Şimdi Ara

PETLAS AL TÜRKİYE KAZANSIN (30. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
848
Cevap
5
Favori
137.721
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
12 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 2829303132
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Dün aracıma 4 adet Petlas kış lastiği taktırdım.

    W651 Snow Master 245/245/18

    285 x 4= 1.140 TL ye geldi.

    Yine dün kar üzerinde deneme şansı da buldum. Son derece beğendim diyebilirim.

    Zaten Petlas ın kar lastikleri oldukça tutuyor.
  • Bu arada konuyu ilk sayfalardan itibaren okuyorum bir yandan da...
    Aralarda süper önyargılı mesajlar var.
    Ha birkaç yıl önce bana da sorsanız, "Petlas ne be? almam" derdim belki.

    Ama bakın, Kore, Hyundai, Kia böyle adam oldu biliyor musunuz? Ürettikleri mallar mal değildi ama herifler milliyetçilikleri sayesinde bu markalarını dünya çapına taşıdılar.

    Bizde ise Devrim otomobili muamelesine devam.
    Biliyor musunuz, Devrim millete maymun edilip, gazetelerde salak saçma manşetlerle yerin dibine sokulurken, arabayı getiren mühendisler beyaz olana binip SÜREREK geri dönmüşler? Bu haberi de birçok kişi bilmez, filminde de bildiğim kadarıyla hiç bahsedilmedi.

    Ancak suç bizde değil tabi, zamanında en dandik malları üretip, kısa yoldan üç kağıtla para kazanma peşinde olan gerizekalı Türk üreticileri.
    "Yerli malı"nın "dandik" olarak algılanmasının sebebi hep bu tip hayvanlar oldu maalesef.

    Şimdi allahtan Çin'in merdivenaltı üretimleri ortaya çıktı da, bizim yerli imajı biraz kurtuldu

    Takıldığıma bakmayın, özellikle otomotiv yan sanayinde aslında bir numara olan ülkelerden biriyiz. Birçok kimse farkında değil.

    Önceki sayfalarda "alın da gömün bir yere" diyenler, şimdi AB direktiflerine göre bağımsız kuruluşlarca yapılmış test sonuçlarına göre laf ettikleri lastiklere bakabilirler.
    Etiketleme olayı bu arkadaşlara güzel cevaplar verir nitelikte.

    Kar lastikleri güzel sonuçlar elde etmiş, bineklere de baktım.
    225/45/17'de B sınıfına çıkan performans lastikleri var.
    Hatırlatayım, şu an aracımın üzerinde olan P7 Cinturato'lar da ıslakta B derecesi almış.
    Alın size "alın da gömün bir yere" lastiği

    Kar lastiğinde kendilerine şans vereceğim.
    Binek yaz lastiği konusunda biraz daha gelişseler çok güzel olacak.
    Şimdilik büyük markalara değil de, onların marka farklılaştırması yapılmış olanlarına çok iyi rakipler, CEAT, SAVA vb. gibi mesela... Onlar yerine her şekilde PETLAS tercih edilebilir bence. Hatta LASSA'yı unutmayalım, konu Petlas diye böyle diyorum ama LASSA da var, onların da şimdiki AB sınıflamalarına göre B ve C lastikleri var.

    Sınıflamalara bakın, güzel sonuçlar var.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Ormanci -- 21 Aralık 2012; 14:04:38 >




  • geçen hafta 175/65/14 petlas w651 kış lastiği aldım dün karda denem fırsatı buldum 45 derecelik bir yokuşta en ufak bir kayma veya patinaj olmadı sonuç beklentilerimin üzerinde çıktı herkese tavsiye ederim
  • karda deneyip sorun yaşamayan arkadaşlar aynı zamanda lastik basınçları hakkında da bilgi verebilirler mi? petlas w651'lerin çoğu için 36 psi tavsiye etmiş. siz kaç psi kullanıyorsunuz?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: noktanınsâbiti

    karda deneyip sorun yaşamayan arkadaşlar aynı zamanda lastik basınçları hakkında da bilgi verebilirler mi? petlas w651'lerin çoğu için 36 psi tavsiye etmiş. siz kaç psi kullanıyorsunuz?

