Şimdi Ara

...[ MOTOR YAĞI ile ilgili tüm paylaşımlar ]... (266. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
5 Misafir - 5 Masaüstü
5 sn
18.687
Cevap
202
Favori
1.870.405
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
18 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 264265266267268
Sayfaya Git
Git
sonraki

...[ MOTOR YAĞI ile ilgili tüm paylaşımlar ]...


(En Son Oy Tarihi: 22.5.2024)
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: bebeto10

    2010 model clio3 1.5 dci 85 bg 64000 km genellikle uzun yolda kullanıyorum yağ değişimleri kendim yaptıracağım hangi yağı almamı tavsiye edersiniz teşekkürler

    katalog bilgileri nedir, ona göre yorum yapalım, atlayabileceğimiz bir konu olmasın
  • quote:

    Orijinalden alıntı: son_kullanici

    1.5 dci dpf'li renault motoru kullanan nissan juke markalı aracım için acea c4 onaylı rn 0720 kod numaralı yağlardan castrol edge professional 5w30 ve mobil super 3000 r 5w30 yağları ülkemizde neden satılmaz, Bilen varsa lutfen soylesin! üstelik piyasadaki her 3-5 araçtan biri bu motoru kullanirken..
    şu an piyasada sadece elf solaris dpf 5w30 ve Po'nun rn kodlu 5w30 bir ürünü var.
    10000 bakimi icin kendi yağımı kendim alayım dedim, pişman oldum.
    Bu kadar araştırmaya akademik bir ünvan alabilirdim..

    bahsettiğiniz ürün

    castrol edge professional 5w30 c4

    http://msdspds.bp.com/ussds/amersdsf.nsf/3c58048aebf561b88025787e003df966/99f4c9386c040d178025796a0017c077/$FILE/090361Castrol%20EDGE%20Professional%20C4%205W-30.pdf

    http://www.google.com.tr/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&frm=1&source=web&cd=1&cad=rja&ved=0CC8QFjAA&url=http%3A%2F%2Fmsdspds.castrol.com%2Fbpglis%2FFusionPDS.nsf%2FFiles%2FF4EC8DB04024CCC7802578A8007D5621%2F%24File%2FBPXE-8HMJDD_0.pdf&ei=KV1JUaLiKJGHswabm4HQCg&usg=AFQjCNGWrSzOHQz8mUCFne-zeq9p346DAw&sig2=MXaXdRQzcy22zGwSFWTX0w

    Alternatif olarak valvoline temsilcisinden aşağıdaki ürünü sorabilirsiniz. Bu ürün de vermiş olduğunuz spesifikasyonları karşılar.

    http://www.valvolineeurope.com/english/products/engine_oils/synpower/cid(859)/synpower_mst_c4_5w-30

    castrol müşteri temsilciliğine e posta atıp sormak lazım neden yok diye ,ürün var ise sanırım tatmin edici bir yanıt alabilirsiniz.

    Sonuçta ülkemizde binlerce renault var ve benzer araçlar için de katalogta bu yağı istiyor ise ,yağı getirtmeleri kendi açılarndan ürünün pazar paylarını artıracaktır.

    Valvoline yeni bir yapılanma içerisinde konusunda tecrübeli Samet beyi işin başına getirdi, yakında valvoline markasını sık sık duyabilirsiniz.

    Valvoline sales office: Turkey
    Affiliate of Ashland Inc.
    Ruzgarlibahce Mah. Asas Pen Plaza Kat:1-2
    34810 Beykoz, Istanbul / Turkey

    Contact: Samet Erensoy
    E-mail: samet.erensoy@megaoil.com.tr

    34810 Turkey
    Telephone: +90 216 538 0830
    Fax: +90 216 5380880
    Website:



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi vezir -- 20 Mart 2013; 9:31:54 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: vezir

    quote:

    Orijinalden alıntı: bebeto10

    2010 model clio3 1.5 dci 85 bg 64000 km genellikle uzun yolda kullanıyorum yağ değişimleri kendim yaptıracağım hangi yağı almamı tavsiye edersiniz teşekkürler

    katalog bilgileri nedir, ona göre yorum yapalım, atlayabileceğimiz bir konu olmasın

    katalog bilgileri nesir anlamadim kitapcigindan bakip bisiler mi soylemem lazim

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: bebeto10


    quote:

    Orijinalden alıntı: vezir

    quote:

    Orijinalden alıntı: bebeto10

    2010 model clio3 1.5 dci 85 bg 64000 km genellikle uzun yolda kullanıyorum yağ değişimleri kendim yaptıracağım hangi yağı almamı tavsiye edersiniz teşekkürler

    katalog bilgileri nedir, ona göre yorum yapalım, atlayabileceğimiz bir konu olmasın

    katalog bilgileri nesir anlamadim kitapcigindan bakip bisiler mi soylemem lazim

    evet araç katalogunuzda yağ değişimi için yazan bilgileri soruyorum. hangi standartları istiyor, hangi aralıkta yağ viskositesi istenmiş ,bunlar seçim yaparken bizim fenerimiz olur.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi vezir -- 20 Mart 2013; 17:30:02 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: vezir

    quote:

    Orijinalden alıntı: bebeto10


    quote:

    Orijinalden alıntı: vezir

    quote:

    Orijinalden alıntı: bebeto10

    2010 model clio3 1.5 dci 85 bg 64000 km genellikle uzun yolda kullanıyorum yağ değişimleri kendim yaptıracağım hangi yağı almamı tavsiye edersiniz teşekkürler

    katalog bilgileri nedir, ona göre yorum yapalım, atlayabileceğimiz bir konu olmasın

    katalog bilgileri nesir anlamadim kitapcigindan bakip bisiler mi soylemem lazim

    evet araç katalogunuzda yağ değişimi için yazan bilgileri soruyorum. hangi standartları istiyor, hangi aralıkta yağ viskositesi istenmiş ,bunlar seçim yaparken bizim fenerimiz olur.

