Şimdi Ara

NGK LPG LaserLine Buji (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
32
Cevap
2
Favori
40.499
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Exit to DOS

    quote:

    Orijinalden alıntı: Xandel

    ANKARADA ŞAŞMAZDA YEDEKÇİ OTO VAR NGK BUJİLERİ ORADA SATILIYOR

    312 278 57 00

    FİYATLARIDA GERÇEKTEN PİYASAYA GÖRE ÇOK UYGUN

    80.000 km dir gidiyorum çokta kafaya takarak test etmedim ama ilk başlarda araba atikleşti ilerleyen vakitlerde heralde ben alıştığım için sonradan sonraya normal gelmeye başladı.


    Bosch Platin-İridium bujisi kullanan varmı ?

    Aracımda BOSCH'un özel üretmiş olduğu LPG bujilerini kullanıyorum. Platin-Iridium. Düşük devirlerdeki patlama verimliliği arttı, araç artık boğulmuyor ve daha güzel hızlanıyor. Bu yüzden dolayı araç kullanımım daha sakinleşti, daha düşük devirlerde daha rahat akıyor araç, yakıt tüketimim azaldı. Tavsiye ederim.

    Hocam bosch un kiler 0,7mm ama ngk 0,6 mm aralığa sahip bununla ilgili bir araştırmanız oldu mu?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: selmand

    quote:

    Orijinalden alıntı: Exit to DOS

    quote:

    Orijinalden alıntı: Xandel

    ANKARADA ŞAŞMAZDA YEDEKÇİ OTO VAR NGK BUJİLERİ ORADA SATILIYOR

    312 278 57 00

    FİYATLARIDA GERÇEKTEN PİYASAYA GÖRE ÇOK UYGUN

    80.000 km dir gidiyorum çokta kafaya takarak test etmedim ama ilk başlarda araba atikleşti ilerleyen vakitlerde heralde ben alıştığım için sonradan sonraya normal gelmeye başladı.


    Bosch Platin-İridium bujisi kullanan varmı ?

    Aracımda BOSCH'un özel üretmiş olduğu LPG bujilerini kullanıyorum. Platin-Iridium. Düşük devirlerdeki patlama verimliliği arttı, araç artık boğulmuyor ve daha güzel hızlanıyor. Bu yüzden dolayı araç kullanımım daha sakinleşti, daha düşük devirlerde daha rahat akıyor araç, yakıt tüketimim azaldı. Tavsiye ederim.

    Hocam bosch un kiler 0,7mm ama ngk 0,6 mm aralığa sahip bununla ilgili bir araştırmanız oldu mu?

    Hangi araç için? Öncelikle her aracın buji aralığı farklı. Mesela kendi aracımın (Ford Focus 1.6 Ti-VCT 115ps) orjinal FoMoCo ve Bosch'un bu montaj bujisine muadil ürettiği bujinin aralığı 1.30mm elektrot mesafesine sahip iken LPG/CNG dönüşümü yapılmış motorlar için ürettiği platin-iridyum buji 0.90mm elektrot aralığına sahip.

    Sanırım aracınız Opel. Opel için fabrikasyon bujiler genelde 1.00mm olurken LPG bujileri 0.70mm elektrot mesafesine sahip. Tabii motordan motora değişir, benim genelde Bosch e-katalogdan baktığım Opellere hep 0.70mm aralıklı buji üretilmiş.

    Bosch her araca özel buji koduyla ürün üretiyor. NGK ise LPG bujilerini birkaç çeşit üretmiş ve marka gruplarına bölmüş. Bu sebepten bu konuda Bosch'un verdiği aralık bana daha net ve referans olur gibi geliyor. Ancak neye göre? Bu durum bujinin üretim yapısıyla ve malzemesinden de değişecek bir durum. Yani NGK bujisi yapısından dolayı istenen değeri bu aralıkta veriyor olabilir.

