Şimdi Ara

Opel Corsa GSi 150 beygirlik motorla geliyor (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
50
Cevap
0
Favori
2.108
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: alcohol06

    Astra GSİ idi o, C20xe efsane motor 150hp. Bu da ilk seri GSİ'lar idi, sonradan katalitik eklenince güç 136hp'ye düştü. Corsa Gsi ise Tigra ile aynı motordur, 1.6 106hp'dir. Daha sonra gelen Corsa C Gsi 1.8lt 125hp idi ama tatsız bir motordu, GSİ ismi o araçla öldü zaten.


    Bu arada Opel'in de şu 0-100kmh muhabbetini millet bir özümseyemedi gitti, 9sn'de 100kmh katalog verisi verilmiş diye adam yakın değere sahip 1.0 eco tsi İbiza'sıyla aynı gidecek falan sanıyor, aktarma diyor, verim diyor seviniyor falan. Git dene bakalım yolda GSI'in ne yöne gittiğini görebilecek misin? Bırakın artık katalog karıştırmayı.
    Kusura bakma ama şu yazan verilerin savunulacak hiçbir tarafı yok bence. Zaten ilk çıkan kasa 1.5 tonluk insigniada da 1.6t nin 0-100ü 8.9sn idi. Cücük kadar corsada da aynı değeri yakalamışlar. Bu değeri nasıl elde etmişler akıl alması güç. Nerdeyse 400kg daha hafif bu araba.


    Şu corsaya herhangi bir 150hp lik 1.4 tsi ünitesi ve vw aktarması koysan 0-100 7.5sn lerde çıkmazsa adam değilim.


    En basit örnek, 1.4 tsi motorlu polo gti ın 0-100'ü 6,9sn mesela. 6,9 diyorum bak hemde daha küçük bir motorla. 6,9 neree 8.9 nere.


    Leş oğlu leş. Başka bir açıklaması yok.




  • alcohol06 A kullanıcısına yanıt
    Eskiden ne guzel ara hizlanma degerleri verilirdi katalogda yorumlarda daha spesifik olurdu 0-100 u 8.9 saniye olan 3.18 i 3.16i sahipleride damlar birazdan .Opel her zaman aktarma ozurlusu bi firmaydi bizim toplumun gozunde fakat uzun sanziman oranlarininda kendine gore avantaji ve rafineligi vardir

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • The Division Bell kullanıcısına yanıt
    Bu yazdığın mesaj benimkiyle alakasız yalnız. Ben diyorum ki katalog'a bakıp çıkarım yapmayın, sen bana VW'ne şu motoru koysak 0-100km şöyle katalog yakalarız diyorsun. Beni VW'nin veya Opel'in katalogunda ne yazdığı zerre kadar ilgilendirmiyor, VW'nin de aktarması iyi falan değil sadece belli modellerin motorları ya BMW'ler gibi underrated oluyor, ya da hızlanmayı tork brake veya farklı yötemlerle iyimser olarak ölçüp yazıyorlar. 0-100kmh hızlanma değerleri tüketim-emisyon değerleri gibi değildir, fabrika iddiasıdır, ortak bir komisyon tarafından test edilmez, "iddiadır".

    Ben yola bakarım, 8.9sn 0-100kmh olan ne araç var mesela buna yakın, Golf 1.4 125hp Tsi DSG'mi? İ30 1.4 turbo'mu, 1.0 İbiza'mı? Çıkıp yola deneyin abi, bu kadar basit. Bende yıllarca bik bik yazdım Opel aktarma özürlüsü, sütçü simitçi bilmemne diye, alakası yok, yola çıktın mı gayet olması gerektiği gibi yürüyor araçlar ve Opel'lere yazılım yapanlar bilir hp güçleri optimum değerlerde verilir, VW grup gibi konservatif yazılmaz, VW 132-134hp civarı Golf 1.4 tsi'a 125 diyip geçiyor, 170hp civarı twincharger tsi'larına 160hp yazıyor, BMW bütün turbo modellerine yıllardır bunu yapıyor herkes "abiii BMW aktarması işte ya". Neyin aktarması? Hafif volan mı kastediliyor, helical dişliler magnezyum mu, yoksa yarış arabası gibi düz kesim vites dişlisi mi var? Dövme akslar falan mı? Çıkıyor araçlar dynoya bakıyoruz WHP ile volan arasındaki farka %16-17 kayıp işte, Opel de bundan bile düşük.

