Şimdi Ara

ARACINIZDA ÇÖZEMEDİĞİNİZ elektronik ABS ve beyin tamiri ve arızası 2022 SORUNLARI

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
1.803
Cevap
73
Favori
793.924
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
5 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar aracınızda çözemediğiniz elektrikle ilgili sorunlarınız muhakkak
    olmuştur.Sorunlarınızı yazarsanız size elimden geldiği kadar yardımcı olmaya
    çalışırım.
    Özellikle elektronik ABS beyni ve fren pedalı iniyor gibi sorunlar.

    İyi Çalışmalar.....


    Güncel: 05.10.2022

    "Sorunlarınıza kolay, hızlı, zamanında ve yerinde kararlar için mutlaka beni arayın yanlış yerde yanlış işler yaptırmayın paranızın fazlası cebinizde kalsın."

    Hızlı ulaşım için: 0536 949 13 16
    ARACINIZDA ÇÖZEMEDİĞİNİZ elektronik ABS ve beyin tamiri ve arızası 2022 SORUNLARI



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi hakanusta -- 5 Ekim 2022; 22:33:38 >







  • hakan usta selamlar benim lpg göstergesinin dijital hale getirmek mumkun mu ledlı gosterge cok yanıltıyor depodan geleen kabloları olctum ne ohm gösterıyo nede mv veya volt konu hakkında bılgın varsa paylasmak isterim saygılar
  • Ateşleme sistemi ile ilgili arıza olabilir.

    quote:

    Orijinalden alıntı: muco3560

    Arkadaşlar 3 ay evvel 2002 e39 520 Bmw aldım. Aldıktan sonra 5000 km civarında sorunsuz bir şekilde yol yaptım. Bir haftadır araç motor ısındıktan sonra, gaz vermediğim rolanti durumunda giderken titremeye başlıyor sağa çekip boşa alıyorum sarsıntı giderek artıyor, araç adeta tir tir titriyor. Genelde stop edip çalıştırdığımda normale dönüyor. Kendim taşrada olduğum için Bmw den anlayan usta bulmam zor. Bu sorunla karşılaşan ve bana ışık tutacak arkadaşlarımdan yardımlarını bekliyorum. Elektronik aksamla ilgisi olabilir mi ?





    ARACINIZDA ÇÖZEMEDİĞİNİZ elektronik ABS ve beyin tamiri ve arızası 2022 SORUNLARI




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Secho97

    Elektrikli katlanır aynam var sağ ayna katlanmıyor elektrikçiye gösterdim kapının içini açtılar katlama motorunda 4 tane kesik kablo vardı manuel ayna takılmış dediler ve ayna değişecek dediler. Tek çözüm aynanın değişmesi mi yoksa kabloyu ekleyemiyor muyuz aynaya ?

    Manuel aynaya kablo takmanın ne faydası olabilir ki. Elektrikli katlanır ayna olacak tek çözümü bu.
  • dostlar çok slm. aracım 99 palio 1,4 el tek nokta enjeksiyonlu akü şarj etmiyor?? tamirci ile şarj ediyomu diye ölçü chz. ile baktık az kaçırıyor ama şarj ediyor sanırım kömürleri bitiyor ama parça ve işçilik 150-200 arası tutar bilye vs. değiştiririz komple dedi. sonra oradan çıktım ve başka bir tamirci arkadaş sıkıntı yok dinamo kömüründe dedi. sevine sevine çıktık oradan veee 20 km sonra akü full bitti ve lambalar söndü lpg beynide gitti arızalandı :(((( beyni adam geçici onardı ama çok fazlaca yakar ama değşmeliyiz dedi. şimdi sorum bu kömürler bitince nasıl oluyor?? o kadar pahalımı kömürü değişmek ?? yada başka bir arıza mıdır??
  • quote:

    Orijinalden alıntı: gurcanme

    quote:

    Orijinalden alıntı: [escobar]


    quote:

    Orijinalden alıntı: [escobar]

    akadaslar merhabalar.

