Şimdi Ara

NISSAN ALMERA KLÜBÜ (173. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
5 Misafir - 5 Masaüstü
5 sn
28.184
Cevap
201
Favori
1.718.927
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
8 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 171172173174175
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • 5 sene c3 dizel kullandım :)
    sıfır almıştım 110binde sattım çok memnundum araçtan.

    daha önce 2.el araç kullanmadığımdan servislere de tereddütle yaklaştığımdan öpülmemek için gidemiyorum servise. Yoksa güvenebileceğimiz insanlar olsa eski esnaflar olsa arabamızı emanet etsek. Bir arıza söylüyosun adam arıza geçene kadar parça değiştirip duruyor. O parçaların parasını kim ödüyor ben. Bunun hesabını yapmayan vicdansız adamlara birşey emanet etmekte zorlanıyorum. Kendi arızamı kendim tahmin edip spesifik olarak ona baktırmak daha makul çözümmüş gibi geliyor. İnsan davranış refleksleri çevrene göre oluşuyor yoksa doğuştan gelmiyor.
  • arkadaşlar siyah almera aracıma pasta cila yaptırmak istiyorum, istanbulda nereye gitmeliyim. bu iş için düşündüğüm maximum bütçe 150 civarı
  • quote:

    Orijinalden alıntı: vipmail123

    ÇÖY senin aracın 0-100'ü nasıl 8sn'de alıyor? Bu çok iddialı bir değer. Nitekim 106gti bile 0-100 hızlanmayı 8.7'de tamamlıyor.

    Bir video koyabilir misin?

    Bu arada ben OBD cihazımın özel 0-100 ölçüm metoduyla yaptım. Araçta iki kişi varken LPG ile 13-13.2 arasında çıktı.

    zaten videoda yayınlamak aklımda.bugünlerde ikinci viteste gaz yememe sorunu hızlanmama gibi durum var.sanırım aküyü sökünce lpg kalibrasyon ayarı bozuluyor.bu zavollide hergün yeni bir icat çıkarıyor başımıza.tam bakımlı problemsiz zamandaki ölçümüm bu değer.daha önce sende 5.6/100 değerine ulaşmıştın yakıtta yanılmıyorsam.aynı değeri yakalamak zor oluyor.ama tekrar yakalıyacağım en kısa zamanda.
    bu arada gelen sesi kontrol için kanala girdim.egzoz plastik takozları kopmuş.fren hortumunu sıyırmış az birşey.egzozcuya taktırdım sıfır bir tane.hala ses var gaza basınca.neyse ustama sordum telefonda egzoz ile katalitik arasında bağlantı sacı var,alt kısmı yıkadıysan yağı gitmiştir.motor esnemesinde yağsız yere sürtme yapıyor yağlayalım geçer dedi.bende alt kısmı özellikle sık yıkardım.umarım doğrudur.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: vipmail123

    quote:

    Orijinalden alıntı: mpp007
    ....Bakımları ihmal ettiğimi ben de biliyorum :). Ama vakit ayırmak kolay değil böyle şeylere gerçekten...Aslında aracı satıp dizel araç almak niyetindeyim ama bu kadar bakımsız bir halde bile bana sorun çıkarmayan bir aracı değiştirmenin mantıklı olmadığını düşünüp vazgeçiyorum...


    Böyle bir kullanım tarzıyla kesinlikle common-rail dizele yaklaşmayın. Enjektörleri ve turboyu kucağınıza alırsınız. Sizi görünce ikinci el araç almaktan bir kez daha korktum. :)

    sen ikinci el araç almaktan korkarsan bizim rokete binip kaçmamız lazım üstat.




  • Arkadaşlar debriyaj balatamı değiştireceğim. LUK almaya hiç niyetim yok. Aisin'e de sıcak bakmıyorum. Valeo alacağım. Ama Valeo'nun iki tipi var:

    98bg'lik Almeralara uyumlu Valeo balatanın kodu "826440" ve bu balata 1.6 109bg'lik P12 Primera ile de uyumlu.

    90bg'lik Almeralarınki ise P11 Primera ile uyumlu. İnternette gördüğüm kadarıyla da hep bu balata var.



