kapı menteşelerine ayar yapıldı. Otomatik camlara ayar yapıldı. Sıfır egzoz takıldı. Elektrik tesisatı komple elden geçirildi toparlandı.
------------------------------------------------------------------------------------Krank Devir Sensörü Değişti--------------------------------------------------------------------------------------
Arkadaşlar iyi forumlar daha önce bahsettiğim sorun çıkaran krank devir sensörü değişti. Aynı sorunu yaşayacak arkadaşlar delphi markasını almasın GM harici markalar uyumsuz oluyor ve beyin arıza açıyor. Harici olarak sensör değişirken elektrik tesisatı komple yenilendi.
-------------------------------------------------------------------------------Jantlar ve Lastikler Değişti------------------------------------------------------------------------------------
Hediye olarak 1 takım O.Z. Racing 17" Jant geldi. Bijon aralığı 100 olması sebebiyle uymadı 112 olan bir jant taktılar tam olarak oturdu. 3 Tane sıfır lastiğim vardı jantların yanında hediye gelmişti yanına 1 tane daha lastik aldım. Toplam maliyeti 20750TL oldu Rot balans ayarı yapıldı. Şu an için gayet memnunum.
-------------------------------------------------------------------------------Manifolta Bağlanan İnce Hortumlar Değişti------------------------------------------------------------------
Keyfe keder hortumları değiştirdim. Seste değişiklik oldu harici bir değişiklik görmedim. Maliyet Bedava
-------------------------------------------------------------------------------Bujiler Değişti----------------------------------------------------------------------------------------------------
NGK Marka çift tırnak buji takıldı. Ateşleme %100 değişti. Sadece Buji parası verdim 1600TL 4 Adet
-------------------------------------------------------------------------------Yağ değişti--------------------------------------------------------------------------------------------------------
Motor yağı 10w40 Castrol Magnatec ile değişti. Değişime 2000Km vardı erken değiştirdim motor yeni olduğu için erken değiştirmemi tavsiye ettiler ki yağ gerçekten de benden vazgeç artık diyordu. Şanzıman ve fren yağlarını direksiyon hidrolik seviyeleri kontrol edildi eksilme söz konusu değildi. Ayrıca yağ filtresi ve hava filtresi değişti (keyfe keder). Toplam Maliyet 1400TL
-------------------------------------------------------------------------------Gaz Kelebeğini Kendim Temizledim-----------------------------------------------------------------------------
Hava filtresinin hortumunu çıkardım, Boğaz kelebeğinin olduğu kısım açılınca, motoru çalıştırmadan elektriği açtım. Arkadaşım içeriden gaz pedalına bas çek yaparken balata spreyi sıktım. Bezle silip tekrar balata spreyi sıktım. Ardından Genel Bakım Spreyi ile yağladım. Toplam Maliyet 300TL
-------------------------------------------------------------------------------Yakıt Pompasını Değiştirdim-------------------------------------------------------------------------------------
Yakıt pompası uyduruk bir marka olduğu için marş basarken öksürme yaşıyordu araç, Bosch Marka pompa taktırdım şamandırasının ve pompanın kablolarını ve soketlerini yenilettim. Toplam maliyet 2000TL Pompa dahil.
-------------------------------------------------------------------------------Spoiler'a Gömülü Çakarlı Stop ve Uzun Kısa Xenon Ampul Takıldı-------------------------------------------
Spoilar'da stop şeridi için yer vardı internetten 150 TL'ye stop lambasını temin ettim. Kaportacım Spoiler'ı komple söktü kablo bagaj içine aldı Spoiler'ı tekrar monte etti ardından elektrikçim xenon far ve çakarlı stop uygulaması yaptı. Toplam Maliyet 2600TL (Xenon ampuller Photon H4). Daha sonra Amerikan Park uygulaması yapılacak.