    Lafım sana değil, dümdüz kataloga bakıp bu ne yahu rezalet demen normal ama eskiden bende dahil çok ezbere ve ön kabullü yorumlar yapıp geçiyoruz bir çok konuda. Bu tip detaylar titizlikle işlenmesi gereken detaylar, Opel ne demiş, VW ne yazmış neyi iddia etmiş hiçbir önemi anlamı yok. Misal İnsignia demişsin, 1.4 turbo 0-100kmh katalogu arabanın 10.9sn, fakat arabanın gidişi benim güya 0-100ü 8.9sn olan 218i'den asla yavaş değildi. Işıktan ışığa çatır çatır benimle yürüyordu araba, hiç performans farkı yoktu. 1.6 turbo 180lik model olsa nereye gittiğini göremezdim. Bu sadece tek bir örnek böyle bir sürü denk gelip Opelle denemişliğim var, aktarmaymış, motormuş şanzımanmış hiçbir sorun yok aletlerde. Belki şanzıman oranları biraz uzundur o kadar. Bana göre otomobiller yolda denenir, yol sonucuna göre yorum yapılır. Kağıtta defterde yazana göre değil.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi alcohol06 -- 18 Mayıs 2018; 17:2:18 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: alcohol06

    Bu yazdığın mesaj benimkiyle alakasız yalnız. Ben diyorum ki katalog'a bakıp çıkarım yapmayın, sen bana VW'ne şu motoru koysak 0-100km şöyle katalog yakalarız diyorsun. Beni VW'nin veya Opel'in katalogunda ne yazdığı zerre kadar ilgilendirmiyor, VW'nin de aktarması iyi falan değil sadece belli modellerin motorları ya BMW'ler gibi underrated oluyor, ya da hızlanmayı tork brake veya farklı yötemlerle iyimser olarak ölçüp yazıyorlar. 0-100kmh hızlanma değerleri tüketim-emisyon değerleri gibi değildir, fabrika iddiasıdır, ortak bir komisyon tarafından test edilmez, "iddiadır".

    Ben yola bakarım, 8.9sn 0-100kmh olan ne araç var mesela buna yakın, Golf 1.4 125hp Tsi DSG'mi? İ30 1.4 turbo'mu, 1.0 İbiza'mı? Çıkıp yola deneyin abi, bu kadar basit. Bende yıllarca bik bik yazdım Opel aktarma özürlüsü, sütçü simitçi bilmemne diye, alakası yok, yola çıktın mı gayet olması gerektiği gibi yürüyor araçlar ve Opel'lere yazılım yapanlar bilir hp güçleri optimum değerlerde verilir, VW grup gibi konservatif yazılmaz, VW 132-134hp civarı Golf 1.4 tsi'a 125 diyip geçiyor, 170hp civarı twincharger tsi'larına 160hp yazıyor, BMW bütün turbo modellerine yıllardır bunu yapıyor herkes "abiii BMW aktarması işte ya". Neyin aktarması? Hafif volan mı kastediliyor, helical dişliler magnezyum mu, yoksa yarış arabası gibi düz kesim vites dişlisi mi var? Dövme akslar falan mı? Çıkıyor araçlar dynoya bakıyoruz WHP ile volan arasındaki farka %16-17 kayıp işte, Opel de bundan bile düşük.