    Normalde zaten birçok araç için tavsiye edilen hava basıncı 30-32 psi gibidir.
    Karda da doğru bilinen yanlışlar arasında liste başı olan "karda lastik havaları indirilir" görüşünün aksine, lastik basınçlarının artırılabileceği, hatta artırılması tavsiye edilir.

    Eh bu durumda da 36 belki biraz fazla olabilir ama örneğin 30-31 bastığımız lastiğe 33-34 bassak bence yeterli gibi.

    36 biraz da "yüklü" durum düşünülerek tavsiye ediliyor.
    Normal kullanımda baya sert olur.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Ormanci

    quote:

    Orijinalden alıntı: noktanınsâbiti

    karda deneyip sorun yaşamayan arkadaşlar aynı zamanda lastik basınçları hakkında da bilgi verebilirler mi? petlas w651'lerin çoğu için 36 psi tavsiye etmiş. siz kaç psi kullanıyorsunuz?

    Normalde zaten birçok araç için tavsiye edilen hava basıncı 30-32 psi gibidir.
    Karda da doğru bilinen yanlışlar arasında liste başı olan "karda lastik havaları indirilir" görüşünün aksine, lastik basınçlarının artırılabileceği, hatta artırılması tavsiye edilir.

    Eh bu durumda da 36 belki biraz fazla olabilir ama örneğin 30-31 bastığımız lastiğe 33-34 bassak bence yeterli gibi.

    36 biraz da "yüklü" durum düşünülerek tavsiye ediliyor.
    Normal kullanımda baya sert olur.

    hocam ben passata 35 bastım. biraz sert oldu ama frenlemede, ıslak zeminde yola tutunmada bir sıkıntı yaşamıyorum.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: noktanınsâbiti

    hocam ben passata 35 bastım. biraz sert oldu ama frenlemede, ıslak zeminde yola tutunmada bir sıkıntı yaşamıyorum.

    Zaten tutunmada pek sıkıntı olmayabilir ama normal havasından fazla veya az şişirilen lastikte şöyle bir sıkıntı olur;

    />


    Havası düşük lastikte, şekilde tam olmamış ama sağ sol kısımlar yığılır, yere daha çok temas eder, lastiğin orta kısımları ise içbükey hale gelir ve yere daha az basar. Bu şekilde lastiklerin iç ve dış kısımları aşınır, orta kısım sağlam kalır.

    Havası normal olursa şekildeki gibi yüzeye tam basar ve her tarafı eşit aşınır.

    Hava çok olursa bu sefer iç ve dış kısımlar sağlam kalır, orta kısım en çok aşınır, çünkü yere en çok o temas ediyor.

    Bu anlamda kar koşulları olduğunda lastik biraz daha şişirilebilir ancak kuru veya ıslak zeminde lastiği düzensiz aşındırmaya çok da gerek yoktur.
    Çünkü karda kullanım kısa süreli olacaktır, anlık aşınma düzensizlikleri ihmal edilebilir. Bu yüzden mesela bu aralar karda kullanmıyorsanız 30-32 civarlarında şişirmeniz gayet yeterli olacaktır.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Ormanci

    quote:

    Orijinalden alıntı: noktanınsâbiti

    hocam ben passata 35 bastım. biraz sert oldu ama frenlemede, ıslak zeminde yola tutunmada bir sıkıntı yaşamıyorum.

    Zaten tutunmada pek sıkıntı olmayabilir ama normal havasından fazla veya az şişirilen lastikte şöyle bir sıkıntı olur;

    />


    Havası düşük lastikte, şekilde tam olmamış ama sağ sol kısımlar yığılır, yere daha çok temas eder, lastiğin orta kısımları ise içbükey hale gelir ve yere daha az basar. Bu şekilde lastiklerin iç ve dış kısımları aşınır, orta kısım sağlam kalır.

    Havası normal olursa şekildeki gibi yüzeye tam basar ve her tarafı eşit aşınır.

    Hava çok olursa bu sefer iç ve dış kısımlar sağlam kalır, orta kısım en çok aşınır, çünkü yere en çok o temas ediyor.