    1.5 dci motor icin yag degisim suresi 15bin km olarak yaziyor yag olarakta RN 0710 5W40 elf yagi oneriyo kitapcik ben araci surekli ege bolgesine seyehat amacli kullaniyorum birazda istanbulda sehir ici

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: bebeto10


    quote:

    Orijinalden alıntı: vezir

    quote:

    Orijinalden alıntı: bebeto10


    quote:

    Orijinalden alıntı: vezir

    quote:

    Orijinalden alıntı: bebeto10

    2010 model clio3 1.5 dci 85 bg 64000 km genellikle uzun yolda kullanıyorum yağ değişimleri kendim yaptıracağım hangi yağı almamı tavsiye edersiniz teşekkürler

    katalog bilgileri nedir, ona göre yorum yapalım, atlayabileceğimiz bir konu olmasın

    katalog bilgileri nesir anlamadim kitapcigindan bakip bisiler mi soylemem lazim

    evet araç katalogunuzda yağ değişimi için yazan bilgileri soruyorum. hangi standartları istiyor, hangi aralıkta yağ viskositesi istenmiş ,bunlar seçim yaparken bizim fenerimiz olur.

    1.5 dci motor icin yag degisim suresi 15bin km olarak yaziyor yag olarakta RN 0710 5W40 elf yagi oneriyo kitapcik ben araci surekli ege bolgesine seyehat amacli kullaniyorum birazda istanbulda sehir ici

    evet 5w40 en uygun yağ olur o zaman. Bunu 0w40 olarak da revize edebilirsiniz.
    mobil 1 0w40 new life gibi




  • quote:

    Orijinalden alıntı: vezir

    quote:

    Orijinalden alıntı: bebeto10


    quote:

    Orijinalden alıntı: vezir

    quote:

    Orijinalden alıntı: bebeto10


    quote:

    Orijinalden alıntı: vezir

    quote:

    Orijinalden alıntı: bebeto10

    2010 model clio3 1.5 dci 85 bg 64000 km genellikle uzun yolda kullanıyorum yağ değişimleri kendim yaptıracağım hangi yağı almamı tavsiye edersiniz teşekkürler

    katalog bilgileri nedir, ona göre yorum yapalım, atlayabileceğimiz bir konu olmasın

    katalog bilgileri nesir anlamadim kitapcigindan bakip bisiler mi soylemem lazim

    evet araç katalogunuzda yağ değişimi için yazan bilgileri soruyorum. hangi standartları istiyor, hangi aralıkta yağ viskositesi istenmiş ,bunlar seçim yaparken bizim fenerimiz olur.

    1.5 dci motor icin yag degisim suresi 15bin km olarak yaziyor yag olarakta RN 0710 5W40 elf yagi oneriyo kitapcik ben araci surekli ege bolgesine seyehat amacli kullaniyorum birazda istanbulda sehir ici

    evet 5w40 en uygun yağ olur o zaman. Bunu 0w40 olarak da revize edebilirsiniz.
    mobil 1 0w40 new life gibi

    tesekkurler vezir ilk yag degisimini bu sekilde yapacagim

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • 2011 Model Peugeot 206+ aracım. 01.05.2012 de 15 bin bakımına girdi.(16.000 km de) Rutin kontroller yapıldı. Bugün servise koltukla ilgili bir sorun için gittim 2 litre yağ eksildiğini söylediler. İlk bakım 16.000 de yapıldı şu an 24.000 de araç. 1 yılda 8.000 km de 2 litre yağın eksilmesi normal mi? Yağ yakma yok olsa dumandan anlarım, kaçakta yok?

    Serviste devirsiz kullandığınız için olur dediler ama bilemedim. Araç 1.4 dizel. Sorun dedikleri gibi devirsiz sürmeklemi ki orta karar sürerim genelde, yoksa ilk bakımda yağ mı konulmadı? Aklıma başka da bir şey gelmedi.

    Arkadaşlar başka bir konudan buraya yönlendirdi vezir bey galiba ustasıymış işin bilene danışmak iyi olur.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: farks

    2011 Model Peugeot 206+ aracım. 01.05.2012 de 15 bin bakımına girdi.(16.000 km de) Rutin kontroller yapıldı. Bugün servise koltukla ilgili bir sorun için gittim 2 litre yağ eksildiğini söylediler. İlk bakım 16.000 de yapıldı şu an 24.000 de araç. 1 yılda 8.000 km de 2 litre yağın eksilmesi normal mi? Yağ yakma yok olsa dumandan anlarım, kaçakta yok?

    Serviste devirsiz kullandığınız için olur dediler ama bilemedim. Araç 1.4 dizel. Sorun dedikleri gibi devirsiz sürmeklemi ki orta karar sürerim genelde, yoksa ilk bakımda yağ mı konulmadı? Aklıma başka da bir şey gelmedi.

    Arkadaşlar başka bir konudan buraya yönlendirdi vezir bey galiba ustasıymış işin bilene danışmak iyi olur.




    anlattıklarınıza göre sıfır araçta bahsi geçen miktarın eksilmesi bir yerde ciddi bir aksaklığın olduğunu gösteriyor. 2 litre yağ demek ,araçta bulunan toplam yağın yüzde 50 sine karşılık gelir ki, değil 8000 kmde toplam bakım aralığı içinde bile bu kadar miktar eksiltme kabul edilemez , hele yeni araçta.