------------------------------------------------------------------------------------Opel Logolu Kapı Stopu Uygulandı-----------------------------------------------------------------------------------
Her kapıya karşılıklı 2 adet takıldı. Kapıları kapatırken vuruntu sesini %100 değiştirdi. Fakat uygulayacak arkadaşlar kapıların neresine takacağını iyi hesaplamalı. Maliyet 100TL
------------------------------------------------------------------------------------Rot Balans ve Yeni El Freni Halatı Takıldı---------------------------------------------------------------------------
El freni nerdeyse tutmuyordu, kontrole götürdüm üzerinde 1996 yılında takılan orijinal halat vardı yenisi ile değiştirdik, aracı durdururken P'de yük şanzımana biniyordu düzeldi. Yeni jantları taktırırken jantları makineye bağlayıp balans ayarı yaptıklarını söylediler, araçta sağa çekme ve direksiyonda titreme vardı rot balans yapıldı 0 çıkması gereken değerler 50-100 arası çıktı tamamı sıfırlandı, direksiyon titreme sorunu giderildi toplam maliyet 950TL
------------------------------------------------------------------------------Tavan, Kaput Ucu, Far Filmi ve Sticker Kaplaması Yapıldı--------------------------------------------------------------
Toplam Maliyet: 1000TL
------------------------------------------------------------------------------Egzoz Çift Çıkış Yapıldı--------------------------------------------------------------------------------------------------------
Egzoz takıldıktan sonra araçta sanki tıkanıyormuş gibi bir hissiyat vardı ivmelenme tam istediğim şekilde olmuyordu. Egzoza çift çıkış yaptık %100 oranında değişim oldu. Maliyet: 700TL
------------------------------------------------------------------------------Eksantrik Sensörü Değişti-------------------------------------------------------------------------------------------
Eksantrik sensörü yan sanayiydi orijinal Siemens modelle değiştirdim. Eski Sensör sağlam isteyene gönderirim. Maliyet: 2700TL
Game Garaj Slayer 3 XL10 [ANA KONU]
ÖZELLİKLER:
- MUX Switch
- 2,88 KG
- Metal Arka Yüzey
- 4 Bölge RGB Aydınlatmalı Türkçe Q Klavye
- 90WH 4 hücreli Akıllı Lityum İyon pil
- 17.3¨ FHD IPS Ekran
- 2x RAM Yuvası
- Stereo Hoparlör
- 1 Adet Dahili HD Web Kamerası
- Aynı anda desteklenen depolama biçimleri; 1x M.2 NVMe SSD
- Portlar;
- 1x Type-C USB 3.2 Gen 1/ DP
- 2x Type-A USB 3.2 Gen 1
- 1x Type-A USB 2.0, 1x HDMI (8K@60hz)
- 1x Audio combo Jack 1x RJ45
- Boyutlar: 398mm*273mm*27.2mm
Gram Sponsorluk almıyorum. Ekonominin bu kadar kötü olduğu bu durumda ülkemiz gençleri bu güzellikleri bulsun diye açıyorum bu konuyu. Önümüzdeki günlerde detaylı inceleme yüklemeye çalışacağım. Bu süre zarfında aklına takılan soruları bütün arkadaşlarım DM aracılığı ile istediği sorabilir.
Yengeçten Anlayanlar?
|
2023 yılında, Golf 5 alınır mı?
Arkadaşlar öncelikle iyi forumlar, kafadan konuya gireceğim yıkılan evimizin sebebiyle sigortadan alacağımız cüzi paranın üzerine bir şeyler koyup eşimle beraber bir araba alalım diyoruz ilk aracımız olacak ve hem ihtiyacımız var hem de yatırımlık olacak bizim için. 250k-350k arası fiyata Golf 5'ler mevcut ağır hasarsız 2004-2005 model fotoğrafta güzel görünen honda civiclere de denk geldik favorilerim arasına bir iki tane de megane 2 ve ford focus 2010 modeller var çıtır hasarlı denecek seviyede. Tavsiyeniz nedir bu fiyata ne alsam beni üzmez. Şimdiden teşekkürler.
Windows 10'dan 11'e geçmeli miyim? Beklemeli miyim?
|
Orjinal Zippo bakım bilgisi #Çözüldü
|
Merhabalar arkadaşlar elimde LG HT353SD Model bir sinema sistemi var fotoğrafta gördüğünüz gibi dvd oynatıcısı var ve bütün ses sistemi bu oynatıcıya bağlayıp çalıştırıyoruz. Ben ise dvd oynatıcıyı iptal ederek sadece ses sistemini kullanırsam daha verimli olacağını düşünüyorum, bunu yapabileceğim bir donanım var mıdır? Bu aşamayı geçersem "TT-BA09 PRO ve TT-BA07" bu ürünler ile ses sistemini kablosuza çevirmeyi deneyeceğim.
|
iPhone'a geçmeli miyim?
|
[simage][/simage]
#BenceYalnizlik Türk Olmanın Gururu İle Şehit Olan Kimsenin Kanı Yerde Kalmadı, Kalmayacak.! Babamı Olacam? Teknolojiden Anlayan Kız Var mı? Discovery Hayat; "İşini bitirdikten sonra ustaya gidip "usta dinlenip soluklanabilir miyim, biraz oturabilir miyim" diye aval aval izin istersen hayır yanıtını alırsın. İşini bitirdikten sonra geçer köşeye oturur biraz soluklanırsan usta gelip sana neden oturuyorsun diye sorduğunda işimi bitirdim soluklanıyorum dersin usta olursun.." (Sen güçlüsün kimseden izin almamalısın, sadece Örnek almalısın. Ben bunları söyleyebiliyorum Çünkü Mustafa Kemal Atatürk'ü örnek alıyorum.) |
Son Giriş: 17 sa. önce
Son Mesaj Zamanı: 17 sa.
Mesaj Sayısı: 0
Gerçek Toplam Mesaj Sayısı: 0
İkinci El Bölümü Mesajları: 0
Konularının görüntülenme sayısı: 0 (Bu ay: 0)
Toplam aldığı artı oy sayısı: 0 (Bu hafta: 0)
En çok mesaj yazdığı forum bölümü: Konu Dışı / Off Topic