Şimdi Ara

=== PEUGEOT 2008 HAKKINDA HERŞEY === (90. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
5.700
Cevap
111
Favori
485.592
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
4 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 8889909192
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Thomassee

    Arac fiyatlarina bakiyorum da 2008 bedava nerdeyse.

    Bos Polo fiyatlarina guluyorum

    Benim asıl merak ettiğim bu aracın ikinci el verileri olacak.

    İkinci elde muadilleri ile oranlayınca;

    Satış kolaylığı
    ve
    Sıfır bir 2008 le olan değer kayıp oranı ne olacak.

    Yani arabanın tercih edilme durumu nasıl olacak...

    Türk kullanıcısının belli alışkanlıkları var ve bu bir süre sonra kemikleşiyor
    Yıllarca portakala kasasından hallice arabalara tonlarca para vermemiz gibi ve Hala lineanın en fazla satan araç olması gibi
    Aslında Honda civicin 1.8 motorunun daha az yakıyor olmasına rağmen ÇOK YAKAR 1.8 inancıyla tutulmaması ve hondanın bu aracı getirmekten vazgeçmesi gibi

    SUV araçlarda Quasqai çok şikayet almasına rağmen tutuldu ve de hala çok satıyor
    Ben aracımızı Tiquan ve Mokka ile kıyaslayarak fikir edinme niyetindeyim

    Ve şuna eminim -Captur'u çok rakip olmaz diye düşünüyorum ama-
    Aslında fiyat farkı neredeyse yok iken 2008 yukarıda açıkladığım sebeplerden DUSTER'ı yakalayamaz
    Ne sıfır satışta ne de ikinci elde :D
    Garip ama gerçek




  • quote:

    Orijinalden alıntı: spacewolf

    quote:

    Orijinalden alıntı: stranger0609

    quote:

    Orijinalden alıntı: spacewolf

    Dizel ve otomatik kullanan arkadaşlara bir sorum var.

    Sert yokuştan çıkarken araç vites atmada zorlanıyor mu?


    Aracım henüz 200 km de
    Km yapmadım henüz deneyimleyip yanıt verecek kadar
    Ama kısmetse bu akşam yahut yarın sabah memleketim Aydın'a gideceğim
    Köroğlu belinde sorunuzun yanıtını alırım
    Pazartesi de döneceğim Allah izin verirse Ankara'ya pazartesi deneyimlerimi paylaşırım

    Ama bu kısa deneyimde bile izlenimim devir yeterli değilken karşılaşılan ani eğimlerde arabanın bir kararsızlık yaşadığı yönünde
    Arabanın huyunu öğrenince vites kulakçıkları ile müdahale edip daha konforlu bir sürüş sağlanması zor olmaz gibime geliyor

    Aynen öyle oluyor Değerli hocam.

    Bende Ankara'dayım ve özellikle Balgat yokuşundaki ışıklarda arabanın vites alamadığını hissediyorsunuz.

    Bir kaç dar ve sert yokuşlu otoparklar var oralarda da cidden zorlayarak koku veriyor araç.Üstelik bunu 35 yıllık sürücü , 30 yıllık sürücü ve 5 yıllık sürücü birden yaşıyor.

    Yani amatörlük ve benzeri şeylerle ilgisi yok.Ama F1 Vitesleri ile müdahale edilince iş güzelleşiyor


    Bu arada güle güle gidip , güle güle dönün


    Kötü olan şu;

    Otomatik vites (aklıma hızlıca gelen) 2 sebepten satın alınır;

    1- Trafik vb durumlarda sürüş konforu sağlaması sizi yormaması için
    2- Acemi bir sürücü iseniz

    Bu tip aslında otomatik olmayıp otomatikleştirilmiş vites kutularında ne yazık ki bu durum az önce zikrettiğim iki sebebi de siliyor

    Acemisiniz;
    Tamam otomatik ama yokuş varsa aracın huyunu öğrenmeniz ve müdahale etmeniz lazım