    Lafı açılmışken şuna da değineyim, sanayii ustalarının kıvrak zekalarının sonucu buldukları orjinal bujinin aralığını daraltma çözümü de yanlış bir çözümdür. Elinizdeki orjinal ekonomi sınıfı bujilerin tırnak aralığını aracınız için üretilen LPG bujilerindeki aralığa daralttırıp aynı sonucu almanıza imkan olmadığı gibi; benzinli kullanımlarda egzosdan çiğ yakıt atımı yaşar ve bujinin çalışma yapısı ve açısı bozulduğu için bir süre sonra bobin arızası sonucuyla bu işi noktalarsınız.

    Gönül rahatlığıyla iki ürünü de tercih edebilirsiniz. Benim görüşüm Bosch ürünlerine yönelmeniz. NGK Laserline LPG bujilerinin fiyatları Bosch Platin-Iridium LPG bujilerinin 2 katı hatta hatta daha fazlası. NGK tabii çok kaliteli bir marka ancak rakibi olan Bosch ta yabana atılacak bir marka değil. Bu tarz teknik konulardaki Ar-Ge birikimi ve tecrübesi bu firmayı "marka" yapan unsurlardan. Bence NGK almaya hiç gerek yok.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Exit to DOS

    quote:

    Orijinalden alıntı: selmand

    quote:

    Orijinalden alıntı: Exit to DOS

    quote:

    Orijinalden alıntı: Xandel

    ANKARADA ŞAŞMAZDA YEDEKÇİ OTO VAR NGK BUJİLERİ ORADA SATILIYOR

    312 278 57 00

    FİYATLARIDA GERÇEKTEN PİYASAYA GÖRE ÇOK UYGUN

    80.000 km dir gidiyorum çokta kafaya takarak test etmedim ama ilk başlarda araba atikleşti ilerleyen vakitlerde heralde ben alıştığım için sonradan sonraya normal gelmeye başladı.


    Bosch Platin-İridium bujisi kullanan varmı ?

    Aracımda BOSCH'un özel üretmiş olduğu LPG bujilerini kullanıyorum. Platin-Iridium. Düşük devirlerdeki patlama verimliliği arttı, araç artık boğulmuyor ve daha güzel hızlanıyor. Bu yüzden dolayı araç kullanımım daha sakinleşti, daha düşük devirlerde daha rahat akıyor araç, yakıt tüketimim azaldı. Tavsiye ederim.

    Hocam bosch un kiler 0,7mm ama ngk 0,6 mm aralığa sahip bununla ilgili bir araştırmanız oldu mu?

    Hangi araç için? Öncelikle her aracın buji aralığı farklı. Mesela kendi aracımın (Ford Focus 1.6 Ti-VCT 115ps) orjinal FoMoCo ve Bosch'un bu montaj bujisine muadil ürettiği bujinin aralığı 1.30mm elektrot mesafesine sahip iken LPG/CNG dönüşümü yapılmış motorlar için ürettiği platin-iridyum buji 0.90mm elektrot aralığına sahip.

    Sanırım aracınız Opel. Opel için fabrikasyon bujiler genelde 1.00mm olurken LPG bujileri 0.70mm elektrot mesafesine sahip. Tabii motordan motora değişir, benim genelde Bosch e-katalogdan baktığım Opellere hep 0.70mm aralıklı buji üretilmiş.

    Bosch her araca özel buji koduyla ürün üretiyor. NGK ise LPG bujilerini birkaç çeşit üretmiş ve marka gruplarına bölmüş. Bu sebepten bu konuda Bosch'un verdiği aralık bana daha net ve referans olur gibi geliyor. Ancak neye göre? Bu durum bujinin üretim yapısıyla ve malzemesinden de değişecek bir durum. Yani NGK bujisi yapısından dolayı istenen değeri bu aralıkta veriyor olabilir.

