Şimdi Ara

Aliexpress kullanma kılavuzu A'dan Z'ye

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
412
Cevap
98
Favori
49.652
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
16 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • "Ekleme ihtiyacı duydum lütfen gereksiz mesajlarla konuyu boğup meşgul etmeyin, mesaj kalabalığı içinde aradığını bulmak zorlaşıyor, bu yüzden özellikle ilk sayfada herşeyi anlatmaya çalışıyorum 10 dakika ayırıp okursanız aradığınız bulursunuz büyük ihtimalle ama değinmediğim bir konu varsa ki illaki olur o zaman sorun lütfen, ilk sayfadaki mesajlarda sık sık değişiklik olabiliyor güncelliyorum değişiklik oldukça"

    Bugün forumda gezinirken bir eksiklik dikkatimi çekti. Forumda aliexpress ile ilgili çok başlık var fakat herşey karman çorman. öyle en başından en sonuna kadar güzelce bir anlatım yok. herkes kendi derdini sormuş yumak gibi olmuş konular.
    Bende naçizane aliexpress kurdu olarak elimden geldiğince anlatayım dedim.
    Nasıl üye olunurdan, ne nedir, sorunlar çözümler, tüyolar filan. Anlatım zaman zaman sıkıcı olabilir çünkü ilk defa kullananları da düşünerek detaylandırmaya çalışacağım.
    Ama eski kullanıcıysanız bile işinize yarabilecek şeyler bulabilirsiniz. Lütfen eksik yanlış kısım varsa ekleme düzeltme yapmaktan çekinmeyin.
    Ve lütfen şu ürünü alsam mı gibi sorularla sayfayı boğmayın. Zaten konu o ürünün alınıp alınmayacağını anlatmak için açılmıştır. sayfada bahsedilmeyen yada eksiklik gibi bir sorun gördüğünüzde sormaktan çekinmeyin.

    Öncelikle aliexpress satıcılarla alıcıları buluşturan bir güvenli alışveriş platformudur. Site Londra ve ABD merkezlidir ama satıcıların hemen hepsi Çinlidir.
    Bir nevi internetin Çin pazarıdır. Ne ararsanızda bulursunuz "online hırdavatçı" desek yeridir yani.
    Bizdeki sanalpazar, sahibinden, gittigidiyor sitelerinin sistemindeki çin alışveriş sitesidir. Malum çin malları ucuz ama ülkemize girene kadar fiyatlar katlana katlana geliyor.
    eğer bir şeye ihtiyacınız varsa ve acil lazım değilse (yurtdışı siparişlerin uzun sürede geldiğini belirtelim) komik fiyatlarla almanız mümkündür hemde gönderim ücreti ödemeden.
    0,50 $ yani 50 centlik ürünü bedava posta ile gönderiyor adamlar şaka gibi.
    Her yerde olduğu gibi dolandırıcılar da mevcut o yüzden akıllıca alışveriş yaparsanız çok karlı çıkarsınız.
    örnek olarak
    (eğer daha önce aliexpresse kullanıcı adı ve şifre ile giriş yapmadıysanız sayfalar bazen arapça olarak açılıyor nedeni aliexpress dilinizi otomatik olarak arapça algılayabiliyor. eğer böyle durum olursa sol üst köşede Back to AliExpress in English yazan yere tıklayın yada adres çubuğunda ar. ile başlayan adresi tr. ile değiştirdiğinizde düzelecektir, asıl çözüm ise üye olarak kullanıcı adı ve şifre ile giriş yaptığınızda sizin her sayfa sizin dil ayarlarınızda açılacaktır üye olma konusu bir sonraki mesajda anlatılmıştır.)
    buraya tıklayarak girdiğiniz sayfada 512 GB lık flash disk ne kadar ucuz değil mi?
    Ama bu aldatmaca daha önce açtığım http://forum.donanimhaber.com/m_81074973/f_//tm.htm konusuna girerseniz nedenini anlarsınız. binlerce kişiyi kandırıyorlar 3- 5 tanesi uyanıyor o arada dükkanı kapatıyor tabi adamlar.
    Bir alıcı uyanmış "It's fake flash disk!!! 512GB is only number. Real size is only about 8GB!!! And is very slow for writing data!" yazmış
    satıcıda ne satsam kar kapanmadan diye saçmalamış
    Seller's reply
    maybe have some mistake from stock worker. but you give me 1 star is not better for me. anyway,thank you for your shopping. if you could change to 5 star, will be fine."
    Bu yüzden ister aliexpress ister başka bir yerden olsun aldığınız hafıza ürünlerine dikkat edin.
    linkte verdiğim ürün büyük ihtimalle 8GB usb flash diskin yazılımla müdahele edilerek 512 GB gösterilmesidir.