    Sürüş konforu;
    Tamam konfor istiyorsunuz ama yokuş varsa aracın huyunu öğrenmeniz ve müdahale etmeniz lazım

    Ben kendi adıma daha önce otomatik ve düz vites kullanmış bir sürücü olarak kısa sürede adapte olup problem yaşamayacağımı düşünüyorum
    Ki şu 200 km de dahi 1. vitesle 2. vites arasında F1 i kullanıyorum, kullanınca arabada rahatlıyor, sürücü ve yolcularda daha konforlu seyahat ediyor

    Yani acmiyseniz de bu vites konusunda biraz deneyim şart
    Ama problem yaşamıyacağımı düşünüyorum

    Benim endişem vites kutusunun sağlamlığı ve kolay arıza yapıp yapmadığı hususunda
    Bu konuda otomatik 6 nasıldır paylaşım olursa sevinirim

    Şu açıdan özellikle
    Eğer problem çıkarma riski fazla ise aracın garantisi bitmeden garantiyi uzatmalı mı sorusunun cevabı olur




  • emre.mert E kullanıcısına yanıt
    Öncelikle ilgilenen arkadaşlara teşekkür ederim.
    30 yıllık araç kullanıcısıyım yarı otomatik çok araç kullandım.Aracın performansını da bilerek aldım.Peugeot Türkiye tarafından yokuşlarda manuel vitesle kullanmam tavsiye edildi.Fakat yokuş yukarı geri çıkmak zorunda kaldığımda başka R vitesi olmadığına göre ne yapacağımı söyleyen olmadı.İlk yolda kalışımda bu şekilde olmuştu.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: stranger0609

    quote:

    Orijinalden alıntı: spacewolf

    quote:

    Orijinalden alıntı: stranger0609

    quote:

    Orijinalden alıntı: spacewolf

    Dizel ve otomatik kullanan arkadaşlara bir sorum var.

    Sert yokuştan çıkarken araç vites atmada zorlanıyor mu?


    Aracım henüz 200 km de
    Km yapmadım henüz deneyimleyip yanıt verecek kadar
    Ama kısmetse bu akşam yahut yarın sabah memleketim Aydın'a gideceğim
    Köroğlu belinde sorunuzun yanıtını alırım
    Pazartesi de döneceğim Allah izin verirse Ankara'ya pazartesi deneyimlerimi paylaşırım

    Ama bu kısa deneyimde bile izlenimim devir yeterli değilken karşılaşılan ani eğimlerde arabanın bir kararsızlık yaşadığı yönünde
    Arabanın huyunu öğrenince vites kulakçıkları ile müdahale edip daha konforlu bir sürüş sağlanması zor olmaz gibime geliyor

    Aynen öyle oluyor Değerli hocam.

    Bende Ankara'dayım ve özellikle Balgat yokuşundaki ışıklarda arabanın vites alamadığını hissediyorsunuz.

    Bir kaç dar ve sert yokuşlu otoparklar var oralarda da cidden zorlayarak koku veriyor araç.Üstelik bunu 35 yıllık sürücü , 30 yıllık sürücü ve 5 yıllık sürücü birden yaşıyor.

    Yani amatörlük ve benzeri şeylerle ilgisi yok.Ama F1 Vitesleri ile müdahale edilince iş güzelleşiyor


    Bu arada güle güle gidip , güle güle dönün


    Kötü olan şu;

    Otomatik vites (aklıma hızlıca gelen) 2 sebepten satın alınır;

    1- Trafik vb durumlarda sürüş konforu sağlaması sizi yormaması için
    2- Acemi bir sürücü iseniz

    Bu tip aslında otomatik olmayıp otomatikleştirilmiş vites kutularında ne yazık ki bu durum az önce zikrettiğim iki sebebi de siliyor

    Acemisiniz;
    Tamam otomatik ama yokuş varsa aracın huyunu öğrenmeniz ve müdahale etmeniz lazım

