Şimdi Ara

araç fren yapınca dururken sallanıyor

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
25
Cevap
0
Favori
28.894
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • merhaba benim 2011 seat ibiza aracım var frene basınca araba dururken ileri geri sallanıyor sebebi nedir.



  • fren diskleri yamulmuş olabilir tornaya giriyor ya da değişiyor...
  • üsttenegzantrik kullanıcısına yanıt
    fren disklerini 4-5 ay önce değiştirdim bu kadar kısa sürede disklerde yamulma olabilirmi yada başka birşey.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: erdemsoydan

    fren disklerini 4-5 ay önce değiştirdim bu kadar kısa sürede disklerde yamulma olabilirmi yada başka birşey.

    Mümkündür, yan sanayi ürünlerin çoğu daha kolay hasarlanabilir oluyor bırak yan sanayiyi orjinalini takıp uzun yola çık eve varınca disklere su tut yine yamulur disk. Fren bir tutuyormuş bir tutmuyormuş gibi olur ve direksyonda titreme olur frene bastığında diskler yamuksa. Düşük hızlarda frene hafifçe basınca direksyonu gevşettiğinde bir sağa bir sola hareket eder sorun disklerdeyse.
  • bişey daha sorucam şimdi arkadaş bir ustayı aradı arka frenler kampana ondan olabilirmiş eğer sorun ondansa çözüm ne olabilir.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: erdemsoydan

    bişey daha sorucam şimdi arkadaş bir ustayı aradı arka frenler kampana ondan olabilirmiş eğer sorun ondansa çözüm ne olabilir.

    Eğer bahsettiğim gibi frene basınca direksyonda oynama ve titreme oluyorsa disklerden kaynaklı bir problemdir. Kampanada sistem ve yapı itibariyle bu tür sorunlar yaşanmıyor. Yine de sorun kampanada ise çözümü zor değil değişir pahalı bir parça değil.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: TORSION

    quote:

    Orijinalden alıntı: erdemsoydan

    bişey daha sorucam şimdi arkadaş bir ustayı aradı arka frenler kampana ondan olabilirmiş eğer sorun ondansa çözüm ne olabilir.

    Eğer bahsettiğim gibi frene basınca direksyonda oynama ve titreme oluyorsa disklerden kaynaklı bir problemdir. Kampanada sistem ve yapı itibariyle bu tür sorunlar yaşanmıyor. Yine de sorun kampanada ise çözümü zor değil değişir pahalı bir parça değil.

    Aynısı benim aracımda da vardı. Direksiyon ve fren pedalı titremiyor, frene ilk bastığımda da sıkıntı yok ama durmaya yakın araba ileri geri sallanıyordu.

    Bunun için frene erkenden basıp, fazla abanmadan okşaya okşaya durdurdum çoğu zaman.

    Sonra ses geldi. Artık yeter dedim ustaya gittim.

    Ben disklerden şüphelenip gittim. Ama balatalar tamamen bitmiş. Diskleri çizmek üzereymiş ama disklerde sorun yok dedi.

    Yıllar önce diskim torna görmüştü. İçime sinmiyordu. Getz için çifti 95 tl olunca, 2 de disk aldım hemen.

    Aracın veya koltuğun sallanması arka disklerin sıkıntılı olduğu anlamına geliyormuş ama sizinkisi kampana ve kolay kolay arka balatalar bitmez.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: biuu

    quote:

    Orijinalden alıntı: TORSION

    quote:

    Orijinalden alıntı: erdemsoydan

    bişey daha sorucam şimdi arkadaş bir ustayı aradı arka frenler kampana ondan olabilirmiş eğer sorun ondansa çözüm ne olabilir.

    Eğer bahsettiğim gibi frene basınca direksyonda oynama ve titreme oluyorsa disklerden kaynaklı bir problemdir. Kampanada sistem ve yapı itibariyle bu tür sorunlar yaşanmıyor. Yine de sorun kampanada ise çözümü zor değil değişir pahalı bir parça değil.