    Lafım sana değil, dümdüz kataloga bakıp bu ne yahu rezalet demen normal ama eskiden bende dahil çok ezbere ve ön kabullü yorumlar yapıp geçiyoruz bir çok konuda. Bu tip detaylar titizlikle işlenmesi gereken detaylar, Opel ne demiş, VW ne yazmış neyi iddia etmiş hiçbir önemi anlamı yok. Misal İnsignia demişsin, 1.4 turbo 0-100kmh katalogu arabanın 10.9sn, fakat arabanın gidişi benim güya 0-100ü 8.9sn olan 218i'den asla yavaş değildi. Işıktan ışığa çatır çatır benimle yürüyordu araba, hiç performans farkı yoktu. 1.6 turbo 180lik model olsa nereye gittiğini göremezdim. Bu sadece tek bir örnek böyle bir sürü denk gelip Opelle denemişliğim var, aktarmaymış, motormuş şanzımanmış hiçbir sorun yok aletlerde. Belki şanzıman oranları biraz uzundur o kadar. Bana göre otomobiller yolda denenir, yol sonucuna göre yorum yapılır. Kağıtta defterde yazana göre değil.
    Tamam fabrika iddiayı oraya atıyor da, araç yola cıktıktan sonra da milyon tane tester binip test edip video çekiyor herhalde dimi. Tüm testlerde de fabrika 0-100 verilerini tuturuyor vw ler. Yani fabrikanın herhangi bir katakulli çevirdiği filan yok. Neyse o. Komplo teorisyenliğine hiç gerek yok şimdi.

    Valla kısaca sana şunu söyleyim. Bunca yıllık otomobil eleştirmeni ve kullanıcısıyım, ben vag grubundaki kadar başarılı aktarma mühendisliğini bir tek bmw de gördüm o kadar. Geri kalan tüm avrupa markalar bu ikilinin bir iki adım gerisindeler. Ayrıca Katolog verilerinin dışında, opellerin yolda yürüyüşlerinde de cok buyuk sıkıntılar var onu söyleyim. YAni matematiksel veriler ile reel deneyimler birebir örtüşmekte.


    Keşke imkan olsa da, 1.4tsi polo gti ile şu yukardaki corsayı kaldırsak beraber. Daha ilk 400 metrede polonun kaç boy fark atacagını tahmin bile edemiyorum.

    Keza herhangi bir 2.0tsi passat yada a4'ün 0-100 leri 6.5sn lerde iken, 2.0turbo ecotec insignialar 8.2sn lerde geziyor. Rezalet bile iltifat kalır opelin aktarmasına.

    2.0 turbo 3.28'i hiçç söylemeyim. 5.8sn... Neredeyse eski jenarasyon m3 verisi be... El insaf. Aynı güç aynı hacimden birisi çıkarıyor 5.8sn, diğeri çıkaıryor 8sn.

    Kısaca OPEL bu işi beceremiyor arkadaş.




  • The Division Bell kullanıcısına yanıt
    Benim deneyimim kesinlikle bu yönde değil, farklı farklı Opeller ile farklı araçları denedik, kiminde Opel geçmiştir kiminde diğer araç, asla Opeller katalog verilerindeki gibi zayıf kalmadı. Bir kere dahi bu durumu yaşamadım. Sebeplerini de az çok biliyorum zaten, bu yüzden şaşırmadım.

    Bu arada o yazdığın 328i'ler 245hp değil, 285hp hatta 290hp'ye yakınlar, motor feci derecede underrated, google'a yazman yeterli. Bu yüzden bu kadar performanslılar, aktarmalarında herhangi bir iyilik güzellik olduğu için değil, normal otomobilin aktarması ne ise BMW'nin de o. 2.0 tsi Passat'lar da belli ölçüde underrated ve DSG avantaj sağlıyor, 2.0 220hp İnsignia ile her koşulda yola çıkıp deneyebilirsiniz, asla katalogda okuduğun farkı göremeyeceksin. İnsignia'yı yoran şey eski 6 ileri active select şanzımanı olabilir, bir "aktarma kaybından" bahsedilecekse o tahlilde görülebilir. Yoksa manuellerde VW-Opel hepsinin aktarma kayıpları birebir aynı, %14-16 arası değişir dyno kalibrasonuna göre.

