Şimdi Ara

Peugeot 406 Hakkında Herşey (327. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
7.005
Cevap
45
Favori
754.630
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 325326327328329
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • merhaba

    2004 2.0 406 SV otomatik 120.000 km de orjinal bir aracım var. Saat gibi maşallah, sadece bir parça boyası var, sol arka kapı.


    satmayı düşünüyorum, ilgilenen olursa dm atabilir.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi oliwer -- 16 Aralık 2014; 9:53:06 >
  • Selamun aleykum değerli bilgin abilerim/kardeşlerim.. Arkadaslar ben de 2000 model 406 SV 2000 motor 252 bin km de benzin/LPG sirali otomatik vites sunroof hasar kayitsiz 4-5 parça lokal boyali 16000 liraya anlastim. Arabayi ustamiza gösterdim motoru %60 üzeri dedi vites geçişleri çok güzel araba ile 160 km yaptim titreme bagirma yok. Sadece bizim güneydoğu da 2000 motor pek tercih edilmiyor.hele 2000 motor 406 mardin de diyebilirim ki 4-5 tane. İnşallah ilk aracim olacak. Uygun fiyata anlasmis miyiz? Bu özellikte boyle bir araba acikcasi yok..varsa da rover da vardır.tek calismayan yer teybi ve airbag isigi yanik kaliyor. Korna teli varmis direksiyonda onda sorun varmis onu yapinca kornada calisacak airbag isigisa sonecek dedi. Dediğine gore 4-5 gün öncesine kadar teyip calisiyormus.hatta ekranda hangi radyo acik olduğunu bile gösteriyor. Allahin izniyle 18.12.2014 yani çarşamba günü 406 devir işlemleri için yarin satici ile tekrar bulasacagim. Araba konfor sürüş yol tutuş çok hoşuma gitti. Allahin izniyle de uzun yillar kullanmaya düşünüyorum. Alip satici biri değilim. Gidebildiği kadar gitsin inşallah.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: baygeveze

    Selamun aleykum değerli bilgin abilerim/kardeşlerim.. Arkadaslar ben de 2000 model 406 SV 2000 motor 252 bin km de benzin/LPG sirali otomatik vites sunroof hasar kayitsiz 4-5 parça lokal boyali 16000 liraya anlastim. Arabayi ustamiza gösterdim motoru %60 üzeri dedi vites geçişleri çok güzel araba ile 160 km yaptim titreme bagirma yok. Sadece bizim güneydoğu da 2000 motor pek tercih edilmiyor.hele 2000 motor 406 mardin de diyebilirim ki 4-5 tane. İnşallah ilk aracim olacak. Uygun fiyata anlasmis miyiz? Bu özellikte boyle bir araba acikcasi yok..varsa da rover da vardır.tek calismayan yer teybi ve airbag isigi yanik kaliyor. Korna teli varmis direksiyonda onda sorun varmis onu yapinca kornada calisacak airbag isigisa sonecek dedi. Dediğine gore 4-5 gün öncesine kadar teyip calisiyormus.hatta ekranda hangi radyo acik olduğunu bile gösteriyor. Allahin izniyle 18.12.2014 yani çarşamba günü 406 devir işlemleri için yarin satici ile tekrar bulasacagim. Araba konfor sürüş yol tutuş çok hoşuma gitti. Allahin izniyle de uzun yillar kullanmaya düşünüyorum. Alip satici biri değilim. Gidebildiği kadar gitsin inşallah.

    Model ve fiyat çok güzel. Fakat: 1-Motor %60 ,2-Otomatik şanzımanın durumu. Bu iki husus sana yüklü bir masraf çıkartmasın. Diğer çalışmayan aksam da cabası.. İyi bir ustaya, varsa servise baktır, öyle al. Selamlar.




