Şimdi Ara

Fiat 500L testi (1.3 dizel otomatik)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
52
Cevap
2
Favori
33.929
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • (ALINTIDIR)

    ...Fiat'ın rakiplerine nazaran daha çok seçeneğe sahip olduğu motor üniteleri kanadında, alanında başarılı ve yüzbinlerce modelin kaputunun altına girmiş 1.3 Multijet II 85 beygirlik motorunun güç verdiği test aracımızın gücü tekerlere aktaran organında otomatikleştirilmiş manuel olarak tabir edilen tek kavramalı robotik Dualogic şanzıman yer alıyor. Dizel otomatik arayışında olan büyük bir kitlenin mevcudiyetini bilen Fiat, ekonomik bir altyapıyla bu seçeneği sunmayı başarmış.

     Fiat 500L testi (1.3 dizel otomatik)


    1248 cc hacmindeki motor 85 beygir maksimum gücünü 3500 d/dk'da verirken 200Nm maksimum torkunu ise 1500 d/dk'dan itibaren orta devir bandına kadar verebiliyor. Hacmi sayesinde ülkemizde bir alt vergi dilimine de giren bu motor, common rail tip Multijet II direkt enjeksiyon, turbo ve intercooler teknolojilerini kullanarak bu kadar küçük hacimden 'görece' canlı ve yakıt tasarrufu yüksek bir motor seçeneği ortaya çıkmış.

    850 kilometre yol kat ettiğim uzun yolculuk testimde yüksek süratli otoyol, sabit süratli duble yol, sıkışık trafik ve akıcı ama yavaş trafik sürüşleri gibi çok çeşitli ve değişken koşullarda aracı test edebilme imkanı buldum. Manuel olarak da kullanılabilen Dualogic şanzımanla anlaşmaya başladığınızda çok pahalı türevlerinden pek farklı olmayan ve bir ayağınızı boşa çıkaracak konforu verebilen bu şanzıman, vites geçişlerinde tek kavramalı robotik kola geçiş işlemini yapacak kadar nefes aldırdığınızda (ayağınızı gazdan biraz çekip) devrini kaybetmeden bir üst vitese sarsıntısız bir şekilde geçiyor. Eğimin fazla olduğu rampalarda kararsız kalan Dualogic, hemen manuel moda alınarak direksiyon üzerindeki vites kulakçıklarının da yardımıyla istenen viteste istenen devir aralığında kullanılabiliyor...

    Alıntı:http://yarimdebriyaj.com/test/fiat-500l-1-3-multijet-ii-85bg-dualogic/







  • Doblo gibi mübarek
  • Ben bu aracı showroomda görünce (aracın dibinden bakınca) dış dizaynı hoşuma gitmişti.
    Şimdilerde trafikte de görmeye başlayınca sanki gözümü tırmalayan bir orantısızlık, şekilsizlik var gibi geliyor.
    Hele iç mekan dizaynı (direksiyon, koltuklar, vites kolu, konsol vs) çok berbat.
  • 1.3 MULTIJET II 85 HP DUALOGIC PANORAMIC EDITION
    56.800


    bumu ekonomik araç? hem dandik teknoloji koy hemde ucuz olmadığı halde ucuz diye övün...

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: oquzdag

    1.3 MULTIJET II 85 HP DUALOGIC PANORAMIC EDITION
    56.800


    bumu ekonomik araç? hem dandik teknoloji koy hemde ucuz olmadığı halde ucuz diye övün...

    düz 60000 çalışır, teferruata gereNk yok, üstü kalsın, sudan ucuz yeaws
  • Bu arabayı alacak olsam bile öldürsen otomatiğini almam , motoru ise kaliteli
  • quote:

    Orijinalden alıntı: oquzdag

    1.3 MULTIJET II 85 HP DUALOGIC PANORAMIC EDITION
    56.800


    bumu ekonomik araç? hem dandik teknoloji koy hemde ucuz olmadığı halde ucuz diye övün...

