Şimdi Ara

MTV 2012 !!!

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
59
Cevap
0
Favori
3.382
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • 2012 MTV motor hacmine değil, emisyona göre hesaplanacak.

    Türkiye’de kullanılan otomobillerde Motorlu Taşıtlar Vergisi artık emisyon oranına göre alınacak. Yani eskimiş olan araçlardan yüksek vergi, yeni araçlardan ise düşük vergi alınacak
    Gelir İdaresi, Motorlu Taşıtlar Vergisinde önümüzdeki yıl kapsamlı bir çalışma yapılması yönünde bir tavır aldı.

    Bu çalışmada, halen silindir hacmi ve yaşı esas alan Motorlu Taşıtlar Vergisi sisteminin, yeni bir değerlendirmeye tabi tutulacağı, bu kapsamda AB üyesi ülkeler başta olmak üzere çeşitli ülkelerin vergi uygulamalarının da tek tek taranacağı belirtildi.

    Türkiye’de kullanılan otomobillerde Motorlu Taşıtlar Vergisi artık emisyon oranına göre alınacak. Yani eskimiş olan araçlardan yüksek vergi, yeni araçlardan ise düşük vergi alınacak. Ancak araçların kullandıkları yakıtlara göre karbon salınımları farklılaşıyor.

    DİZELLER HER YÖNDEN AVANTAJLI

    Türkiye’de dizel otomobil kullanımı masraf çıkarttığı söylentisi nedeniyle pek tercih edilmiyor. Bunun yerine yüksek yakıt gideri olan ve çevreye daha çok karbon salınımı yapan ‘benzinli’ araçlar kullanılıyor.

    Artık benzinli araçlardan karbon salınımı daha fazla olduğu için MTV vergisi dizellere göre daha fazla alınacak. Bu da sahip olunan eski modelli benzinli otomobillerin vergilerinin çok daha yukarı çıkacağı anlamına geliyor. Yani satıldığında 6-7 bin TL eden otomobiller yıllık 2 bin TL vergi ödeyebilir.

    Getirilecek yeni düzenleme ile elektrikli otomobillerin vergisi çok cazip oranlara çekilecek. Elektrikli arabalardan sonra da dizel otomobiller karbon salınımlarının az olmasından dolayı vergide avantajlı konumda olacak.

    Ancak dizel otomobiller de eskidikçe karbon salınımı artacağından dolayı, vergisi de yıla göre artışa geçecek. Ancak benzinli otomobil kadar yüksek vergiye ulaşmayacak.

    ARABA 6 BİN TL VERGİSİ 2 BİN TL

    Ortalama olarak Türkiye’de kullanılan benzinli ve dizel otomobillerin büyük çoğunluğu 1.600 cc motor hacmine sahip. Piyasada yoğun olarak kullanılan araçlara baktığımızda da benzinli otomobillerin dizellere göre daha fazla salınım yaptığını görebiliyoruz. İşte Türkiye’de kullanılan bazı benzinli ve dizel otomobillerin karbon salınımları:

    Hyundai Getz 1.4 benzinli: 141 CO2 Emisyonu (gr/km) Ortalama

    Hyundai Getz 1.5 dizel: 118 CO2 Emisyonu (gr/km) Ortalama

    Hyundai Era 1.6 benzinli: 152 CO2 Emisyonu (gr/km) Ortalama

    Hyundai Era 1.5 dizel: 120 CO2 Emisyonu (gr/km) Ortalama

    Fiat Albea 1.4 benzinli: 148 CO2 Emisyonu (gr/km) Ortalama

    Fiat Albea 1.3 dizel: 127 CO2 Emisyonu (gr/km) Ortalama

    Renault Fluence 1.6 benzinli: 155 CO2 Emisyonu (gr/km) Ortalama

    Renault Fluence 1.5 dizel: 119 CO2 Emisyonu (gr/km) Ortalama

    Toyota Corolla 1.6 benzinli: 162 CO2 Emisyonu (gr/km) Ortalama

    Toyota Corolla 1.4 dizel: 122 CO2 Emisyonu (gr/km) Ortalama

    Peugeot 206 1.4 benzinli: 150 CO2 Emisyonu (gr/km) Ortalama

    Peugeot 206 1.4 dizel: 110 CO2 Emisyonu (gr/km) Ortalama

    AVRUPA ÜLKELERİNDEN UYGULAMA ÖRNEKLERİ

    Motorlu Taşıtlar Vergisinde çeşitli ülke uygulamaları da şu şekilde belirleniyor:

    -İngiltere: Motorlu taşıtları 2001 yılından itibaren karbon dioksit emisyonuna göre vergilendiriyor. Emisyon temelli vergilemenin yürürlüğe girmesinden sonra yeni şirket araçlarının ortalama emisyonu 196 gramdan 2002'de 182 grama, 2007 yılında 165 grama, 2008-2009 döneminde 140 grama düştü. Yüksek mesafe indiriminin kaldırılmasıyla şirket araçlarının 1 yılda katettikleri mesafe 300 milyon mile geriledi.