    Sürüş konforu;
    Tamam konfor istiyorsunuz ama yokuş varsa aracın huyunu öğrenmeniz ve müdahale etmeniz lazım

    Ben kendi adıma daha önce otomatik ve düz vites kullanmış bir sürücü olarak kısa sürede adapte olup problem yaşamayacağımı düşünüyorum
    Ki şu 200 km de dahi 1. vitesle 2. vites arasında F1 i kullanıyorum, kullanınca arabada rahatlıyor, sürücü ve yolcularda daha konforlu seyahat ediyor

    Yani acmiyseniz de bu vites konusunda biraz deneyim şart
    Ama problem yaşamıyacağımı düşünüyorum

    Benim endişem vites kutusunun sağlamlığı ve kolay arıza yapıp yapmadığı hususunda
    Bu konuda otomatik 6 nasıldır paylaşım olursa sevinirim

    Şu açıdan özellikle
    Eğer problem çıkarma riski fazla ise aracın garantisi bitmeden garantiyi uzatmalı mı sorusunun cevabı olur

    İşte sorun bu hocam.

    Bizde arazi aracı olsun hemde dizel olsun istediğimiz için aldık.Yoksa kullananlar arasında acemi kimse yok ama daha ilk bakımı yapılmadan baskı balatanın değişmesi Peugeot için tam bir rezalet oluyor.

    Garantiyi mutlaka uzatın bu aracın ne yapacağı hiç belli olmaz.Bizim uzun süre kullanma planımız vardı o yüzden garantiyi uzattım.

    Şuan kendime başka araç bakıyorum söylediğim gibi Peugeot Yarı otomatik araçta tercih edilmemeli.

    Bunun dışında bir problem yaşamadım desem yalan olur.Havalar soğukken motor arızası verdi servise bir gittik saat 10.00'da 220 tane kayıt alınmış bütün araçlarda.Sebep olarak yakıtlara su karışmasından bahsediyorlar ama tam bir iftira.

    Peugeot 2008 konusunda sınıfta kalmıştır demeden önce biraz daha kullanmam gerek.Sorun çıkartırsa o zaman uzak dururum




  • 2.el zamanla oturur bence.

    Fakat şöyle bir sıkıntı var.

    Seneye şanzıman falan değişirse biraz darbe görebilir.

    Ama yine de aracın piyasası var bence.

    Her ay 500 satsa yılda 6.000 araç bi hareketlilik yaratır
  • spacewolf kullanıcısına yanıt
    Merhabalar,

    Sanırım yanlış anlaşılan bir konu var. Amatörlük sürücü deneyimi ile ilgili değil de bizim aracın deneyimi hakkında olmalı bence.
    Tüm dünyada bu aracı araç demeyeyim aslında bu alanı kısıtlamak istemiyorum bir tek etg, mcp v.s PSA grubu şanzımanlarında değil neredeyse tüm otomatikleştirilmiş robotize tek kavramalı şanzımanlarda olan bir durum bu. Açın hepsinin kitabına bakın forumlarını okuyun hepsi ağız birliği yapmış gibi dik yokuşlarda aracı manual olarak kullanmanız menfaatinize gibi bir ibarede bulunuyorlar. Ha bu konuda peugeot bunu yazmamış aramazsanız da bunu söylemiyor keşke baştan bunu söylese müşteri de hazırlıklı olsa beklenti olmasa değilmi?. Bu sefer de itici olur satış kaygısı işte. Ama hem ruslar, hem avrupalılar aşmış artık bunu. (Asya forumlarını pek takip edemiyorum ama en güzel aksesuarlarda onlarda var:)

    Yanlış anlaşılmasın ETG şansımandan daha iyi otomatikleştirilmiş şanzıman muhakkak vardır bu yüzden arkadaş iyi güzel diyorsunda x bizim rampada takılmıyor diyebilirsiniz ve haklısınızda ama oda atıyorum Y in takıldığı rampada takılıyor vs. böyle gider birinin iyi olduğu yerde diğeri kötü, iyi olanın avantajlı olduğu bu nokta dışında başka bir ürün farklı bir noktada avantajlı (örn: yakıt tasarrufu, bakım masrafı v.s.)

