Şimdi Ara

OTOMATİK VİTES ARIZALARI VE ÇÖZÜMLERİ (101. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
3.596
Cevap
244
Favori
1.191.746
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 99100101102103
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Merhaba
    İstanbul Ataşehirden yazıyorum. Selamlar herkese.
    2005 model Audi A4 1.8 T Sport Multitronic sahibiyim. (190 Hp)
    Aracım 85.000 km de. 1 ay önce kayınpederimden aldım.
    2010 yılındadaki servis kaydı şöyle;
    Şikayet: Ekrandaki PRNDS vites kodları devamlı yanıp sönüyor, bazen seyir halinde iken kendisi vitesi küçültüyor.
    Servis Tespiti: Yapılan incelemede aracın şanzıman elektroniğinde arıza tespit edilmiştir. Şanzıman kontrol ünitesi ve yağının değişmesi gereklidir.

    Bu tespitten sonra 2010 yılı sonunda özel serviste bu elektronik tamir edilmiştir. 4 sene sonra tekrardan PRNDS harfleri yanıp sönmeye başladığından mecburen tamir arayışı içine girmiş bulunmaktayım.

    Konu hakkında tecrübeli ustalarımızın ve forum katılıcımlarının görüşlerini rica ederiz.
  • pmenonde P kullanıcısına yanıt
    Merhaba
    Analttıgınız olay motor beyninden gelen komuta göre vites çoklu şalteri vitesi yükseltip vaya düşürür elektronik arızayı bilgisayarla tanımlayabilirsiniz.Volswagen gruptan anlayan ve sadece bu guruba bakan bir elektrikçiyle görüşün.
    Aşagıdaki listeyi ustanız gözden geçirsin
    VAG-COM cihazıyla baksınlar
    !-Şanzıman hız sensörü G-28 mutlaka orjinal parça olsun.
    2-Şanzıman üzerindeki komple fiş ve soketleri temizletin.

    Hız sensörü dogru bilgi vermez ise 3 viteste kalır veya vitesleri sapıtır




  • çözüm kamil usta kullanıcısına yanıt
    ustam merhaba bende 318i bmw 1994 model var otomatik araç normalde giderken vites geçislerinde bir sıkıntı yok ama spor moda alındığı zaman vites küçültüyor ama sert bir şekilde normalmidir birde normal seyir halinde iken durmak üzereyken vuruyor bunu sürekli yapmıyor ama şimdiden allah razı olsun...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: bmw 318i 1994 otomatik

    ustam merhaba bende 318i bmw 1994 model var otomatik araç normalde giderken vites geçislerinde bir sıkıntı yok ama spor moda alındığı zaman vites küçültüyor ama sert bir şekilde normalmidir birde normal seyir halinde iken durmak üzereyken vuruyor bunu sürekli yapmıyor ama şimdiden allah razı olsun...

    Spor moddayken vites küçültmesi ya da normalden daha yüksek devirde vites değiştirmesi olağandır.
    Durmak üzereyken hafif bir vuruntu 94 model bir araçta olağan karşılansa da ciddi bir vuruntu varsa ya yağ eskimesi ya selenoid tıkanıklığı ya da vuruntu sensöründen kaynaklı bir sorundur diyebiliriz.
  • merhabalar

    bende 2003 model megane 1 var. 250 bini geçmiş durumda. bir usta zamanında revizyon yapılmış dedi. Şanzuman yağını yakın bir zamanda değiştirdim

    Sorum şu ki; son günlerde aracı çalıştırdığımda vites P'de kalıyor. D'ye veya R'ye geçmeme izin vermiyor. Arıza ışığı yanmıyor. Hareket ettirmek için manunel olarak vitesin içindeki küçük düğmeye basıyorum. bu şekilde D'ye geçmesini sağlıyor. Fren müşiri olabilir diyen oldu ancak elektirikçi ustalar baktılar onda bir arıza bulamadılar.

    Sorun ne olabilir yardımcı olursanız sevinirim.

    saygılar
  • Merhabalar.

