Şimdi Ara

Nvidia 780 vs AMD 7970 GHz Edition Oyun ve Hesaplama Performansları

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
39
Cevap
0
Favori
1.599
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Selam arkadaşlar,

    Bu iki kart arasında beni düşündüren bir husus var. Kullandığım ekran 1080p olup, oyun için tek ekran kullanmaktayım. Oyun dışında ekran kartının işe yarayacağı Camtasia Studio ve Sony Vegas Pro kullandığım oluyor. Sistemin bir kısmına, azından ekran kartıma, yakın zamanda bir güncelleme yapmam muhtemel, herhangi bir acelem yok (Şu an Darksiders 2 ve Witcher II: Assassin's of Kings oynamaktayım ve GTX560 Ti @ 940 MHz ile akıcı bir şekilde oynayabiliyorum).

    GTX780 oyun bazı oyunlarda az farkla, bazılarında ise açık ara önce görünüyor. Öte yandan bir çok compute benchmarklarında AMD 7970 GHz edition net bir şekilde daha başarılı. Bunun sebebi tıpkı oyunlarda olduğu gibi bazı benchmark yazılımlarının AMD destekli olabileceği midir, yoksa gerçekten AMD ekran kartları compute performansı olarak Nvidia'dan üstün müdür?

    Son olarak bir de fiyat hususu var tabi. GTX780 USA fiyatı 650 $ civarında iken, 7970 GHz edition 450 $ civarında. AMD 9970 (çıkacak kartın ismi bu olursa tabi) bekleyip öyle de karar verilebilir tabii, siz ne dersiniz? Bilgi, gözlem ve fikirlerinizi paylaşırsanız sevinirim.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Aeronatis -- 12 Nisan 2022; 22:20:22 >







  • quote:

    Orijinalden alıntı: aeronautist

    Selam arkadaşlar,

    Bu iki kart arasında beni düşündüren bir husus var. Kullandığım ekran 1080p olup, oyun için tek ekran kullanmaktayım. Oyun dışında ekran kartının işe yarayacağı Camtasia Studio ve Sony Vegas Pro kullandığım oluyor. Sistemin bir kısmına, azından ekran kartıma, yakın zamanda bir güncelleme yapmam muhtemel, herhangi bir acelem yok (Şu an Darksiders 2 ve Witcher II: Assassin's of Kings oynamaktayım ve GTX560 Ti @ 940 MHz ile akıcı bir şekilde oynayabiliyorum).

    GTX780 oyun bazı oyunlarda az farkla, bazılarında ise açık ara önce görünüyor. Öte yandan bir çok compute benchmarklarında AMD 7970 GHz edition net bir şekilde daha başarılı. Bunun sebebi tıpkı oyunlarda olduğu gibi bazı benchmark yazılımlarının AMD destekli olabileceği midir, yoksa gerçekten AMD ekran kartları compute performansı olarak Nvidia'dan üstün müdür?

    Son olarak bir de fiyat hususu var tabi. GTX780 USA fiyatı 650 $ civarında iken, 7970 GHz edition 450 $ civarında. AMD 9970 (çıkacak kartın ismi bu olursa tabi) bekleyip öyle de karar verilebilir tabi, siz ne dersiniz? Bilgi, gözlem ve fikirlerinizi paylaşırsanız sevinirim.

    GTX 770 şu an güzel bir konumda, GTX 780 önermem çok pahalı hala

    HD 7970 uygun fiyata stokta bulursanız ve GTX 770'den daha ucuzsa da düşünülebilir.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ookami

    quote:

    Orijinalden alıntı: aeronautist

    Selam arkadaşlar,

    Bu iki kart arasında beni düşündüren bir husus var. Kullandığım ekran 1080p olup, oyun için tek ekran kullanmaktayım. Oyun dışında ekran kartının işe yarayacağı Camtasia Studio ve Sony Vegas Pro kullandığım oluyor. Sistemin bir kısmına, azından ekran kartıma, yakın zamanda bir güncelleme yapmam muhtemel, herhangi bir acelem yok (Şu an Darksiders 2 ve Witcher II: Assassin's of Kings oynamaktayım ve GTX560 Ti @ 940 MHz ile akıcı bir şekilde oynayabiliyorum).

    GTX780 oyun bazı oyunlarda az farkla, bazılarında ise açık ara önce görünüyor. Öte yandan bir çok compute benchmarklarında AMD 7970 GHz edition net bir şekilde daha başarılı. Bunun sebebi tıpkı oyunlarda olduğu gibi bazı benchmark yazılımlarının AMD destekli olabileceği midir, yoksa gerçekten AMD ekran kartları compute performansı olarak Nvidia'dan üstün müdür?

    Son olarak bir de fiyat hususu var tabi. GTX780 USA fiyatı 650 $ civarında iken, 7970 GHz edition 450 $ civarında. AMD 9970 (çıkacak kartın ismi bu olursa tabi) bekleyip öyle de karar verilebilir tabi, siz ne dersiniz? Bilgi, gözlem ve fikirlerinizi paylaşırsanız sevinirim.

