Şimdi Ara

Opel Astra Classic(h kasa) HB 75000 Bakım Faturası (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
39
Cevap
0
Favori
12.499
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • Disk neden degismis anlamadim 4 aracim var 2 si 120 ustu biri transporter yuk araci sifirdan beri bende daha hic disk degisdgini ne gordum ne duydm
    Balata bitms acaba diskimi yemis ?
  • Bütün bakımı taş çatlasa 600'e yaptırırdım,V kayışı dahil hem de.Garantisi bitmiş arabayı servise götürmeye gerek yok.Hele ki Opel'i.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi RutkayErg -- 3 Kasım 2013; 9:41:21 >
  • Guvendiginiz bir usta ile bu faturaniz dortte uc inerdi.. ben garantili degilse servisi gereksiz goruyorum.
  • Arac sahibi yetkili servise gitmeyi tercih edebilir bu gayet dogal. Ben de onlardanim cunku sanayideki bazi ustalar yag ve filtre degistirmeyi ezberlemis, onun dışında aracin periyodik bakimlarda kontrol edilmesi gerekli yerleri bilmiyor ve araca daha cok zarar verdirtiyor. Basima da geldi biliyorum.
    Iste bu hep "abi bu degismesin, iyi iyi, bisey olmaz, bu seni daha goturur" diyen ustalar yuzunden oluyor.

    Ama, servise gitmeyi tercih eden birinin bi hava filtresine bile bu fiyati odemesi yaziktir.
    Dizel icin h hasa ile ayni motor fiat punto da da var, hatta 1.6 si bravoda var. Yetkili serviste Birim fiyatlar tam yarisi...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Garantisi biten araba Opel ise servise gitmeyeceksiniz.

    Bizim 98 f kasa için disk , balata ve öndeki amortisörlerin değişimi için 660 tl istediler. Sanayiye gidip ustanın birini götürdük. Amortisörlerde bir şey yok deyip 170 liraya sadece fren takımı değişti.

    Opelin servisi gerçekten pahalı.
  • Her 4 balata değişiminde bir disk değiştirilir diye biliyorum.
  • Bu nedir ya, çokmu zenginiz biz 75.000km bakım için bin tl küsür fatura çıkıyor.
    Benim citroen c4 ün en ağır bakımları birebir orjinal parçalarıyla sanayide bildiğim güvendiğim ustaya yaptırdığımda bu paraları vermemiştim.
    Yazıktır. Hele hele garantisi bitmiş bir araç için hiç gerek yok.
    Şimdiki aurisimde 75bin bakımında böyle fiyat vercekler. Başlarım garantisine diğer arkadaşların dediği gibi yarı fiyatına birebir orjinal parçalarla sanayide hallederim hepsini.
    Yanlış anlamayın bu benim şahsi görüşüm.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: parcifal

    Guvendiginiz bir usta ile bu faturaniz dortte uc inerdi.. ben garantili degilse servisi gereksiz goruyorum.

    Aynen. Geçen yağ+filtreleri kendim alıp ustaya değiştirttim, bana toplam maliyeti 150 lira oldu. Ki yağı en iyisinden aldım. Filtre deseniz hava, yağ, polen set olarak 25-30 liraya satılıyor. 6-12 ay ömrü olan sarf malzeme zaten orjinal olmasının anlamı yok.

    Bütün servisler her parça takma, değiştirme başına, bu otomobil servislerinin aldıkları ücretleri alsalardı, herkes kerşeyini kendi tamir ederdi herhalde.
  • Arkadaşım opel corsa dizel 2010 model aracının 30 bin km bakımına tam 610 tl para ödedi opel yetkili servise hem de indirimli hali bu.Ayıp valla, resmen sömürü, kontrol mekanizması da yok ülkede.Aynı aracı ben aynı parçalarla yarı fiyatından da daha aşağı yaptırtabiliyorum hemde gözümün önünde...
  • Bir sonraki bakımım 75bin KM. Yani aynı bakımı sanayide yaptıracağım. Farklı olarak arka balataları değiştirmem. Onun dışında sizin bakımla aynı bakım.
    Parçalar servistekiyle aynı(marka-model). 400TL parça, 75TL de işçilik öderim büyük ihtimal. Bütün parçaları alıp aynı ustada yaptırıyorum. 75bin bakımında iridyum bujilerin ilk değişimi olacak onlar da 80TL. Toplamda 550TL'ye 75bin bakımım çıkacak. arka balatalar da yaklaşık 80TL. bujiler yerine arka balataları düşünürsek aynı bakım dışarıda sizin faturanın yarısına çıkıyor... Sizin araba için de yaklaşık bu fiyatlar çıkardı. en fazla 50-100tl oynardı. 600TL saysak, aradaki 500TL az değil. bu da yaklaşık 2500km'lik yakıt parası... Sanayide usta tanımam etmem diyorsanız servise gitmekte haklısınız. Bir sorun durumunda bir muhattabınız var. Ben ustaları tanıyorum, işçiliği ve kalitesi her zaman servisten iyi ve uygun fiyatlı. Zaten gözümün önünde söküp takıyor izliyorum.