    Aynısı benim aracımda da vardı. Direksiyon ve fren pedalı titremiyor, frene ilk bastığımda da sıkıntı yok ama durmaya yakın araba ileri geri sallanıyordu.

    Bunun için frene erkenden basıp, fazla abanmadan okşaya okşaya durdurdum çoğu zaman.

    Sonra ses geldi. Artık yeter dedim ustaya gittim.

    Ben disklerden şüphelenip gittim. Ama balatalar tamamen bitmiş. Diskleri çizmek üzereymiş ama disklerde sorun yok dedi.

    Yıllar önce diskim torna görmüştü. İçime sinmiyordu. Getz için çifti 95 tl olunca, 2 de disk aldım hemen.

    Aracın veya koltuğun sallanması arka disklerin sıkıntılı olduğu anlamına geliyormuş ama sizinkisi kampana ve kolay kolay arka balatalar bitmez.


    Şöyle, o kadar sallanmanın balans ve rot ayarının bozukluğundan kaynaklı ihtimali daha yüksek. Hatta durmaya yakın artan sallanma büyük ihtimalle jant eğriliğinden kaynaklıdır. Her iki problemi de daha önceki araçlarımda yaşadım. Birini Doğu'dan almıştım kış günü karda buzda kullanıla kullanıla ne rot ne de balans ayarı kalmış arabada, dönerken sıcak yerlerde geldiğimde düz yolda yanımdaki koltuk 100'ü geçtikten sonra öyle bir sallanıyordu ki sanki deprem oluyor koltuk ileri geri sağa sola 3-5cm gidip geliyordu benim koltuk da bana masaj yapıyordu Gider gitmez rot-balans ile çözdük meseleyi. Diğer aracımla da yolda derin bir çukura düştüm yüksek süratle, yüksek hızlarda çok belli etmiyordu hem momenti fazla olduğu için hem de süspansiyon ve helezon daha rahat sönümlüyordu sonra şehir içi trafiğine girdim dümdüz yol, ışığa yaklaşıyorum araba at arabası gibi fren bir tutuyor bir tutmuyor birde tümsekten geçiyormuş gibi aşağı yukarı inip çıkıyordum durmaya yakın. Onda da jant eğrilmiş yalnız sağa sola değil de aşağı yukarı yönlü bir eğrilme olduğu için aşağı yukarı oynuyordu araba. Sağa sola eğrilme olduğu zaman da arabanın hangi jantları eğrildiyse o tarafta gezme oluyor ve yüksek hızda titreme oluyor. Bunu lastiğin aşınma bölgesinden de anlamak mümkün fakat her usta anlayamıyor malesef. Rot balans yapıyor olmuyor, disk değiştiriyor olmuyor sonra jantı çıkartıp doğrultuyor anca oluyor arada da olan sana oluyor

    Önce pedal titriyor ve direksyon sağ sol yapıyorsa diskten şüphelenmeli. Yok pedal ve direksyon frene basınca titremiyorsa janttan ve rot-balanstan şüphelenmeli. Düşük hızlarda pedalda titreme olmuyor fakat araba sallanıyorsa direkt janttan şüphelenilmeli.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi OceanMaster -- 25 Şubat 2014; 11:48:20 >




  • Direksiyondaki titreme, yüksek hızda ise balans bozukluğu yada jant eğriliği olabilir ama arkadaş frene basınca sarsıntıdan şikayetçi.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: biuu

    Direksiyondaki titreme, yüksek hızda ise balans bozukluğu yada jant eğriliği olabilir ama arkadaş frene basınca sarsıntıdan şikayetçi.