    tabiki bunlar istisnalar sizi korkutmasın satıcılar %90 güvenli,güvenli olmayanları ayırmayı yada paranızı iade almayı da okudukça göreceksiniz.
    hem güvenli satıcı,hem ucuz ürün için örnek olarak tıklayın. http://www.aliexpress.com/item/LED-Backlight-Square-Digital-Alarm-Clock-Multi-function-Music-Calendar-Thermometer-Clock-Free-Shipping-DA0937/1520620532.html
    hem puanları hemde satış sayısıyla dört dörtlük satıcı. aynı ürünün çok daha kötüsünü 2 sene evvel 20 TL ye almıştım bu fiyatları görünce içim acıyor verdiğim paralara.
    konu ilerledikçe karşılaşılabilecek problemleri ve çözüm yollarını detaylı anlatmaya çalıştım.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi serkans674 -- 7 Mayıs 2015; 16:59:00 >







  • İlk defa kayıt olacaksanız önce https://login.aliexpress.com/join/buyer/expressJoin.htm kayıt sayfasına girin. ben ingilizce olarak anlatıyorum fakat sayfalar bölgenizi otomatik algılayıp türkçe olarakta gelebilir aliexpress google translate destekli türkçe dil desteği var. eğer siz türkçe olsun istiyorsanız sayfanın alt kısmında küçük yazılar içinde "turkish" yazan linke tıklayın türkçe olacaktır.

    Email address: geçerli bir e-posta adresi yazın
    Name: ad soyad
    Create password: en az 6 karakterli şifre
    Confirm your password: şifre tekrar
    Enter the code below: alt kutucukta yazan kodu girin
    create account a bastığınızda herşey doğru ise otmatik olarak kullanıcı sayfasına yönlendirilirsiz.
    Congratulations, xxx ! You have successfully joined AliExpress.
    Go to previous page
    A confirmation email with instructions on how to verity your account has been sent to your registered address: xxxx Check it now!
    şeklinde mesaj aldığınızda eposta adresinize bir aktivasyon linki gönderilir.bu linke tıklayarak üyelik işlemini tamamlayın.
    artık üye oldunuz.

    Ana sayfayı açtığınızda sağ üst köşeden My AliExpress menüsü hemen hemen bütün işlemleri yaptığınız menüdür.
    (eğer ingilizce için sıkıntınız varsa sol üst köşede dili seçin diye türkçe bir menü göreceksiniz burdan türkçe seçerseniz google translate hizmeti tarzancada olsa türkçe tercüme yapacaktır.)
    1. ilk olarak önce my aliexpress - Shipping Address bölümünden Shipping Address Settings > Add seçeneği ile adresi ekleyin.
    türkçe karakter kullanmayın kabul etmez. ü u - ş s- ğ g- ö o -ç c- ı-i şeklinde değiştirin.
    Contact Name: ad soyad, Country/Region: tr, Street Address: ev adresi,
    City: ilçe , State/Province/County: şehir, ZIP/Postal Code: posta kodu
    Tel/Mobile: (telefon numarası)
    Country Code 90 (Türkiye Kodu 90, farklı ülkede yaşıyorsanız yaşadığınız ülkenin kodunu girmeniz gerekir)
    Area Code xxx (telefon numarası alan kodu başında sıfır olmadan 212 , 532 gibi)
    Local Number xxxxxxx (telefon numarası 1234567 gibi)

    ve confirm diyerek onaylayın.

    bu sayfadan istediğiniz kadar adres ve isim ekleyebilirsiniz farklı isme yada adrese sipariş vermek için yeni üyeliğe gerek yok.
    Eşe dosta birşeyler alınacaksa sadece adres isim eklemek yeterli kısaca.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi serkans674 -- 4 Mayıs 2015; 14:41:11 >




  • Sene 2015 olacak İngilizce bilmeyen mi var mağarada mı yaşıyorsunuz.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: HEISENBERG

    Sene 2015 olacak İngilizce bilmeyen mi var mağarada mı yaşıyorsunuz.

    ... ve konu bir forum klasiği olarak boğulmaya başladı hayırlı uğurlu olsun
  • gelelim alışveriş ve sonrası kısmına.
    ürüne ait sayfaya girin, Örnek ürün sayfamız bu link olsun.
    Price: fiyat kısmıdır /lot yazıyorsa tane hesabı değil paket hesabıdır. atıyorum US $8.30 / lot
    10 pieces / lot , US $0.83 / piece Bulk Price şeklinde görüyorsanız bunun anlamı bu paketi 8,30 $ alacaksınız, içinde 10 adet parça var, tanesi 0,83$ a gelmektedir anlamına gelir.
    1$ / piece şeklinde yazıyorsa ürün tek fiyatıdır.