    Bu anlamda kar koşulları olduğunda lastik biraz daha şişirilebilir ancak kuru veya ıslak zeminde lastiği düzensiz aşındırmaya çok da gerek yoktur.
    Çünkü karda kullanım kısa süreli olacaktır, anlık aşınma düzensizlikleri ihmal edilebilir. Bu yüzden mesela bu aralar karda kullanmıyorsanız 30-32 civarlarında şişirmeniz gayet yeterli olacaktır.

    ancak şöyle bir durum var. 30-32 psi aralığı hiç bir tabloda ideal aralık olarak görünmüyor. arabanın depo kapağında 37 yazıyor. nokian gibi lastik üreticilerinde ideal 34 ve üstü görünüyor. yurtdışı yorumlara baktığım zaman çoğu zaman 34-36 psi aralığın (2,3-2,5 bar) ideal aralık olduğunu görüyorum. sonuç olarak yol tutuşa vs. baktığımda 34-35 olması gereken gibi duruyor.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: yerli79

    geçen hafta 175/65/14 petlas w651 kış lastiği aldım dün karda denem fırsatı buldum 45 derecelik bir yokuşta en ufak bir kayma veya patinaj olmadı sonuç beklentilerimin üzerinde çıktı herkese tavsiye ederim

    45 derece olduğundan emin misiniz?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • bugün istanbulda kışın en çok hissedildiği bölge olan sarıyer zekeriyaköyde lastikleri denedim. 15 cmlik karda dahi tutunma sağladı. ani frende kayma yapmıyor. biraz gazı kökleyince karı kazıyıp çıkıyor. şimdilik memnunum.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi noktanınsâbiti -- 21 Aralık 2012; 23:04:11 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: noktanınsâbiti

    ancak şöyle bir durum var. 30-32 psi aralığı hiç bir tabloda ideal aralık olarak görünmüyor. arabanın depo kapağında 37 yazıyor. nokian gibi lastik üreticilerinde ideal 34 ve üstü görünüyor. yurtdışı yorumlara baktığım zaman çoğu zaman 34-36 psi aralığın (2,3-2,5 bar) ideal aralık olduğunu görüyorum. sonuç olarak yol tutuşa vs. baktığımda 34-35 olması gereken gibi duruyor.

    Hocam dikkat, genelde verilen değerler hep "yüklü" değerler. Tek başına sağa sola giderkenki değil.

    Örneğin arabamın kitapçığında önler için 33, arkalar için 31 görünüyor havalar. Ki parantez içinde "yüklü" ağırlık demiş.
    Yüklü'den kastı içeride bilmemkaç yolcu ve bagaj kabul ediliyor. Değerlere dikkat edin mesela sallıyorum, aracınız 1200kg ise, oradaki değerlerde bir yerlerde 1500-1700kg gibi değerler görebilirsiniz.
    Ancak elbette ki acayip abartı fark olmaz diye düşünüyorum bu havalar ile, yani aşırı sertlikten şikayet etmiyorsanız şişirin gitsin, en azından araç gerçekten "yüklü" olduğunda kafanız orada kalmaz




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Ormanci

    quote:

    Orijinalden alıntı: noktanınsâbiti

    ancak şöyle bir durum var. 30-32 psi aralığı hiç bir tabloda ideal aralık olarak görünmüyor. arabanın depo kapağında 37 yazıyor. nokian gibi lastik üreticilerinde ideal 34 ve üstü görünüyor. yurtdışı yorumlara baktığım zaman çoğu zaman 34-36 psi aralığın (2,3-2,5 bar) ideal aralık olduğunu görüyorum. sonuç olarak yol tutuşa vs. baktığımda 34-35 olması gereken gibi duruyor.

    Hocam dikkat, genelde verilen değerler hep "yüklü" değerler. Tek başına sağa sola giderkenki değil.