    98bg'lik Almerası olan arkadaşlarım hangi Valeo balatayı kullandıklarını söyleyebilirlerse sevinirim.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: vipmail123

    Arkadaşlar debriyaj balatamı değiştireceğim. LUK almaya hiç niyetim yok. Aisin'e de sıcak bakmıyorum. Valeo alacağım. Ama Valeo'nun iki tipi var:

    98bg'lik Almeralara uyumlu Valeo balatanın kodu "826440" ve bu balata 1.6 109bg'lik P12 Primera ile de uyumlu.

    90bg'lik Almeralarınki ise P11 Primera ile uyumlu. İnternette gördüğüm kadarıyla da hep bu balata var.



    98bg'lik Almerası olan arkadaşlarım hangi Valeo balatayı kullandıklarını söyleyebilirlerse sevinirim.

    iki gün önce aldım valeo yu, diğer dükkanlar 150 ve üstü fiyat çekerken 115 liraya aksaray karakaşlardan aldım. ustam bir sıkıntı yaşamadığını söyledi, bende gayet memnunum debriyajım yumuşacık ve tam istediğim gibi kavrıyor. kodu bilmiyorum, sadece marka model belirterek aldım. ararsan sana yardımcı olacaklardır.
    edit tel no : 0212 587 8614



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi metin -- 4 Temmuz 2011; 23:01:50 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: vipmail123

    Arkadaşlar debriyaj balatamı değiştireceğim. LUK almaya hiç niyetim yok. Aisin'e de sıcak bakmıyorum. Valeo alacağım. Ama Valeo'nun iki tipi var:

    98bg'lik Almeralara uyumlu Valeo balatanın kodu "826440" ve bu balata 1.6 109bg'lik P12 Primera ile de uyumlu.

    90bg'lik Almeralarınki ise P11 Primera ile uyumlu. İnternette gördüğüm kadarıyla da hep bu balata var.



    98bg'lik Almerası olan arkadaşlarım hangi Valeo balatayı kullandıklarını söyleyebilirlerse sevinirim.

    biliyorsundur bende geçen yaz değişmiştim baskı-balatayı VALEO marka almış taktırmıştım.yetkili servis ve özel servisteki formen arkadaşlar da,Aksaray'da girip çıktığım sorduğum onca yedek parçacı da çıkıp hangi kod diye birşey sormadı bana.sadece diğer arkadaşın da dediği gibi model-yıl söylüyordum onlar çıkartıyordu.tek farklılık kutu renginde gördüm ben bazıları mavi kutu bazıları yeşil kutuydu.hatta formen arkadaşlar ısrarla yeşil kutu almamı söylemişlerdi ve öyle de yapmış yeşil kutu almıştım zaten.fakat ben bu durumu da ürünü aldığım yerdeki satıcıya sorduğumda aralarında hiç bir farkın olmadığını sadece paketlendiği ülkelerin farklı olmasından dolayı renk farkı olduğunu söylemişti ki her iki kutudaki ürünü de detaylı bir şekilde incelediğim de arada gerçekten de bir fark görmemiştim ama gene de yeşil kutuyu almaya özen gösterdim o da ayrı :))




  • Merhaba arkadaşlar aranıza yeni katılıyorum, sayın çöy
    foruma yazmış olduğunuz yazılarınızı ve paylaşımlarınızı takip ediyorum.Gerçekten konularla yakından ilgi alaka göstermenizden menmun kaldım.Bahsettiğiniz konulalarla ilgili liste hazırlıyorum.Size göndereceğim.
    Bende 2001 model otom.lpg'li almera var şu an 140.000 km'de son iki haftaya kadar araçtan hiç bir şikayetim olmamış ve sorun çıkarmamıştı.Bahsedeceğim konu ile ilgili bilgileri paylaşmak istiyorum.Aracımı akşam üstü parkettikten sonra ertesi gün çalıştırdığımda bir şeylerin ters gitmeye başladı.Rolenti düşük ve çekiş vitesine attığımda hafif silkelenme oluyor idi.Aracı daha önce götürdüğüm arkadaşıma götürdüm.Ateşleme sisteminde sorun çıktı.Bir adet buji ve bobin gitmiş.Değişimi yaptıktan sonra araç vitesdeyken silkelenme sorunu ortadan kalktı fakat aracı gaz ile sürerken çekişte hafif düşme ve performans kaybı oluyor.Araç dururken lpg'de gaza yüklendiğimizde devir normal yükseliyor, benzinde gaza yüklendiğimizde devir normal yükselmediği gibi kesiklik olmaktadır.Aracın benzin sisteminde olan bir sorun lpg'yide etkilediğini düşünüyoruz.Bunları incelerken monifolt üzerinde bulunan iki ince metal boruların birinden çıkan lastik hortumun bir ucunun boşta olduğunu farkettik.Yerini bulamadık.Gündüz ışığı ile yerini bulmaya çalışacağız.Benzin deposu pompasını söktük ve kontrol ettik.Hatta tank içindeki çökertme havuzu temiz idi.
    Yardımlarınız için şimdiden teşekkürler.

