Şimdi Ara

Peugeot'nun elektrik dönüşümü: 3008 ve 5008 için yeni hibrit motor, yeni elektrikli scooter ve daha fazlası

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
17
Cevap
0
Favori
590
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Peugeot'nun elektrik dönüşümü: 3008 ve 5008 için yeni hibrit motor, yeni elektrikli scooter ve daha fazlası
    2023 yılı Peugeot için 'elektrik' yılı olacak. Şirketten yapılan açıklamaya göre, önümüzdeki yılın ilk yarısından itibaren tüm Peugeot modelleri en az bir veya daha fazla hibrit, şarj edilebilir hibrit (PHEV) veya %100 elektrikli versiyona sahip olacak.



    Peugeot 3008 ve 5008'e yeni hibrit sistem



    Peugeot bu kapsamda 3008 ve 5008 ürün gamına dahil edeceği yeni hibrit sistemin duyurusunu da yaptı. Söz konusu sistemi hafif hibrit olarak nitelendirebiliriz. Açıklamaya göre bu sistemde yeni nesil 136 hp PureTech benzinli motor, elektronik kontrollü çift kavramalı şanzıman ve 48V batarya bulunacak.



    Peugeot'ya göre bu hibrit sistem alt devirlerde ekstra tork desteği sağlarken yakıt tüketimini de yüzde 15 oranında azaltacak. Üstelik sistemin çok olmasa da düşük hızlarda 1 km'ye kadar saf elektrikli sürüş modunda kullanılabileceği belirtiliyor.



    Ayrıca Bkz.Hyundai Ioniq 6'da tek şarjla 614 kilometre sürüş menzili elde edildi



    Bunun dışında %100 elektrikli Peugeot e-308 ve e-308 SW modelleri de önümüzdeki yıl aileye dahil olacak. Fransız üretici bu modelleri geçen ay tanıtmıştı. Detayları buradaki haberimizden okuyabilirsiniz. Sonrasında 2023 model yılı için güçlenen ve menzili artan Peugeot e-208'i de sahalarda göreceğiz.



    Şirket aynı zamanda tasarımıyla dikkatleri üzerine çeken Peugeot 408'in %100 elektrikli versiyonu e-408'i de ürün gamına dahil edecek. e-408'in detayları şimdilik belli değil. Bunun dışında Peugeot 408'in iki adet PHEV yani şarj edilebilir seçeneğe sahip olacağını da zaten tanıtım esnasında öğrenmiştik.



    Elektrikli ve hidrojenli hafif ticariler



    Peugeot'nun elektrik dönüşümü: 3008 ve 5008 için yeni hibrit motor, yeni elektrikli scooter ve daha fazlası
    Peugeot'nun elektrifikasyon hamlesi sadece binek araçlarla sınırlı değil. Hafif ticari araç tarafında da e-Partner, e-Expert ve e-Boxer gibi modeller Fransız üreticiyi elektrikli araç pazarında temsil edecek. Bunun dışında hidrojen yakıt hücreli e-Expert Hydrogen de piyasaya çıkıyor.



    Peugeot e-Expert Hydrogen, tıpkı kuzeni Opel Vivaro'da olduğu gibi geçen yıl tanıtılan hidrojen yakıt hücresi teknolojisini kullanıyor. Hidrojen tankları 3 dakikada doldurulabilen araç 400 kilometre sürüş menzili sunuyor. Önden çekişli olarak sunulan araçta 136 hp güç ve 260 Nm tork bulunuyor. 1000 kg yük taşıma kapasitesi ve 6.1 metreküp kargo hacmi de hidrojen yakıt hücreli aracın özellikleri arasında.



    112 km menzile sahip elektrikli scooter



    Peugeot'nun elektrik dönüşümü: 3008 ve 5008 için yeni hibrit motor, yeni elektrikli scooter ve daha fazlası
    Elektrifikasyon sürecinde iki tekerlekli araçlara da yer veren Peugeot, bu süreçte bir elektrikli bisiklet ve bir elektrikli scooter ile karşımıza çıkacak. Peugeot e-Streetzone adı verilen elektrikli scooter, 112 km'ye varan sürüş menziliyle Paris Otomobil Fuarı'nda görücüye çıkarılacak.




    Kaynak:https://www.media.stellantis.com/em-en/peugeot/press/2023-the-peugeot-electric-year







  • Pejo elektrik dönüşümü konusunda doğrusunu yapmış. Abuk tipli araçlar yerine varolan arabaların elektrikli versiyonlarını çıkarmış.