    2009 tarifesine göre hurdaya çıkan araçların ortalama CO2 emisyon miktarı, kilometrede 179 gram, bunların yerine alınan araçların 134 gram oldu.

    -İrlanda: 1 Temmuz 2008'den itibaren tescil edilen bütün binek otomobillerde motorlu taşıtlar vergisi, CO2 emisyonuna göre tespit ediliyor.

    Eski sisteme tabi araçların motor gücüne göre vergilendirilmesine ise devam ediliyor. İrlanda'da düşük CO2 emisyonuna sahip araçlar ödüllendirilirken, yüksek CO2 emisyonuna sahip araçlar cezalandırılıyor.

    Ödenecek yıllık vergi, çevre dostu araçlarda 104 avrodan başlıyor, bu rakam yüksek emisyona sahip araçlarda 2.100 avroya kadar yükseliyor.

    -Fransa: 2008 başında uygulamaya konulan ödül-cezalandırma sistemiyle CO2 emisyonu aşağı çekilmeye çalışılıyor. Sistemde düşük çevre kirliliğine neden olan yeni araç alımlarına fiyat indirimi sağlanırken, yüksek karbon emisyonuna sahip araçlar cezalandırılıyor.

    Bu yıl için kilometrede 124 gramdan fazla CO2 emisyonuna neden olan araçlar ödülden yararlanamıyor, emisyon miktarının 156 gramı aşması durumunda cezalar uygulamaya giriyor.

    Sistem sayesinde 2007 sonunda 149 gram olan yeni araçların ortalama emisyon miktarı, geçen yılın ikinci yarısında 133 grama düştü.

    -İsveç: İsveç'te binek otoların neden olduğu emisyon, diğer AB üyesi ülkelere göre oldukça yüksek. Bu ülkede 2006 yılında CO2 emisyonuna dayalı vergilemeye geçildi. 2003 yılında 198 gram düzeyinde bulunan CO2 emisyonu, 3 yıl sonra 191 grama geriledi.

    Ancak buna rağmen İsveç, AB üyeleri içinde hala araç filosu ağır ve yakıt tüketimi yüksek olan bir ülke durumunda. Yüksek emisyona rağmen ülkede büyük motorlu araçlar hala tercih ediliyor.

    -Diğer ülkeler: AB'de 2006 yılında binek otolara CO2 ile ilintili vergi uygulayan ülke sayısı 9 iken, bu sayı 2007 yılında 11'e, 2008 yılında 14'e, daha sonra da 17'ye yükseldi. Günümüzde İngiltere, Fransa, İsveç ve İrlanda'nın dışında 13 ülke daha kısmen ya da tamamen CO2 emisyonuna ya da yakıt tüketimine göre motorlu taşıtlar vergisi uyguluyor.

    Listeye Almanya, Letonya ve İtalya da eklenirken, İtalya ve Lüksemburg haricindeki bütün Batı Avrupa ülkelerinde arz edilebilir elektrikli araçlara teşvik uygulaması sözkonusu.

    -Almanya: Karbon temelli motorlu taşıtlar vergisi uygulamasına en son katılan ülkelerden birisi. 2009 yılının sonunda gerçekleştirdiği reform ile araçların silindir hacmine göre değil, yaydıkları CO2 ve diğer zararlı gazların miktarına göre vergilendirmeye başladı.

    -Hollanda Karbon temelli vergileme yapan bir diğer ülke. Daha temiz ve daha az karbon yayan araç teknolojini teşvik için plaka vergisini daha etkin yakıtlı araçlan için indirdi. Bu değişimin ardından etkin yakıtlı B kategori araçların piyasa payı yüzde 9,5'den yüzde 16,1'e yükseldi.







  • Çok geç kalınmış uygulama. Gerçi 7-8 sene önceye kadar kilo hesabına göre vergi alan ülkeden...
    Lancer 134 gr emisyona sahip.. Acaba ne kadar vergi öderim
  • quote:

    Orijinalden alıntı: gorkemuse

    Çok geç kalınmış uygulama. Gerçi 7-8 sene önceye kadar kilo hesabına göre vergi alan ülkeden...
    Lancer 134 gr emisyona sahip.. Acaba ne kadar vergi öderim
    Aynı yazı daha önce de koyulmuştu gelsin de bakalım dizel araçların fiyatları ne oluyor?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: deniz6

    Aynı yazı daha önce de koyulmuştu gelsin de bakalım dizel araçların fiyatları ne oluyor?

