Şimdi Ara

motor yağı ne zaman siyah olur

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
4 Misafir (2 Mobil) - 2 Masaüstü2 Mobil
5 sn
28
Cevap
0
Favori
65.541
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • arkadaşlar merhaba. birşeyi merak ettim. arabanın motor yağını değiştirdikten sonra kaç km yol gidersek motor yağı siyah renk alır. örnek olrak ben astra 1.3 cdti kullanıyorum. bakımını yaptırdım yaklaşık 150 km yol gittim ve merak edip yağına baktım yağ siyahtı bu normalmi? (motor yağı: mobil 0-40)... saygılar...



  • araban kac modeL
  • quote:

    Orijinalden alıntı: KLadyuS

    araban kac modeL
    2006 model. 2005 ekimde aldık...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mysterious2020

    2006 model. 2005 ekimde aldık...

    Alıntıları Göster
    bu arada araba ilk defa bakıma girdi (15000 km bakımı)...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mysterious2020

    bu arada araba ilk defa bakıma girdi (15000 km bakımı)...

    Alıntıları Göster
    Dizel motorlarda yakıtın kimyasal özellikleri sebebiyle motor yağı hemen siyahlaşır. Normal bir durum...
    Hatta bu yüzden dizel motorların yağları benzinli motorların yağlarından farklıdır...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Kerem Arıkantürk

    Dizel motorlarda yakıtın kimyasal özellikleri sebebiyle motor yağı hemen siyahlaşır. Normal bir durum...
    Hatta bu yüzden dizel motorların yağları benzinli motorların yağlarından farklıdır...

    Alıntıları Göster
    belli bir km den sonra her araç için geçerli bir durumdur bu...sıfır yağın motorun içinde bir kaç kere tur atması yeterlidir kararması için...Ama kararması özelliğini kaybetmesi anlamına gelmiyor.




  • Dostum yanlış yağ kullanıyorsun!!!!!!!!!

    5-W40 kullanmalısın. aynı motor benim araçta var. 0-W40 uygun değil.
    Ayrıntılı bilgi için fabrikaya bakabilirsin. Motor yağı siyahlaşır. bu normaldir.

    http://www.fiat-gm-pwt.pl/

    quote:

    Orjinalden alıntı: mysterious2020

    arkadaşlar merhaba. birşeyi merak ettim. arabanın motor yağını değiştirdikten sonra kaç km yol gidersek motor yağı siyah renk alır. örnek olrak ben astra 1.3 cdti kullanıyorum. bakımını yaptırdım yaklaşık 150 km yol gittim ve merak edip yağına baktım yağ siyahtı bu normalmi? (motor yağı: mobil 0-40)... saygılar...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: SACRED REICH

    belli bir km den sonra her araç için geçerli bir durumdur bu...sıfır yağın motorun içinde bir kaç kere tur atması yeterlidir kararması için...Ama kararması özelliğini kaybetmesi anlamına gelmiyor.

    Alıntıları Göster
    ''ArıkanTürk'' Arkadaşıma katılıyorum.Normalde ilk aldığınız yağ sarımtırak bir rengi vardır.Motora yağı koyduğunuz zaman yağ devir daim yapar.Bu devir daimle motor yağının rengi değişebilir.Fakat araç 15.000 km de diyosunuz.Yağın rengi değişebilir ama simsiyah olması mümkün değildir.Bide şu ayrıntı var.Aracının Peryodik Bakımlarını düzgün yaparsan böyle bir sorunla karşılaşmazsın.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Kerem Arıkantürk

    Dizel motorlarda yakıtın kimyasal özellikleri sebebiyle motor yağı hemen siyahlaşır. Normal bir durum...
    Hatta bu yüzden dizel motorların yağları benzinli motorların yağlarından farklıdır...

    Alıntıları Göster
    neden siyahlaşır anlamadım kimyasal yapısıyla ne ilgisi var?
    dizel yakıtlar neden farklıdır?

    quote:

    Orjinalden alıntı: arikanturk

    Dizel motorlarda yakıtın kimyasal özellikleri sebebiyle motor yağı hemen siyahlaşır. Normal bir durum...
    Hatta bu yüzden dizel motorların yağları benzinli motorların yağlarından farklıdır...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: serkes

    neden siyahlaşır anlamadım kimyasal yapısıyla ne ilgisi var?
    dizel yakıtlar neden farklıdır?

    quote:

    Orjinalden alıntı: arikanturk

    Dizel motorlarda yakıtın kimyasal özellikleri sebebiyle motor yağı hemen siyahlaşır. Normal bir durum...
    Hatta bu yüzden dizel motorların yağları benzinli motorların yağlarından farklıdır...


