Şimdi Ara

Powershift Şanzımanı analiz ettim.

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir (1 Mobil) - 2 Masaüstü1 Mobil
5 sn
38
Cevap
5
Favori
91.366
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
10 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  •  Powershift Şanzımanı analiz ettim.


    Bu haftasonu 2014 Ford Fiesta 1.6i Ti-VCT 6 ileri Powershift versiyonu test ettim. Daha öncede TDCİ 1,4 2014 fiesta kullanmıştım. Ölü sezonun başlaması, ve kiralık otomobil piyasasında oluşan rekabetten faydalanarak, son derece cuzi bir fiyata Fiestayı kiraladım.
    Kesinlikle belirtmeliyim ki, Powershift denen sistem tam bir şaheser. Bir çok zorlu parkurda 440 km kullanma şansını elde ettim. Ayrıca 17 km uphill ve downhill sürüş şansıda elde ettim. 0dan 1600 metre rakımlı bir dağ yolunda powershift Şanzımanın inanılmaz performansına şahit oldum.
    Arabamız 2014 model Ford Fiesta kasa olup, üstünde 105 beygirlik, 1600 litrelik unite yerleştirilmiş. Motor maksimum torkunu 4300 - 4500 devir aralığında 150 nm olarak ölçülmüş. Araba sıradan bir benzinli otomobil. Bu sıradanlığı bozan, eskiden 4 ileri otomatik olan şanzıman artık yeni model makyajlı fiestalarda 6 ileri cift debriyajlı otomatikleştirilmiş şanzıman olması.

     Powershift Şanzımanı analiz ettim.


    Evet eski klasik tork konvertörlü 4 ileri şanzıman yerini iç içe geçmiş üçer vitesli iki vites kutusunun birleşmesinden oluşan bir muhendislik harikasına bırakmış. Aslında bu Wolkswagenin ellerinde patlayan DSG şanzımanın Ford kopyası. Fakat ford 2007-2012 yılları arasında otomatik şanzıman konusunda dikiş tuturamayan bir firmaydı. CVT denediler olmadı, Otomatikleştirilmiş normal şanzıman yaptılar. İstanbul trafiğinde ısıdan patladı, Son olarak klasik torq convertöre döndüler, onlarda çok yaktı. Bu yıllar arasında üretilen Fordun başarılı otomatik şanzıman barındıran otomobilleri malesef neredeyse hiç yok.
    Ford muhendisleri Wolkswagen Bugati Veyron'da ilk kullanmaya başladıkları DSG şanzımanın fikrini beyendi, Onların hatalarından ders çıkardı. Ford kendi üretimi dual clutch semi-automatic gearbox geliştirdi. İşte bu şanzıman PowerShift olarak adlandırılan vites kutusudur.
    Aracı aldığımda biraz acemilik cektim. Debriyajı olmayan bir arabayı ilkez kullanışım. Alışmam yaklaşık 1 saatimi aldı. Aracı hareket ettirmek biraz ilginc. Motoru çalıştırdıktan sonra Park modundan Drive moduna almak için önce fren pedalına basıp Vites kolunu serbest bırakmanız gerekiyor. Fren pedalında bir sensor var. Şanzıman P modunda iken sanki fren pedalını kilitleyen bir mekanizma var. Belli bir oranda basınca vites kolu serbest kalıyor. Serbest kalınca Drive moduna cekiyorsunuz. Bir anda fren pedalı yumuşuyor ve sonuna kadar basabiliyorsunuz. Burdan anlaşıldığı gibi, Fren pedalı aslında Debriyajlar ile ilişkilendirilmiş. İşte DSG ile Powershift arasındaki en büyük fark bu olmalı. Arabayı sürerken anlaşıldığı üzere, hızım 0km olduğunda, şanzımandan bir ses geliyor. Bu çok iyi tanıdığımız Debriyaj diyaframının gevşeme sesi. Fren pedalı aynı zamanda hız sensörüyle ilişkilendirilmiş bir debriyaj pedalı. Bu sayede dur-kalk trafikte şanzıman ısınmıyor. Vites kolunu N konuma getirmenizde gerekmiyor. İşte Wolks Wagen Dsg Şanzımanlarının 45000 km de bir Balata sıyırma sebebi, bu mekanizmadan kaynaklanıyor. Ford Muhendisleri bu şanzıman için 240000 km bir ağır bakım garantisi veriyor. Normal Dsgler 75000 km yolu zor deviriyor. Klasik Otomatiklerde sıksık yağı suyu değiştirlmesi gerekirken, CVT şanzımanlarda yüksek torklu kullanımda kasnakları parçalıyor. Ama Ford Powershifte normal bakımla 240000 km garantiyi veriyor.

     Powershift Şanzımanı analiz ettim. Powershift Şanzımanı analiz ettim.


    Powershift şanzıman Gaz pedalı ilede oldukca iyi ilişkilendirilmiş. Gaz pedalı basma oranına göre tahminen 3 veya 4 modu var gibi. Gaz pedalı ile Şanzıman arasında kullanılan Drive Bye Wire sistem son derece iyi çalışıyor. Fiestanın başındayken bana ne istediysem onu verdi. Ekonomi yapmak istedim eknomi, Sınırları zorlamak istedim beni uçurdu. Ucaklardaki gaz kontrollerine benzettim.

