Şimdi Ara

OTOMATİK VİTES ARIZALARI VE ÇÖZÜMLERİ (138. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
9 Misafir (1 Mobil) - 8 Masaüstü1 Mobil
5 sn
3.596
Cevap
244
Favori
1.192.059
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 136137138139140
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • hayırlı günler herkese 3 ileri otomatik Golf MK2 aracım var sorunum şu ; Geriye taktığım zaman acayip derecede vuruntu yapıyor fakat bunu ilk çalıştırmada ilk r ye takışımda yapmıyor sorun nedir genel olarak vites geçişleri sorunsuz
  • İyi günler aracım 2004 model makyajlı kasa Rav4 2.0 VVT-İ , Zavoli Lpg sistemine sahip.
    Sıkıntım ise soğuk motorda lpg ve benzinde stop etme ve çekiş olarak zayıf kalması. Vuruntu veya sesli vites geçişi söz konusu değil. Ama arabada bir sağırlık var gibi yani çekişinden tat alamıyorum. 1. vites normal sayılırken 2,3,4. viteslerde bi torkdan düşme durumu var. Örnek olarak yokuş çıkarken 1. viteste 5000-6000 devire rahatlıkla çıkan aracım 2. vitese geçince 2000-3000 devire düşüveriyor ve yığılma söz konusu oluyor. Sürekli devirli kullansam zaten az yakmayan bu arabaya para yetiştiremem. Stop etmeye gelince oda araç tam ısınmadığında hareket halindeyken rolanti durumuna düşünce devir aniden düşüyor ve stop ediyor. Rolanti dalgalanması azda olsa var. Boğaz kelebeği temizlendi düzelmedi. Çekiş sorunu sizce beyindenmidir stop etme neyse de çekiş sorunu gerçekten canımı sıkıyor. ( motor yağı ve filtreler, bujiler, otomatik vites yağı ve filtresi durum aynı.)




  • Ya burada hiç bir soruya cevap verilmiyor uzun zamandır ama herkes soru sormaya devam ediyor. Arada cevap veriliyorda ben mi görmüyorum kendimden şüphe etmeye başladım:)
  • quote:

    Orijinalden alıntı: s700

    Ya burada hiç bir soruya cevap verilmiyor uzun zamandır ama herkes soru sormaya devam ediyor. Arada cevap veriliyorda ben mi görmüyorum kendimden şüphe etmeye başladım:)

    aynen komutanım :) :) :)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi mechultipo -- 10 Nisan 2016; 17:17:38 >
  • s700 kullanıcısına yanıt
    Katılıyorum hocam
    Ben de bekledim biri cevap yazacak mı diye ama nafile...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Araç astra g AF13-II şanzıman var. Şanzıman yağı 3 lt kadar atf 320 ile değişti. Bazen düz ve ya yokuş aşağı çalıştırıp D ye alınca araç 3.viteste kalkıyomuş gibi. Ancak 1-2 sanye içerisinde normale dönerek devam ediyor. Arıza lambası yakmıyor. Gidişi vites geçişleri notmal. Saygılar.
  • Öncelikle burdaki paylaşımların ve yardımların hepsinin gönüllülük esasına dayalı olduğunu hatırlatma gereği duyuyorum.

    Bir zamanlar en büyük üstadımız meteg sinirlendirildi ve konuya olan desteğini kesti, yavaş yavaş geri döner gibi olurken de genç yaşta kaybettik kendisini.

    Sözüak ve blackbird gibi üyeler ise kendisini çekti bu konudan.

    Caravellevedat hocamız ise bu konuya dair bir kırgınlık yaşıyor gibi ama ne olduğunu bilmiyorum, sadece hissettiriyor bunu.

    Çözüm kamil usta ve hydratest ise çok aktif oldukları dönemlerin aksine şu an konudan bir hayli uzaklaşmış durumdalar.

