Şimdi Ara

'Corsa' Genel (13. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
42.181
Cevap
81
Favori
2.532.913
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1112131415
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Corsa'cılar 2004 model Opel Corsa Njoy 1.4 16V almak istiyorum.
    Sizce almaya değer bir otomobil midir?
    (Amaç kimseyi özendirmek değil)en fazla kaç yapıyor?
    Yakıtı nasıl?
    Tecrübelerinizi yazarsanız sevinirim
    SAYGILARIMLA...
  • ya bence 1.4 çok mantıksız..dizel alabilirsen bu devirde dizel almaya gayret et..çünkü 1.4 ler 2. elide zayıf oluyor.onu alcağına 1.2 al..80 hp
  • 1.3 dizel 90 hp
  • quote:

    Orjinalden alıntı: can_90_05

    Serdar bey yazınızı okudum çok keyif aldım belirtim ben bile heyecanlandım okurken sizin heyecanlanmamanız imkansız Bende yaz sonu gibi yeni opel corsa almayı planıyorum.Fiyat konusundaki sorunlarıı yendim çünkü sıkı bir pazarlıka 2-3 milyar aşasına çekebiliyoruz.Benim kafaa takılan konu donanım konusu.

    Enjoy+spor paket fiyatıyla , sport versiyonunun fiyatı neredeyse aynı. Hangisine karar vereceğimi şaşırdım.Sport modeli çok daha çekici geldi.Tek kafama takılan "spor koltuklar".Modifiyeli araçlarda da en hoşuma gitmeyen detay budur.Ne bilim garip ama alışamıyorum.Spor koltuklar hakkında bana bilgi verebilirmisiniz? Kırmızı siyah demissiniz sadece döşeme mi değişiyor yoksa koltuk mu.Aynı zaman koltuk kırmzı siyah olunca ön konsolda öyle olmuyor değil mi.yanlar kırmızı filan tarzında...

    Sİz birde hangisini tavsiye edersiniz.açıkcası sert süspansiyonları duyunca kafam birazz karıştı.Enjoya göre adha mı konforsuzlaştırır.(yol tutuşunu arttırır onu biliyorum)



    Merhaba,

    Siparişi vereli 18 gün oldu, beklemedeyiz. Gördüğünüz gibi gün sayıyorum, her gün bayiye gidip satış temsilcisi hanımefendiye "bir değişiklik var mı" diye sormamak için kendimi zor tutuyorum :)

    Sizin de belirttiğiniz gibi Sport modeli gerçekten de daha çekici ve aradaki fiyat farkı çok çok az. Spor koltuklara kafanız çok takılmasın bence, çünkü bir kere kesinlikle aşırı bir modifiye araç görünümü vermiyor, ayrıca standart koltuklara göre hem daha klas duruyor, hem de malzeme olarak daha kaliteli bir his veriyor. Bence olumlu bir fark olarak da yanal destekleri biraz daha yüksek. Yanal destek kısımları yani kenarlar siyah, ortası ise kırmızı-siyah çok küçük kareli ya da noktalı mı desem, kendine özgü bir desene sahip.

    Enjoy ile Sport arasında konsolda renk farkı var, Enjoy'da bej, Sport'da ise mat krom görünümlü bir kaplama mevcut. (Cosmo ise kendine özgü siyah piyano cilasına sahip, çok beğenenler de olabilir, beğenmeyenler de). Burada da yine Sport'un mat krom kaplamasının benim zevkime göre daha güzel olduğunu söyleyebilirim ama aradaki farkı çok önemli bulmayabilirsiniz. Ayrıca Sport'dan aşağıdaki donanım seviyelerinde bulunmayan bir özellik daha söyleyebilirim : Klima kontrol butonlarından ortadaki, radyo-cd çalar ses butonu ve far kontrol butonu arkadan ışıklandırmalı ve gece çekilmiş fotoğraflarda bu aydınlatmalar iç mekanı gayet keyifli bir hale getiriyor :) Avrupa'da bazı ülkelerde Enjoy yerine Edition veya Catch Me donanım seviyeleri var ve bu seviyelerde konsolun bazı bölümleri kırmızı renkte, yanılmıyorsam Türkiye'ye gelen araçlarda böyle bir opsiyon yok. (zaten bana kalırsa biraz fazla abartılı ve iç mekanın klasını düşürüyor.) Bu bağlamda sorunuzun cevabı hayır, yani konsolde kırmızı renk yok.