     Powershift Şanzımanı analiz ettim.  Powershift Şanzımanı analiz ettim.


    Araç Drive Modunda iken :

    Gaz pedalına %20 bastığınızda arac her 2000 devirde vites değişirerek ekonomi yapıyor. Çok kısa sürede 6nci vitese tırmanıyor. 90 km hızla giderken 5,9 litre benzin yakıyorsunuz.
    Yokuş çıkarken hızı korumak için %30 gaza basınca bu sefer vitesler 3000 devirde bir değişiyor. 7,1 litre yakıt tüketiyor.
    Drive modunda isterseniz vites topuzundan vitesleri değiştirmek mümkün. Araba sollamak istediğinizde, %50 oranında gaz basınca, yakıt tüketimi 13 litreye fırlıyor. fakat araç maksimum tork devrine yani 4000 li devirlerde çalışıyor.
    İşte her ne oluyorsa bu %50 ve üzeri gaza bastığınızda oluyor. Araba bir miktar hızlanmaya ihtiyacımızı anlıyor. Yakıt pompası 13 litre yakıtı pompalıyor. Ama araçın devri ve hızı yeterince hızlı artmadığını fark edince , ki bu yaklaşık 2 sn sürüyor. bu sefer şanzıman 1 alt vitese düşüyor. Maksimum Tork devrinin sonuna kadar hızlanıp tekrar bir üst vitese geçiyor. Bu gerçekten çok ekonomik bir akselerasyon mantığı. Gaza %70 üzeri bastığınızda ise araba hiç tereddütsüz vites düşürüyor. Maksimum Tork devrinin sonlarına kadar çıkarak sürekli viteslerini artırmaya devam ediyor.

     Powershift Şanzımanı analiz ettim.  Powershift Şanzımanı analiz ettim.


    Araba akselerasyon biter bitmez maksimum ekonomi için uygun olan 6nci vitese geciyor. Arabayı %75 gazla 4300 devirde 5nci vitesede 120 km hıza tırmandırıp gazı kestiğinizde direk vites 6 ya geciyor. İsterseniz ayağınızı gazdan tamamen cekin rolanti gazı bile olsa şanzıman vites 6ncı vitese geciyor.
    Otomobil 6ncı vitesde 3000 devirde 120 km hızla giderken 7 litre yakıt tüketimi var.

     Powershift Şanzımanı analiz ettim.  Powershift Şanzımanı analiz ettim.


    Powershift S modun

    Powershift D modunda tork üzerinden değişimler yaparken , S modunda ise Beygir üzerinden vites değiştiriyor. Buda yaklaşık 2000 devir daha fazla vites değişimleri demek. Drive modun da 4500 devirde vites değişirken, S modunda motorun 6500 devri görüyorsunuz. Ama gerçekten çok gürültülü oluyor. 6000 devir ceviren 1,6 motor pek keyifli ses vermiyor.
    Yeni Powershift şanzımanlı 1,6 üneteye sahip fiesta ile tam 440 km yol gezdim. okadar hızlı yeryer yüksek devirli kullanmama rağmen 6,9 litre yakıt ortalamasıyla parkuru bitirdim.

     Powershift Şanzımanı analiz ettim.


    Özelikle 17 km olan dağ parkuru gercekten harika deneyimler yaşattı. Gaz pedalında ki sensörler öyle güzel ayarlanmış ki, hiç bir araç bana yetişemedi. Zigzaglı ve yüksek eğimli dağ virajlarında, Çok keskin U tırmanışlarda, araba girip çıkarken üç saniyede iki kez vites değiştiriyor. Aracta şanzıman lagı yok. Hızınızı vitesden kaynaklanan güç kayıplarından dolayı kaybetmiyorsunuz. U tırmanışlarda trafikteki diğer araçlar korkunç şekilde, vites lagından dolayı hız ve güç kaybediyorken, ben elimi kolumu sallaya sallaya tırmanmaya devam ettim.
    Daha önce Fiesta 1,4 TDCI kullandım, 5,7 litre yakıt tüketimi ile kullandım. Üstelik değerleri düşürmek için oldukca kendimi kastım. Yakıt ekonomisi yapayım derken motoru boğdum, duman attım, yokuşta hız kaybettim, Torku kaçırdım, devirden oldum.

     Powershift Şanzımanı analiz ettim. Powershift Şanzımanı analiz ettim. Powershift Şanzımanı analiz ettim.


    Ford Fiesta 1,6 Powershift hiç kasmadan ekonomi yapmadan 6,9 litre benzin tüketebildi. İki elim direksiyonda , gözüm yolda son derece güvenli ve konforlu yolculuk yaptım. Yokuşta kaçırmadı, Güç isteyince güç, Ekonomi isteyince ekonomi. Bu fiestaya binecek insanın gaz pedalına basmayı öğrenmesi yeter.
    Benim için Manual şanzıman artık temelli gitmiştir.

