Şimdi Ara

Hitachi en hızlı asansör rekorunu kırmak istiyor

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
28
Cevap
1
Favori
502
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj




  • Hitachi en hızlı asansör rekorunu kırmak istiyor





    Devasa uzunluklara sahip olan gökdelenlerde insanları üst katlara hızlı bir şekilde ulaştırmak önem taşıyor. Apartmanlarımızdaki asansör teknolojileriyle dakikalarca sürecek olan bu yolculuklar özel sistemler sayesinde saniyelere indirgeniyor. 




    Dünyanın en hızlı asansörü şu anda Tayvan'daki Taipei 101 gökdeleninde bulunuyor ve Toshiba imzasını taşıyor. Saatte 54km gibi inanılmaz hızlara ulaşan bu asansörün rekorunu kırmak için Hitachi kolları sıvadı.




    Hitachi, Çin'in Guangzhou kentindeki inşaatı devam eden CTE Finans Merkezi'ne iki asansör kuracak. Bu asansörlerin hızı ise yaklaşık 70km/saat olacak. Hitachi'nin yeni asansörleri ile 111 katlı dev gökdelenin 95. katına çıkmak sadece 43 saniye alacak. 




    Asansörde bazı güvenlik önlemleri de mevcut. Örneğin hızın belirlenen limitin üzerine çıktığı tespit edilirse anında frenler devreye giriyor. Hitachi yaklaşık 210 metrelik bir kulede asansör testleri yapmaya devam ediyor. 




    Yeni gökdelen ve dolayısıyla asansörler 2016 yılında hizmete girecek. O döneme kadar da hız rekoru Toshiba'da olmaya devam edecek.  

     

     



    Kaynak:http://www.hitachi.com/New/cnews/month/2014/04/140421.html







  • Serbest düşüş hissi verecek asanörlere az kaldı. (110 km + hız = serbest düşüş)

  • 95.kat 43 saniye bizim asansörün kapısı sadece 20sn'de kapanıyor



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Cihat_, -- 24 Nisan 2014; 23:44:06 >
  • Güvenli olsun yeterli.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 70 le aşağı inerken iç organlar ağza gelir :D

  • quote:

    Orijinalden alıntı: SteveMeade

    70 le aşağı inerken iç organlar ağza gelir :D

    Hızlı trenle 250 ile giderken gözleriniz kafanızın arkasından çıkıyorsa tabi...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mustiki212

    quote:

    Orijinalden alıntı: SteveMeade

    70 le aşağı inerken iç organlar ağza gelir :D

    Hızlı trenle 250 ile giderken gözleriniz kafanızın arkasından çıkıyorsa tabi...

    Sabit hizla gidilirse hicbisey olmaz.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: VICTOR 23


    quote:

    Orijinalden alıntı: mustiki212

    quote:

    Orijinalden alıntı: SteveMeade

    70 le aşağı inerken iç organlar ağza gelir :D

    Hızlı trenle 250 ile giderken gözleriniz kafanızın arkasından çıkıyorsa tabi...

    Sabit hizla gidilirse hicbisey olmaz.

    0 dan 70 e kaç saniyeymiş ?
  • arabalara meydan okur bunlar
  • quote:

    Orijinalden alıntı: SteveMeade

    quote:

    Orijinalden alıntı: VICTOR 23


    quote:

    Orijinalden alıntı: mustiki212

    quote:

    Orijinalden alıntı: SteveMeade

    70 le aşağı inerken iç organlar ağza gelir :D

    Hızlı trenle 250 ile giderken gözleriniz kafanızın arkasından çıkıyorsa tabi...

    Sabit hizla gidilirse hicbisey olmaz.

    0 dan 70 e kaç saniyeymiş ?

    0 dan 70 e kaç saniyeymiş ? +1
  • Trenlerdeki motorları kullansınlar. 250 bile yaparlar. Ama kaç amper çekiyorlar orasını bilemem.
  • Varyap Meridian'da bunlardan birine binmiştim, tabii ki o kadar hızlı değildi ama bir süre sonra uçak kalkışında yaşanan organların birbirine girme hissi yaşanıyor. Çok değişik gerçekten de.

  • Şu japon devlerine hastayım. Dreamcast konsolundaki sh-4 işlemciden tut EX-8000 ekskavatöre kadar herşeyi üreten Hitachi, parayı bastıran herkese ev tipi nükleer santral bile kurabilen Toshiba vs. daha bunun gibi onlarcası. Ulan birşeyi de bilmeyin arkadaş. Türkiyedeki bütün teknoloji firmalarını, üniversiteleri ve devlet desteğini koysak bir japon etmez.
  • Yakında havuz problemi gibi asansör problemi çıkarsa şaşırmayın. "Bir asansör A noktasından, B noktasına saatte 70 km hızla ilerliyor. 12 kişi kapasitesine sahip bu asansöre; ilk 10 katta 23 kişi binip 13 kişi inmiş, sonraki 24 katta 38 kişi binip 43 kişi inmiş, geri kalan katlarda ise 23 kişi binip 28 kişi inmişseeee... bina kaç katlıdır?" :) (var mı lan acaba?)

  • Yercekimini dusunmuslermi, insanlarin kafasi tavana carpacak. G=9,81 m/s2

  • quote:

    Orijinalden alıntı: umut_baris

    Trenlerdeki motorları kullansınlar. 250 bile yaparlar. Ama kaç amper çekiyorlar orasını bilemem.

    Trenlerde ki kullanılan elektrik motorları asenkron ve dc seri elektrik motorları olarak ikiye ayrılır. Örneğin DE 33000 tipi lokomotif dc seri 6 adet elektrik motoru barındırır ve güvenli sınırı 900 amperdir elektrik motoru başına. 1200 amper 1 saati geçmemek kaydıyla akım çekebilir. Azami sürat ise 120km/s. Saygıylar :)

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: travers


    quote:

    Orijinalden alıntı: umut_baris

    Trenlerdeki motorları kullansınlar. 250 bile yaparlar. Ama kaç amper çekiyorlar orasını bilemem.

    Trenlerde ki kullanılan elektrik motorları asenkron ve dc seri elektrik motorları olarak ikiye ayrılır. Örneğin DE 33000 tipi lokomotif dc seri 6 adet elektrik motoru barındırır ve güvenli sınırı 900 amperdir elektrik motoru başına. 1200 amper 1 saati geçmemek kaydıyla akım çekebilir. Azami sürat ise 120km/s. Saygıylar :)

    Doğrudur hocam. Bu işin ilmini okumadım, bilemem.

    Bizim buradaki tramwayların servisliğini yapan adamı tanıyorum. 700 volt ile çalıştıklarını söylemişlerdi.

    Ansaldo Breda - Srio buradakiler.




  • umut_baris kullanıcısına yanıt
    Tcdd de elektrikli lokomotifler hattan en az 25 000 voltla besleniyor. Hızlı tren dahil :)

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: travers

    Tcdd de elektrikli lokomotifler hattan en az 25 000 voltla besleniyor. Hızlı tren dahil :)

    Maşallah. Kaç amperdir acaba? Kaç watt harcıyor kalkışta? En çok kalkış anı harcıyormuş malum yük altına giriyor :)
  • umut_baris kullanıcısına yanıt
    Yhtler için mi sordunuz yoksa diğer elektrikli lokomotifler için mi?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.