    Polo 1.4 tsi GTI tabiki GSİ Corsa'yı çok rahat geçecektir, benim de aksi bir iddiam olmadı. Haa bu "leş" GSI Corsa gelirde memlekette alan olursa, 0-100ü bununla yakın olan ama çok daha güçsüz müthiş aktarmalı mühendislik harikası araçlarla deneyen illa ki olur, sonuçları görürüz.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi alcohol06 -- 18 Mayıs 2018; 18:14:57 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: alcohol06

    Benim deneyimim kesinlikle bu yönde değil, farklı farklı Opeller ile farklı araçları denedik, kiminde Opel geçmiştir kiminde diğer araç, asla Opeller katalog verilerindeki gibi zayıf kalmadı. Bir kere dahi bu durumu yaşamadım. Sebeplerini de az çok biliyorum zaten, bu yüzden şaşırmadım.

    Bu arada o yazdığın 328i'ler 245hp değil, 285hp hatta 290hp'ye yakınlar, motor feci derecede underrated, google'a yazman yeterli. Bu yüzden bu kadar performanslılar, aktarmalarında herhangi bir iyilik güzellik olduğu için değil, normal otomobilin aktarması ne ise BMW'nin de o. 2.0 tsi Passat'lar da belli ölçüde underrated ve DSG avantaj sağlıyor, 2.0 220hp İnsignia ile her koşulda yola çıkıp deneyebilirsiniz, asla katalogda okuduğun farkı göremeyeceksin. İnsignia'yı yoran şey eski 6 ileri active select şanzımanı olabilir, bir "aktarma kaybından" bahsedilecekse o tahlilde görülebilir. Yoksa manuellerde VW-Opel hepsinin aktarma kayıpları birebir aynı, %14-16 arası değişir dyno kalibrasonuna göre.

    Polo 1.4 tsi GTI tabiki GSİ Corsa'yı çok rahat geçecektir, benim de aksi bir iddiam olmadı. Haa bu "leş" GSI Corsa gelirde memlekette alan olursa, 0-100ü bununla yakın olan ama çok daha güçsüz müthiş aktarmalı mühendislik harikası araçlarla deneyen illa ki olur, sonuçları görürüz.
    Aynı marka üzerinden gitsek te opelin 2000 sonrası modellerindeki aktarma problemleri gün gibi ortada. 1993 model 150hp Astra GSI'nin 0-100'ü 8sn iken, 1994 vectra a gt nin 8.5sn iken, 25 yaş genç ve daha ufak bir otomobilin aynı güç ile 8.9sn olmasını ben kabullenemem arkadaş. 25 yıl diyoruz dile kolay. Üzerine illaki bişeyler koyması gerekirken adamlar geriye gitmiş resmen.

    Mesela o dönemin efsane c20xe yani kırmızı kapak SFİ motorunun turbolusu olan C20LET li 2.0 turbo vectra ların 0-100 leri 6.5sn lerde. Bu gayet kabul edilebilir bir veri. Opelde 2000 sonrası çöküş başladı bana göre.




  • Şekilsiz
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Polestar191

    Eskiden ne guzel ara hizlanma degerleri verilirdi katalogda yorumlarda daha spesifik olurdu 0-100 u 8.9 saniye olan 3.18 i 3.16i sahipleride damlar birazdan .Opel her zaman aktarma ozurlusu bi firmaydi bizim toplumun gozunde fakat uzun sanziman oranlarininda kendine gore avantaji ve rafineligi vardir
    En büyük avantajı düşük emisyon. Opel emisyon işini motor teknolojisiyle değil de aktarmayı boğazlayarak halletmeye devam ettiği sürece bu devran böyle gitmeye devam edecek. İşin basit ve kolayına kaçıyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • The Division Bell kullanıcısına yanıt
    Bir donanım haber efsanesi, "aktarma kaybı, sütçü beygiri"