    Lafı açılmışken şuna da değineyim, sanayii ustalarının kıvrak zekalarının sonucu buldukları orjinal bujinin aralığını daraltma çözümü de yanlış bir çözümdür. Elinizdeki orjinal ekonomi sınıfı bujilerin tırnak aralığını aracınız için üretilen LPG bujilerindeki aralığa daralttırıp aynı sonucu almanıza imkan olmadığı gibi; benzinli kullanımlarda egzosdan çiğ yakıt atımı yaşar ve bujinin çalışma yapısı ve açısı bozulduğu için bir süre sonra bobin arızası sonucuyla bu işi noktalarsınız.

    Gönül rahatlığıyla iki ürünü de tercih edebilirsiniz. Benim görüşüm Bosch ürünlerine yönelmeniz. NGK Laserline LPG bujilerinin fiyatları Bosch Platin-Iridium LPG bujilerinin 2 katı hatta hatta daha fazlası. NGK tabii çok kaliteli bir marka ancak rakibi olan Bosch ta yabana atılacak bir marka değil. Bu tarz teknik konulardaki Ar-Ge birikimi ve tecrübesi bu firmayı "marka" yapan unsurlardan. Bence NGK almaya hiç gerek yok.

    hocam bosch düşünüyordum bende aracım astra h a16xer 1.6

    castrol magnatec veya mobil 1 esp hakkında ne dersiniz

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: selmand


    quote:

    Orijinalden alıntı: Exit to DOS

    quote:

    Orijinalden alıntı: selmand

    quote:

    Orijinalden alıntı: Exit to DOS

    quote:

    Orijinalden alıntı: Xandel

    ANKARADA ŞAŞMAZDA YEDEKÇİ OTO VAR NGK BUJİLERİ ORADA SATILIYOR

    312 278 57 00

    FİYATLARIDA GERÇEKTEN PİYASAYA GÖRE ÇOK UYGUN

    80.000 km dir gidiyorum çokta kafaya takarak test etmedim ama ilk başlarda araba atikleşti ilerleyen vakitlerde heralde ben alıştığım için sonradan sonraya normal gelmeye başladı.


    Bosch Platin-İridium bujisi kullanan varmı ?

    Aracımda BOSCH'un özel üretmiş olduğu LPG bujilerini kullanıyorum. Platin-Iridium. Düşük devirlerdeki patlama verimliliği arttı, araç artık boğulmuyor ve daha güzel hızlanıyor. Bu yüzden dolayı araç kullanımım daha sakinleşti, daha düşük devirlerde daha rahat akıyor araç, yakıt tüketimim azaldı. Tavsiye ederim.

    Hocam bosch un kiler 0,7mm ama ngk 0,6 mm aralığa sahip bununla ilgili bir araştırmanız oldu mu?

    Hangi araç için? Öncelikle her aracın buji aralığı farklı. Mesela kendi aracımın (Ford Focus 1.6 Ti-VCT 115ps) orjinal FoMoCo ve Bosch'un bu montaj bujisine muadil ürettiği bujinin aralığı 1.30mm elektrot mesafesine sahip iken LPG/CNG dönüşümü yapılmış motorlar için ürettiği platin-iridyum buji 0.90mm elektrot aralığına sahip.

    Sanırım aracınız Opel. Opel için fabrikasyon bujiler genelde 1.00mm olurken LPG bujileri 0.70mm elektrot mesafesine sahip. Tabii motordan motora değişir, benim genelde Bosch e-katalogdan baktığım Opellere hep 0.70mm aralıklı buji üretilmiş.

    Bosch her araca özel buji koduyla ürün üretiyor. NGK ise LPG bujilerini birkaç çeşit üretmiş ve marka gruplarına bölmüş. Bu sebepten bu konuda Bosch'un verdiği aralık bana daha net ve referans olur gibi geliyor. Ancak neye göre? Bu durum bujinin üretim yapısıyla ve malzemesinden de değişecek bir durum. Yani NGK bujisi yapısından dolayı istenen değeri bu aralıkta veriyor olabilir.