    Geriye kalan seçenek başta yağın eksik olup olmadığından emin olmak , bunu da ara sıra yağ kontrolü yapmadı iseniz bilmenize imkan yok. Yeni nesil birçok araç, yağ eksilmesini sezinleyip bildiryor ama öncelikle 2 litre yağ mı eksiltmiş, yoksa baştan eksik miydi bunun tespit edilmesi gerektiren eksilme var ise de, nereden bu miktarı eksilttiğinin tespiti lazım .

    Yoksa üzülerek ifade edeyim ki aracı satılmasına kadar varacak aksaklık söz konusu olabilir. GAranti kapsamı içinde bunun üzerine giderek peşini bırakmayın .

    Öyle denildiği gibi devirsiz kullanım kıvırmalarını bırakıp ciddi ciddi hata nereden kaynaklanmış ise analiz edip hatayı sürücüden alıp kendilerine mal etsinler. Benim görüşüm budur garanti süresini iyi değerlendirin vakip geçirmeyin.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi vezir -- 23 Mart 2013; 15:30:44 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: farks

    2011 Model Peugeot 206+ aracım. 01.05.2012 de 15 bin bakımına girdi.(16.000 km de) Rutin kontroller yapıldı. Bugün servise koltukla ilgili bir sorun için gittim 2 litre yağ eksildiğini söylediler. İlk bakım 16.000 de yapıldı şu an 24.000 de araç. 1 yılda 8.000 km de 2 litre yağın eksilmesi normal mi? Yağ yakma yok olsa dumandan anlarım, kaçakta yok?

    Serviste devirsiz kullandığınız için olur dediler ama bilemedim. Araç 1.4 dizel. Sorun dedikleri gibi devirsiz sürmeklemi ki orta karar sürerim genelde, yoksa ilk bakımda yağ mı konulmadı? Aklıma başka da bir şey gelmedi.

    Arkadaşlar başka bir konudan buraya yönlendirdi vezir bey galiba ustasıymış işin bilene danışmak iyi olur.




    anlattıklarınıza göre sıfır araçta bahsi geçen miktarın eksilmesi bir yerde ciddi bir aksaklığın olduğunu gösteriyor. 2 litre yağ demek araçta bulunan yağın yüzde 50 sine karşılık gelir ki değil 8000 kmde toplam bakım aralığı içinde bile bu kadar miktar eksiltme kabul edilemez , hele yeni araçta.

    geriye kalan seçenek başta yağın essik olup olmadığından emin olmak , bunu da ara sıra yağ kontrolü yapmadı iseniz bilmenize imkan yok. yeni nesil bieçok araç yağ eksilmesini sezinleyip bildiryor ama öncelikle 2 litre yağ mı eksiltmiş, yoksa baştan eksik miydi bunun espit edilmei gerekten eksilme var ise de nereden bu miktarı eksilttiğinin tepiti lazım ,yoksa üzülerek ifade edeyim ki aracı satılmasına kadar varacak aksaklık söz konusu olabilir. GAranti kapsamı içinde bunun üzerine giderek peşini bırakmayın .Öyle denildiği gibi devirsiz kullanım kıvırmalarını bırakıp ciddi ciddi hata nereden kaynaklanmış ise analiz edip hatayı sürücüden alıp kendilerine mal etsinler. Benim görüşüm budur garanti süresini iyi değerlendirin vakip geçirmeyin.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: vezir

    quote:

    Orijinalden alıntı: farks

    2011 Model Peugeot 206+ aracım. 01.05.2012 de 15 bin bakımına girdi.(16.000 km de) Rutin kontroller yapıldı. Bugün servise koltukla ilgili bir sorun için gittim 2 litre yağ eksildiğini söylediler. İlk bakım 16.000 de yapıldı şu an 24.000 de araç. 1 yılda 8.000 km de 2 litre yağın eksilmesi normal mi? Yağ yakma yok olsa dumandan anlarım, kaçakta yok?

    Serviste devirsiz kullandığınız için olur dediler ama bilemedim. Araç 1.4 dizel. Sorun dedikleri gibi devirsiz sürmeklemi ki orta karar sürerim genelde, yoksa ilk bakımda yağ mı konulmadı? Aklıma başka da bir şey gelmedi.

    Arkadaşlar başka bir konudan buraya yönlendirdi vezir bey galiba ustasıymış işin bilene danışmak iyi olur.




    anlattıklarınıza göre sıfır araçta bahsi geçen miktarın eksilmesi bir yerde ciddi bir aksaklığın olduğunu gösteriyor. 2 litre yağ demek ,araçta bulunan toplam yağın yüzde 50 sine karşılık gelir ki, değil 8000 kmde toplam bakım aralığı içinde bile bu kadar miktar eksiltme kabul edilemez , hele yeni araçta.

    Geriye kalan seçenek başta yağın eksik olup olmadığından emin olmak , bunu da ara sıra yağ kontrolü yapmadı iseniz bilmenize imkan yok. Yeni nesil birçok araç, yağ eksilmesini sezinleyip bildiryor ama öncelikle 2 litre yağ mı eksiltmiş, yoksa baştan eksik miydi bunun tespit edilmesi gerektiren eksilme var ise de, nereden bu miktarı eksilttiğinin tespiti lazım .

    Yoksa üzülerek ifade edeyim ki aracı satılmasına kadar varacak aksaklık söz konusu olabilir. GAranti kapsamı içinde bunun üzerine giderek peşini bırakmayın .

    Öyle denildiği gibi devirsiz kullanım kıvırmalarını bırakıp ciddi ciddi hata nereden kaynaklanmış ise analiz edip hatayı sürücüden alıp kendilerine mal etsinler. Benim görüşüm budur garanti süresini iyi değerlendirin vakip geçirmeyin.

