Şimdi Ara

'Corsa' Genel (12. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
42.182
Cevap
81
Favori
2.533.034
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1011121314
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Herkese merhaba,

    1997 model Corsa 1.4 GLS kullanıcısıyım. Araç kendi şirketime ait, ortaklarımla birlikte kullanıyorum, 2000 yılında sanırım 30-40 bin kilometre civarında iken almıştık, şu an 295 bin kilometrede ve hala kahrımızı çekmeye devam ediyor. Bize hiç masraf çıkartmadı diyemesem de onu çok seviyorum Sinirli bir karaktere sahip motor sesine, 3000 devirden itibaren sanki turbo imişçesine aniden artan çekiş gücüne, sırf keyif için sert girdiğim virajlarda zorlansa da savrulmayışına hayranım. Corsa'dan sonra kısa sürelerle olsa da kullandığım aynı sınıf ve hatta daha üst sınıf araçlardan kesinlikle aynı keyfi alamadım. Yeni nesil birçok aracın direksiyonlarının aşırı hafif oluşunu, motor sesinin neredeyse tamamen izole edilmiş olmasını hiç ama hiç benimseyemedim. Aslında bir İtalyan otomobili aşığı olmama rağmen, bu Corsa'dan sonra gözüm hep yeni Opel'lerde ve özellikle Corsa'larda oldu, Corsa'yı yıllardır bakıma ve tamire götürdüğüm Yaşar usta ile artık kanka oldum, hatta ona "bu Corsa'yı satsak da sana gelmeye devam edebilmek için kendime Opel alacağım" dedim

    Neyse; hala zevkle kullandığım bu araca olan sevgimi, ve hem şehir içinde hem de uzun yolda yaşadığımız maceralarımızı anlatmaya kalksam sayfalar yetmez. Gelelim siparişini dün verdiğim ve dedikleri gibi 8-10 hafta içinde teslim edilmesi için her gece dua edeceğim yeni Corsa'ya

    Uzun yıllardır çalışan biri olarak kendime sıfır bir otomobil alabilme lüksüne nihayet sahip oldum ve tercihim de yeni Corsa oldu. Dediğim gibi aslında bir İtalyan hastasıyım, ve bu sınıftaki tercihim de haliyle Fiat Grande Punto idi. Fakat mutlu bir Opel kullanıcısı olarak yeni Corsa'yı görmezlikten de gelemezdim. Bu ikisi dışında diğer markaların aynı sınıftaki araçlarına hiç bakmadım, düşünmedim bile. İki aracı yan yana koyduğumda dış tasarım olarak Punto'yu daha çok beğendiğimi söylemeliyim. Gözü Corsa kadar yormayan; sade ve kibar olmasına rağmen gösterişli ve kaslı çizgilere sahip bir Giugiaro tasarımı... Ancak aracın içine geçince işler değişiyor. İç tasarımda Punto çok sıradan kalıyor, Corsa'da ise çok neşeli, çok canlı ve insana keyif veren bir iç görünüm hakim. Kullanılan malzemelere dokunduğunuzda aldığınız his; aydınlatmalı kumanda düğmelerinin karanlıkta yaydığı ışık; direksiyonun, vites kolunun, gösterge tablosunun tasarımı; bunların hepsi birleştiğinde içinden çıkmak istemeyeceğiniz bir ortam yaratıyor. Birlikte geçireceğiniz zamanın %99'unda arabaya dışarıdan değil, içeriden bakıyor olacaksınız, ben de ağırlıklı olarak bu nedenle Corsa'yı seçtim. Ayrıca 300 bin kilometre kullanıp ciddi bir sorun yaşamadığınız bir markayı tekrar tercih etmek ve ona bağlı kalmak sanırım mantıklı bir davranış... Fiat & Alfa ve İtalyanlar beni affetsin, kısmet artık yeni nesil Bravo ya da 149'a...