  • hocam motor durumu çok iyi valla. Araba 160 km hız yaptım bir bağırma bile yok.Ustama da gösterdim motor durumun çok iyi dedi.2000 model araba için normal motor dedi. %80-90 bekleme dedi.Vites otomatik vites.Ama geçişler çok narin.Yani expertize de götüremedim.ALLAH'ın izniyle fiyatına göre iyi olur.İnşallah pişman olmayız.Satan kişi çok memnundu hiç sanayiye gitmedim dedi ekonomik sıkıntılardan dolayı satmaya karar vermiş. Aracın linki burada.http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-peugeot-acil-ihtiyactan-satilik-188381121/detay/




  • Evet arkadaşlar..Heralde benim başıma gelen olay milyonda birdir..Bir önceki yorumumda da belirttiğim gibi 2000 model 2.0 motor SV model 406 aracı almak için satıcıyla buluşup Mardin Noter'e gittik.Araç fotoğraflarda da görüldüğü üzere park edilirken kaldırıma sıfır şeklinde en iyi olacak şekilde park edildi.Noterdeyiz satış işlemlerinin yapılmasını beklerken bir yarım saat bir saat bekledik.Neyse hayırlısıyla deviri yaptık aracın yanına doğru gidiyoruz bir de ne göreyim..Bi tane kamyonet aracı sağ ön kapıdan kesmiş arka çamurluğa kadar..İşin ilginç tarafı daha devrini almışım satıcının parasını dahi vermemişim.Dedim ya milyonda bir..Neyse bir görgü tanığı görmüş olayı belediyeye ait resmi plakalı ford açık kasa kamyonet olduğunu belirtti plakayı verdi daha sonra plakanın yanlış olduğunu trafik ekiplerinden öğrendik araştıra araştıra aynı gün içerisinde plakanın son rakamının yanlış verildiğini öğrenmiş olduk.Oradan belediyeye gittik durumu anlattık.Aracınızın otomobilimize çarpıp kaçtığını durmadığını belirttik.Özür dilediler ve sorunun derhal gidereileceğini belirttiler.19.12.2014 tarihinde aracı kaportacıma bıraktım.Yarın (20.12.2014) gidip alacağım inşallah oradan da boyacıya götüreceğim.Aracımın otomatik kilidi sağ arka kapıya işlemiyor. Kaza öncesinde Aracımda Airbag arıza lambası hep açıktı ve kornam çalışmıyordu.Satıcı kişi direksiyonda bir tel olduğunu ve bu telin tekrar yapılması gerektiğini o yapılırsa korna da airbag lambasının da söneceğini söyledi..Teyp ekranı açılıyor hangi radyo açık olduğu bile gösteriliyor fakat hoparlörler de tık ses yok.Şoför kapısından arka camların otomatiği kontrol edilemiyor.Sadece arka kapılardan camlar indirilip kaldırılabiliyor.Bunları da belediyeye ceza olarak yaptıracağım.Aracımda sıfır hasar kaydı varken hasar oluştu.Ve işin trajik tarafı aracım sol taraftan sol çamurluk sol ön kapı sol arka kapı sol arka çamurluk boyalıydı.Kaza sayesinde boyasız olan sol ön kapı sol arka kapı ve sol arka çamurlukta boyalı olmuş olacak.Daha siftah bile yapmamışken güldüm doğrusu halime..Allah kimsenin başına böyle kötü bir gün vermesin yahu (: ALLAH'a şükrettim başka kazaya engel vesile eylesin inşallah. Gelelim sizden bir ricaya. Sis farları açmayı bilmiyorum (: daha doğrusu çalışmıyorlar. İkincisi fotoğrafta da belirttiğim gibi ekranda bir ışık ara ara yanıyor.Bu ne oluyor tam olarak.Ne olduğunu bir türlü anlayamadım.ESP olma ihtimali üzerinde durdum.Düşük bir ihtimal olarak duruyor çünkü ESP daha farklı.Ola ki eski hali öyledir diyeceğim ama SV modelinde hele 2000 model de ESP olacağını sanmıyorum.Diğer bir sorunum da araçta kar modu ve spor modu var.Otomatik vitesin hemen yanında düğme şeklinde.Bunlara hiç basmadığım halde bazen kendi kendine yanıp sönüyorlar.Her ikisi aynı anda.Aracı stop ettirip tekrar çalıştırdığımda yanmayı kesiyorlar.Düğmeler arızalı diyeceğim, değil.Çünkü düğmelere bastığımda ekranda gayet normal bir şekilde yanıyorlar.Fakat bazen kendi kendine böyle olması normal midir? Konu hakkında bilgi sahibi olan arkadaşların yardımcı olmalarını rica ediyorum. Biraz uzun oldu ama çok mağdurum da mağdurum (:








    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi baygeveze -- 19 Aralık 2014; 21:59:19 >




  • Arkadaşlar slm.

    Yılbaşından sonra aracımın bakımını yaptırmayı düşünüyorum, Buji değişim zamanı geldi Lpg ye uyum sağlaması için Lpg bujileri duymuştum ve tavsiye etmiştiniz.Biraz araştırdım NGK ve Bosch marka lpg bujileri var.Her iki markanında lpg bujisi hakkında yazdıklarını okuyunca (doğru ise eğer) araca takmanın mantıklı olduğuna karar verdim.birkaç ustaya sordum orjinalden başkasını kullanma falan dediler ama forumda geçmişe baktığımda lpg li araçlarda tırnak aralığı yapılması gerektiğinden bahsedilmiş,Okuyana kadar böyle bi bilgeye sahip değildim o yüzden de şimdiye kadar değiştirdiğim hiçbir bujide tırnak aralığı yapılmadı hiçbir usta da yapayım mı diye sormadı ve yapmadıda.Kutudan çıkardıkları gibi taktılar. NGK marka buji 200 tl Bosch marka 70-80 tl civarlarında. NGK alırsam gerçekten bu fiyata değermi yoksa param ziyan mı olur yoksa Bosch da aynı işi yapıyor mu?Aranızda kullanan deneyen bilgisi olan benimle paylaşırsa sevinirim.Aracım 2001 2,0 D9 manuel
    teşekkürler..




  • quote:

    Orijinalden alıntı: baygeveze

    Aracımın otomatik kilidi sağ arka kapıya işlemiyor. Kaza öncesinde Aracımda Airbag arıza lambası hep açıktı ve kornam çalışmıyordu.Satıcı kişi direksiyonda bir tel olduğunu ve bu telin tekrar yapılması gerektiğini o yapılırsa korna da airbag lambasının da söneceğini söyledi..Teyp ekranı açılıyor hangi radyo açık olduğu bile gösteriliyor fakat hoparlörler de tık ses yok.Şoför kapısından arka camların otomatiği kontrol edilemiyor.Sadece arka kapılardan camlar indirilip kaldırılabiliyor.Bunları da belediyeye ceza olarak yaptıracağım.Aracımda sıfır hasar kaydı varken hasar oluştu.Ve işin trajik tarafı aracım sol taraftan sol çamurluk sol ön kapı sol arka kapı sol arka çamurluk boyalıydı.Kaza sayesinde boyasız olan sol ön kapı sol arka kapı ve sol arka çamurlukta boyalı olmuş olacak.Daha siftah bile yapmamışken güldüm doğrusu halime..Allah kimsenin başına böyle kötü bir gün vermesin yahu (: ALLAH'a şükrettim başka kazaya engel vesile eylesin inşallah. Gelelim sizden bir ricaya. Sis farları açmayı bilmiyorum (: daha doğrusu çalışmıyorlar. İkincisi fotoğrafta da belirttiğim gibi ekranda bir ışık ara ara yanıyor.Bu ne oluyor tam olarak.Ne olduğunu bir türlü anlayamadım.ESP olma ihtimali üzerinde durdum.Düşük bir ihtimal olarak duruyor çünkü ESP daha farklı.Ola ki eski hali öyledir diyeceğim ama SV modelinde hele 2000 model de ESP olacağını sanmıyorum.Diğer bir sorunum da araçta kar modu ve spor modu var.Otomatik vitesin hemen yanında düğme şeklinde.Bunlara hiç basmadığım halde bazen kendi kendine yanıp sönüyorlar.Her ikisi aynı anda.Aracı stop ettirip tekrar çalıştırdığımda yanmayı kesiyorlar.Düğmeler arızalı diyeceğim, değil.Çünkü düğmelere bastığımda ekranda gayet normal bir şekilde yanıyorlar.Fakat bazen kendi kendine böyle olması normal midir? Konu hakkında bilgi sahibi olan arkadaşların yardımcı olmalarını rica ediyorum. Biraz uzun oldu ama çok mağdurum da mağdurum (:



    Öncelikle geçmiş olsun. Allah beterinden esirgesin.

    Direksiyon çok turlu döndüğünden kabloların burulmasını önleyecek bir kablo sistemi var doğru. Umarım ucuza maledersiniz bu kablo değişimini.

    Hasar yanında diğer sorunları da belediyeye yıkacağım yazmışsınız. Ben muhafazakar bir insan değilim ama bence öyle yapmayın. Belediye demek bir sürü insanın hakkı demek. bir kişinin değil bir sürü insanın hakkına geçmiş oluyorsunuz. Allah, bana herşeyle gelin kul hakkıyla gelmeyin der. Bence öyle yapmayın. Evet araç hasarlı hale geldi doğrusunuz bende yaşadım ama bu okadar büyütülecek bir hasar değil.

    peugeotun workshop sitesine girince aracın seri numarasını yazınca o araç fabrikadan hangi donanım ile çıkmışsa liste halinde var. ESP olup olmadığını oradan görebilirsiniz. Ayrıca konsolda (orta konsolda) ESP on/off düğmesi varsa esp vardır.

    Ön kapıdan arka camlar kontrol edilmiyor ise sol ön kapıdaki kontrol tuşları sökülüp sandviç yapıdaki kontrol bloğunun yanlarından çıkan tellerde kopuk vardır. Onları eli iyi bir elektronikçi lehimlerse düzelir.

    Vites kontrolündeki kar ve spor mod düğme lambaları dijital kontrol edildiğinden bence abs-motor ve vites kutusu ecularının konnektörlerinii ve kablolarını kontrol ettirin oksitlenme ve yıpranma varsa temizlettirip düzeltin. Sıyrık bir kablo kısa devre olunca bile yanabilir.

    Sisfarı lambaları kolay bozulur. O nedenle lambaları değiştirip ilgili düğmeyi çevirince gösterge panelinde de aktif olup olmadığına bakın ilk çevrim öne, ikinci arka lambaları yakar ve göstergede sağ tarafta ikazları bulunur.

    Anfinin ayrı bir sigortası var. Sigortasının atmış olma ihtimali ile yağmursuyu ile anfinin buluşması neticesinde hoparlörlerin yanmış olma ihtimali var. Sağ arka stop lambası contası sorunlu olursa oradan yağmur suyu alıp anfiye ulaşıyor. Bir de bagajda sağ kaplamanın arkasında anfi mevcut mu bir bakın.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: komez

    Arkadaşlar slm.

    Yılbaşından sonra aracımın bakımını yaptırmayı düşünüyorum, Buji değişim zamanı geldi Lpg ye uyum sağlaması için Lpg bujileri duymuştum ve tavsiye etmiştiniz.Biraz araştırdım NGK ve Bosch marka lpg bujileri var.Her iki markanında lpg bujisi hakkında yazdıklarını okuyunca (doğru ise eğer) araca takmanın mantıklı olduğuna karar verdim.birkaç ustaya sordum orjinalden başkasını kullanma falan dediler ama forumda geçmişe baktığımda lpg li araçlarda tırnak aralığı yapılması gerektiğinden bahsedilmiş,Okuyana kadar böyle bi bilgeye sahip değildim o yüzden de şimdiye kadar değiştirdiğim hiçbir bujide tırnak aralığı yapılmadı hiçbir usta da yapayım mı diye sormadı ve yapmadıda.Kutudan çıkardıkları gibi taktılar. NGK marka buji 200 tl Bosch marka 70-80 tl civarlarında. NGK alırsam gerçekten bu fiyata değermi yoksa param ziyan mı olur yoksa Bosch da aynı işi yapıyor mu?Aranızda kullanan deneyen bilgisi olan benimle paylaşırsa sevinirim.Aracım 2001 2,0 D9 manuel
    teşekkürler..