    MuratbanK olarak ben ise daha önceki sayfalarda verip verebileceğim hemen hemen her şeyi yazdığım için aynı şeyleri tekrar tekrar yazmak istemiyorum. Ayrıca işlerim çok yoğun olduğundan bu konu olsun başka konular olsun genelde okuyup geçiyorum; doğru dürüst bir şeyler yazacak zaman bulamıyorum. Ayrıca apple-iphone-ipad bölümünde çoluk çocuk doluşup da ben onlara yardım için uğraşırken onlar benimle dalga geçtikleri için foruma karşı da bir tepkim var olumsuz anlamda.

    Tüm bunlar eşliğinde bu konuda soruların cevapsız kalması çok da anormal değil. Bu saydıklarım bu konuyu ayakta tutan kişiler(di).

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >




  • Herkeze tekrardan hayırlı akşamlar degerli paylaşımların içinde ayrıca teşekürler muratbanK arkadaşım işlerimizin yoğunluğu ve zor bi iş yapmamızdan dolayı foruma şu sıralar fazla vakit ayıramıyorum.Ayrıca telefonuma bile cevap veremiyorum.Ama bilinmesi gereken bir konuda herkezin destansı soru sorması okurken bile zorlanıyor insan ayrıca burada paylaşılan herşey ön bilgilendirmedir.Hiç bir kesinliği yoktur uzaktan kumanda ila aracı tamir etme şansımız yok ne yazıkki kesinlik kazanması için konusunda uzman ustaların yaptığı kontrollerdir.Herkeze önerim sorularını kısa öz marka model ve km bilgisi paylaşarak yaparlarsa diğer ustalarımdanda cevap gelecektir.Zaten marka model ve km paylaşıldığı zaman kronik problemleri bellidir.aynı konuları lütfen kimse tekrar sormasın biraz zahmet edip eski konuların içinden arayıp bulsunlar.Değerli ustalarımda aynı sorulardan sıkılmışlardır.çözüm kamil ustama,blackbird ve carevellevedat ustama saygılar.
    Ayhan ÜMİT

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • BLACKBIRD B kullanıcısına yanıt
    Merhaba usta
    Bende 98 bmw 520 var
    Bugün ilk defa şanzımanla ilgili sıkıntı yaşattı.4.vitesde takılı kaldı. P ye aldım stop ettim bir müddet sonra tekrar 4 de kaldı. Sorun ve önerileriniz nelerdir

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • Arkadaşlar citroen c1 yarı otomatik aracımız var son zamanlarda yolda giderken özellikle hafif yokuş gördüğünde gaza basınca bip bip diye uyarı sesi veriyor. Gazdan ayağını çekince ses kesiliyor ve aşağı eğimli yolda bu ses çoğu zaman gelmiyor. Ses geri vitese attığında bir bip sesi olur ya aynı onun gibi ama arka arkaya ötüyor. Herhangi bir arıza aşığı yok.2 senedir soğuk havalarda p/S ışığı yanıyor ama bir sıkıntı çıkarmadı o yüzden bağlantı kurmadım ama belirtmek istedim. Şimdiden tşk. Sorun nedir ne yapmalıyım??
  • Selamlar
    Konunun önemine istinaden bugün yaşadıklarımı paylaşmak istiyorum. Aracım ile şaşmaz oto sanayiye gittim. Bazen geç kavradığını sekize yakın otomatik şanzıman tabelası olan yere söyledim. Arkadaşlar sekiz kişiden altısı şanzımanın dağıtılacağını 3000 tl civarı revizyon ücreti olacağını söyledi. Güldüm tabi. Benden önceki sahibi 220 üzerine 3 litre 320 koymuş. söylemişti zaten. Bende yağcıya gidip 3 litre kadar 320 daha değiştirdim. 90 lira tuttu. Araba düzeldi. Biriside dediki şanzımanın durumu iyi ancak revizyon lazım. yine 3000 tl. Sözün özü: bu usta denen insanlar tamamıyla duygusal. Para kazanan dükkanının önü dolan usta burada vakit kaybetmez arkadaşlar. Meşhur bir yer var şaşmazda a ile başlıyor. Bundan 7 yıl önce corsamı götürmüştüm yağ değişimi için bana çay sigara falan ikram etmişlerdi. Bugün yüzüme bile bakmadılar liftler dolu diye. Bu kişileri biz zengin ediyoruz. 3000 liralık revizyonda kaç liralık yedek parça kullanılır soruyorum. Biraz insaf diyorum. Başkada bişe demiyorum. Şanzımanım AF13-II AİSİN JAPON MALI. Arabanız yolda kalmadıkça çekiciye ihtiyacınız olmadıkça tamirciye gitmeyin. Gerçek ustaları tenzih ediyorum. Saygılarımla.




