Şimdi Ara

Muayne ve fren sapması hk.

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir (1 Mobil) - 2 Masaüstü1 Mobil
5 sn
26
Cevap
0
Favori
67.912
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Merhaba arkadaşlar dün muayneye gittiğim aracım ile arka sağ fren sapma payı 56% çıktığı için (30% sonrası ağır kusur) muayneden ağır kusurlu kaldım. Etraftaki frenci arkadaşların her birinden ayrı fikir çıktığından belki başına gelen biri olabilir o yüzden konu açmak istedim.

    1- arka kampanayı söküp baktılar balata az kalmış temizleyip içine pudra bastılar tekrar test yapıldı düzelmedi
    2- arka balatayı değiştir düzelir dediler
    3- Fren limitörü değiştir yada tornacı boru yapsın dediler (o ne demekse :) )
    4 - Hepsini yaptır

    Şimdi 1 ay sürem var başına gelip çözmüş olan varsa yardımcı olursa sevinirim. İlk işim arka frenleri set olarak değiştireceğim bakalım olacak mı..

    not: Raporda ki emniyet kemerini yaptırdım orda sıkıntı kalmadıMuayne ve fren sapması hk.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi KöfteSuyu -- 17 Mart 2017; 0:53:36 >







  • Sağ ayak freni ile sağ el freni ikiside zayıf çıkmış. buda demek oluyor ki balata kampanaya doğru basmıyor. el freni sağda normal çıksaydı hidrolik merkezi, limitör v.s. uğraşmak gerekirdi.

    Arka kampanaların tornalanıp, ayar takımları kontrol edilip balataları orjinalleri ile değişip düzgün bir ayar ile probleminiz kalmaz.
  • KİMSE bilmiyor heralde
  • forumda muayene istasyonunda çalışıp soruları cevaplayan biri var
  • Arka fren merkezlerine baktılar sanırım. Bende frenden kalmıştım. Balataları değiştirip kampanaları tornalattım. Sonrasında frenler ile ilgili kusur bulunamadı.
    Ama size tavsiyem fren ayarı yapıldıktan sonra arabayı fazla kullanmadan direk muayene istasyonuna götürün.
  • Onu değiştirmek, bunu değiştirmek atıp tutmaktır. Bunlar yazmakla bitmez. Kampanalar ölçülür, orjinal değerlerle mukayese edilir, yüzeyler balatalar incelenir sonra gereken parçalar değiştirilir. Ön frenlerimi kendim yapmıştım %0 fark vermişti ama bu bilgilerin size faydası yok, fren sapması için onlarca ihtimal var. Arabadaki kusur bulunacak. %56 çok büyük fark.

    Fikrimi sorarsanız yetkili servise götürün. Frenci diye çalışan dükkanların çoğunun temel fren mekaniğinden haberleri yok, yani nasıl çalıştığını bilmiyorlar. Tek bildikleri söküp takmak.
  • tavsiye olarak garanti veren bir frenciye git



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi arda38 -- 18 Mart 2017; 20:35:1 >
  • Sağ ayak freni ile sağ el freni ikiside zayıf çıkmış. buda demek oluyor ki balata kampanaya doğru basmıyor. el freni sağda normal çıksaydı hidrolik merkezi, limitör v.s. uğraşmak gerekirdi.

    Arka kampanaların tornalanıp, ayar takımları kontrol edilip balataları orjinalleri ile değişip düzgün bir ayar ile probleminiz kalmaz.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Du Hast

    Sağ ayak freni ile sağ el freni ikiside zayıf çıkmış. buda demek oluyor ki balata kampanaya doğru basmıyor. el freni sağda normal çıksaydı hidrolik merkezi, limitör v.s. uğraşmak gerekirdi.

    Arka kampanaların tornalanıp, ayar takımları kontrol edilip balataları orjinalleri ile değişip düzgün bir ayar ile probleminiz kalmaz.

