Şimdi Ara

Bugünkü suv test ve izlenimlerim(x3, cx5, forester, rav4)xc60, lexus rx300 eklendi.

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
98
Cevap
3
Favori
8.938
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Selam arkadaşlar,

    Bugün x3, cx5 ve forester ile test sürüşü yaptık. Rav4 test aracı olmadığı için test edemedik ama bol bol inceledik. Kısa kısa izlenimlerimi aktarıyorum, klasik şeyleri söylemek yerine öne çıkan olumlu olumsuz yanlarından bahsedeceğim, detaya inmiyorum.

    Fazla resim çekemedim, kusura bakmayın. Sadece rav4'ün resmi var.

    BMW X3

    Test ettiğimiz araç 1.6 170hp olan ve donanımlı versiyondu. Akla gelmeyecek birçok donanım vs vardı. Aracın her lastiğindeki basıncı, yağ miktarını vs vs bilgisayardan takip edebiliyorsunuz.

    Aracın süspansiyon konforu tek kelimeyle süper. Şimdiye kadar sürdüğüm en başarılı araç diyebilirim. Yalıtımı çok iyi. Tümsekler, çukurlardan sarsmadan çok rahat geçebiliyorsunuz. Satış görevlisi özellikle sert kullanın, tümseklere çukurlara girin diye söylüyor. Aracı çok zorladım, direksiyon kırıp gaza yüklendim, frene asıldım, 120km hızlarda sert fren yaptım ama araç bana mısın demiyor. Elektronik sistemler sürüş zevkini bozmadan çok başarılı bir şekilde müdahale ediyor. Süper bir sürüşü var. Direksiyonu çok başarılı. Kontrolden çıkarmak çok zor.

    Aracın iç mekanı klasik bmw. Her araçta benzer bir iç mekan var. Benim hoşuma gitmiyor. Deri koltukları kalitesiz ve terletiyor. Suni deri koltukta mercedes kesinlikle daha başarılı bmw'den. Tasarımı da çok klasik. Jip gibi görünse de 4*4 değil, sadece arkadan itiş. 4*4 için x-drive paketli olanı almanız lazım, onun fiyatını da düşünemiyorum bile.

    Aracın genel yakıt tüketim ortalaması 16.4 litre idi. Herkes benim gibi zorladıysa az bile sayılır.

    Aracın satış fiyatı çok yüksek. 1.6 motor olmasına rağmen yüksek bir fiyatı var. 2.0 daha donanımlı ve 4*4 araçlardan çok daha yüksek bir fiyatı var. Milletimizin gösteriş merakından iyi faydalanıyorlar diye düşünüyorum. Böyle bir araç alacak olsam sırf bu kazık yüzünden almazdım.


    Mazda cx5


    Test ettiğimiz araç 2.0 power donanım ve 20"jantlı versiyondu. Bu aracı ben kullanmadım, arkada oturdum.

    Mazda genel olarak başarılı bir araç yapmış. İç mekanda bazı ufak eksiklikler vardı. Önde 1 adet bardaklık var mesela. Bazı yerler çizilmeye çok müsait plastikten yapılmış. Test aracın içinde çizikler vardı. Can sıkan bir durum. Onun dışında kalite ve ferahlık olarak başarılı olmuş.

    20" jantlar konfor olarak olumsuz etkilemiş ama yine de sessiz ve konforlu. Motor ve şanzıman olarak başarılı. Hem sessiz hem de sarsıntısız.

    Tüketim ortalaması 13.1litre idi, ortalama hız 18km.

    Aracı genel olarak beğendik. Fiyatına göre çok başarılı bir araç olmuş. 125bin lere power donanım 4*4 otomatik versiyonu alabiliyorsunuz. X3'ün 1.6 motoru 164binden başlayan fiyatlarla sattığı düşünülürse gayet iyi bir fiyat.


    Subaru forester

    Fiyat performans olarak en iyisi şüphesiz subaru forester. Small overlap testlerinden sonra ayrı bir ilgi duymaya başladım. Bu aracı daha açık bir yolda kullandım.

    Ön koltukları çok küçük ve yan destekleri çok yetersiz. Oturma pozisyonu da yüksek. Bu yüzden aracın limitlerini tam olarak anlayamıyorsunuz, tedirginlik veriyor.. Araç virajlarda çok yatıyormuş hissi veriyor. Sürüşüne alışmak gerekiyor.