    @Fleetwood
    Komple garanti gitmiyor bildiğim kadarıyla sadece motor garantiniz gidiyor...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Sadece Sürücü -- 3 Kasım 2013; 12:51:06 >




  • Servis ücretlerini dikkate alırsak Hyundai'yi önerebilirim. Eski aracımı bu sene 30bin bakımına soktum. 250₺ para almışlardı. 3 ay ötelediler ve 5 de taksit yaptılardı. Yanında bir paket Türk kahvesi, bir paket de çikolata hediye ettiler. Serviste kahvemi çayımı içmek, yeni arabalarla ilgilenmek, acıkanlar için kek poğaça bir de üstüne internet... Vallahi 20 yıldır araç kullanırım, kendimi bu kadar mutlu hissettiğim servis deneyimim olmamıştı. 20 bin gibi ana bakımlar için ise 350-400 arası bir fiyat çıkmıştı... Araçları götürmeden servis kampanyalarını muhakkak kontrol etmek lazım. Hem fiyat değişiyor hem koşullar. Biraz reklam gibi oldu ama bu sorunu yaşayan arkadaşlarımız anlar hissiyatımızı.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yalnız aracınız eski ve ihtimal yerli araçlardan ki, parçaları çok ucuzdur normaldir. Şimdi i30'u olan birisi götürse bundan çok faklı bir fatura çıkaracaklarını zannetmiyorum. Bütün servisler aynı, sokuşfaction.
  • renaultta öyle.. 100 tl lik parçaya 400 tl istemenin alemi nedir..
  • Lord Sparhawk L kullanıcısına yanıt
    Yok değil. Eski aracım 2010 model dizel i30'du. Yeni aracım da şu yeni çıkan i30'lardan. Aralarında bakım fiyat farkı bildiğim kadarıyla yok. Bizde 10bin, 30bin... bakımlar servislere göre ucuzdur. 20 bin, 40 bin gibi bakımlar diğer bakımlara göre biraz daha fazladır. Ama ben bu fazla fiyatlı bakımların dahi abartılı paralar ettiğini görmedim. Triggerler zincir olduğu için böyle bir set masrafı da olmuyor. Bir de garanti konusunda çiğ değiller. Örneğin ben 25 binde eski manuel aracımın debriyaj baskı balatalarını rulmanı garantiden değiştirdim. Çoğu model ya da serviste bunu asla yapmazlar sanırım. En kolay kullanıcı hatası denilecek parçadır. Öneririm yani. İyi bir servisiniz de varsa çok rahat ediyor insan. Sigorta işlerinde bile menfaatlerimi çok iyi kolladılardı. Artık bu devirde şans mı bilmiyorum. Öyle özel bir bağlantım da yok. Hatta boya atması sorunu nedeniyle bazı arkadaşların arabasını sıfırla değiştirmişlerdi. Forumumuzda eski sayfalarda okuyabilirsiniz. İşte bu yüzden ne yalan söyleyeyim mutluyum yaw. Ufak tefek sorunlar da oluversin. Her arabada olacak şeyler.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi EagleWing -- 3 Kasım 2013; 14:34:36 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • ahmtıl kullanıcısına yanıt
    Şu halde Renault da kullanıcı açısından iyi bir marka... En azından oturmuş. Ben araba alırken bu tip şeylerin belki araç kadar önemli olduğunu düşünüyorum. Eskiden bir Opel'im vardı. 10 sene kullandım. Allah sizi inandırsın yetkili servise gittiğimde çok huzurum bozulmuştur. Oysa eskiden izmir'de fabrikaları vardı. Yazık oldu bu kadar değerli ve satan bir marka taşındı. Bu konu beni üzmüştür. Bu kadar çok satıyorsun ama yatırımın yok. Olmamalı bu.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: EaglesWing