    GTX 770 şu an güzel bir konumda, GTX 780 önermem çok pahalı hala

    HD 7970 uygun fiyata stokta bulursanız ve GTX 770'den daha ucuzsa da düşünülebilir.
    Evet, GTX770 kesinlikle daha alınabilir bir kart GTX780'e göre, benim asıl ilgilendiğim konu compute performanslarındaki fark, AMD Radeon gerçekten de bu alanda Nvidia GeForce'dan üstün mü yoksa bazı testler yanıltıcı olabiliyor mu?




  • Amd nin kartları hesaplama performansı bakımından nvidiadaki muadillerinden üstündür fakat programlar icin ekran kartı seçiminde en doğru yol kullananlara sormak çünkü programlarda ekran kartının katkısı hesaplama gücü üzerinden değil yazılım desteğinden geliyor mesela vray vs çoğu program nvidia cuda destekli yabancı forumlardan veya youtubedan araştırman daha doğru olur.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: TurkishDrifter

    Amd nin kartları hesaplama performansı bakımından nvidiadaki muadillerinden üstündür fakat programlar icin ekran kartı seçiminde en doğru yol kullananlara sormak çünkü programlarda ekran kartının katkısı hesaplama gücü üzerinden değil yazılım desteğinden geliyor mesela vray vs çoğu program nvidia cuda destekli yabancı forumlardan veya youtubedan araştırman daha doğru olur.
    gtx 770 vs hd 7970 fiyatları hemen hemen aynı , hd 7970 özellikleri daha iyi ama testlerde 770 daha iyi gözüküyor. bende yakında sistem toplicam 3 gb ve 384 bit olması beni hd 7970 e yönlendirmişti ama bu durumdan sonra kafamda soru işaretleri oluştu , pc yi bir daha upgrade etmiyeceğim için bellek boyututnun fazla olmasını istiyorum ilerde 2 gb yetersiz kalıcaktır (bir zamanlar 512lerde idi hatta 256 128) gtx lerinde 4gb modelleri cep yakıyor maşallah . şimdi hemen bellek boyutuna bakmayın diyenler çıkabilir dediğim gibi upgrade yapmiyacağım için belleği biraz daha yüksek tutmak istiyorum.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: speederly

    gtx 770 vs hd 7970 fiyatları hemen hemen aynı , hd 7970 özellikleri daha iyi ama testlerde 770 daha iyi gözüküyor. bende yakında sistem toplicam 3 gb ve 384 bit olması beni hd 7970 e yönlendirmişti ama bu durumdan sonra kafamda soru işaretleri oluştu , pc yi bir daha upgrade etmiyeceğim için bellek boyututnun fazla olmasını istiyorum ilerde 2 gb yetersiz kalıcaktır (bir zamanlar 512lerde idi hatta 256 128) gtx lerinde 4gb modelleri cep yakıyor maşallah . şimdi hemen bellek boyutuna bakmayın diyenler çıkabilir dediğim gibi upgrade yapmiyacağım için belleği biraz daha yüksek tutmak istiyorum.

    Alıntıları Göster
    ekran kartı alıyorken sadece performansa bakıp karar vermeyin, f/p oranıda önemlidir 3-5 fps için fazladan 150-200 vermeyin




  • quote:

    Orijinalden alıntı: TurkishDrifter

    Programlar icin ekran kartı seçiminde en doğru yol kullananlara sormak çünkü programlarda ekran kartının katkısı hesaplama gücü üzerinden değil yazılım desteğinden geliyor mesela vray vs çoğu program nvidia cuda destekli yabancı forumlardan veya youtubedan araştırman daha doğru olur.
    Arkadaş benim yazacaklarımı yazmış

    @aeronautist
  • 7970 alacaksan matrix oc al.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: turbo-powwer

    quote:

    Orijinalden alıntı: TurkishDrifter

    Programlar icin ekran kartı seçiminde en doğru yol kullananlara sormak çünkü programlarda ekran kartının katkısı hesaplama gücü üzerinden değil yazılım desteğinden geliyor mesela vray vs çoğu program nvidia cuda destekli yabancı forumlardan veya youtubedan araştırman daha doğru olur.
    Arkadaş benim yazacaklarımı yazmış

    @aeronautist
    Rubisco'nun fikrini almak gerek.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: aeronautist

    Selam arkadaşlar,

    Bu iki kart arasında beni düşündüren bir husus var. Kullandığım ekran 1080p olup, oyun için tek ekran kullanmaktayım. Oyun dışında ekran kartının işe yarayacağı Camtasia Studio ve Sony Vegas Pro kullandığım oluyor. Sistemin bir kısmına, azından ekran kartıma, yakın zamanda bir güncelleme yapmam muhtemel, herhangi bir acelem yok (Şu an Darksiders 2 ve Witcher II: Assassin's of Kings oynamaktayım ve GTX560 Ti @ 940 MHz ile akıcı bir şekilde oynayabiliyorum).

    GTX780 oyun bazı oyunlarda az farkla, bazılarında ise açık ara önce görünüyor. Öte yandan bir çok compute benchmarklarında AMD 7970 GHz edition net bir şekilde daha başarılı. Bunun sebebi tıpkı oyunlarda olduğu gibi bazı benchmark yazılımlarının AMD destekli olabileceği midir, yoksa gerçekten AMD ekran kartları compute performansı olarak Nvidia'dan üstün müdür?