    Her zaman için motor tercihimin benzinliden ve şanzıman tercihimin düz vitesten yana olduğunu belirtmeliyim, bu kez de yine öyle oldu. 97 Corsa'mızda bulunan 1389 cc 90 HP motorun hacminde Twinport sisteminin eklenmesi ile birlikte küçük bir düşüş olmuş, 1364 cc ve yine 90 HP. Bu aracı almayı seçerek birkaç dezavantajı baştan kabullenmiş oldum, birincisi Punto'daki aynı hacimli motor 5 HP daha fazla, yani 95 HP üretiyor ve daha canlı bir karaktere sahip. İkincisi, eski Corsa'nın ağırlığı yanılmıyorsam 950 kilo civarında idi, yenisi ise 1100 kiloyu buluyor ve motora Twinport sistemi eklenerek benzin tasarrufundan yana bir karaktere sahip olması hedeflenmiş, dolayısı ile hem ağırlık artışı hem de motordaki bu değişiklik eski Corsa'daki ataklığı yenisinde göremeyeceğim anlamına geliyor.

    Hepinizin bildiğini tahmin ediyorum, yeni Corsa dört ayrı donanım seviyesinde satılıyor : Essentia, Enjoy, Sport ve Cosmo.
    Essentia benim için fazlası ile düz ve sade olduğu için Enjoy'dan itibaren olan modellere bakarak işe başladım, Enjoy ile Sport arasında şaşırtıcı bir şekilde gayet küçük bir fiyat farkı vardı, oysa Sport aldığınızda sahip olacaklarınız kesinlikle bu fiyat farkının çok çok üstünde : Deri direksiyon, deri vites topuzu, 16" alaşım jantlar, karartılmış far gövdeleri, kromaj eksoz ucu, kırmızı-siyah spor koltuklar, 20 mm alçaltılmış spor şasi, sertlik oranı arttırılmış amortisör ve yaylar, daha keskin direksiyon sistemi, ışıklandırılmış kontroller ve mat krom görünümlü orta konsol. Benim aracım en üst versiyon olsun, ben Cosmo alırım diyenler ise bir kere spor şasi ve süspansiyon özelliklerini unutsun, Sport'dan farklı olarak sahip olacakları özellikler piyano cilalı orta konsol (güzel görünüyor ama sevmeyenler de olabilir), otomatik klima ve grafik bilgi ekranı. Ayrıca yol bilgisayarı, park sensörü ve cruise control özellikleri de sadece Cosmo ile birlikte alınabiliyor, tabii ücretli opsiyon paketleri olarak.

    Bu vesile ile Opel Türkiye'nin donanım seviyeleri ve paket tercihleri konusunda küçük bir eleştiri yapmak istiyorum : Bir kere markanın anavatanı olan Almanya'da en üst donanım seviyesi Cosmo değil, Sport. Türkiye'de neden böyle bir farklılık yaratılmış, anlayamadım. Ayrıca yine Almanya'da Sport donanım seviyesi için alınamayacak bir opsiyon yok; otomatik klima, yol bilgisayarı, park sensörleri, cruise control vb. hepsini parasını ödeyerek Sport aracınızla birlikte alabiliyorsunuz.

    Bir eleştiri de GM/Opel'e : Bu kadar modern tasarımlı, bu kadar yüksek donanımlı, her türlü elektronik sisteme sahip bir aracın arka kapılarına iki tane cam motorunu neden koyamadınız ? Evet, yanlış duymadınız, 2007 Opel Corsa'da en üst donanım seviyesi olan Cosmo'da bile elektrikli arka cam seçeneği yok!.. Ayrıca yol bilgisayarını artık standart bir özellik olarak koymanın zamanı gelmedi mi ? Sadece Cosmo'ya, o da para karşılığında koymak artık ayıp olmuyor mu ?

    Opel bayilerine ise söylenecek çok şey var : Birincisi, araç zaten az sayıda gelen ve geldiği gibi satılan popüler bir model olduğu için müşterilere umursamaz davranan ve burnundan kıl aldırmayan satış temsilcilerinden nefret ettim. İkincisi, onlar gibi olmayıp iyi niyetli ve yardımsever olan satış temsilcileri de var elbet, ancak genel bir eksiklik olarak onlar da maalesef teknik bilgi yoksunu. Bir ESP paketinin hangi donanım seviyesi için neler içerdiğini öğrenmek bir haftamı aldı, yazışmalar GM Türkiye ve GM Avrupa'ya kadar ulaştı. Neyse, yine de kariyerlerinin belki de en çetin müşterisine rastlayan satış temsilcisi arkadaşlara buradan selam ediyorum

    "Türkiye'de alacak araba kalmadı, Opel İspanya fabrikasına özel sipariş verdin" diyerek benimle dalga geçen eşimi de sıfır araç alma (hem de düz vites!) konusunda ikna edebildiğim için kendimle ayrıca gurur duymaktayım

    Son iki haftada zamanımın önemli bir bölümünü aracı incelemeye, test sürüşü yapmaya, internetten bilgi toplamaya, yabancı forumlardaki yeni Corsa kullanıcılarına deneyimlerini ve izlenimlerini sormaya ve Opel bayileri ile pazarlık etmeye harcadığım için daha yazacak çok şeyim var ancak zaten çok uzun bir mesaj oldu, okuma zahmetine katlananlara teşekkür ediyorum.