    Babamda Opel Meriva 1.6 benzinli var, arabayi aldiktan 2 sene sonra **** tup taktirdi fakat, taktirdiktan 8-9 ay sonra motor ariza isigi yanmaya basladi, tupu taktirdigi yere goturuyor , ordakiler arabadan kaynakli, opel servise gidin diyor. Opel servistekiler , tüp taktirdiginiz yer ile alakali diyor, bizlik birsey yok diyorlar.

    Babamda arabayi yaklasik 2-3 senedir bu sekilde kullaniyor ve motorda bir sorun olmamasina ragmen isik yaniyor. Hani motorda sahiden bir ariza olsa anlamayacagiz yani.

    Baska bu problemi yassayan , cozumunu bilen var mi acaba ?

    Bilen , yorumu olan yok mu acaba ?

    Merhabalar, bir opelzede ile daha tanışma fırsatım oluyor. 2007 yılında iken bende 2002 model bir Astra almıştım. Tüp taktırdığım gün arıza ışığı yandı ve gaz pedalında tuhaflık başladı. Araba gaz yemiyordu ve çok geç hızlanıyordu. Sollamalar adeta bir kabusa dönüşüyordu. Birçok yere gittim. Maalesef bizim ustaların şöyle bir kötü huyu var. Anlasa da anlamasa da olaya balıklama dalıyor. Deneme yanılma yöntemi ile belki tutar diye, hiç alakasız parçaları değiştirtmeyi teklif ediyor. Tabi değiştirelim dediği parçalar en az 1000 tl lik parçalar. Neyse konumuza gelirsek: Sorunumu ben o zaman için söyle çözmüştüm. Tokat Turhalda bir televizyon tamircisi vardı. Amasyadaydım o zamanlar yakın olduğıuu için üşenmedim gittim. Adamlar Philips'in yetkili tamircileriymiş ama ECU tamiri işide yapıyorlardı. Meğer ECU arızalanmış. 2008 yılında 300 TL paramı aldılar. Gerçi serviste de ikibin tl talep etmişlerdi. GAz pedlı sorunu çözüldü. Bir süre hiç ışık falan yanmadı. Sonra arıza ışığı tekrar yandı ama sıkıntı çıkmadı. Onunda sebebi şöyle olduğunu anladım. Motorda yakıt hava karışımını ayarlayan sensör benzine göre ayarlı. Siz LPG kullandığınızdai LPG benzinden daha az kaliteli olduğundan, sensör sürekli olarak onu fakir karışınm olarak algılıyor. O yüzden yanlış hatırlamıyorsam P1101 gibi bir hata veriyor. Sorun bu. Tavsiyem aracın gidişinde sorun olmuyorsa kafaya takmayın. hatta bu konuyla ilgili 2007 senesinde yaptığım yazışmalar duruyor hala. Bende o günleri yaşadım tekrar. :)

    Tesekkurler cevabiniz icin. Babama soyledim bakalim.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ferrosiyanur

    Merhabalar. 2009 focusum 2 haftadır garajda duruyordu. Geçen akşam çalıştırdığımda bilgi ekranında "motor arızası" yazdı ve göstergeler (hız devir benzin hararet) ışıklar falan hepsi iptal.

    Araba normal çalışıyor. Aydınlatması, teybi de çalışıyor. Ama göstergelerde tık yok. Kontağı çevirince bilgi ekranı hafif canlanıp sönme yapıyor. Bazen çalışıyor bazen gidiyor. Göstergelere hafif vurunca da geliyor gidiyor.

