Şimdi Ara

...[ MOTOR YAĞI ile ilgili tüm paylaşımlar ]... (359. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
18.640
Cevap
203
Favori
1.867.456
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
18 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 357358359360361
Sayfaya Git
Git
sonraki

...[ MOTOR YAĞI ile ilgili tüm paylaşımlar ]...


(En Son Oy Tarihi: 2.5.2024)
Giriş
Mesaj
  • vezır ustam bırde bana yardımcı olursan cok memnun olacağım 2001 model reno clıo 1.4 rxt 16 valf lı aracım var, ve gecen sene almıştım yag yaktığını farkettım, aracım henüz 123000 km de, 1000 km de 1.5 -2 lıtre yag yakıyor castrol 10 40 kullanıyorum aracımın cekısınde sıkıntısı yok, ne yapmamı tavsıye edersınız ınternette mobıl 10 60 tavsıyelerı var kullanmalımıyım, yada tavsıyenı bu doğrultuda ne olacaktır.aracım lpg lı ve otomatık vıtes.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi fantir -- 18 Kasım 2014; 22:32:23 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: fantir

    vezır ustam bırde bana yardımcı olursan cok memnun olacağım 2001 model reno clıo 1.4 rxt 16 valf lı aracım var, ve gecen sene almıştım yag yaktığını farkettım, aracım henüz 123000 km de, 1000 km de 1.5 -2 lıtre yag yakıyor castrol 10 40 kullanıyorum aracımın cekısınde sıkıntısı yok, ne yapmamı tavsıye edersınız ınternette mobıl 10 60 tavsıyelerı var kullanmalımıyım, yada tavsıyenı bu doğrultuda ne olacaktır.aracım lpg lı ve otomatık vıtes.

    Önce 15w40 deneyiniz eksilme tatmin edeci olmaz ise 10w60 olabilir ,

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • marka tavssıyesı var mı? tam sentetık olanlardanmı alacağım? ayrıca mevcut yarısı bıtmıs olan yağın uzerıne ılave edılırse bırsey olurmu ? yoksa tümden boşaltıp doldurmak gerekır?.son olarak dıretk 10 60 denesem n olur bır zararı olurmu? neden once 15 40 deniyorum açıklarsanız cok memnun kalacağım öğrenmek ıstedıgım ıcın sormaktayım



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi fantir -- 19 Kasım 2014; 0:28:10 >
  • fantir F kullanıcısına yanıt
    Size de motor silk bor katkısını öneririm..Bir deneyin,15W 40 yağ ile birlikte kullanın bir faydasını görmezseniz bir daha ihtiyacınız da olmayacaktır zaten..150.000km motorda görev yaptığı söyleniyor bu motor/metal katkısı için..Vezir hocamın belirttiği gibi hala eksilme azalmadan devam ederse 10W 60 yağa geçersiniz..10w60 yağlar tam sentetik özellikle Mobilde var bu ürün..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: vezir


    quote:

    Orijinalden alıntı: fantir

    vezır ustam bırde bana yardımcı olursan cok memnun olacağım 2001 model reno clıo 1.4 rxt 16 valf lı aracım var, ve gecen sene almıştım yag yaktığını farkettım, aracım henüz 123000 km de, 1000 km de 1.5 -2 lıtre yag yakıyor castrol 10 40 kullanıyorum aracımın cekısınde sıkıntısı yok, ne yapmamı tavsıye edersınız ınternette mobıl 10 60 tavsıyelerı var kullanmalımıyım, yada tavsıyenı bu doğrultuda ne olacaktır.aracım lpg lı ve otomatık vıtes.

    Önce 15w40 deneyiniz eksilme tatmin edeci olmaz ise 10w60 olabilir ,

    VEZIR USTA
    MARKA TAVSIYESI VARMI ?
    TAM SENTETIKMI ALACAGIM 15 40 HANGI GRUBA GIRMEKTE?
    MOTOR SILKK URUNU KATMALIMIYIM ICINE?
    10 60 MOBIL URUNUNE HEMEN GECERSEM NE OLABILIR NEDEN ONCE 15 40 ACABA




  • babamin 1,5 gls accentte yag yakiyo 10-60 mobil deniycez 98 tl fiyati var deniycez fark yoksa araci degistircez

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • akayogullari kullanıcısına yanıt
    Evet oyle yapin,baktiniz eksilme devam ediyor satin gitsin..yaptirmaya ugrasmayin,alan yaptirir nasil olsa..hatta farkina bile varmaz eger soylemezseniz..