    Son olarak bir de fiyat hususu var tabi. GTX780 USA fiyatı 650 $ civarında iken, 7970 GHz edition 450 $ civarında. AMD 9970 (çıkacak kartın ismi bu olursa tabi) bekleyip öyle de karar verilebilir tabi, siz ne dersiniz? Bilgi, gözlem ve fikirlerinizi paylaşırsanız sevinirim.

    Kardeş en başta gtx780 ve 7970 aynı kategoride sayılmaz. 7970 in rakibi gtx770 tir. Ayrıca benchmark larada hesaplama gücü olarak 7970 güçlü olabilir ama Nvidia nın CUDA gibi bir silahı varken AMD nin hesaplama gücü anlamsız kalıyor. Kullanamadıktan sonra güçlü olması bir şey ifade etmiyor.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: cagataykoroglu

    quote:

    Orijinalden alıntı: aeronautist

    Selam arkadaşlar,

    Bu iki kart arasında beni düşündüren bir husus var. Kullandığım ekran 1080p olup, oyun için tek ekran kullanmaktayım. Oyun dışında ekran kartının işe yarayacağı Camtasia Studio ve Sony Vegas Pro kullandığım oluyor. Sistemin bir kısmına, azından ekran kartıma, yakın zamanda bir güncelleme yapmam muhtemel, herhangi bir acelem yok (Şu an Darksiders 2 ve Witcher II: Assassin's of Kings oynamaktayım ve GTX560 Ti @ 940 MHz ile akıcı bir şekilde oynayabiliyorum).

    GTX780 oyun bazı oyunlarda az farkla, bazılarında ise açık ara önce görünüyor. Öte yandan bir çok compute benchmarklarında AMD 7970 GHz edition net bir şekilde daha başarılı. Bunun sebebi tıpkı oyunlarda olduğu gibi bazı benchmark yazılımlarının AMD destekli olabileceği midir, yoksa gerçekten AMD ekran kartları compute performansı olarak Nvidia'dan üstün müdür?

    Son olarak bir de fiyat hususu var tabi. GTX780 USA fiyatı 650 $ civarında iken, 7970 GHz edition 450 $ civarında. AMD 9970 (çıkacak kartın ismi bu olursa tabi) bekleyip öyle de karar verilebilir tabi, siz ne dersiniz? Bilgi, gözlem ve fikirlerinizi paylaşırsanız sevinirim.

    Kardeş en başta gtx780 ve 7970 aynı kategoride sayılmaz. 7970 in rakibi gtx770 tir. Ayrıca benchmark larada hesaplama gücü olarak 7970 güçlü olabilir ama Nvidia nın CUDA gibi bir silahı varken AMD nin hesaplama gücü anlamsız kalıyor. Kullanamadıktan sonra güçlü olması bir şey ifade etmiyor.
    İlginiz için teşekkür ederim arkadaşlar, aklımdaki ürünler şunlardı:

    GTX770 olarak (GTX780 pahalı gerçekten):http://www.newegg.com/Product/Product.aspx?Item=N82E16814130921&nm_mc=AFC-C8Junction&cm_mmc=AFC-C8Junction-_-na-_-na-_-na&cm_sp=&AID=10446076&PID=3938566&SID=

    7970 GHz EDition olarak ise:http://www.newegg.com/Product/Product.aspx?Item=N82E16814121671&nm_mc=AFC-C8Junction&cm_mmc=AFC-C8Junction-_-na-_-na-_-na&cm_sp=&AID=10446076&PID=3938566&SID=

    bu ürünleri düşünmüştüm. Evet GTX780 daha üstte kalıyor, onun farkındayım. Aklıma şu takıldı: Anandtech benchmarklarına göre Sony Vegas Pro 12 ile video render kıyaslamasında GTX780'de 43 saniye, 7970 GHz Edition'da ise 25 saniye diyor. Burada Sony Vegas Pro 12 AMD optimizasyonlu olabilir mi? Mesela başka programda render alınsa GTX780 daha önde olabilir mi? Yoksa tabiki kullanılacak program ayrı ayrı incelenmelidir ama en çok kullandığım Camtasia ve Catia ile ilgili GeForce vs Radeon kıyaslaması bulamadım (sizler denk gelirseniz bana link verebilirseniz çok sevinirim), o yüzden sizlere sorayım dedim.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Aeronatis -- 15 Ağustos 2013; 23:00:48 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Aeronatis

    İlginiz için teşekkür ederim arkadaşlar, aklımdaki ürünler şunlardı:

    GTX770 olarak (GTX780 pahalı gerçekten):http://www.newegg.com/Product/Product.aspx?Item=N82E16814130921&nm_mc=AFC-C8Junction&cm_mmc=AFC-C8Junction-_-na-_-na-_-na&cm_sp=&AID=10446076&PID=3938566&SID=

    7970 GHz EDition olarak ise:http://www.newegg.com/Product/Product.aspx?Item=N82E16814121671&nm_mc=AFC-C8Junction&cm_mmc=AFC-C8Junction-_-na-_-na-_-na&cm_sp=&AID=10446076&PID=3938566&SID=

    bu ürünleri düşünmüştüm. Evet GTX780 daha üstte kalıyor, onun farkındayım. Aklıma şu takıldı: Anandtech benchmarklarına göre Sony Vegas Pro 12 ile video render kıyaslamasında GTX780'de 43 saniye, 7970 GHz Edition'da ise 25 saniye diyor. Burada Sony Vegas Pro 12 AMD optimizasyonlu olabilir mi? Mesela başka programda render alınsa GTX780 daha önde olabilir mi? Yoksa tabiki kullanılacak program ayrı ayrı incelenmelidir ama en çok kullandığım Camtasia ve Catia ile ilgili GeForce vs Radeon kıyaslaması bulamadım (sizler denk gelirseniz bana link verebilirseniz çok sevinirim), o yüzden sizlere sorayım dedim.
    Detayını merak ediyorsan niye öyle oluyor diye aşağıdakileri oku, yoksa direk son paragrafa atla.

