Şimdi Ara

Normalden yüksek amper akü takmak zarar verir mi ? (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
89
Cevap
4
Favori
158.338
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • ''Yine de ben trafo getireceğim diyorsan , evde çamaşır makinesi çalıştırabilen prizde cep telefonunu şarj etme. :) ''

    Vallah Allah şükür aklımı peynir ekmekle yemedim.Evi yakma (Şayet sigortalar ve ya tesisatta bir sorun varsa) ya da şarj aletini bozma gibi bir amacım olursa

    denerim.

    Dediğiniz gibi hatalıyım siz akım yazdınız şimdi bu kadar öz güvenin sonunda tekrar okuyunca hatalı olduğumu anladım.

    Siz akım dediniz ama ben voltaj olarak düşündüm.Kusura bakmayın

    Şu an ben:




  • quote:

    Orijinalden alıntı: muhsin kamer

    Bu tip aküleri 2-3 yıl kullanırsınız. Mutlu - varta -bosch yuasa tip aküleri 5 yıl kullanabilirsiniz. Deneyimle sabit. Ucuz markasız aküleri aldık 2-3 yıl kullanamadık. Amperleri doğru çıkmıyor vs.. vs...

    hayatının en büyük hatasını yaptın. Ben 3 ay önce aldım. Şuanda farklı marka yeni bir akü almak zorunda kaldım. Evet ucuz ama malesefe peşpara etmez. Geçenlerde bir arkadaşımda aynı şeyi söyledi. Biraz fazla verseydin de mutlu alsaydın.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: alpernbugra

    - Motorun çalışmadığı ve soğuk olduğu durumda ölçüm yaptığınızda akü kutup başından 12.6 Volt değer okumalısınız.(%100 dolu) 12.2 Voltun altına düştüğünde motoru hala çalıştırabilse bile akü artık yaşlanmış demektir.

    - Rölantide çalışırken tüm yükler kapalı iken 14.2-14.4 Volt arası gerilim okumanız gerekir.

    - Rölantide çalışırken klima(en üst fan hızında), arka cam ısıtıcı ve farları açın tekrar gerilim ölçün yaklaşık 13,8 Volt gerilim okumanız gerekir.

    - Motor çalışırken devri 3000 d/dak seviyelerine yükseltin kutup başından okuduğunuz gerilim 14.4 Voltta üstten sınırlanmalıdır. Daha üst değerlere çıkıyorsa konjektör arızanız vardır.

    Alternatörünüz yukarda verdiğim sınırlar içerisinde çalışıyorsa bir problemi yok demektir.

    - Eski aküyü götürdüğünüzde bir miktar indirim alırsınız.

    - 55 Amper akü yerine 60 Amper akü takmak araca zarar vermez.

    Saygılar...

    Peki hocam marş basma esnasinda kaç volta kadar düşmesi normal?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • 60 amper almakla iyi yapmışsın, bende 100 tl ye eas marka aldım, inci mutlu 130 tl idi hepsi 2 yıl garantili,fazla fiyat farkı yok aslında.almısken iyisini almak lazım , yolda kalınca incelemedim fazla.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Combalac


    quote:

    Orijinalden alıntı: alpernbugra

    - Motorun çalışmadığı ve soğuk olduğu durumda ölçüm yaptığınızda akü kutup başından 12.6 Volt değer okumalısınız.(%100 dolu) 12.2 Voltun altına düştüğünde motoru hala çalıştırabilse bile akü artık yaşlanmış demektir.

    - Rölantide çalışırken tüm yükler kapalı iken 14.2-14.4 Volt arası gerilim okumanız gerekir.

    - Rölantide çalışırken klima(en üst fan hızında), arka cam ısıtıcı ve farları açın tekrar gerilim ölçün yaklaşık 13,8 Volt gerilim okumanız gerekir.

    - Motor çalışırken devri 3000 d/dak seviyelerine yükseltin kutup başından okuduğunuz gerilim 14.4 Voltta üstten sınırlanmalıdır. Daha üst değerlere çıkıyorsa konjektör arızanız vardır.

    Alternatörünüz yukarda verdiğim sınırlar içerisinde çalışıyorsa bir problemi yok demektir.

    - Eski aküyü götürdüğünüzde bir miktar indirim alırsınız.

    - 55 Amper akü yerine 60 Amper akü takmak araca zarar vermez.

    Saygılar...

    Peki hocam marş basma esnasinda kaç volta kadar düşmesi normal?

    Marş esnasındaki en düşük gerilimi okumanız biraz zordur net bir değer vermekte doğru değil çünkü aracın dizel veya benzinli olmasından tutunda batarya sıcaklığına kadar etki eden çok parametre var, marş motoru çalıştığı esnada olması gerektiği gibi ses çıkarıyorsa yani yavaş dönmüyorsa normaldir. Yük bindirmeli tip voltmetreler ile daha sağlıklı ölçüm yapılabilir, ancak marş motoru ilk çalışma anından motor ateşlenene kadar geçen süre boyunca sürekli sabit akım çekmeyeceğinden bir değer vermek doğru olmaz.