    Bugun balatalar değişti balata merkezi değişti kampanalar tornalandı. Bu seferde sol arka teker ve el freninde sol arka zayıf çıktı anlamadım ben bu işi sbaah tekrar bakacak usta..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: KöfteSuyu


    quote:

    Orijinalden alıntı: Du Hast

    Sağ ayak freni ile sağ el freni ikiside zayıf çıkmış. buda demek oluyor ki balata kampanaya doğru basmıyor. el freni sağda normal çıksaydı hidrolik merkezi, limitör v.s. uğraşmak gerekirdi.

    Arka kampanaların tornalanıp, ayar takımları kontrol edilip balataları orjinalleri ile değişip düzgün bir ayar ile probleminiz kalmaz.

    Bugun balatalar değişti balata merkezi değişti kampanalar tornalandı. Bu seferde sol arka teker ve el freninde sol arka zayıf çıktı anlamadım ben bu işi sbaah tekrar bakacak usta..

    Bir kac gun kullanin balata kampanaya alissin tekrar ayar yaptirin.
  • 2008 model ve 200.000 km'deki Hyundai i30'da 4 disk + 4 balata + fren hidroliği değiştirdim,

    (diskler ferodo ve trw, balatalar mando marka hyundai ve kia'nın bir dönem oem balatası)



    Lakin frenlemede araç sola çekiyor.



    Disk balata değişiminden sonra muayeneye girmiştim, kağıda baktım, ön frenler 164-160 sapma %2, arka frenler 126-113 sapma %10.



    Frenlerin nesine bakmak gerekir, kaliperde ayar var mıdır, yoksa hidroliğin dağıtımında veya hortumlarda vs mi sıkıntı vardır acaba,

    Bu konuda uzman görüşü olan var mıdır aramızda.



    Teşekkürler
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Onur__

    2008 model ve 200.000 km'deki Hyundai i30'da 4 disk + 4 balata + fren hidroliği değiştirdim,

    (diskler ferodo ve trw, balatalar mando marka hyundai ve kia'nın bir dönem oem balatası)



    Lakin frenlemede araç sola çekiyor.



    Disk balata değişiminden sonra muayeneye girmiştim, kağıda baktım, ön frenler 164-160 sapma %2, arka frenler 126-113 sapma %10.



    Frenlerin nesine bakmak gerekir, kaliperde ayar var mıdır, yoksa hidroliğin dağıtımında veya hortumlarda vs mi sıkıntı vardır acaba,

    Bu konuda uzman görüşü olan var mıdır aramızda.



    Teşekkürler

    muayende düzgün ölçüm yaptılar ise frenleriniz nedeniyle aracınız çekme yapmaması gerekir.
    lastikleri, rot ayarını ve ön amörsitörleri kontrol ettirin. yük altında yani fren esnasında çekme yaptırır.
    frenlerden şüpheniz var ise ölçüm yapan yerler mevcut. sapma değerlerine baktırın.
    disk fren sisteminde ayar yoktur.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Du Hast -- 23 Ekim 2017; 19:36:50 >




  • Du Hast D kullanıcısına yanıt
    Olayı detaylandırayım o zaman ben hocam;



    Aracın tüm parçaları (jant lastik vs) aynı iken ben 4 disk 4 balata ve fren hidroliği değiştirttim, hemen ardından bu problem ortaya çıktı (60-70 km'den sonra frene ilk basışta bir süreliğine araç sola çekiyor, direksiyonu sağ yapmak zorunda kalıyorsunuz yani, sonra düzeliyor)



    Dolayısıyla problem fren tertibatıyla ilgili olmalı. Jant lastik amortisör vs aynı.



    Ayrıca, bu durumu teyit edercesine, birkaç gün sonra girdiğim tuvturk muayenede de sağ arka frenin daha az tuttuğu ortaya çıkıyor. (Arka sağ-sol farkı (sapma oranı) %10)
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Onur__

    Olayı detaylandırayım o zaman ben hocam;



    Aracın tüm parçaları (jant lastik vs) aynı iken ben 4 disk 4 balata ve fren hidroliği değiştirttim, hemen ardından bu problem ortaya çıktı (60-70 km'den sonra frene ilk basışta bir süreliğine araç sola çekiyor, direksiyonu sağ yapmak zorunda kalıyorsunuz yani, sonra düzeliyor)



    Dolayısıyla problem fren tertibatıyla ilgili olmalı. Jant lastik amortisör vs aynı.



