Şimdi Ara

klima hakkında bilgi. (sıkca sorulan bir soru)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
39
Cevap
0
Favori
4.662
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • arkadaşlar sürekli bazı konularda bilgi almak isteyen arkadaşlar oluyor pm atıyor.
    iş yoğunluğum dolayısıyla ilgilenemiyorum.
    kusura bakmayın.
    ama bir konuda bir arkadaşın sorusunu fırsat bulmuşken burda cevaplıyım.

    çünkü önemli bir mevzu bu.



    klima yüksek devir ve hızlarda devreye almak kısmen zararlıdır.
    zararlı olan kısmı kompresör kısmıdır bunun sebebide,
    klima kasnağı sürekli motor çalıştığı sürece dönse bile asıl kompresörü devreye sokan akımı veren klima aç butonudur. bu butona basınca kompresör içindeki magnetik (bobin) kavrama devreye girer ve dönmeye başlar. yüksek devirde bu bobin kavramayı bir anda yapacaktır ve pistonları yüksek bir güçle çalıştıracaktır. aşınmadan tutun pistona gelen darbeye kadar bir çok etkiye maruz kalacaktır. bu yüzden daha öncede bu konuya değinmiştim yüksek devirlerde mümkünse debriyaja basıp klimayı devreye almak daha sağlıklıdır.

    ayrıca kış aylarında bile haftada bir yada 2 haftada bir klimayı çalıştırmak klimanın ömrünü uzatacağı gibi klima gazının bitmesinide önleyecektir. her yaz başında klima gazını doldurmak zorunda kalmak istemiyorsanız, özellikle eski model araçlarda bu sorun daha çok yaşanır. mümkünse kışında klimayı çalıştırmayı unutmayın.

    sebebine gelince,
    uzun süre klima çalışmayınca keçelerde(nüve) oluşan ince toz keçeyi ilk çalışmada keçede sarılı yağ olmadığından sızdıracaktır ayrıca keçe yapısı gereği çalışma durumunda daha aktif bir rol oynar sürekli basıncın bulunduğu ortamlarda keçeler çalışmaması durmunda sızdırmalar kaçınılmazdır
    zaten bu sızdırma yağ şeklinde direk kasnağın uc kısmında görülür eğer aracınızda klima gazı bitiyorsa kasnağın ön uc kısmına baktığınızda kirli yağı görürsünüz.

    bir ek bilgi daha şudur :
    klima gazı(134) kompresörün içindeki yağa temas halindedir bu yüzden kaçaklardaki yağ sızıntısını yadırgamayın bu yağ az da olsa kopresördeki gazın üzerine tutunan yağdır. yağ varsa kaçakta vardır.


    not : pm lerimdeki tıkanıklıttan dolayı arkadadaşlarım kusura bakmasın. edit :http://forum.donanimhaber.com/m_7361651/mpage_1/key_/tm.htm topiğine ilave edilecektir.
    bu konu bazı arkadaşlarımızın sorularının cevabını teşkil etmektedir.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi serkes -- 7 Eylül 2006; 12:13:11 >







  • malesef araba kullanmayı biliyoruz ama arabamızı tanımıyoruz.
    bir klimanın bile kullanımı var.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi DeHash -- 7 Eylül 2006; 12:00:57 >
  • klima hakkında sorunuz varsa alıyım bugün müsaitim.
  • çok önemli ve bilinmsi gereken bilgiler teşekkürler
  • peki yüksek devir derken kaç bahsediyosun mesela bizim araba 2001 astra elegance 7 bin devir ve tehlike çizgisi 6,5 olarak gösteriyor bu arabada hangi devirde klima zararlıdır
  • Motorun gücünü hiç etki etmeden çalışan klimalar war mı?
    Eğer warsa Hangi tip araçlarda bulunuyor.
  • motorun gücüne etki etmedem çalışan var pto (power take off) siteminden enerjisini alan kompresörler kullanılıyor fakat bunu benim bildiğim işmakinası tarzı ve arazi araçlarının birkaçında kullanıldı bu sistem ama sonuçta motordan almadığı kompresör enerjisii bir şekilde almak zorunda bu yüzden araçta her halükarda bir güç düşmesi olur. kompresör, aracın torkunu düşüren bir etkendir bunu kısmen azaltmak mümkün yok etmek imkansızdır.