    Saygılar....




  • Yıllarca ses sistemleri ile uğraşmış biri olarak şunu söyleyebilirim:

    Hiçbirşey olmaz.

    72 amperlik akü de taksanız, 60 amper akü de taksanız, 55 amper akü de taksanız ihtiyaç halinde aynı akımı çekeceksiniz. Şarj dinamonuz da çektiğiniz bu aynı akımı yerine koyacak. 55 amper akü ile motor kapalı yarım saat müzik dinlerseniz (atıyorum) akünüzün yarısı boşalacak ve şarj dinamonuz bunu bir saatte yerine koyacak. 72 amper akü takarsanız akünüzün %40'ı boşalacak ancak boşalan miktar 55 amper akü kullandığınız zamanki ile aynı. Şarj dinamonuz gene bunu bir saatte yerine koyacak. Ancak ne de olsa 72 amper aküm var deyip, daha uzun süre motor kapalı akü sömürüsü yaparsanız, marş bastığınızda şarj dinamonuz bunu yerine daha uzun sürede koyacak. Dolayısı ile daha uzun süre çalışacak. Tek fark budur. Başka bir fark yoktur.

    Kabloların kısa devre yapma konusuna gelince: Bir kabloyu kızartma yapmak için 40 amper akü ile 72 amper akü arasında ciddi bir fark yoktur. İkisi de 0 AWG baş parmağım kalınlığında kabloları bile kızartma yapabilir. Burada görev sigortada. Otomobilin orjinal sigorta tesisatı bir kısa devre durumunda kablo yanmadan sigortanın atacağı şekilde dizayn edilmiştir zaten. Siz 72 amper akü de taksanız, 40 amper akü de taksanız durum değişmez. serçe parmağım kalınlığında bir kabloya 60 amper sigorta atan üretici, müzik setine giden kabloya 10 amper sigorta atar. Çünkü müzik setine giden ince kablo kısa devre yaparsa ve orada 10 değil atıyorum 30 amper sigorta olursa, sigorta atmadan kablo yanacaktır. O yüzden orada 10 amper sigorta vardır. Üretici bunların hepsini test etmiş ve düzgün çalışacağından emindir. Sizin aküyü 72 ampere çıkarmanız tesisatta bir değişiklik ihtiyacı doğurmaz.

    Ancak dediğim gibi, daha yüksek kapasiteli akü aldınız diye araç çalışmıyorken daha uzun süre kullanım yapmaktan mümkün olduğunca çekinin. Gene bir şey olmaz da, üretici amaçlarının çok dışına çıkmamış olmak içinizi rahat tutmanızı sağlar.




  • Automobilista kullanıcısına yanıt
    Buyrun benim broadway aracımda bulabilirseniz 12 volt 200 amperlik bir aküyü test edelim valla araç bundan son derece memnun kalır cayır cayır marş basar.

    Yüksek amperli akünün araca hiç ama hiç bir zararı yoktur çünkü siz amper meselesini yanlış anlıyor ve yorumluyorsunuz. Akü kendi kuvvetince arabaya amper vermez, araba ve donanımları ihtiyacı olanını aküden "çeker". Akü 12 volt olduktan sonra ister 40 amper tak ister 400 amper tak, zaten o amper dediğin aslında Ah'dir yani akünün bir saatte verebileceği sabit akım değeridir. Şimdi evlerimizdeki tesisat 30-40 amper kaldırabiliyor, o zaman 40 amperlik tesisat 1-2 amper isteyen cihazları yakıyor mu? O cihaz 40 amperlik tesisattan ihtiyacı olanı alıyor. Mesele voltajda bitiyor burada kardeşim.

    Sanıldığının aksine alternatöre de bir zararı yoktur, alternatör gönderebildiği akımı gönderir akü çok yüksek kapasiteliyse bundan tam olarak faydalanamaz ve tam dolmayabilir, yani yüksek amperli akünün arabaya değil kendine zararı olabilir, bakın olur demiyorum olabilir. 50 Ah orijinal akülü bir araca 75 Ah takarsanız o akü yine dolar ama daha geç dolar, çok kısa mesafelerde kullanılan araçta akünün ömrü daha erken bitebilir. Durum budur, saygılar selamlar.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Kerosen

    - Motorun çalışmadığı ve soğuk olduğu durumda ölçüm yaptığınızda akü kutup başından 12.6 Volt değer okumalısınız.(%100 dolu) 12.2 Voltun altına düştüğünde motoru hala çalıştırabilse bile akü artık yaşlanmış demektir.

    - Rölantide çalışırken tüm yükler kapalı iken 14.2-14.4 Volt arası gerilim okumanız gerekir.

    - Rölantide çalışırken klima(en üst fan hızında), arka cam ısıtıcı ve farları açın tekrar gerilim ölçün yaklaşık 13,8 Volt gerilim okumanız gerekir.