    Siz yine de yalnızca bu bilgilerle yetinmeyip yakınınızdaki Opel bayilerini arayın ve ellerinde Sport donanımlı araç olup olmadığını sorun. (3 ya da 5 kapılı olması farketmez, sonuçta koltukları ve konsolu aynı olacak.) Gidip Sport ile Enjoy arasındaki farkı bizzat araçlar üzerinde görün. Enjoy donanımlı araç zaten ellerinde genellikle bulunuyor.

    Enjoy'da olmayıp Sport'da olan diğer küçük özellikleri de şöyle sayabilirim : Krom kaplı eksoz ucu, karartılmış ön far içleri, deri direksiyon, 16" alaşım jantlar. (Enjoy'da standart olarak yok, spor paket alırsanız 15" alaşım jant ile geliyor)

    Yeni Corsa'nızın gerçekten de çekici görünmesini istiyorsanız, alaşım jantların önemli olduğunu söylemeliyim. Aracın boyutları eskiye göre o kadar farklı ki 15'ler bile küçük kalıyor. Ben Sport ile 16" jant almış olacağım ama biraz daha para harcama şansım olsaydı kesinlikle 17"leri tercih ederdim.

    Sport'un şase farkına gelince, ben ne ile karşılaşacağımı tam olarak bilmemekle birlikte konfordan ödün vermeyi göze alarak Sport'u tercih ettim, çünkü okuduğum yabancı kaynaklarda Corsa'nın zaten sınıfındaki diğer araçlara göre sert yapılı süspansiyonlara sahip olduğu ve Sport'un daha da sert ayarlanmış sisteminin sürüş konforunu bozduğu yorumları vardı. Ancak bu yorumların kişisel olduğunu düşünüyorum, bu tarz bir araçtan ağırlıklı olarak konfor bekleyen bir yorumcu doğal olarak sert süspansiyonları sevmeyecektir. Genel olarak Opel'in sert karakterli araçlar ürettiği de bilinen bir gerçek. Örneğin bizim 97 Corsa GLS'miz de sert sayılabilecek bir süspansiyon sistemine sahipti.

    Burada bence önemli olan sert süspansiyonun sizi hangi koşullarda rahatsız edebileceğini öngörmek. Otobanlarda yüksek süratle giderken ve geniş açılı virajları hızla alırken sert süspansiyon sisteminin faydası kesinlikle görülecektir. Şehir içi bozuk yollarda ise, zaten "benim aracım yumuşak süspansiyonlu ve konforlu" diye çukurlara tümseklere aldırmadan haldur huldur araç sürmek bana kalırsa ciddi bir hata, bozuk zeminlerden olabildiğince dikkatli ve yavaş geçerek hem aracın süspansiyon sistemini korumuş, hem de aracın karakteri sert bile olsa yol bozukluklarını daha az hissetmiş olursunuz.

    Dolayısı ile Sport terchimin beni üzeceğini düşünmüyorum. Ancak siz yine de başarabilirseniz Sport donanımlı bir aracı test sürüşüne çıkartmayı deneyin ve bizzat yaşayarak görün derim.