    Dostum, Opel'de bir aktarma kaybı falan yok, bunlar bu forumda yıllardır mitleşmiş tanımlar. İlk taşı hangi mübarek attı bilmiyorum Opel'in aktarma kaybı (drivetrain loss) çok falan diye, bütün forum arkadan takip etmiş. Eski bir otomatik şanzımanla veya 4 çekerle kombine edilmediği sürece kayıplar bütün önden çekişli otomobillerle neredeyse aynıdır, düzgün kalibre edilmiş dynolarda %14-16 arası değişir. Gider straight-cut şanzıman dişlisi kullanırsın, deli gibi şanzıman sesi dinlersin ama aktarma kaybın düşer. BMW M'lerdeki gibi karbon veya titanyum şaft kullanırsın, ekstra hafif volan ve akslar kullanırsın aktarma kaybın düşer ama bu kez ayağı gazdan çekince daha çabuk hız kaybedip sarsılacağın ve NVH seviyesi artacağı için bizim bindiğimiz günlük araçlarda böyle şeylere kasılmaz. Dönüşün sağlandığı yatakları daha titiz üretirsin en fazla da böyle kayıplara sebebiyet vermez onlar. Eğer varsa bu konuda bir bilgi, paylaşım, makale vs okumak isterim tabiki ama imkanı yok bu forum dışında Opelle ilgili bu geyiği bulamazsın.

    Senin şunu demen lazım, Opel'in açıklanan 0-100kmh süreleri çok kötü, bu kadar. Aktarma falan girmeyin bu konulara. Üreticilerin bir türlü düzeni dolanı oluyor, motor güçleri her araçta farklı ölçülerde underrated ediliyor. Opelin zaten belli bir ağırlık problemi de vardı, bu ağırlık sorunu 0-100kmh hızlanmaya etkileyecek diye devamının bozulacağı anlamına gelmez, 100kmh'ye her araba birkaç saniyede çıkıp geçiyor artık, önemli olan sonrası.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: alcohol06

    Bir donanım haber efsanesi, "aktarma kaybı, sütçü beygiri"

    Dostum, Opel'de bir aktarma kaybı falan yok, bunlar bu forumda yıllardır mitleşmiş tanımlar. İlk taşı hangi mübarek attı bilmiyorum Opel'in aktarma kaybı (drivetrain loss) çok falan diye, bütün forum arkadan takip etmiş. Eski bir otomatik şanzımanla veya 4 çekerle kombine edilmediği sürece kayıplar bütün önden çekişli otomobillerle neredeyse aynıdır, düzgün kalibre edilmiş dynolarda %14-16 arası değişir. Gider straight-cut şanzıman dişlisi kullanırsın, deli gibi şanzıman sesi dinlersin ama aktarma kaybın düşer. BMW M'lerdeki gibi karbon veya titanyum şaft kullanırsın, ekstra hafif volan ve akslar kullanırsın aktarma kaybın düşer ama bu kez ayağı gazdan çekince daha çabuk hız kaybedip sarsılacağın ve NVH seviyesi artacağı için bizim bindiğimiz günlük araçlarda böyle şeylere kasılmaz. Dönüşün sağlandığı yatakları daha titiz üretirsin en fazla da böyle kayıplara sebebiyet vermez onlar. Eğer varsa bu konuda bir bilgi, paylaşım, makale vs okumak isterim tabiki ama imkanı yok bu forum dışında Opelle ilgili bu geyiği bulamazsın.