    Benim, 2003 Opel Corsa 1.4 Elegance Tam Otomatik, 140 binde LPG li aracım son zamanlarda P de çalıştırmak istediğimde hiç ateşleme yapmıyor. Kontağı çeviriyorum. Hiç ses yok biraz bekliyorum, vites koluyla oynayıp tekrar deniyorum. bazen çalışıyor bazen çalışmıyor. Elektriği direk verince çalışıyor. Opel servisinde makinaya bağlattım Arıza gözükmüyor dediler. Ama yine de bazen çalışmıyor. Bu konuda yardımcı olacaklara şimdiden çok teşekkürler.
  • Tork Convertörlü klasik bir otomatik şanzımanın ortalama ömrü nedir.
    Çok teşekur ederim cevaplar için
  • quote:

    Orijinalden alıntı: UberJager

    Tork Convertörlü klasik bir otomatik şanzımanın ortalama ömrü nedir.
    Çok teşekur ederim cevaplar için

    Yağını 5-6 yıl ya da 50-60000 km -hangisi önce dolarsa- bir değiştirirsen, D-R ya da R-D geçişlerinde 2 vites arası 1 saniye kadar N'de tutarak geçersen, park ederken N'ye alıp el frenini çekip sonra P'ye alırsan, hateket halindeyken kati suretle N'ye atmazsan; kısacası standart kullanım ve bakımlarını doğru uygularsan ortalama ömürleri en az 250000, genellikle de 350-400000 km aralığında sorunsuz götürür. 500000 kmyi deviren tornavida vurulmamış otomatik şanzuman görmüş birisi olarak her şeyin doğru kullanım ve zamanında bakıma bağlı olduğunu söyleyebilirim.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: MuratbanK


    quote:

    Orijinalden alıntı: UberJager

    Tork Convertörlü klasik bir otomatik şanzımanın ortalama ömrü nedir.
    Çok teşekur ederim cevaplar için

    Yağını 5-6 yıl ya da 50-60000 km -hangisi önce dolarsa- bir değiştirirsen, D-R ya da R-D geçişlerinde 2 vites arası 1 saniye kadar N'de tutarak geçersen, park ederken N'ye alıp el frenini çekip sonra P'ye alırsan, hateket halindeyken kati suretle N'ye atmazsan; kısacası standart kullanım ve bakımlarını doğru uygularsan ortalama ömürleri en az 250000, genellikle de 350-400000 km aralığında sorunsuz götürür. 500000 kmyi deviren tornavida vurulmamış otomatik şanzuman görmüş birisi olarak her şeyin doğru kullanım ve zamanında bakıma bağlı olduğunu söyleyebilirim.


    Hocam bu bahsettiğiniz ömür, yeni nesil Hyundai Hmatik şanzımanlardada gecerli değilmi. Ben İ10 1,0 otomatik almayı düşünmekteyim.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: UberJager

    quote:

    Orijinalden alıntı: MuratbanK


    quote:

    Orijinalden alıntı: UberJager

    Tork Convertörlü klasik bir otomatik şanzımanın ortalama ömrü nedir.
    Çok teşekur ederim cevaplar için

    Yağını 5-6 yıl ya da 50-60000 km -hangisi önce dolarsa- bir değiştirirsen, D-R ya da R-D geçişlerinde 2 vites arası 1 saniye kadar N'de tutarak geçersen, park ederken N'ye alıp el frenini çekip sonra P'ye alırsan, hateket halindeyken kati suretle N'ye atmazsan; kısacası standart kullanım ve bakımlarını doğru uygularsan ortalama ömürleri en az 250000, genellikle de 350-400000 km aralığında sorunsuz götürür. 500000 kmyi deviren tornavida vurulmamış otomatik şanzuman görmüş birisi olarak her şeyin doğru kullanım ve zamanında bakıma bağlı olduğunu söyleyebilirim.


    Hocam bu bahsettiğiniz ömür, yeni nesil Hyundai Hmatik şanzımanlardada gecerli değilmi. Ben İ10 1,0 otomatik almayı düşünmekteyim.

    Tüm araçlar için zamanında bakım lazım. Elbette ki elektronik-mekanik bir aksam da az biraz şans işi ama uzun vadeli kullanım sunuyorlar sonuçta.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: aerdogan85

    Merhaba ustalarım 2002 model otomatik 1.3 accent imle yaklasik 1 km gittikten sonra isikta durdum ve tekrar gaza bastigimda arac hareket etmedi ne geri ne ileri arac calisiyor fakat boş ta gibi. Yardımlarınızı bekliyorum. Teşekkürler.