    Lafı açılmışken şuna da değineyim, sanayii ustalarının kıvrak zekalarının sonucu buldukları orjinal bujinin aralığını daraltma çözümü de yanlış bir çözümdür. Elinizdeki orjinal ekonomi sınıfı bujilerin tırnak aralığını aracınız için üretilen LPG bujilerindeki aralığa daralttırıp aynı sonucu almanıza imkan olmadığı gibi; benzinli kullanımlarda egzosdan çiğ yakıt atımı yaşar ve bujinin çalışma yapısı ve açısı bozulduğu için bir süre sonra bobin arızası sonucuyla bu işi noktalarsınız.

    Gönül rahatlığıyla iki ürünü de tercih edebilirsiniz. Benim görüşüm Bosch ürünlerine yönelmeniz. NGK Laserline LPG bujilerinin fiyatları Bosch Platin-Iridium LPG bujilerinin 2 katı hatta hatta daha fazlası. NGK tabii çok kaliteli bir marka ancak rakibi olan Bosch ta yabana atılacak bir marka değil. Bu tarz teknik konulardaki Ar-Ge birikimi ve tecrübesi bu firmayı "marka" yapan unsurlardan. Bence NGK almaya hiç gerek yok.

    hocam bosch düşünüyordum bende aracım astra h a16xer 1.6

    castrol magnatec veya mobil 1 esp hakkında ne dersiniz

    İkisi de yağ konusunda kendini kanıtlamış markalar.

    Öncelikle şunu belirteyim, Castrol ve Mobil'in piyasaya şu an tam sentetik olarak sundukları iki sınıf ürün var. Bunlardan üst sınıf; Castrol EDGE - Mobil 1 ESP serisi. Performansa odaklı maliyetli ürünler.

    Bir alt sınıfında ise Castrol Magnatec ve Mobil 3000 FE ürünleri var. Bu ürünler üst sınıfa göre çok daha uygun fiyatlı. Fiyat/performans ürünleri.

    Kendi aracımdan örnek vermem gerekirse Castrol benim aracım için Magnatec 5W-30 yağı önermiş. Ford standart düzeylerini Magnatec ve Mobil 3000 5W-30 yağı standartları karşılıyor. Fiyat olarak Mobil 3000 çok uygun; 4 litresini 57 liraya temin ettim. Ve iyi bir yağ. Mobil bende her zaman 1.sırada. Bir dahaki yağ değişimi için bu yüzden Mobil 3000 tercih ettim.

    Sizin aracınız için ise Castrol ve Mobil'in yağ seçicilerinden kontrol ettim;

    Castrol, CASTROL EDGE 5W-40 yağını aracınız için tavsiye etmiş.
    Mobil, Motor (P) (A16XER) Mobil 1 ESP 0W-40 yağını aracınız için tavsiye etmiş; alternatif olarak ta 5W-40; 0W-30; 0W-40 tavsiye etmiş. Demekki sizin araca Magnatec veya Mobil 3000 serisi tavsiye edilmiyor.

    LPG bulunduğunu da göz önünde bulundurursak sanıyorum Mobil 1 ESP veya Castrol EDGE 5W-40 yağ aracınız için en uygun seçim olacaktır. Daha doğru ve detaylı bilgiyi @vezir hocamdan alabilirsin.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Exit to DOS

    quote:

    Orijinalden alıntı: selmand


    quote:

    Orijinalden alıntı: Exit to DOS

    quote:

    Orijinalden alıntı: selmand

    quote:

    Orijinalden alıntı: Exit to DOS

    quote:

    Orijinalden alıntı: Xandel

    ANKARADA ŞAŞMAZDA YEDEKÇİ OTO VAR NGK BUJİLERİ ORADA SATILIYOR

    312 278 57 00

    FİYATLARIDA GERÇEKTEN PİYASAYA GÖRE ÇOK UYGUN

    80.000 km dir gidiyorum çokta kafaya takarak test etmedim ama ilk başlarda araba atikleşti ilerleyen vakitlerde heralde ben alıştığım için sonradan sonraya normal gelmeye başladı.