    Bizim araçlarımız otomatik değil bu bir pazarlama taktiği mi artık stratejisimi neyse işte. (Yarı otomatik yaz değilmi? Saçma) Otomatikleştirilmiş bir vites kutusuna sahip. Bunun ne faydası var daha fazla konfor(manuele göre), daha az maliyet ve masraf, yakıt tasarrufu(Yeni nesil tam otomatikler bu arayı kapatıyor olsalarda). Önce bunu benimsememiz gerekiyor ve ondan beklentilerimizi buna göre şekillendirmemiz gerekiyor.

    Tamamen kendi tecrubemle sabittir.
    Nihayetinde yarı otomatik ETG şanzıman dik rampalarda A konumunda değil M konumunda kullanılmalı. A da iken vites düşürürseniz araç eğer o rampa dikse vitesin geçtiği yarım saniyelik sürede zaten düşmüş olan deviri iyice kaybetttiği için yığılır olduğu yere bile çakılır. Bunları bende yaşadım. Ama bende mi sorun var bilmiyorum biraz araştırınca bunun normal birşey olduğunu öğrendim ve onun huyuna gittim. Ne yapıyorum rampa dik değilse bi kere zaten A da devam ediyorum. Orta ve dik derecede ise rampaya girer girmez M ye alıyorum kontrol benim diyorum ve duruma göre düşüyor veya çıkıyorum yada olduğum yerde kalmasını sağlığorum aksi durumda mesela o 2 den 3 e atmaya çalışabiliyor.

    Bu arada benim aracım çok çok yeni 28gün oldu daha. Bu sürede 2100km şehir içi yol yaptım sadece keyfe keder gezmek için. Bu yüzden sanırım ort. yakıtım da 33km hız. 5.6lt/100km ın altına inmedi daha. Bende bundan şikayet etmelimiyim mesela. Siz benden çok çok daha tecrubelisiniz bu araç hakkında hatırladığım bu bakımdan yaşadığınız sıkıntılar benim için referans.

    Ayrıca arkadaşlar inanın siz bir sıkıntıdan bahsettiğinizde içim rahat etmiyor acaba benim araçtada varmı diyerek aynı koşullarda (anlattığınız kadarıyla) test etmeye çalışıyorum ilk fırsatta. Gönül rahatlığı ile söyleyebilirim geri geri yokuş bitirme dışında(bunu henüz denemedim ama deneyeceğim) hiç bir sıkıntı yaşamadım.


    Diğer şanzımanlar için yorumlar

    "easytronic şanzuman aslında otomatikleştirilmiş manual şanzuman...yakıt tüketimi manuel vitesinden daha düşüktür..vites geçişleri biraz serttir.alışması biraz zaman alıyor..kronik problemlerinin çoğu çözülmüş bir şanzuman...rampada bazen saçmalasada manuel kullanım özelliği ile bu tür problemleri halletmenin kolay olduğu bir şanzuman...opel bu şanzumanı yakıt tasarrufu için tasarlamış...fiyat-özellik bakımından bu araçtan daha ucuzu yok....alınıp binilir bence "

    Multimode şikayetine öğüt niteliğinde cevap ;

    "dostum öncelikle geçmiş olsun, umarım sorunun hallolur bir şekilde m/m şanzımanı sen de belirtmişsin insanlar bilse almaz diye, haklısın almaz çünkü konfordan ziyade incelikleri olan zahmetli bir şanzıman. yani neden konfordan ziyade diyorum çünkü yokuşta m ya da spor modda kalkacaksın sıkışık trafikte m modunda gideceksin. insanlar otomatik aldık onla mı uğraşacaz modunda olunca da illa ki şikayet oluyor. peki bunca zahmet niye bu şanzıman için? direk otomatik olsaymış diyebilirsiniz. bu şanzımanın otomatiğe avantajı ise daha az yakıyor olması, yani tasarruf öncelikle yeni multimode şanzımanlar (6 ileri olanlar) iyileştirildi diye biliyorum...."