     Powershift Şanzımanı analiz ettim.  Powershift Şanzımanı analiz ettim.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi UberJager -- 5 Kasım 2014; 21:59:58 >







  • Yapay Zekanın Yanıtı

    Powershift Şanzıman: Bilmeniz Gerekenler

    Powershift şanzıman, Ford Motor Company tarafından geliştirilen çift kavramalı bir otomatik şanzımandır. Bu tür şanzımanlar, manuel ve otomatik şanzımanların avantajlarını birleştirerek hem yakıt verimliliğini hem de performansı artırmayı amaçlar.

    Powershift Şanzıman Nasıl Çalışır?

    Powershift şanzıman, iki kavrama kullanır. Bir kavrama tek sayılı vitesleri (1, 3, 5) kontrol ederken, diğeri çift sayılı vitesleri (2, 4, 6) kontrol eder. Şanzıman vites değiştirirken, devre dışı bırakılan kavramanın dişlileri önceden seçilir. Bu, vites geçişlerinin hızlı ve sorunsuz olmasını sağlar.

    Powershift Şanzıman Yorumları

    Powershift şanzıman yorumları genellikle karışıktır. Bazı sürücüler vites geçişlerinin sorunsuzluğunu ve yakıt verimliliğini överken, diğerleri şanzımanla ilgili sorunlar yaşamıştır. Ancak, son yıllarda Ford, Powershift şanzımanındaki sorunları gidermek için adımlar atmıştır.

    Ford Powershift Şanzıman

    Ford, Powershift şanzımanı Focus, Fiesta ve Escape gibi birçok modelinde kullanmıştır. Bu şanzıman, hem benzinli hem de dizel motor seçenekleriyle birlikte sunulur.

    Focus Powershift Şanzıman

    Ford Focus, Powershift şanzımanla en çok ilişkilendirilen modellerden biridir. Bu şanzıman, Focus'un yakıt verimliliğini ve performansını artırmasına yardımcı olur.

    Powershift Şanzıman Yorum

    Powershift şanzımanın yorumları, büyük ölçüde bireysel deneyimlere ve arabanın bakımına bağlıdır. Şanzımanla ilgili olumsuz yorumların çoğu, eski modellere dayanmaktadır. Ford, son yıllarda şanzımanda önemli iyileştirmeler yapmıştır.

    Genel olarak, Powershift şanzıman, yakıt verimliliğini ve performansı artırmayı amaçlayan çift kavramalı otomatik bir şanzımandır. Şanzımanla ilgili bazı sorunlar bildirilmiş olsa da Ford, bu sorunları gidermek için adımlar atmıştır.

    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • Eline saglik.gordugum en iyi otomatik sanziman anlatimi olmus.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ymetu -- 4 Kasım 2014; 23:17:20 >
  • Valla resimleri ekleyemedim. Yarin bu yaziyi komple duzenliyecem.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: UberJager

    Valla resimleri ekleyemedim. Yarin bu yaziyi komple duzenliyecem.
    Resimleri ekledim.
  • Elinize sağlık tam da 1.0 versiyonunu almayı düşünürken çok yardımcı oldu
  • quote:

    Orijinalden alıntı: diciotto

    Elinize sağlık tam da 1.0 versiyonunu almayı düşünürken çok yardımcı oldu
    bende 1.0 ecoboost versiyonuyla ilgileniyorum, powershift i merak ediyordum, elinize sağlık çok faydalı oldu benim için...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mTm

    bende 1.0 ecoboost versiyonuyla ilgileniyorum, powershift i merak ediyordum, elinize sağlık çok faydalı oldu benim için...

    Alıntıları Göster
    Teşekkürler, çok faydalı oldu.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Magnesium

    Teşekkürler, çok faydalı oldu.

    Alıntıları Göster
    İnceleme ve emekleriniz için teşekkürler. Focus powershift otomatik geçen sene almayı düşünüp son anda vazgeçtiğim bir araçtı. Bu sene tekrar düşünüyorum ama araç yorumlarında powershift vitesi kötüleyen yorumlar da görmüştüm. İşte inceleyip ne kadar kullanışlı olduğunu söyleyen de var.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Ironeagle

    İnceleme ve emekleriniz için teşekkürler. Focus powershift otomatik geçen sene almayı düşünüp son anda vazgeçtiğim bir araçtı. Bu sene tekrar düşünüyorum ama araç yorumlarında powershift vitesi kötüleyen yorumlar da görmüştüm. İşte inceleyip ne kadar kullanışlı olduğunu söyleyen de var.

    Alıntıları Göster
    2013 1.6 powershift titanium x paket aracımın sag on tarafından gaza yüklendiğide sarsıntı oluyor aracı 2-3 saniye sarsıyor sanki bir yere sürtüyor gibi avans vuruyor sanmıştım banzinden kaynaklı pislik nedeniyle bugun aracı servise götürdüm sanzumanda sorun olabileceğini soylediler araç garantili bakalım ne olucak,bu sorunu yaşayan başka arkadaşlar var mı?çözümünü bilen var mı?araç hanüz 5200km de çok performanslı araba 75 tl ile economic kullanımla ankaradan istanbula geldim yakıt tüketimi bence çok iyi ama ses ve sarsıntı canımı çok sıktı açıkcası bilen arkadaşlar bilgi paylaşımında bulunabilirlerse çok sevinirim,şimdiden teşekkürler.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: flow