    Shipping: bu kısım önemlidir. free shipping ve mutlaka posta yoluyla seçin. malum kargoda takılırsa bekletme parası kılı,tüyü uğraşması yorar sizi. free shipping postada zaten geri dönüyor gümrükten ek bir ödeme v.s. çıkmadan.
    tabi postanın dezavantajı Türkiye için 3 hafta ile 8 hafta arası olan geliş süresi.
    ulusal takipli postalar %99 elinize ulaşır. China post, singapore post v.b.
    ama burada bunlar yazmasına rağmen ucuz ürünlerde (genelde 5$ ve altındaki) ulusal değil özel farklı posta şirketlerinden gönderim yapıyorlar. elinize geçme olasılığı %50.
    posta konusunu daha sonra iyice detaylandırcağım inşallah.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi serkans674 -- 4 Mayıs 2015; 14:11:37 >




  • Quantity: adet
    Total Price: toplam fiyat
    Return Policy:burada eğer ürün arızalı çıkarsa ve satıcı yenisini göndermeyi kabul ederse ürünü geri postalama ücreti size ait olduğu yazıyor ama önemsemeyin çine geri posta 5$ filan tutuyor en az o yüzden arızalı yada eksik üründe geri gönderin diyene rastlamadım ancak çok pahalı üründe istenebilir bir arkadaşımdan satıcı istemişti kontrol edip geri gönderelim diye (arkadaşta maalesef acemilik kurbanı oldu ek süre istemediği için ürün süresi dolunca otomatik onay verdi ve hiçbir hak iddia edemedi o yüzden diyorum ki ne yaptığının bilincinde olursan güvenli alışveriş yaparsın, benzeri bir durum yaşarsanız ürünü onaylamak için en az 60 günlük ek süre mutlaka isteyin.
    Seller Guarantees: On-time Delivery burada satıcının postaladıktan sonra ürünün elinize ulaşma süresini garanti ediyor. eğer bu sürede elinize ulaşmazsa iade hakkınız var. bazılarında Returns Extra şeklinde bir bölümde görebilisiniz burada satıcının ürüne verdiği ekstradan garantiler görülür örnek: 3 katı geri para iadesi gibi. biraz karizma bölümüdür ben malıma güveniyorum gibisinden.


    Buyer Protection
    Full Refund if you don't receive your order Refund or Keep items not as described
    burdada haklarınız yazıyor tam iade filan fişmekan yalnız bir noktaya dikkat edin aliexpress kurallarında satıcıyı düşük puan vermekle tehdit etmek yasak. zaten düzgün satıcıysa sorunuzu çözmek için herşeyi yapıyor, çirkef satıcıya denk gelirseniz düşük puan veririm diyerek mesaj filan yazmayın adam direk haklı duruma çıkar. düşük puan vermek elinizdeki kozdur tehdit unsuru olarak çok kullanıldığı için bir senedir böyle bir uygulama var.




  • gelelim en önemli iki noktaya sağ köşede satıcı ile ilgili ayrıntıları görüyorsunuz.
    Sold By başlayan bu bölümde kaç işlem yaptıysa madalya yada elmas sembolleri ile görünür.
    onun altındada pozitive feedback kısmında aldığı yorum ve puan durumunu görürsünüz.
    bunlar önemlidir satıcının güvenilirliğini belirler önce satış sayısı 100 ve üzerinde feedbacklerde iyiyse rahat alabilirsiniz.
    burası biraz incelemelik bir bölüm feedback %90 satış 1000 ise o satıcıda %90 memnuniyet sağlamıştır.
    ama tek başına ne satış ne feedback bir anlam ifade etmiyor 1 adet satışı olupta %100 memnuniyet almak kolaydır çünkü. ikisini bir arada değerlendirin.

    ama burada bir noktaya dikkat çekmek istiyorum sadece 2 satışı olandan da alışveriş yaptım gayet güzelde ürün geldi hemde o ürün için çok çok iyi fiyat vermişti. az satış olması her zaman kötü anlama gelmiyor puanının artması için çok ucuz satanlarda mevcut buda sizin "ne kadar kar o kadar risk" algınıza bağlı.

    ikinci dikkat edilmesi gereken kısım ise satın almak istediğiniz ürün sayfasında yer alan bu üründen satın almış olanların feedback olan kısım.
    satıcı çok iyi olabilir ama ürün kötü kalite çıktı yada yetersiz bunu anlamak için en iyi kısım ürün feedback kısmıdır.