    Ayrıca, bu durumu teyit edercesine, birkaç gün sonra girdiğim tuvturk muayenede de sağ arka frenin daha az tuttuğu ortaya çıkıyor. (Arka sağ-sol farkı (sapma oranı) %10)

    %10 arka fren sapmasinda fren esnasinda hele ki 70 km hiz ile cekme hissetmezsiniz.

    Incelenmesi gerek heryerin.

    Eski kasa i30 sahibi bir arkadasimiz yuksek hizda fren yapinca cekme sikayeti yuzunden aracini satti. Orjinal 4 disk, balata, kaliper, hidrolik, on amorsitor, tabla degisimi yaptik, 2800 tl para harcadi duzelmedi. En sonlara dogru, direksiyon tutulurken cekme yaptigini direksiyonu birakinca cekme olmadigini fark ettik. Eps yi kalibrasyon yaptik olmadi, eps yi devre disi biraktik olmadi sonra satti arabayi.




  • Du Hast D kullanıcısına yanıt
    Ciddi emek ve masraf harcanmış, yazık.

    Bende bu tarz bir problem yoktu, disk balata hidrolik değişiminden sonra ortaya çıktığı için bunların üzerinde duruyorum, yani takılmadan yarım saat önce olmayan problem takıldıktan sonra hemen ortaya çıktığına göre ondandır diyorum, ama neresinden kaynaklı bunun tespiti yapılabilseydi güzel olurdu.

    Neyse belki de "frenci" diye tabir edilen fren konusunda uzman iyi yerlere gitmek doğru olabilir.
  • Selam arkadaşlar dün girdigimiz muayeneden arka frenlerin birbirinden farklı degerlerde çıkması sebebiyle agır kusurlu kaldık. Sorunun çözümü için bugün epey araştırma yaptım (arka limitörler, kaput altı ana fren merkez müşürü, düz boru, kampana tornalatma, balatalar, hidrolik hortumları, yeni fren yagı) gibi bakılması gereken yerler varmış ama bana masraf çıkartmayacak deneyerek bulmak yerine en az masrafla kurtarıcak tavsiye edebileceginiz bildiginiz bir sanayi ustası var mı ? İst Bakırköydeyim 206+plus modeli araba



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Dogukan_3002 -- 5 Ocak 2019; 1:30:59 >
  • bende de aynı durum tespiti tuvturk tarafından yapildi şimdi mesele şu hem fren baltasını vs değişecek hemde akabinde testini yapacak değerlerini göreceğimiz düzgün bir lazım
  • 98model Clio Fransız kasa arka kampanyadaki sapmaları bı turlu gideremedik ilk merkezler değişti kampana torna landı balata yeni olmasına nazaran yine değişti artı bı dünya test ücreti yaklaşık 750tl gitti sorun her seferinde dahada kötü ilkinde el freni tutuyordu artık oda gitti bide muayeneye 530tl artı 90tl ekzos sonuç sıfır ben ne edeyim şimdi 1500tl masraftan sonra keşke hiç yaptirmasaydim aracı çekme belgeli satsaydim başına böyle bı olay gelen varsa tek kişiye kurcalatin garanti yapan yerlere götürün yoksa Benm gibi kahrolursunuz

  • quote:

    Orijinalden alıntı: Du Hast

    Sağ ayak freni ile sağ el freni ikiside zayıf çıkmış. buda demek oluyor ki balata kampanaya doğru basmıyor. el freni sağda normal çıksaydı hidrolik merkezi, limitör v.s. uğraşmak gerekirdi.

    Arka kampanaların tornalanıp, ayar takımları kontrol edilip balataları orjinalleri ile değişip düzgün bir ayar ile probleminiz kalmaz.

    Merhaba hocam. Bugün ben de muayeneden %39 sapma ile kaldım. Arka sağ 60daN, arka sol 99daN. Ustalara sorduğumda çok fahiş işçilik söylediler. Biraz düşününce sizin dediğiniz gibi bir sonuç aklıma geldi. Aracım fiesta flair ve el freni mekanik, ayak freni ise hidrolik sıvısıyla frenleme yapıyor. El freni değerlerim birbirine çok yakın fakat ayak freninde aşırı sapma mevcut. Başlık sahibi arkadaşa söyledikleri gibi birçok usta birçok sebep sundu bana.