    Cuda öyle büyük bi silah değil artık. Yavaş yavaş OpenCl'e yönelme var herkes çalıştırabiliyor diye. Nvidia'da bunun farkında, bunun için Cudayı sağlam tutabilmek farklı alanlara yaymaya çalışmak için PGI satın almak vs. gibi işlere giriştiler(alakasız olarak OpenAAC için de). "Ne diyon sen" diyip örnek verebileceğin hemen herşey geçmişten beri Cuda temelinde işe başlamış şeylerdir. Homurdanan büyük bi grup var, Nvdia'nın bastırması yetmiyor. Öyleki Nvidia kendi kartlarına olan OpenCL desteğini arttırsın, kendi SDK'sında Cuda'da olan imkanları (Nvidia'nın Cuda SDK'sındaki) OpenCL'e de versin (Nvidia'nın Nvidia OpenCL SDK'sı) diye kampanya başlatıp peşine bi sürü adam takanlar var. Senin işine yarayacak kadar iray'e optix octane vs. direk rakip olacak çok fazla seçenek yok sanıyorsam ( Luxrender'da kullanmak için 3dsmax,Blender vs. için exporter var. Indigo faln var). OpenCL 2.0 ile bi sürü yeni özellik geldi, bu göreceli olarak daha da teşvik edecek. Cuda yanında olası müşteri potansiyeli için OpenCL kart sahipleri için yönelme var bu tarafa doğru.

    Önceki nesil GPU'lara göre GCN'nin hesap kabiliyeti her şekilde iyi konumda (eski AMD GPU'lara göre karşılaştırıyorum). Sürekli örneğini verip durduğum, bi 6950 matris çarpımında Tesla 2070'i faln rahatça geçebilirken(6950@OpenCL vs. T2070@Cuda şeklinde karşılaştırmada), işin içinde bağımlılıkların arttığı FFT hesaplamaları faln girince 6950 tökezliyor baya ve Tesla alıp başını gidiyor. Yeni GCN mimarisi Vliw yerine daha skalar-paralel işleyebilen bi yapıda. Bunu, programın akışı sırasında oluşacak bağımlılıkları, hesaplama ünitesinin tamamını dolduramama/besleyememe ve bu yüzden verimsiz kalma, bütün kapasitesini kullanamama gibi sorunlar yaşamıyor (Vliw mimaride mesela 16 lı hesaplama grubun var, sonraki komut bunu kullanamıyor, böylece mesela 12 tanesi boş kalıyor. Bu boş kalan 12 taneyi ya değerlendiremiyorsun ve sonraki komuta kadar boş kalması gerekiyor yada boş kalan uniteleri dolduracak şekilde kodda ince ayarlama yapmaya çalışıyorsun. Bu hem kod için hemde compiler için özel ayarlama istiyor (Vliw mimari zaten compiler destekli ayarlama ister). Ama öyle bi yer geliyor ki mutlaka bağımlılıklar oluşuyor ve bu oluşan bağımlılıklar yüzünden o bahsettiğim 16 lı hesaplama ünitesini bi türlü dolduramıyorsun, bi sonraki veya bikaç sonraki adıma kadar eksik (under-utilize) çalışmak zorunda kalıyor. Bi 6950'de 1408 tane Stream Processor var ama bu bahsettiğim mecburi kapasite altı çalışma olayı ile karşı karşıya kalınca mesela 1408 yerine efektif olarak kullanabildiğin 352 tane unite kalıyor elinde. Bu da perf. açısından sorun yaşatıyor ). GCN mimarisinde, bu tarz bağımlılıklar yüzünden verim kaybına uğrama durumu çok çok çok daha az. Bu yüzden GCN AMD'nin şimdiye kadar yarattığı en iyi bikaç şeyden biri.