    Ben çok düşündüm almayı ama sağlıklı bir motorda ve ateşleme sisteminde buna gerek yok. 120.000 kmdir aracı lpg ile kulanıyorum. Bahsettiğiniz bujilerin en büyük numarası (özellikle ngk için) ısıya daha dayanıklı olması. Bunun yerine 20.000 de bir orijinal bujileri yenileri ile değiştirin. Buji ömrü normalde 50.000km dir. LPG daha zor yanan yani oktanı yüksek yakıttır. O nedenle benzinde çalışan araç lpg de tekliyorsa (başka sorun olmadığı halde) ateşleme güçlü olmadığındandır. Bahsedilen bujiler daha sivri elektrod uçlarına sahip olduklarından ve ısıya da dayandıklarından uzun süre aşınmadan o sivri noktaları sayesinde daha yüksek kıvılcım yoğunluğu sağlarlar. Performansa etki varsa %1 dir. Çok önerilmediğinden ben almadım. Almayı da düşünmüyorum. PAzarlama taktiklerine çok fazla kanmayın.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Sozuak

    quote:

    Orijinalden alıntı: komez

    Arkadaşlar slm.

    Yılbaşından sonra aracımın bakımını yaptırmayı düşünüyorum, Buji değişim zamanı geldi Lpg ye uyum sağlaması için Lpg bujileri duymuştum ve tavsiye etmiştiniz.Biraz araştırdım NGK ve Bosch marka lpg bujileri var.Her iki markanında lpg bujisi hakkında yazdıklarını okuyunca (doğru ise eğer) araca takmanın mantıklı olduğuna karar verdim.birkaç ustaya sordum orjinalden başkasını kullanma falan dediler ama forumda geçmişe baktığımda lpg li araçlarda tırnak aralığı yapılması gerektiğinden bahsedilmiş,Okuyana kadar böyle bi bilgeye sahip değildim o yüzden de şimdiye kadar değiştirdiğim hiçbir bujide tırnak aralığı yapılmadı hiçbir usta da yapayım mı diye sormadı ve yapmadıda.Kutudan çıkardıkları gibi taktılar. NGK marka buji 200 tl Bosch marka 70-80 tl civarlarında. NGK alırsam gerçekten bu fiyata değermi yoksa param ziyan mı olur yoksa Bosch da aynı işi yapıyor mu?Aranızda kullanan deneyen bilgisi olan benimle paylaşırsa sevinirim.Aracım 2001 2,0 D9 manuel
    teşekkürler..

    Ben çok düşündüm almayı ama sağlıklı bir motorda ve ateşleme sisteminde buna gerek yok. 120.000 kmdir aracı lpg ile kulanıyorum. Bahsettiğiniz bujilerin en büyük numarası (özellikle ngk için) ısıya daha dayanıklı olması. Bunun yerine 20.000 de bir orijinal bujileri yenileri ile değiştirin. Buji ömrü normalde 50.000km dir. LPG daha zor yanan yani oktanı yüksek yakıttır. O nedenle benzinde çalışan araç lpg de tekliyorsa (başka sorun olmadığı halde) ateşleme güçlü olmadığındandır. Bahsedilen bujiler daha sivri elektrod uçlarına sahip olduklarından ve ısıya da dayandıklarından uzun süre aşınmadan o sivri noktaları sayesinde daha yüksek kıvılcım yoğunluğu sağlarlar. Performansa etki varsa %1 dir. Çok önerilmediğinden ben almadım. Almayı da düşünmüyorum. PAzarlama taktiklerine çok fazla kanmayın.