    İnşallah iki ay sonra kavuşacağım aracın özellikleri ile kapatayım :
    Opel Corsa, 1.4, Sport, 5 Kapı, düz vites, Magma kırmızı
    Ekstra : Panorama tavan, ESP

    Buradaki tüm arkadaşların hayallerindeki otomobile bir gün kavuşması dileklerimle,
    Herkese sevgiler...




  • Evet arkadaşlar cevap bekliyorum yokmu bu konuda bilgisi olan
    quote:

    Orjinalden alıntı: Enola

    Selam arkadaşlar uzun süredir corsa hastasıyım bi tane almak istiyorum daha önce hiç arabam olmadı bu ilk . Yani sorumda klasik 2002 ve yukarısı 1.2 veya 1.3 triptonic vites bir corsayı 16000e bulma şansım sizce ne kadar bu arada ben izmirdeyim piyasayı bilenlerden buralarda kaça gittiğinide söylerse sevinirim saolun
  • yazınızı okudum.aracınız şimdiden hayırlı olsun.içiniz neşe dolmuş ancak 7 yılda 250 bin km civarı

    yapmışsınız 1.3 cdti 90 hp yi tercih etmeniz daha mantıklı olabilirdi.tabiki tercih meselesi.

    c'mon şerefine...


    quote:

    Orjinalden alıntı: Serdar99

    Herkese merhaba,

    1997 model Corsa 1.4 GLS kullanıcısıyım. Araç kendi şirketime ait, ortaklarımla birlikte kullanıyorum, 2000 yılında sanırım 30-40 bin kilometre civarında iken almıştık, şu an 295 bin kilometrede ve hala kahrımızı çekmeye devam ediyor. Bize hiç masraf çıkartmadı diyemesem de onu çok seviyorum Sinirli bir karaktere sahip motor sesine, 3000 devirden itibaren sanki turbo imişçesine aniden artan çekiş gücüne, sırf keyif için sert girdiğim virajlarda zorlansa da savrulmayışına hayranım. Corsa'dan sonra kısa sürelerle olsa da kullandığım aynı sınıf ve hatta daha üst sınıf araçlardan kesinlikle aynı keyfi alamadım. Yeni nesil birçok aracın direksiyonlarının aşırı hafif oluşunu, motor sesinin neredeyse tamamen izole edilmiş olmasını hiç ama hiç benimseyemedim. Aslında bir İtalyan otomobili aşığı olmama rağmen, bu Corsa'dan sonra gözüm hep yeni Opel'lerde ve özellikle Corsa'larda oldu, Corsa'yı yıllardır bakıma ve tamire götürdüğüm Yaşar usta ile artık kanka oldum, hatta ona "bu Corsa'yı satsak da sana gelmeye devam edebilmek için kendime Opel alacağım" dedim

    Neyse; hala zevkle kullandığım bu araca olan sevgimi, ve hem şehir içinde hem de uzun yolda yaşadığımız maceralarımızı anlatmaya kalksam sayfalar yetmez. Gelelim siparişini dün verdiğim ve dedikleri gibi 8-10 hafta içinde teslim edilmesi için her gece dua edeceğim yeni Corsa'ya