    - Motor çalışırken devri 3000 d/dak seviyelerine yükseltin kutup başından okuduğunuz gerilim 14.4 Voltta üstten sınırlanmalıdır. Daha üst değerlere çıkıyorsa konjektör arızanız vardır.

    Alternatörünüz yukarda verdiğim sınırlar içerisinde çalışıyorsa bir problemi yok demektir.

    - Eski aküyü götürdüğünüzde bir miktar indirim alırsınız.

    - 55 Amper akü yerine 60 Amper akü takmak araca zarar vermez.

    Saygılar...

    Hocam aracın orjinal aküsü 60ah 640a CCA değeri gösteriyor. Biz 60ah olmak üzere 540a CCA değeri olan akü taksak sıkıntı olur mu? Varta'nın mesela uygun fiyatlı 640a CCA değerli aküsü yok 60ah skalası içinde.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: programmer_onur


    quote:

    Orijinalden alıntı: Kerosen

    - Motorun çalışmadığı ve soğuk olduğu durumda ölçüm yaptığınızda akü kutup başından 12.6 Volt değer okumalısınız.(%100 dolu) 12.2 Voltun altına düştüğünde motoru hala çalıştırabilse bile akü artık yaşlanmış demektir.

    - Rölantide çalışırken tüm yükler kapalı iken 14.2-14.4 Volt arası gerilim okumanız gerekir.

    - Rölantide çalışırken klima(en üst fan hızında), arka cam ısıtıcı ve farları açın tekrar gerilim ölçün yaklaşık 13,8 Volt gerilim okumanız gerekir.

    - Motor çalışırken devri 3000 d/dak seviyelerine yükseltin kutup başından okuduğunuz gerilim 14.4 Voltta üstten sınırlanmalıdır. Daha üst değerlere çıkıyorsa konjektör arızanız vardır.

    Alternatörünüz yukarda verdiğim sınırlar içerisinde çalışıyorsa bir problemi yok demektir.

    - Eski aküyü götürdüğünüzde bir miktar indirim alırsınız.

    - 55 Amper akü yerine 60 Amper akü takmak araca zarar vermez.

    Saygılar...

    Hocam aracın orjinal aküsü 60ah 640a CCA değeri gösteriyor. Biz 60ah olmak üzere 540a CCA değeri olan akü taksak sıkıntı olur mu? Varta'nın mesela uygun fiyatlı 640a CCA değerli aküsü yok 60ah skalası içinde.

    60 Ah için 640 A CCA değeri variyorsa akünün AGM tipi olma ihtimali yüksektir. Araç nedir, kaç model, start-stop var mı?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: mbulur


    quote:

    Orijinalden alıntı: programmer_onur


    quote:

    Orijinalden alıntı: Kerosen

    - Motorun çalışmadığı ve soğuk olduğu durumda ölçüm yaptığınızda akü kutup başından 12.6 Volt değer okumalısınız.(%100 dolu) 12.2 Voltun altına düştüğünde motoru hala çalıştırabilse bile akü artık yaşlanmış demektir.

    - Rölantide çalışırken tüm yükler kapalı iken 14.2-14.4 Volt arası gerilim okumanız gerekir.

    - Rölantide çalışırken klima(en üst fan hızında), arka cam ısıtıcı ve farları açın tekrar gerilim ölçün yaklaşık 13,8 Volt gerilim okumanız gerekir.

    - Motor çalışırken devri 3000 d/dak seviyelerine yükseltin kutup başından okuduğunuz gerilim 14.4 Voltta üstten sınırlanmalıdır. Daha üst değerlere çıkıyorsa konjektör arızanız vardır.

    Alternatörünüz yukarda verdiğim sınırlar içerisinde çalışıyorsa bir problemi yok demektir.

    - Eski aküyü götürdüğünüzde bir miktar indirim alırsınız.

    - 55 Amper akü yerine 60 Amper akü takmak araca zarar vermez.

    Saygılar...

    Hocam aracın orjinal aküsü 60ah 640a CCA değeri gösteriyor. Biz 60ah olmak üzere 540a CCA değeri olan akü taksak sıkıntı olur mu? Varta'nın mesela uygun fiyatlı 640a CCA değerli aküsü yok 60ah skalası içinde.

    60 Ah için 640 A CCA değeri variyorsa akünün AGM tipi olma ihtimali yüksektir. Araç nedir, kaç model, start-stop var mı?

    Hocam araç Peugeot 208. Benzinli. Start Stop YOK. Üzerinde fabrikasyon olarak gelen ve Türkiye'de bulunmayan FIAMM 60ah 640A (EN) 12V akü var. Ustaya sordum. Varta önerdi ama Silver serisi dahil form-factor (ebat) olarak Varta'ların hepsi 60ah ise maksimum 540a CCA şeklinde satılıyor. Açıkçası çıkmaza girdim.