    Diğerlerini de buldukça ekleyeceğim.
    Saygılar.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi emre.mert -- 14 Mayıs 2015; 16:08:34 >




  • emre.mert E kullanıcısına yanıt
    Asya gerçekten aksesuar olarak müthiş zengin.

    Ben bazı motosiklet forumlarına bakıyordum hepsi Asya'dan alıyor
  • Thomassee kullanıcısına yanıt
    ETG Şanzıman daha yeni bunun değişeceğini zannetmiyorum tabi sağları soları belli olmaz değil mi :).
    Ama Benzinli 1.6vti 120hp EAT gibi 308 lerde kullandıkları 1.6 blu e-hdi EAT 130hp gelecek gibi geliyor bana. Dikkat ederseniz mokka da bunu ön planda tutuyor hep. Hoş bu şanzıman gelirsede artık üzerine bi 5000tl daha koyar. Arada fiyat farkı oldukça ETG her zaman iş yapar.

    Benim se asıl çekindiğim avrupada satılan 1.6 115hp ETG6 ların gelmesi. İşte o zaman kötü.

    Bu konuda da avrupada birine 92hp ile 115hp motorları karşılaştırtabilir misiniz ikisinin de turbosu aynı mı dedim. Yaptıramam dedi.
    Şayet aynı ise sıkıntı yok bizim içinde yazılımla ayar verdiririz.

    Bu arada mesela 2008
    * isveçte hala eski MCP şanzıman ile satılıyor bunun üzeri AutoXR geldi üstüne ETG geldi.
    * ispanyada Dizel versiyonlarda ne otomatik nede yarı otomatik secenek yok. 100hp 5 ve 120hp 6 ileri manual şanzuman var.
    * Kendi vatanı Fransada ise tam otomatik seçeneği hiç bir koşulda yok. Tek yarı otomatik oda gene 1.6 92 ETG6.
    * Ama rusyada işte 115hp ve 82hp lik dizel etg-6 var.

    Yani şanzıman 2016 için bence yok ama 2017 çok iddalı olacak gibi. Özellikle EAT lerin performansı belirleyecek bu durumu.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi emre.mert -- 14 Mayıs 2015; 15:33:12 >




  • emre.mert E kullanıcısına yanıt
    Arada sanırım intercooler farkı olabilir.

    92'liklerde yok galiba.

    Aslında 115 gelseydi araç çok daha güzel satardı.

    Performansı canavar gibi olurdu.
  • Thomassee kullanıcısına yanıt
    115 geldi diyelim.

    İşte o zamanda bu fiyata olur muydu?

    İnsanlar önyargı ile şu anki fiyatıyla bile içeriğine bakmadan diğerleriyle karşılaştırmadan "o para verilirmi pejoya be" diyorlar daha da arttırsa çıtayı kim bilir neler derler :)
  • emre.mert E kullanıcısına yanıt
    Zamanla bahaneleri kalmaz

    2.el de oturdu mu yola devam eder Peugeot.

    Acaba o motor gelse ne kadar bi fark oluşurdu??

    Maliyet çok farklı olmasa gerek.
  • Bende jbl li arkadaşlara bir soru sorayım. Benim arada jbl yok. Bu jblli arkadaşlardaki amfiden wooferdan ve kapılalardaki hoparlörlerden alsam kendi smeg ekranıma bağlatabilirmiyim. Kapılardaki kabinlerin çapı aynımıdır mesela???

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • AslanAlex2008 kullanıcısına yanıt
    Aynen bağlarsın/bağlatırsın üstadım. Neler neler yapıyorlar :)

    Ekte parçaların resimleri var.