    Uzun yıllardır çalışan biri olarak kendime sıfır bir otomobil alabilme lüksüne nihayet sahip oldum ve tercihim de yeni Corsa oldu. Dediğim gibi aslında bir İtalyan hastasıyım, ve bu sınıftaki tercihim de haliyle Fiat Grande Punto idi. Fakat mutlu bir Opel kullanıcısı olarak yeni Corsa'yı görmezlikten de gelemezdim. Bu ikisi dışında diğer markaların aynı sınıftaki araçlarına hiç bakmadım, düşünmedim bile. İki aracı yan yana koyduğumda dış tasarım olarak Punto'yu daha çok beğendiğimi söylemeliyim. Gözü Corsa kadar yormayan; sade ve kibar olmasına rağmen gösterişli ve kaslı çizgilere sahip bir Giugiaro tasarımı... Ancak aracın içine geçince işler değişiyor. İç tasarımda Punto çok sıradan kalıyor, Corsa'da ise çok neşeli, çok canlı ve insana keyif veren bir iç görünüm hakim. Kullanılan malzemelere dokunduğunuzda aldığınız his; aydınlatmalı kumanda düğmelerinin karanlıkta yaydığı ışık; direksiyonun, vites kolunun, gösterge tablosunun tasarımı; bunların hepsi birleştiğinde içinden çıkmak istemeyeceğiniz bir ortam yaratıyor. Birlikte geçireceğiniz zamanın %99'unda arabaya dışarıdan değil, içeriden bakıyor olacaksınız, ben de ağırlıklı olarak bu nedenle Corsa'yı seçtim. Ayrıca 300 bin kilometre kullanıp ciddi bir sorun yaşamadığınız bir markayı tekrar tercih etmek ve ona bağlı kalmak sanırım mantıklı bir davranış... Fiat & Alfa ve İtalyanlar beni affetsin, kısmet artık yeni nesil Bravo ya da 149'a...

    Her zaman için motor tercihimin benzinliden ve şanzıman tercihimin düz vitesten yana olduğunu belirtmeliyim, bu kez de yine öyle oldu. 97 Corsa'mızda bulunan 1389 cc 90 HP motorun hacminde Twinport sisteminin eklenmesi ile birlikte küçük bir düşüş olmuş, 1364 cc ve yine 90 HP. Bu aracı almayı seçerek birkaç dezavantajı baştan kabullenmiş oldum, birincisi Punto'daki aynı hacimli motor 5 HP daha fazla, yani 95 HP üretiyor ve daha canlı bir karaktere sahip. İkincisi, eski Corsa'nın ağırlığı yanılmıyorsam 950 kilo civarında idi, yenisi ise 1100 kiloyu buluyor ve motora Twinport sistemi eklenerek benzin tasarrufundan yana bir karaktere sahip olması hedeflenmiş, dolayısı ile hem ağırlık artışı hem de motordaki bu değişiklik eski Corsa'daki ataklığı yenisinde göremeyeceğim anlamına geliyor.

    Hepinizin bildiğini tahmin ediyorum, yeni Corsa dört ayrı donanım seviyesinde satılıyor : Essentia, Enjoy, Sport ve Cosmo.
    Essentia benim için fazlası ile düz ve sade olduğu için Enjoy'dan itibaren olan modellere bakarak işe başladım, Enjoy ile Sport arasında şaşırtıcı bir şekilde gayet küçük bir fiyat farkı vardı, oysa Sport aldığınızda sahip olacaklarınız kesinlikle bu fiyat farkının çok çok üstünde : Deri direksiyon, deri vites topuzu, 16" alaşım jantlar, karartılmış far gövdeleri, kromaj eksoz ucu, kırmızı-siyah spor koltuklar, 20 mm alçaltılmış spor şasi, sertlik oranı arttırılmış amortisör ve yaylar, daha keskin direksiyon sistemi, ışıklandırılmış kontroller ve mat krom görünümlü orta konsol. Benim aracım en üst versiyon olsun, ben Cosmo alırım diyenler ise bir kere spor şasi ve süspansiyon özelliklerini unutsun, Sport'dan farklı olarak sahip olacakları özellikler piyano cilalı orta konsol (güzel görünüyor ama sevmeyenler de olabilir), otomatik klima ve grafik bilgi ekranı. Ayrıca yol bilgisayarı, park sensörü ve cruise control özellikleri de sadece Cosmo ile birlikte alınabiliyor, tabii ücretli opsiyon paketleri olarak.

    Bu vesile ile Opel Türkiye'nin donanım seviyeleri ve paket tercihleri konusunda küçük bir eleştiri yapmak istiyorum : Bir kere markanın anavatanı olan Almanya'da en üst donanım seviyesi Cosmo değil, Sport. Türkiye'de neden böyle bir farklılık yaratılmış, anlayamadım. Ayrıca yine Almanya'da Sport donanım seviyesi için alınamayacak bir opsiyon yok; otomatik klima, yol bilgisayarı, park sensörleri, cruise control vb. hepsini parasını ödeyerek Sport aracınızla birlikte alabiliyorsunuz.