    Nissan Almera 2001 OV



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi samsun -- 5 Temmuz 2011; 0:19:28 >




  • s.a almeracı dostlar.çöy dünkü tavsiyene uydum ve egr valfini söktüm.tiner ile bir güzel temizledim bazı yerleri diş fırçasıyla temizledim en sonda tiner kurumamıştır dye kompresör ile hava tuttum.gaza yüklendiğimde öncekine oranla gecikme azaldı birde sabah soğuk havada titreme ve stop etme varmı ona bakıcam.bu arada aklıma bişey geldi çöy gaz kelebeğini söktüm temizledim manifoldu temizledim hava akış debimetresini söktüm değiştirdim en son egr valfini söküp temizledim.bundan sonra bi uygulama başlatalım parça sökümü esnasında adım adım resim eğer imkan varsa video ya alalım ve siteye ekleyelim belki bi faydamız dokunur
  • quote:

    Orijinalden alıntı: samsun

    Merhaba arkadaşlar aranıza yeni katılıyorum, sayın çöy
    foruma yazmış olduğunuz yazılarınızı ve paylaşımlarınızı takip ediyorum.Gerçekten konularla yakından ilgi alaka göstermenizden menmun kaldım.Bahsettiğiniz konulalarla ilgili liste hazırlıyorum.Size göndereceğim.
    Bende 2001 model otom.lpg'li almera var şu an 140.000 km'de son iki haftaya kadar araçtan hiç bir şikayetim olmamış ve sorun çıkarmamıştı.Bahsedeceğim konu ile ilgili bilgileri paylaşmak istiyorum.Aracımı akşam üstü parkettikten sonra ertesi gün çalıştırdığımda bir şeylerin ters gitmeye başladı.Rolenti düşük ve çekiş vitesine attığımda hafif silkelenme oluyor idi.Aracı daha önce götürdüğüm arkadaşıma götürdüm.Ateşleme sisteminde sorun çıktı.Bir adet buji ve bobin gitmiş.Değişimi yaptıktan sonra araç vitesdeyken silkelenme sorunu ortadan kalktı fakat aracı gaz ile sürerken çekişte hafif düşme ve performans kaybı oluyor.Araç dururken lpg'de gaza yüklendiğimizde devir normal yükseliyor, benzinde gaza yüklendiğimizde devir normal yükselmediği gibi kesiklik olmaktadır.Aracın benzin sisteminde olan bir sorun lpg'yide etkilediğini düşünüyoruz.Bunları incelerken monifolt üzerinde bulunan iki ince metal boruların birinden çıkan lastik hortumun bir ucunun boşta olduğunu farkettik.Yerini bulamadık.Gündüz ışığı ile yerini bulmaya çalışacağız.Benzin deposu pompasını söktük ve kontrol ettik.Hatta tank içindeki çökertme havuzu temiz idi.
    Yardımlarınız için şimdiden teşekkürler.