    Senin şunu demen lazım, Opel'in açıklanan 0-100kmh süreleri çok kötü, bu kadar. Aktarma falan girmeyin bu konulara. Üreticilerin bir türlü düzeni dolanı oluyor, motor güçleri her araçta farklı ölçülerde underrated ediliyor. Opelin zaten belli bir ağırlık problemi de vardı, bu ağırlık sorunu 0-100kmh hızlanmaya etkileyecek diye devamının bozulacağı anlamına gelmez, 100kmh'ye her araba birkaç saniyede çıkıp geçiyor artık, önemli olan sonrası.
    Yok, biz seninle anlaşamayacağız belli :)

    Ya onlarca örnek var, opelin istisnasız TÜM modelleri rakiplerine göre bitik vaziyette. Hem rakiplerinden daha fazla yakıyor hem de gitmiyor. Al sana bir örnek daha vereyim;


    3000cc bmw 3.30i sedan e90kasa = 0-100 6.5sn. Ağırlık 1490kg

    3200cc V6 opel Vectra C kasa = 0-100 7.5sn. Ağırlık 1500kg


    Üstelik arkadan itişte her zaman daha fazla aktarma kaybı olur. Şartlar bmw alehine. 3.30 vectra ile aynı şartlardaki gibi önden çeker olsa 6sn lere inecek belkide verisi.






    Başka bir örnek;

    İnsignia 2.0 cdti Biturbo 195hp 400nm = 9 sn (utanmadan birde çift turbo bu araç yani )

    Passat 2.0 tdi 190hp 400nm = 7.7 sn

    BMW f30 3.20D 190hp 400nm = 7.2sn


    Hele passatın 240hp lik 2.0 dizelini hiç yazmayım... 6sn :))




    Daha bunun gibi onlarca örnek mevcut.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi The Division Bell -- 18 Mayıs 2018; 21:26:44 >




  • spinattimyalnizliga kullanıcısına yanıt
    Astra 8.3 corsa 8.9. Bu motoru poloya tak 7sn.





    Opelin herzamanki saçma sapan işleri.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • The Division Bell kullanıcısına yanıt
    Yahu bunları bende biliyorum, diyorum ya ben katalog okuyup oradan herhangi bir kanıya varmıyorum, yolda işlerin ne kadar farklı olduğunu bildiğim için diye. Sen bana kanıt olarakn fabrika 0-100kmh'leri atıyorsun al aktarma kaybı diye, daha ne diyeyim artık sana.

    Bana bişey izah etmene gerek yok, Opel'in mevzusunu, bir aktarma sorunu falan olmadığını da biliyorum, bir çok Opel'le de araç denemişliğim var. Fakat beni geç, youtube'da kamyon dolusu Opel vs VW veya Opel ile başka bir markanın deneme videoları var, arabaların yolda nasıl yürüdüğü ortada, hiçbir problem yok. Bunu Opel kullananlar da bilir, katalog 0-100ü kötü olabilir arabalar yolda bu şekilde gitmez. Yok ben denedim hiçbir şekilde gitmiyor diyorsan diyecek bişey yok. BMW ve VW'lerin underrated olduğunu da söyledim internete gir bak araştır dedim, ona da değinmemişsin. Elimden geldiği kadar izaha çalıştım benden bu kadar Aynı yerde dönüp duracağız çünkü belli oldu.




  • Gucunu yola aktaramiyor deyimi tamamen sanayi agziyla soylenmis teknikle muhendislikle alakasi olmayan seyler basic bir bicimde aciklarsak sanziman oranini kisa tutarsin 0-100 degeri duser fakat rafine hizlanamazsin bu seferde esneklik namina bisey olmaz evet bmw f30 3.16 i ile alfa romeo 156 2.0 ts 0 dan yuze ayni surede hizlanabilir fakat ara hizlanmalarda 60-200 km/h gibi bi degerde 155 hp lik alfa bmw ye bi kac boy fark atacaktir alcohol06 nin demek istedigi sey tam olarak bu gercek hayatta surekli drag yapmiyoruz ayriyetten oyle olsa dahi gsi corsa 110 dan sonra guclu oldugu rakibinin farkini kapatip uzerine fark acacaktir .