    Bir eleştiri de GM/Opel'e : Bu kadar modern tasarımlı, bu kadar yüksek donanımlı, her türlü elektronik sisteme sahip bir aracın arka kapılarına iki tane cam motorunu neden koyamadınız ? Evet, yanlış duymadınız, 2007 Opel Corsa'da en üst donanım seviyesi olan Cosmo'da bile elektrikli arka cam seçeneği yok!.. Ayrıca yol bilgisayarını artık standart bir özellik olarak koymanın zamanı gelmedi mi ? Sadece Cosmo'ya, o da para karşılığında koymak artık ayıp olmuyor mu ?

    Opel bayilerine ise söylenecek çok şey var : Birincisi, araç zaten az sayıda gelen ve geldiği gibi satılan popüler bir model olduğu için müşterilere umursamaz davranan ve burnundan kıl aldırmayan satış temsilcilerinden nefret ettim. İkincisi, onlar gibi olmayıp iyi niyetli ve yardımsever olan satış temsilcileri de var elbet, ancak genel bir eksiklik olarak onlar da maalesef teknik bilgi yoksunu. Bir ESP paketinin hangi donanım seviyesi için neler içerdiğini öğrenmek bir haftamı aldı, yazışmalar GM Türkiye ve GM Avrupa'ya kadar ulaştı. Neyse, yine de kariyerlerinin belki de en çetin müşterisine rastlayan satış temsilcisi arkadaşlara buradan selam ediyorum

    "Türkiye'de alacak araba kalmadı, Opel İspanya fabrikasına özel sipariş verdin" diyerek benimle dalga geçen eşimi de sıfır araç alma (hem de düz vites!) konusunda ikna edebildiğim için kendimle ayrıca gurur duymaktayım

    Son iki haftada zamanımın önemli bir bölümünü aracı incelemeye, test sürüşü yapmaya, internetten bilgi toplamaya, yabancı forumlardaki yeni Corsa kullanıcılarına deneyimlerini ve izlenimlerini sormaya ve Opel bayileri ile pazarlık etmeye harcadığım için daha yazacak çok şeyim var ancak zaten çok uzun bir mesaj oldu, okuma zahmetine katlananlara teşekkür ediyorum.

    İnşallah iki ay sonra kavuşacağım aracın özellikleri ile kapatayım :
    Opel Corsa, 1.4, Sport, 5 Kapı, düz vites, Magma kırmızı
    Ekstra : Panorama tavan, ESP

    Buradaki tüm arkadaşların hayallerindeki otomobile bir gün kavuşması dileklerimle,
    Herkese sevgiler...






  • quote:

    yazınızı okudum.aracınız şimdiden hayırlı olsun.

    Sağol arkadaşım...

    quote:

    içiniz neşe dolmuş

    Yorumun kahve falı bakar gibi olmuş, hani derler ya "içiniz kabarmış"
    Ama doğru söze ne denir !..

    quote:

    ancak 7 yılda 250 bin km civarı yapmışsınız 1.3 cdti 90 hp yi tercih etmeniz daha mantıklı olabilirdi. tabiki tercih meselesi.
    c'mon şerefine...

    Aslında haklısın fakat o kadar kilometreyi ben tek başıma yapmadım, aracı şirket ortaklarım da kullanıyor, ofis dışı işlerimize
    bakan elemanımız da kullanıyor. Yeni aracı ise ben kendime alıyorum, dolayısı ile yeni araç muhtemelen eskisi kadar kilometre
    yapmayacak...