    İşin bi de kodlama altyapısı ile ilgili olan kısmı var. Benchmark veya programın belli tür mimariye göre mutlaka kodlanması gerekir. Cuda için de böyle OpenCL için de böyle. Nvidia çok uzun süre gt200 den beri aynı tarz mimariye sahip (daha temelinde g80'den beri). Cuda ile ilgili uygulamalar çıkmaya başladıktan sonra üstlerinde çalıştıkları mimari konseptde Keplere kadar çok büyük değişiklik olmadı. Bu yüzden de farklı GPU'lar arasında hepten can sıkacak kadar perf. farkları oluşmadı. Kepler'de ise mimari yapısında büyük değişim var (önceki mimarilerde donanım üstünden komut bağımlılığı testi vs. gibi işlemler yapılırdı. Bunun getirisi donanım üstünden olduğu için hızlı, kodlama olarak sana daha az yük birdiren, diğer birimlere daha çabuk sonuçları iletebilen ama bunlara karşın donanım üstünden çalıştığı için çok fazla güç tüketmesine yol açan bi yapı. İlemcilerde front-end denilen komutların çözüldüğü ayrıştırıldığı bi yapı vardır çok güç tüketir, bu olay da onun gibi). Mimari değişim sonucunda bu donanım temelli front-end yapısı kaldırılıp, yerine kod/driver/compiler tarafından ipucu (hint) verilen bi yapıya çevrildi. Yazılım tarafından GPU'daki diğer birimlere olası bağımlılıklar ile ilgili önceden bilgi verilir oldu. Bi nevi sonraki komut çalıştırılacak iken, çalıştırılacak komutun işlem süresi / gecikmesi gibi şeylerden tut olası bi bağımlılık varsa onun bilgisi ne kadar süreceği (bakkaldan ekmek almaya gidiyorum 180sn sürecek gibi. ÖNceden evin içinde bakınıyordun evde yok dışarı çıkmış diyordun şimdi benim bıraktığım bakkala gittim 180sn sonra gelecem notunu görüyorsun. 180sn boyunca kendine başka iş ediniyorsun, ben eve ekmek ile geldikten sonra beraber işimize bakıyoruz). Bu aynı zamanda büyük güç tasarrufu sağlıyor, donanım bazlı işlem yapılmadığı için (evin içinde nerede bu adam diye aramak yerine direk 180sn boyunca evde yokum notu okunduğu için). Mimari yapıda büyük farklılık olduğu için, programda yazılacak kod optimize edilmez ise Kepler ile Fermi arasında olduğu gibi performans farkı görülüyor. Hesaplamalarda o yüzden bi 580 680'i geçebiliyor. Donanımdaki büyük farklılıklar her durumda istisnasız o mimariye özel yeniden programda yapılandırma ister. Bu OpenCL içn de böyle Cuda için de böyle başka arabrimler için de böyle. Yukarda dediğim gibi Kepler'e kadar Nvidia'nın mimarsi aynı temelde kaldığı için Cuda sanki hep aynı perf. verebilecek bi yapıymış gibi algılandı bazıları tarafından. iray'de faln Kepler çalışmadı mesela, mecburen yeniden uydurulmak zorunda kalınıldı.

    Bunlar Nvidia için programlamada büyük değişim gerektiren ana neden (mimari farkı). Daha küçük olan Nvdia GPU'sunun işleme alt yapısını oluşturan thread başına register , blok başına thread gibi şeylerin üstünde çalıştığı mimariye göre ayarlanması gerekiyor. Occupancy denen şey (doluluk oranı) Nvida GPU'daki işlem birimlerinin (stream processor veya Cuda core ne isim veriyorsak) %100 dolu olarak çalışması için gereken
    miktarlar. Kodda yapmak istediğime göre ne kadarlık dolu oranda çalıştırabileceğimi hesaplayabiliyorum, yada tam tersi yapmak istediğim işi %100 occupancy için kaynakları nasıl kullanmam gerekir onu görebiliyorum (bunun içn araçlar var). Sonra, ya elimdeki kodu %100 occupancy için gereken kaynak dağılımına uydurmam gerekiyor(kodlamayı zor kılıyor bazen işin içnden çıkılmaz), ya da verim kaybına uğramayı kabul etmem gerekiyor.

    Kepler önceki mimariler birbirlerine benzediği için aralarında yukarda dediğim gibi kodlama ana yapısında çok büyük değişiklik gerekmiyordu. Kepler ile bu sorun oldu. O yüzden eski programların Keplere göre özel olarak tasarlanması gerekiyor. Yoksa 580'in faln önde olmaya devam etmesi gibi durumlar olacak. Yeniden tasarlansa bile, yukarıda bahsettiğim bağımlılık vs. gibi durumlardan kaçamayacağımız ve mutlaka fire vermemiz gereken yerler olabiliyor. İşte o zaman da Kepler'in SMX yapısı sorun olup kaybın yüksek olmasına yol açıyor. Bi 580'de mesela kaçınılmaz durumda 16 birim kayba uğrarken, 680'de 48 birim kayba uğruyorsun. Bi program 580'de %100 occupancy ile çalışabiliyor olsun, aynı programı 680'e verdiğimizde kayıp olmaması için 4 kat daha fazla komut çalıştırmak zorunda. Eğer bu kadar fazla komut çalışırken yukarda dediğim gibi kapatamadığımız engelleyemediğimiz bi bağımlılık gecikme vs. gibi şeyler oluyorsa arada 3 kata varabilen falso yeme durumu oluyor(16 birimlik işin iptal edilmesi vs. 48 birimlik işin iptal edilmesi gibi). Gerisi, Nvidia driver üstünde oynama yaparak, benim yazdığım kodu benim yazdığım şekilde değilde GPU'nun daha iyi çalıştırabileceği şekle sokmaya çalışıyor Kepler ile.

    Diğer eski Fermi tabanlı Nvidia GPU'lar için, OpenCL uygulaması onlara özel yazılmadığı için, Nvidia'nın kendi kartlarında bile OpenCL'i Cuda kadar verimli kılmaya çalışmadığı için sorun yaşıyorlar genelde.