    Bosch Platin-İridium bujisi kullanan varmı ?

    Aracımda BOSCH'un özel üretmiş olduğu LPG bujilerini kullanıyorum. Platin-Iridium. Düşük devirlerdeki patlama verimliliği arttı, araç artık boğulmuyor ve daha güzel hızlanıyor. Bu yüzden dolayı araç kullanımım daha sakinleşti, daha düşük devirlerde daha rahat akıyor araç, yakıt tüketimim azaldı. Tavsiye ederim.

    Hocam bosch un kiler 0,7mm ama ngk 0,6 mm aralığa sahip bununla ilgili bir araştırmanız oldu mu?

    Hangi araç için? Öncelikle her aracın buji aralığı farklı. Mesela kendi aracımın (Ford Focus 1.6 Ti-VCT 115ps) orjinal FoMoCo ve Bosch'un bu montaj bujisine muadil ürettiği bujinin aralığı 1.30mm elektrot mesafesine sahip iken LPG/CNG dönüşümü yapılmış motorlar için ürettiği platin-iridyum buji 0.90mm elektrot aralığına sahip.

    Sanırım aracınız Opel. Opel için fabrikasyon bujiler genelde 1.00mm olurken LPG bujileri 0.70mm elektrot mesafesine sahip. Tabii motordan motora değişir, benim genelde Bosch e-katalogdan baktığım Opellere hep 0.70mm aralıklı buji üretilmiş.

    Bosch her araca özel buji koduyla ürün üretiyor. NGK ise LPG bujilerini birkaç çeşit üretmiş ve marka gruplarına bölmüş. Bu sebepten bu konuda Bosch'un verdiği aralık bana daha net ve referans olur gibi geliyor. Ancak neye göre? Bu durum bujinin üretim yapısıyla ve malzemesinden de değişecek bir durum. Yani NGK bujisi yapısından dolayı istenen değeri bu aralıkta veriyor olabilir.

    Lafı açılmışken şuna da değineyim, sanayii ustalarının kıvrak zekalarının sonucu buldukları orjinal bujinin aralığını daraltma çözümü de yanlış bir çözümdür. Elinizdeki orjinal ekonomi sınıfı bujilerin tırnak aralığını aracınız için üretilen LPG bujilerindeki aralığa daralttırıp aynı sonucu almanıza imkan olmadığı gibi; benzinli kullanımlarda egzosdan çiğ yakıt atımı yaşar ve bujinin çalışma yapısı ve açısı bozulduğu için bir süre sonra bobin arızası sonucuyla bu işi noktalarsınız.

    Gönül rahatlığıyla iki ürünü de tercih edebilirsiniz. Benim görüşüm Bosch ürünlerine yönelmeniz. NGK Laserline LPG bujilerinin fiyatları Bosch Platin-Iridium LPG bujilerinin 2 katı hatta hatta daha fazlası. NGK tabii çok kaliteli bir marka ancak rakibi olan Bosch ta yabana atılacak bir marka değil. Bu tarz teknik konulardaki Ar-Ge birikimi ve tecrübesi bu firmayı "marka" yapan unsurlardan. Bence NGK almaya hiç gerek yok.

    hocam bosch düşünüyordum bende aracım astra h a16xer 1.6

    castrol magnatec veya mobil 1 esp hakkında ne dersiniz

    İkisi de yağ konusunda kendini kanıtlamış markalar.

    Öncelikle şunu belirteyim, Castrol ve Mobil'in piyasaya şu an tam sentetik olarak sundukları iki sınıf ürün var. Bunlardan üst sınıf; Castrol EDGE - Mobil 1 ESP serisi. Performansa odaklı maliyetli ürünler.

