Şimdi Ara

Megane BVA kullananlar..... (3. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
55
Cevap
1
Favori
38.730
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Apoca1ypse

    Arkadaşlar.

    Yoğun trafikte aracı kullanırken 1. vitesten 2.vitese geçiş sarsıntılı ve biraz uzun oluyor. Bu durumu yaşayan başka kullanıcılar da var mı? Çözümü nasıl bulacağız?

    araç kaç kmde eğer 60.000den fazla ise yağ değişimi yapıldı mı?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: unsal28

    N de gitmeyi ben de onaylamıyoum. Hiç boşta kullanmayı sevmem aracı.

    Demek istediğim kar üzerinde inişte N ye almak daha mantıklı gibi sanki. Kaymaması için yani.
    Düz viteste 3 veya 2 ile inerken fren kullanırsan araba olduğu viteste yavaşlar.
    Otomatikte ise manuele alsan bile bir alt vitese geçip hızlanmaya çalışıyor.
    Bir kaç kez başıma geldi, oradan böyle bir mantık çıkardım.
    Sizde deneyiminizi paylaşırsanız faydalı olur takip eden arkadaşlara...



    quote:

    Orjinalden alıntı: sapsig

    Bence easytronik viteslere göre sarsıntısız vites geçişleri var. Sürekli D konumunda kullandığımdan P veya N konumuna alındığında yakıt farkedermi bilmiyorum. Fakat doğruluğundan emin olmamakla beraber dur kalklarda N veya P'ye almak şanzımana zarar verebilir diye duymuştum.
    yokuşlarda inerken N ye almak vitesi boşa almak demektir. Onun yerine manuel moda alıp sabit vitesle inmek daha mantıklı olacaktır sanırım.







    Bazı arkadaşların da söylediği gibi otomatik araçlarda vitesi boşa almak risktir şanzımanın ömrü açısından. Ayrıca yaşadığım yerde 8 ay boyunca kış var ve otomatik araç kullanıyorum. Boşa almak kesinlikle mantıklı değil. Araç kolay kontrolden çıkar. Manuel 1 veya 2. viteste çok rahat karda yokuş aşağı inebiliyorsunuz. Ben bu şekilde Ilgar ve Ilgaz dağlarını karda geçtim:))




  • Bu konuyu canlandırmak istedim. Herkese kazasız, saglıklı ve huzur dolu bir sene dilerim.

    Benim bugün aracımda bir mesaj cıktı sizinde basınıza geldimi merak ediyorum. Aracı park ettim. P ye aldım stop ettim. ekranda Vitesi P konumuna alınız tarzı bir mesaj cıktı. Bu mesaj neden çıkmış olabilir, bir sorunun habercisi mi yoksa ara ara olabilecek bir durum mu acaba.
  • O günden sonra bir daha gelmedi. Kimsenin basına gelmedi mi bu mesaj..
  • Merhaba. Konuyu hortlatıyorum ama forumda daha önceki bir konuda BVA şanzımanların çok fazla yaktığını söyleyenler olmuştu. Açı kaydırıcıyı, olası sente kaçıklığını kontrol ettirmelerini ve carbon clean yaptırmalarını öneririm kendilerine. Bu şanzımana sahip bir araç almayı planlayan arkadaşları bilgilendirme amaçlı olarak hortlattım bu konuyu. Değerler tamamen şehir içidir. Araç, Ankara'da genelde trafiğin yoğun olduğu işe gidiş-dönüş saatlerinde (Cebeci-Bahçelievler arası) kullanıldı. Resimler alttadır. Telefonla çektiğim videodan kırptım resimleri. Kalite çok iyi olmayabilir. Araç 2004 Megane II 1.6 dinamik...

    Katettiğim toplam mesafe:
     Megane BVA kullananlar.....



    Ortalama hızım aracın şehir içinde kullanıldığını gösteriyor:
     Megane BVA kullananlar.....



    Son olarak yakıt tüketimi (9.5'e düştü ama fotoğraf çekmeye üşendim. İlla ısrar ederseniz çekerim ama fotoğraf )
     Megane BVA kullananlar.....