    Alıntıları Göster
    Dizel yakıtın yanması sonucu ortaya çıkan kurumun motorun hareketli parçaları üzerinde birikmesini engellemek amacıyla dizel motor yağlarında yüksek oranda deterjan benzeri katkılar kullanılıyor. Dolayısıyla yanma sonucu oluşan kurum, motor yağı tarafından absorbe edildiği için yağ çabucak kömür siyahı oluyor...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Kerem Arıkantürk

    Dizel yakıtın yanması sonucu ortaya çıkan kurumun motorun hareketli parçaları üzerinde birikmesini engellemek amacıyla dizel motor yağlarında yüksek oranda deterjan benzeri katkılar kullanılıyor. Dolayısıyla yanma sonucu oluşan kurum, motor yağı tarafından absorbe edildiği için yağ çabucak kömür siyahı oluyor...

    Alıntıları Göster
    şimdi dizel yağdan beklenen özellik nedir viskozitemi minerallermi yoksa bağlayıcı pigmentler veya temizlyici katkılarmı?
    yani bir tek bu yapısylamı farklıdr. ayrıca kapalı devre bir hat olan yağlama sistemindeki yağ hemen siyah hal alıyorsa sence moleküler yapısı ve viskozitesi değişmiyormudur.
    ayrıca o katkıların yakıttada olduğunu düşünüyorum. çünkü segmanlar ve ilgili keçelerle sıyrılarak hareket eden piston asıl yanma olan üst kısmında kurum oluşturur ve bunun tutunmaması için yakıtta bu tarz katkılar kullanılır.
    carbon clean olayı gibi...
    yanılıyormuyum. ?
    quote:

    Orjinalden alıntı: arikanturk

    Dizel yakıtın yanması sonucu ortaya çıkan kurumun motorun hareketli parçaları üzerinde birikmesini engellemek amacıyla dizel motor yağlarında yüksek oranda deterjan benzeri katkılar kullanılıyor. Dolayısıyla yanma sonucu oluşan kurum, motor yağı tarafından absorbe edildiği için yağ çabucak kömür siyahı oluyor...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: serkes

    şimdi dizel yağdan beklenen özellik nedir viskozitemi minerallermi yoksa bağlayıcı pigmentler veya temizlyici katkılarmı?
    yani bir tek bu yapısylamı farklıdr. ayrıca kapalı devre bir hat olan yağlama sistemindeki yağ hemen siyah hal alıyorsa sence moleküler yapısı ve viskozitesi değişmiyormudur.
    ayrıca o katkıların yakıttada olduğunu düşünüyorum. çünkü segmanlar ve ilgili keçelerle sıyrılarak hareket eden piston asıl yanma olan üst kısmında kurum oluşturur ve bunun tutunmaması için yakıtta bu tarz katkılar kullanılır.
    carbon clean olayı gibi...
    yanılıyormuyum. ?
    quote:

    Orjinalden alıntı: arikanturk

    Dizel yakıtın yanması sonucu ortaya çıkan kurumun motorun hareketli parçaları üzerinde birikmesini engellemek amacıyla dizel motor yağlarında yüksek oranda deterjan benzeri katkılar kullanılıyor. Dolayısıyla yanma sonucu oluşan kurum, motor yağı tarafından absorbe edildiği için yağ çabucak kömür siyahı oluyor...


    Alıntıları Göster
    Vizkozite olarak zaten benzinli motor yağları ile benzer özellikler gösteriyorlar...
    Yağlama sistemi ise belirtiğiniz gibi kapalı devre. Segmanlar ve diğer sızdırmazlık elemanları yardımıyla yanmadan izole tutulmaya çalışılıyor. Ancak bu sıfır sızdırma anlamına gelmiyor. Segmanlar olsa da yine de yanma odası ve yağ arasında bir madde alışverişi oluyor. Burada iş yağdaki deterjan özellikli katkılara düşüyor. Bu katkılar sayesinde yağ, vizkozite ve yağlayıcı özelliklerini kaybetmeden veya çamurlaşmadan (yağlayıcı ve kurum çözücü/absorbe edici) görevini yapmaya devam ediyor

    Hatta bazı kaynaklarda benzinli motorların temizliğinde, yağ değişimlerinin arasında kısa süreli olarak (200-300 km) dizel motor yağlarının kullanılması, daha sonra boşaltılarak benzinli motor yağına geri dönülmesi tavsiye ediliyor...