    Varta modellerini şuradaki listeden inceledim ama ne kadar doğru ve günceldir emin değilim.
    http://www.sirinleraku.com/?varta-aku-fiyatlari,62



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi programmer_onur -- 13 Aralık 2017; 18:44:31 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: programmer_onur

    quote:

    Orijinalden alıntı: mbulur


    quote:

    Orijinalden alıntı: programmer_onur


    quote:

    Orijinalden alıntı: Kerosen

    - Motorun çalışmadığı ve soğuk olduğu durumda ölçüm yaptığınızda akü kutup başından 12.6 Volt değer okumalısınız.(%100 dolu) 12.2 Voltun altına düştüğünde motoru hala çalıştırabilse bile akü artık yaşlanmış demektir.

    - Rölantide çalışırken tüm yükler kapalı iken 14.2-14.4 Volt arası gerilim okumanız gerekir.

    - Rölantide çalışırken klima(en üst fan hızında), arka cam ısıtıcı ve farları açın tekrar gerilim ölçün yaklaşık 13,8 Volt gerilim okumanız gerekir.

    - Motor çalışırken devri 3000 d/dak seviyelerine yükseltin kutup başından okuduğunuz gerilim 14.4 Voltta üstten sınırlanmalıdır. Daha üst değerlere çıkıyorsa konjektör arızanız vardır.

    Alternatörünüz yukarda verdiğim sınırlar içerisinde çalışıyorsa bir problemi yok demektir.

    - Eski aküyü götürdüğünüzde bir miktar indirim alırsınız.

    - 55 Amper akü yerine 60 Amper akü takmak araca zarar vermez.

    Saygılar...

    Hocam aracın orjinal aküsü 60ah 640a CCA değeri gösteriyor. Biz 60ah olmak üzere 540a CCA değeri olan akü taksak sıkıntı olur mu? Varta'nın mesela uygun fiyatlı 640a CCA değerli aküsü yok 60ah skalası içinde.

    60 Ah için 640 A CCA değeri variyorsa akünün AGM tipi olma ihtimali yüksektir. Araç nedir, kaç model, start-stop var mı?

    Hocam araç Peugeot 208. Benzinli. Start Stop YOK. Üzerinde fabrikasyon olarak gelen ve Türkiye'de bulunmayan FIAMM 60ah 640A (EN) 12V akü var. Ustaya sordum. Varta önerdi ama Silver serisi dahil form-factor (ebat) olarak Varta'ların hepsi 60ah ise maksimum 540a CCA şeklinde satılıyor. Açıkçası çıkmaza girdim.

    Varta modellerini şuradaki listeden inceledim ama ne kadar doğru ve günceldir emin değilim.http://www.sirinleraku.com/?varta-aku-fiyatlari,62

    Sulu starter akü olarak 242*175*190 ebatlarında yani 60 Ah akü ebadında 640 A CCA değerine sahip akü yoktur. 640 A CCA değerine ancak 72 - 75 Ah değerinde akülerde bulmak mümkündür, yerli akülerde İnci, Mutlu ve onun yan markası olan Çelik aküde bulursunuz. İncinin yan markası olan Hugel akünün 72 Ah liğinin CCA değeri 600 dür yani yan markaların 72'liklerinde bile 640 CCA olmayabiliyor. Varta'nın 74 Ah E11 Blue Dynamic tipinin bile CCA değeri 680 A. 70 - 75 Ak akülerin eni 60'lıklara göre büyüktür. 60 Ah liğin eni 242 milimken 70 - 75 Ah'liklerin eni 272 milimdir yani 3 santim saha enlidir ve sizin aracın akü yuvasına rahat uymayabilir.

    Bu kadar açıklamadan sonra gelelim sizin akünün nasıl 60 Ah ve 640 A CCA değerinin olduğuna.

    Sizin araçta normal sulu akü yani starter akü yok. Aracınızdaki akü start - stoplu araçlar için üretilmiş bir akü var. Start - Stop sistemine sahip araçlar için iki tipte akü üretiliyor bunlar:

    1)AGM tip akü. Bu akü start - stoplu sistemler için üretilen en kaliteli ve dolayısıyla da en pahalı aküdür. Derin deşarj olabilme özelliğine sahip AGM aküler aynı zamanda yüksek CCA değerlerine sahiptir. 60 Ah'lik bir akü için 640 ile 680 A aracında CCA değerine sahiptir. Bu aküde akü asidi özel cam elyaflarına emdirilmiştir, maliyeti daha pahalı ve ömrü daha uzun aküdür.

    2)EFB tip akü. Start - Stop sistemine sahip ucuz araçlar için üretilmiş akülerdir. Derin deşarja uygun değillerdir, ancak standart akülere göre daha uzun ömüre ve daha hızlı şarj olabilme kapasitesine sahiptirler. Ancak bu akülerin CCA değerleri standart akülerden pek farklı değildir. 60 Ah lik standart akünün CCA değeri 540 iken bu tip akülerde 60 Ah lik bir akü için CCA değeri 560 civarıdır.