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: fantir

    quote:

    Orijinalden alıntı: vezir


    quote:

    Orijinalden alıntı: fantir

    vezır ustam bırde bana yardımcı olursan cok memnun olacağım 2001 model reno clıo 1.4 rxt 16 valf lı aracım var, ve gecen sene almıştım yag yaktığını farkettım, aracım henüz 123000 km de, 1000 km de 1.5 -2 lıtre yag yakıyor castrol 10 40 kullanıyorum aracımın cekısınde sıkıntısı yok, ne yapmamı tavsıye edersınız ınternette mobıl 10 60 tavsıyelerı var kullanmalımıyım, yada tavsıyenı bu doğrultuda ne olacaktır.aracım lpg lı ve otomatık vıtes.

    Önce 15w40 deneyiniz eksilme tatmin edeci olmaz ise 10w60 olabilir ,

    VEZIR USTA
    MARKA TAVSIYESI VARMI ?
    TAM SENTETIKMI ALACAGIM 15 40 HANGI GRUBA GIRMEKTE?
    MOTOR SILKK URUNU KATMALIMIYIM ICINE?
    10 60 MOBIL URUNUNE HEMEN GECERSEM NE OLABILIR NEDEN ONCE 15 40 ACABA

    Çünkü 15w40 ucuz çözüm olur ,eksiltme yaparsa ucuza tamamlamak mümkün .marka ,ok önemli değil ucuz olduğu için marka yağ kullanınız .

    10w60 pahalı çözüm olur ve ikinci hanesi çok yüksek bu nedenle motor aşınması çoksa faydası olur , ama diğeri segmandan kaçırırsa ilk ısınma anında daha kalın olduğu için faydası olur .

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: erdem09

    Size de motor silk bor katkısını öneririm..Bir deneyin,15W 40 yağ ile birlikte kullanın bir faydasını görmezseniz bir daha ihtiyacınız da olmayacaktır zaten..150.000km motorda görev yaptığı söyleniyor bu motor/metal katkısı için..Vezir hocamın belirttiği gibi hala eksilme azalmadan devam ederse 10W 60 yağa geçersiniz..10w60 yağlar tam sentetik özellikle Mobilde var bu ürün..

    Ben motor silk tavsiye etmem. , çünkü aşınmanın nedeni bulunmadan aynı ayda 2 farklı parametreyi değiştirmek arıza tespitini zorlaştırır, adım adım değişiklik yapılmalı eldeki tüm mermiler tek hamlede harcanmamalıdır

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • alirken bizede soylemediler expertizde cikti 1750daha fiyat dusurdu aldik geldik ustaya gosterdi motoru iyi saat gibi calisiyo dedi. anlamadi yag yaktigini iyiki expertize sokmusuk bizede saglam deyip alacaktik.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • VEZIR USTA DETAYLI BILGI VERMELERIN ICIN TESEKKURLER YUKARIDAKI YAZDIKLARIMI ARASTIRKEN SOYLE BIR YAZI GORDUM "*Bir arkadas demiski''10/40 yerine 15/40 kullan'' <<<<KESİNLİKLE KULLANMAYIN>>>>Sebebi de şu:kalın olan yağ silindir cidarlarında daha kalın bir katman oluşturacak ve böylelikle yağ sekmanı aşagı süzmesi gereken yağ miktarından daha az yağ süzdürecektir.Ve dolayısıyla aslında daha fazla yağ yakmanıza neden olacaktır. " DOGRULUK PAYI NEDIR ACABA 10 40 DAN 15 40 SIZIN TAVSIYENIUZ ILE GECMEK UZERE OLAN BIRISI OLARAK BU YAZIYA NE DERSINIZ FIKRINIZI MERAK ETMEKTEYIM. AYRICA BIR BILGI DAHA VEREYIM ARACIM YAG YAKMA SEVIYESINI BUGUN DAHA SAGLIKLI OLCTUM YOL BILGISAYARINDAN BAKARAK, 500 KM DE 1.5 LITRE EKSILMIS GOZUKUYOR, BU DURUMDADA DAHI 10 40 DAN 15 40 A GMI GECMELIMIYIM YOKSA BU DEGER ILE FARKLI BIR COZUM ONERINIZ MI OLUR. BIRDE SUAN YAG DEPOSUNUN YARISI EKSILMIS IKEN UZERINE 10 45 KOYDURSAM DA OLURMU...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi fantir -- 19 Kasım 2014; 20:43:19 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: akayogullari