    Umarım yardımcı olabilmişimdir,
    gönlünüzdeki otomobile kavuşmanız dileğiyle,

    Serdar




  • serdar bey tekrardan çok teşekkür ediyorum.Vaktinizi ayırıp bu yazıyı yazdığınız için.inanın benim için çok ama çok faydalı oldu.şu ana kadar enjoy +spor paket derken şu anda kesinlikle spor almaya karar verdim.Jant konusunu bilmiyordum.spor paketle gelen 15'' jantlar benimde gözüme çok küçük gelmişti.Çünkü bunu kimse inkar edemez bir aracı gösteren en önemlii görsel unsurlardan biri bence jantlar.Kafamı kurcalayan ikinci şeyde koltuk meselesiydi.Ben metalilk lila gri almayı düşünüyorum.Şimdi onun içinde kırmızı abartılı garip spor koltuklar görmeyi açıkcası hiç istemezdim.Ama bahsettiğiniz üzere hiç de öyle değişmiş buna çok sevindim.Bu yakınlarda şehir dışında olacağım.Geldiğimde ilk iş aracı bayide incelemek olacaktır.Ayrıca diğer farklarıylada gerçekten spor donanımı çok içime yattı.Gerçekten çok teşekkürler.süspansiyon konusundada çok haklısınız.Benim tek tereddütüm ilk arabamızın palioydu.Rezalet bir yol tutuşu ama buna bağlı yumuşak süspansiyonları vardı.Opellerin sert ama sağlam arabalar olduğunu biliyorum.hatta astracı bir arkadaşım " hayvan gibi" deyince tamamen anlamıştımama sanırım beni üzmez.Yinede siz benden daha önce almış olacaksınız.Süspansiyon konusundaki izlenimlerinizi aldıktan sonra da bana aktarırsanız çok sevinirim.




  • Ya arkadaşlar 3 ay evvel 2004 model 1.3 cdti corsa almıştım.Njoy diye aldım ama bu anlattığınız ayrıntıları bilmiyodum.ön göğüs ve kapı kolları kromaj kaplı,ayrıca dikiz aynaları da gövde renginde metalik,direksiyonda deri,4 hava yastığı,3M cam güvenlik filmi,radyo kaset var yalnız jantlar çelik değil bu durumda Njoy paketmi oluyor.
  • Merhaba,

    Bahsettiğimiz araçlar 2007 model, yeni Corsa. (Corsa D olarak geçiyor)
    Enjoy (ya da daha önce kullanıldığı şekli ile Njoy) donanım seviyesi
    ilk olarak 2001 yılında Corsa C serisi yani bir önceki kasa ile piyasaya
    çıkmıştı. Halen de isim olarak devam ediyor, ancak 2004 ile 2007
    modellerde elbette içerik farklı olacaktır, zaten herşeyden önce araç komple
    değişti.

    2004 Enjoy'larda ne gibi donanımlar vardı, ezberden söyleyemem.
    Belki araç sahiplerinden bilenler yanıtlayabilir.

    Selamlar & sevgiler...
  • yanlız arkadaş 204 model diyor,corsa D olması imkansız..sizin dediğiniz ön konsol ve kapı kolları kromaj olması imkansız..corsada bi tek kapı kolları kromaj oldu,oda cosmo modelinde..ön konsol değil..sadece metalik gri renktedir..buda aracınızın njoy olduğunu gösterir..yanlız spor paket olmadığı için çelik jant yoktur..büyük bi ihtimalle sis farıda yoktur..bide 2004 yılında cd çalarada ayrı bi ücret ödeniyordu..sanırım sizden önceki sahibi cd çalar opsiyonunu istememiş..SİZİN ARABANIZ CORSA C NJOY DUR...DİĞER PAKETLER YOKTUR..
  • quote:

    Orjinalden alıntı: fabyalfonso

    yanlız arkadaş 204 model diyor,corsa D olması imkansız..


    Ben de aksini söylemedim zaten...
  • sağolun arkadaşlar durum anlaşıldı
  • Arkadaşlar bu corsa c serilerinin otomatik viteslilerinde sorun varmı.
    Bugün izmirde bi tanıdığım arkadaşımın opel servisine gittim bana triptonic vitesten uzak dur. Çok problem var dedi ya eski modellerdeki otomatik vites yada d serisinin otomatik vitesinden al dedi.
    18000 ytl param var benimde ve corsa aşığıyım dizel ve otomatik vites bişi bulursam fiyatta birz çıkmayı düşünüyorum ama bu vites olayı kafamı çok bulandırdı...
    Lütfen yorumlarınızı bekliyorum
  • Arkadaşım 2000model Astra aldı 17.000ytl..Sıralı LPg var yeni..araba orjinal..Tavsiye derim..
    quote:

    Orjinalden alıntı: Enola

    Arkadaşlar bu corsa c serilerinin otomatik viteslilerinde sorun varmı.
    Bugün izmirde bi tanıdığım arkadaşımın opel servisine gittim bana triptonic vitesten uzak dur. Çok problem var dedi ya eski modellerdeki otomatik vites yada d serisinin otomatik vitesinden al dedi.
    18000 ytl param var benimde ve corsa aşığıyım dizel ve otomatik vites bişi bulursam fiyatta birz çıkmayı düşünüyorum ama bu vites olayı kafamı çok bulandırdı...
    Lütfen yorumlarınızı bekliyorum
  • bi üstteki ne aalaka anlamadım adam otomatik corsa soruyor sen arkadaşım lpgli astra aldı diyorsun mutlaka önerirm diyorsun...