    ürün sayfasında Add to Wish List diye seçenek var bu seçenek izleme listesine alır fiyatı düştüğünde haberdar olursunuz. aynı zamanda satıcıya senin ürünü izleyen çokta alan yok, indirim filan yapta ayağımız alışşın mesajı verir. ve sizinde almak istediğiniz ürünü ve fiyat hareketlerini kolay takip etmenizi sağlar.

    ürünü beğendiniz add to cart seçerseniz alışveriş sepetinize ekler. buy now seçerseniz direk satın alma sayfasına yönlendirir.

    ürünü sepetten yada direk buy now diyerek satın alma sayfasına geldiniz önce sizden adres seçmenizi isteyecek adresi seçin eğer adres bilgisini girmediyseniz adres girmeniz gereken ekran gelecektir. Place order diyerek ödeme sayfasına geçin.
    ödeme seçenekleri kredi kartları ve banka kartları olabilir.ödeme metodunu seçerek bilgileri girip alışverişi tamamlayın.
    buraya kadar kolay kısmı bundan sonrada artık takip kısmı başlıyor. ödeme yapıldıktan sonra aliexpress ödemenin kesin onaylanması için bir gün bekler. daha sonra satıcı postalaması için belirlediği sürede postalar ve bu posta takip bilgilerini my orders kısmındaki view detail kısmından takip edebilirsiniz. bu kısım artık bütün işlemlerinizi yapacağınız kısımdır onuda sırası gelince anlatıcam inşallah.




  • yararli
  • ürünü satın aldınız artık iş takip kısmında.

    my order bölümüne girdiniz.
    burada yaptğınız alışverişleri ve status kısmında durumunun ne olduğu yazıyor. ödemeyi yaptıktan sonra ilk 24 saat Your Payment is Being Verified yazısını görürsünüz. ödemenin onaylanma süresidir.
    daha sonra Awaiting Shipment yazar buda satıcının ürünü postalama süresi içinde olduğunu gösterir. bu süreç içerisinde eğer siparişten vazgeçmek isterseniz satıcıda kabul ederse sipariş iptali mümkündür.
    satıcı ürünü postalayıp bilgileri sisteme girdiğinde Goods Awaiting Acceptance yazar. artık bundan sonra ürünü beklemeye başlarsınız.
    Asıl iş bundan sonra başlar ürün gelmeyebilir. kusurlu olabilir. süresinde gelmeyebilir.
    bu ihtimalleri göz önünde bulundurarak detayına girelim.

    my orders kısmından status bölümünden View Detail tıkladığınızda yeni pencerede ürün siparişi ile ilgili detaylara ulaşırsınız.
    Reminder kısmında ürünün otomatik olarak onaylanması için kalan süreyi görürsünüz. bu bölüm çok önemlidir. eğer bu süre içinde işlem yapılmazsa ücret satıcıya aktarılmış olur.
    posta gecikti yada elinize ulaştı ama test edeceksiniz süre de 7-10 gün arası kaldı hemen aşağıda bulunan Request to extend Purchase Protection tıklayarak isteğiniz gün sayısını yazarak ek süre talep edersiniz ve satıcı 2 gün içinde isteğinize cevap verir.
    eğer vermezse o zaman en az 6 gün önce mutlaka open dispute açın. dispute süresi 5 gündür eğer siz dispute işlemini bu süreden az kaldığında yaparsanız satıcı uyanıklık yapıp isteğe cevap vermediğinde otomatik ödeme süresine işlemi sokabilir.
    yada ürünle ilgili sıkıntı var yine aynen dispute yapacaksınız.
    başıma gelmedi ama bazı uyanık satıcılar başka takip numarasını sisteme girip. sistemde de ürün teslim edildi gösterip göndermedikleri ürünün parasını almaya çalışabilir dikkat etmek lazım.
    ulusal postalarda takipte bir sıkıntı olmuyor china post, hongkong post, singapore post gibi ama ucuz olduğu için birçok satıcı özel posta firmalarını tercih ediyor. takip numarası bazısında var bazısında yok. bu postalar çoğu zaman elinize ulaşmaz.
    ekleme
    Önemli birşey eklemek istiyorum başka alışveriş sitelerindede karşılaşabilirsiniz
    ws shipping http://ws-shipping.com//chain//search_shippinginfo.shtml
    17post service http://www.17postservice.com/
    114track http://www.114track.com
    wedo expresshttp://www.wedoexpress.com/
    hong kong express posthttp://www.hongkongexpresspost.com/
    cnz express http://www.cnzexpress.com/
    faspeedhttp://www.faspeed.com/
    post air mail http://www.postairmail.com/
    lipu-exp.comhttp://www.lipu-exp.com/track.php
    china post e-trackinghttp://www.chinapostetracking.com/chain/search_shippinginfo.shtml
    (bazıları araştırma sonucu eklenmiştir)