    Bunlarda fransa fyatları.

    Référence Désignation Quantité Prix HT Prix TTC Total TTC Sélection

    1608899280 ENCEINTE ACOUSTIQUE GRAVE AMPL 415,11 EUR 496,47 EUR 496,47 EUR

    00006562EA HAUT-PARLEUR 35,30 EUR 42,22 EUR 168,88 EUR

    00006562EN HAUT-PARLEUR 20,35 EUR 24,34 EUR 97,36 EUR

    1609282480 FAISCEAU D'HABITACLE 404,56 EUR 483,85 EUR 483,85 EUR


    Total TTC 1 246,56 EUR

    Ancak ben ona ki Türkiye'de 1250euro(yaklaşık 3800TL) dan daha pahalı olacak tır muhakkat vergisi ile beraber bu kadar para vereceğime gider Focal - audison filan yaptırırım.

    http://www.izlesene.com/video/2013-model-peugeot-208-dizel-focal-audison-muzik-sistemi-caraudiosoul/6960001

    Linkteki araç 208 ama ekran sizin araç ile aynı olması lazım. Peugeot foruım da da bir arkadaş kendi yaptığından bahsediyordu zamanında. Onuda bulmak lazım.


    Bu arada arkadaşlar 5 Mayıs itibari ile banttan çıkan araçlar artık yeni seri olarak geçiyor. Bakalım yeni serinin bizim araçlardan farkı ne. Yeni araç alacak arkadaşlar bu farkı(varsa) öğrenip haraket ederlerse kendileri açısından iyi olur.

    Saygılar.


     === PEUGEOT 2008 HAKKINDA HERŞEY ===




  • Aracımı alalı tam bir hafta oldu ve 1.100 km yapmışım ayrıca :) hızdan ilk trafik cezam geldi :) Ne bileyim ben senin cama geldiğini :)))
    Ben habire mazot alıp duruyorum şimdiye kadar 210+50+100 liralık mazot aldım 1/2 depo yakıtım var sanırsam hızdan ve agresif kullanışımdan kaynaklı araca km de en az 0,25, 0,26 krş yaktırıyorum. Şehir içi hariç hızım mümkün mertebe 110 altına pek düşmüyor hatta bu sabah otobandan gelirken ibreyi 150 de görünce gözlerim dışarı fırladı hiç farketmemişim araç ne sallanıyor mis gibi virajları sağlam alıyor tabii virajlara bu hızla girmiyorum ama aracın sürüşünden çok memnunum iyiki 2008 almışım :)
  • Değerli hocam ,

    öncelikle yazınız inanılmaz bilgilendirici olmuş siz söyler söylemez hemen Avrupa'dan siteleri gezmeye başladım ve açıkçası şok oldum.

    Bakın eğer araçlarımız Avrupa'da yazılı olarak vitesi elle değiştirin diyor ama Türkiye'de bu belirtilmiyorsa Avrupa Birliği uyum yasaları çerçevesinde ayıplı mal satışına girer.

    Bir iki arkadaşıma mesaj attım Fransa ve Almanya'dan kitapçıklarını almaya çalışacaklar eğer böyle bir durum varsa Türkiye Peugeot dava üstüne dava görür.

    Biz aracın manuel vitesli halini denemiştik , aracı aldığımızda tam otomatik olmadığını söylediler ve biraz sorun çıktı .Ailem beni sakinleştirmese o an geri verirdim araçlarını tamamen yalan yanlış bilgilerle satış yapmak eskide kaldı Lahey'den tazminatla dönersiniz bu gibi durumlarda.


    Bu konu çok ciddi bir konu eğer gerçekten böyle bir durum söz konusuysa size dakika dakika neler yaptığımı ve dava açma konusunda nasıl bir yol izleyeceğinizi de aktaracağım.