    Sizin ne yapacağınıza gelirsek, ya gidip 60 Ah'lik bir AGM akü alacaksınız. Varta'nın D52 tipi 60 Ah'lik aküsü standart 242*175*190 ölçülere sahip ve 680 A CCA değeri var. Ancak bu akü pahalıdır, piyasada 520 TL'ye satılıyor.

    Üretici linki:https://www.tr.varta-automotive.com/tr-tr/urunler/varta-silver-dynamic-agm/560-901-068

    Yada start stop kullanmıyorsanız ve aracınızda start stop yoksa standar 60 Ah 540 A CCA değerine sahip bir akü alacaksanız ve kullanacaksınız. Benzinli 1.6 litrelik bir araç için 540 A CCA çok fazla bile. 60 Ah 540 A CCA bir akü takarsanız hiçbir sıkıntı yaşamadan kullanırsınız.

    Kalitesinden dolayı size yerli olarak İnci aküyü tavsiye ederim. Magneti Marelli akü de alabilirsiniz o da İnci akü üretimidir. Mutlu akü almanızı tavsiye etmem, geçmişte oldukça kaliteli üretim yapan Mutlu akü son 10 yılda özellikle de yabancılara satıldıktan sonra kalitesini çok düşürdü, genellikle 3 yıldan daha az dayanıyor ve fiyat olarak en yükseklerde. Yerli olarak Yiğit aküyü de tavsiye etmiyorum, fiyatı yerli bilindik markalardan daha uygun olsa bile Yiğit akü garanti süresi olan 2 yılı tamamladıktan çok kısa bir süre sonra ömrünü tamamlıyor. Markası bilindik yerli aküler içinde en kalitesizi Yiğit akü.

    Piyasada markası ne olduğu bilinmez merdiven altı üretim aküleri almayın. Merdiven altı üretimler genellikle üzerlerinde yazdıkları değerleri vermezler, kapasiteleri açıklanandan daha düşüktür.

    Son olarak hangi aküyü alırsanız alın yeni üretim tarihli olmasına çok dikkat edin. İster ithal akü olsun ister yerli üretim tarihinden sonra 6 aydan daha fazla geçmiş aküyü almayın. Piyasa deyimiyle yatık akü almayın. İnci akü gibi yerli akü alacak olursanız Türkiye'de üretildiğinden ve yeni tarihlisi kolay bulunabildiğinden ana bayiye gidin ve 1 ay ve daha yeni akü alın.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi mbulur -- 15 Aralık 2017; 11:8:22 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: mbulur


    quote:

    Orijinalden alıntı: programmer_onur

    quote:

    Orijinalden alıntı: mbulur


    quote:

    Orijinalden alıntı: programmer_onur


    quote:

    Orijinalden alıntı: Kerosen

    - Motorun çalışmadığı ve soğuk olduğu durumda ölçüm yaptığınızda akü kutup başından 12.6 Volt değer okumalısınız.(%100 dolu) 12.2 Voltun altına düştüğünde motoru hala çalıştırabilse bile akü artık yaşlanmış demektir.

    - Rölantide çalışırken tüm yükler kapalı iken 14.2-14.4 Volt arası gerilim okumanız gerekir.

    - Rölantide çalışırken klima(en üst fan hızında), arka cam ısıtıcı ve farları açın tekrar gerilim ölçün yaklaşık 13,8 Volt gerilim okumanız gerekir.

    - Motor çalışırken devri 3000 d/dak seviyelerine yükseltin kutup başından okuduğunuz gerilim 14.4 Voltta üstten sınırlanmalıdır. Daha üst değerlere çıkıyorsa konjektör arızanız vardır.

    Alternatörünüz yukarda verdiğim sınırlar içerisinde çalışıyorsa bir problemi yok demektir.

    - Eski aküyü götürdüğünüzde bir miktar indirim alırsınız.

    - 55 Amper akü yerine 60 Amper akü takmak araca zarar vermez.

    Saygılar...

    Hocam aracın orjinal aküsü 60ah 640a CCA değeri gösteriyor. Biz 60ah olmak üzere 540a CCA değeri olan akü taksak sıkıntı olur mu? Varta'nın mesela uygun fiyatlı 640a CCA değerli aküsü yok 60ah skalası içinde.

    60 Ah için 640 A CCA değeri variyorsa akünün AGM tipi olma ihtimali yüksektir. Araç nedir, kaç model, start-stop var mı?

    Hocam araç Peugeot 208. Benzinli. Start Stop YOK. Üzerinde fabrikasyon olarak gelen ve Türkiye'de bulunmayan FIAMM 60ah 640A (EN) 12V akü var. Ustaya sordum. Varta önerdi ama Silver serisi dahil form-factor (ebat) olarak Varta'ların hepsi 60ah ise maksimum 540a CCA şeklinde satılıyor. Açıkçası çıkmaza girdim.