    Bu sitelerin ortak özelliği varolmayan (fake) posta şirketleridir burada yazan işlemler kullanıcı yada sistem tarafından otomatik yazılıyor.
    Verdiğiniz siparişte posta size ulaşmış gibi göstermek için kullanılıyorlar. ürünü almadığınızı söylüyorsunuz fakat satıcı ürün teslim aldınız diyerek diretebilir. Asıl hedef sipariş takibi yapmayan, acemi kullanıcılar çünkü sistem süre bitiminde otomatik onay verecek ve ulaşmayan sipariş için paranız satıcıya aktarılacak.

    Ama genelde amaç satıcılar farklı posta firması ile gönderip, sisteme bu tip kodları girebiliyorlar ve ürün elinize başka firma aracılığı ile ulaşıyor.
    Bunu yapmaktaki amaçlarını tam bilmiyorum fakat uzun sürede gelecek postaları bu yolla kısa sürede teslim bölgesine varmış görünmesini istediklerinden olabilir, iade talep ettiğinizde sizin bölgenize ulaşmış sizde bir sorun olduğunu söyleyerek oyalayıp zaman kazanmaya çalışıyorlar.
    Yada ucuz posta gönderilerindeki sadece sayılardan oluşan kodlar takip edilemiyor, bu durumu aşmak için takipli posta görünümlü bu sahte posta verilerini kullanıyorlar.
    Eğer satıcı güvenilir ise ürün elinize biraz geçde olsa ulaşır. Ama siz yinede bunlardan kod girilirse ve satıcıya güvenmiyorsanız dispute açarak No tracking information seçip sahte takip kodu olduğunu bildirip iade isteyin.

    Yada başıma gelen şekliyle satıcı ws shipping ile kod girdi fake olduğunu yazdım, satıcı bekleyin gelecek diye ısrar etti. gerçektende elime ulaştı tabiki böyle bir posta şirketi yok "takipsiz olarak china post" ile göndermiş paket üzerini iyice inceledim takip no yoktu. başka bir posta ise sahte kod ile elime hiç ulaşmadı iade aldım.
    yani şöyle durumda olabiliyor satıcı ucuz olsun diye takipsiz posta ile gönderiyor ama sistemin aktif olması için takip kodu gerektiğinden sisteme bu iki siteden sahte takip kodu koyuyor.

    Ayrıca Yanwen Posthttp://track.yw56.com.cn/en-US/ sitesindeki takip numaraları chinapost ile gönderilen ucuz gönderilerdir fakat sayfasındaki sorgulamalar kurgusal gerçek değil.
    Örnek vermek gerekirse elime ulaşan bir postayı incelediğimde sorguda çıkan teslim tarihi ve yönlendirilme tarihi tutuyor fakat 43 günlük sürede elime ulaştı. Yanwen aracılığıyla "China Post" ile gönderilmiş. Sayfadaki sorguda yönlendirmeden sözde 5 gün sonra Türkiye' ye ulaştığı görülüyor ondan sonrasını takip edemiyorsunuz zaten size ulaşıncaya kadar. İşte kurgusal olan kısmı burada başlıyor yani sadece postanın teslim ve yönlendirilme tarihi tutuyor geri kalan kısmı otomatik dikkat edin farklı sorgularda da aynı süre aralıklarını görürsünüz.
    Yani postalar elinize ulaşır büyük ihtimalle ama sayfadaki tarihlere güvenmeyin , iki ayı bile bulabilir elinize ulaşması. "Free ShippingtoTurkey via China Post Ordinary Small Packet Plus" yazan ürünlerde bu gönderi şeklini kullanıyorlar dikkat edin alırken. yani postalar elinize ulaşır büyük ihtimalle ama sayfadaki tarihlere güvenmeyin gerçek değil, 2 ayı bile bulabilir elinize ulaşması. "Free ShippingtoTurkey via China Post Ordinary Small Packet Plus" yazan ürünlerde bu gönderi şeklini kullanıyorlar dikkat edin alırken.
    ekleme

    yada ulusal postaların takipsiz ucuz postaları olabilir, bunların özel postalardan farkı er yada geç elinize ulaşıyor.
    posta takip bilgilerini görmek için
    bulunduğunuz sayfada yani my Aliexpress> my orders (http://trade.aliexpress.com/orderList.htm) kısmında siparişinizin karşısında view detail yazan bölümü açın.

