Şimdi Ara

Modifiyeli araçlar muayeneden nasıl geçer

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
18
Cevap
0
Favori
13.222
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Sa arkadaşlar modifiyeli araç ile muayeneden nasıl geçiliyor bilen varmı örn egzoz , coilover , camber kit , basık bir araba nasıl muayeneden geçer ?



  • Geçmez :)


    Normal standartlar dışında aracın trafik kanununa ayrıkı şekilde muayene sonucu olumlu olmamaktadır.Günümüzde gayrı resmi olarak muayeneci adı altında insanlar muayene öncesi aracı orjinal haline jant lastik takarak ve ağır kusurlar olan bazı aksesuar eklemeleri iptal ederek muayeneden geçiriyor ve geri işlem bitince size eski haline getirerek belirli bir ücret karşılığı teslim ediyor


    Günümüzde zaten lastik ve basık yüksek olayı ile iyice göze batmakta olup daha sıkı denetim ince kontroller yapılmaktadır.
  • Anladım kardeşim eyvalllah: D
  • Modifiyedemi yapamayacaz bu ne yav millet yabanci ulkelerde dokturuyor

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Kardeşim yapabilicez fakat muayeneye gidince orjinal hale getirmek lazım bunu öğrendim :D
  • quote:

    Orijinalden alıntı: faydeemusic

    Modifiyedemi yapamayacaz bu ne yav millet yabanci ulkelerde dokturuyor

    Sen Türkiye yi ne sandın?  Modifiyeli araçlar muayeneden nasıl geçer
     Modifiyeli araçlar muayeneden nasıl geçer




  • Basik arac niye gecmiyor ? Sadece basik.



    < Bu mesaj 18.9.15 tarihinde kaybolan verilerden kurtarılmıştır >
  • Modifiye neden yasak olur ki?

    Egzoz bile, şimdi gelir mahalle arasında çok ses yapıyor diyenler, iyi o zaman yüksek motorlu araçları trafikten söküp atalım



    < Bu mesaj 18.9.15 tarihinde kaybolan verilerden kurtarılmıştır >
  • Araçta yapılan değişikliklerin projesini çizip, onaylatip ruhsata işletirseniz geçersiniz. Fakat aracı orjinale çevirip muayeneden geçmek daha masrafsız olur

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • şimdi şöyle tabiyiki modifiye yasak degil serbest ama bütcene göre :D nasıl mı ?

    Aracında ne var abart egsoz xenon far çift renk boya kuşak v.b gibi o zaman bunların güzelce projesi çiziliyor onayı veriliyor sonra dogru trafik tescil'e bunlar onaylatılıyor sonra yeni araç aldıgında yaptıgın gibi ruhsatını degiştiriyorsun yoluna devam ediyorsun :D

    uğraştırıcı oldugu için pek işin içine girip bakmadım ama muhtemelen bence vergi gibi bir şey de vardır düzenli ödedigin bunlar için :D eee keyif istiyorsan biraz sıkıntı yaşıcaksın ama bak sana şunu söylim milletin yorumuna bakma ya muayne öncesi sök sonra tak daha ucuz falan muhabbeti fasa fiso neden mi ? dur onuda açıklim :D


    EGSOZ DEGİŞİMİ : 50 TL
    XENON FAR DEGİŞİMİ : 50 TL
    KUŞAK ÇİFT RENK DEGİŞİMİ : 80-250 TL

    buraya kadar her yıl yapacagın şey muayne için :) sonraaa
    digelimki degiştirdin muayneden sonra tekrar taktın aletleri peki yılda 2-3 kez yakalandıgını düşün :D ehliyet puanın düşer bir süre sonra araç baglanır falan filan :D eski tofaş cı olarak şunu söylim polis gördügünde boşa atıp ecel terleri dökerken çok sıkıntılar yaşadım ama yemiyorlar artık direk durduruyorlar en basiti şunu düşün sen diyorsunki ohh arabamda yangın tüpüm var cillop gibi ilk yardım çantamda var ceza yazamaz peki TOPLU İGNE varmı :D yoktur muhtemelen ama onunda olması gerekiyormuş yani anla nasıl ince ayrıntılar var bu işlerde sen bence resmiyete dök birazda para dök keyfine bak :D işi riske atma




  • KOnusu açılmış bende yazayım çünkü bu konuda benim gibi ikilemde kalan çok var.

    Daha öncede cok konusulmuştu yazmak istiyorum.

    Aracımda olanlar.

    Yazılım. = egzos muayenesinden kusursuz geçti.1.5 mi ne değer vardı yani sınırın çok çok çok altında.

    18 jant + 3.5 cm eibach yay.Arkada -2 kamber ayarı var. Aracın kapı içindeki orjinal lastik ve jant ölçü etiketinde 16 ve 17 jant lastik ebatları var.

    Metal kalıper kapağı ortadan tek vida ile delinip montelenmişti.

    Yan aynalar S3 renginde kaplama var.

    Silecek camında film var 0.5 numara.Film hafif kusurlu zaten ama silecek camı içinde konusu geçmişti kalır mı ? diye.