    Nissan Almera 2001 OV

    listeyi en kısa zamanda bekliyeceğim.msn adresimwww.nissan-almera.tr.gg sitesi anasayfasında mevcut zaten..büyük ihtimal yakıt sistemi parçalarındadır. tavsiyem serviste motor ayarı(kompresyon-adaptasyon vs) yaptırman. ben burada 50 tl'ye yaptırdım.ayrıca lpg ayarı yaptırman.bencede tam tersi lpg ayarı benzin ayarını bozuyor etkiliyor almeralarda.belki yüz kere tecrübe ettim bu lanet lpg'nin benzin ecusunun kafasını karıştırdığını.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: bakalov

    s.a almeracı dostlar.çöy dünkü tavsiyene uydum ve egr valfini söktüm.tiner ile bir güzel temizledim bazı yerleri diş fırçasıyla temizledim en sonda tiner kurumamıştır dye kompresör ile hava tuttum.gaza yüklendiğimde öncekine oranla gecikme azaldı birde sabah soğuk havada titreme ve stop etme varmı ona bakıcam.bu arada aklıma bişey geldi çöy gaz kelebeğini söktüm temizledim manifoldu temizledim hava akış debimetresini söktüm değiştirdim en son egr valfini söküp temizledim.bundan sonra bi uygulama başlatalım parça sökümü esnasında adım adım resim eğer imkan varsa video ya alalım ve siteye ekleyelim belki bi faydamız dokunur

    forumun tek delisi benim diyordum.yalnız değilmişim bir kardeşim daha varmış meğer.sen bozuk yerleri söküyorsun ben sağlam yerleride söküyorum,temizliyorum.ne başıma geldiyse titizlikten geliyor zaten. sabah titreme ve stop olayı yaşamazsın bujiler ve yakıt pompan sağlamsa. sendeki egr valfi bir nevi bizdeki oksijen sensörü sayılır.aslında videoya çekmek ya da resimlerini çekmek çok güzel fikir.




  • Bugün Almeramı tekrar teknik bir incelemeye tabi tuttum. :)

    Şunu bir kez daha gördüm:
    Yakıt tüketimi büyük oranda= "motor devri" x "gaz kelebek yüzdesi"

    Araç zorlanırken(hızlanırken, özellikle rampa çıkarken) ayağınızın gazı ezmeye başladığını hissettiğiniz anda vites küçültün. Hızlanmayı gazı kökleyerek değil, vitesi küçülterek yapın. Atmosferiğin karakteri gereği bu gerekiyor. Konu mankenimiz de Nissan motoru ise, abartılmadığı sürece bunun hiçbir zararı yok.

    Özet olarak: Atmosferik yüksek devir sever.

    Şaşırtıcı gelebilir ama dik bir rampa tırmanırken 3. vites 2000rpm'de gazı döşemeye yapıştırarak hantal hantal tırmanmak; 2. vites 3000rpm'de aracı zorlamadan gaza sadece dokunarak tırmanmaya göre en az %50-80 daha fazla yakıt harcatıyor. Bu yakıt yanaken de gerekli O2'i sağlayamadığından verimsiz, kötü yanma oluşuyor.

    Aynı zaman da düşük devir de, motor yeterli O2'yi sağlayamadığından; kısmen zengin karışım durumuna düşüyor. Bu da O2 sensörünün bozulmasından, bujilerin kararmasına; yanma odasının kurum bağlamasından, katalitik konvertörün tıkanmasına kadar... bir çok soruna yol açıyor.


    Bilgisayar çıktılarım:
    Değerler motor optimum çalışma değerlerine ulaşmışken, LPG'de çalışır vaziyette alındı. ÇÖY motor 50 derece hava çekerken, MAF senin dediğin değerlere geldi.

    Rölanti:
     NISSAN ALMERA KLÜBÜ


    Rölantide gaza basarken:
     NISSAN ALMERA KLÜBÜ


    Rölanti:
     NISSAN ALMERA KLÜBÜ



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi soğutucu -- 5 Temmuz 2011; 2:18:47 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: onurphl
    ...onca yedek parçacı da çıkıp hangi kod diye birşey sormadı bana.sadece diğer arkadaşın da dediği gibi model-yıl söylüyordum onlar çıkartıyordu...


    Ben buradakilere pek güvenemedim. Bu durumda en doğrusu Primera 1.6 2004 şeklinde aramak olacak galiba.