  • B segmentinde bir araç almayı düşünüyorum bu yaz kısmetse.
    İlk tercihim tabi ki COrsa'ydı. Çoğunu sürdüm. Sürüş konforu ve kalite hissi olarak Corsa, 207-Clio-Jazz a ağır bastı. Fiesta tasarım olarak bana uzak, Polo ise çok eskidi. Ancak Opel'in fiyat-donanım dengesi Astra'da ne kadar iyiyse Corsa'da o kadar kötü.
    Bir kere Essentia gerçekten boş bir araç ve dizeline 30 küsür istiyorlar. Enjoy desen 32 küsür - 33 ü buluyor. Enjoy 90 hp desen 34 civarı. Cosmo çok tatmin edici onu da esp+yol bilgisayarı+cruise control ile aldıgında fiyat 38 lere filan fırlıyor.
    Öte yandan 207 fulüne yani perde hava yastıkları+yol bilgisayarı+otomatik yanan farlar+yağmur sensörü+otomatik klima vs. 33 milyar istiyolar dizel. Şimdi Corsa nın fulü ile kıyaslayınca çok fiyat farkı var. Hani 1-2 milyar fark olsa zaten Corsa yı istediğim için tereddüt etmiycem. Ama işte 207 ve Clio fiyat olarak çok iniyorlar. Hatta Renault Megane'ı yeniliyceğinden dolayı inanılmaz kredi imkanları sunuyor 20 milyara sıfır kredi ve peşin alımlarda 5 milyara kadar indirim filan. Sonuçta o da bir sınıf büyük araba çirkin olsa da :) C sınıfında şartlar çok uygun. Mesela Astra CDTI enjoy + easytronic 38 dediler. Corsa fiyatına! Yeni Civic 33 e alınıyor alt donanım seviyesi, ortası 36 oluyor. Bunlar çok iyi fırsatlar aslında ama C sınıfına geçmeyi düşünmüyorum. 30 milyardan fazla ödemeyi de istemiyorum. Bilmiyorum kafam karıştı valla. Sizler ne dersiniz?




  • Merhaba Arkadaşlar,

    İkinci el benzinli opel corsa almayı düşünüyorum. Fakat bu araçla işe gidip geleceğim ve bu mesafe pek az degil. Opel Corsalar içinde en az yakit harcıyanı hangisi? Beni bilgilendirirseniz çooook sevinirim:)
  • quote:


    ama C sınıfına geçmeyi düşünmüyorum. 30 milyardan fazla ödemeyi de istemiyorum


    Merhaba,

    Mesajında yazdığın fiyatları sanırım Opel fiyat listesinden aldın.
    Bayilere gidersen en az 1,000 - 1,500 ytl daha aşağı fiyat vereceklerdir.

    Mesela 1.4 Enjoy'un şu anki liste fiyatı 29,164 YTL.
    Üstüne 1,122 YTL spor paket ve 617 YTL metalik renk fiyatını da koyduğunda
    30,903 ediyor. Ben üç ayrı bayiden bu araç (1.4 Enjoy metalik spor paket) için
    28,500 ytl fiyat aldım.

    Bu yönde bir karar verirsen hem dediğin gibi B sınıfında kalmış, hem de
    30,000 YTL'yi geçmemiş oluyorsun.

    Ben epey inceledikten sonra 1,4 Sport (Enjoy + spor paket ile karıştırılmasın,
    Sport daha üstte ayrı bir donanım seviyesi) almaya karar verdim, satınalma
    maceralarımı bir kaç mesaj öncesinde okumuşsundur belki. Üzerine Panorama
    tavan ve ESP de ekledim, 31,000 YTL'ye geldi, pazarlık kabiliyetim olsa belki
    biraz daha indirebilirdim de...

    Kolay gele...




  • quote:

    Orjinalden alıntı: Serdar99

    quote:


    ama C sınıfına geçmeyi düşünmüyorum. 30 milyardan fazla ödemeyi de istemiyorum


    Merhaba,

    Mesajında yazdığın fiyatları sanırım Opel fiyat listesinden aldın.
    Bayilere gidersen en az 1,000 - 1,500 ytl daha aşağı fiyat vereceklerdir.

    Mesela 1.4 Enjoy'un şu anki liste fiyatı 29,164 YTL.
    Üstüne 1,122 YTL spor paket ve 617 YTL metalik renk fiyatını da koyduğunda
    30,903 ediyor. Ben üç ayrı bayiden bu araç (1.4 Enjoy metalik spor paket) için
    28,500 ytl fiyat aldım.

    Bu yönde bir karar verirsen hem dediğin gibi B sınıfında kalmış, hem de
    30,000 YTL'yi geçmemiş oluyorsun.

    Ben epey inceledikten sonra 1,4 Sport (Enjoy + spor paket ile karıştırılmasın,
    Sport daha üstte ayrı bir donanım seviyesi) almaya karar verdim, satınalma
    maceralarımı bir kaç mesaj öncesinde okumuşsundur belki. Üzerine Panorama
    tavan ve ESP de ekledim, 31,000 YTL'ye geldi, pazarlık kabiliyetim olsa belki
    biraz daha indirebilirdim de...