    Elektronikçiye götürdüm paneli söktü birkaç yerine lehim yaptı düzelmedi. Km saati bozulmuştur dedi, çıkma bak dedi. Sorun ne olabilir?


    gösterge panelin ve motor beynin haberleşmediği için motor arızası uyarısı veriyor sorunun saatten kaynaklanıyor ileride daha büyük sıkıntılar çıkarabilir marş basmama gaz yememe vs. gibi saatin tamiride mümkün..geçmiş olsun




  • volverin33 kullanıcısına yanıt
    Aynı sorun 2012 model astra j kasa araçta bizde de var. Dediklerinizi yaptık biz de düzelmedi. Yetkili servis önce buji vs değiştirdi olmadı. Daha sonra aldığımız bayiye gittik. Beyin arızası dedi. Yüklü bi fatura çıktı. Kabul ettik yaptırdık fakat yine düzelmedi. Sigorta sorunu olabilir dediler şimdi onu bekliyoruz.
  • Aşırı bir fiyat değil ama genelde 80-100TL alıyorlar.
  • Arkadaşlar konuyu gördüm hemen girdim. Hakan usta için bir kaç birşey yazmak istiyorum. Forumlarda ustalardan çok başı yanmış biri olarak,bu konuyu görüp aracımızı Hakan ustaya götürdük..25 yaşında 1.5 2 yıldır yatan aracı kabul etti. 30 tane adamın baktığı ve arızanın bulunamadığı arabamızı çalıştırdı. Üstelik arabanın değerinden fazla fiyat isteyen usta görünümlü insanlar gibi değil çok cuzi bir miktar karşılığında yaptı bunu. Kesinlikle tavsiye ederim. Hem karakter çok iyi hemde işinin ehli insanlardan birisi..
  • absurde A kullanıcısına yanıt
    Merhaba,
    Bobinin veya motor beyni üzerinde bulunan ateşleme sürücülerinin bozulması genelde ara sıra temas etmeyerek gerilim sıçraması yapması nedeniyle (bu genelde tesisat soketlerinin temas etmemesi gibi) ateşleme bobini veya beyin üzerindeki ateşleme sürücülerini bozmaktadır.

    Unutmayın yüksek voltajda gerilim sıçraması olursa ileri zamanda bir yeri bozması demektir.

    Aşağıdaki Alıntıyı okuyabilirsiniz:

    Ateşleme sisteminin görevi; silindir içerisine alınan yakıt/hava karışımını sıkıştırma zamanı sonuna yakın
    (yaklaşık ÜÖN’ dan 10° önce) silindir içerisinde bir kıvılcım oluşturarak yanmasını sağlamaktır.
    • Normal atmosferik şartlarda 0.6mm tırnak aralığına sahip bir bujide kıvılcımın oluşabilmesi için
    2-3kV’luk bir gerilim gereklidir.
    • 8/1 sıkıştırma oranına sahip bir motor silindirine takılı bujide kıvılcım oluşabilmesi içinde yaklaşık olarak
    8kV’ luk bir gerilim gereklidir.
    • Daha yüksek sıkıştırma oranlarında ve daha fakir karışımlarda bu gerilim 20kV’ a kadar yükselir.
    • Ateşleme sistemi 12V batarya gerilimini 8-20kV yükseltir.
    • Bu yüksek gerilimi, motorun ateşleme sırasına göre silindirdeki bujilere dağıtır. Elektronik ateşleme
    sistemlerinde yüksek gerilim 40kV’ a kadar çıkabilmektedir.
    • Ayrıca motorun yüküne ve devrine göre gerekli olan ateşleme avansı da elektronik ateşleme sistemi ile
    verilir.

    Kaynak:http://personel.klu.edu.tr/dosyalar/kullanicilar/adem.ugurlu/dosyalar/dosya_ve_belgeler/oto%20elek%202.pdf

    Umarım gerekli açıklama olmuştur.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi hakanusta -- 3 Ocak 2018; 0:27:52 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Djarum Menthol