    Hocam öncelikle teşekkürler. Servisle görüştüm. 1000 km git yağ ne kadar eksiltmiş bakılsın dendi. Bu şekilde 3 kez 1000 km lik periyotlarla bakılması gerek dedi. Tabi garanti biteceği için bu sürede itiraz ettim ama siz garanti içindeyken kaydı açtırın sorunu bildirin 2 yıl dolsa bile sorun olmaz dendi. Aracı aldığım servise de sordum (Memleketimde ki) normal olmadığını söyledi. Çoğu kişi hem fikir. Bugün tekrar ankarada ki başka bir servise gideceğim birde onların bakmasını isteyeceğim pazarteside ilk iş aracı servise sokup 1000 km yi başlatmak olacak. İşin ilginç kısmı ne kadar yağ alıyor bu araç dediğimde 3.7 litre yağ alır dedi. Bu araç yarıdan fazla bir yağ eksilmesi yaptı. İş çıkışı bir de diğer servise hatta servislere vaktim olursa götüreceğim.

    Olur da ciddi şekilde bir sıkıntı varsa yağ eksiltme ile ilgili bütün evrakları saklıyorum benim için çok zor olmaz tüketici mahkemesine gitmek. Yeter ki olay o boyuta gelmesin. Yağ konusunda uzman olduğunuz için verdiğiniz cevaptan dolayı teşekkür ederim. Bu konuda herkes sizi tavsiye ediyor size danışıyor :)




  • quote:

    Orijinalden alıntı: farks

    quote:

    Orijinalden alıntı: vezir

    quote:

    Orijinalden alıntı: farks

    2011 Model Peugeot 206+ aracım. 01.05.2012 de 15 bin bakımına girdi.(16.000 km de) Rutin kontroller yapıldı. Bugün servise koltukla ilgili bir sorun için gittim 2 litre yağ eksildiğini söylediler. İlk bakım 16.000 de yapıldı şu an 24.000 de araç. 1 yılda 8.000 km de 2 litre yağın eksilmesi normal mi? Yağ yakma yok olsa dumandan anlarım, kaçakta yok?

    Serviste devirsiz kullandığınız için olur dediler ama bilemedim. Araç 1.4 dizel. Sorun dedikleri gibi devirsiz sürmeklemi ki orta karar sürerim genelde, yoksa ilk bakımda yağ mı konulmadı? Aklıma başka da bir şey gelmedi.

    Arkadaşlar başka bir konudan buraya yönlendirdi vezir bey galiba ustasıymış işin bilene danışmak iyi olur.




    anlattıklarınıza göre sıfır araçta bahsi geçen miktarın eksilmesi bir yerde ciddi bir aksaklığın olduğunu gösteriyor. 2 litre yağ demek ,araçta bulunan toplam yağın yüzde 50 sine karşılık gelir ki, değil 8000 kmde toplam bakım aralığı içinde bile bu kadar miktar eksiltme kabul edilemez , hele yeni araçta.

    Geriye kalan seçenek başta yağın eksik olup olmadığından emin olmak , bunu da ara sıra yağ kontrolü yapmadı iseniz bilmenize imkan yok. Yeni nesil birçok araç, yağ eksilmesini sezinleyip bildiryor ama öncelikle 2 litre yağ mı eksiltmiş, yoksa baştan eksik miydi bunun tespit edilmesi gerektiren eksilme var ise de, nereden bu miktarı eksilttiğinin tespiti lazım .

    Yoksa üzülerek ifade edeyim ki aracı satılmasına kadar varacak aksaklık söz konusu olabilir. GAranti kapsamı içinde bunun üzerine giderek peşini bırakmayın .

    Öyle denildiği gibi devirsiz kullanım kıvırmalarını bırakıp ciddi ciddi hata nereden kaynaklanmış ise analiz edip hatayı sürücüden alıp kendilerine mal etsinler. Benim görüşüm budur garanti süresini iyi değerlendirin vakip geçirmeyin.

    Hocam öncelikle teşekkürler. Servisle görüştüm. 1000 km git yağ ne kadar eksiltmiş bakılsın dendi. Bu şekilde 3 kez 1000 km lik periyotlarla bakılması gerek dedi. Tabi garanti biteceği için bu sürede itiraz ettim ama siz garanti içindeyken kaydı açtırın sorunu bildirin 2 yıl dolsa bile sorun olmaz dendi. Aracı aldığım servise de sordum (Memleketimde ki) normal olmadığını söyledi. Çoğu kişi hem fikir. Bugün tekrar ankarada ki başka bir servise gideceğim birde onların bakmasını isteyeceğim pazarteside ilk iş aracı servise sokup 1000 km yi başlatmak olacak. İşin ilginç kısmı ne kadar yağ alıyor bu araç dediğimde 3.7 litre yağ alır dedi. Bu araç yarıdan fazla bir yağ eksilmesi yaptı. İş çıkışı bir de diğer servise hatta servislere vaktim olursa götüreceğim.

    Olur da ciddi şekilde bir sıkıntı varsa yağ eksiltme ile ilgili bütün evrakları saklıyorum benim için çok zor olmaz tüketici mahkemesine gitmek. Yeter ki olay o boyuta gelmesin. Yağ konusunda uzman olduğunuz için verdiğiniz cevaptan dolayı teşekkür ederim. Bu konuda herkes sizi tavsiye ediyor size danışıyor :)


    Konsantrasyonunuzu yağ eksiltmesinden çok yağın başta tam olup olmadığının kontrolüne odaklayın. satın aldığınız servis gerekli kontrol kayıtlarını yapmış mı , fabrikasyon eksik olduğunu kabul etmek istemezler , burası ince noktadır. Yoksa eksilme var ise bunun için 1000 km’de gerek yok sokarsınız kompresyon testine çıkar her şey. Madem zaman yok servis olarak bu konudaki ciddiyetini göstermelidir. Araçta bir sorun yok görüşü çıkar ise , sorulacak soru peki eksik olan yağ nereye gitti ? noktasıdır ki ,burası ispatlanması en zor olan noktadır.