    2013 1.6 powershift titanium x paket aracımın sag on tarafından gaza yüklendiğide sarsıntı oluyor aracı 2-3 saniye sarsıyor sanki bir yere sürtüyor gibi avans vuruyor sanmıştım banzinden kaynaklı pislik nedeniyle bugun aracı servise götürdüm sanzumanda sorun olabileceğini soylediler araç garantili bakalım ne olucak,bu sorunu yaşayan başka arkadaşlar var mı?çözümünü bilen var mı?araç hanüz 5200km de çok performanslı araba 75 tl ile economic kullanımla ankaradan istanbula geldim yakıt tüketimi bence çok iyi ama ses ve sarsıntı canımı çok sıktı açıkcası bilen arkadaşlar bilgi paylaşımında bulunabilirlerse çok sevinirim,şimdiden teşekkürler.

    Alıntıları Göster
    Kardeşim öncelikle emeğine sağlık, analizin mükemmel olmuş.
    Bu konuyu Youtube'daki bir fiesta tanıtımının altında buldum ve sırf bu analiz için yıllardır girmediğim dh'ye giriş yaptım.

    Sana sormak istediğim bir kaç sorum var. Vaktin olduğundan yanı verirsen sevinirim.

    Ben 2014 model polo 1.2 tsi bmt dsg sahibiydim. Aracım daha 2 aylıktı ve şanzımanında garip değişiklikler hissettim. Bundan dolayı aracımı sattım.
    Aracın ses izalasyonundan memnundum. Lakin yol tutuşu pek iyi değildi. Amartisor konforu kabul edilir cinstendi.

    Size sormak istediğim esas konu şudur, Ford Fiesta düşünüyorum. Ve benim için en önemli olan 2 şey var.

    Birincisi; aracın amartisorlerinin darbe emişi nasıl? Bazı arkadaşlar içimiz dışımıza çıkıyor diyor, bazıları gayet konforlu diyor.
    Makyajlı Fiesta'da, konfora siz 10 üzerinden kaç puan verirsiniz?

    İkincisi; Aracın hızlanması nasıl? Yani ben bir sollama yaparken veyahut ışıkta kalkışta aniden hızlanmak istediğim bunu bana rahatlıkla sağlayabilir mi?

    Son olarak ses izalasyonu hakkında da bilgi verirseniz çok memnun olacağım.

    Aracı ciddi düşünüyorum, SİZ Polo 1.2 TSI BMT yerine tercih eder misiniz bu aracı? Teşekkürler @UberJager




  • quote:

    Orijinalden alıntı: nasahay

    Kardeşim öncelikle emeğine sağlık, analizin mükemmel olmuş.
    Bu konuyu Youtube'daki bir fiesta tanıtımının altında buldum ve sırf bu analiz için yıllardır girmediğim dh'ye giriş yaptım.

    Sana sormak istediğim bir kaç sorum var. Vaktin olduğundan yanı verirsen sevinirim.

    Ben 2014 model polo 1.2 tsi bmt dsg sahibiydim. Aracım daha 2 aylıktı ve şanzımanında garip değişiklikler hissettim. Bundan dolayı aracımı sattım.
    Aracın ses izalasyonundan memnundum. Lakin yol tutuşu pek iyi değildi. Amartisor konforu kabul edilir cinstendi.

    Size sormak istediğim esas konu şudur, Ford Fiesta düşünüyorum. Ve benim için en önemli olan 2 şey var.

    Birincisi; aracın amartisorlerinin darbe emişi nasıl? Bazı arkadaşlar içimiz dışımıza çıkıyor diyor, bazıları gayet konforlu diyor.
    Makyajlı Fiesta'da, konfora siz 10 üzerinden kaç puan verirsiniz?

    İkincisi; Aracın hızlanması nasıl? Yani ben bir sollama yaparken veyahut ışıkta kalkışta aniden hızlanmak istediğim bunu bana rahatlıkla sağlayabilir mi?

    Son olarak ses izalasyonu hakkında da bilgi verirseniz çok memnun olacağım.

    Aracı ciddi düşünüyorum, SİZ Polo 1.2 TSI BMT yerine tercih eder misiniz bu aracı? Teşekkürler @UberJager
    Merhaba ,

    Ben size çok güzel bir tavsiye vereyim. Neden aracı 1 günlük kiralamıyorsunuz. Ben aracı kiraladım. Yani sahibi değilim. Kafam hep şanzımanda olduğu için diğer seçenekleri pek değerlendiremedim. Ben bu gün TDCİ olanı kiralayacam. 600 km yol gideceğim 1 günde. O nedenle Powershift kiralamadım. TDCI 4 litre yakıt tükettiği için zoraki kiraladım.

    http://www.avis.com.tr/default.aspx

    Avis'e gidin Bu arabayı 1 günlük kiralayın. Şileye Ağvaya sürün. 190 km yol gidin. Arabayı 42000 liradan ikinci elden satıyorlar. Denemeden almak bu parayı bağlamak çok büyük risk olur sizin için. Arabayı beğenmeyebilirsiniz. World karta , vadafone %30 larda indirimler var. 80 90 liraya kiralarsınız.