    Kolay gele...



    Teşekkür ederim cevabınıza. Evet sport u biliyorum, çok güzel bir araba. İyi fiyata da almışsınız zaten hayırlı uğurlu olsun! Ama çok yaktığını düşünüyorum. O yüzden benim tercihim 1.3 CDTI enjoy + spor paket. Onu da 32.500 den aşağı indirtemedim şimdilik. Ankara'da 4 Opel bayi var hepsine gittim hepsiyle cok sıkı pazarlıklar yaptım ancak bir tek 1.2 80 hp enjoy + spor paketi istedigim fiyata indirebildim. Fakat ondan da benzinli olması sebebiyle tereddütlüyüm. Malum öğrenciyiz ve her canımız istediginde gezmek istiycez. Gaza basarken "kaç yakacak" diye düşünmemek en büyük dileğim. Biraz daha beklemeye karar verdim. Temmuz gibi alıcam kısmetse, hem yaz kampanyaları biraz daha kızışır 2008 modeller yaklaştığı için avantajım olabilir diye düşünüyorum.




  • cdti lar az yakma konusunda rekor kırmış.
  • birşey sormak istiyorum. Bu corsa lardaki akıllı anahtarda kapıların otomatik olarak kitlenmesi ayarlanabiliyor mu sürüş esnasında?
  • frk96, kısaca bayanım ve arabadan anlamıyorum diyorum:) bana model belirtebilir misin? mesela Opel Corsa 1.0 ECO nun bir forumda 100km de 3.9lt yaktigini okumustum ama sonra sitesinden 5.3 olduğunu öğrendim. ne dersiniz en az yakani hangisi sizce?
  • quote:

    Orjinalden alıntı: spritus

    Merhaba Arkadaşlar,

    İkinci el benzinli opel corsa almayı düşünüyorum. Fakat bu araçla işe gidip geleceğim ve bu mesafe pek az degil. Opel Corsalar içinde en az yakit harcıyanı hangisi? Beni bilgilendirirseniz çooook sevinirim:)


    Günlük kullanacağınız yol fazla ise niye benzinli arıyorsunuz? Ayrıca 1.0 motorlar beklendiği kadar ekonomik değil. Yüksek devirli kullandığınız zaman sarfiyat orantısız birşekilde artıyor. Ayrıca gerektiği zamanda performans vermemesi de cabası. Bence dizel bakın. Paranız ne kadar bilmiyorum ama 19-20 ye 2004 cdti alt donanım bulabilirsiniz. Eski nesil dizellerde daha da alt rakamlarda alabilirsiniz.
  • en fazla 13 milyar verebileceğim sanıyorum. diğer markalarda da benzili olup da ekonomik olan ikinci el araba bulamadım. bu paraya da dizel bulmam biraz zor sanırım.
  • Şehir dışı 3.9.Karma 5.3.Genelde şehir dışı kullanıldığı için3.9 diye geçer
  • Biraz alt model bir soru soru olacak ama 90000'de, arkaya koltuk ve cam takılmış 2003 model 1.7Dti CorsaVan'ı yaklaşık 4 yıldır memnuniyetle kullanıyorum. 2004 sonunda direksiyon kutusu, 85binde ses için suspansiyon bağlantı yerleri yürüyen aksam olarak sol arka bilya ve fren diskleri değişti, bunun dışında sadece rutin değişiklikleri hep serviste yaptırdım, hiç yolda bırakmadı. Sıkıntım muzik sistemi. Sony teyp adaptörle MP3 çalarken ses çok kötü, araçla gelen orjinal corsa teyp dandik ama sorunun kolonlardan olduğunu düşünüyorum. Orjinal teybi mumkunse tutmak istiyorum, araç şirket üstüne, fakat kolonları değiştirerek cortlamanın önüne geçmek istiyorum. Bu aracın kolonları çapı nedir, hangi kolonları tavsiye edersiniz? Eğer geri sarma özelliği bile olmayan teypden sıkıntı derseniz ne yapılabilir? Aracı en az bir buçuk yıl daha kullanmak istiyorum ama bu ses işi dinlenemeyecek seviyeye gelmeye başladı, arabaya JBL Ontour portable hoparloru indirmeye başlayacağım yakında.