    Varta modellerini şuradaki listeden inceledim ama ne kadar doğru ve günceldir emin değilim.http://www.sirinleraku.com/?varta-aku-fiyatlari,62

    Sulu starter akü olarak 242*175*190 ebatlarında yani 60 Ah akü ebadında 640 A CCA değerine sahip akü yoktur. 640 A CCA değerine ancak 72 - 75 Ah değerinde akülerde bulmak mümkündür, yerli akülerde İnci, Mutlu ve onun yan markası olan Çelik aküde bulursunuz. İncinin yan markası olan Hugel akünün 72 Ah liğinin CCA değeri 600 dür yani yan markaların 72'liklerinde bile 640 CCA olmayabiliyor. Varta'nın 74 Ah E11 Blue Dynamic tipinin bile CCA değeri 680 A. 70 - 75 Ak akülerin eni 60'lıklara göre büyüktür. 60 Ah liğin eni 242 milimken 70 - 75 Ah'liklerin eni 272 milimdir yani 3 santim saha enlidir ve sizin aracın akü yuvasına rahat uymayabilir.

    Bu kadar açıklamadan sonra gelelim sizin akünün nasıl 60 Ah ve 640 A CCA değerinin olduğuna.

    Sizin araçta normal sulu akü yani starter akü yok. Aracınızdaki akü start - stoplu araçlar için üretilmiş bir akü var. Start - Stop sistemine sahip araçlar için iki tipte akü üretiliyor bunlar:

    1)AGM tip akü. Bu akü start - stoplu sistemler için üretilen en kaliteli ve dolayısıyla da en pahalı aküdür. Derin deşarj olabilme özelliğine sahip AGM aküler aynı zamanda yüksek CCA değerlerine sahiptir. 60 Ah'lik bir akü için 640 ile 680 A aracında CCA değerine sahiptir. Bu aküde akü asidi özel cam elyaflarına emdirilmiştir, maliyeti daha pahalı ve ömrü daha uzun aküdür.

    2)EFB tip akü. Start - Stop sistemine sahip ucuz araçlar için üretilmiş akülerdir. Derin deşarja uygun değillerdir, ancak standart akülere göre daha uzun ömüre ve daha hızlı şarj olabilme kapasitesine sahiptirler. Ancak bu akülerin CCA değerleri standart akülerden pek farklı değildir. 60 Ah lik standart akünün CCA değeri 540 iken bu tip akülerde 60 Ah lik bir akü için CCA değeri 560 civarıdır.

    Sizin ne yapacağınıza gelirsek, ya gidip 60 Ah'lik bir AGM akü alacaksınız. Varta'nın D52 tipi 60 Ah'lik aküsü standart 242*175*190 ölçülere sahip ve 680 A CCA değeri var. Ancak bu akü pahalıdır, piyasada 520 TL'ye satılıyor.

    Üretici linki:https://www.tr.varta-automotive.com/tr-tr/urunler/varta-silver-dynamic-agm/560-901-068

    Yada start stop kullanmıyorsanız ve aracınızda start stop yoksa standar 60 Ah 540 A CCA değerine sahip bir akü alacaksanız ve kullanacaksınız. Benzinli 1.6 litrelik bir araç için 540 A CCA çok fazla bile. 60 Ah 540 A CCA bir akü takarsanız hiçbir sıkıntı yaşamadan kullanırsınız.

    Kalitesinden dolayı size yerli olarak İnci aküyü tavsiye ederim. Magneti Marelli akü de alabilirsiniz o da İnci akü üretimidir. Mutlu akü almanızı tavsiye etmem, geçmişte oldukça kaliteli üretim yapan Mutlu akü son 10 yılda özellikle de yabancılara satıldıktan sonra kalitesini çok düşürdü, genellikle 3 yıldan daha az dayanıyor ve fiyat olarak en yükseklerde. Yerli olarak Yiğit aküyü de tavsiye etmiyorum, fiyatı yerli bilindik markalardan daha uygun olsa bile Yiğit akü garanti süresi olan 2 yılı tamamladıktan çok kısa bir süre sonra ömrünü tamamlıyor. Markası bilindik yerli aküler içinde en kalitesizi Yiğit akü.

    Piyasada markası ne olduğu bilinmez merdiven altı üretim aküleri almayın. Merdiven altı üretimler genellikle üzerlerinde yazdıkları değerleri vermezler, kapasiteleri açıklanandan daha düşüktür.

    Son olarak hangi aküyü alırsanız alın yeni üretim tarihli olmasına çok dikkat edin. İster ithal akü olsun ister yerli üretim tarihinden sonra 6 aydan daha fazla geçmiş aküyü almayın. Piyasa deyimiyle yatık akü almayın. İnci akü gibi yerli akü alacak olursanız Türkiye'de üretildiğinden ve yeni tarihlisi kolay bulunabildiğinden ana bayiye gidin ve 1 ay ve daha yeni akü alın.

    Hocam öncelikle detaylı ve son derece aydınlatıcı mesajınız için çok teşekkür ederim. Gerçekten bir emek ortaya koyup yazmışsınız. Sağolun tekrar.