    Yine üzülerek ifade edeyim ki ülkemizde yağı sizin bile almış olabilme ihtimalini, yüzünüze söylemekten çekinmeyen bir pişkinlik her zaman mevcuttur.

    Zaten ülke olarak en büyük eksikliğimiz hatayı kabul etmekteki gösterilmesi gereken erdemdir. bu tüm kurumlara işlemiş ve çözümü olmayan bir bakış açısı ve kalite anlayışının sonucudur. size düşen vakit kaybetmemek ve yazılı olarak saptamaları kayda geçirmek, mahkemeler sözel açıklamalara maalesef bir ehemmiyet vermemektedir.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi vezir -- 23 Mart 2013; 15:51:32 >




  • Merhaba,benim kısa ve öz iki tane sorum olacak.

    1)Marketlerde satılan fahiş fiyatlardaki 444,engine repair vb. motor onarıcılar,katkılar gerçekten işe yarıyor mu ? Mantığım dahilimde bana mantıklı gelmiyor.

    2)LPG li 97 model clio 1.4 rt-171.000 km aracımın sadece 4.silindirinde buji ucunda siyah katran,tortu(%80 yanmış yağ) birikmesi oluyor.Sanayideki çoğu usta segman kaynaklı,dedi.Sorum ise neden sadece 4.silindirde bu problem baş gösterdi ? Ateşlemeden,silindire su almadan kaynaklı olsa motor teklemez mi ?

    NOT:Bujilerimi değiştirmeden önce 4.silindirdeki buji baş parmağımın kalınlığı kadar tortu bağlamıştı.Fakat aracın motorunda tekleme ve gidişinde sıkıntı yoktu.Bahsettiğim durum çok yavaş şekilde 3000-4000 km de bir belli oluyor.Fabrika'nın Orjinal Yağı:10w-40 fakat ustam 20w-50 koydu.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: vezir

    quote:

    Orijinalden alıntı: farks

    quote:

    Orijinalden alıntı: vezir

    quote:

    Orijinalden alıntı: farks

    2011 Model Peugeot 206+ aracım. 01.05.2012 de 15 bin bakımına girdi.(16.000 km de) Rutin kontroller yapıldı. Bugün servise koltukla ilgili bir sorun için gittim 2 litre yağ eksildiğini söylediler. İlk bakım 16.000 de yapıldı şu an 24.000 de araç. 1 yılda 8.000 km de 2 litre yağın eksilmesi normal mi? Yağ yakma yok olsa dumandan anlarım, kaçakta yok?

    Serviste devirsiz kullandığınız için olur dediler ama bilemedim. Araç 1.4 dizel. Sorun dedikleri gibi devirsiz sürmeklemi ki orta karar sürerim genelde, yoksa ilk bakımda yağ mı konulmadı? Aklıma başka da bir şey gelmedi.

    Arkadaşlar başka bir konudan buraya yönlendirdi vezir bey galiba ustasıymış işin bilene danışmak iyi olur.




    anlattıklarınıza göre sıfır araçta bahsi geçen miktarın eksilmesi bir yerde ciddi bir aksaklığın olduğunu gösteriyor. 2 litre yağ demek ,araçta bulunan toplam yağın yüzde 50 sine karşılık gelir ki, değil 8000 kmde toplam bakım aralığı içinde bile bu kadar miktar eksiltme kabul edilemez , hele yeni araçta.

    Geriye kalan seçenek başta yağın eksik olup olmadığından emin olmak , bunu da ara sıra yağ kontrolü yapmadı iseniz bilmenize imkan yok. Yeni nesil birçok araç, yağ eksilmesini sezinleyip bildiryor ama öncelikle 2 litre yağ mı eksiltmiş, yoksa baştan eksik miydi bunun tespit edilmesi gerektiren eksilme var ise de, nereden bu miktarı eksilttiğinin tespiti lazım .

    Yoksa üzülerek ifade edeyim ki aracı satılmasına kadar varacak aksaklık söz konusu olabilir. GAranti kapsamı içinde bunun üzerine giderek peşini bırakmayın .

    Öyle denildiği gibi devirsiz kullanım kıvırmalarını bırakıp ciddi ciddi hata nereden kaynaklanmış ise analiz edip hatayı sürücüden alıp kendilerine mal etsinler. Benim görüşüm budur garanti süresini iyi değerlendirin vakip geçirmeyin.

    Hocam öncelikle teşekkürler. Servisle görüştüm. 1000 km git yağ ne kadar eksiltmiş bakılsın dendi. Bu şekilde 3 kez 1000 km lik periyotlarla bakılması gerek dedi. Tabi garanti biteceği için bu sürede itiraz ettim ama siz garanti içindeyken kaydı açtırın sorunu bildirin 2 yıl dolsa bile sorun olmaz dendi. Aracı aldığım servise de sordum (Memleketimde ki) normal olmadığını söyledi. Çoğu kişi hem fikir. Bugün tekrar ankarada ki başka bir servise gideceğim birde onların bakmasını isteyeceğim pazarteside ilk iş aracı servise sokup 1000 km yi başlatmak olacak. İşin ilginç kısmı ne kadar yağ alıyor bu araç dediğimde 3.7 litre yağ alır dedi. Bu araç yarıdan fazla bir yağ eksilmesi yaptı. İş çıkışı bir de diğer servise hatta servislere vaktim olursa götüreceğim.