    Dandik teknoloji derken, en en boş donanımda dahi 7 tane 'Elektronik Güvenlik Sistemi' sunan 500L yi diyorsunuz dimi. MSR(Devrilme Engelleme Sistemi) ni icad edip baz donanım olarak sunan 500L.Diyecek bişey bulamıyorum...Yuh...
  • mpv aile aracına ihtiyaç duyanlara farklı bi alternatif..
    ancak 2 ay önce büyük hevesle gidip incelediğim bayide hüsranla çıktım..

    aracın + ları

    geniş iç hacim
    cam tavan var
    1.3 motor ile düşük vergi

    -leri ise

    otomatik sadece 1.3 de var buda koca kasayı taşıyamayan bi motor gücü 1.6 olmalıyymış
    ayrıca dışı kadar içinede baksalarmış iç mekan ve işçilik berbat..
    koltuklar doblodan beter ticari bi araç gibi üretilmiş...

    ve dahası alınırmı bilemem ben c4 picasso yu seçtim dizel otomatik olarak..
  • Tam olarak bu renk, bu modelini aldık bugün. Popstar, 17inch lastik olan bi-color modeli 55.000TL'ye peşin aldık.
  • Araba iyi güzelde anlamadığım bazı hususlar var!
    -benim 2012 punto daki motor 95 ps 6 ileri! Bundaki motor m.jetII daha yeni teknoloji diye tanıtıldı ama 85 ps 5 ileri!
    - Sözde teknoloji yeni ama 0 dan 100 km ye Hızlanma 15.1 saniye! Bence çok ama çok yüksek!

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • ben iç mekanı çok kaliteli buldum
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ChonDanger

    Araba iyi güzelde anlamadığım bazı hususlar var!
    -benim 2012 punto daki motor 95 ps 6 ileri! Bundaki motor m.jetII daha yeni teknoloji diye tanıtıldı ama 85 ps 5 ileri!
    - Sözde teknoloji yeni ama 0 dan 100 km ye Hızlanma 15.1 saniye! Bence çok ama çok yüksek!


    Hocam teknoloji artıyor diye beygir gücünün artması da gerekmiyor ki. 85 beygirlik ünite tamamen ekonomi odaklı. Bu motorda sizinkinden farklı olarak akıllı alternatör sistemi var (frenleme esnasında devreye giren, yani frenleme enerjisiyle aküyü dolduran alternatör).

    Bu özellik;
    VW'nin Start&Stop'la birlikte Bluemotion teknolojisini oluşturan iki temel donanımdan biri olan,
    Mazda'nın i-Eloop diye pazarlamasını yaptığı sistem..

    Daha düşük güce rağmen tork değeri ve devri 95 bg'lik ile aynı. Yani 3000 rpm altı günlük kullanımda iki motorun hiç bir farkı yok.

    0-100'ün yüksek olması ise normal, 1.4 tonluk araç, 85 bg motor, bir de tek kavrama şanzıman.. Bu üçlüden beklenti nedir?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Integrale -- 31 Aralık 2013; 8:20:44 >




  • Fiat Panda'nin az değisigi. Fiyati abartili.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Integrale

    quote:

    Orijinalden alıntı: ChonDanger

    Araba iyi güzelde anlamadığım bazı hususlar var!
    -benim 2012 punto daki motor 95 ps 6 ileri! Bundaki motor m.jetII daha yeni teknoloji diye tanıtıldı ama 85 ps 5 ileri!
    - Sözde teknoloji yeni ama 0 dan 100 km ye Hızlanma 15.1 saniye! Bence çok ama çok yüksek!


    Hocam teknoloji artıyor diye beygir gücünün artması da gerekmiyor ki. 85 beygirlik ünite tamamen ekonomi odaklı. Bu motorda sizinkinden farklı olarak akıllı alternatör sistemi var (frenleme esnasında devreye giren, yani frenleme enerjisiyle aküyü dolduran alternatör).