    Bir de sizin "250TL orj. Japon" dediğiniz balatalar Aisin miydi?
  • Arkadaşlar hidrolik sızıntısı bitirdi sanki benim yagı gıcırtı gelmeye başladı yine hafiften :)
    Hangi marka model yagı kullanayım ?
    Birde sağ ön taraftakiydi değil mi ?
  • tanınmış bir markanın DEXRON III özelliğindeki direksiyon hidroliği iş görür.Sızıntı sebebini tespit edip sorunu çözmek hepsine bedel.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: vipmail123

    quote:

    Orijinalden alıntı: onurphl
    ...onca yedek parçacı da çıkıp hangi kod diye birşey sormadı bana.sadece diğer arkadaşın da dediği gibi model-yıl söylüyordum onlar çıkartıyordu...


    Ben buradakilere pek güvenemedim. Bu durumda en doğrusu Primera 1.6 2004 şeklinde aramak olacak galiba.

    Bir de sizin "250TL orj. Japon" dediğiniz balatalar Aisin miydi?

    Hayır "LUK" markaydı.Almeranın orijinal baskı-balatası "LUK". Aksaray'da 250 TL'den 350 TL'ye kadar fiyat çıkarmışlardı."AISIN" daha çok Toyotalarda kullanılıyor.sanırım sen netten sipariş vereceksin,daha önce Aksaray'daki birkaç japoncunun telefon numaralarını yazmıştım istersen bir daha yazabilirim ara bir sor bakalım onlara bakalım hangi kod olanından veriyorlar...




  • BU GÜN SANAYİYE GİTTİM, İNŞALLAH HAFTA SONU İZNE GİTCEM ARABAYA BAKTIRIYIM, DEDİM, LPGNİN İLK KALİBRASYONUNU YAPTIRDIM, MOTORCUYA GİTTİM, İKİSİ DE SAAT GİBİ BİR ŞEY YOK DEDİLER, ÇÖY KARDEŞİMİN TAVSİYESİNDEN SONRA LASTİKLEREDE NİTROJEN BASTIRDIM, İNŞALLAH HAFTA SONU YOLA ÇIKCAM, ÇÖY KARDEŞ BU ARADA MERSİNDEN DE GEÇCEM, EL SALLARIM SANA




  • Arkadaşlar Merhaba ;

    Aracıma lastik almam lasım.. çok kısa bir iki şey sorsam.. :)

    Kumho lastik nasıldır???.. almayı düşünüyorumda.. fazla para veremem :(

    Lastik ebatını 205/55/R16 mı yoksa 195/55/R16 mı alayım ?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ismayil007

    BU GÜN SANAYİYE GİTTİM, İNŞALLAH HAFTA SONU İZNE GİTCEM ARABAYA BAKTIRIYIM, DEDİM, LPGNİN İLK KALİBRASYONUNU YAPTIRDIM, MOTORCUYA GİTTİM, İKİSİ DE SAAT GİBİ BİR ŞEY YOK DEDİLER, ÇÖY KARDEŞİMİN TAVSİYESİNDEN SONRA LASTİKLEREDE NİTROJEN BASTIRDIM, İNŞALLAH HAFTA SONU YOLA ÇIKCAM, ÇÖY KARDEŞ BU ARADA MERSİNDEN DE GEÇCEM, EL SALLARIM SANA

    eyvallah kardeş.almerayla uzun yol ne zevkli olur.hep benzinde kullan uzun yolda.motor tam kendine gelir bari.mersine gelirsen yanıma uğra misafirim ol,ne demek.başımız üzerinde yerin var.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: expert_mcse

    Arkadaşlar Merhaba ;

    Aracıma lastik almam lasım.. çok kısa bir iki şey sorsam.. :)

    Kumho lastik nasıldır???.. almayı düşünüyorumda.. fazla para veremem :(

    Lastik ebatını 205/55/R16 mı yoksa 195/55/R16 mı alayım ?

    orjinalden şaşma 195/55/R16 . ama agresif kullanıyorsan çok fazla frene asılıyorsan 205/55/R16 tavsiye ederim.daha ucuz hem.yokohama c drive ac02 RF var hem ucuz hem daha sağlam bir çok lastikten. 80 km hızla 80 km yol alabiliyorsun patlak lastikle.müthiş bir lastik emin ol.çok fazla yazmaya bile gerek yok.
  • 
Sayfa: önceki 171172173174175
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.