Şimdi Ara

Otomatik vites türleri, avantajları, dezavantajları. (18. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
381
Cevap
95
Favori
127.161
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
20 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1617181920
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: sanri12

    2006 polo (benzinli) hangi şanzımanı kullanıyor?

    TİPTRONİK 6 VİTES TAM OTOMATİK OLMALI.
    http://www.auto-data.net/tr/?f=showCar&car_id=8415
  • quote:

    Orijinalden alıntı: kalemlikek

    2011 model megan3 hb benzinli 1.6 110bg modelinden almak istiyorum.

    Araç sahibi EDC otomatik olduğunu söylüyor. Bazı ilanlarda ve forumda benzinlilerinBVA otomatik olduğu yazıyor.

    Bu konuda net bilgi verebilecek var mı ? EDC benzinli Megan 3 Lerde var mı ? Varsa hangi modellerinde mevcut.

    EDC 2012 den sonra makyajlı kasa megane3 hb , genelde 1.5 dizellerde var.
    yurtdışında 1.2 turbo benzinlilere koymuşlar.
    http://www.auto-data.net/tr/?f=showSubModel&modeli_id=1026#Megane III (Phase III)




  • Bir sorum olacak CVT şanzumanlı bir arabada motor-şanzuman aktarması nasıl oluyor, baskı balata mı veya tork konvertörü mi.
    Özelikle Toyota Corolla için bilgi verirseniz.
  • bende Suzuki var. 4 ileri tam otomatik. acayip memnunum doğrusu. 3 sene 40.000 kmyi geçtim. şanzumandan yana herhangi bi sıkıntım olmadı.
  • chevrolet aveo otomatik vites nasıl netür şanzuman var bilgisi olan varmı bu arac hakında
  • Doğan. kullanıcısına yanıt
    chevrolet aveo 1.4 otomatik vites nasıl bir şanzuman var aracın sıfırı fiyat ollarak uygun ama nekadar sahlık lı
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ozanbedo

    chevrolet aveo 1.4 otomatik vites nasıl bir şanzuman var aracın sıfırı fiyat ollarak uygun ama nekadar sahlık lı

    Sifir aveo mu dediniz???

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ozanbedo

    chevrolet aveo 1.4 otomatik vites nasıl bir şanzuman var aracın sıfırı fiyat ollarak uygun ama nekadar sahlık lı

    Bildiğiniz eski sistem 4 ileri otomatik vitestir. Sağlam ve sıkıntısızdır, ama yakıt tüketimi şehir içinde biraz fazladır.
  • Eski kasada 4 ileri japon Aisin var, yeni kasalarda 6 ileri GM kullanılmıştır. Sıfırını nasıl buldun 10 ay önce stokları tüketmişlerdi...
  • sıfırını bulmadım var sanı yodum şan zuman iyi yani yakıt lpg oldumu cözülür heral de
  • Haluk abi yine döktürmüşsün. Forumda eski ama çok aktif olmayan bir üyeyim. Yazılarınızı çok okudum. Elinize sağlık.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • takdire şayan bir yazı.tebrikler
  • Aslında haluk hoca bir fırsat bulsa da bize toyota yaris hybrid'te kullanılan e-cvt, peugoet 308 1.2 puretech EAT6 da yeni geliştirilen 6 ileri tork konventörlü ve ueni cherokkedeki 9 ileri şanzımanı test edebilse. Onun ağzından okumak büyük keyif
  • Selamlar. Çok güzel konu olmuş çok faydalı bilgiler edindik. Benim de bir Sorum olacak.2.El bir araba alacağım ve buradaki bilgiler doğrultusunda tam otomatik ya da cvt ye karar vermiş gibiyim. Sorum şu:
    Aracın vitesine bakarak tam ya da yarı Otomatik olduğunu anlayabilir miyiz? P harfi olanların tam otomatik olduğunu duydum , doğru mudur? Ya da tüm arabaların sanzuman türlerini ogrenebilcegimiz bir link mevcut mudur?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: haluk 23

    quote:

    Orijinalden alıntı: Raytheon

    Haluk Abi, otomatik şanzımanları, 306'da yaşadığım sorunlardan dolayı hiç sevmedim, bundan dolayı da kaba taslak bilgim vardı.

    Öncelikle bizleri aydınlattığın için çok teşekkür ederim.

    Abi, belki basit ama birkaç soru sormak istiyorum. Sorular komik gelebilir, cahilliğime ver.

    Tam otomatik ile CVT arasındaki farkı tam çözebilmiş değilim. Bunu biraz daha açabilir misin ?

    Tork konvertörü tam olarak nedir? Yokuşta aracın geri kaçmasını sağlayan, ayağı gazdan çekince ileri gitmesini sağlayan sistem midir?