    Konuya gelirsek, aynen dediğiniz gibi, bende birkaç diğer Peugeot forumlarımda araştırma yaptığımda, aracın üzerinde fabrikasyon olarak gelen 60ah 640A CCA'lı FIAMM marka akünün Peugeot/Citroen (PSA) araçları için özel üretim olduğunu ve bu araç modellerin farklı donanım seviyelerinde Start-Stop olduğu için jenerik bir akü ürettirilip montaj edildiğini saptadım. Bende S&S yok dediğim gibi.

    Hocam akü tipleri ve spesifikasyonları üzerinden asıl soruya verdiğiniz yanıt önemliydi. Yani 60ah 540A CCA'lı akü sorun çıkarmaz dediniz. Bu bağlamda ben piyasada Varta D24 modelinin sıkça kullanıldığını gördüm. Blue Dynamic olarak da geçiyor. Öte yandan daha yüksek CCA değerine sahip 63ah 610A Varta D15 Silver serisi aküler de var belli ki daha kaliteli ama fiyatıda en az 50 lira daha pahalı sanırım. Zaten bana uygun aküler şu an 280-300 liradan aşağı değil. 1.5-2 senede nerdeyse 2 katına çıkmış tüm fiyatlar. Sizce D24 yeterli ve uygun mudur 540A CCA ile? Sonuçta Silver D15, Blue Dynamic D24 ve orjinal Fiamm akü hepsi sizin dediğiniz 242x190x175 ebatlarında olması lazım.

    Bir de forumda uzun bir anket konusu var. Orada sizin son 10 yılda kalitesini düşürdüğünü belirttiğiniz Mutlu ile kimi kesim tarafından sorun yaşattığı belirtilen Varta kafa kafaya gidiyor. Ama başlık 11 yıl önce açıldığı içim Mutlu'ya verilen oylar sizin dediğiniz gibi kalitesizleşme sürecinin dışında kalan oylar olabilir.

    Konusu burada;

    https://forum.donanimhaber.com/fb.asp?m=7896262

    Bir de üretim tarihi konusu dediğiniz gibi çok önemli. Varta ve diğer birçok markada marketteki ambalajlı ürünler gibi doğrudan üretim tarihi yazmıyor, adamlar şifreli ve karmaşık bir sırada hafta/ay ürün kodu vs. hepsini birleştirip yazıyor. Bu görünen bir bölümde ise bakarım ama usta kendi takacağı için (208'lerin akü montajı rezil derecede karmaşık, ECU sökülüyor falan) "korkma abi yeni be yaaaaa" diyebilirde kandırmak için.

    Tekrar teşekkür ederim. İlave tavsiyeniz olursa görmekten memnun olurum. Saygılarımla.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • 60 Amper Akü 45 50 55 Amper aküden ya daha ucuz yada aynı fiyat, biz akü satıyoruz biliyoruz, durum bu olunca, konacak yere sığıyorsa aynı fiyata azami e nfazla amper aküyü almak en iyisi, küçük aküler erken ömür tüketir.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • programmer_onur kullanıcısına yanıt
    Geçmişte ürünün fiyatını üretici belirliyordu, isterse gerçekten kaliteli ürün üretiyor ve üzerine istediği rakamı yazıp satıyordu. Şimdiyse ürünün kaça satacağını piyasa kendi belirliyor ve üretici bunun üzerinden üretim yapmak zorunda. Mutlu da buna bağlı olarak eskiden gerçekten kaliteli aküydü ve bu şekilde haklı olarak da bir ün yaptı. Ancak büyük oranda Türkiye iç piyasasına çalışması ve örneğin Varta, Yuasa vs gibi OEM ve üretim pazarına yerli araçlar hariç mal satamaması nedeniyle kalitesinden vazgeçerek ortalama standartta mal yapmaya başladı. Ayrıca günümüzde genellikle aracı alanla üç yıldan daha fazla kullanmıyor bundan dolayı akünün iki bilemeden üç yıl gitmesi yeterli görülüyor ve ona göre üretim yapılıyor.

    Ayrıca daha öncede yazdım, Mutlu geçtiğimiz yıllarda yabancılara satıldı yabancılar alınca kaliteyi daha da aşağıya düşürdüler. Şu an için sadece eski zamanının algısı üzerinden piyasada ismini devam ettiriyor.

    Paraya kıyıp Varta alabilirsiniz, gerçekten kaliteli aküdür. Ancak ithal ürün olması dolayısıyla yeni tarihlisini bulmak sorun oluyor. Piyasada üretim tarihi bir yıldan daha eski Varta akü dolu ve sorun genellikle bu yatık olarak alınan akülerden çıkıyor. Genellikle en yeni olarak bulacağınız Varta akü 6 ay civarıdır, 3 aylığını bulursanız çok şanslısınız demektir. Ayrıca Varta genellikle üretim tarihini garanti belgesine basıyor ve piyasada bu belgelerin tarihleriyle oynayanlar var.