    Vegas +7970 ile sorunsuz kullananlar var, yerine göre sorun yaşayabilenler de var. Vegas üstünde çalışılacaksa AMD biraz daha iyi seçim olabilir.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Rubisco

    Detayını merak ediyorsan niye öyle oluyor diye aşağıdakileri oku, yoksa direk son paragrafa atla.

    Cuda öyle büyük bi silah değil artık. Yavaş yavaş OpenCl'e yönelme var herkes çalıştırabiliyor diye. Nvidia'da bunun farkında, bunun için Cudayı sağlam tutabilmek farklı alanlara yaymaya çalışmak için PGI satın almak vs. gibi işlere giriştiler(alakasız olarak OpenAAC için de). "Ne diyon sen" diyip örnek verebileceğin hemen herşey geçmişten beri Cuda temelinde işe başlamış şeylerdir. Homurdanan büyük bi grup var, Nvdia'nın bastırması yetmiyor. Öyleki Nvidia kendi kartlarına olan OpenCL desteğini arttırsın, kendi SDK'sında Cuda'da olan imkanları (Nvidia'nın Cuda SDK'sındaki) OpenCL'e de versin (Nvidia'nın Nvidia OpenCL SDK'sı) diye kampanya başlatıp peşine bi sürü adam takanlar var. Senin işine yarayacak kadar iray'e optix octane vs. direk rakip olacak çok fazla seçenek yok sanıyorsam ( Luxrender'da kullanmak için 3dsmax,Blender vs. için exporter var. Indigo faln var). OpenCL 2.0 ile bi sürü yeni özellik geldi, bu göreceli olarak daha da teşvik edecek. Cuda yanında olası müşteri potansiyeli için OpenCL kart sahipleri için yönelme var bu tarafa doğru.

    Önceki nesil GPU'lara göre GCN'nin hesap kabiliyeti her şekilde iyi konumda (eski AMD GPU'lara göre karşılaştırıyorum). Sürekli örneğini verip durduğum, bi 6950 matris çarpımında Tesla 2070'i faln rahatça geçebilirken(6950@OpenCL vs. T2070@Cuda şeklinde karşılaştırmada), işin içinde bağımlılıkların arttığı FFT hesaplamaları faln girince 6950 tökezliyor baya ve Tesla alıp başını gidiyor. Yeni GCN mimarisi Vliw yerine daha skalar-paralel işleyebilen bi yapıda. Bunu, programın akışı sırasında oluşacak bağımlılıkları, hesaplama ünitesinin tamamını dolduramama/besleyememe ve bu yüzden verimsiz kalma, bütün kapasitesini kullanamama gibi sorunlar yaşamıyor (Vliw mimaride mesela 16 lı hesaplama grubun var, sonraki komut bunu kullanamıyor, böylece mesela 12 tanesi boş kalıyor. Bu boş kalan 12 taneyi ya değerlendiremiyorsun ve sonraki komuta kadar boş kalması gerekiyor yada boş kalan uniteleri dolduracak şekilde kodda ince ayarlama yapmaya çalışıyorsun. Bu hem kod için hemde compiler için özel ayarlama istiyor (Vliw mimari zaten compiler destekli ayarlama ister). Ama öyle bi yer geliyor ki mutlaka bağımlılıklar oluşuyor ve bu oluşan bağımlılıklar yüzünden o bahsettiğim 16 lı hesaplama ünitesini bi türlü dolduramıyorsun, bi sonraki veya bikaç sonraki adıma kadar eksik (under-utilize) çalışmak zorunda kalıyor. Bi 6950'de 1408 tane Stream Processor var ama bu bahsettiğim mecburi kapasite altı çalışma olayı ile karşı karşıya kalınca mesela 1408 yerine efektif olarak kullanabildiğin 352 tane unite kalıyor elinde. Bu da perf. açısından sorun yaşatıyor ). GCN mimarisinde, bu tarz bağımlılıklar yüzünden verim kaybına uğrama durumu çok çok çok daha az. Bu yüzden GCN AMD'nin şimdiye kadar yarattığı en iyi bikaç şeyden biri.