    sayfada orta bölümde "Logistics Information" kısmına bakarsanız
    International Shipping Company: hangi posta şirketinden gönderim yaptığı
    Tracking Number: sorgu numarası
    Remarks: açıklamalar (bu kısımda bazen postanın sorgu sayfası yada posta ile ilgili bilgilendirme yazabilir)
    Details: postanın durumunu takip eden kısım, yada buradaki posta sorgulama sayfası linklerinden kontrol edebilirsiniz postanın durumunu. genelde iki link görünür gönderici posta servisi takip sayfası ve varış posta takip sayfası (ptt)

    takip numarasız, yada takip numaralı ama elinize ulaşmayan postalarda dispute(anlaşmazlık) açarak iade isteyebilirsiniz.
    posta gecikti ama takip numarasına göre Türkiye' ye giriş yaptı iptal etme şansınız var ama ek süre isteyip biraz daha beklemekte fayda var. yada çirkefleşip gelmedi postam süre doldu iade et paramı da diyebilirsiniz.
    iade de iki tip iade şekli var birincisi tam iade.
    ikincisi ise kısmi iade. kısmi iade şu şekilde işinize yarar. ürün birkaç parçadan oluşuyordu bir parça arızalı çıktı o parça fiyatını iade istersiniz. yada ürün atıyorum 1100 mA batarya istediniz 900 mA geldi 5 vereceğime 2 vereyim diyebilirsiniz. tabiki yanlış ürün durumunda tam iade isteme hakkınızda var.
    ve dispute açtığınız aliexpress ve satıcı sizden iddianızı kanıtlamanız isteyebilir.
    yanlış ürün,arıza,kırık dökük yada ürünün hiç gelmemesi gibi. bu durumda resim veya video ekleme yada ürün takip numarasından ürünü teslim almadığınızı göstermeniz gerekebilir.
    güvenilir satıcılarda iade ile ilgili problem yaşamazsınız genelde ama aklınızda olsun yinede.
    para iade süresi 10 gündür. 10 günde gelmezse aliexpress e mesaj atın. iade ile ilgili işlemleride financial kısmından takip edebilirsiniz.

    ürün geldi eğer ürün hemen anlaşılır ise onayı verebilirsiniz yada hiç ilişmezsiniz otomatik onay süresi gelince onaylanır.
    bence hemen onay vermeyin ürünü kullanın, kullandıkça sıkıntı çıkabilecek ürünse bu süreyi değerlendirebilirsiniz.
    bazen ürün çabuk deforme olabiliyor o durumlarda filan işe yarar.
    ve tabiki işlem onaylandıktan sonra en büyük konunuz olan yorum hakkınız olacak. yorumların başkalarının almasınıda sağlayacağı için durumunu özetleseniz iyi olur sizden sonra alacaklara.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi serkans674 -- 4 Mart 2015; 9:18:33 >




  • evet fırsat buldukça yazmaya devam ediyorum.
    My AliExpress linkine tıkladığınızda
    All Orders
    Manage Feedback
    Shipping Address
    My Coupons
    My Points
    Change Password

    menülerini görürsünüz.
    All order yaptığınız bütün alışveriş işlemlerini gördğünüz menüdür. menüye girdiğinizde üstte
    Awaiting Payment (0) Unread Order Messages (0) Goods Awaiting Acceptance (0) Dispute Order (0)
    şeklinde kısyaolları görürsünüz bu şekilde hızlıca siparişleri durumuna göre listelersiniz.
    Awaiting Payment sipariş işlemi tamamlanmadan kalan ödemesi yapılmamış işlemlerdir.
    Unread Order Messages satıcıyla olan mesaj durumunu gösterir. yani satıcı size mesaj göndemiş okuyun kısmı.
    Goods Awaiting Acceptance satıcı ürünü yollamış onay durumunda bekleyen siparişlerinizdir.
    Dispute Order anlaşamazlık olan siparişlerinizi gösterir.
    bu menü ile ilgili daha önce detaylı anlatım yaptığım için bu kadar yeterli.




  • Manage Feedback menüsü alışverişi tamamlanmış ürünlerdeki yorumlarla ilgili menüdür.
    tıkladığınızda menüler görürsünüz. ayrıca üstte View My Feedback Profile kısmında size satıcılar tarafından verilen yorum ve puanlamayı görürsünüz.
    alttaki menülerde

    orders awaiting my feedback kısmı henüz yorum yapmadığınız siparişlerinizi listeler.
    orders awaiting supplier feedback kısmı satıcıların yorum yapmadığı siparişlerinizi listeler.
    active feedback kısmı yorum yaptığınız ve geçerli bütün yorumlarınızı listeler 3 gün içinde tekrar yorum yapabilirsiniz.
  • Yararlı konu. Teşekkürler.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • My Coupons bölümü size ait hediye alışveriş kuponları kısmıdır.
    Tıkladığınızda 2 adet bölüm görürsünüz
    Aliexpress Coupon
    Seller Coupon