    Kendim 2 kampanayı da söküp ayarlama yaptım. Sanayide fren testine soktum fakat el freni yine iyiyken bu kez %50 ye yakın sapma verdi.


    Ben de dayanamadım parçacıya gidip 2 adet merkez alıp eve geldim. Merkez değişimi sonucu umarım güzel sonuçlar çıkar, çünkü ben göremeyeceğim. Tam kapanma biter bitmez teslim oluyorum, ben askerde olacağım için muayene tekrarı süresi içince teste babam gideceği için içim hiç rahat değil. Sizin aklınıza başka bir ihtimal geliyor mu acaba ?





  • quote:

    Orijinalden alıntı: bıcırıh

    Merhaba hocam. Bugün ben de muayeneden %39 sapma ile kaldım. Arka sağ 60daN, arka sol 99daN. Ustalara sorduğumda çok fahiş işçilik söylediler. Biraz düşününce sizin dediğiniz gibi bir sonuç aklıma geldi. Aracım fiesta flair ve el freni mekanik, ayak freni ise hidrolik sıvısıyla frenleme yapıyor. El freni değerlerim birbirine çok yakın fakat ayak freninde aşırı sapma mevcut. Başlık sahibi arkadaşa söyledikleri gibi birçok usta birçok sebep sundu bana.


    Kendim 2 kampanayı da söküp ayarlama yaptım. Sanayide fren testine soktum fakat el freni yine iyiyken bu kez %50 ye yakın sapma verdi.


    Ben de dayanamadım parçacıya gidip 2 adet merkez alıp eve geldim. Merkez değişimi sonucu umarım güzel sonuçlar çıkar, çünkü ben göremeyeceğim. Tam kapanma biter bitmez teslim oluyorum, ben askerde olacağım için muayene tekrarı süresi içince teste babam gideceği için içim hiç rahat değil. Sizin aklınıza başka bir ihtimal geliyor mu acaba ?



    Alıntıları Göster

    kampanaları sökünce arkayı komple balata spreyiyle yıka ve kampana pabuçlarının dış yüzeyine biraz zımpara yap, kampanın oturduğu yüzeyi güzel zımparaladıysan sorun olmaması lazım, merkezin lastiği yandan aç bak kaçak varmı





  • quote:

    Orijinalden alıntı: LampdaLamp

    kampanaları sökünce arkayı komple balata spreyiyle yıka ve kampana pabuçlarının dış yüzeyine biraz zımpara yap, kampanın oturduğu yüzeyi güzel zımparaladıysan sorun olmaması lazım, merkezin lastiği yandan aç bak kaçak varmı



    Alıntıları Göster

    Hocam yarın sökmeyi düşünüyorum. Bu konuda sorun yaşayanların yazdıklarını okudum biraz ve fren limitörü diye bir parçadan bahsetmişler, anladığım kadarıyla limitörleri söküp muayeneden geçip tekrar geri takıyorlarmış. Genelde arka dingile bağlı ve arabanın arka aksındaki ağırlıkla doru orantılı olarak hidrolik basıncını artırıyormuş. Dün fren yollarını inceledim biraz ve benim arabada ana merkezden sonrasında doğrudan arka kampanalara ulaşıyor borular. Yani herhangi bir ayarlayıcı bulunmuyor fakat ana merkezin çıkışında 2 adet valfe benzer parça var. Bunu parça numarasından aratınca limitör olarak çıkıyor. Kafam karıştı şimdi. Aşağıdaki fotoğraf benim arabama ait. Kırmızı okla gösterilen rekorlar arka 2 kampanaya gidiyor ve ek olarak dediğim parçalar bağlı. Yeşil oklarla belirttiklerim ise ön frenlere gidiyor ve herhangi bir ek yok.


    Muayne ve fren sapması hk.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi bıcırıh -- 1 Mayıs 2021; 21:56:46 >




  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.