Şimdi Ara

MEGANE 2 KAVRAMA SORUNU (2. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
52
Cevap
0
Favori
30.697
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Benim megan II 'dede yukarıda kavrıyordu. Serviste ayarını değiştirtim. Şimdi yarının biraz üstünde kavrıyor. Aracın sürüş konforu arttı.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: blackhawk_x3

    Benim megan II 'dede yukarıda kavrıyordu. Serviste ayarını değiştirtim. Şimdi yarının biraz üstünde kavrıyor. Aracın sürüş konforu arttı.


    Nasıl yaptırdın biraz bilgi verebilirsen sevinirim
    Çünki sorduğum ustalar ayar yapılamıyor Hidrolik olduğu için dediler
  • quote:

    Orjinalden alıntı: megan2ci


    quote:

    Orjinalden alıntı: blackhawk_x3

    Benim megan II 'dede yukarıda kavrıyordu. Serviste ayarını değiştirtim. Şimdi yarının biraz üstünde kavrıyor. Aracın sürüş konforu arttı.


    Nasıl yaptırdın biraz bilgi verebilirsen sevinirim
    Çünki sorduğum ustalar ayar yapılamıyor Hidrolik olduğu için dediler



    Valla hocam ben Trabzon'da oturuyorum. Buradaki yetkili servise bakım için götürdüm. Debriyaj durumunu söledim. Onlarda renöların debriyaj ayarının bu şekilde olduğunu ama istersem bu ayarı değiştirilebileceklerini sölediler. Debriyaj hidrolik olabilir ama ayar olmuyor diye bir şey yok anlıcan. Olay bu yani. Ama sanırsam her servis buna yanaşmıyor herhalde.. Ayrıca bu konuyu servise mi sordun? Benim tavsiyem işini iyi yapan bir servise danışman olacak.




  • quote:

    Orjinalden alıntı: blackhawk_x3


    quote:

    Orjinalden alıntı: megan2ci


    quote:

    Orjinalden alıntı: blackhawk_x3

    Benim megan II 'dede yukarıda kavrıyordu. Serviste ayarını değiştirtim. Şimdi yarının biraz üstünde kavrıyor. Aracın sürüş konforu arttı.


    Nasıl yaptırdın biraz bilgi verebilirsen sevinirim
    Çünki sorduğum ustalar ayar yapılamıyor Hidrolik olduğu için dediler



    Valla hocam ben Trabzon'da oturuyorum. Buradaki yetkili servise bakım için götürdüm. Debriyaj durumunu söledim. Onlarda renöların debriyaj ayarının bu şekilde olduğunu ama istersem bu ayarı değiştirilebileceklerini sölediler. Debriyaj hidrolik olabilir ama ayar olmuyor diye bir şey yok anlıcan. Olay bu yani. Ama sanırsam her servis buna yanaşmıyor herhalde.. Ayrıca bu konuyu servise mi sordun? Benim tavsiyem işini iyi yapan bir servise danışman olacak.



    Servise direk sormadımda tanıyıp güvendiğim ve servisten ayrılma Usta telefonla servise sorarak öğrendi
    ama bende en kısa zamanda servise gidip sorup öğrenirim.
    Ben Balıkesir Burhaniyede Mesleki Eğitim merkezimde Öğretmenim zaten bir çok tanıdığım ustadan fikir alıyorum
    Bende 2005 Dinamik var debriyaj yukarda kavrıyor ve ilk harekette titreme yapıyor Benim 13 yıılık "ustam hele bin" dedi ama ben değitirelim dedim fiyatını sordu izmire 230 ytl balata baskı tabi işçilik yok daha
    sağolasın selamlar



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi OR-PATİENCE -- 28 Ağustos 2007; 21:01:34 >




  • benimde aracımı aldığımda yukarıdan kavrama sorun gelmişti ve hemen servise götürmüştüm ancak servis bu otomatik ayar olmaz dedi ve korktuğum başıma gelmedi balatalar sağlam çıktı. güvenemeyip yine özel bi servise götürdüm yine aynı sonuç.

    ayar yapılamama bana saçma gelmişti. ancak arkadaşımız yaptırdığını söylüyor ama neden bütün servisler bunu yapmaktan kaçınıyor. bence uzun vadede zarar verici olabilir.

    seyir halindeyken ayağınızı debriyajın üzerine koyduğuzda titreşimleri hissediyorsunuz. onuda çok iyi ayarlamak lazım balataları değiştirmek zorunda kalabiliriz.

    bencede büyük bi sorun bunun çözülebilir olması gerekiyor
  • quote:

    Orjinalden alıntı: abusser

    benimde aracımı aldığımda yukarıdan kavrama sorun gelmişti ve hemen servise götürmüştüm ancak servis bu otomatik ayar olmaz dedi ve korktuğum başıma gelmedi balatalar sağlam çıktı. güvenemeyip yine özel bi servise götürdüm yine aynı sonuç.

    ayar yapılamama bana saçma gelmişti. ancak arkadaşımız yaptırdığını söylüyor ama neden bütün servisler bunu yapmaktan kaçınıyor. bence uzun vadede zarar verici olabilir.