    Yok değil. Eski aracım 2010 model dizel i30'du. Yeni aracım da şu yeni çıkan i30'lardan. Aralarında bakım fiyat farkı bildiğim kadarıyla yok. Bizde 10bin, 30bin... bakımlar servislere göre ucuzdur. 20 bin, 40 bin gibi bakımlar diğer bakımlara göre biraz daha fazladır. Ama ben bu fazla fiyatlı bakımların dahi abartılı paralar ettiğini görmedim. Triggerler zincir olduğu için böyle bir set masrafı da olmuyor. Bir de garanti konusunda çiğ değiller. Örneğin ben 25 binde eski manuel aracımın debriyaj baskı balatalarını rulmanı garantiden değiştirdim. Çoğu model ya da serviste bunu asla yapmazlar sanırım. En kolay kullanıcı hatası denilecek parçadır. Öneririm yani. İyi bir servisiniz de varsa çok rahat ediyor insan. Sigorta işlerinde bile menfaatlerimi çok iyi kolladılardı. Artık bu devirde şans mı bilmiyorum. Öyle özel bir bağlantım da yok. Hatta boya atması sorunu nedeniyle bazı arkadaşların arabasını sıfırla değiştirmişlerdi. Forumumuzda eski sayfalarda okuyabilirsiniz. İşte bu yüzden ne yalan söyleyeyim mutluyum yaw. Ufak tefek sorunlar da oluversin. Her arabada olacak şeyler.

    Konuyla alakasız ama üslubunuz çok hoşuma gitti. Bazen insanların mesajlarını okurken acayip geriliyorum.

    Sizin anlatımınız okadar hoşuma gitti ki şuan aracımı satıp bir i30 alasım geldi.

    Foruma sizin gibi üslup lazım...

    Bu arada hyundainin servislerinde ve bayilerinde alakanın iyi olduğunu bende duymuştum daha önce.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi monoto -- 3 Kasım 2013; 16:09:55 >




  • İşin bir diğer kısmıda (bende servis taraftarıyım)garantinin yanında km kayıt altına alınıyor birde satarken servis bakımlı deyince daha cazip geliyor alıcıya.tabi ben daha önce renault araçları kullandığım için serviste aracımın başında durabiliyordum.bu ford tada böyle.opel i bilmiyorum araç başında durabiliyormuyuz.ki duyduğum aracı alıp gidiyorlar mış.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • monoto M kullanıcısına yanıt
    Sağolun. Siz de öyle bir insansınız ki algılarınız güzel mesajlara daha açık... i30'a gelince, asla Hyundai almak gibi bir düşüncem olmazdı. Arabadan yana çok dertli idim. Astramı 0km aldığım halde, talih bu ya, garanti dolar dolmaz egr arızası ile başlayan, yağ yakmayla devam eden, çekişten düşmeyle renklenen bir macera yaşamıştım. G kasa idi ve ilk çıktığı dönemlerde almıştım. İlk zamanlar ne memnundum oysa. Neyse, bu araba işi şans işi değil ama piyango zaman zaman her markada birine vurabiliyor. Galiba bende de öyle olmuştu... Çok insanın hiç sorunsuz Astra kullandığını da duymuşumdur....i30 ilk çıktığında almadım. İki buçuk yıl forumlarını okudum, sorunlarını anlamak istedim. Kronik birşey çıkmayınca da benim için o model günleri başladı. Yaz ortasında otomatik vites bir araç alma düşüncesi belirince de gidip yeni modelden aldım. Fanatiklik yapmak düşüncesinde olamam. Sorunlarım olsa idi asla aynı riske girmek de istemezdim sanırım. O yüzden en azından araç alanların bir alternatif olarak düşünmeleri, binip gezmeleri ve forumlarını takip etmelerini öneririm. Hepimiz paramızın değerini veren, uzun süre kullanabileceğimiz ve kullanırken çok can sıkmayan araçlar istiyoruz. Doğrusunu isterseniz bu anlamda ben her yeniliğe açığım.

    Konuyla ilgisiz yazdım artık kusura bakılmasın.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >




  • Tüm mesajlar için teşekkür ederim. Tanıdığım usta yok sanayide, neskar(opel servis bursa) evime çok yakın. Fiyat konusuna gelince de ben pahalı mı ya da ucuz mu sormamıştım ama bilgilendirmeler için teşekkürler. Benim görüşüme göre (direk bir usta tanımadığım için) 300 tl fazla da olsa servise yaptırırdım. Serviste bizim gibilerden kazanıyordur sanırım. :) Tek isteğim uslupta sıkıntı olmaması.

    hard_hacker foto gönderirsen ilk msja eklerim onuda.

    @hard_hacker
  • 
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.