    Aliexpress Coupon site tarafından sizin için tanımlanan kuponları gösterir.
    Valid Time: 11 Nov,2014 00:00:00 ~ 25 Nov,2014 13:41:12 (kullanılabileceği tarih aralığı)
    Restrictions: Only used on order(s) value ≥ US $19.00 (en az alışveriş tutarı)
    Application: All AliExpress items (kim tarafından tanımlandığı)
    From: 1111Coins Exchange_2 (hangi nedenle tanımlandığı)
    örnek US $2.00 off $19.00 şeklinde bir kuponunuz varsa bunun anlamı tek seferde en az 19$ alışveriş yapmak kaydıyla 2$ indirim kazanacağınız anlamına gelir(tek üründe olabilir sepet toplamıda olabilir). aktif kuponunuzu "use coupon" linkine tıklayarak sepetinize uygulayabilir daha sonra alışverişi tamamlarken sayfanın altında bulunan kupon kısmını seçerek kuponu kullanabilirsiniz.


    Seller Coupon satıcılar tarafından sizin için tanımlanan kuponları gösterir.
    daha önce alışveriş yaptığınız satıcı size kupon tanımlaması yapabilir. aliexpress kupondan farkı bu kupon sadece aynı satıcıdan alışveriş yaptığınızda geçerlidir.




  • himmm

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • kupon kısmına arada bir gözatmanız da fayda var bazen aliexpress kupon hediye edebiliyor.

    Gelelim "My Points" bölümüne.
    aslında çok kişinin bilmediği ve pek alakadar olmadığı kısımdır. Puan bir ürünü tavsiye ile kazanacağınız puandır. aliexpress sizin tavsiye ettiğiniz ve alınan her ürünün %2 kadar puan veriyor.
    Aman şimdi puanla kim uğraşacak demeyin kendi alışverişinizden bile puan kazanabilirsiniz.
    Available Points: sahip olduğunuz puanlarlardır.
    altında puanlarla alabileceğiniz indirim kuponlarını gösterir.

    Points Gained: topladığınız puanlardır.
    altında
    Number of Points Gained:kaç puan
    Type of Points:puan kazanma tipi
    Detail of Point: puan kazandıran
    Date:tarih

    Number of Points Gained kısmında "frozen points " yazısı görüyorsanız tavsiye üzerine alışveriş yapılmış ama işlem tamamlanmamış demektir işlem tamamlanınca puan kullanılabilir olacak demektir.




  • Arkadaşlar merhaba,

    Acil yardımınız lazım; satıcı fiyatı yanlış girmişim diye ürünü göndermeyi reddediyor? Nasıl bir yol izlemeli ve ürünü göndertmeliyim, lütfen alıntı yaparak yardımcı olun.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: yasintekgoz

    Arkadaşlar merhaba,

    Acil yardımınız lazım; satıcı fiyatı yanlış girmişim diye ürünü göndermeyi reddediyor? Nasıl bir yol izlemeli ve ürünü göndertmeliyim, lütfen alıntı yaparak yardımcı olun.

    satıcının ürünü gönderme için belirlenen süresi var o süre içinde göndermezse zaten iptal olur. senin yapabileceğin bir şey yok. iadeni alırsın.
  • "düzeltme&ekleme" yıllık alışveriş 5 alışveriş limiti konusunda karmaşıklığı çözmek için ekleme yaptım dikkatli okuyun alışverişte yıllık limit yok.
    Ayrıca bir noktaya dikkat etmeniz gerekli siz ürünü aldığınızda $ para birimi ile alacaksınız.
    varsayalım alışveriş yaptığınız gün 75 euro çapraz kurla http://www.tcmb.gov.tr/wps/wcm/connect/tcmb+tr/tcmb+tr/main+page+site+area/bugun 83$ ediyor, sizde 82$ alışveriş yaptınız vergisiz diye seviniyorsunuz paket Türkiye' kadar gelen sürede çapraz kur değişti 83$ aştı sizde vergiye girersiniz o yüzden eğer ürün pahalı ise satıcıya düşük yazmasını söylerseniz iyi olur.
    Başka bir tüyo aliexpresste geçerli olmaz(faturalı satışı omadığı için) ama başka yurtdışı siteden alışveriş yaparken faturalı aldıysanız, size geldiği tarihte kur farkından dolayı vergi için gümrüğe takılırsa sizi aradıklarında alışveriş yaptığınız günkü kurun limiti geçmediğini kredi kart ekstresi ve faturanın tarihindeki kuru incelemelerini isteyerek bu problemi aşabilirsiniz (bir arkadaşımın başına geldi belgeleri eposta ile göndererek sorunu aştı).