    Ana bayisine giderek alacağınız 60 Ah 540 CCA değerine sahip yeni tarihli bir İnci aküden gerçekten memnun kalırsınız. En az 3 yıl kullanırsınız ki bu en azıdır genel olarak 5 yıl hizmet eder. Ayrıca Varta ithal ürün olmasından ötürü garanti konusunda sıkıntılıdır, genellikle "aşırı deşarja uğramış yada aşırı şarj görmüş" gibi sebeplerle garntiden ret yer. İnci garanti konusunda en rahat olanıdır, ana bayiye götürürsünüz ve büyük şehirlerde birden çok ana bayisi vardır, garanti işlemi hemen orada yapılır ve yeni akü aracınıza takılır. Öyle sökelim gönderelim 30 güne kadar bekleyelim, sonuç gelsin vs olmaz.

    Aracın üzerinde olması gerekenden daha büyük Ah değerine sahip akü takmanın aracınıza ağırlık yapmaktan, bütçenize zarar vermekten ve yuvasına çoğunlukla tam oturmayan bir akü takmaktan yani zarardan öte bir getirisi yoktur. Büyük akü genellikle merdiven altı üretim markalardan akü alındığında takılır, çünkü o aküler genellikle üzerinde yazan değeri vermediğinden daha büyük tipi alınır.




  • Ford benzinli araçlarına 56 A takıyor aracı aldığımdan beri düşük voltaj uyarısından bıktım. Sorun yok dediler defalarca servise götürdüm sonrasında 72 A taktım hiç düşük voltaj uyarısı almadım. Araçta elektrik tavan perdesinden, elektrikli bagaja ladar bir sürü ekipman var iken maliyet düşürmek için gidip 56 A takıyor.
  • Hocam merhaba. Geçen hafta başka bir sorun nedeniyle servise gitmek zorunda kalmıştım. Akü ölçümü de istemiştim. Mevcut 3.5 yıllık aküyü yeterli bulmayıp garantiden akünüzü değiştirdik dediler. Başta sevindim ama sonradan akıllıca düşününce bunun altından ne çıkacak acaba dedim. Taktıkları 63aH'lik Silver serisi Varta akü. Sıfırı 400 lira nerdeyse. Ama üst plastik kaplamanın sağ üst köşesine baktığımda 212A ibaresini gördüm. Yani Ocak 2012 üretimi gibi duruyor. Bu akünün çoktan ölmesi lazımdı ama çalışıyor. Ben sıfır zannettim ama şimdi şüphe var içimde. Bu arada eksi kutup başında da bir miktar sarı/beyaz oksitlenme var. Eskisinde yoktu. Galiba gres sürmeyi ihmal etmişler.



    Yorumunuzu bekliyorum saygılar. Araç Peugeot. Yer: Bursa.



     Normalden yüksek amper akü takmak zarar verir mi ?





     Normalden yüksek amper akü takmak zarar verir mi ?





     Normalden yüksek amper akü takmak zarar verir mi ?

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >




  • Gereksiz masraf olur hiç bi iyi yada kötü yanı olmaz

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Geçen ay bende 48 amperlik aküyü 70 amperle değiştirdim. 70 lik biraz büyük olduğu için yer sıkıntısı yaptı ama sorunu hallettim. Şimdi araç daha hızlı marş alıyor ve farlarda kısılma olmuyor.
  • programmer_onur kullanıcısına yanıt
    Varta akülerde sol üst köşede yada kutup başlarının orada sıcak presle yani akünün plastiği hafiften eritilerek örneğin 8A17 yazar, bu akünüzün 8 Ocak 2017 tarihinde üretildiğini belirtir. Yazdığınız kod akünün üretim tarihi değildir.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mbulur

    Varta akülerde sol üst köşede yada kutup başlarının orada sıcak presle yani akünün plastiği hafiften eritilerek örneğin 8A17 yazar, bu akünüzün 8 Ocak 2017 tarihinde üretildiğini belirtir. Yazdığınız kod akünün üretim tarihi değildir.


    Hocam bir daha bakayım ama plastik kabartma şeklinde, sağ üst köşede, (+) kutbunun hizasında 13 hane sonra 6 hane sonra 3 hane + harf şeklinde gidiyor. Forumda da yazıldığı gibi o 3 hane + harf üretim tarihi olarak bahsedilmiş başka başlıklarda. Bende 212A yazıyor. Tekrar resim çekip size atarım ama akü motora bağlı durumda olduğu için sadece üst yüzeyden fotoğraf alabiliyorum. Zaten yan gövdede veya alt yüzeyde yazmıyor değil mi?

    Bahsettiğim mesaj:
    https://forum.donanimhaber.com//mesaj/yonlen/114136072

    Önceki mesajımdaki resim şöyle idi zaten hocam:
     Normalden yüksek amper akü takmak zarar verir mi ?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi programmer_onur -- 5 Şubat 2018; 11:56:22 >
    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >




  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.