    Ben ise kesinlikle önermem.Opelin otomatik şansızmanlarından uzak durun.Ablam diyebileceğim bi yakınımızda aynı belirttiğin aracın benzinlisi var.bu zamana kadar bir çok otomatik şanzıman ve düz şanzıman araba kullandım.Ama bu opellerin triptronik şansızmanları kadar dandiğini ve başarısızını görmedim( ha bide fiatınkiler böyle) bir kere ışıklarda kalkmak tam bir işkence kalkıyo 2 ye atarken çok fazla zaman kaybediyo ve çok sarsılıyo.vites geçişleri inanılmaz rahatsız edici.Dikkatinizi çekerim bu sadece düz yol iiçin.Buna katlanabilen hatta benim dediğiminin aksini idda eden arkadaşlarda olaiblir saygı duyarım.Fakat en ufak bir eğimde bile bu arabalar "sapıtıyor".bizim sitenin çıkışı hafif eğimli.yavaşça çıkıyorum 1 den 2 ye attı hemen anladım zaten öyle bir saçmalık yapacağını sonra biraz devam ettim çok hafif gazı gevşettim bida bastım baktım bişeyler daha yapıyor bire almış 10 metre içerisinde.hele hele ki dik yokuş tecrübem olmadı ama oradada bunu yapıyor bu araba.düşünün bakalım nasıl bir duygu olur...ve felaket geri kaçıyor minnacık eğimde bile.Yani şiddetle ÖNERİLMEZ . onun yerine arkadaşım yine aynı bütçeyle daha düşük km li düz vites bir opel corsa alabilrsin daha sorunsuz daha mutlu binersin.Zaten corsaların debriyajları inanılmaz hafif.farkına bile varmazsın..

    quote:

    Orjinalden alıntı: Enola

    Arkadaşlar bu corsa c serilerinin otomatik viteslilerinde sorun varmı.
    Bugün izmirde bi tanıdığım arkadaşımın opel servisine gittim bana triptonic vitesten uzak dur. Çok problem var dedi ya eski modellerdeki otomatik vites yada d serisinin otomatik vitesinden al dedi.
    18000 ytl param var benimde ve corsa aşığıyım dizel ve otomatik vites bişi bulursam fiyatta birz çıkmayı düşünüyorum ama bu vites olayı kafamı çok bulandırdı...
    Lütfen yorumlarınızı bekliyorum




  • Can arkadaşın otomatik vitesle yaşadığı sorunları okudum. Benim otomatik vites deneyimim arkadaşlarıma ait bir eski kasa Audi A3 ve yine eski kasa bir VW Passat'ı kısa süreli kullanmış olmakla sınırlı olduğu için bir yorum yapamayacağım. Ayrıca benim kullandığım araçların konvansiyonel otomatik vites olduğunu da eklemem gerek. Yani Easytronic, SpeedGear ve benzeri isimlerle satılan ama sonuçta manuel şanzıman üzerine otomatikleştirilmiş bir debriyaj sistemi eklenerek üretilen otomatik şanzıman sistemleri gibi değillerdi.

    Merak ettiğim şey şu : Opel veya başka bir markanın benzer otomatik şanzımanlı araçlarını kullanıp yukarıda Can arkadaşın bahsettiği sorunları hiç yaşamadığını söyleyebilecek olan var mı ? Çünkü bahsedilen şeyler yabana atılacak ya da göz ardı edilecek kadar basit görünmüyor, sadece debriyaja basma zahmetinden kurtulmak için bu sorunlar görmezden gelinebilir mi ?

    Olumlu/olumsuz görüşlerinizi okumak isterim...