    Bu özellik;
    VW'nin Start&Stop'la birlikte Bluemotion teknolojisini oluşturan iki temel donanımdan biri olan,
    Mazda'nın i-Eloop diye pazarlamasını yaptığı sistem..

    Daha düşük güce rağmen tork değeri ve devri 95 bg'lik ile aynı. Yani 3000 rpm altı günlük kullanımda iki motorun hiç bir farkı yok.

    0-100'ün yüksek olması ise normal, 1.4 tonluk araç, 85 bg motor, bir de tek kavrama şanzıman.. Bu üçlüden beklenti nedir?

    + olarak emisyon oranlarını düşürmek içinde beygir gücünü fazla arttırmıyorlar




  • quote:

    Orijinalden alıntı: senersongur

    Fiat Panda'nin az değisigi. Fiyati abartili.


    Katılıyorum şener hocam
  • Bu tip yorumlardan genelde nefret ederim ama resmen çakma Countryman.

     Fiat 500L testi (1.3 dizel otomatik)


     Fiat 500L testi (1.3 dizel otomatik)
  • quote:

    Orijinalden alıntı: BaRiS

    Bu tip yorumlardan genelde nefret ederim ama resmen çakma Countryman.

     Fiat 500L testi (1.3 dizel otomatik)


     Fiat 500L testi (1.3 dizel otomatik)


    Daha once konusuldu 500 daha eski bir model ,bu durumda coutryman cakma fiat 500 oluyor :)

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: BaRiS

    Bu tip yorumlardan genelde nefret ederim ama resmen çakma Countryman.

     Fiat 500L testi (1.3 dizel otomatik)


     Fiat 500L testi (1.3 dizel otomatik)


    Bu iki resme bakıp 2 yorumu da yapan var..

    Kimileri çok benzetiyor, "çakma countrman" diyor.
    Kimileri de "ya Hu benzettiğiniz araç bu ikisi mi? Ne ilgisi var birbirleriyle?" diyor.

    Ben de araçları yanyana koyunca 2.yi söyleyenlere daha yakınım. Resimleri inceleyince, tavan çizgisi hariç zerre benzerlik yok araçlarda (o tavan stili de ilk olarak yine bir Fiat'da, 2004 Panda'da kullanılmıştı). Ancak resimleri kapattığınızda aklınızda kalan çizgiler birbirlerini anımsatıyor.

    İşin özü, güncel 500'ün de 500L'nin de kökeni 1950'li yıllara dayanıyor (countryman'in ise bir atası yok).

    Ayrıca Retro araçların da birbirlerine benzemesi gayet doğal. Bir de işin detay bir kısmı, 500L stil&ürün geliştirme aşaması yapılırken henüz Countryman tanıtılmamıştı. FGA'nın yaşadığı ekonomik kriz olmasa aracın Countryman'den daha önce lanse edilme ihtimali bile vardı. Durum öyle olsaydı Countryman'e taklit mi diyecektik? Tabiki hayır.. Taklit maklit yok ortada..




  • Konumuz 500 değil, 500 L.

    O zaman Mini de çakma Fiat 500 oluyor, Mini'nin ilk üretim tarihi 1959, Fiat 500'ün 1957.

    Piyasaya ilk çıkan Countryman, 500 L değil.
  • Integrale I kullanıcısına yanıt
    Hocam ben Fiat 500'e hastayımdır tek kelimeyle. İlk aracımı aldığımda Fiat 500 daha Türkiye'ye ithal edilmemişti, eğer edilseydi muhtemelen tercihim o olurdu. Çakma derken, araç birebir taklidi demiyorum tabi ki. Ancak imaj olarak, izlenim olarak kesinlikle Countryman'i andıran bir araç. Fiat 500'ü bu kadar çok seven bir otomobil sever olarak, 500 L'den hiç hazzetmedim.
  • 
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.