    klima sisteminde en önemli görevi yapan ve hareketi direk veren parça kopresördür. kopresörü aküden gelen enerji takviyesi ile rahatlatmak mümkün bu sitem çokca kullanılıyor fakat ne olursa olsun sonuçta devirdaim için gerekli enerjinin büyük kısmını motor vermek zorundaki iç sürkülasyon olsun. bu yüzden klima her çalışmada bir güç düşmesi oluşacaktır güçlü motrolu araçlarda bu hissedilmeyecektir. düşük motorlu araçlarda ise belirgin olacaktır.




  • aslında bir değer yoktur ama şöyle bir esas vardır.
    mükemmel yakıt tüketimi ve uygun çalışma koşulları değerlendirilirken belli değerler aralığında aracın çalışması incelenir hatta yakıt tüketim değerleri ve ivmelenme değerleri bile bu sabit alınan referans değerlerine göre işlenir.
    klima için saptanan değer (benzinli binek araçlarda) max. 35000 devirin üstünün kullanılmaması, 2500 devir ve altınada en uygun olacağı yönünde
    6000 devirin üstünü ise ben dahi kullanmamaya çalışıyorum. eğer kullanacaksam debriyaja basmaya özen gösteriyorum.
    ama son model araçlarda bunu gideren özel argeler yapılmış magnetik alan üreten bobinler yardımıyla kompresör bir anda kavramayı sağlamıyor.
    düşük devir gibi algılıyor özellikle otomatik klimalı araçlarda bu olgu var.
    yani bu işin adı klima kompresörü. o yüklü bir anda kaldırmaya maruz kalan yine o


    quote:

    Orjinalden alıntı: nolamaz

    peki yüksek devir derken kaç bahsediyosun mesela bizim araba 2001 astra elegance 7 bin devir ve tehlike çizgisi 6,5 olarak gösteriyor bu arabada hangi devirde klima zararlıdır



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi serkes -- 7 Eylül 2006; 14:36:21 >




  • ben genelde debriyaja basarım veya vitesi boşa alıp klimayı açarım..en güvenlisi bu şekil herhalde..
  • klima gazımı serviste yeni doldurttum.ama kendine has bir gaz kokusu alıyorum.beni rahatsız ediyor.polen filtresi de yeni değişti.acaba kullandığım gazdan mı?şimdiden teşekkürler.2003 megan/alize
  • bu gibi sorunların tek sebebi gaz peteğinin girişinde ve çıkışında kaçak olması veyahut kılcal çatlaklar olmasıdır.
    bu sebepten dolayıda gazın kaçıyor ve gaz doldurmak zorunda kalıyor olabilirsin. sonuçta gaz kaçıran yer eğer petekler ise o kuku polen filitresi tarafından fazla engellenemez.

    sonuçta aracın 2003 model ve bu gaz dönüş hattıda kapalı devre çalışan bir sistem, olaya böyle bakarsan,
    bu kadar kısa zamanda gaz boşalıyor ve sende dolduruyorsan ciddi bir sorun var.
    gazın ömrü sistemin kalitesine ve kullanmaya göre değişir. bir ömür biçmek mümkün değildir değişir fakat 4 sene ve üstü ideal bir ömür denebilir.
    çok az kullanımdan ziyade sürekli periyodlarla kullanımda daha ömürlü olur. bunun sebebide yukarda bahsettiğim gibi sistemin arada bir çalıştırılması gerektiğidir.





    quote:

    Orjinalden alıntı: kartla06

    klima gazımı serviste yeni doldurttum.ama kendine has bir gaz kokusu alıyorum.beni rahatsız ediyor.polen filtresi de yeni değişti.acaba kullandığım gazdan mı?şimdiden teşekkürler.2003 megan/alize





  • ayrıca her araçta soğutma aynı şekilde olmaz bunun ana sebebi;
    ++peteklerin sayısı ve büyüklüğü
    ++fanın gücü - dolayısıyla üfleme şiddeti
    ++kompresör gücü - akışkan debisi

    gibi değerledir.
  • teşekkür ederim arkadaşım.
    bu arada merak ettim ne mühendisisin nerde çalışyorsun
  • pm attım.
    quote:

    Orjinalden alıntı: selcukbay25

    teşekkür ederim arkadaşım.
    bu arada merak ettim ne mühendisisin nerde çalışyorsun
  • asıl ben teşekkür ederim.Üstad
    burada şunu belirtiyim .gazı doldurttuğum servis önce gazı doldurmadan
    kaçak varmı yok mu diye birkaç işlemler yaptı(buzdolabı motorunu kullanarak) ve kaç yok dedikten
    sonra doldurma işlemine geçti.
  • doldurduktan sonra rölanti basıncını kontrol ettimi 190-220 psi arası olması gerekir normal bir binek araçta
    ayrıca gazın bitmesindeki sebebi yorumladımı?
    aracın kaç km de
    aracı hangi şehirde kullandın.?

    quote:

    Orjinalden alıntı: kartla06

    asıl ben teşekkür ederim.Üstad
    burada şunu belirtiyim .gazı doldurttuğum servis önce gazı doldurmadan
    kaçak varmı yok mu diye birkaç işlemler yaptı(buzdolabı motorunu kullanarak) ve kaç yok dedikten
    sonra doldurma işlemine geçti.


    edit :imla



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi serkes -- 7 Eylül 2006; 16:44:46 >
  • arkadaşlar ben bazı yönlerden japonları yada almanları hatta amerikan araçlarını överken desteğimi yaşadığım bilgi birikimlerinden alarak yazmaya çalıştım..

    mesela kopresör işinde vede klima tertibatında japonlar gerçeken bir yer edinmişler.
    örneğin bir sanden markası, kompresörle içinde yerini kalite olarak bayağı pekiştirmiştir bu yüzden troy kardeşimizinde dediği gibi fransız lardan uzak durun demiyecem belki ama fransızlar kendi imlatları kompresör ve evap larını kullandığını bilmekteyim.
    ve kalite bu bakımdan çok önemli bir klima gazının bitmesinde bile türlü detaylar olup kaliteli markalar dikkati çeker.
    bende bu konuya dikkati çekmek istiyorum.
  • teşekkür.
    merak ettim ne mühendisisin nerde çalışyorsun
  • hocam pm attım
    quote:

    Orjinalden alıntı: Chatinceviz

    teşekkür.
    merak ettim ne mühendisisin nerde çalışyorsun


  • rölanti basınç kontrolünü yaptı.
    gazında hiç kullanmamaktan bitebileceğini söyledi
    aracım 105.000 km de
    ben aracı martda aldım.arac istanbulda kullanılmış
    saygılarımla
    quote:

    Orjinalden alıntı: serkes

    doldurduktan sonra rölanti basıncını kontrol ettimi 190-220 psi arası olması gerekir normal bir binek araçta
    ayrıca gazın bitmesindeki sebebi yorumladımı?
    aracın kaç km de
    aracı hangi şehirde kullandın.?

    quote:

    Orjinalden alıntı: kartla06

    asıl ben teşekkür ederim.Üstad
    burada şunu belirtiyim .gazı doldurttuğum servis önce gazı doldurmadan
    kaçak varmı yok mu diye birkaç işlemler yaptı(buzdolabı motorunu kullanarak) ve kaç yok dedikten
    sonra doldurma işlemine geçti.


    edit :imla




  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.