    Gelelim hesaba kitaba:
    9.9 litre benzin x 1.2 = 11.88 litre Lpg x 2.29 TL = 27.2 TL / 100 = 0.27 kuruş
    (Petrol Ofisi Ankara güncel lpg litre fiyatı 2.29 TL)

    Bana pek de fazla gelmedi açıkçası. Düz vites araçlar elbette daha az yakacaktır. Bir de vites geçişleri çok sorunsuz benim aracımda. Nazar değmesin vitesin değiştiğini sadece motorun sesinden anlayabiliyorum.

    4 ileri konusuna gelince; bence de 5. vites olabilirdi. Ya da 6. Hatta 7. Haydi abartalım 8! Adamların bir bildiği var ki bunu 4 ileri yapmışlar diye düşünmekten başka çare yok. Yoksa bu vitesi sıfırdan tasarlayan cin gibi adamların araca 5. vitesi koymayı unutacaklarını sanmıyorum. Şaka bir yana 4 vites insanda bir önyargı oluşturuyor tabi ki. Ama 90 km ile giderken aracın 2000 devir civarında olduğunu görmek sevindiriyor insanı 5 ileri olmasını ister miydim? İsterdim tabi ki ama yapacak bir şey yok. Böyle de fazla bir şikayetim yok.

    Tamam eski bir şanzıman ama yiğidi öldür hakkını yeme. Şanzımanın üretildiği yılı ve 2013'te bile BVA'dan memnun olan kullanıcıların olduğunu düşünürsek onu yerden yere vurmaya gerek olmadığını görürüz sanırım
    Selamlar, kazasız belasız sürüşler...




  • Gayet konforlu bir şanzıman
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ucandosbik

    Merhaba. Konuyu hortlatıyorum ama forumda daha önceki bir konuda BVA şanzımanların çok fazla yaktığını söyleyenler olmuştu. Açı kaydırıcıyı, olası sente kaçıklığını kontrol ettirmelerini ve carbon clean yaptırmalarını öneririm kendilerine. Bu şanzımana sahip bir araç almayı planlayan arkadaşları bilgilendirme amaçlı olarak hortlattım bu konuyu. Değerler tamamen şehir içidir. Araç, Ankara'da genelde trafiğin yoğun olduğu işe gidiş-dönüş saatlerinde (Cebeci-Bahçelievler arası) kullanıldı. Resimler alttadır. Telefonla çektiğim videodan kırptım resimleri. Kalite çok iyi olmayabilir. Araç 2004 Megane II 1.6 dinamik...

    Katettiğim toplam mesafe:
     Megane BVA kullananlar.....



    Ortalama hızım aracın şehir içinde kullanıldığını gösteriyor:
     Megane BVA kullananlar.....



    Son olarak yakıt tüketimi (9.5'e düştü ama fotoğraf çekmeye üşendim. İlla ısrar ederseniz çekerim ama fotoğraf )
     Megane BVA kullananlar.....


    Gelelim hesaba kitaba:
    9.9 litre benzin x 1.2 = 11.88 litre Lpg x 2.29 TL = 27.2 TL / 100 = 0.27 kuruş
    (Petrol Ofisi Ankara güncel lpg litre fiyatı 2.29 TL)

    Bana pek de fazla gelmedi açıkçası. Düz vites araçlar elbette daha az yakacaktır. Bir de vites geçişleri çok sorunsuz benim aracımda. Nazar değmesin vitesin değiştiğini sadece motorun sesinden anlayabiliyorum.

    4 ileri konusuna gelince; bence de 5. vites olabilirdi. Ya da 6. Hatta 7. Haydi abartalım 8! Adamların bir bildiği var ki bunu 4 ileri yapmışlar diye düşünmekten başka çare yok. Yoksa bu vitesi sıfırdan tasarlayan cin gibi adamların araca 5. vitesi koymayı unutacaklarını sanmıyorum. Şaka bir yana 4 vites insanda bir önyargı oluşturuyor tabi ki. Ama 90 km ile giderken aracın 2000 devir civarında olduğunu görmek sevindiriyor insanı 5 ileri olmasını ister miydim? İsterdim tabi ki ama yapacak bir şey yok. Böyle de fazla bir şikayetim yok.