    Sozuak hocam olayları belediyeye yığacağım derken kendileri zaten araçta her ne varsa kendileri tarafından yapılacağını söylediler.Benimle buluşan ve aracın masraflarını karşılayacağını söyleyen müdür araçta ne varsa cezaları olarak yapılmasını istedi.Aracı kendi tamircilerine götürdüler ne varsa yapılıp onarılmasını istediler.Araç Pazartesi günü boyacıya bırakıldı cuma günü teslim alacağım inşallah. Ayrıyatten verdiğiniz çok ama çok önemli bilgiler için ALLAH razı olsun.Bunun çıktısını alıp ustama o şekilde gideceğim.Bu bilgilerinizi ustayla paylaşacağım inşallah.Çok sağolun




  • merhaba arkadaşlar ben ahmet elazığdan aranıza katılıyorum ben de 2014 mayıs tan itibaren 406 sahibi oldum aracımdan çok memnunum fakat bu araçların tek eksiği ustasının olmaması benim aracımda da rölanti sorunu ve gürültülü sarsıntılı çalışıyor servise götürdüm ateşleme bobinini değiştiler fakat bi değişiklik olmadı şimdi rolanti valfi aldım onu değişeceğim bide bu forumdan edindiğim bilgilere göre map sensörü oksijen sensörünü değişmeyi düşünüyorum bunlara ek olarakta katalizörü temizletmek istiyorum. bunun haricinde yapmam gereken birşey var mı yardımcı olursanız sevinirim.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi piranli -- 22 Ocak 2015; 12:38:56 >
  • Valla piranli hocam keşke almasaydınız..Ben aldım..Aldığıma bin pişman oldum..Arabanın ne ustası var ne anlayanı..Tabii Mardin için konuşuyorum..Ondan sonra nereye gitsem hangi ustaya götürsem şu sorunum var diyorum adam daha bakmadan arabaya ''valla abicim sen bu arabayı elden çıkar'' diyorlar..Yahu bi bak ulaa bi sorun bul ondan sonra bunu de..Yani arabaya diyecek tek lafım yok..Allah'a şükür konfor açısından 2010 model konforu yaşatıyor..Bende de 2000 406 SV var..Fakat gel gör ki usta bulamayınca bıktım arabayı kullanmaktan..Geçen otomatik şanzıman hatası verdi..Koca mardin'i gezdim bi tane bulamadım ki gel bakayım açayım derdin nedir tespit edeyim demiyor..Abi sen bu arabayı sat..Ulan 16 bin liraya aldığım arabadan 4-4 lük konfor görüyorum..aynı paraya Renault 19 alacağım ha ustası var parçası da ucuz.Anasını satayım 4 tekerle direksiyondan başka ne var arabada allah aşkına..Sırf bu usta bozuntuları yüzünden memleketimizde istediğimiz motor ve özellikte araba kullanamıyoruz..Rover 216 Coupe alacaktım almadan sanayide biraz gezdim..İstisnasız tamamı biz rover'a bakamayız anlamıyoruz diyorlar..Heyy hödük sen neyin ustasısın.Bir vidaya 300-400 lira almayı biliyonuz ama..Senin o yaptığın tahmini sallama çözüm bulma yöntemini babamda yapar..Kendilerini geliştirme yok..işin aslı vallahi aldığıma bin pişman ettiler..Ve senin yerinde olsam abicim koy internete sat kurtul..Aklın varsa sat..