    Cvt şanzıman herkese hitap etmeyebiliyor. Ani hızlanmalarda şanzımanla karışık motor sesini içeride duymak mümkün. 120km hızlara kadar çıktım. Hızlandıktan sonra çok sessiz. Eğer sakin bir kullanıcı iseniz bu araçla hem sessiz hem de çok ekonomik bir şekilde yolculuk yapabilirsiniz. Test boyunca 9.3litre yaktı. Bir kere dip gaz yaptım, 120km ye kadar çıktım. Onun dışında kavşaklar hariç çevre yoluydu, sakin kullandım. Tüketim başarılı bence.

    Aracı sürüşü ve koltukları harici beğendim. Sürüşüne de alışınca sorun kalmaz diye düşünüyorum.


    Toyota RAV4

    Tasarım görecelidir, bu konuda farklı düşünenler olacaktır muhtemelen. İçlerinde tasarım olarak en hoşumuza giden araç rav4 oldu. Çok farklı, hoş bir tarzı var. Göz alıştıkça daha bir çekici geliyor. İki bayiiden fiyat aldık. F/p olarak cx5 ve foresterdan daha kötü olsa da arkadaş rav4 alacak büyük ihtimalle.

    Koltuk olarak içlerinde en rahatı rav4'tü. Arka koltukları ve diz mesafesi diğerlerinden daha başarılı. Arka koltuğu daha fazla yatırabiliyorsunuz. Yolculuklarda arkada kestirmek isteyenler için güzel bir detay.

    Toyota klasiği olarak basit, özensiz işçilik bu araçta da var maalesef. Kapı fitilleri özensizce yapılmış, çekince yuvasından çıkıyor hemen. Emaneten konulmuş gibi. Bugün belki 30 araç inceledik bu konuda en kötüsü rav4 diyebilirim. İç mekanda yer yer işçilik kusurları var.

    Fiyat olarak mazda ve subaru liste fiyatından 3bin, rav4 te 5bin civarı indirim aldık. Bmw'de sorma gereği bile duymadık düşünmediğimiz için.

    Rav4'ün 100bin km'ye kadar bakım fiyatlarını da sorduk. 520tl ile 1000tl arası değişiyor(benzinli otomatik için). Bence çok pahalı ama rakipleri de aşağı yukarı aynı.

    Bugünkü suv test ve izlenimlerim(x3, cx5, forester, rav4)xc60, lexus rx300 eklendi.


    Volvo xc60 d4

    Volvo yeni şanzıman ve dizel motoruyla güzel işler çıkarmış. Sürüş olarak x3 kadar iyi değil ama gayet başarılı. Yol tutuş, fren, güven hissi çok başarılı. Süspansiyon bmw'ye göre biraz daha sert ama sürüş olarak yine de bmw daha iyi bir miktar.

    Araçta dizel gürültüsü var biraz. Gaza yüklenince gürültü geliyor. Bazı pütürlü yolda da gürültülü ve titreşimdi hissettirdi bana.

    Aracın göstergeleri değişebiliyor, bu özelliğini çok sevdim. Gece yolculuklarında göz yormayan göstergelere, spor sürüşte farklı göstergelere geçilebilir. Güvenlik donanımı çok başarılı çalışıyor ama 13bin lira fiyatı var. Test amaçlı yayaya, öndeki araca doğru sürdüm hemen uyarı veriyor. Yayayı görünce daha yüksek ve sesli uyarı veriyor. Arabalara çarpmayı engellemiyor ama hafifletiyor. Test ederken öndeki araca çarpmaz diyerek sürmeyin :) Kör nokta uyarı sistemleri de verimli.

    Aracın iç mekanı gayet kaliteli. Bmw nin çoğu modeline tercih ederim(3,4,5,x3,x5). Koltukları gayet rahat ama arka taraf çok geniş değil.

    Aracın liste fiyatları rakiplerine göre başarılı ama opsiyonlarla artıyor. Port bagajlı premium paket ve birkaç opsiyonla 200bin fiyatı var. Mazda cx5 2.0 ful olanı almak daha mantıklı bence.

    Lexus rx 300 99 model

    Volvonun testine lexus rx300 ile gittik. 99 model, 4 ileri vitesli otomatik araç ama yine de çok başarılı. İç mekanda her yer yumuşacık deri kaplı. Deri koltuklar yıllara meydan okumuş. Bmw'de kapıda duran x5 test aracından daha diri duruyor. X5 berbat olmuş resmen. Bej döşemeler siyahlaşmış resmen. İç mekanda da eskimeler başlamış. Lexusun direksiyon ve vites topuzu hafif yüzülmeye başlamış ama olur o kadar.