    "başka bir forumda bir arkadaşımızın sorusu üzerine yıllık 5 adet alışveriş limiti konusu en yetkili makama yani Gümrükler Genel Müdürlüğü'ne bilgi edinme hakkı kullanılarak soruldu."
    Soru:

    "6/7/2011 Posta-yolcu işlemleri GENELGE (2011/39)" göre yıllık 5 kez yurtdışı posta/kargo hakkı vardı.

    10.06.01 Posta ve hızlı kargo taşımacılığı yoluyla gelen eşya 24.03.2014 GENELGE (2014/7) bu sınırlama ilgili hükümlerin kalktığı yazıyor.
    Ayrıca müdürlük Posta ve Hızlı Kargo Muafiyetleri soru cevap sayfasında
    "Soru: Önemli değeri olmayan eşyaya ilişkin muafiyetten faydalanmanın bir sınırı var mıdır?
    Cevap: Kararın 45 inci maddesi çerçevesinde posta veya hızlı kargo taşımacılığı kapsamında gelen eşyaya muafiyet uygulanmasında, eşyanın ticari miktar ve mahiyette olup olmadığı veya bir gerçek kişiye ya da tüzel kişiye gelip gelmediği önem arz etmemekte olup, muafiyetten faydalanmanın bir sınırı yoktur."
    ibaresi bulunmaktadır.
    Geçerli durum nedir yurtdışı yıllık 5 posta/kargo limiti var mı?"

    Gelen resmi cevapta kalın yazan kısımlara dikkat limit yok, ama aynı kişiye süreklilik halinde ceza değil ama kısıtlama getirilebilir diyor.


    T.C.
    GÜMRÜK VE TİCARET BAKANLIĞI
    Gümrükler Genel Müdürlüğü

    tarih:26/12/2014
    Sayı:xxx
    Konu:Serkan S....-Posta/Hızlı Kargo Maufiyeti

    Sayın SERKAN S.....
    İlgi: 24.12.2014 tarihli bilgi edinme başvurunuz.
    İlgide kayıtlı başvurunuz incelenmiştir.

    Posta ve hızlı kargo taşımacılığı yoluyla gelen eşyaya ilişkin 2014/7 sayılı Genelge, 2011/39 sayılı Genelgenin posta ve hızlı kargo yoluyla gelen eşyanın gümrük işlemlerine ilişkin hükümlerini yürürlükten kaldırmış olup, yurtdışından yılda 5 kez posta ya da hızlı kargo eşyası getirme sınırı da bu kapsamda kaldırılmıştır.

    2014/7 sayılı Genelgenin 2. maddesi, Türkiye gümrük Bölgesindeki bir kişiye, posta veya hızlı kargo taşımacılığı kapsamında gelen bedeli gönderi başına 75 avro'yu geçmeyen eşyaya muafiyet uygulanmasında, eşyanın ticari miktarda ve mahiyette olup olmadığı veya bir gerçek kişiye ya da tüzel kişiye gelip gelmediğinin önem arz etmeyeceğini hükme bağlamıştır. Ancak, muafiyetin aynı kişi tarafından kullanılmasının süreklilik arz ettiğinin tespiti halinde muafiyetin kullanımına sınırlama getirilebilir.

    Diğer taraftan, kıymeti 1500 avro'yu geçmemek şartıyla, posta veya hızlı kargo taşımacılığı yoluyla gelen eşyanın bir gerçek kişiye gelmesi, ticari miktar ve mahiyet arz etmemesi ve miktarının diplomatik eşya ve yolcu eşyası hariç olmak üzere brüt 30 kilogramı geçmemesi gerekmektedir.

    Konuyla ilgili ayrıntılı bilgilere aşağıdaki bağlantıdan ulaşılması mümkündür:
    "http://ggm.gtb.gov.tr/sikca-sorulan-sorular/bireysel/posta-ve-hizli-kargo-muafiyetleri"

    Bilgi edinilmesini rica ederim.

    Aynı konuda yapacağınız yazışmalarda yukarıda belirtilen tarih ve sayımızı mutlaka belirtiniz."


    Buna göre alışveriş 75 euro altında ise vergisiz, 75 - 1500 euro arası vergi ödeyerek yıllık alışveriş limiti kısıtlaması yoktur.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi serkans674 -- 4 Mayıs 2015; 14:50:18 >




  • Hocam ebaymi iyi paypalmi iyi

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mustafafrstyl

    Hocam ebaymi iyi paypalmi iyi

    soruyu pek anlayamadım açıkcası.
  • 
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.