  • Bizim araçların aman aman kendine has sorunları yok o nedenle ustası yok yada anlamıyorlar olayı saçma. Alışmışlar karbüratörlü, manuel supap ayarlı düz vites ve parçası/çıkması ucuz kar marjı yüksek araçlara sallıyorlar. Ben aracı almadan 6 ay temiz bir tane denk getireyim diye aradım. Daha ararken alma satamazsın dediler Temmuzda 8 sene olacak. Bizde bilmeden, görmeden konuşan çok. Yalnız bizim ülkemizin insanı kolay kazanmaya alışmış yada kolay kazanmayı bir iş yaparken yeni şeyler öğrenmek yerine tuzsuz aşım dertsiz başım demeyi tercih ediyor. Bırakın Mardin'i Ankara'da bile hayat yok birçok konuda. Bu cehalet ile birleşince maalesef kaçınılmaz son.
    Tüm enjeksiyonlu modern motorlar aynı şekilde çalışır VW de, Renault'ta, Fiat'ta. Takarsın obd kod okuyucuyu bir hata kodu söyler onun üzerine gidersin. Enjektör mü arızalı, triger mi doğru takılmamış, buji mi kötü, bobin mi sorunlu, lambda mı problemli. Araç rölantide düzenli değil ise önce lpg varsa onu kapatıp benzinde çalıştırın yada dizel ise pompa basıncı ile enjektör sorunları kontrol edilmeli. Gerekirse parçayı söker merkezi test sistemi olan yere örneğin dizel enjektörleri numaralandırıp test sistemi olan internette referans veren yere yollar kontrol ettirirsiniz. Yine gerekirse otomatik vites kutusu bile söktürüp ustaya yollanıyor ambar ile. En iyisi kendi işinizde kendiniz usta olacaksınız başka yolu yok. Allah yardımcınız olsun.




  • dün pejo servisine gittim adamlar sanki babasının hayrına bakıyorlar ne ustası ne esnafı adamlar doymuş birader. araç hakkında bişeyler soruncada ters ters cevaplar veriyorlar ulan bilmiyoruzda soruyoruz bilsek zaten kendimiz yaparız size gelmeyiz. zaten araba tüplü olduğundan direk bütün hataların tüp yüzünden olduğunu söylüyorlar ve biz tüplü arabaya bakmıyoruz deyip işin içinden çıkıyorlar. servise giderken araya torpil koyup gidiyoruz Allah sonumuzu hayrede....



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi piranli -- 23 Ocak 2015; 15:59:24 >
  • Hocam senin akıllı telefonun yada notebook bilgisayarın varsa sahibinden de satılan obd2 arıza kodu okuyucularından (android/bluetooth) al programını kur hata kodlarını oku. Motor hangi durumda sarsıntılı çalışıyor örneğin benzinde mi, lpg de mi, her ikisinde mi, rölantide nasıl viteste giderken nasıl (hem lpg hem benzin için soruyorum). Oksijen sensörü 2 tane olan versiyon ise yerlerini ve kablolarını değiştirtip dene. Motor arıza lambası yanıyor mu ?
    katalitik tıkalı mı anlamak için egzostçuya söktür parlak bir ışık kaynağına doğru bak. Eğer küçük kanallardan ışık geçiyorsa hiç elletme geri taktır. Bujileri sıralarını (nereden çıkarttığını) karıştırmadan söktür. Dördü de aynı eskilikte mi yani 3 ü kara diğeri beyaz yada benzer kombinasyonda mı? Ölçmeyi beceren varsa silindir kompresyonlarını ölçtür. Bunun için bujiler sökülür, ateşleme bobinini uçları çıkartılır, yakıt pompası devreden çıkartılır yada enjektörlerin kablolarını çıkart. Lpg yi kapat. Manometre her silindir için tek tek buji yuvasından silindire bağlanıp 3 tur marşa kesintisiz basılıp aynı anda gaz verilerek yada elle hava kelebeği açık tutularak yapılır.4 silindir için ölçüm aynı şartlarda yapılır aralarında %20 den fazla fark varsa yada 120 psi dan düşükse sorun var denilir. Bunlar hemen hemen her markada aynıdır. Pejo ile ilgisi yok. buları yapamayan da usta değildir zaten hiç pejoya b.k atmasın.