  • evren0492 E kullanıcısına yanıt
    Kardeşim ustanın telefonunu biliyor musun. İyi bir Usta ya ihtiyacamız var.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Arkadaşlar opel için şanzıman model ve bilgilerihttp://www.opel-infos.de/getriebe/af13.html şuradan erişebilirsiniz. Yağ miktarı falanda yazıyor. Usta konusuna gelince kamil usta diyorlar geri dönüşler iyi. Gimatta herhalde. Yalnız çok yoğun randevulu çalışıyorlar. Bende aramıştım telefonla. Tam yerini bilmiyorum. Saygılar.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi REHBER2002 -- 18 Nisan 2016; 11:59:20 >
  • arkadaşlar sorun çözüldü mesele tahmin ettiğim gibi elektronik bir sorundan kaynaklanmakta şanzımanın üzerinde vites konum şalteri diye bir parça var içerisi su ve yağ dolmuş kirli haldeki resmini çekmeyi unuttum bu parça değişti 150 TL parça bedeli en ucuzu renoymuş opelinki 600 TL yi buluyormuş 50 TL işçilik bedeli ile toplamda 200 TL ye iş çözüldü işin enteresan yanı havalandırma ve klimamda bu sorunla beraber çalışmıyordu herhangi bir müdehalede bulunmadan bu parçanın değişimiyle onlarda faal duruma geldi artık çalışıyor ne alakası var anlamadım ama şu an arabada çalışmayan aksam yok sadece teyp çalışmıyor oda akü söküldüğü için kendini resetlemiş kod istiyor kodunu girince çalışır duruma gelecek


    kime gittiysem elinde bir kablo bir ekran arabayı bilgisayara takıp saçma sapan yorumlar yaptılar en az 2000 TL masrafı var dediler 5000 TL'yi bulur diyenler bile oldu hatta elindeki b.sayara bağladığı makinayı okumaktan anlamayanlar bile vardı epey bir moralim bozulmuştu

    usta tavsiyesi isterseniz BOSTANCI OTO SANAYİDE YILDIRIM OTO var cemil usta (0532 233 26 47) birde yanında çalışanı satılmış usta var (0532 453 69 47) benimle satılmış usta ilgilendi sağolsun iyi karşıladılar arabayı tamirhaneye soktu direkt kaputu açtı ne bilgisayar ne makina hiç birşey bağlamadı o zaman anladım usta işini biliyor aküyü söktü akünün altında bir parça var oradan voltmetre ile bir şeyler ölçtü akım tam geliyor dedi yine bir parça daha söktü sanıyorum beyindi beyinin altında vites konum şalteri var onun içini açtı içi su ve yağ dolmuş resmini çekmeyi unuttum o an keşke çekseydim temizleyelim bunu vazifesini yaparsa 50 TL ye iş çözülür dedi temizledi taktı ama olmadı yenisini aldık 150 TL tuttu toplamda 200 TL ye iş çözüldü bende derin bir oh çektim