    alirken bizede soylemediler expertizde cikti 1750daha fiyat dusurdu aldik geldik ustaya gosterdi motoru iyi saat gibi calisiyo dedi. anlamadi yag yaktigini iyiki expertize sokmusuk bizede saglam deyip alacaktik.

    Mesajinizda ne ifade etmek istediginizi tam olarak anlayamadim bagislayin..araci alirken satici size yag yaktigini soylemedi mi?peki oyleyse bir kisi sizi aldatmaya kalktiysa sizde aynini baskasina yapmali misiniz?eger durumun farkina varip indirime gidilmesini sagladiysaniz siz de ayni indirimi yapip aracin durumunu acikca soyleyip oyle satarsiniz..helali harami gozetmek gerek..birde Su zihniyeti inanin anlayabilmis degilim;arabada sorun var sat gitsin..yaptirip binmek daha iyi degil mi?Aracin neresinde nesi var biliyorsun..yeni alacagin tasit soru isaretleri ile dolu..tabii Ben isin karsi tarafi aldatma boyutuna cok takiliyorum..neyse bu konu basligi altinda bunlari yazdigim icin hem ozur diliyorum hem de belki bir kisim insan ozelestiri yapar mi diye umutlaniyorum..

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • elimizde rapor var gosterecez alan kiside kendi ustasina gosterir pazarligi yapar veririz .

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: vezir


    quote:

    Orijinalden alıntı: erdem09

    Size de motor silk bor katkısını öneririm..Bir deneyin,15W 40 yağ ile birlikte kullanın bir faydasını görmezseniz bir daha ihtiyacınız da olmayacaktır zaten..150.000km motorda görev yaptığı söyleniyor bu motor/metal katkısı için..Vezir hocamın belirttiği gibi hala eksilme azalmadan devam ederse 10W 60 yağa geçersiniz..10w60 yağlar tam sentetik özellikle Mobilde var bu ürün..

    Ben motor silk tavsiye etmem. , çünkü aşınmanın nedeni bulunmadan aynı ayda 2 farklı parametreyi değiştirmek arıza tespitini zorlaştırır, adım adım değişiklik yapılmalı eldeki tüm mermiler tek hamlede harcanmamalıdır