    Yakıt konusunda da size katılıyorum. Benzer katkılar yakıt içerisinde de muhtemelen vardır...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Kerem Arıkantürk

    Vizkozite olarak zaten benzinli motor yağları ile benzer özellikler gösteriyorlar...
    Yağlama sistemi ise belirtiğiniz gibi kapalı devre. Segmanlar ve diğer sızdırmazlık elemanları yardımıyla yanmadan izole tutulmaya çalışılıyor. Ancak bu sıfır sızdırma anlamına gelmiyor. Segmanlar olsa da yine de yanma odası ve yağ arasında bir madde alışverişi oluyor. Burada iş yağdaki deterjan özellikli katkılara düşüyor. Bu katkılar sayesinde yağ, vizkozite ve yağlayıcı özelliklerini kaybetmeden veya çamurlaşmadan (yağlayıcı ve kurum çözücü/absorbe edici) görevini yapmaya devam ediyor

    Hatta bazı kaynaklarda benzinli motorların temizliğinde, yağ değişimlerinin arasında kısa süreli olarak (200-300 km) dizel motor yağlarının kullanılması, daha sonra boşaltılarak benzinli motor yağına geri dönülmesi tavsiye ediliyor...

    Yakıt konusunda da size katılıyorum. Benzer katkılar yakıt içerisinde de muhtemelen vardır...

    Alıntıları Göster
    arikanturk hocam bu konuda bende bir şeyler yazayım...
    motor yağlarında bir çok mineral katkı ve kimyasal solventler bulunmakta
    bunlar
    seninde dediğin gibi...
    pislikleri temizlemek için deterjan içerikli katkılı karışımlar
    basınca dayanıklı ve yüzeyde film oluşturacak katkılatr
    kalınlık derecesini azaltan özel viskozite geliştirciler
    deprasanlar
    köpüklenme gidericiler
    aşırı ısnınmayı önleyici anti oksidanlar
    bu ve bunun gibi katkılar değişik oranlarda kullanılarak ilgili motora göre kullanılır ve önerilir
    ve genelde katkı malzemeleri standarttır (değişik tasarım ve argeler dışında)
    ama asıl yağın siyah olmasını sağlayan piston üst odasındaki patlamanın basıncı ile vede içeriğinde büyük miktarda yağ içeren mazotun yüzeyde oluşturduğu kurum yanık yağdır.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: serkes

    arikanturk hocam bu konuda bende bir şeyler yazayım...
    motor yağlarında bir çok mineral katkı ve kimyasal solventler bulunmakta
    bunlar
    seninde dediğin gibi...
    pislikleri temizlemek için deterjan içerikli katkılı karışımlar
    basınca dayanıklı ve yüzeyde film oluşturacak katkılatr
    kalınlık derecesini azaltan özel viskozite geliştirciler
    deprasanlar
    köpüklenme gidericiler
    aşırı ısnınmayı önleyici anti oksidanlar
    bu ve bunun gibi katkılar değişik oranlarda kullanılarak ilgili motora göre kullanılır ve önerilir
    ve genelde katkı malzemeleri standarttır (değişik tasarım ve argeler dışında)
    ama asıl yağın siyah olmasını sağlayan piston üst odasındaki patlamanın basıncı ile vede içeriğinde büyük miktarda yağ içeren mazotun yüzeyde oluşturduğu kurum yanık yağdır.

    Alıntıları Göster
    devam ediyim
    ama bu öyle yeni motorlarda hemen olan bir olgu değildir.
    zamanla oluşur ve segmanlardaki gömlekteki aşınmayla artar.



    edit: hemen

    ayrıca benzinli motorlardada kısmen gözlenir ama dizeldeki kadar fazla değildir.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi serkes -- 17 Ekim 2006; 12:17:19 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Kerem Arıkantürk

    Vizkozite olarak zaten benzinli motor yağları ile benzer özellikler gösteriyorlar...
    Yağlama sistemi ise belirtiğiniz gibi kapalı devre. Segmanlar ve diğer sızdırmazlık elemanları yardımıyla yanmadan izole tutulmaya çalışılıyor. Ancak bu sıfır sızdırma anlamına gelmiyor. Segmanlar olsa da yine de yanma odası ve yağ arasında bir madde alışverişi oluyor. Burada iş yağdaki deterjan özellikli katkılara düşüyor. Bu katkılar sayesinde yağ, vizkozite ve yağlayıcı özelliklerini kaybetmeden veya çamurlaşmadan (yağlayıcı ve kurum çözücü/absorbe edici) görevini yapmaya devam ediyor

    Hatta bazı kaynaklarda benzinli motorların temizliğinde, yağ değişimlerinin arasında kısa süreli olarak (200-300 km) dizel motor yağlarının kullanılması, daha sonra boşaltılarak benzinli motor yağına geri dönülmesi tavsiye ediliyor...