    Olur da ciddi şekilde bir sıkıntı varsa yağ eksiltme ile ilgili bütün evrakları saklıyorum benim için çok zor olmaz tüketici mahkemesine gitmek. Yeter ki olay o boyuta gelmesin. Yağ konusunda uzman olduğunuz için verdiğiniz cevaptan dolayı teşekkür ederim. Bu konuda herkes sizi tavsiye ediyor size danışıyor :)


    Konsantrasyonunuzu yağ eksiltmesinden çok yağın başta tam olup olmadığının kontrolüne odaklayın. satın aldığınız servis gerekli kontrol kayıtlarını yapmış mı , fabrikasyon eksik olduğunu kabul etmek istemezler , burası ince noktadır. Yoksa eksilme var ise bunun için 1000 km’de gerek yok sokarsınız kompresyon testine çıkar her şey. Madem zaman yok servis olarak bu konudaki ciddiyetini göstermelidir. Araçta bir sorun yok görüşü çıkar ise , sorulacak soru peki eksik olan yağ nereye gitti ? noktasıdır ki ,burası ispatlanması en zor olan noktadır.

    Yine üzülerek ifade edeyim ki ülkemizde yağı sizin bile almış olabilme ihtimalini, yüzünüze söylemekten çekinmeyen bir pişkinlik her zaman mevcuttur.

    Zaten ülke olarak en büyük eksikliğimiz hatayı kabul etmekteki gösterilmesi gereken erdemdir. bu tüm kurumlara işlemiş ve çözümü olmayan bir bakış açısı ve kalite anlayışının sonucudur. size düşen vakit kaybetmemek ve yazılı olarak saptamaları kayda geçirmek, mahkemeler sözel açıklamalara maalesef bir ehemmiyet vermemektedir.


    Şimdi başka bir servis ile görüştüm, paralel şeyler söylediler. 500 km gidin bakalım dediler. 2 serviste günlük kullanım şeklimi sordu motor ısınmadan 15 km sürüyorsanız (ki öyle) daha fazla yağ eksilmesine neden olacağını söyledi iki tarafta. Yalnız test etmenin tam yolunun kullanım sonrası olacağını aletlerle tam olarak çıkmayacağını söyledi.

    Hocam hukuki kısmı aslında sandığınız kadar zor değil. Özellikle son zamanlarda. 15.000 de 4 litre yağ konulduğu belli kayıt altında aracı 24.000 de tekrar servis soktuğumda koyulan 2 litre kayıt altında. Şimdi ben kullanıcıyım ve işin uzmanı servis. Eğer ciddi anlamda bir sorun teşkil etse idi servisin beni uyarması lazımdı. Bu uyarıyı yapmak onların görevi. Eğer bu eksiklik sorun ise gerekli incelemeler neden yapılmamış? Yani yeter ki isteyin belgeler elinizde oldukça sorun olacağını bu işin içinde biri olarak zor görmüyorum. UIğraşmaya değer mi? Orası tartışılır.

    2 servisin de aynı şeyleri demesi açıkçası yalan olma ihtimalini düşürüyor. Bakalım 500 km yol yapmam çok sürmez. 1 ay sonra belli olur ak kara.

    Sizinde dediğiniz gibi yağ koyulması ile ilgili sorunlar var kafamda. Az önce konuştuğum ustada dedi. Çubukta 1 litre 2 litre çizgisi yok yağı koyan usta 2 litrelik açmıştır eksiği tamamlamıştır belki 1 litre belki yarım litre koymuştur dedi. İşin aslı banada öyle geliyor. Pazartesi bırakırken koltuk için yağ içinde bir göz atmalarını isteyeceğim belli basit yerlerden kaçak var mı gibisinden. Zaten formu okkalı bir şekilde dolduracağım. 3 ay sonra diyemezler ki anlattıklarınızı kanıtlayamazsınız.

    Yardımlarınız için tekrar teşekkür eder iyi günler dilerim.




  • Meraba arkadaşlar yağ seçmeye çalışıyorum aklım baya bir karıştı. Araç 2011 corsa 1.3 95hp ecoflex

    Kitapçığa göre A3/B4 ve C3 olan Dexos 2 yağ gerekiyor. Castrolun türkiye sitesi ise bir acayip, şöyleki;

    Castrol edge 5w-40 a3/b4 c3 ve dexos 2 yi karşılıyor.

    edge turbo diesel 5w40 a3/b4 ü karşılamıyor. dexos da yok. Ozaman niye bu yağ turbo dizel adıyla geçiyor madem normal yağdan daha az spesifikasyonu karşılıyor ? Zaten uk sitesinde böyle bir yağ yok. Turbo diesel edge sadece 0w-30 da var. İlginç

    Edge sport 0w-40 türkiye sitesinde sadece a3/B4 gözüküyor, başka sitelerde c3 de var. Dexos 2 hakkında birşey göremedim. Başka yerlerde de sportun isminin değiştigi söyleniyor artık sadece 0w-40 mış. Oda bir garip. Eski yağmı satılıyor ozaman ?

    Sonuç olarak castrolda bir bilgi kirliliği almış başını gitmiş. Türkiye sitesi bir başka uk sitesi bir başka.

    Mobil 1 0w-40 esp de dexos 2 ve c3 ü karşılıyor a3/b4 yok ancak sanırım bir sorun olmuyor. Zaten mobil 1 corsa için öneriyor. opelin özel spesifikasyonu Opel GM-LL-A-025 / GM-LL-B-025 da karşılanıyor.

    Sonuç olarak ne alsam bilemedim. Mobil 1 mi edge 5w-40 mı tavsiye edersiniz ? Araç redline bol bol görüyor 30 binde. Aslında oyuzden edge sport bakmıştım ama işte...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: vezir

    quote:

    Vezir Hocam,

    Castrol Edge 5-40 FST, turbo dizel olanıyla sport arasında fark var mıdır? Turbo dizel olanı benzinli araçta kullanılabilir mi?