    Ustad size katilmakla birlikte benimsedigim birkac noktayi ifade etmek isterim..Ben de sizin gibi genel gecer piyasadaki yag katkilarina cok sicak bakmiyorum..zaten yeni nesil sentetik teknolojili yaglar bunu kullanmayi reddediyor ve tolerans paylari azaltilmis motorlarda vvti,i-vtec,mivec,dual vvti gibi teknolojilerinde kullanilmasiyla daha ince yaga ihtiyac duyuldugu icin vizkozitesi kalin olan katkilar bahsettigim sistemlerde sikismaya sebep oluyor..hatta bu sistemlere sahip olmayan yag basinciyla calisan subap sistemleri de ayni oranda etkilenebiliyor..Ben bi istisna olarak yillardir kullanmakta oldugum(koruyucu maksatla,onarma amaci gutmeden) motor silk motor katkisini oneririm..cunku bor urunu kullanilarak metal uzerinde nasil islemler yapildigini gorup bor urununun nasil sogutma yaptigini ve kesici bicaklar ( elmas benzeri ) uzerindeki koruyucu etkisini gorunce ikna oldum motor silk urunu icin..o yuzden bu urunu onerdim..eger dendigi gibiyse 1999 model palio aracimda 100 bin kmye geldiginde ve 180 bin kmye geldiginde 2 kere kullanmis oldugum urunun fayda gosterdigine inaniyorum..205 bin kmde sattigim aracimda yalniz 10w 40 yag kullandim ve sattigimda hic yag eksiltmiyordu desem yeridir..10 bin kmde yarim lt civari..yani 15 binde yagini degistirene kadar 1 lt yag ilavesi yapmiyordum..yagini kendim degistirdigim icin genel olarakta araca hakimdim..aracin 3 nolu silindirinde %10 gibi kompresyon kaybi vardi diger 3 silindir neredeyse fabrikasyon degerdeydi aldigimda..motor silk kullaninca bariz hissettigim birsey oldu..aracimi calistirip hemen yururum,ilk yokusa gelmem 50 mt..burada yeterli hiza ulasamadan yokusa gelmemden dolayi 1.vitese dusuyordu aracim,bayilarak..motor silkten sonra ayni yeri ayni sartlarda 2. viteste cikar oldu aracim..sadece bu kadar yoksa mucize gerceklestirmedi ama belli bir restorasyon yaptibana gore..bu urunu zikretmem bundan..bulusu gerceklestirenin de bir Turk bilim adami olmasi...eskiden yag eksilten eski nesil motorlara ekonomizer denen kalin mi kalin motorun uzerinde isitip yada sobada oyle motora koyabildigimiz yag katkilari vardi..onlar artik eskisi kadar ragbet goremiyorlar..saygilarimi sunarim..

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • akayogullari kullanıcısına yanıt
    Nasil uygun gorurseniz..Allah yardimciniz olsun..

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: erdem09


    quote:

    Orijinalden alıntı: vezir


    quote:

    Orijinalden alıntı: erdem09

    Size de motor silk bor katkısını öneririm..Bir deneyin,15W 40 yağ ile birlikte kullanın bir faydasını görmezseniz bir daha ihtiyacınız da olmayacaktır zaten..150.000km motorda görev yaptığı söyleniyor bu motor/metal katkısı için..Vezir hocamın belirttiği gibi hala eksilme azalmadan devam ederse 10W 60 yağa geçersiniz..10w60 yağlar tam sentetik özellikle Mobilde var bu ürün..

    Ben motor silk tavsiye etmem. , çünkü aşınmanın nedeni bulunmadan aynı ayda 2 farklı parametreyi değiştirmek arıza tespitini zorlaştırır, adım adım değişiklik yapılmalı eldeki tüm mermiler tek hamlede harcanmamalıdır