    Yakıt konusunda da size katılıyorum. Benzer katkılar yakıt içerisinde de muhtemelen vardır...

    Alıntıları Göster
    Motor yağı neden koyulaşarak kirli gibi görünür?

    Motor yağının görevlerinden birisi de temizliktir. Kaliteli bir motor yağı, içeriğinde ki dağıtıcı ve deterjan katıkları sayesinde motorda oluşan kurum parçalarını dağıtarak bünyesine alır, metal yüzeylere yapışmasını engeller. Metal yüzeylere yapışanları da deterjanla temizler. Bu nedenle de motor yağı kirlenir. Dolayısıyla kirli görünen motor yağı, görevini iyi yerine getiriyor demektir.


    Daha ayrıntılı bilgi için;
    http://www.castrol.com/castrol/faq.do?categoryId=73024007&contentId=6008642&currentPage=1




  • quote:

    Orijinalden alıntı: McManamann

    Motor yağı neden koyulaşarak kirli gibi görünür?

    Motor yağının görevlerinden birisi de temizliktir. Kaliteli bir motor yağı, içeriğinde ki dağıtıcı ve deterjan katıkları sayesinde motorda oluşan kurum parçalarını dağıtarak bünyesine alır, metal yüzeylere yapışmasını engeller. Metal yüzeylere yapışanları da deterjanla temizler. Bu nedenle de motor yağı kirlenir. Dolayısıyla kirli görünen motor yağı, görevini iyi yerine getiriyor demektir.


    Daha ayrıntılı bilgi için;
    http://www.castrol.com/castrol/faq.do?categoryId=73024007&contentId=6008642&currentPage=1

    Alıntıları Göster
    her yağda bu katkı vardır.
    dizel yağlara has bir özellik değildir.
    yeni motorda kurum niye oluşuyor? neresinde oluşuyor?
    bunuda açıklıyormu?
    benim dediğime geliyor
    tek farklılık olan yakıt tipi ve patlama basıncı?

    quote:

    Orjinalden alıntı: SeKSandDoRT

    Motor yağı neden koyulaşarak kirli gibi görünür?

    Motor yağının görevlerinden birisi de temizliktir. Kaliteli bir motor yağı, içeriğinde ki dağıtıcı ve deterjan katıkları sayesinde motorda oluşan kurum parçalarını dağıtarak bünyesine alır, metal yüzeylere yapışmasını engeller. Metal yüzeylere yapışanları da deterjanla temizler. Bu nedenle de motor yağı kirlenir. Dolayısıyla kirli görünen motor yağı, görevini iyi yerine getiriyor demektir.


    Daha ayrıntılı bilgi için;
    http://www.castrol.com/castrol/faq.do?categoryId=73024007&contentId=6008642&currentPage=1




  • quote:

    Orijinalden alıntı: serkes

    her yağda bu katkı vardır.
    dizel yağlara has bir özellik değildir.
    yeni motorda kurum niye oluşuyor? neresinde oluşuyor?
    bunuda açıklıyormu?
    benim dediğime geliyor
    tek farklılık olan yakıt tipi ve patlama basıncı?

    quote:

    Orjinalden alıntı: SeKSandDoRT

    Motor yağı neden koyulaşarak kirli gibi görünür?

    Motor yağının görevlerinden birisi de temizliktir. Kaliteli bir motor yağı, içeriğinde ki dağıtıcı ve deterjan katıkları sayesinde motorda oluşan kurum parçalarını dağıtarak bünyesine alır, metal yüzeylere yapışmasını engeller. Metal yüzeylere yapışanları da deterjanla temizler. Bu nedenle de motor yağı kirlenir. Dolayısıyla kirli görünen motor yağı, görevini iyi yerine getiriyor demektir.


    Daha ayrıntılı bilgi için;
    http://www.castrol.com/castrol/faq.do?categoryId=73024007&contentId=6008642&currentPage=1


    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: serkes

    her yağda bu katkı vardır.
    dizel yağlara has bir özellik değildir.
    yeni motorda kurum niye oluşuyor? neresinde oluşuyor?
    bunuda açıklıyormu?
    benim dediğime geliyor
    tek farklılık olan yakıt tipi ve patlama basıncı?

    quote:

    Orjinalden alıntı: SeKSandDoRT

    Motor yağı neden koyulaşarak kirli gibi görünür?