    Tamam eski bir şanzıman ama yiğidi öldür hakkını yeme. Şanzımanın üretildiği yılı ve 2013'te bile BVA'dan memnun olan kullanıcıların olduğunu düşünürsek onu yerden yere vurmaya gerek olmadığını görürüz sanırım
    Selamlar, kazasız belasız sürüşler...


    Ben dizel otomatik kullanıyorum. Şehir içi 7.0, karma 6/6.5 civarı yakıt. Hiç sorun yaşamadım.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: hasodem

    Bu konuyu canlandırmak istedim. Herkese kazasız, saglıklı ve huzur dolu bir sene dilerim.

    Benim bugün aracımda bir mesaj cıktı sizinde basınıza geldimi merak ediyorum. Aracı park ettim. P ye aldım stop ettim. ekranda Vitesi P konumuna alınız tarzı bir mesaj cıktı. Bu mesaj neden çıkmış olabilir, bir sorunun habercisi mi yoksa ara ara olabilecek bir durum mu acaba.


    Kartı algılammaış olabilir. Çıkarıp tekrar tak düzelir. :)
  • BVA yazılım güncellemesi veya yağ değişimi yapılıyor mu?
  • Vites P ye al uyarısı - durumu tam arabayı kapatırken kapı açıldığında meydana geliyor.. Arabayı tamamen kapatıp ( motoru) o şekilde inmek lazım..
  • Evet bende de Vitesi P'ye alın işareti çıkmıştı. Baktım göstergede şoför kapısının kapanmadığını gördüm. Kapattım ve ibare tekrarlamadı.
  • Arkadaşlar merak ettiğim bir kaç husus var. 2004 Megane II 1,6 HB BVA kullanıcısıyım. Aracımın 2. vitesi sanki 2 kademe halinde çalışıyor. Vites geçişlerinde sıkıntı yok ancak normal seyirde hızlanırken 2 viteste 2500 devire doğru aracım devirden düşüyor. Bu düşüş sanki uygun olmayan bir devirde bir üst vitese atmışsınız gibi bir düşüş bir anda araç gaz yemiyor zorlayınca da 1. vitese atıyor anlamadım. Maksimum Bir kaç saniye bu şekilde gidiyor sonra yeniden toparlanıp 3 ve 4 sarsıntısız, temiz... Bir kaç ustaya gösterdim sorun yok diyorlar. Konuyla ilgili bir şey de aracımın şanzımanla ilgili değilde beslemeyle ilgili bir problemi olduğunu düşünmem. Aracım dynamic. hız sabitleyici yle bu sorunu yaşamıyorum. Örneğin hızı 90 a sabitledim sonra hafızaya alıp devre dışı bıraktım. bir dur kalk esnasında hafızayı devreye aldığımda araç müthiş ivmeleniyor. 2 . viteste de böyle bir sorun olmuyor sorunsuz 2,3,4... Farkettim ki sorunu cruise control dışında yaşıyorum yani şanzuman cruise da hızlanırken sorun çıkarmıyor. Görüşlerinizi rica ederim.




  • bende de 2012 model megane play edition var, BVA şanzıman.

    Ankara'da cinnah caddesi vardır bilenler bilir. baya dik bir caddedir. araç oraya her çıktığında o kadar boğuluyor ki anlatamam. lpg'li olarak kullanıyorum ve bununla alakası var mıdır bilmiyorum da gaz pedalına sonuna kadar basıyorum buna rağmen diğer araçlar yanımdan vızır vızır geçerken benimki kağnı gibi ağır ağır gidiyor. düz ya da az eğimli yollarda ise bir sıkıntı yaşamadım şu ana kadar.

    şanzımanla mı alakalı , lpg'yle mi yoksa aracın bir sorunu mu var anlamadım. ne yapmamı önerirsiniz ?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi WalterWhite00 -- 1 Haziran 2014; 2:02:10 >
  • 8 yıldır bva kullanıyorum bir kuruş masraf cıkarmadı.120 bin olmuştur.merak ettiğim bunun yağı değişiyor mu hiç değiştirmedim. bikaç girişimim oldu değişirse sorun çıkabilir dediler kaldı.biri aydınlatırsa sevinirim. 4 vites olması biraz sıkıntı çok da önenmli değil
  • efe80 E kullanıcısına yanıt
    Evet yağ değişiyor.
  • 
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.