    Ustad size katilmakla birlikte benimsedigim birkac noktayi ifade etmek isterim..Ben de sizin gibi genel gecer piyasadaki yag katkilarina cok sicak bakmiyorum..zaten yeni nesil sentetik teknolojili yaglar bunu kullanmayi reddediyor ve tolerans paylari azaltilmis motorlarda vvti,i-vtec,mivec,dual vvti gibi teknolojilerinde kullanilmasiyla daha ince yaga ihtiyac duyuldugu icin vizkozitesi kalin olan katkilar bahsettigim sistemlerde sikismaya sebep oluyor..hatta bu sistemlere sahip olmayan yag basinciyla calisan subap sistemleri de ayni oranda etkilenebiliyor..Ben bi istisna olarak yillardir kullanmakta oldugum(koruyucu maksatla,onarma amaci gutmeden) motor silk motor katkisini oneririm..cunku bor urunu kullanilarak metal uzerinde nasil islemler yapildigini gorup bor urununun nasil sogutma yaptigini ve kesici bicaklar ( elmas benzeri ) uzerindeki koruyucu etkisini gorunce ikna oldum motor silk urunu icin..o yuzden bu urunu onerdim..eger dendigi gibiyse 1999 model palio aracimda 100 bin kmye geldiginde ve 180 bin kmye geldiginde 2 kere kullanmis oldugum urunun fayda gosterdigine inaniyorum..205 bin kmde sattigim aracimda yalniz 10w 40 yag kullandim ve sattigimda hic yag eksiltmiyordu desem yeridir..10 bin kmde yarim lt civari..yani 15 binde yagini degistirene kadar 1 lt yag ilavesi yapmiyordum..yagini kendim degistirdigim icin genel olarakta araca hakimdim..aracin 3 nolu silindirinde %10 gibi kompresyon kaybi vardi diger 3 silindir neredeyse fabrikasyon degerdeydi aldigimda..motor silk kullaninca bariz hissettigim birsey oldu..aracimi calistirip hemen yururum,ilk yokusa gelmem 50 mt..burada yeterli hiza ulasamadan yokusa gelmemden dolayi 1.vitese dusuyordu aracim,bayilarak..motor silkten sonra ayni yeri ayni sartlarda 2. viteste cikar oldu aracim..sadece bu kadar yoksa mucize gerceklestirmedi ama belli bir restorasyon yaptibana gore..bu urunu zikretmem bundan..bulusu gerceklestirenin de bir Turk bilim adami olmasi...eskiden yag eksilten eski nesil motorlara ekonomizer denen kalin mi kalin motorun uzerinde isitip yada sobada oyle motora koyabildigimiz yag katkilari vardi..onlar artik eskisi kadar ragbet goremiyorlar..saygilarimi sunarim..

    Sayın erdem bu ürünü belki bu forumda belki başka bir forumda idi, detaylıca anlatmaya çalışmıştık, katkılar yağın görevinin kontrolsüz motor aşınmalarında etkisi olmaktadır. Motor yağının içimde zaten bor varken bunun aşırı olarak kullanılması, katkların görevini bireysel olarak belki tartışılabilir ama genelleme için yetersiz olduğunu ifade edebilirim.

    Ancak motor bitik ise veya çok eski model ise kompresyon basıncının artırılmasında faydaları olabilmektedir.

    Belki gerçekçi bir karşılaştırma olmayacak ancak şu benzetme aklıma geldi,

    Doktora bir hasta başvuruyor ve size bir ilaç kullanmanızı tavsiye ediyor , ilaç kullnım süresi sonunda sizden tekrar gelmeniizi istiyor.
    Akşam eve gelirken ilacı alıyorsunuz komşunuz da size tamamen bitkilerin özünden oluşan bir içeriği aktardan almanızı söylüyor.

    siz her iki tavsiyeyi de dinleyerek aynı anda hem ikacı kullanıyor hem de bitkisel ilacı alıyorsunuz , durum bunu çok andırıyor .

    Şimdi hızlıca sonuca odaklanırsak çeşitli alternatifler karşınıza çıkabilecektir,

    Kimisi ilaç bir işe yaramadı beni iyi eden bitkisel karışımdı diyenler olacaktır ,

    Kimisi bitkisel ilaç midemi ağrıttı ilaç iyi geldi diyebilecektir ,

    Kimisi doktara boşa para verdik bitkisel ilaç her şeye iyi geliyor ben kullandım tavsiye ederim diyen olacaktır

    Kimisi ise iyi oldum ama bana ne iyi geldi bilemiyorum ,diye düşünebilecektir

    Bir de yukardaki şıkların eksi oalsıklarını yaşayıp hiçbiri işe yaramadı ne doktar anlıyor ne de aktarın karışımı diyebilektir.

    Dolayısıyla bilimsel bakış açısıyla değerlendir yapılması gerekn duruölar için aynı anda 2 parametrenin değiştirilmesi doğruyu bulmak ve bir ileri adım atmak için metod olarak uygun değildir, her biri tek başına yeterli olabilsede birbirini etkileyebilme olasılığı en azından yağlama konusu için konuşuyorum, başarısız olma olasılığını artıRmaktadır. Başarılı sonuçlar için ise uzun vadeli başka zararları olabilme koşulunu tetiklemektedir.