    Farklı sürüş modları var. 4*4 ün avantajı ve güçlü motoruyla(2.0 226hp) virajlarda drift bile yaptık. 80 - 90 la giderken drift yapmak ayrı bir zevkmiş. Bir kavşağı da 2 tur drift yaptıktan sonra döndük:) Araçta yeni araçlar gibi elektronik elemanlar yok ve aracı iyi tanıdığımız(4 yıldır bizde) için sıkıntı olmuyor.

    Konfor olarak koltuk rahatlığı, iç mekan genişliği olarak hemen hepsinden daha iyi. Süspansiyon konforu çok başarılı ama bozuk yollarda iç mekandan gelen sesler bunu hissetmenize engel oluyor. Modelin fiyatı(30bin ancak eder). En kötü yanı ise frenleri. Hem durma mesafesi hem hissi kötü. Makyajlı kasasında fren sistemini yenilemişler zaten. Yalıtım olarak da başarılı bir araç.

    Bu aracın geçen sene de test sürüşünü forumda paylaşmıştım.http://forum.donanimhaber.com/m_80524164/f_//tm.htm#80524164

    Varsa sorunuz yanıtlarım.

    Edit.. Bugün lexusla istanbul içi 100km civarı gezdim. Maslak oto sanayide dik yokuşlarda, köprü trafiğinde vs gezdim. Sakin kullanımla ortalama 12.2 litre tükettim.

    Edit:

    Bmw x5 x25d

    Sonunda aldik x5i. Aldik derken bir arkadasima aldik, aileye falan degil yakin arkadas :)

    Arac 2014 model alpine beyaz ve m paket. Kasim ayinda 353 bin dedikleri araci gecen hafta 306bin liraya aldik.

    3 bin kmye kadar zorlamayin dediler. O yuzden performansi tam test edemedik.

    Aracin yol tutusu m paketin etkisiyle muazzam. Yuksek arac olmasina ragmen yana yatma olayi bile olmuyor, acayip guven veriyor.

    Yakit tuketimi sakin kullanimla 8 - 8,5litre civarlarinda. Performansli kullanimda da 10 litre gibi bir sey yakar ama bu araci sakin kullanmak cok zor.

    Detayli test edince ekleyecegim.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi commandx -- 15 Ocak 2020; 14:0:17 >







  • Yerimizi alalım okuyorum şimdilik fena değil.Güzel bir inceleme olmuş.

    En az yakan Forester mı CX-5 mi?Çünkü farklı koşullarda kullanılmış.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Automobilista -- 30 Eylül 2014; 18:17:42 >
  • Tüketim kıyaslaması yapacak kadar tecrübe etmedim ama subaru ve mazdanın fabrika verileri çok başarılı.
  • Güzel izlenimler teşekkürler hocam cx5 merak ettiğim bir araçtı.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Mng diye mazdaci bi abimiz vardi. Cx5 almisti sanirsam bmw,audi,mercedesin guvenligini begenmeyip mazdaninkini övüyodu. X3'e fena laf atmisti. Simdi mazdaya lafim yok iyi f/p araclari uretiyo ama ben cx5 ile x3 arasında kalmam yani. Hatta sadece ben degil kimse kalmaz.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • İnceleme icin tesekkurler.Foresterlar benimde cok hosuma gidiyor.Karakter sahibi bir araç bence.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • obmann O kullanıcısına yanıt
    Bence herkeste kalır aralarında dağlar gibi fiyat farkı var.İnsanlar düşünür sırf premium diye bir araca fazladan 30.000TL vermeye değer mi?

    Üstelik testlere bakınca karşılıştırmayacak kadar fark yok hatta CX-5 geçtiği yerler var.

    Yani bana sorsanız paran olsa ikisi de en dolusu olacak hangisini alırsın tabi X3 alırım ama bu şu anlama gelmez.

    CX-5 , BMW X3'den kötüdür tamamen ambleme para vermek ve marka takıntısı ile alakalı bir olay.