  • Souzak kardeş dediğin gibi bujileri söktürdüm bayağı eskimişler ve dördü de aynı şekilde kurumlanmıştı. bugünde rolanti valfini diğer tabirle rölanti motorunu değiştim sarsıntılar daha bi azaldı gürültülü çalışma ortadan kalktı gibi fakat rölanti sorunumuz devam ediyor son çare katalitiği söktüreceğecim devir saati sabit durmuyor 800 ile 1100 arası gidip geliyor ve yine bazen 1500 lerde takılı kalıyor servis katalitik konvektörü çıkaralım diyor bi kaç gün daha böyle gezecem eğer düzelmezse katalitik konvektörü söktüreceğim bunu serviste mi yapayım yoksa egzoscuda mı yaptırayım. ben 406 ları ilk günden beri hayranlıkla takip ederdim fakat bu sorundan dolayı beni arabadan soğuttular bu böyle devam ederse arabayı satmak zorunda kalacağım. bide bu benim ilk arabam ilk defa bir araba sahibi olduk oda burnumuzdan geldi satayımda temizinden bi şahin alayım :)))




  • Her araçta ortaya çıkabilecek sorunlar ama giderilmesi bazen şahin kadar ucuz olmayabiliyor.

    Katalitiğin hurdası bile paradır sakın söktürüp bırakma yada içini kırdırma. İlle de denemek istersen egzostçuya gidip çıkarttır. Parlak ışık kaynağında kontrol et ışık içinde geçiyorsa geri taktır, geçmiyorsa yada şansımı denemek isterim dersen düz boru yada katalitik görünümlü içi düz boru taktırma. Üst devirlerde araba güçlenir ama alt devirlerde zayıflar. Bunun yerine katalitik konvertör gibi içi daralan özel parçalar var. Bu sayede alt devirler ölmeden verim alırsın. Ben her ikisini de denedim. Şu an orijinal katalitik takılı. Katalitik performansını veren parça da hemen hemen aynı idi performans açısından ama katalitik sağlam maden geri taktırayım dedim. Katalitik tıkalı ise temizlenebiliyor.

    Rölanti olayında önce benzinde sorunu çözmelisin. Ateşleme bobini de sorun çıkartabilir. LPG enjektörleri de sorun çıkartabilir. Aracın kendi enjektörleri de sorun çıkartabilir. LPG de çalıştığından benzin pompası en yüksek yükte boşa çalışır o da benzin basıncı düşük olunca aracı sıkıntıya sokar. Rölanti motoru değişince yuvası da umarım adamakıllı temizlenmiştir. Akünün artı kutbu sökülü iken ecu ve lpg ecu konnektörlerini sök ve tak. Bunu bir kaç kez yap. Oksitlenme de sorun çıkartabiliyor. Ayrıca motor devrini ve pozisyonunu belirleyen sensörlerin arızasından tut triger kayışının diş atlaması, hatalı takılması da sorun çıkartır.




  • ateşleme bobinini değiştim orjinali ile fakat onda hiçbir değişiklik olmadı boşuna değişmiş olduk gibime geldi servis zaten acımıyor parasına bakıyor ben katalizörü bi söktürüp denemek istiyorum... katalizör gibi daralan parçalar demişsin onlar egzoscularda bulunur mu yoksa özel yapım bişey mi ona göre olmazsa bide ondan takarız
  • egzostçular bilir onu yoksa internetten alabilirsiniz büyük ihtimal
  • birde obd2 sahibinden com dan baktım da bir kaç tane var birinde araç markalarını yazmış fakat 406 yok sizce hangisini almalıyım
  • Bende kablo elm327 var ama multimedia sistemi android oldugundan Bluetooth olan versiyonlarindan alacagim. 30 tl birsey hem de kucuk. Fiyat 30 tl. Alirken saticidan full surum program da var mi de yoksa cdlerinden cikan program deneme surumu. Version degisiyor ama bizim araclarin obd2 si aracin canli verilerini gostermiyor yani motor calisirken devir, isi voltaj gibi. Aracin ecusunun etiketinde marka model ne yaziyor
  • 
Sayfa: önceki 325326327328329
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.