    Böyle olmasa idi tüm ilaç reçetelerinde yan tesirler başlığı yer almaz idi, Benzer şekilde derdine dehüman arayan için adım adım deneme ile sonuç alınmasını sağlamak arıza tespidi ve aşınma için motor indirmeden yorum yapabileme şansını bize vermektedir ..

    Konuyu doğru yanlış olarak değil de bakış açısı olarak değerlendirmenizi istirham ederim,



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi vezir -- 19 Kasım 2014; 22:21:37 >
    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: fantir

    VEZIR USTA DETAYLI BILGI VERMELERIN ICIN TESEKKURLER YUKARIDAKI YAZDIKLARIMI ARASTIRKEN SOYLE BIR YAZI GORDUM "*Bir arkadas demiski''10/40 yerine 15/40 kullan'' <<<<KESİNLİKLE KULLANMAYIN>>>>Sebebi de şu:kalın olan yağ silindir cidarlarında daha kalın bir katman oluşturacak ve böylelikle yağ sekmanı aşagı süzmesi gereken yağ miktarından daha az yağ süzdürecektir.Ve dolayısıyla aslında daha fazla yağ yakmanıza neden olacaktır. " DOGRULUK PAYI NEDIR ACABA 10 40 DAN 15 40 SIZIN TAVSIYENIUZ ILE GECMEK UZERE OLAN BIRISI OLARAK BU YAZIYA NE DERSINIZ FIKRINIZI MERAK ETMEKTEYIM. AYRICA BIR BILGI DAHA VEREYIM ARACIM YAG YAKMA SEVIYESINI BUGUN DAHA SAGLIKLI OLCTUM YOL BILGISAYARINDAN BAKARAK, 500 KM DE 1.5 LITRE EKSILMIS GOZUKUYOR, BU DURUMDADA DAHI 10 40 DAN 15 40 A GMI GECMELIMIYIM YOKSA BU DEGER ILE FARKLI BIR COZUM ONERINIZ MI OLUR. BIRDE SUAN YAG DEPOSUNUN YARISI EKSILMIS IKEN UZERINE 10 45 KOYDURSAM DA OLURMU...

    Sizin araç gibi yağ eksilten bir araçta ilk yapılması gereken yağ viskositesini artırmaktır belki 15w40 da kesmez ise 20w50 dahi konulması uygun olablir . Nedeni açık pahalı bir yağ koymakla yağ yakımı azalacak diye bir mevzu yoktur, sonuçta eksiltmenşn nedeni öenmlidir araç zaten aşınmış ki bundan dolayı yağ eksiltmek iken kalın yağ aşınma yapıyor yorumu ,sizi yanlış sonuca götürür. Aracınız yağ eksiltmiyor olsa tabiiki 15w40 kalın bir yağ kalacaktır ama artık motorda kanser var sonuç ameliyat kaçınılmaz ise süreyi uzatmanın en iyi yolu kalın yağ adımına geçmektir . Gerisini siz bilirsiniz kalın yağ da eksilmeye devam ederse , motor açılması ve usta müdahalesi gerekecektir .

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >




  • vezir kullanıcısına yanıt
    Sunu da hatirlatmak isterim;ilaclarla birlikte alinacak bir kisim meyve yada bitki cesitleri ,ilacin etkisinin azalmasina yani istenilen tedaviye cevabi geciktirmeye yada etkinin artmasiyla yine istenmeyen durumlarin ortaya cikabilmesine sebep olabilmektedirler..:-D Bunlar icinde en bilinenide greyfurttur..:-) Ifade ettigim uzere yan etki olusturacak katkilar konusunda yillardir tartisiriz arkadaslarimla..katkiyi reddeden sadece motor yagi kullanilmasi gerektigine inanan arkadaslarim da vardir..Ben ise sadece ama sadece gerekli olan bir urun varsa yani ihtiyac hali varsa ancak ihtiyaca cevap vetebilecek ve olumsuz etki meydana getirmeyecek katkilara sicak bakabilirim..kas yapayim derken goz cikarmamak lazim:-)Asinmis motorlarla asinmamis motorlarida ayni sartlarda degerlendirmemek gerektigine katiliyorum..Aslinda bu gibi katkilarin kullanildigi ve kullanilmadigi motorlari sokup asinma testleri yapsalar be iyi olurdu..saygilarimla..