    Yaklaşık bir sene önce başıma gelen bahsi geçen arıza bundan 3 ay felan önce yine nüksetti. İlkinde kayseri ye çekici ile çekicinin tavsiyesi üzerine tamircinin birisine gitti. araçla birlikte gidememiştim. gittiğimde de arıza yapılmıştı. bi arızadan bahsettiler yağı felan değişmişler arızayı onarmışlar 700 lira tuttuğunu söylediler biraz pazarlıkla 600 lira ödedim. Tabiki duyumlara göre bu fiyat otomatik için düşük olduğundan dolayı fazlada üstüne gitmedim bu fiyatı nimet bilip arabayı aldım ve döndüm. Dediğim gibi 2.5-3 ay önce yine aynı şey başıma geldi. Bu kez araçla birlikte daha önceki gittiğim yere gittim. işleri yoğundu biraz . daha önce yine oraya geldiğimizi ve arızanın nüksettiğini söyledik. aracın sıkıntısını sordu. söylediğimde ise akis milinin çıkmış olabileceğini söyledi ve hemen ustalara bakmalarını söyledi ki gerçektende akis mili çıkmış. Dedik ilkinde de aynısı olma ihtimali yokmu diye ? oda öyle düşündü. meğer o zaman yanında çalıştırdığı ustalara güvenip dükkanı onlara emanet yurtdışında imiş. zaten o zaman kendisini görmemiştik ve muhatap olduğumuz kişiyide geldiğimizde göremedik çünkü onları kovmuş (ne kadar doğru ne kadar yanlış günahı kendine) o ustalar arkasından iş çevirmişler kısacası. Tabi bizde o sahtekarların yüzünden 600 lira zarara uğradık. Diyeceğim o ki vicdanlı insanlara denk gelirseniz ne âlâ . ama sahtekarlara düşerse işiniz vay halinize. BU YAZIYI YAZMAMIN ASIL SEBEBİ DE AYNI ŞEKİLDE ARIZA ALAN Bİ ARKADAŞ OLURSA AKLINDA BULUNSUN ve AKİS MİLİNE BAKTIRSIN . SAYGILARIMLA




  • Arkadaşlar merhaba aracım 2004 model land rover freelander 2000 dizel otomatik vites. Aracım 3 gün önce rampada park halindeyken sabah ilk çalışırken rampayı çıkamadı ben soğuktan olduğunu düşündüm geri geri giderek yokuş aşağıya sürdüm araç ısınınca sıkıntı olmadı. Bu sabah yine aynı şey oldu ama ısınınca da gitmemeye başladı vites D deyken gaza basınca devir yükseliyor ama araç gitmiyor geri viteste sorun yok ama D-1-2 hiçbi viteste ileri gitmiyor 3 gündür vites geçişlerimde vurma da yapıyor. Sorunum me olabilir? İstanbul avrupa yakasındayım nereye götürmeliyim ve bana kaça patlar. Cevaplar için şimdiden teşekkürler

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Otomobilinizin Kış Bakımını unutmayın

    Kış mevsimi sürücüler için en zorlu dönemdir. Öncelikle bu aylarda zamanda da otomobilinizin bakımını ihmal etmemeniz gerekir. Bu nedenle sizlere bir kaç faydalı öneride bulunmak istedim.

    Akü: Otomobilin bütün sistemlerinin güç kaynağı olan akü kış aylarının en çok baş ağrıtan parçası. Çünkü akü kış aylarında gerek farların, kaloriferlerin ve diğer elektrik ihtiyacı duyan sistemlerin çok çalışması nedeniyle daha fazla yük taşıdığı için özelliğini yitirebiliyor. Bu nedenle akünün voltaj ve şarj gücünü ölçmek gerekiyor. Akü kapağı açılarak saf suya ihtiyaç duyup duymadığını öğrenmek mümkün. Gerektiğinde biraz saf su ilave edilir.