    http://forum.donanimhaber.com/m_24511021//tm.htm#115824906




  • Selamlar

    Arkadaşlar 2005 civic otmatik. 185 binde aracla daha onceden beri aracimda gergeri park ederken anormallikler hissediyorum vuruntu gec doldurma vs gibi. Bugun, evimizin onu meyilli otoparkdan geri geri ciktim ve D e alip freni biraktm yokus assagi hareket edince ugultu gelmeye basladi hemen durdum. (Manuel aracta geri vitesdeyken debriyaja basip vitesi bosa almadan ileri salindiginda bir ugultu gelir ya aynısı.) sonra vitesi hemen n alip tekrar D aldim hareket ettim yine ugultu devam ediyordu. Hafif gaza dokununca Cırrrttt diye bi ses geldi ve normale döndü. Bu aralar birazda cekisten dustugunu farkettim dun dedem hastalandi ambulansi takip ederken biraz sıkıstırdım aracı bazi yerlerdr yokus yukari 4 5 bin devirle ciktim 120 140 150 yerine gore yaklasik 70 km bu sekilde bundan dolayimi aceba sorun ne olabilir sizce bilgili arkadaslar yardimci olursaniz sevinirim.


    Ayrica ankara guvenilir honda otomatikvi varsa isim ve tel belirtirseniz tavsiyelerinizi dikkate alacagim.
    Smdiden tesekkurler



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Hso_keskin -- 26 Nisan 2016; 20:48:10 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Ankarada otomatikçi falan yok kardeşim. Revizyoncu var. Söküp herşeyi yenileyip takıyorlar. Çalışırsa adam usta oluyor. Otomatik Tamircisi denen kavramın Ankarada karşılığı yok. İstanbul derya. Maalesef durum bu. Yağ değiştirene tamirci deniyor burada. O yüzden arabanıza yetkili servisten yorum almadan kimseye emanet etmeyin. Gerçek ustalar 30 yıl önceydi. Ata sanayide çalıştım ben. Herşeyin bir ustası vardı. Şimdi girdiğin dükkanda adam herşeyin profesörü gibi davranıyor. Hele İskitlerde elinde 10-11, 12-13 yıldız bir adet tornavida ile dolaşan tipler var. Anında çarpılırsınız o derece ayağa düşmüş sanayi tamirciliği. Burada 50 ye yakın sayfa var. Okuyunca ne demek istediğimi anlıyorsunuz. Usta dediğin yapılan işe 1 yıl koşulsuz garanti verecek. Öyle şurdan yapar burdan eder gibi milleti uğraştırmayacak. Yok orayı söktük olmadı şunu deneyelim demeyecek. Tecrübe burada devreye giriyor. 2500 tl harcadım arabam hala düzelmedi diyen adam var burada. Böyle bir şey varmı ? Buraya yazı yazan arabası problemli arkadaşların tek sorunu güvenebilecekleri bir ustanın olmaması. Gereçekten işin içinden çıkabilecek usta varsa adam 2500 de verir 3000 de. Yeterki sorunu giderilsin. Ama öyle değil. Demekki sorun vatandaşta değil, iş bilmez tamircilerde. Kendine güvenen usta varsa buyursun telefonun adresini yazsın millet oraya gitsin.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi REHBER2002 -- 3 Mayıs 2016; 14:12:36 >




  • Merhabalar, 2001 model E46 kasa 3.20Ci yarı otomatik vitese sahip bir aracım var. Araçta devir kaybı, yağ kaçağı gibi sorunlar yaşadığım için aracı ustaya götürdüm. Tork konvertörü revizeye gitti, pompa sıfırı ile değişti, şanzıman iç tamir takımı geldi (balatalar vs) iç revize yapıldı, yağ ve filtre değişimi oldu. Fakat araçta daha önce hiç olmayan bir sorun için usta beni aradı, sorun araç çalıştırılıp "D" konumuna vites atıldığı zaman araç 2-3 saniye geç dolduruyor. Yani aracı çalıştırıp "P"den "D" konumuna geçirince 3 saniye araç boşta gibi tepki veriyor ve sonra geçiyor "D" ye. Usta bana hidrolik beyinden şüpheleniyorum, ya da tork konvertörü dedi fakat internette yanlış yağ veya eksik yağ'ın bu sorunu yapacağı, balatalar veya pompanın ayarı gibi birçok şey yazmasına rağmen hidrolik beyin ile alakalı olmadığını söylediler bir kaç yerden.. Bu sorun neden olabilir, arabam 15 gündür yatıyor ve neden olduğunu bilmediğim bir sorun çok canımı sıkıyor..