    Hakan usta merhaba, benzinli bir aracım var. aracımın 1 numaralı enjektörüne elektrik yetersiz geliyor daha birkaç gün önce 4 enjektörün tüm kablolarını yenilemiştim. Başka bir enjektörün şase kablosundan 1.kabloya köprü alınca arabanın çalışması düzeliyor fakat silindir 1 düşük voltaj hatası veriyor. Köprü yapmayınca da araba teklemeye başlıyor. Ateşleme elemanlarının hepsi 0 ve benzin enjektörleri geçen hafta bosch servisinde temizlendi. 1.enjektöre 2.enjektörün kablosunu bağlıyorum çalışıyor ama 1.enjektörün kablosunu 2.ye takınca o enjektör çalışmıyor. Arabaya düzgünce binemedim sürekli uğraşıyorum yardımınızı bekliyorum. Kolay gelsin.

    sorunumu kendim çözdüm, benzin enjektörlerinin kablosu önce lpg ecusuna giriyormuş. lpg ecum bozuk olduğundan ilgili enjektöre düşük voltaj gönderiyormuş. ecu değiştirince sorun düzeldi arıza lambam da söndü.




  • Teşekkür ederim araştıracak @khytr89
  • elektronik sayılırmı bilmiyorum ama bi fikrin olursa sevinirim.bende 2004 leon signo var 23500 km de. aracın marş almasınından memnun olamıyorum kontağı çevirdiğimde herzaman olmuyor ancak bir tutarsızlık var çeviriyorum ya geç marş alıyor ya almıyor yada çok güzel alıyor bu nun saati yok bazen sabah bazen sıcakkende yapabiliyor.araca yeni yazılım yüklediler,aküyü kontrol ettiler ,boğaz kelebeğini temizlediler,en son enjektörlerden birisi problemli çıktı temizlettik enjektörlerde ayarlandı ancak tam oldu dedim bu sabah yine geç marş aldı belki bı normaldir ama ama benim aklıma yatmıyor bastınmı araba çalışır diye bilirim ama seninde fikrin olursa sevinirim, iyi günler
  • quote:

    Orjinalden alıntı: alpaslan11

    elektronik sayılırmı bilmiyorum ama bi fikrin olursa sevinirim.bende 2004 leon signo var 23500 km de. aracın marş almasınından memnun olamıyorum kontağı çevirdiğimde herzaman olmuyor ancak bir tutarsızlık var çeviriyorum ya geç marş alıyor ya almıyor yada çok güzel alıyor bu nun saati yok bazen sabah bazen sıcakkende yapabiliyor.araca yeni yazılım yüklediler,aküyü kontrol ettiler ,boğaz kelebeğini temizlediler,en son enjektörlerden birisi problemli çıktı temizlettik enjektörlerde ayarlandı ancak tam oldu dedim bu sabah yine geç marş aldı belki bı normaldir ama ama benim aklıma yatmıyor bastınmı araba çalışır diye bilirim ama seninde fikrin olursa sevinirim, iyi günler


    Öncelikle, benzinli enjektörü temizlenir fakat ayar yapılamaz!!!
    Aracın eksozunda lamda (yani ekzosdan geçen oksijen miktarını ölçer) sondası bulunur.
    1-Bu sondada problem olabilir.
    2-Yakıt sistemindeki benzin basıncının ölçümü yapılmalıdır.
    (belli zaman sonra yakıtı geri kaçırıyor olabilir.)
    3-Ateşleme sisteminde olabilir.
    4-Marş motorunun gövdeye kaçak yapabilir.
    5-Motor tesisatıyla ilgili olabilir.
    6-Kontak problemi olabilir.
    7-Aracında imo sistemi vardır anahtarı okumuyo olabilir.
    8-Akü olabilir.
    9-Muhtemel sebeplerin en büyüğü elektrik tesisatı olabilir.

    Bunlardan birisidir.
    Aracın marşına basıldığında yakıt tamam ateşleme tamamsa
    mekanik aksamda da sorun yoksa araç çalışır.