    seyir halindeyken ayağınızı debriyajın üzerine koyduğuzda titreşimleri hissediyorsunuz. onuda çok iyi ayarlamak lazım balataları değiştirmek zorunda kalabiliriz.

    bencede büyük bi sorun bunun çözülebilir olması gerekiyor

    Şimdi Benim aklıma ister istemez Parça satma isteği geliyor neden?
    Benim ömrüm sanayide geçti Ben Bazen öyle olaylara şahit oldumki sağlam parçayı değitirdiklerini gördüm.Bu Bahsettiğim ustama güvenirim zaten az önce görüştük yine Oda araştıracak




  • Debriyajın yukarıda kavraması şanzuman yağının sıcaklığı ile alakalı olduğunu yetkili servisten öğrendim.
    yağın ısısı arttıkça yazılımla ilişkili olarak debriyaj yukarda kavrarmış.
    -Peki yağı yenilersek neolur dedim
    -Bakmamız lazım dediler. ??????
  • Arkadaşım yağın ısıssı ile ilgili olarak debriyajın kavrama noktasının alakası yok hele yazılımsal olarak alakalı bile değil.Debriyaj mekanik bir parça nasıl olurdas elektronikle bağlantı kurulur anlamıyorum.r 12 ler hariç birde safrane lerin bir serisi renoda debriyaj ayarı yoktur.Eski araçlara ki r9 gibi mesela uydurma ayar yapılabilir ama hidrolik debriyajlara söz konusu bile değldir.Siyay ŞAHİN arkadaşım sen nerden öğrendin ayar yapılabileceğini?söylede trabzona gelip ayarı bende yaptırayım
    quote:

    Orjinalden alıntı: megan2ci

    Debriyajın yukarıda kavraması şanzuman yağının sıcaklığı ile alakalı olduğunu yetkili servisten öğrendim.
    yağın ısısı arttıkça yazılımla ilişkili olarak debriyaj yukarda kavrarmış.
    -Peki yağı yenilersek neolur dedim
    -Bakmamız lazım dediler. ??????





  • Yaw Coteck arkadaş kafamız allak bullak oldu
    Servisdeki ustanın açıklaması böyleydi
    Sorun ve soru Şu
    Megane ıı debriyajı yukarda kavrıyr ve ilk kalkışta titreme (silkeleme)yapıyor
    bir tavsiyede bulunda içimiz rahatlasın bari
  • Aşırı yukarda kavrayan ve kalkışlardaki titreyen debriyajlarda sorun olabilir ama tekrar söylüğyorum ayar mayar yok senin soruna gelince aracın km si kaç?sizin araçtaki olay muadil araçlardan farklımı eğer farlı yada arıza söz konusuysa ki bunu her usta rahatlıkla anlayabilir yapılacak işlem basıttir baskı balata sökülür yüzeyinde yanma menevişleme yoksa ve km 25000 az ise parça garantiden deiğşirama yüksek kavrama devam eder titreme problemi ortdan kalkar fakat ben bu zamana kadar yüzeyi yanmamış balata hiç görmedim bu yanma sistemin dizayn aşamasındaki bir hatadan kaynaklanıyor ve sebebini fransa araştırıyor ilerleyen zamanlarda mutlaka iyileştirme olacaktır
  • quote:

    Orjinalden alıntı: cotech

    Aşırı yukarda kavrayan ve kalkışlardaki titreyen debriyajlarda sorun olabilir ama tekrar söylüğyorum ayar mayar yok senin soruna gelince aracın km si kaç?sizin araçtaki olay muadil araçlardan farklımı eğer farlı yada arıza söz konusuysa ki bunu her usta rahatlıkla anlayabilir yapılacak işlem basıttir baskı balata sökülür yüzeyinde yanma menevişleme yoksa ve km 25000 az ise parça garantiden deiğşirama yüksek kavrama devam eder titreme problemi ortdan kalkar fakat ben bu zamana kadar yüzeyi yanmamış balata hiç görmedim bu yanma sistemin dizayn aşamasındaki bir hatadan kaynaklanıyor ve sebebini fransa araştırıyor ilerleyen zamanlarda mutlaka iyileştirme olacaktır

    Araç 2005 MEGANE II DİNAMİK KM:53500
  • Dostum maalesef senin olayın çözümü yok eğer balatanda bitme yoksa ki vites değişimlerinde anlaşılır arac ayağınızı dbriyajdan kaldırınca önce boşta gaz yer sonra vites yüküne girer buda balata bitmesidir eğer bu olay yoksa çözümün yok sadece titreme için balatanı değişmen gerekit
    quote:

    Orjinalden alıntı: megan2ci


    quote:

    Orjinalden alıntı: cotech

    Aşırı yukarda kavrayan ve kalkışlardaki titreyen debriyajlarda sorun olabilir ama tekrar söylüğyorum ayar mayar yok senin soruna gelince aracın km si kaç?sizin araçtaki olay muadil araçlardan farklımı eğer farlı yada arıza söz konusuysa ki bunu her usta rahatlıkla anlayabilir yapılacak işlem basıttir baskı balata sökülür yüzeyinde yanma menevişleme yoksa ve km 25000 az ise parça garantiden deiğşirama yüksek kavrama devam eder titreme problemi ortdan kalkar fakat ben bu zamana kadar yüzeyi yanmamış balata hiç görmedim bu yanma sistemin dizayn aşamasındaki bir hatadan kaynaklanıyor ve sebebini fransa araştırıyor ilerleyen zamanlarda mutlaka iyileştirme olacaktır

    Araç 2005 MEGANE II DİNAMİK KM:53500




  • Açıklamaların için teşekkürler arkadaş
    Peki bu Megane ıı lerin debriyaj balatalarını çaktırmak suretiyle değiştirmek uygunmudur.
    eski arabam corolla 94 ü öyle yapmıştık ve sorun olmamıştı.
  • Çakma balatayı kaldırmaz zaten değişimi set olarak yapman gerekir
    quote:

    Orjinalden alıntı: megan2ci

    Açıklamaların için teşekkürler arkadaş
    Peki bu Megane ıı lerin debriyaj balatalarını çaktırmak suretiyle değiştirmek uygunmudur.
    eski arabam corolla 94 ü öyle yapmıştık ve sorun olmamıştı.
  • selam arkadaşlar bende yeni bir megane 2 kullanıcısı olarak bu sorunla karşılaştığımı söylemek istiyorum 2000 devirin üzerinde kaldırıyorum arabayı buda yakıtı etkiliyor haliyle birde 100km de 10 L benzin tüketimi var şehir içi 1.6 16v motor çokmu acaba arabayı kullanmaya başlayalı 2 hafta oluyor ve ilk çalıştırdığım zamanda yani motor soğukken stop ediyor aldığım araba garanti kapsamında olduğu için gelecek hafta servise gideceğim debriyaj ayarıda yaptırmak istediğimi söyledim olmaz yapılmaz gibi bişey demediler artık haftaya gidip geldikten sonra yapılıp yapılmadığı hakkında sizlerle öğrendiklerimi paylaşırım.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi mefehan -- 4 Eylül 2007; 21:53:54 >
  • arkadaslar bu bir sorun degil.

    debriyaj balatasi zamanla asindikca kavrama noktasi da kendiliginden asagi dogru inecektir. yani debriyajin ust noktalara dogru kavramaya baslamasi bilerek yapilmistir, detaydir. 2000 model 1.4i broadwayimi aldigimda ben de bunun bir ariza sanip servise gitmistim. ancak ustalarin aciklamasi bu olmustu bana.
    ayrica el freninizi cekip birinci viteste gaz vermeden ayaginizi hafifce debriyajdan cekin. debriyaj balatasinda bir sorun varsa rahatsiz edici bir ses gelir. yoksa motor kavrama noktasinda kalkmaya calisir arac harekete gecmeyince stop eder.

    anlattiklariniz aliskanlik meselesidir. ayaginiz alistiktan sonra kalkislarda stop ettirmek gibi bir sorununuzun da kalacagini sanmam. ancak mekanik arizali ya da asinmis debriyaj balatalarini yazdiklarimdan istisna tutarim.

    benim bildigim renault 12 lerde debriyaj telinin baglanti noktasinda bir vida araciligi ile kavrama noktasina mudahale edilmesi durumu vardi. aynen bisikletlerin fren ayarini yapmis gibi. ancak meganelarda kendi kendimize yapabilecegimiz boyle bir ayar var midir bilmiyorum.

    iyi gunler.




  • Bizde Scenic 2 2007 var böyle bir sorunla karşılaşmadım heralde arabaya alıştığım için.
  • Ya psikolojimi bozdunuz bu konuyu okuduktan sonra. Artık her arabayı kaldırışımda aracın debriyajına bakıyorum, baskı balata bitmiş midir diye düşünüyorum yada bitiverecekmiş gibi geliyor. Oysa garantisi yeni bitti servis sıfır gibi araban demişti. Konu beni kastı biraz..
  • Bencede takıntılara sebep olabiliyor ya fazla kafayı takarsan başına gelirmiş aslında hiç takmicaksın böle şeleri yola devam =)
  • quote:

    Orjinalden alıntı: tamerin

    Laflarına dikkat et öncelikle, böyle yorumlarla ortamı geriyorsun sonra liseli muhabbeti yapıyorsun. Sana kemik atan da yok ki sen üstüne alınmışsın acemi deyince:) Söylesene bana kırmızı ışık yanmaya yakın ayağını nereye sokuyorsun, tabiki debriyaja basmadan üstünde bekletmek zorundasın ki sarı yanınca hareket edesin ama kırmızı yeni yandıysa tabiki debriyaja basmıyosun..


    Kırmızda durulur, sarıda hareket için hazırlık yapılır (1. vitese alma), YEŞİLDE HAREKET EDİLİR, SARIDA DEĞİL diye biliyorum ama arkadaşa göre ACEMİ olduğumuz için biz kesin yanlışızdır!...
  • 
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.