    Motor yağının görevlerinden birisi de temizliktir. Kaliteli bir motor yağı, içeriğinde ki dağıtıcı ve deterjan katıkları sayesinde motorda oluşan kurum parçalarını dağıtarak bünyesine alır, metal yüzeylere yapışmasını engeller. Metal yüzeylere yapışanları da deterjanla temizler. Bu nedenle de motor yağı kirlenir. Dolayısıyla kirli görünen motor yağı, görevini iyi yerine getiriyor demektir.


    Daha ayrıntılı bilgi için;
    http://www.castrol.com/castrol/faq.do?categoryId=73024007&contentId=6008642&currentPage=1



    Bravoo!




  • quote:

    Orijinalden alıntı: UsTa_

    quote:

    Orjinalden alıntı: serkes

    her yağda bu katkı vardır.
    dizel yağlara has bir özellik değildir.
    yeni motorda kurum niye oluşuyor? neresinde oluşuyor?
    bunuda açıklıyormu?
    benim dediğime geliyor
    tek farklılık olan yakıt tipi ve patlama basıncı?

    quote:

    Orjinalden alıntı: SeKSandDoRT

    Motor yağı neden koyulaşarak kirli gibi görünür?

    Motor yağının görevlerinden birisi de temizliktir. Kaliteli bir motor yağı, içeriğinde ki dağıtıcı ve deterjan katıkları sayesinde motorda oluşan kurum parçalarını dağıtarak bünyesine alır, metal yüzeylere yapışmasını engeller. Metal yüzeylere yapışanları da deterjanla temizler. Bu nedenle de motor yağı kirlenir. Dolayısıyla kirli görünen motor yağı, görevini iyi yerine getiriyor demektir.


    Daha ayrıntılı bilgi için;
    http://www.castrol.com/castrol/faq.do?categoryId=73024007&contentId=6008642&currentPage=1



    Bravoo!

    Alıntıları Göster
    Kurum oluşmasının tek sebebi mazotun kendisi... Dizel araçlar için partikül filtrelerinin kullanılmasının da, egzozdan çıkan siyah dumanın da sebebi bu...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Kerem Arıkantürk

    Kurum oluşmasının tek sebebi mazotun kendisi... Dizel araçlar için partikül filtrelerinin kullanılmasının da, egzozdan çıkan siyah dumanın da sebebi bu...

    Alıntıları Göster
    evet...
    quote:

    Orjinalden alıntı: arikanturk

    Kurum oluşmasının tek sebebi mazotun kendisi... Dizel araçlar için partikül filtrelerinin kullanılmasının da, egzozdan çıkan siyah dumanın da sebebi bu...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: MULTIJET13

    Dostum yanlış yağ kullanıyorsun!!!!!!!!!

    5-W40 kullanmalısın. aynı motor benim araçta var. 0-W40 uygun değil.
    Ayrıntılı bilgi için fabrikaya bakabilirsin. Motor yağı siyahlaşır. bu normaldir.

    http://www.fiat-gm-pwt.pl/

    quote:

    Orjinalden alıntı: mysterious2020

    arkadaşlar merhaba. birşeyi merak ettim. arabanın motor yağını değiştirdikten sonra kaç km yol gidersek motor yağı siyah renk alır. örnek olrak ben astra 1.3 cdti kullanıyorum. bakımını yaptırdım yaklaşık 150 km yol gittim ve merak edip yağına baktım yağ siyahtı bu normalmi? (motor yağı: mobil 0-40)... saygılar...
    MULTIJET13 Arkadaş 5w-40 demişsin yağı servis değiştirioo yağ uygun olmasa niye koysunlarki...

    bide 0w-40 yağ arasında ne gibi bir farklılık olur? teşekkürler..

    http://www.castrol.com/castrol/castrolhomepage.do?categoryId=3185&source=castrolglobalcountryselector
    burdan bakıncada aşağıdakiler çıkıo... 0w-30 demişler.. anlamadım gitti...

    (sayfa açılınca sağ tarafta hangi araca hangi yağ yazıyor oraya tıklayınca...)

    OPEL Astra 1.3 CDTi 16V, -GTC (Z13DTH - 66kW) (2005-)

    MOTOR
    SLX LONGTEC 0W-30

    NOTLAR:

    ECOService (1): FORMULA SLX LONGTEC 0W-30 / GTX MAGNATEC 10W-40 (X benzin için 30 veya üstü ve dizel için 40 veya üstü olmalıdır). Modele bağlı olarak FORMULA SLX LONGTEC 0W-30 de uygundur



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi mysterious2020 -- 17 Ekim 2006; 13:34:38 >




  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.