    Antifriz: Artık yaz ve kış sürekli kullanılması önerilen antifriz radyatör soğutma suyunun donma ve ısınma derecesini düzenleyen bir kimyasal.
    Antifriz bomametresiyle radyatör suyundaki antifrizin etkisi ölçülür. Gerekirse soğutma suyuna biraz antifriz ilave edilir ya da su tamamen boşaltılarak yeniden antifriz ve su eklenir.

    Silecekler ve fıskiyeler: Yaz aylarında güneşin de etkisiyle deforme olan silecek lastikleri ve fıskiyeler çalıştırılarak kontrol edilmelidir. Eğer silecekler püskürtülen suyu iz bırakmadan temizliyorsa bir sorun yok demektir ancak iz bırakıyorsa lastiklerinin degiştirilmesi gerekiyor. Fıskiyeler de püskürtmede püskürtme yönünde bir sorun olup olmadığına göre ya temizlenmeli ya da ayarlanmalıdır.

    Farlar: Kışın erken kararan hava nedeniyle yaz aylarına göre farlar daha fazla kullanılır. Farlar, iyi bir görüş için gerek yükseklik gerekse yan açılar olarak kontrol edilmelidir. Bir sorun varsa gerekli ayarlar yapılmalı ve ampuller değiştirilmelidir.

    Lastikler: Otomobili ve dolayısıyla içindekileri yola bağlayan lastikler kış aylarında kilit rolü üstlenmektedir. Bu nedenle lastiklerin gözle ve ilgili cihazlarla diş derinliğinden yüzeyine kadar kontrolleri yapılmalıdır. Eğer lastikler kış koşullarında sorun çıkaracak gibi görünüyorsa mutlaka değiştirilmelidir.

    Frenler: Aracın güvenliğiyle ilgili bir önemli nokta da fren balataları. Bunlar kış öncesi kontrol edilir ve gerekiyorsa değiştirilmelidir.

    Motor yağı: Aracın kalbi olan motorun verimli çalışabilmesi için çok önemli bir rol üstlenen motor yağının da kış başlamadan önce kontrolünde fayda var. Eğer yağ çubuğun üzerinde belirtilen sınırların altındaysa mutlaka ekleme yapılmalı ya da periyodik değişim kilometresi geldiyse yağ değiştirilmelidir.

    Hava filtresi: Yanma odasına giden havanın süzgeci rolünü üstlenen hava filtresi yaz aylarında artan toz miktarıyla birlikte daha kısa ömürlü olabilir. Bu nedenle hava filtresi de kontrol edilerek gerekiyorsa değiştirilmeli ve yanmanın daha sağlıklı olması sağlanmalı.




  • Hilmi87 H kullanıcısına yanıt
    Merahaba
    Aracınızda şanzıman yag kacagı oldumu anlattıgınız yag eksilmesinden dolayı basınç düşüklügünden yapar cihaza baglatıp basınçlarını kontrol ettiriniz.Km niz kaç heralde şamzıman revizyonunuzun zmanı gelmiş
  • Merhaba sevgili Murat ve Vedat ustalar, öncelikle paylaşımlarınız ve yardımlarınız için teşekkür ederim.
    aracım 2005 range sport 2.7 dizel. Araç 226 bin km otomatik şanzımanda sıkıntım var. Yağın nezaman değiştiğini malesef bilmiyorum
    Hafif rampada 1800 -2000 devir arası yük bindiğinde devirde dalgalanma oluyor. Sanki gaza basıp çekiyormuşum gibi.
    Düz yolda bu sorun yok. Gayet güzel hızlanıyor ve vites yükseltiyor.

    Birde gazdan ayağımı çekip devrin 1200 düşmesi sonrası tekrar gaza bastığımda vuruntu yapıyor.