  • ama servisde bunları söyledinmi yok olmaz onlarda diyip geçiyorlar yine bildiklerini okuyorlar ama ilgin için sağol
  • quote:

    Orjinalden alıntı: alpaslan11

    ama servisde bunları söyledinmi yok olmaz onlarda diyip geçiyorlar yine bildiklerini okuyorlar ama ilgin için sağol


    benzinli enjektörü temizlenir fakat ayar yapılamaz!!!


    Sen onlara öyle söyle işi çözemeyince kıvırırlar.


    İyi çalışmalar...
  • egzozdan siyah duman atma olayının nedenlerini tek tek sıralarmısınız acaba?
    - karışım oranı hatası
    -yanlış buji ayarı, nette böyle birşey yazıyor, bu ne demek? yanlış mı sıkıldı yerine bujiler yani ?

    benzin basınç regülatörünün iptal edilmiş olması neden olur mu ?
    bu benzin basınç regülatörü polo 6n de nasıl tekrar devreye alınır, ayar gerekir mi?
  • quote:

    Orjinalden alıntı: amdfanatic

    egzozdan siyah duman atma olayının nedenlerini tek tek sıralarmısınız acaba?
    - karışım oranı hatası
    -yanlış buji ayarı, nette böyle birşey yazıyor, bu ne demek? yanlış mı sıkıldı yerine bujiler yani ?

    benzin basınç regülatörünün iptal edilmiş olması neden olur mu ?
    bu benzin basınç regülatörü polo 6n de nasıl tekrar devreye alınır, ayar gerekir mi?


    Egzostan siyah duman atma nedenleri;
    1-Hava filtresinin tıkalı olması
    2-Egzosta bulunan lamda sondasının devamlı fakir göstermesi
    (Buda genelde egzos manifold contasının kaçırmasıyla olur.)
    3-Sibop ayarının yanlış olması
    4-Buji tırnaklarının kapalı olması
    5-Yakıt basınç regülatörünün yakıt basıncını yüksek tutması (arızalı)
    6-Yanlış yakıt pompası takılması
    7-Hava kütle ölçerinden
    8-Motor suyu sıcaklık sensörününarızalı olması (devamlı soğuk göstermesi)
    9-Sente kaçık olması
    10-Beyinden kayanaklanan sebepler (Enjektör açık kalma zamanının uzun olması arızalı olması)
    11-Ateşleme sisteminin arızalı olması (Bobin,buji veya kablosunun gövdeye elektrik kaçağı)
    12-Enjektörün bozuk olup sızdırması
    13-Katalitik konvektörün tıkalı olması
    14-Gaz kelebeği potansiyometresi ayarıyla oynamak
    15-Vs-Vs bu böyle uzar gider fazla ayrıntıya girersek saatlerce yazmak gerekir.

    Yanlış buji ayarı demek yanlış bujinin takılması veya buji tırnak ayarının yanlış yapılması demek
    zaten araca orjinal bujisini takarsan bu ayarlı olduğu için gerek kalmaz tabi bujiyi takarken yere
    düşürmemek gerekir kırılabilir veya tırnak aralığı bozulur.Bujinin sıkılmasıda çok önemlidir.
    Fazla sıkılan bujinin porseleni gövdeden ayrılabilir.Bujinide sıkma torkları vardır.Bu bujinin
    altındaki pulundan anlayabilirsin konik veya düzdür.

    Benzin basınç regülatörünün emme manifolduna bağlı hortumu vardır.Bu hortumu geri yerine
    takarsan devreye alabilirsin tabi basınç regülatörünün presli içini açmadıysan açtıysan eğer
    yenisi ile değitirmen gerekir yoksa birdaha düzen tutmuyor.Bu yüzden ayar yapılamaz.




    İyi çalımalar...




  • Guzel bi konu acmısın yararlı olacagı kesin yanlız elektronik sorunlarla makenik sorunları birbirine karıstırmayın soru sorarken senle cok bilgi alıs-verisi yapabiliriz gibi geliyor benim de konum var actıgım ''Motor,donanım,şasi kısacası arabadan anlayanlar'' beklerim...
  • 
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.