  • Arkadaşlar 2012 1.6 extreme megane 3 bva sahibiyim.Geçen hafta arıza verdi ve araç vitesi N ye alın uyarısı yaptı.Gaz yemedi. ekranda motor arıza ışığı ile servis ışıyandı.Vitesi bir türlü D konumna alamadım.Kontağı kapatıp açtığımda ise araç düzeldi ama arıza ışıkları sönmedi. OBL ye bagladık arıza kodu P0715 input turbin speed sensor circut "A". İşin garibi bu arıza otomatik vitesle ilgili olmasına karşın ekranda bu arıza ile egzost emisyon ayarını kontrol ettirin uyararısı çıktı. Yaşayan varmı arkadaşlar?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Jack Daniel's

    Merhabalar, 2001 model E46 kasa 3.20Ci yarı otomatik vitese sahip bir aracım var. Araçta devir kaybı, yağ kaçağı gibi sorunlar yaşadığım için aracı ustaya götürdüm. Tork konvertörü revizeye gitti, pompa sıfırı ile değişti, şanzıman iç tamir takımı geldi (balatalar vs) iç revize yapıldı, yağ ve filtre değişimi oldu. Fakat araçta daha önce hiç olmayan bir sorun için usta beni aradı, sorun araç çalıştırılıp "D" konumuna vites atıldığı zaman araç 2-3 saniye geç dolduruyor. Yani aracı çalıştırıp "P"den "D" konumuna geçirince 3 saniye araç boşta gibi tepki veriyor ve sonra geçiyor "D" ye. Usta bana hidrolik beyinden şüpheleniyorum, ya da tork konvertörü dedi fakat internette yanlış yağ veya eksik yağ'ın bu sorunu yapacağı, balatalar veya pompanın ayarı gibi birçok şey yazmasına rağmen hidrolik beyin ile alakalı olmadığını söylediler bir kaç yerden.. Bu sorun neden olabilir, arabam 15 gündür yatıyor ve neden olduğunu bilmediğim bir sorun çok canımı sıkıyor..

    Bugün başka bir aracın hidrolik beyni ile denedik, bir degisiklik olmadi. Tork konvertoru revize olan yere gidecek yarın bugün sanziman tekrar indi. Gelismeler oldukca karşılaştigim sorunlari ve buldugumuz cozumleri anlatacagim dostlar..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Jack Daniel's -- 17 Mayıs 2016; 1:05:09 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • merhabalar,opel astra 2001 otomatik kullanicisiyim,arac ilk calistiginda problem yok ama ortalama 15 dk gectiginde trafigin yogunlugu da etmen arac durdugunda vitesi 1 e dusurmuyor sanki 3 de kalkiyor cok zorlaniyor ekran olmadigindan hangi viteste oldugunu anlayamiyorum ve S tusu calismiyor tamir isigi yaniyor,vitesi manuel olarak 1 e cektigimde geciyor ve ilerliyor ilk aklima elektiksel bi arza oldugu geliyor sanziman beyniyle ilgili gibi bu konuda yorumlarinizi bekliyorum insallah sanzimanin balatalariyla ilgili bi sorun yoktur.Daha once yasamis olan arkadaslar var mi yada neden kaynakli olabilir?Tesekkurler.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 136137138139140
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.