    Bu arada ben bu konuya tamamen merakımdan girdim, otomatik vitesli bir otomobil almayı aklımın ucundan dahi geçirmem. Çünkü otomobil kullanmak benim için bir keyif, ve bu keyfin bence %60'ı da seri hareketlerle debriyaj-vites zamanlamasını yapmaktan, yavaşlamak için yalnızca freni köklemeyip vites küçülterek aracı kompresyona bindirmekten, bir sollama anında çekiş gücünün yetersiz kaldığını farkettiğinizde vites küçültüp tekrar gaza yüklenmekten, ya da gücün yetersiz kalmasına hiç tahammülü olmayıp aracı sürekli yüksek devirlerde kullanıp geç vites değiştirmekten geçiyor....
    Bütün bunların aracın mekanik ya da elektronik düzeneklerinin değil, benim kontrolüm altında olması bana mutlak hakimiyet duygusunu yaşatıyor...
    Sırf yoğun trafikte sol ayağım yorulmasın diye bu keyiften vazgeçmem mümkün değil, varsın ayağım biraz ağrıyıversin




  • Aslında benim otomatik vites araba istememin en önemli nedeni; bugüne kadar hiç arabam olmadı ve ilk araba kullanma denememde(ehliyet kursu hariç tabi) arabayı yokuşta kaçırıp arkamdaki arabanın tamponunu öpmek zorunda kalmamdır.Çünkü kullandığım ikinci araba opel corsa 1.4 comforttu ve bana yeni bir dünyaya adım atma kadar güzel geldi. Hala fırsat buldukça arkadaşın corsasını kullanıyorum bana müthiş "komforlu" geliyor.Ama gerek serdarın gerekse canın söylediklerini bu acemi halimle bile hissetmedim değil. Mesela arabada bi turbo olayı var ama nasıl başlatıp biteceğini benim gibi bilmeyince komik olaylar oluyo. Geçen ay istanbulda bağdat caddesinden bebeğe arabayı ben götürdümde arkadaş baya bi zayıfladı yanımda terleyerek .
    Ama özellikle köprüde giderken bir kamyonu sollamaya falan kalkacam araba yavaş yavaş hızlanıyo veya ortaköyde daracık caddede arabayı dur kalk yaparken bi bakıyorum araba fırlayıp gidiyo.Yani arkadaşların dediği gibi sanki arabayı ben kontrol etmiyorum o beni kontrol ediyo.
    Galiba bende adamın dediği gibi korkunu yenmenin en etkili yolu onunla yüzleşmektir deyip düz vites bi araba alıcam. Hem daha kaç tampon götürebilirimki veya kaç defa arabayı yolda stop ettiririm demi en azından servisçi arkadaşın dediği gibi otobanda 120 ile giderken araba "False" durumuna geçip kitlenmez belki böylelikle daha beter şeyler başımıza gelmez...Çünkü acemilerin yollarda neler yapabileceklerini az çok hepimiz biliyoruzdur (Çalıştığım yerdeki bi bayan arkadaş vitesi ileri yerine boşta gaza köklemiş nie bu araba gitmiyo diye soona farkına varıp vitesi ayağını gazdan çekmeden geriye takmış sonuç olarakda kaldırımdan havalanıp arkadaki evin baklonuna girmiş gelen herkesde telefonuyla olayın fotoğrafını çekip yerlere yatmışlar üstelik arabasıda benip almak istediğim corsa dizel otomatik vites )




  • bende corsa 1.3 cdti easytronic war...bu benim ilk otomatiğim....daha önce hep manuel kullanmıştım...yanlız ilk önce şuu söylemeliyimki bu easytronicler otomatik vites değildir...otomatikleştirilmiş manuel vites...bu yüzden vites geçişleri düşük hızlarda rahatsız edici bir olay yaratabiliyor....zaman kaybedip sarsıyor....özellikle bu otomatik hiç birşekilde acemiler için uygun değil.... nedeni gazını doğru yerde vermek gerek,mesela istanbulda trafikte gaza dokunmamla bırakmam bir oluyor...ve acaip sarsılma oluyor arabada...otomatik bi araba gibi dğeil...heleki kalkmasını bilemeyenler için yokuşlarda araba kavrayıncaya kadar kayıyor....ben yokuşta durduktan sonra sol ayağımla frene basıp,sağla gaz verip arabanın kavramasını sağladıktan sonra frenden çekiyorum...eğer acemiysen bunlara dikkate al...zor bi durum çünkü...ama memnunmusun dersen ÇOK MEMNUNUM HALEN :)) BAZEN TAM OTOMATİK OLSA DİYORUM HEM TAM OTOMATİK HEM YARI OTOMATİK...