    Sorunun ne olabileceği ve istanbulda esnaf bir usta tavsiyenizi rica ediyorum

    Şimdiden teşekkür ederim

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • iyi günler hocam bir sorunum var golf dsg 7 ileri otomobilimizde ilk çalıştırmada araç p de olduğu halde uyarı veriyor pveya n ye alın diye kontağı birkaç defa kapatıp açınca ancak düzeliyor ve çalıştırıyoruz aküsü sağlam servis bir haftada bulamadı neden olabilir. bilgisayarda hata bulamadılar
  • asetunc A kullanıcısına yanıt
    Merhaba
    Yagın renginden ve kalitesinden ortalama tahmin yapılır hep söylüyoruz yag degişimin önemini siz ilk önce zordan kolaya dogru gidiniz
    1-Hava akışmetre
    2-İntercooler basınç ölçen sensör
    3-Turbo vesgate ve hortumlarını kontrol ediniz
    4-1800*2000 devir aracın tam torkunu bastıgı devirdir
    5-Şanzıman yag deişimi ve filtre degişimi. TCC tork konvertör basınç selonoidi kontrol veya degişimi.Basıncı kontrol eden basınç selonoidi kontrol ve degişimi.En az üç yerde tespit yaptırıp pazarlık edrek yaptırın .
  • ismail cihan İ kullanıcısına yanıt
    Merhaba
    Otomatik arabada akü çok önemli.Akünüzün durumu nasıl.Sarjınız tam dolum yapabiliyormu.
    Aracınızın aküsünün artı kutubunu on dakikalıgına sökün ve yeniden takın.Bu işlemle aracı fabrika ayarlarına dönmesini saglarsınız.
    Google dan Golf 7-Gang DSG-Getriebe problem yazarsanız umarım cevap bulursunuz
    http://www.motor-talk.de/forum/golf-v-baujahr-08-2008-7-gang-dsg-getriebe-rasselt-1-9-tdi-t4873222.html
  • Merhaba
    95 opel astra 16 16v otomatik Arabamda son bir kaç haftadır sabahları ışıklarda falan durunca kalkarken zorlanma vardı. manuel bire alıp, 2- D Pozisyonuna getiriyordum. Araba sıcakken bir sorun olmuyordu. Bir akşam s lambası yandı söndü, aracı durduramadım dik bir rampa çıkıyordum ve trafik yoğundu. Sonra mavi bir duman sardı arabayı. Bugün araç giderken sanki hiç vites değiştirmedi. 3500 devirlerde gazı kesip tekrar basınca vites geçti. Yüklenip 4000 devire çıkarsam tuhaf bir ses çıkartarak s lambasını yakıyor. Yazın pozisyon şalterini temizlettirmiştim. Bulunduğum yerde (fethiye) otm. ustası yok. Tamiri ne kadara mal olabilir.
    Aracı satmayı düşünüyordum tam da, masrafını düşüp öyle satayım bari.. :( Yada enyakın denizlide bir firma duydum oraya götürür mü beni bu şekilde.???
  • Merhabalar
    3 ay önce 2006 Honda City 1.4 Elite model araç aldıM: Araç ankaradan alındı orda hiç bir sorun yoktu. taki izmire gelinceye kadar. aracın sorunu seyir halinde bir problem yok fakat kırmızı ışıkta falan durunca devir 1500-2000 lere çıkıp çıkıp iniyordu araba bu sırada tekleme yapıyordu. Burda tavsiye üzerine bir tamirciye gittim. Şanzıman yağını değiştirdiler filtreleri değiştirdiler. LPG li olduğundan onunda filtreleri değişti. araç 1 gün iyi gitti bu sefer devir çok düşük ve yine durup hareket haline geçecekken ayağımı frenden çekince bazen rölentide gitmiyor gaza basınca gidiyor. Bende çözüm olarak durduğum zaman aracı boşa alıp harekete geçeceğim zaman d ye alıyorum. o zaman bir problem çıkarmıyor. 3 ay önceki durduğumda devir yükselip alçalması haala devam etmekte. Her sorunda tamir yaptırdığım yere gittim fakat bir türlü yapamdılar yada yaptıklarını sandılar. Ayda 2-3 kerede durur vaziyette araç stop etmekte. Trafikte otomatik araç kullanmak keyifli fakat bu sıkıntılar yüzünden araçtan soğudum. Bugünde yarım freni keşfettim. Aracın durduğu zaman frene tam basmaktansa aracın durduğu kavramada bırakıyorum Frene yüklenince yine devir dalgalnıyor ve kalkerken hopluyarak kalkıyor. Önerilerinizi bekliyorum AYRICA İZMİR'de iyi bir tamirci tavsiyeniz varsa sevinirim.




  • 
Sayfa: önceki 99100101102103
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.