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • Peugeot ve çift kavrama şanzıman

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • Gelişleri 2030’da olur artık Türkiye’ye.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Conqueror26 kullanıcısına yanıt

    Elektronik kontrollü diyor yani dct DSG gibi değil


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • mordawey M kullanıcısına yanıt
    Ayrıntısını merak ediyorum. Peugeot hibrit ve mevcut elektrikli araçlarında da Eat şanzımanı kullanıyor. Belki de çeviri hatası.

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • Kredi ile scooterı alabilir miyim acaba…

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • bluerdem kullanıcısına yanıt
    2031 olsun hocam bir anlam yükleriz



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi alemburda34 -- 5 Ekim 2022; 23:30:41 >
    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • Conqueror26 kullanıcısına yanıt
    PSA Punch Powertrain ile anlaşmıştı birkaç yıl önce. Kuvvetle muhtemel DT2 MHEV çift kavramalı şanzımanı göreceğiz yeni mild hibrit modellerde.

    Punch Powertrain CVT şanzımanlarda uzman bir firma. Bildiğim kadarıyla çift kavramalı olarak sadece DT1 modeli piyasada var, o da Tata'nın bir aracında kullanılmış.

    DT1 de DT2 de bildiğimiz çift kavramalı şanzımanlardan oldukça farklı. 2 şaft yerine tek şaft var, oranları iki katına çıkarmak için gezegen dişli kullanılmış. Bana küçük ve ucuz bir şanzıman yapılmaya çalışılmış gibi geldi. Peugeot güvenli liman Aisin'den maliyet sebebiyle uzaklaşmış diye düşünüyorum.

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • Peugeot'nun elektrik dönüşümü: 3008 ve 5008 için yeni hibrit motor, yeni elektrikli scooter ve daha fazlası

    bu bile en az 100.000TL olacaktır... Peugeot'nun elektrik dönüşümü: 3008 ve 5008 için yeni hibrit motor, yeni elektrikli scooter ve daha fazlası 

  • Elektrikli araç bataryalarının akıbeti beni endişelendiriyor. Tesla kullanıcılarından bataryayla ilgili şikayetler geliyor. Gördüğüm kadarıyla şirket bataryayı ücretsiz değişmediği gibi neredeyse yeni bir araç kadar da masraf çıkarıyor.

    Her elektrikli araçta durum bu şekildeyse, uzun yıllar aynı aracı kullanmak hayal olur. Üstelik 2. elde çok değer kaybeder. O nedenle bir süre daha mesafeli kalıp süreçleri takip etmeyi planlıyorum.

  • techaddict T kullanıcısına yanıt

    Dediğiniz gibiymiş

    PSA sitesinden alıntı

    Punch Powertrain, Groupe PSA'nın elektrifikasyon hamlesinin bir parçası olarak 2022 yılına kadar en yeni nesil patentli e-DCT sistemlerini tedarik etmek üzere seçildi.

    48V motora sahip bu elektrikli Çift Debriyajlı Şanzıman – hibrit DT2 – Mild Hybrid Elektrikli Araçları donatacak.


    Peugeot'nun elektrik dönüşümü: 3008 ve 5008 için yeni hibrit motor, yeni elektrikli scooter ve daha fazlası

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Peugeot'nun elektrik dönüşümü: 3008 ve 5008 için yeni hibrit motor, yeni elektrikli scooter ve daha fazlası

    %30 emisyon düşürme başarılı 7 vitesli ve 350 nm ye kadar tork destekli bi şazıman (Aisin EAT8 de bu 450 nm)

    Bana daha çok ucuza kaçmak gibi geldi


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Stellantis Grubu büyük bir atılım içerisinde devamını bekliyoruz sizden çok iyi yoldalar tebrikler Stellantis!

  • Ne kadar basit görünüyor elektrikli scooter. 100 bin tl üzerinde etiketi olacak ama görüntü şu devirde çok cılız ve pısırık .. Ayakta sürülen elektrikli scooterlar bile daha albenili.

  • mordawey M kullanıcısına yanıt
    tork koventorlu sanzimanlar cift kavramaya gore daha endirek bir aktarim sagladiklari icin ister istemez yakit tuketimi bir miktar daha fazla oluyor. gitgide sertlesen ab normlarini yakalamak icin mecburen tork konvetorunu birakip cift kavramayaya gecmis olabilirler. volvo xc40 plugin hybrid'de benzer bir durum vardi, duz icten yanmali olanlarda tam otomatik varken, hybrid'de cift kavramali sanzimani tercih etmislerdi.

  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.