    Örneğin arabamın kitapçığında önler için 33, arkalar için 31 görünüyor havalar. Ki parantez içinde "yüklü" ağırlık demiş.
    Yüklü'den kastı içeride bilmemkaç yolcu ve bagaj kabul ediliyor. Değerlere dikkat edin mesela sallıyorum, aracınız 1200kg ise, oradaki değerlerde bir yerlerde 1500-1700kg gibi değerler görebilirsiniz.
    Ancak elbette ki acayip abartı fark olmaz diye düşünüyorum bu havalar ile, yani aşırı sertlikten şikayet etmiyorsanız şişirin gitsin, en azından araç gerçekten "yüklü" olduğunda kafanız orada kalmaz

    hocam benim depo kapağı enteresan, yüklü halde iken 42 psi tavsiye ediyor.

    neyse... ben bugün sarıyer zekeriyaköyde petlaslarımla çocuklar gibi şendim. karı küreye küreye çıktım çoğu yerden. defalarca deneme yaptım, durdum kalktım, ani fren yaptım. hiç sorun yaşamadım. ani frende dahi yokuş aşağı kayma yapmadı. helal olsun petlasa.

    35 psi ile devam.




  • Eh o zaman daha hiçbirşey diyemeyeceğim, iyiymiş :)

    Ben alamadım bir türlü.
  • Arkadaşlar aracıma bu ölçülerde Petlas Kış Lastiği 185 70 14 88T SNOWMASTER W601 almayı düşünüyorum yakın zamanda İstanbulda alıp taktıran varsa önerebileceğiniz yer varmı? Şimdiden teşekkürler...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: yerli79

    geçen hafta 175/65/14 petlas w651 kış lastiği aldım dün karda denem fırsatı buldum 45 derecelik bir yokuşta en ufak bir kayma veya patinaj olmadı sonuç beklentilerimin üzerinde çıktı herkese tavsiye ederim

    üstad fiyat bilgisi verebilirmisin ,balans,değişim içindemiydi aldığınız fiyatın ??
  • Cuma gunu Turgut Ozal bulvarindaki bayiden(Ankara) Starmaxx ice gripper w850 aldim 205/55/16 ebadinda 710TL.
    Simdilik pek bi yorum yapamiyacam ama yuvarlanma direnci fazla gibi geldi bana, kar yagsinda bi gorelim iyimi kotumu...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ATTRACTION

    Ülkemizde satışı olan firmalar ile aynı kalitede lastikler üretiyordu da biz mi almadık ??

    Alalım ilk virajda bariyerlere gömelim. Sonra Türkiye kazansın..


    Ahaha harbiden cekicisi ustasi kaportacisi herkes kazansin bi sen kaybet
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Biturbo

    Cuma gunu Turgut Ozal bulvarindaki bayiden(Ankara) Starmaxx ice gripper w850 aldim 205/55/16 ebadinda 710TL.
    Simdilik pek bi yorum yapamiyacam ama yuvarlanma direnci fazla gibi geldi bana, kar yagsinda bi gorelim iyimi kotumu...

    Cok paraya almısın takımı 600 tl yı gecmez olastiklerin

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: noktanınsâbiti

    karda deneyip sorun yaşamayan arkadaşlar aynı zamanda lastik basınçları hakkında da bilgi verebilirler mi? petlas w651'lerin çoğu için 36 psi tavsiye etmiş. siz kaç psi kullanıyorsunuz?

    lastik basınçları lastiğin modeline göre değil lastik ölçüsü ve arabaya göre değişir örnek imzamdaki araç için 175/65/14 aldım 32 psi basıldı



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi yerli79 -- 24 Aralık 2012; 21:00:53 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ugurse

    quote:

    Orijinalden alıntı: yerli79

    geçen hafta 175/65/14 petlas w651 kış lastiği aldım dün karda denem fırsatı buldum 45 derecelik bir yokuşta en ufak bir kayma veya patinaj olmadı sonuç beklentilerimin üzerinde çıktı herkese tavsiye ederim

    üstad fiyat bilgisi verebilirmisin ,balans,değişim içindemiydi aldığınız fiyatın ??

    tanesi 110tl kdv dahil balans ve değişim dahil



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi yerli79 -- 24 Aralık 2012; 21:02:46 >
  • 
Sayfa: önceki 2829303132
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.