    Ayrıca bu yazıdan sonra bir çok forumda Powershifti araştırdım. Malesef 2012-2013 yılları arasında çıkan Focus 1,6 powershitler hakkında tonla kötü haber okudum. Fiestalar içinde 15000 km doldurunca, 1-2 arasında sarsıntı başlıyormuş. Motorun rolantiyi artırıyorlarmış. Bellli süre sarsıntı kayboluyor 5000 km daha gecince sarsıntı tekrar başlıyormuş.

    Powershift en iyi fiesta 1,6 ve 1,0 da iş görüyor en az sorun bu iki motor tipinde oluyor. Motor torku ve araç ağarlığı şanzımanın balatalarını yakacak kadar yüksek olmadığından daha az sıkıntı çıkarıyor. İstanbulda sürecekseniz 3 kez hatta 5 kez düşünün. İstanbul trafiğinde iş gören tek şanzıman Tork Konverterli Şanzımanlardır.

    Bir eski kasa 2009-2012 model fiesta ve Hyundailerin tamamı bu tip şanzıman kullanıyor.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi UberJager -- 3 Ocak 2015; 14:54:53 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: UberJager

    Merhaba ,

    Ben size çok güzel bir tavsiye vereyim. Neden aracı 1 günlük kiralamıyorsunuz. Ben aracı kiraladım. Yani sahibi değilim. Kafam hep şanzımanda olduğu için diğer seçenekleri pek değerlendiremedim. Ben bu gün TDCİ olanı kiralayacam. 600 km yol gideceğim 1 günde. O nedenle Powershift kiralamadım. TDCI 4 litre yakıt tükettiği için zoraki kiraladım.

    http://www.avis.com.tr/default.aspx

    Avis'e gidin Bu arabayı 1 günlük kiralayın. Şileye Ağvaya sürün. 190 km yol gidin. Arabayı 42000 liradan ikinci elden satıyorlar. Denemeden almak bu parayı bağlamak çok büyük risk olur sizin için. Arabayı beğenmeyebilirsiniz. World karta , vadafone %30 larda indirimler var. 80 90 liraya kiralarsınız.

    Ayrıca bu yazıdan sonra bir çok forumda Powershifti araştırdım. Malesef 2012-2013 yılları arasında çıkan Focus 1,6 powershitler hakkında tonla kötü haber okudum. Fiestalar içinde 15000 km doldurunca, 1-2 arasında sarsıntı başlıyormuş. Motorun rolantiyi artırıyorlarmış. Bellli süre sarsıntı kayboluyor 5000 km daha gecince sarsıntı tekrar başlıyormuş.

    Powershift en iyi fiesta 1,6 ve 1,0 da iş görüyor en az sorun bu iki motor tipinde oluyor. Motor torku ve araç ağarlığı şanzımanın balatalarını yakacak kadar yüksek olmadığından daha az sıkıntı çıkarıyor. İstanbulda sürecekseniz 3 kez hatta 5 kez düşünün. İstanbul trafiğinde iş gören tek şanzıman Tork Konverterli Şanzımanlardır.

    Bir eski kasa 2009-2012 model fiesta ve Hyundailerin tamamı bu tip şanzıman kullanıyor.

    Alıntıları Göster
    Hocam ilk öncelikle tekrardan teşekkürler.
    Araç kiralayacak konumda değilim, denizcilik yapıyorum ve şuan karayiplerdeyim.
    Aracı gelmeme yakın ayırttırmak zorundayım ki, geldiğimde beklememek adına yapıyorum bunu.

    Dediklerinden anladığım, Fiesta otomatik alacaksan, 1.6 veyahut 1.0 ecoboost al diyorsun. Sanırım bunlar diğerlerine nazaran daha az sorun çıkartıyor.
    Tork convertörlü arabaları önermişsin. Bende Hyundai i30 düşündüm ama, manuel olanını dayımdan biliyorum benzinlisi 14 litre yakıyordu 5500 km-de olduğu halde.
    Ki otomatiği ocak yakar sanırım bu arabanın. Onun haricinde güzel bir arabaydı.

    Hayır şeyide düşündüm, i30 alınır ve sıvı sistem lpg takılır. Lakin bu olabilir mi? Olsa dahi performansta düşüşler yaşar mıyım gibi bir çok sorun var.

    Benim fiesta için en çok merak ettiğim gerçekten süspansiyonların nasıl olduğu. Ve birde ani hızlanmalarından memnun muydun bunu merak ediyorum.

    @UberJager




  • nasahay N kullanıcısına yanıt
    Bu gün aracın tdci olanını kullandım 590 km. Şanzımanı ve motoru hariç, aynı kasa. Aynı süspansiyon var. Acıkcası süspansiyonları bana göre iyi. Ben eskiden skodaya ve Connecte binmiş adamım. O nedenle bir Wolkswagen süspansiyonu ile Fiesta süspansiyonunu kıyaslıyamam. Bana tüy gibi yumuşak ve rahat geliyor. Hele hele Connect süspansiyonundan çok daha iyi.