    Tşk.ler


    http://www.opieoils.co.uk/pdfs/castrol/castrol-edge-5w-40-fst.pdf castrol edge 5w40


    http://www.opieoils.co.uk/pdfs/castrol/EDGE%20Range/Castrol-Edge-5W-40-TD-FST.pdf castrol edge Turbo dizel 5w40

    farkı görebiliyor musunuz .

    ipucu vereyim yukarıdaki açıklamalardaki harflere bakın.
    -30 derecedeki viskosite değerlerine dikkat edin
    kristalleşme veya akma değerinin sıcaklığına bakın ve yorumunuzu ben de merak ediyorum. Amaç üzüm yemek



    vezir bey biliyorsunuz castrol fason bir firma, kendi yağ fabrikası yok yaptırıp paketleyip satıyor, oysa mobil öyle değil hem argesi hem kalitesiyle castrolden katbekat üstün. benim aracım dizel 1.6 turbolu sanırım 5w-30 olsa gerek sanırım şu an en üstün yağlar tam sentetik olanlar castrollerin çoğu yarı sentetik yani madeni yağla az biraz sentetik karışımı benim aracıma 2006 ford c-maz dizel mobilin en iyi en koruyucu on numara tam sentetiği hangisidir fiyat sorun değil.
    bu arada yazmadan geçmeyeyim porşelerde mobil kullanır yani buradan sanırım tüketici bir fikre varır

    teşekkürler.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Exxcrea

    Meraba arkadaşlar yağ seçmeye çalışıyorum aklım baya bir karıştı. Araç 2011 corsa 1.3 95hp ecoflex

    Kitapçığa göre A3/B4 ve C3 olan Dexos 2 yağ gerekiyor. Castrolun türkiye sitesi ise bir acayip, şöyleki;

    Castrol edge 5w-40 a3/b4 c3 ve dexos 2 yi karşılıyor.

    edge turbo diesel 5w40 a3/b4 ü karşılamıyor. dexos da yok. Ozaman niye bu yağ turbo dizel adıyla geçiyor madem normal yağdan daha az spesifikasyonu karşılıyor ? Zaten uk sitesinde böyle bir yağ yok. Turbo diesel edge sadece 0w-30 da var. İlginç

    Edge sport 0w-40 türkiye sitesinde sadece a3/B4 gözüküyor, başka sitelerde c3 de var. Dexos 2 hakkında birşey göremedim. Başka yerlerde de sportun isminin değiştigi söyleniyor artık sadece 0w-40 mış. Oda bir garip. Eski yağmı satılıyor ozaman ?

    Sonuç olarak castrolda bir bilgi kirliliği almış başını gitmiş. Türkiye sitesi bir başka uk sitesi bir başka.

    Mobil 1 0w-40 esp de dexos 2 ve c3 ü karşılıyor a3/b4 yok ancak sanırım bir sorun olmuyor. Zaten mobil 1 corsa için öneriyor. opelin özel spesifikasyonu Opel GM-LL-A-025 / GM-LL-B-025 da karşılanıyor.

    Sonuç olarak ne alsam bilemedim. Mobil 1 mi edge 5w-40 mı tavsiye edersiniz ? Araç redline bol bol görüyor 30 binde. Aslında oyuzden edge sport bakmıştım ama işte...



    mobil 1




  • quote:

    Orijinalden alıntı: root_echo

    quote:

    Orijinalden alıntı: vezir

    quote:

    Vezir Hocam,

    Castrol Edge 5-40 FST, turbo dizel olanıyla sport arasında fark var mıdır? Turbo dizel olanı benzinli araçta kullanılabilir mi?

    Tşk.ler


    http://www.opieoils.co.uk/pdfs/castrol/castrol-edge-5w-40-fst.pdf castrol edge 5w40


    http://www.opieoils.co.uk/pdfs/castrol/EDGE%20Range/Castrol-Edge-5W-40-TD-FST.pdf castrol edge Turbo dizel 5w40

    farkı görebiliyor musunuz .

    ipucu vereyim yukarıdaki açıklamalardaki harflere bakın.
    -30 derecedeki viskosite değerlerine dikkat edin
    kristalleşme veya akma değerinin sıcaklığına bakın ve yorumunuzu ben de merak ediyorum. Amaç üzüm yemek



    vezir bey biliyorsunuz castrol fason bir firma, kendi yağ fabrikası yok yaptırıp paketleyip satıyor, oysa mobil öyle değil hem argesi hem kalitesiyle castrolden katbekat üstün. benim aracım dizel 1.6 turbolu sanırım 5w-30 olsa gerek sanırım şu an en üstün yağlar tam sentetik olanlar castrollerin çoğu yarı sentetik yani madeni yağla az biraz sentetik karışımı benim aracıma 2006 ford c-maz dizel mobilin en iyi en koruyucu on numara tam sentetiği hangisidir fiyat sorun değil.
    bu arada yazmadan geçmeyeyim porşelerde mobil kullanır yani buradan sanırım tüketici bir fikre varır

    teşekkürler.

    mobilin en iyi yağı mobil 1 0w30 ancak ben de focus aracımda kmsi biraz fazla olması ve birçok alt nedenden dolayı Mobil1 0w40 new life geçtim. Gerçekten parasının karşılığını veren bir yağ ancak en iyi kelime biraz da beklentiler ile beraber düşünülmesi gerekir. Bu kişisel olarak değişebilecek konuda arac için durumuna özel olarak yağ seçimi yapılması mümkün. Aracınız yıpranmamış kmsi 100K altı ise Mobil1 0w30 kullanın , eğer yazın sıcak yerlerde olmak zorunda iseniz ve araç motoru 100K üsünde ise 0w40 mobil 1 tam isinizi görür. Yağın kalitesi için en iyi şey hemn alıp denemektir. Gerisi sadece teoride kalıyor maafesef .