    Verimi belirleyen etmenler yataklardaki toleranslar ve ataletlerdir. Ki bu konuda cogu uretici esdeger auretim prosesleri uygulamaktadir artik fark kalmadi gibi birsey



    Bmw nin underrated guc alma olayi cok baska bir boyut ama bende katiliyorum anlik olarak overboost ederek motor nominal gucunun ustune cikip daha iyi hizlanma degerleri gosterebilir sonucta denetlenmesi guc bi organizma motorlar... son olarak zf8 de olsa akiskandaki fiziksel kayiplari kendi icinde minimize etmek fizige ters o sebeple tork konvertorlu bi sanziman manuel yada cift kavrama kadar verimli olamaz kavrama aninda akiskan uzerinden aktarma oldugu icin kayiplarda belli zaten belli bir limitin ustune cikamiyorsun

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Polestar191

    Gucunu yola aktaramiyor deyimi tamamen sanayi agziyla soylenmis teknikle muhendislikle alakasi olmayan seyler basic bir bicimde aciklarsak sanziman oranini kisa tutarsin 0-100 degeri duser fakat rafine hizlanamazsin bu seferde esneklik namina bisey olmaz evet bmw f30 3.16 i ile alfa romeo 156 2.0 ts 0 dan yuze ayni surede hizlanabilir fakat ara hizlanmalarda 60-200 km/h gibi bi degerde 155 hp lik alfa bmw ye bi kac boy fark atacaktir alcohol06 nin demek istedigi sey tam olarak bu gercek hayatta surekli drag yapmiyoruz ayriyetten oyle olsa dahi gsi corsa 110 dan sonra guclu oldugu rakibinin farkini kapatip uzerine fark acacaktir .

    Verimi belirleyen etmenler yataklardaki toleranslar ve ataletlerdir. Ki bu konuda cogu uretici esdeger auretim prosesleri uygulamaktadir artik fark kalmadi gibi birsey



    Bmw nin underrated guc alma olayi cok baska bir boyut ama bende katiliyorum anlik olarak overboost ederek motor nominal gucunun ustune cikip daha iyi hizlanma degerleri gosterebilir sonucta denetlenmesi guc bi organizma motorlar... son olarak zf8 de olsa akiskandaki fiziksel kayiplari kendi icinde minimize etmek fizige ters o sebeple tork konvertorlu bi sanziman manuel yada cift kavrama kadar verimli olamaz kavrama aninda akiskan uzerinden aktarma oldugu icin kayiplarda belli zaten belli bir limitin ustune cikamiyorsun
    Daha baştan hatalısın arkadaşım. Şanzıman dişli oranı kısa olan aracın her zaman esneklik ve ara hızlanması uzun olana göre daha iyidir.



    Ayrıca kimsenin vitesleri kısa tutarak 0-100 aldığı filan yok. Yukarda bahsi geçen benzinli aracların manuellerinin hepsi ortalama 1.viteste 55, 2. Viteste 95kmh da kesiciye giren standart arabalar. Ayna mahruti oranlarına kadar aynılar.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • corsa d platformlu araba konusunda ne tatava yaptınız be, gidin 250nm tidiay kullanın zorla mı aldırıyorlar?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi jimhendrix -- 18 Mayıs 2018; 23:3:53 >
  • The Division Bell kullanıcısına yanıt
    Altına imzamı atarım.

    Not : Bir opel sever.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: alcohol06

    Yahu bunları bende biliyorum, diyorum ya ben katalog okuyup oradan herhangi bir kanıya varmıyorum, yolda işlerin ne kadar farklı olduğunu bildiğim için diye. Sen bana kanıt olarakn fabrika 0-100kmh'leri atıyorsun al aktarma kaybı diye, daha ne diyeyim artık sana.