    Konu iyice karıştı bende baştan tekrar okumadım ama genel manada bir şey yazdım. Yani eğer frene basınca direksyon titremiyorsa ön taraftan şüphelenmemeli bir kere(Ön jant eğri olsa frene basınca direksyon yine titrer) ama frene basınca direksyonda bir titreme yokken araba titriyorsa dediğim gibi kampana kolay kolay eğrilmez sistemi ve yapısı müsait değil ama fren bir tutup bir tutmuyor gibi oluyorsa arka jantlardan ve kampanadan şüphelenecek.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi OceanMaster -- 25 Şubat 2014; 11:54:26 >
  • peki bu cant yamukluğunu nasıl anlarız yada hangi usta anlar aslında bende cantlardan şüpheleniyorum .
  • quote:

    Orijinalden alıntı: erdemsoydan

    peki bu cant yamukluğunu nasıl anlarız yada hangi usta anlar aslında bende cantlardan şüpheleniyorum .

    Rot balansçıya götüreceksin.

    Lastikleri söküp balansına bakacak.

    Yamuk janta balans tutmaz.

    Jantı eğmek için derin çukura düşmek gerek, hatta lastik yanaktan balon yapabilir. Var mı öyle bir şey?

    Ama sizin sorununuz balatalarla ilgili olsa gerek. Öncelikle ön balatalara baktırın derim.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi biuu -- 25 Şubat 2014; 13:42:26 >
  • 90 ile giderken yavaşlamaya çalışırken direksiyon titriyor, ama normal yoldayken bir sorun yok. ben de diskler yamulma ihtimali var mı o halde? teşekkürler
  • ön takımdaki salıncak denen parçadan da yapabiliyor bu titremeyi...
  • araç sıcakken girdiğiniz su birikntileri disc leri bozar

    arac sıcakken arabayı yıkatmayın hortumu jantın ıcıne tutup dısclere su tutuyorlar sıyah bır su akıyor o hareket disc ı asırı bozar yıkatmayın arabayı sıcakken
  • erdemsoydan kullanıcısına yanıt
    sizin sorununuzu cok yasadigim icin yardimci olabilirim

    ben 2 ayda 1 fren diski + baski balata degistiren bi insandim

    bu kadar surede tekrar bozulabilir mi dediniz, ona bi cevap olmustur eminim:)

    ancak onemli olan bunun sebebi, arabanın porya salgilarini kontrol ettirin muhtemelen sebep poryanin egik olmasi cikacak. egik olmasi frenleme sirasinda titresim meydana getirir. basit bir sekilde olculebilecek ve duzeltilebilecek bir sey. salgili calismaya devam ederse hem rulman omrunu azaltir hem de seyir guvenligini riske eder.
  • Beamer kullanıcısına yanıt
    bende ön diskleri değiştirdim fakat 1 ay sonra gibi araç 100 giderken frene basınca 80 km nin üzerine gelince direksiyon titriyor ama hız düşünce titreme kesiliyor yalnız 80 km de yapıyor ve son zamanlarda dururken hafif sallanma yapıyor.
  • Hocam muhtemelen lastilerin balans istiyor. Bununla bielikde jant ve dişlerde yamukluk olama ihtimali yüksek.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • tunc52 kullanıcısına yanıt
    jantlarda yamukluk olsa balans yapılınca çıkmazmı ortaya en son kış lastiği taktırırken balans yaptırdım balansta bişey yoktu yada nasıl anlarız.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: erdemsoydan

    jantlarda yamukluk olsa balans yapılınca çıkmazmı ortaya en son kış lastiği taktırırken balans yaptırdım balansta bişey yoktu yada nasıl anlarız.

    Hocam lastik değişitiğiniz de yapıyormuydu yoksa sonradanmı oldu ve eski lastiklerinizdede titreme varmıydı. Ayrıca yeni lastik takdıkdan sonra aracın üzerinde seyyar bir makine ile yalpa ayarı yapıldımı. Frene basınca pedalda titreme oluyormu yoksa sadece direksiyon mu var titriyor.
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.