    Eğer bu sistem ise, her tam otomatik şanzıman tork konvertörlü müdür?

    Tek ve çift yarı otomatik şanzımanlarda da tork konvertörü var mıdır?

    Mercedes'in kullandığı 7G-Tronic, ne tür bir şanzımandır?

    Active Select ile tam otomatik şanzımanın arasındaki tek fark tiptronik olması mıdır?

    Abi, kafanı şişirdim kusura bakma, cidden merak ediyorum bulduğum bilgiler çok teknik olduğu için hepsini anlayamıyorum.

    Genel itibariyle, otomatik şanzımanlara her daim uzak kalmışımdır ama anneme Easytronic sanzımanın kötü mazisi olduğundan, Corsa 1.4 tam otomatik araba almayı düşündüğümüzden, artık bilgi sahibi olmanın zamanının geldiğini düşünüyorum.

    Bunlardan dolayı, yardımlarını için bekliyorum şimdiden teşekkür ediyorum.

    Saygılarımla, Mustafa :)

    Mustafacım aylar sonra merhaba,

    Bu soruna vakit ayıramadım bir türlü, kusura bakma.

    Süper yardımsever LionTech16 forumdaşımızdan bu konuyla ilgili destek istedim ve sağolsun O da alıntı yaptığım yazıyı göndermiş bana.

    quote:

    CVT şanzıman temel olarak kayış aktarmalı mobilet şanzımanı temelindedir. Birbirine kayış ile bağlı iki adet kasnak, çapları değişerek, aktarma oranını değiştirirler.



    Vidyoda CVT şanzımanın ana parçası olan tork konvertörünün animasyonu görülmektedir. Görülen iki kasnak, ikişer parçadan oluşmaktadır. Bu parçalar, mil ekseni üzerinde birbirlerine doğru hareket ederek, kasnağın içindeki kayışı sıkıştırır ve kayış, merkezden dışarı doğru hareket eder. Bu durumda kasnak çapları oranı değiştiği için çevrim oranı değişir.

    Tork konvertörü, animasyonda görülen parçanın ismidir. Bu parça, CVT nin temelini oluşturur. Eski mobiletlerde mutlaka görmüşsünüzdür. CVT ise, şanzımanın ismidir. Tıpkı bir EDC, DSG, Powershift gibi bu teknolojinin adıdır. CVT nin açılımı ; 'continuously variable transmission' dır. Sürekli değişken şanzıman olarak çevireceğimiz bu şanzımanda teorik ve pratik olarak 'sonsuz vites' vardır. Çünkü kasnak çapları her değiştiğinde çevrim oranı değişir. Şöyle ki, örnek olarak 230 mm çapındaki kasnak, 250 mm çapına gelene kadar ; 1 mm'yi referans alırsak 20 defa vites değişmiş olur. Çünkü vites dediğimiz herbir çevrim oranıdır. (gear ratio)

    Fakat bu şanzımana F1 vites de eklenebilir. F1 vites olduğunda, önceden tanımlamış olan 7-8 adet çevrim oranı sağlanarak manuel şanzımanlıymış gibi kullanılabilir. Örneğin 1. vitesin çevrim oranı 4,5 olarak belilrnmişse, bu çevrim oranını sağlayan kasnak çapları ve buna bağlı olarak kasnak aralıkları belirlenir. F1 vitesten 1'i seçtiğinizde kasnak aralıkları referans değere gelir ve istediğizi çevrim oranını size sağlar. Özetle bir CVT şanzımanın iki limiti vardır. En yüksek çevrim oranı en düşük vitesi verir, en düşük çevrim oranı ise en yüksek vitesi verir. Bu iki limit arasında istediğiniz kadar bölüm ayırarak F1 vites koyabilirsiniz. Örneğin CVT'nin aralığını 7'ye bölerseniz, tam otomatik moddan manuel moda aldığınızda 7 vitesiniz olur. Honda Jazz buna örnektir.

    Tork konvertörünün görevi, CVT'de motor çıkış milinden aldığı tahriği, diferansiyele aktarmaktır. Bildiğimiz gibi, motorun gücü (HP), şanzıman aktarmasında değişmez (aktarma kayıplarını ihmal ediyorum). Fakat otomobilin hızlanabilmesi için devir sayısının değişimine ihtiyaç vardır. Bunu da kasnakların çaplarını değiştirip, şanzıman çıkış milinin devi sayısını arttırıp, torku düşürerek yapar. Çünkü güç sabittir. HP = tork*RPM denkleminde tork konvertörü, çevrim oranı değişimi ile RPM'i arttırır, torku azaltır. Hızlanırken bu durum geçerlidir, yavaşlarken ise tam tersi bir durum geçerlidir.