    Bir alakasız örnek veriyim. Yeni fotograf makinası aldım , belki 500 sayfa teorik ve pratik karşılaştırmalar ile ilgili yazı okudum, korka korka aldık makineyi , her yorum kendi içinde doğru ama son durum ancak elinize alıp kullanınca anlaşılıyor , yani bu konuda uzmanların yorumlarına kadar inebilecek detaylar amatorce foro çekecek olanı pek ilgilendirmemesi gerekiyor. Bu konu da böyle biraz. yağın aralarında fark var ancak buna kimin ihtiyacı var ve bunun için para harcamaya değer mi sorusu hep aklımızda kalıyor.

    Özet olarak yağı deneyip kararı son kararı ondan sonra vermek en güzelidir. Aracın motorunun sesini ayırt edemeyen kişiler var , farkı ayırt edebilme titizliği onlarlar için ben son nokta yorumları yapıyorum .Ama gereklilik konusu söz konusuysa yağ eksiltmesi bize bir yol göstermektedir. gerisini araç size her gün fısıldar, dinlemeyi öğrendiğinizde araç bana bu yağ uyar der.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: flyer_mig

    Merhaba,benim kısa ve öz iki tane sorum olacak.

    1)Marketlerde satılan fahiş fiyatlardaki 444,engine repair vb. motor onarıcılar,katkılar gerçekten işe yarıyor mu ? Mantığım dahilimde bana mantıklı gelmiyor.

    2)LPG li 97 model clio 1.4 rt-171.000 km aracımın sadece 4.silindirinde buji ucunda siyah katran,tortu(%80 yanmış yağ) birikmesi oluyor.Sanayideki çoğu usta segman kaynaklı,dedi.Sorum ise neden sadece 4.silindirde bu problem baş gösterdi ? Ateşlemeden,silindire su almadan kaynaklı olsa motor teklemez mi ?

    NOT:Bujilerimi değiştirmeden önce 4.silindirdeki buji baş parmağımın kalınlığı kadar tortu bağlamıştı.Fakat aracın motorunda tekleme ve gidişinde sıkıntı yoktu.Bahsettiğim durum çok yavaş şekilde 3000-4000 km de bir belli oluyor.Fabrika'nın Orjinal Yağı:10w-40 fakat ustam 20w-50 koydu.

    1)onarıcı onarım gerekli ise üzerinde konuşulması gereken bir unsurdur. Onarıma gerek duyulması zaten gerekli bakımların yapılmadığını gösterir. Yani iş işten geçme durumu yoksa böyle bir ürüne de gerek yoktur. Bu kadar net bir konudur.

    2)sanırım segman yağ kaçırıyor. uztanız kalın yağ seçmiş ,bir bakıma öncleyici bakım yapmış. Bunun bilimsel olması için bu silindir temizlendikten sonra 15w40 ile belirli km gidilmesi sonra çıkan torrunun kalınlığı veya çıkan miktarın hasas terazide tartılması ve yeni kalın yağın 20w 50 olarak kkullnılması ve çıkacka tortunun aynı kmde ölçüm yapılıp kıyas yapılması gereklidir. yani bir değişim var mı bunun ölçülmesi lazım. Yoksa ne söylesek boş.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: vezir

    quote:

    Orijinalden alıntı: Exxcrea

    Meraba arkadaşlar yağ seçmeye çalışıyorum aklım baya bir karıştı. Araç 2011 corsa 1.3 95hp ecoflex

    Kitapçığa göre A3/B4 ve C3 olan Dexos 2 yağ gerekiyor. Castrolun türkiye sitesi ise bir acayip, şöyleki;

    Castrol edge 5w-40 a3/b4 c3 ve dexos 2 yi karşılıyor.

    edge turbo diesel 5w40 a3/b4 ü karşılamıyor. dexos da yok. Ozaman niye bu yağ turbo dizel adıyla geçiyor madem normal yağdan daha az spesifikasyonu karşılıyor ? Zaten uk sitesinde böyle bir yağ yok. Turbo diesel edge sadece 0w-30 da var. İlginç

    Edge sport 0w-40 türkiye sitesinde sadece a3/B4 gözüküyor, başka sitelerde c3 de var. Dexos 2 hakkında birşey göremedim. Başka yerlerde de sportun isminin değiştigi söyleniyor artık sadece 0w-40 mış. Oda bir garip. Eski yağmı satılıyor ozaman ?

    Sonuç olarak castrolda bir bilgi kirliliği almış başını gitmiş. Türkiye sitesi bir başka uk sitesi bir başka.

    Mobil 1 0w-40 esp de dexos 2 ve c3 ü karşılıyor a3/b4 yok ancak sanırım bir sorun olmuyor. Zaten mobil 1 corsa için öneriyor. opelin özel spesifikasyonu Opel GM-LL-A-025 / GM-LL-B-025 da karşılanıyor.

    Sonuç olarak ne alsam bilemedim. Mobil 1 mi edge 5w-40 mı tavsiye edersiniz ? Araç redline bol bol görüyor 30 binde. Aslında oyuzden edge sport bakmıştım ama işte...



    mobil 1

    merhaba @vezir ,
    mobil1 ESP formula 5w30 için yorumunuzu alabilirmiyim .
    1,6 m jet aracıma bu yağdan koydum . şimdiden teşekür ederim .




  • 
Sayfa: önceki 264265266267268
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.