    İşin bi de kodlama altyapısı ile ilgili olan kısmı var. Benchmark veya programın belli tür mimariye göre mutlaka kodlanması gerekir. Cuda için de böyle OpenCL için de böyle. Nvidia çok uzun süre gt200 den beri aynı tarz mimariye sahip (daha temelinde g80'den beri). Cuda ile ilgili uygulamalar çıkmaya başladıktan sonra üstlerinde çalıştıkları mimari konseptde Keplere kadar çok büyük değişiklik olmadı. Bu yüzden de farklı GPU'lar arasında hepten can sıkacak kadar perf. farkları oluşmadı. Kepler'de ise mimari yapısında büyük değişim var (önceki mimarilerde donanım üstünden komut bağımlılığı testi vs. gibi işlemler yapılırdı. Bunun getirisi donanım üstünden olduğu için hızlı, kodlama olarak sana daha az yük birdiren, diğer birimlere daha çabuk sonuçları iletebilen ama bunlara karşın donanım üstünden çalıştığı için çok fazla güç tüketmesine yol açan bi yapı. İlemcilerde front-end denilen komutların çözüldüğü ayrıştırıldığı bi yapı vardır çok güç tüketir, bu olay da onun gibi). Mimari değişim sonucunda bu donanım temelli front-end yapısı kaldırılıp, yerine kod/driver/compiler tarafından ipucu (hint) verilen bi yapıya çevrildi. Yazılım tarafından GPU'daki diğer birimlere olası bağımlılıklar ile ilgili önceden bilgi verilir oldu. Bi nevi sonraki komut çalıştırılacak iken, çalıştırılacak komutun işlem süresi / gecikmesi gibi şeylerden tut olası bi bağımlılık varsa onun bilgisi ne kadar süreceği (bakkaldan ekmek almaya gidiyorum 180sn sürecek gibi. ÖNceden evin içinde bakınıyordun evde yok dışarı çıkmış diyordun şimdi benim bıraktığım bakkala gittim 180sn sonra gelecem notunu görüyorsun. 180sn boyunca kendine başka iş ediniyorsun, ben eve ekmek ile geldikten sonra beraber işimize bakıyoruz). Bu aynı zamanda büyük güç tasarrufu sağlıyor, donanım bazlı işlem yapılmadığı için (evin içinde nerede bu adam diye aramak yerine direk 180sn boyunca evde yokum notu okunduğu için). Mimari yapıda büyük farklılık olduğu için, programda yazılacak kod optimize edilmez ise Kepler ile Fermi arasında olduğu gibi performans farkı görülüyor. Hesaplamalarda o yüzden bi 580 680'i geçebiliyor. Donanımdaki büyük farklılıklar her durumda istisnasız o mimariye özel yeniden programda yapılandırma ister. Bu OpenCL içn de böyle Cuda için de böyle başka arabrimler için de böyle. Yukarda dediğim gibi Kepler'e kadar Nvidia'nın mimarsi aynı temelde kaldığı için Cuda sanki hep aynı perf. verebilecek bi yapıymış gibi algılandı bazıları tarafından. iray'de faln Kepler çalışmadı mesela, mecburen yeniden uydurulmak zorunda kalınıldı.

    Bunlar Nvidia için programlamada büyük değişim gerektiren ana neden (mimari farkı). Daha küçük olan Nvdia GPU'sunun işleme alt yapısını oluşturan thread başına register , blok başına thread gibi şeylerin üstünde çalıştığı mimariye göre ayarlanması gerekiyor. Occupancy denen şey (doluluk oranı) Nvida GPU'daki işlem birimlerinin (stream processor veya Cuda core ne isim veriyorsak) %100 dolu olarak çalışması için gereken
    miktarlar. Kodda yapmak istediğime göre ne kadarlık dolu oranda çalıştırabileceğimi hesaplayabiliyorum, yada tam tersi yapmak istediğim işi %100 occupancy için kaynakları nasıl kullanmam gerekir onu görebiliyorum (bunun içn araçlar var). Sonra, ya elimdeki kodu %100 occupancy için gereken kaynak dağılımına uydurmam gerekiyor(kodlamayı zor kılıyor bazen işin içnden çıkılmaz), ya da verim kaybına uğramayı kabul etmem gerekiyor.

    Kepler önceki mimariler birbirlerine benzediği için aralarında yukarda dediğim gibi kodlama ana yapısında çok büyük değişiklik gerekmiyordu. Kepler ile bu sorun oldu. O yüzden eski programların Keplere göre özel olarak tasarlanması gerekiyor. Yoksa 580'in faln önde olmaya devam etmesi gibi durumlar olacak. Yeniden tasarlansa bile, yukarıda bahsettiğim bağımlılık vs. gibi durumlardan kaçamayacağımız ve mutlaka fire vermemiz gereken yerler olabiliyor. İşte o zaman da Kepler'in SMX yapısı sorun olup kaybın yüksek olmasına yol açıyor. Bi 580'de mesela kaçınılmaz durumda 16 birim kayba uğrarken, 680'de 48 birim kayba uğruyorsun. Bi program 580'de %100 occupancy ile çalışabiliyor olsun, aynı programı 680'e verdiğimizde kayıp olmaması için 4 kat daha fazla komut çalıştırmak zorunda. Eğer bu kadar fazla komut çalışırken yukarda dediğim gibi kapatamadığımız engelleyemediğimiz bi bağımlılık gecikme vs. gibi şeyler oluyorsa arada 3 kata varabilen falso yeme durumu oluyor(16 birimlik işin iptal edilmesi vs. 48 birimlik işin iptal edilmesi gibi). Gerisi, Nvidia driver üstünde oynama yaparak, benim yazdığım kodu benim yazdığım şekilde değilde GPU'nun daha iyi çalıştırabileceği şekle sokmaya çalışıyor Kepler ile.

    Diğer eski Fermi tabanlı Nvidia GPU'lar için, OpenCL uygulaması onlara özel yazılmadığı için, Nvidia'nın kendi kartlarında bile OpenCL'i Cuda kadar verimli kılmaya çalışmadığı için sorun yaşıyorlar genelde.

    Vegas +7970 ile sorunsuz kullananlar var, yerine göre sorun yaşayabilenler de var. Vegas üstünde çalışılacaksa AMD biraz daha iyi seçim olabilir.