    İ30 aracın dizel otomatiği var. Hyundai Accent eralarda Dizel otomatik var, 7,3 litre yakıt tüketiyor. Lpg istersen yeni kasa 1,4 İ20 var , onu deneyebilirsin. Powershift focuslarda sıkıntı çıkarıyor. Ama Volvo ve Fiestalarda tam anlamıyla bir kötü bir problemi yok. Şanzıman Getrak marka bir alman firması. Alman firması olması iyi. Rakipleri ZF gibi Üstad firmalar. ZF firmasını bilmeyen yoktur. BMW arabaların Otomatik şanzımanlarını yapar. Zf gibi firmanın rakibi tutupda hatlarından ders çıkarmasa ayıp olur.

    Birde şu var. Fiesta 6dct250 şanzıman kullanıyor. 240 nm den 280 nm ye kadar tork dayanıklı. Ford bu kadar yüksek bir şanzımanı, 150 nm torka sahip kücük bir motorla taşınan küçük bir arabaya Fiestaya takmış. Ne kadar zorlarsan asla %100 zorlanmayacağınız bir şanzıman.

    Aşağidaki videolara bakarak neredeyse motor kadar bir ünite olduğunu göreceksin.






    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi UberJager -- 4 Ocak 2015; 22:11:42 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: UberJager

    Bu gün aracın tdci olanını kullandım 590 km. Şanzımanı ve motoru hariç, aynı kasa. Aynı süspansiyon var. Acıkcası süspansiyonları bana göre iyi. Ben eskiden skodaya ve Connecte binmiş adamım. O nedenle bir Wolkswagen süspansiyonu ile Fiesta süspansiyonunu kıyaslıyamam. Bana tüy gibi yumuşak ve rahat geliyor. Hele hele Connect süspansiyonundan çok daha iyi.

    İ30 aracın dizel otomatiği var. Hyundai Accent eralarda Dizel otomatik var, 7,3 litre yakıt tüketiyor. Lpg istersen yeni kasa 1,4 İ20 var , onu deneyebilirsin. Powershift focuslarda sıkıntı çıkarıyor. Ama Volvo ve Fiestalarda tam anlamıyla bir kötü bir problemi yok. Şanzıman Getrak marka bir alman firması. Alman firması olması iyi. Rakipleri ZF gibi Üstad firmalar. ZF firmasını bilmeyen yoktur. BMW arabaların Otomatik şanzımanlarını yapar. Zf gibi firmanın rakibi tutupda hatlarından ders çıkarmasa ayıp olur.

    Birde şu var. Fiesta 6dct250 şanzıman kullanıyor. 240 nm den 280 nm ye kadar tork dayanıklı. Ford bu kadar yüksek bir şanzımanı, 150 nm torka sahip kücük bir motorla taşınan küçük bir arabaya Fiestaya takmış. Ne kadar zorlarsan asla %100 zorlanmayacağınız bir şanzıman.

    Aşağidaki videolara bakarak neredeyse motor kadar bir ünite olduğunu göreceksin.



    Bunuda koyam tam olsun.

    Edc , DSG ve Powershit animasyonları












  • quote:

    Orijinalden alıntı: UberJager

    Bunuda koyam tam olsun.

    Edc , DSG ve Powershit animasyonları










    Alıntıları Göster
    Mercedes A180 modelinde 1,5 dizel renault motoru ve 7 ileri EDC şanzımanı kulanıyor. Mersedes dünyanın en az bozulan aracı ise bu mantıktan yola cıkarak, 1,5 dci Edc arabalardan birine bakabilirsin. Megane 3 Cllio 4 felan.




  • Testin çoğu kısmına katılmıyorum. Powershift tabiri caizse 'aptal' bir şanzıman. D modu ile S modu arasında sadece manuel kullanım farkı var. 9500 Km dir şanzımanın 1 den 2 ye geçtikten sonra titreme yapması, aynı eski otomobillerdeki gibi vitesi kendisi değiştirirken 'garç' diye ses çıkarması ve bunun kavrama hatta şanzıman değişse bile devam etmesi (Bu sorunlar oldukça yaygın) servisin ve Ford un ürünlerinin arkasında durmamaları nedeniyle aracı satmaya karar verdim. Bundan sonraki tercihim CVT veya Tork Konvertörlü bir şanzımana sahip araç olacaktır.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: eto38

    Testin çoğu kısmına katılmıyorum. Powershift tabiri caizse 'aptal' bir şanzıman. D modu ile S modu arasında sadece manuel kullanım farkı var. 9500 Km dir şanzımanın 1 den 2 ye geçtikten sonra titreme yapması, aynı eski otomobillerdeki gibi vitesi kendisi değiştirirken 'garç' diye ses çıkarması ve bunun kavrama hatta şanzıman değişse bile devam etmesi (Bu sorunlar oldukça yaygın) servisin ve Ford un ürünlerinin arkasında durmamaları nedeniyle aracı satmaya karar verdim. Bundan sonraki tercihim CVT veya Tork Konvertörlü bir şanzımana sahip araç olacaktır.
    OTOPARK.comyoutube
    Ford Fiesta 1.6i (2013) | TEST
    https://www.youtube.com/watch?v=qaPVmaLxocc


    bu incelemede şanzıman için gayet iyi deniyor




  • quote:

    Orijinalden alıntı: UberJager

     Powershift Şanzımanı analiz ettim.