    Bana bişey izah etmene gerek yok, Opel'in mevzusunu, bir aktarma sorunu falan olmadığını da biliyorum, bir çok Opel'le de araç denemişliğim var. Fakat beni geç, youtube'da kamyon dolusu Opel vs VW veya Opel ile başka bir markanın deneme videoları var, arabaların yolda nasıl yürüdüğü ortada, hiçbir problem yok. Bunu Opel kullananlar da bilir, katalog 0-100ü kötü olabilir arabalar yolda bu şekilde gitmez. Yok ben denedim hiçbir şekilde gitmiyor diyorsan diyecek bişey yok. BMW ve VW'lerin underrated olduğunu da söyledim internete gir bak araştır dedim, ona da değinmemişsin. Elimden geldiği kadar izaha çalıştım benden bu kadar Aynı yerde dönüp duracağız çünkü belli oldu.
    Ya arkadas yapma gözünü seveyim hadi 3.28 neyse de bütün vw ve bmw modelleri mi underrated yani. Firmanın ne garezi var da ürettiği motorları daha düşük beygirle tanıtsınlar. Ya da opelin kendine ne garezi var da arabasının 0-100 ünü yüksek göstersin. Herneyse. İşte böyle.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Ula bu arada benim gibi yılların vag düşmanı bir adama bile sayfa sayfa burda vw savundurttunuz ya, ne diyim size .

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • The Division Bell kullanıcısına yanıt
    Bana bunu niye yazıyorsun ki dostum? bu benim iddiam değil. İnternet çağındayız, bu araçlarla ilgili binlerce kaynağın paylaşıldığı, binlerce kullanıcının yorum yapıp tartıştığı ve buna iki dakikada erişebildiğimiz bir çağdayız. Biraz vakit ayırırsın, güzelce araştırır bakar olayın aslını görürsün, hatta paylaşırsın güzel kaynakları bizde bilgilenmiş oluruz.

    328i en bilineni ve yüzde olarak en yüksek yüzdelerle underrated edilmiş araç. Eski N13 316i'ler, F30 184'Lük 320i'ler hepsi %8-10 civarlarında underrated, tek tek bütün motor kodlarını ve araçları yazıp araştırabilirsin, bimmerfest olsun, e90post olsun, onlarca BMW websitesinde kullanıcıların kendi araçları ile yaptıkları paylaşımlar ve dyno değerleri var, farklı farklı dyno cihazlarından. Yıllardır bilinen bir realite bu, asıl bunu söyleyince birçok insanın ilk defa duymuş tepkileri vermesine şaşıyorum ben. Benzer şekilde "Tsi engines underrated" yazıp çıkan sonuçlara bakabilirsin, belki yüzlerce kaynak olduğu için buraya eklemiyorum, doğrudan aratman gereken şeyi yazıyorum uğraşmamak için. Tekrar söylüyorum bunlar benim iddialarım değil, işin aslı bu.

    Firmanın kendi aracına garezi olması falan da değil bu, çoğunlukla marka içi segmentasyon olayını dengelemek için (328i'yi 335i'den uzak tutabilmek) veya hp gücü rekabetlerini "abartmadan" rakibe üstünlük kurabilmek için yapıyorlar. M-AMG modellerinde 15 yıldan beri yapılan bir gelenek (Audi'de 2009'da kompresorlu B8 S4'den itibaren başladı), başka dünyada bir sürü üretici var bu yola giren. Kaldı ki burada bir çok kişiye şu "aktarma başarısı" saçmalığı gibi birşey uydurtabilip, kendi otomobillerini "mühendislik olarak" üstün gösterebildiyse adamlar başarılı demeklerdir zaten.

    Hatta en son Mclaren'a tepki vardı motortrend'den 720s için, araba neredeyse 100hp civarı underrated çıkıyor, tekerlekte bile 740hp güç veriyor, Mclaren güya 720hp krank gücü diyor. Ondan sonra 720hp güçle bütün Ferrarilerden hızlı oluyor falan, böyle olunca sırf bu "cheat" için bir yıldız kırdılar review'da araçtan, çok da haklılar çünkü b.ku çıktı bu işin.




  • Bu araçtaki 1.4 150 lik motorla astradaki 1.4 150 lik motor tamamen farklı motorlar. Corsadaki motor astra j deki 140 beygirlik motorun bir türevi. 0-100 ünün kötü olması da bu yüzden. Corsa seneye kasa değiştirecek zaten. Uğraşmamışlar o yüzden.
  • 
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.