  • spacewolf kullanıcısına yanıt
    Üstadım bir yanlış anlaşılma olmasın ben manual kullanın bilgisini kitapçığında okumadım forumlarda kullananlardan öğrendim. Zaten konu hakkında serzenişim de bu yönde yaz değil mi kitapçığa neden yazmazsın?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: AslanAlex2008

    Bende jbl li arkadaşlara bir soru sorayım.

    Benim arada jbl yok.

    Bu jblli arkadaşlardaki amfiden wooferdan ve kapılalardaki hoparlörlerden alsam kendi smeg ekranıma bağlatabilirmiyim.

    Kapılardaki kabinlerin çapı aynımıdır mesela???



    Merhaba;

    Bende de JBL yoktu, geçmişte araç alımı aşamasında, JBL ve STOK sistemi test etmiş ve JBL gereksiz gelmişti.

    JBL farkı sadece ve sadece kapı hoparlörlerinin JBL marka olması ve bagaj kısmına konumlanan ilave bir SUB ve SUB AMFISI'nden ibarettir.

    Ana ünitede bir farklılık yoktur.

    IZMIR de iseniz, benim aracı tecrübe edin ve sonrasında kendiniz karar verin

    İyi forumlar...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi melodramm -- 15 Mayıs 2015; 10:21:26 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: emre.mert

    Üstadım bir yanlış anlaşılma olmasın ben manual kullanın bilgisini kitapçığında okumadım forumlarda kullananlardan öğrendim. Zaten konu hakkında serzenişim de bu yönde yaz değil mi kitapçığa neden yazmazsın?

    Hocam sizi neden yanlış anlayayım inanılmaz aydınlatıcı bilgiler verdiniz

    Sayenizde bugün aracımı hissederek kullandım.Sadece çok haklısınız bunu yazmıyorlarsa Türk makamları bir şey yapamaz lakin Avrupa'dan çok sert bir tazminat kararı çıkar.

    Ben bu işin peşini bırakmam Kendileri aracımdan koku geliyor diye götürdüğümde kullanıcı hatası diyerek baskı balataya 2500 lira istemişti.Genel müdürlükle görüşmesem belki alacaklardı o ücreti.

    Gerçekten yazık.İkinci aracımda Peugeot tercih etmeyeceğim.




  • spacewolf kullanıcısına yanıt
    Ne mutlu size. Probleminizi gidermenize bir nebze yardımcı olabildiysem sevindim.

    Üstadım bir kaç soru soracağım size ? Kusura bakmazsanız ?

    * Balata kokusunu aracı ilk kullanımınızdan beri alıyor muydunuz?
    * Rampalarda (orta ve dik) ve sıkışık trafikte Manuel moda olap dur kalaklarda vitesi boşa alıyor muydunuz?(S&S devrede değilse)
    * Yarı otomatik araçların şanzuman kalibrasyonları mevcut. Değişim öncesi bunu yapmışlarmıydı buna göre mi değişim çıkarmışlardı yada daha önce koku sebebiyle servise gittiğiniz de aracınıza hiç böyle bir uygulama yaptılar mı ?
    * Vitesimizi kontrol eden sistem yazılımsal. Daha önceki sikayetlerinizde bu yazılımı hiç güncellemeyi denediler mi?

    Bilmeyen arkadaşlara ufak bir hatırlatma (arkadaşlar her bakımınızda mutlaka debriyaj sisteminize kalibrasyon yaptırın.) Çoğu yarı otomatik vites araç kalibrasyon sonrası 30-40bin km daha gidiyor. Eğer bunu düzenli yaptırmazsanız da balata daha hızlı bitiyor.

    * Baskı balata değişimi olması lazım dediklerinde kaç km deydiniz? (Bunu sormamın sebebi 4 sene 80k km de full servis 3500tl gibi bir rakam ve tüm bunları(akü ve lastikler hariç her şeyi) garanti kapsamı altına alıyor. Ne olur ne olmaz bunu yaptırmak mantıklı gibi sanki. Akıl rahatı için.)