    Bu haftasonu 2014 Ford Fiesta 1.6i Ti-VCT 6 ileri Powershift versiyonu test ettim. Daha öncede TDCİ 1,4 2014 fiesta kullanmıştım. Ölü sezonun başlaması, ve kiralık otomobil piyasasında oluşan rekabetten faydalanarak, son derece cuzi bir fiyata Fiestayı kiraladım.
    Kesinlikle belirtmeliyim ki, Powershift denen sistem tam bir şaheser. Bir çok zorlu parkurda 440 km kullanma şansını elde ettim. Ayrıca 17 km uphill ve downhill sürüş şansıda elde ettim. 0dan 1600 metre rakımlı bir dağ yolunda powershift Şanzımanın inanılmaz performansına şahit oldum.
    Arabamız 2014 model Ford Fiesta kasa olup, üstünde 105 beygirlik, 1600 litrelik unite yerleştirilmiş. Motor maksimum torkunu 4300 - 4500 devir aralığında 150 nm olarak ölçülmüş. Araba sıradan bir benzinli otomobil. Bu sıradanlığı bozan, eskiden 4 ileri otomatik olan şanzıman artık yeni model makyajlı fiestalarda 6 ileri cift debriyajlı otomatikleştirilmiş şanzıman olması.

     Powershift Şanzımanı analiz ettim.


    Evet eski klasik tork konvertörlü 4 ileri şanzıman yerini iç içe geçmiş üçer vitesli iki vites kutusunun birleşmesinden oluşan bir muhendislik harikasına bırakmış. Aslında bu Wolkswagenin ellerinde patlayan DSG şanzımanın Ford kopyası. Fakat ford 2007-2012 yılları arasında otomatik şanzıman konusunda dikiş tuturamayan bir firmaydı. CVT denediler olmadı, Otomatikleştirilmiş normal şanzıman yaptılar. İstanbul trafiğinde ısıdan patladı, Son olarak klasik torq convertöre döndüler, onlarda çok yaktı. Bu yıllar arasında üretilen Fordun başarılı otomatik şanzıman barındıran otomobilleri malesef neredeyse hiç yok.
    Ford muhendisleri Wolkswagen Bugati Veyron'da ilk kullanmaya başladıkları DSG şanzımanın fikrini beyendi, Onların hatalarından ders çıkardı. Ford kendi üretimi dual clutch semi-automatic gearbox geliştirdi. İşte bu şanzıman PowerShift olarak adlandırılan vites kutusudur.
    Aracı aldığımda biraz acemilik cektim. Debriyajı olmayan bir arabayı ilkez kullanışım. Alışmam yaklaşık 1 saatimi aldı. Aracı hareket ettirmek biraz ilginc. Motoru çalıştırdıktan sonra Park modundan Drive moduna almak için önce fren pedalına basıp Vites kolunu serbest bırakmanız gerekiyor. Fren pedalında bir sensor var. Şanzıman P modunda iken sanki fren pedalını kilitleyen bir mekanizma var. Belli bir oranda basınca vites kolu serbest kalıyor. Serbest kalınca Drive moduna cekiyorsunuz. Bir anda fren pedalı yumuşuyor ve sonuna kadar basabiliyorsunuz. Burdan anlaşıldığı gibi, Fren pedalı aslında Debriyajlar ile ilişkilendirilmiş. İşte DSG ile Powershift arasındaki en büyük fark bu olmalı. Arabayı sürerken anlaşıldığı üzere, hızım 0km olduğunda, şanzımandan bir ses geliyor. Bu çok iyi tanıdığımız Debriyaj diyaframının gevşeme sesi. Fren pedalı aynı zamanda hız sensörüyle ilişkilendirilmiş bir debriyaj pedalı. Bu sayede dur-kalk trafikte şanzıman ısınmıyor. Vites kolunu N konuma getirmenizde gerekmiyor. İşte Wolks Wagen Dsg Şanzımanlarının 45000 km de bir Balata sıyırma sebebi, bu mekanizmadan kaynaklanıyor. Ford Muhendisleri bu şanzıman için 240000 km bir ağır bakım garantisi veriyor. Normal Dsgler 75000 km yolu zor deviriyor. Klasik Otomatiklerde sıksık yağı suyu değiştirlmesi gerekirken, CVT şanzımanlarda yüksek torklu kullanımda kasnakları parçalıyor. Ama Ford Powershifte normal bakımla 240000 km garantiyi veriyor.

     Powershift Şanzımanı analiz ettim. Powershift Şanzımanı analiz ettim.


    Powershift şanzıman Gaz pedalı ilede oldukca iyi ilişkilendirilmiş. Gaz pedalı basma oranına göre tahminen 3 veya 4 modu var gibi. Gaz pedalı ile Şanzıman arasında kullanılan Drive Bye Wire sistem son derece iyi çalışıyor. Fiestanın başındayken bana ne istediysem onu verdi. Ekonomi yapmak istedim eknomi, Sınırları zorlamak istedim beni uçurdu. Ucaklardaki gaz kontrollerine benzettim.

     Powershift Şanzımanı analiz ettim.  Powershift Şanzımanı analiz ettim.