    Sonuçta ben Borusan'a ait ikame aracı 80.000kmdeki BMW 520D'nin Bej Sentetik Deri'nin forumda ön yargı ile bakılan Ssangyong'un Rexton modelinindekinden

    bariz kötü olunca bende artık premium algısı da yalan oldu.Ya da Volvo V40'daki ön göğüste bulunan plastik kalitesinin 5 serisinin de yine olmadığını görünce dedim

    ne premium.O Rexton'da deri kaplama kontak anahtarının oraya kadar gidiyor.Ama 5 serisinde o derinin yerini alan şey plastikti.

    Sonra düşündüm o premium premium deyip para gömülen araçlar sadece şişirme mi diye?

    Herkesle tartışırım V40'ın plastik kalitesi 5 serisinden daha iyidir.

    Rexton'daki deri döşeme ise 5 serisindeki bej sentetik deri seçeneğinden daha iyidir.Biliyorum 5 serisinde 3 farklı bej renkde deri var.

    Bu sentetik olan en ucuzu ama Rexton'da da o deri standartsa BMW'de para verip aldığım deri o kalite de olmamalı.

    Ama şu da var 5 serisinde opsiyon olan Bej Dakota Deri Döşeme Rexton'dakindne iyi ama istenen para bir şahin parası 10.000TL isteniyor.

    Bence premiumların oturup bir düşünüp şu ben bir kere yaptım şimdi ekmeğini yerim algısından.

    Bir çok premium marka bu mantığa girdi ve bir çoğu da yok olmaya mahkum.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: obmann

    Mng diye mazdaci bi abimiz vardi. Cx5 almisti sanirsam bmw,audi,mercedesin guvenligini begenmeyip mazdaninkini övüyodu. X3'e fena laf atmisti. Simdi mazdaya lafim yok iyi f/p araclari uretiyo ama ben cx5 ile x3 arasında kalmam yani. Hatta sadece ben degil kimse kalmaz.

    Ben de D-SUV segmentinde XC60'dan başkasına para vermem açıkçası.

    "Benim gözümde" GLK da X3 de XC60'ın yanında yalan oluyor.

    Hele farkettiyseniz Q5'i saymadım bile.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: obmann

    Mng diye mazdaci bi abimiz vardi. Cx5 almisti sanirsam bmw,audi,mercedesin guvenligini begenmeyip mazdaninkini övüyodu. X3'e fena laf atmisti. Simdi mazdaya lafim yok iyi f/p araclari uretiyo ama ben cx5 ile x3 arasında kalmam yani. Hatta sadece ben degil kimse kalmaz.

    Herkes kalır bence. Çünkü birisi daha iyi, daha prestijli birisi daha mantıklı, daha özel. İyi olanı mı almak lazım mantıklı olanı mı?

    Ülkemizde gösterişe önem veren, zayıf kişiliğini arabasıyla telefonuyla kapatmaya çalışan kesim çok olduğu için bmw alan daha çok olacaktır.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: DolceVita.


    quote:

    Orijinalden alıntı: obmann

    Mng diye mazdaci bi abimiz vardi. Cx5 almisti sanirsam bmw,audi,mercedesin guvenligini begenmeyip mazdaninkini övüyodu. X3'e fena laf atmisti. Simdi mazdaya lafim yok iyi f/p araclari uretiyo ama ben cx5 ile x3 arasında kalmam yani. Hatta sadece ben degil kimse kalmaz.

    Ben de D-SUV segmentinde XC60'dan başkasına para vermem açıkçası.

    "Benim gözümde" GLK da X3 de XC60'ın yanında yalan oluyor.

    Hele farkettiyseniz Q5'i saymadım bile.

    Bu ara xc60 test etme durumum var. Test edersem x3 ile kıyaslamasını yaparım. Ama f/p olarak volvo çok daha iyi bmwden.




  • güzel inceleme olmuş emeğinize sağlık
  • commandx C kullanıcısına yanıt
    Test ettiğiniz Forester kaç bg idi?

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: shintai

    Test ettiğiniz Forester kaç bg idi?