    Cift çıkıs(soldan) egzos ucu var kaynaklı.Orjinali tek çıkışlıydı.

    Ön 2 far bütün tırnakları kırılmıştı kışın birine tıklattığım için.ön tampon sökülüp alt ve üstten bütün tırnaklar tamir edildi ayak yapıldı en ufak bir oynama bile yok orjinalinden daha sağlam.Eğer farda sallanma yoksa muayeneden kusursuz geçiyor merak etmeyin.belki birinin işine yarar diye yazdım.

    ek olarak orada sis farlarında beyaz ampul(xenon değil) olan araç vardı o da kusursuz geçti.


    Benim aracıma sadece cam filmi var diye hafif kusur yazıldı o kadar.

    Umarım birilerine yardımcı olur bu yazı.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi !sTaNbLuE -- 2 Ekim 2015; 8:23:37 >




  • Basık araç güvensizdir yoltutuşu çok zayıflamıştır da o yüzden geçmiyor.
  • Uğur YURTSEVEN kullanıcısına yanıt
    Toplu iğne için ceza mı yazıldı size?

    Bir hikaye var bilirsiniz belki ceza yazacak şey bulamayınca, Ankara havası var mı diye sorup var dendiğinde açıp oynamaya başlayıp"Eşek değilsin ya 10-15 bişeyler yapıştırırsın" diyen polis memurumuza dair...
    En az onun kadar saçma olmuş eğer doğru ise...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • K0rkunc kullanıcısına yanıt
    Benim bildiğim basık araç sert süspansiyonlu olur. Buda yol tutuşunu iyi yönde etkiliyor diye biliyorum. Ben bu zamana kadar arabayı basık yapıpda otobüs gibi yumuşak süspansiyon takan bir manyak görmedim. Kamber açısı abartıldığında yol tutuşunu yok eder aracın. Türkiye yollarında ne basık araca nede sert, dinamik araca gerek var. Pist için kullanırım diyorsa çekici ile götürüp çekici ile getireceğim diyorsa o zaman daha prof. işler yapılabilir.
    Xenon da yasak demişlerde yasak değil bu far tipi. Yasaya, kurala uygun uyarlanmış xenon takılırsa yasak olmaz.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi _M-U-E_ -- 2 Ekim 2015; 11:25:27 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Merdomable

    Modifiye neden yasak olur ki?

    Egzoz bile, şimdi gelir mahalle arasında çok ses yapıyor diyenler, iyi o zaman yüksek motorlu araçları trafikten söküp atalım

    soba borusuyla homurdanan bi arabanın arasında çok fark var
  • quote:

    Orijinalden alıntı: _M-U-E_

    Benim bildiğim basık araç sert süspansiyonlu olur. Buda yol tutuşunu iyi yönde etkiliyor diye biliyorum. Ben bu zamana kadar arabayı basık yapıpda otobüs gibi yumuşak süspansiyon takan bir manyak görmedim. Kamber açısı abartıldığında yol tutuşunu yok eder aracın. Türkiye yollarında ne basık araca nede sert, dinamik araca gerek var. Pist için kullanırım diyorsa çekici ile götürüp çekici ile getireceğim diyorsa o zaman daha prof. işler yapılabilir.
    Xenon da yasak demişlerde yasak değil bu far tipi. Yasaya, kurala uygun uyarlanmış xenon takılırsa yasak olmaz.

    İşte o kulaktan dolma bilgi yanlış sert süspansiyonun faydalı olabilmesi için yolun kaymak gibi olması lazım memleketimizin yolları kstebek yuvası gibi sen aracı basınca tümseğe basan tekteker diğer tekerleride olumsuz etkiler bu yüzden takla atmasalarda sapma tarzı kazalar çok meydana gelir




  • quote:

    Orijinalden alıntı: _M-U-E_

    Benim bildiğim basık araç sert süspansiyonlu olur. Buda yol tutuşunu iyi yönde etkiliyor diye biliyorum. Ben bu zamana kadar arabayı basık yapıpda otobüs gibi yumuşak süspansiyon takan bir manyak görmedim. Kamber açısı abartıldığında yol tutuşunu yok eder aracın. Türkiye yollarında ne basık araca nede sert, dinamik araca gerek var. Pist için kullanırım diyorsa çekici ile götürüp çekici ile getireceğim diyorsa o zaman daha prof. işler yapılabilir.
    Xenon da yasak demişlerde yasak değil bu far tipi. Yasaya, kurala uygun uyarlanmış xenon takılırsa yasak olmaz.


    Basık araçta olan yol tutuşu artışı değildir tam olarak.
    Dakika 1.50



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi goodorevil -- 5 Ekim 2015; 0:34:16 >




  • ARacım HONDA CİVİC 1992 1.5 EX Abartılı egzostu kaldırdım, yeni egzost taktırdım, geniş çelik jant ve lastikleri çıkartıp, normal ölçüsünde lastik ve jant taktım, ses sistemini söktüm , farları normale döndürdüm, diger motor fren elektrik bakımlarını tam yaptırdım, sekiz on tane hafif kusurla geçtim.
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.