    Teşekkür ederim.

    Edit : İmla



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi emre.mert -- 15 Mayıs 2015; 10:36:48 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: emre.mert

    Üstadım bir kaç soru soracağım size ? Kusura bakmazsanız ?

    * Balata kokusunu aracı ilk kullanımınızdan beri alıyor muydunuz?
    * Rampalarda (orta ve dik) ve sıkışık trafikte Manuel moda olap dur kalaklarda vitesi boşa alıyor muydunuz?(S&S devrede değilse)
    * Yarı otomatik araçların şanzuman kalibrasyonları mevcut. Değişim öncesi bunu yapmışlarmıydı buna göre mi değişim çıkarmışlardı yada daha önce koku sebebiyle servise gittiğiniz de aracınıza hiç böyle bir uygulama yaptılar mı ?
    * Videsimizi kontrol eden sistem yazılımsal. Bu yazılımı hiç güncellemeyi denediler mi. Daha önceki sikayetlerinizde.

    Bilmeyen arkadaşlara ufak bir hatırlatma (arkadaşlar her bakımınızda mutlaka debriyaj sisteminize kalibrasyon yaptırın.) Çoğu yarı otomatik vites araç kalibrasyon sonrası 30-40bin km daha gidiyor. Eğer bunu düzenli yaptırmazsanız da balata daha hızlı bitiyor.

    * Baskı balata değişimi olması lazım dediklerinde kaç km deydiniz? (Bunu sormamın sebebi 4 sene 80k km de full servis 3500tl gibi bir rakam ve tüm bunları(akü ve lastikler hariç her şeyi) garanti kapsamı altına alıyor. Ne olur ne olmaz bunu yaptırmak mantıklı gibi sanki. Akıl rahatı için.)

    Teşekkür ederim.


    Değerli hocam ,

    1) Balata kokusunu sıkışık bir trafikte hafif bir eğimde almaya başladım( Ankara , Tunalı caddesi)Yanlış hatırlamıyorsam 7000-8000 kilometre gibi bir şeydeydi.

    2) Aracımı manuel modda hiç ama hiç kullanmadım alma sebebim zaten manuel kullanmaktan kaçınmaktı ki kendileri de bana böyle bir uyarıda bulunmadı.Üstelik S&S bize kazandırmak için var asla devre dışı bırakmadım , bırakmayı düşünmüyorum

    3)Açıkcası bilmiyorum iş için başka bir yere seyahat etmem gerekiyordu ustalara güvendim verdim.İlk götürdüğümde koku baskı-balata aşınmış ondan demişlerdi ve 2500 lira istemişlerdi.Bende Göral Peugeotun ana şubesine götürdüm o arada koku hafiflemişti , kendileri de aynı şeyi söyledi ve 4 gün sonra koku bir daha gelince genel müdürlüğü aradım.Sonuçta değiştirdiklerini söylediler.Değiştirmemişte olabilirler iddiaları bu yönde.Lakin ustalarını tanıyorum (sigortacıyım) bu yüzden değiştirdiklerine inanıyorum.

    4) Hayır yazılımı hiç değiştirmediler değerli hocam.

    5) Baskı balata değişimi olması lazım demediler sadece aşınmış dediler.Lakin belirttiğim gibi ben sigorta acentesi işletiyorum ve az biraz bu işlerden anlarım(bilirkişiyim )
    Değiştirmeye gerek yok dediklerinde , yakıt tüketimi artar ve her an yolda kalma riski olurdu(bebekli bir aile için bu ne kadar zor siz düşünün )
    Sonuçta garantiden değiştirdiler , asıl sorun bir kez daha yaşansa değiştirecekler mi?Ben garantiyi 120 Kilometre ve 4 seneye uzatmıştım 960 lira gibi bir rakam ödemiştim



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi spacewolf -- 15 Mayıs 2015; 10:45:53 >




  • 
Sayfa: önceki 8889909192
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.