    Turbosuz olan. 150hp olması lazım.
  • commandx C kullanıcısına yanıt
    Cevabınız ve incelemeniz için teşekkür ederim.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Forester turbo'yu test edin derim o araç şuan bu sınıftaki en mantıklı araç ben şuan araştırıyorum ve daha iyi seçenek yok diyebilirim.Rav4 alıcaksanız bence 2.0 D-4D Alın Aynı motor'u kullanan avensis aracım var ve gayet iyi yürüyor bazıları 126 HP 2.0 Dizel araçmı olur felan der.Ekonomik/Performans dengesi tek kelime ile süper.Benim avensis 1250 Kg 1.6 Tdci focus'tan daha az yakıt tüketiyor.Rav4'tede durum farklı olmaz gücü yetersiz bulursan Powerbox ile 152 HP 344 Tork alırsın ve ayrıca 5.000 rpm'ye kadar güzel çevirir.D-4D Dizel motorlarda en keyifli motorlardandır.Diğer dizeller gibi 2000 Devir gibi patlayıp 3000 Civarı ölmez.1500-2000 Devirden 4500-5000 Devirlere kadar dolu dolu çevirir.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: shintai

    Cevabınız ve incelemeniz için teşekkür ederim.

    Rica ederim. Eğer param olsa ve bir suv alacak olsam forester ya da cx-5'i seçerdim.
  • commandx C kullanıcısına yanıt
    Cx5 de 19 jant vardır.ben sizin yaktiginiz tüketimi dipgaz yaparak gidince bile yapamiyorum.isterseniz km yi sifirlayip 10-15 gün içerisinde resimli yakut tüketimi değerlerini atabilirim.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Ben cx5 kullanisi olarak 10-15 gün içerisinde şehir içi tüketim değerlerini resimli olarak foruma koymayi düşünüyorum.13.1 tüketim değerini dipgaz yapinca bile ben göremedim.aracimi alirken forester ile çok detayli bir inceleme yaptim ve cx5 in daha az yaktiginin kesin olduğu kanisina vardim.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • mng1 M kullanıcısına yanıt
    Otopark'da testinde çok yakmıyor dedi ama merak ediyorum

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • obmann O kullanıcısına yanıt
    Mazda cx 5 'i bmw x3 ile kendim kıyasladığım zaman malzeme kalitesinin aynı olduğunun sadece bardaklık,vites topuzu gibi bölgelerde bmw x3 öndeydi.Bu iki aracın bayi karını kendim hesaplamıştım mazda'nın 10000 tl lik bayi karı varken bmw'nin 50000 tl lik bayi karı olduğu ortaya çıkmıştı.Ben bayi karı konusu sonrası bmw x3'ü kafamdan tamamen silmiştim.geriye kalan araçlarla kıyasladığımda da cx5 çoğu konuda rakiplerinden iyiydi.Audi ve bmw 'nin güvenli olmadığını söyledim fakat kanıtta gösterdim yani kafamdan uydurmadım.Hala da sözümün arkasındayım.Benim önceki aracım subaru xv idi.

    Xv yi alırken forester'ı çok beğenmiştim ve ileride bu aracı alacağım diyordum.yani xv alırken aklıma forester'ı koymuştum ve cx 5 diye bir aracın olduğunu bile bilmiyordum.Ben aracımı alırken hiç kimsenin bu kadar aracı araştırdığını düşünmüyorum.cx5'i bütün suvlarla karşılaştırıp aldım.Yani öyle fanboy falan değilim.Kendi kriterlerimi karşılayan rakiplerinden üstün olan bir aracı aldım ve hatalı olduğumu düşünmüyorum.Eğer cx 5 rakiplerinden kötü olsaydı büyük ihtimalle forester alırdım.X3 e laf atmamın sebepleri yüksek kar marjı,cx5 den kalite konusunda farkının olmaması,arkadan itiş,donanım ve iihs testinde small overlap testinin olmamasıydı.

    Yani ben aklınıza gelen bütün suvlarla cx 5'i karşılaştırdım ve öyle aldım.Siz bir aracın kötü olduğunu bile bile o aracı alırmısınız?Şahsen ben almam.Bu yüzden de cx5'i rakipleriyle bütün konularda karşılaştırıp + - listesi oluşturup aldım.Yani cx5,forester amblem sevdalılarının karşı çıktığı bir araçtır.iihs testinde geçen bazı araçları koyup testi geçemeyen bmw 3 serisi,audi a4'ü koyunca insanların bi test yanlış demediği kaldı.Yani amblemlerin türk halkı için değeri çok fazla fakat benim için hiç değeri yok.Bu yüzden de tercihimi cx 5 den yana kullandım ve hiç pişman değilim.

    MAZDA CX 5 VS BMW X3 = http://cars.findthebest.com/compare/21-4201/2011-BMW-X3-xDrive28i-vs-2014-Mazda-CX-5-Grand-Touring-AWD



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi mng1 -- 2 Ekim 2014; 15:14:32 >




  • 
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.