    Alıntıları Göster
    AMD 32 bit doku biçimlerini işlemede ve genel olarak bütün bellek aktarımlarında daha güvenilirdir, Nvidia'nın ise 32 bit ve 64 bit doku işlemleri daha hızlıdır. Bellek değiş tokuş "doku karma" işlemlerinde ise AMD, Nvidia'yı 1.5-2.5 katı kadar aşar.
    Nvidia alacaksanız hız aşırtma ile uğraşmazsınız. Kart zaten hız aşırtılmıştır. Konsol çevirisi oyunları belli çözünürlüğe kadar yüksek fps ile takılma olmadan oynarsınız. AMD alırsanız yüksek fps değil, yüksek filtre performansı ve görüntü kalitesi bulursunuz. 3gb vram ile seçenekler ve filtreler için Nvidia kartlardan daha düşük bellek alanı kullanır.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Mete Can Karahasan

    AMD alırsanız yüksek fps değil, yüksek filtre performansı ve görüntü kalitesi bulursunuz. 3gb vram ile seçenekler ve filtreler için Nvidia kartlardan daha düşük bellek alanı kullanır.

    Bunu biraz açar mısın...
  • Amdnin gcn açısından büyük artısı var. Bu mimari ile 32bitte daha iyi videolar işleyebiliyor + fiyatı over clock potansiyeli var. Telde olduğum için detayları yazamıyorum isteyen için yazarım pc de
  • Mete Can Karahasan kullanıcısına yanıt
    demek nvidia alan hız aşırtma ile uğraşmaz, kart zaten hız aşırtılmıştır.asdasdasgdfg koptum burdan sonrasını okumuyorum bile
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Abazzers

    demek nvidia alan hız aşırtma ile uğraşmaz, kart zaten hız aşırtılmıştır.asdasdasgdfg koptum burdan sonrasını okumuyorum bile

    O arkadaş bulaşma yıllardır öyle değişmedi. Azılı bir AMD savunucusudur. AMD nin daha az ram kullandığını söylüyor ama testlerde böyle bir durum yok. Az dediği ram ne kadar az? Kendisi geçerli tablolarla beni utandırırsa sevinirim. Ayrıca Nvidia alan oc yapmaz demek epic fail olmuş.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Abazzers

    demek nvidia alan hız aşırtma ile uğraşmaz, kart zaten hız aşırtılmıştır.asdasdasgdfg koptum burdan sonrasını okumuyorum bile
    Sanırım sayende sorumda belirttiğim ve belirtmediğim her noktaya ziyadesiyle cevap almış oldum, çok teşekkürler

    Burada sormadığım ama aklıma takılan bazı noktalar vardı; Stream Processor sayısının fazlalığına rağmen GTX680'nin GTX580'e göre geride kaldığı testler gibi, AMD'nin bazı testlerde dalga geçercesine Nvidia muadilini geride bırakması gibi (yanlış anlaşılmasın taraf tutma gibi değil, zira şu ana kadar hep Nvidia kullandım), testleri görmeme rağmen herkesin Nvidia'da CUDA gibi bir artı var diyince anlam verememem gibi, bunlarla ilgili kafamda soru işareti kalmamış oldu, bilhassa bakkaldan ekmek alma örneğini beğendim

    Dediğim gibi acelem henüz olmadığından ve tek monitör 1080p kullandığımdan, 2 yıl kadar GTX560 Ti ile idare edebilmişsem, 7970 GHz edition bile benim için oldukça iyi bir güncelleme olacaktır. Gene de AMD 9000 serisini bekleyip (sanırım kasım ayı gibi çıkacak) 2014 başlarında SSD + ekran kartı şeklinde bir güncelleme yapacağım. Tabi bu sefer mart ayında yeni Nvidia serisi geliyor diyip sonu olmayan bir bekleyişte bulmazsam kendimi




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Aeronatis

    Sanırım sayende sorumda belirttiğim ve belirtmediğim her noktaya ziyadesiyle cevap almış oldum, çok teşekkürler

    Burada sormadığım ama aklıma takılan bazı noktalar vardı; Stream Processor sayısının fazlalığına rağmen GTX680'nin GTX580'e göre geride kaldığı testler gibi, AMD'nin bazı testlerde dalga geçercesine Nvidia muadilini geride bırakması gibi (yanlış anlaşılmasın taraf tutma gibi değil, zira şu ana kadar hep Nvidia kullandım), testleri görmeme rağmen herkesin Nvidia'da CUDA gibi bir artı var diyince anlam verememem gibi, bunlarla ilgili kafamda soru işareti kalmamış oldu, bilhassa bakkaldan ekmek alma örneğini beğendim

    Dediğim gibi acelem henüz olmadığından ve tek monitör 1080p kullandığımdan, 2 yıl kadar GTX560 Ti ile idare edebilmişsem, 7970 GHz edition bile benim için oldukça iyi bir güncelleme olacaktır. Gene de AMD 9000 serisini bekleyip (sanırım kasım ayı gibi çıkacak) 2014 başlarında SSD + ekran kartı şeklinde bir güncelleme yapacağım. Tabi bu sefer mart ayında yeni Nvidia serisi geliyor diyip sonu olmayan bir bekleyişte bulmazsam kendimi
    yalnız bu amd yeni serileri çok geç geliyor Kasım nedir yahu?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: rubenmartin

    yalnız bu amd yeni serileri çok geç geliyor Kasım nedir yahu?

    Evet, mart - mayıs arası Nvidia çıkarttı kartları, AMD'yi görelim derken kasım olacak, sonra iş bir dahaki Nvidia'yı da görelime kalabilir
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.