  • quote:

    Orjinalden alıntı: Enola

    Aslında benim otomatik vites araba istememin en önemli nedeni; bugüne kadar hiç arabam olmadı ve ilk araba kullanma denememde(ehliyet kursu hariç tabi) arabayı yokuşta kaçırıp arkamdaki arabanın tamponunu öpmek zorunda kalmamdır.Çünkü kullandığım ikinci araba opel corsa 1.4 comforttu ve bana yeni bir dünyaya adım atma kadar güzel geldi. Hala fırsat buldukça arkadaşın corsasını kullanıyorum bana müthiş "komforlu" geliyor.Ama gerek serdarın gerekse canın söylediklerini bu acemi halimle bile hissetmedim değil. Mesela arabada bi turbo olayı var ama nasıl başlatıp biteceğini benim gibi bilmeyince komik olaylar oluyo. Geçen ay istanbulda bağdat caddesinden bebeğe arabayı ben götürdümde arkadaş baya bi zayıfladı yanımda terleyerek .
    Ama özellikle köprüde giderken bir kamyonu sollamaya falan kalkacam araba yavaş yavaş hızlanıyo veya ortaköyde daracık caddede arabayı dur kalk yaparken bi bakıyorum araba fırlayıp gidiyo.Yani arkadaşların dediği gibi sanki arabayı ben kontrol etmiyorum o beni kontrol ediyo.
    Galiba bende adamın dediği gibi korkunu yenmenin en etkili yolu onunla yüzleşmektir deyip düz vites bi araba alıcam. Hem daha kaç tampon götürebilirimki veya kaç defa arabayı yolda stop ettiririm demi en azından servisçi arkadaşın dediği gibi otobanda 120 ile giderken araba "False" durumuna geçip kitlenmez belki böylelikle daha beter şeyler başımıza gelmez...Çünkü acemilerin yollarda neler yapabileceklerini az çok hepimiz biliyoruzdur (Çalıştığım yerdeki bi bayan arkadaş vitesi ileri yerine boşta gaza köklemiş nie bu araba gitmiyo diye soona farkına varıp vitesi ayağını gazdan çekmeden geriye takmış sonuç olarakda kaldırımdan havalanıp arkadaki evin baklonuna girmiş gelen herkesde telefonuyla olayın fotoğrafını çekip yerlere yatmışlar üstelik arabasıda benip almak istediğim corsa dizel otomatik vites )


    aynısını otomatik honda ile polis çevirme noktasında ben yapmıştım. allahtan vites parktaydı. polis beni yarım saat alıkoymuştu.

    otomatik olayına gelince bence düz vitesle başlamanın yararı olur. bende de aynı sorun vardı vitesli corsa aldım şimdi vitesler ile sorunum kalmadı. hatta beş ay sonunda refleks haline geldi farkında olmadan vites atıyorum. bide şu turbo olayını çözebilsem çok güzel olacak otomatik ile başlarsan düz vites daha zor gelir sana.




  • Yeni Corsa nın içinde rahatsız edici ses duyanlar var mı?Yani herhangi bir tıkırtı gıcırtı esneme sesi gibi...Teşekkürler.
  • Forumda kullanan arkadaşlar kapılarından öyle bir ses gelmesinden şikayet ettiklerini okumuştum araştırırsan bulabilirsin.
    Peki arkadaşlar hadi bana tavsiye verin 18000e kadar corsanın hangi modelinden bulabilirim(izmir piyasasını bilenler özellikle) yardımcı olursanız sevinirim.
  • Arkadsim ben 17 250 ye 2004 1.3 cdti aldim.2-3 haftadir kullaniyorum tavsiye ederim..bir kere performansnin bu derece iyi oldugunu bilmiyordum..bundan once 1.6 1999 megane vardii..ondan kat kat daha iyi ivmeleniyor.Ote yandan cok az yakiyorki bu mukemmel bir sey..
  • 
Sayfa: önceki 1112131415
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.