    Araç Drive Modunda iken :

    Gaz pedalına %20 bastığınızda arac her 2000 devirde vites değişirerek ekonomi yapıyor. Çok kısa sürede 6nci vitese tırmanıyor. 90 km hızla giderken 5,9 litre benzin yakıyorsunuz.
    Yokuş çıkarken hızı korumak için %30 gaza basınca bu sefer vitesler 3000 devirde bir değişiyor. 7,1 litre yakıt tüketiyor.
    Drive modunda isterseniz vites topuzundan vitesleri değiştirmek mümkün. Araba sollamak istediğinizde, %50 oranında gaz basınca, yakıt tüketimi 13 litreye fırlıyor. fakat araç maksimum tork devrine yani 4000 li devirlerde çalışıyor.
    İşte her ne oluyorsa bu %50 ve üzeri gaza bastığınızda oluyor. Araba bir miktar hızlanmaya ihtiyacımızı anlıyor. Yakıt pompası 13 litre yakıtı pompalıyor. Ama araçın devri ve hızı yeterince hızlı artmadığını fark edince , ki bu yaklaşık 2 sn sürüyor. bu sefer şanzıman 1 alt vitese düşüyor. Maksimum Tork devrinin sonuna kadar hızlanıp tekrar bir üst vitese geçiyor. Bu gerçekten çok ekonomik bir akselerasyon mantığı. Gaza %70 üzeri bastığınızda ise araba hiç tereddütsüz vites düşürüyor. Maksimum Tork devrinin sonlarına kadar çıkarak sürekli viteslerini artırmaya devam ediyor.

     Powershift Şanzımanı analiz ettim.  Powershift Şanzımanı analiz ettim.


    Araba akselerasyon biter bitmez maksimum ekonomi için uygun olan 6nci vitese geciyor. Arabayı %75 gazla 4300 devirde 5nci vitesede 120 km hıza tırmandırıp gazı kestiğinizde direk vites 6 ya geciyor. İsterseniz ayağınızı gazdan tamamen cekin rolanti gazı bile olsa şanzıman vites 6ncı vitese geciyor.
    Otomobil 6ncı vitesde 3000 devirde 120 km hızla giderken 7 litre yakıt tüketimi var.

     Powershift Şanzımanı analiz ettim.  Powershift Şanzımanı analiz ettim.


    Powershift S modun

    Powershift D modunda tork üzerinden değişimler yaparken , S modunda ise Beygir üzerinden vites değiştiriyor. Buda yaklaşık 2000 devir daha fazla vites değişimleri demek. Drive modun da 4500 devirde vites değişirken, S modunda motorun 6500 devri görüyorsunuz. Ama gerçekten çok gürültülü oluyor. 6000 devir ceviren 1,6 motor pek keyifli ses vermiyor.
    Yeni Powershift şanzımanlı 1,6 üneteye sahip fiesta ile tam 440 km yol gezdim. okadar hızlı yeryer yüksek devirli kullanmama rağmen 6,9 litre yakıt ortalamasıyla parkuru bitirdim.

     Powershift Şanzımanı analiz ettim.


    Özelikle 17 km olan dağ parkuru gercekten harika deneyimler yaşattı. Gaz pedalında ki sensörler öyle güzel ayarlanmış ki, hiç bir araç bana yetişemedi. Zigzaglı ve yüksek eğimli dağ virajlarında, Çok keskin U tırmanışlarda, araba girip çıkarken üç saniyede iki kez vites değiştiriyor. Aracta şanzıman lagı yok. Hızınızı vitesden kaynaklanan güç kayıplarından dolayı kaybetmiyorsunuz. U tırmanışlarda trafikteki diğer araçlar korkunç şekilde, vites lagından dolayı hız ve güç kaybediyorken, ben elimi kolumu sallaya sallaya tırmanmaya devam ettim.
    Daha önce Fiesta 1,4 TDCI kullandım, 5,7 litre yakıt tüketimi ile kullandım. Üstelik değerleri düşürmek için oldukca kendimi kastım. Yakıt ekonomisi yapayım derken motoru boğdum, duman attım, yokuşta hız kaybettim, Torku kaçırdım, devirden oldum.

     Powershift Şanzımanı analiz ettim. Powershift Şanzımanı analiz ettim. Powershift Şanzımanı analiz ettim.


    Ford Fiesta 1,6 Powershift hiç kasmadan ekonomi yapmadan 6,9 litre benzin tüketebildi. İki elim direksiyonda , gözüm yolda son derece güvenli ve konforlu yolculuk yaptım. Yokuşta kaçırmadı, Güç isteyince güç, Ekonomi isteyince ekonomi. Bu fiestaya binecek insanın gaz pedalına basmayı öğrenmesi yeter.
    Benim için Manual şanzıman artık temelli gitmiştir.

     Powershift Şanzımanı analiz ettim.  Powershift Şanzımanı analiz ettim.


    Bir sefer de DSG şanzımanlı araba kiralayıp sürerseniz DSG nin farkını anlarsınız.




  • Güzel anlatım

    Eline sağlık

    Powershift i focus ta denediniz mi

    Tavsiye eder misiniz ?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: aylak_herif

    Güzel anlatım

    Eline sağlık

    Powershift i focus ta denediniz mi

    Tavsiye eder misiniz ?

    Fordun kendi personeli bile powershift heleki 2013 ve 2014 modelleri tavsiye etmiyor
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.