    Alıntıları Göster
    Haftalık emisyona dayalı MTV konusu açılmıştır.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Ayrton_SENNA

    Haftalık emisyona dayalı MTV konusu açılmıştır.

    Alıntıları Göster
    yemez bu Türkiyede eski arabası olandan fazla vergi alırsa eğer kimseden vergi alamaz e onca arabayı koyacak yer onca mükellefi atacak kadar ceza evi olmadığına göre bu iş yatar
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Ayrton_SENNA

    Haftalık emisyona dayalı MTV konusu açılmıştır.

    Alıntıları Göster
    2 yıldır ısıtıp ısıtıp yayınlayın
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Ayrton_SENNA

    Haftalık emisyona dayalı MTV konusu açılmıştır.

    Alıntıları Göster
    kaynak nerede ?

    eğer böyle vergi gelecekse yaşadık demektir.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: intikam91

    2 yıldır ısıtıp ısıtıp yayınlayın

    Alıntıları Göster
    Bu uygulama anca 10 sene sonra çıkar....
  • quote:

    Orijinalden alıntı: lewel123

    Bu uygulama anca 10 sene sonra çıkar....

    Alıntıları Göster
    millet lpg alacak parayı zor buluyor
    çoğunluk asgari ücretli kimse vergi vermez
    madem bu düzenlemeyi yapacaklar ( ki hala meçhul )
    yurt dışında
    sıfır araçta bizdeki gibi vergi alınmıyor (aracın fiyatı 15 lira devletin aldığı vergilerle 30-35 cepten çıkan)
    benzini bizim kadar pahalı ülke yok
    ....... daha uzar da uzar........




  • quote:

    Orijinalden alıntı: lewel123

    Bu uygulama anca 10 sene sonra çıkar....

    Alıntıları Göster
    Bu yazıyı geçen sene de okuduğumu hatırlıyorum
  • quote:

    Orijinalden alıntı: TSForever

    Bu yazıyı geçen sene de okuduğumu hatırlıyorum

    Alıntıları Göster
    Üye olduğum tarihten beri düzenli olarak görüyorum bu haberleri.......
  • quote:

    Orijinalden alıntı: muharrem.05

    Üye olduğum tarihten beri düzenli olarak görüyorum bu haberleri.......

    Alıntıları Göster
    Önceki konu buradahttp://forum.donanimhaber.com/m_51487137/tm.htm

    Aynı yazı.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Metalurjist

    Önceki konu buradahttp://forum.donanimhaber.com/m_51487137/tm.htm

    Aynı yazı.

    Alıntıları Göster
    Bunun hakkaniyetli olması için iki yol var.

    1) Devlet belli bir süre sonra buna başlayacağını duyurur (2014-2015 gibi bir tarih verir mesela) , millet ona göre pozisyon alır.

    2) Hemen başlatır ama 1 ocak 2012 den itibaren tescil edilen arabalara emisyon tarifesi uygular. Daha önce tescil edilmiş arabalara eskidisinin devamı olan bir tarife uygular. Yani iki tane tarifemiz olur bir süreliğine...Yine bir deadline verir. 2014 2015 gibi o tarihten sonra tek tarifeye geçeceğim der...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Hector Priamson

    Bunun hakkaniyetli olması için iki yol var.

    1) Devlet belli bir süre sonra buna başlayacağını duyurur (2014-2015 gibi bir tarih verir mesela) , millet ona göre pozisyon alır.

    2) Hemen başlatır ama 1 ocak 2012 den itibaren tescil edilen arabalara emisyon tarifesi uygular. Daha önce tescil edilmiş arabalara eskidisinin devamı olan bir tarife uygular. Yani iki tane tarifemiz olur bir süreliğine...Yine bir deadline verir. 2014 2015 gibi o tarihten sonra tek tarifeye geçeceğim der...

    Alıntıları Göster
    rx-8 cilerin ocagi batti desenize




  • quote:

    Orijinalden alıntı: retro.

    rx-8 cilerin ocagi batti desenize

    Alıntıları Göster
    herhangi bir resmi açıklama gelmedi henüz...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: toz-koparan

    herhangi bir resmi açıklama gelmedi henüz...

    Alıntıları Göster
    ben yırrtım desene :)
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Besiktask34

    ben yırrtım desene :)

    Alıntıları Göster
    polo bluemotionın fiyatı düşse de alsak :)
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Besiktask34

    ben yırrtım desene :)

    Alıntıları Göster
    arabası olmayanlar da mtv ödesin !
  • quote:

    Orijinalden alıntı: lervolerto

    arabası olmayanlar da mtv ödesin !

    Alıntıları Göster
    Chipli araçlar naneyi yedi desek şuna...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: lervolerto


    arabası olmayanlar da mtv ödesin !

    oda olur oda olur:)
    burası Türkiye herşey olur!
  • 
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.