    Vidyoda tork konvertörünün giriş ve çıkış milinin devir sayılarına özellikle dikkat ediniz.

    CVT şanzımanın çeşitli derivasyonları mevcuttur. Tam otomatik ve manuel şanzımanlar ile karşılaştırıldığında en sarsıntısız vites geçişini bu şanzıman sağlar. Aktarmadaki kayıp güç oranı ise manuel ve tam otomatik şanzımanlara göre fazladır. Yakıt tüketimi konusunda en başarılı şanzımandır ve günümüz teknolojisinde geliştirilmeye en açık şanzıman tipidir. Çünkü manuel ve tam otomatik şanzımanlar limitlerine yaklaşmışlardır. Daha fazla vites koymak, daha fazla parça kullanılması, daha fazla maliyet ve daha ağır bir sistem manasına gelmektedir. Bu nedenle CVT şanzıman önü en açık olan şanzımandır.



    Tork konvertörü yarı otomatik şanzımanlarda bulunmaz, tam otomatiklerde ise motor ile şanzıman arasında yer alır.

    http://auto.howstuffworks.com/auto-parts/towing/towing-capacity/information/torque-converter.htm

    Yokuşta aracın geri kaçırmasını engelleyen ise tork konvertör değil, 'hill holder' sistemidir. Otomatik şanzımanlar ile kullanılmaya başlanmasına rağmen günümüzde artık manuel şanzımana sahip araçlarda da kullanılmaktadır.


    Bunlar da benim ekleyeceklerim:

    "Mercedes'in kullandığı 7G-Tronic, ne tür bir şanzımandır" diye sormuşsun.

    Tork konvertörlü tam otomatik oluyor kendisi.

    Daha fazla bilgi linkte İngilizce olarak mevcut:

    http://en.wikipedia.org/wiki/Mercedes-Benz_7G-Tronic_transmission
    http://media.daimler.com/dcmedia/0-921-658961-1-1540032-1-0-0-0-0-0-11702-0-0-1-0-0-0-0-0.html


    Diğer sorun da "Active Select ile tam otomatik şanzımanın arasındaki tek fark tiptronik olması mıdır?" idi.

    Active select şanzımanlar da tıpkı Honda Civic sedan ve Accord modellerinde olduğu gibi tam otomatiktir ama diğer tam otomatiklerden farkı (yine civic ve Accorddaki gibi) ekstra olarak vites arkasındaki kulakçıklar ya da vites kolunun + ve - konumlara iteklenmesiyle vitese manuel olarak da müdahale imkanı vermesidir.

    Umarım yardımcı olur.

    Edirneye selamlar.:)


    Sayın haluk 23 açıklamanız çok güzel olmuş çok hoşuma gitti neredeyse 4-5 aydır sormadığım kimse kalmadı CVT şanzımanda tork konverteri varmı diye. Nihayeyt en doyurucu bilgiyi burda buldum ve bunuhttp://forum.donanimhaber.com/m_71306647/mpage_315/tm.htm (YENİ TOYOTA COROLLA 2013-2015 sayfasında paylaşmak isterim eğer izin verirseniz. Saygılarımla




  • Konu yeni teknolojilere göre Güncellense iyi olurdu aslinda :)

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Vw yetkili serviste en iyi otomatik vites dsg demişlerdi. Alman mekaniği sonucta

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yeni nesilleri sorun cikartmiyo ama duzeltmisler sorunu diye biliyorum.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: tek_Türk

    hazır yoruma başlamış iken Xtronic CVT ile ilgili bilgi verirseniz sevinirim

    2 sene micra 1.2 tekna cvt kullandım. şanzıman kesinlikle inanılmaz konforlu ve tüketimi düşük. cvt şanzıman klasik dişli şanzımanları gibi sabit oranları olan bi şanzıman değil.
    2 kasnak arasında çelik kayış ile aktarım yapan bir sistem . yani en düşük oran ile (1 vites diyelim ) en yüksek oran arasında ( 6. vites diyelim ) sonsuz sayıda oran var.
    örneğin 100 km 2000 devirde çevirirken gaza yüklendiğinde araç 6500 çıkar ve orada sabitlenir taki son hıza kadar . yada gaza tatlıca basınca araç hızlanır ama devir hiç yükselmez. 2000 devir ile kalkıp 100 km ye kadar hiç devri yükseltmeden sürekli 2000 devirde 100 km ye kadar çıkabilirsin . bunu yapabilecek başka bir şanzıman türü yok.
    gel gelelim bu şanzıman arıza yapınca servis tamir yapmıyor ve değiştiriyor. ve inanılmaz uçuk fiyatlara.




  • cvt candır canandır
  • 
Sayfa: önceki 1617181920
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.