    Bir alt sınıfında ise Castrol Magnatec ve Mobil 3000 FE ürünleri var. Bu ürünler üst sınıfa göre çok daha uygun fiyatlı. Fiyat/performans ürünleri.

    Kendi aracımdan örnek vermem gerekirse Castrol benim aracım için Magnatec 5W-30 yağı önermiş. Ford standart düzeylerini Magnatec ve Mobil 3000 5W-30 yağı standartları karşılıyor. Fiyat olarak Mobil 3000 çok uygun; 4 litresini 57 liraya temin ettim. Ve iyi bir yağ. Mobil bende her zaman 1.sırada. Bir dahaki yağ değişimi için bu yüzden Mobil 3000 tercih ettim.

    Sizin aracınız için ise Castrol ve Mobil'in yağ seçicilerinden kontrol ettim;

    Castrol, CASTROL EDGE 5W-40 yağını aracınız için tavsiye etmiş.
    Mobil, Motor (P) (A16XER) Mobil 1 ESP 0W-40 yağını aracınız için tavsiye etmiş; alternatif olarak ta 5W-40; 0W-30; 0W-40 tavsiye etmiş. Demekki sizin araca Magnatec veya Mobil 3000 serisi tavsiye edilmiyor.

    LPG bulunduğunu da göz önünde bulundurursak sanıyorum Mobil 1 ESP veya Castrol EDGE 5W-40 yağ aracınız için en uygun seçim olacaktır. Daha doğru ve detaylı bilgiyi @vezir hocamdan alabilirsin.



    teşekkür ederim, bu yağlar ne kadar pahalı böyle

    sanırım mobil 1 esp alacağım herkes onu öneriyor dexos 2 onaylı olması gerekiyormuş.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >




  • Benim sonatada da boschun lpg bujisi diye satilan bujisi takiliydi.

    Lpg taktirdigim gun teklemeler basladi.

    Ureticinin onerdigi bujiyi taktim, sorun kalmadi.

    Daha once vectram lpg liydi, onda da normal buji takiliydi, hayvan gibi gazlardim o araba ile hic bir sorun yasatmadi normal bujisi. 12.000 km lpg ile yol yapmistim.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • murataycicek M kullanıcısına yanıt
    Murat bey merhaba.
    Benim de aklımda lpg buji almak var.

    Bosch ve Ngk çok büyük firmalar.
    Bu işin bir mantığı vardır araç benzine göre ateşleme yapıyorken farklı karakterli bir yakıtta yeni düzenleme yapılması makul geliyor insana.

    Pratikte(yolda) bu farkı hissetmek daha önemli tabi ki.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: soner76

    Murat bey merhaba.
    Benim de aklımda lpg buji almak var.

    Bosch ve Ngk çok büyük firmalar.
    Bu işin bir mantığı vardır araç benzine göre ateşleme yapıyorken farklı karakterli bir yakıtta yeni düzenleme yapılması makul geliyor insana.

    Pratikte(yolda) bu farkı hissetmek daha önemli tabi ki.


    Fayda gordugunu soyleyen var tabi. Ama benim tarafimda standart buji gayet guzel is cikariyor.

    Yeni lpg li aracimla 2000 km yi gectim, orjinal bujileri ile sorunsuz kullaniyorum.

    Ngk da bosch da cok buyuk firmalar ama en nihayetinde ticari isletmeler... Bunu hep akilda tutmak lazim.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Exit to DOS kullanıcısına yanıt
    Saol Dostum ADAMSIN
  • Arkadaşlar aradığınız tüm bujileriwww.bujimarket.com da bulabilirsiniz.
  • standart Hyundai bujileri ile 10.000 km te yaklastim LPG de.

    benim hic sikintim yok normal bujilerden simdilik.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 2004civic için ngk lpg6 kullanıyorum şu an önceki orijinal densolardan hiçbir farkı yok lpgde.yakıtta değişim olmadı altını çiziyorum
  • 
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.