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: vezir


    quote:

    Orijinalden alıntı: fantir

    VEZIR USTA DETAYLI BILGI VERMELERIN ICIN TESEKKURLER YUKARIDAKI YAZDIKLARIMI ARASTIRKEN SOYLE BIR YAZI GORDUM "*Bir arkadas demiski''10/40 yerine 15/40 kullan'' <<<<KESİNLİKLE KULLANMAYIN>>>>Sebebi de şu:kalın olan yağ silindir cidarlarında daha kalın bir katman oluşturacak ve böylelikle yağ sekmanı aşagı süzmesi gereken yağ miktarından daha az yağ süzdürecektir.Ve dolayısıyla aslında daha fazla yağ yakmanıza neden olacaktır. " DOGRULUK PAYI NEDIR ACABA 10 40 DAN 15 40 SIZIN TAVSIYENIUZ ILE GECMEK UZERE OLAN BIRISI OLARAK BU YAZIYA NE DERSINIZ FIKRINIZI MERAK ETMEKTEYIM. AYRICA BIR BILGI DAHA VEREYIM ARACIM YAG YAKMA SEVIYESINI BUGUN DAHA SAGLIKLI OLCTUM YOL BILGISAYARINDAN BAKARAK, 500 KM DE 1.5 LITRE EKSILMIS GOZUKUYOR, BU DURUMDADA DAHI 10 40 DAN 15 40 A GMI GECMELIMIYIM YOKSA BU DEGER ILE FARKLI BIR COZUM ONERINIZ MI OLUR. BIRDE SUAN YAG DEPOSUNUN YARISI EKSILMIS IKEN UZERINE 10 45 KOYDURSAM DA OLURMU...

    Sizin araç gibi yağ eksilten bir araçta ilk yapılması gereken yağ viskositesini artırmaktır belki 15w40 da kesmez ise 20w50 dahi konulması uygun olablir . Nedeni açık pahalı bir yağ koymakla yağ yakımı azalacak diye bir mevzu yoktur, sonuçta eksiltmenşn nedeni öenmlidir araç zaten aşınmış ki bundan dolayı yağ eksiltmek iken kalın yağ aşınma yapıyor yorumu ,sizi yanlış sonuca götürür. Aracınız yağ eksiltmiyor olsa tabiiki 15w40 kalın bir yağ kalacaktır ama artık motorda kanser var sonuç ameliyat kaçınılmaz ise süreyi uzatmanın en iyi yolu kalın yağ adımına geçmektir . Gerisini siz bilirsiniz kalın yağ da eksilmeye devam ederse , motor açılması ve usta müdahalesi gerekecektir .

    vezır ustad bır soruma yardımcı olmadınız gozunuzden kaçıyor sanırım 15 40 kullanmaya karar verdım ancak mevcut castrol 10 40 yag kullanırken ve yarısı bıtmısken haznenın, uzerıne 15 40 koyayımmı ? yanı tam boşalmasını bekleyeyımmı yoksa bır an once merakımında gıtmesı acısından uzerıne ılave ettırmelımıyım.ve fılıtresınıde degıstırmem gerekırmı. aydınlatırsanız memnun olacagım.




  • fantir F kullanıcısına yanıt
    10w 40 yagin uzerine 15w 40 ilave etmezseniz daha dogru olur..en guzeli degisim zamani geldiginde uygun yag ile beraber filtreyi de degistirmeniz olacaktir..iki yag arasinda viskozite degerleri acisindan cok az fark olsa da kullanilan katiklar ve kimyasallar olumsuz reaksiyon gosterebilecek bir durum meydana getirebilir..temkinli olmakta fayda var..sonucta her iki yag da yari sentetik ve yaz degeri 40 numara olmasina ragmen..Vezir ustad daha aciklayici bilgi verecektir..endise etmeyin..

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 357358359360361
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.