    Şimdiden teşekkür ederim.




  • BEN 2006 MODEL CORSA C ' YE JBL 16.5 CM LİK HOPERLÖTR TAKTIRDIM...MUHTEŞEM ÖTESİ Bİ SES...TWETEER DAHİL..
  • Kapılara mı takdırdın acaba? Kaça geldi? 16.5 sanki benim yuvalara fazla gelir gibi duruyor?
  • otomatik yeni corsalar ikinci elde ne kadardir
    veya 0 lari. . .



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi dozdoz -- 14 Haziran 2007; 23:54:43 >
  • www.opel.com.tr den fiyatlara baksanız......

    ama 1.2 motorların easytronikleri 27 gibi
  • Serdar bey yazınızı okudum çok keyif aldım belirtim ben bile heyecanlandım okurken sizin heyecanlanmamanız imkansız Bende yaz sonu gibi yeni opel corsa almayı planıyorum.Fiyat konusundaki sorunlarıı yendim çünkü sıkı bir pazarlıka 2-3 milyar aşasına çekebiliyoruz.Benim kafaa takılan konu donanım konusu.

    Enjoy+spor paket fiyatıyla , sport versiyonunun fiyatı neredeyse aynı. Hangisine karar vereceğimi şaşırdım.Sport modeli çok daha çekici geldi.Tek kafama takılan "spor koltuklar".Modifiyeli araçlarda da en hoşuma gitmeyen detay budur.Ne bilim garip ama alışamıyorum.Spor koltuklar hakkında bana bilgi verebilirmisiniz? Kırmızı siyah demissiniz sadece döşeme mi değişiyor yoksa koltuk mu.Aynı zaman koltuk kırmzı siyah olunca ön konsolda öyle olmuyor değil mi.yanlar kırmızı filan tarzında...

    Sİz birde hangisini tavsiye edersiniz.açıkcası sert süspansiyonları duyunca kafam birazz karıştı.Enjoya göre adha mı konforsuzlaştırır.(yol tutuşunu arttırır onu biliyorum)











    quote:

    Orjinalden alıntı: Serdar99

    Herkese merhaba,

    1997 model Corsa 1.4 GLS kullanıcısıyım. Araç kendi şirketime ait, ortaklarımla birlikte kullanıyorum, 2000 yılında sanırım 30-40 bin kilometre civarında iken almıştık, şu an 295 bin kilometrede ve hala kahrımızı çekmeye devam ediyor. Bize hiç masraf çıkartmadı diyemesem de onu çok seviyorum Sinirli bir karaktere sahip motor sesine, 3000 devirden itibaren sanki turbo imişçesine aniden artan çekiş gücüne, sırf keyif için sert girdiğim virajlarda zorlansa da savrulmayışına hayranım. Corsa'dan sonra kısa sürelerle olsa da kullandığım aynı sınıf ve hatta daha üst sınıf araçlardan kesinlikle aynı keyfi alamadım. Yeni nesil birçok aracın direksiyonlarının aşırı hafif oluşunu, motor sesinin neredeyse tamamen izole edilmiş olmasını hiç ama hiç benimseyemedim. Aslında bir İtalyan otomobili aşığı olmama rağmen, bu Corsa'dan sonra gözüm hep yeni Opel'lerde ve özellikle Corsa'larda oldu, Corsa'yı yıllardır bakıma ve tamire götürdüğüm Yaşar usta ile artık kanka oldum, hatta ona "bu Corsa'yı satsak da sana gelmeye devam edebilmek için kendime Opel alacağım" dedim

    Neyse; hala zevkle kullandığım bu araca olan sevgimi, ve hem şehir içinde hem de uzun yolda yaşadığımız maceralarımızı anlatmaya kalksam sayfalar yetmez. Gelelim siparişini dün verdiğim ve dedikleri gibi 8-10 hafta içinde teslim edilmesi için her gece dua edeceğim yeni Corsa'ya

    Uzun yıllardır çalışan biri olarak kendime sıfır bir otomobil alabilme lüksüne nihayet sahip oldum ve tercihim de yeni Corsa oldu. Dediğim gibi aslında bir İtalyan hastasıyım, ve bu sınıftaki tercihim de haliyle Fiat Grande Punto idi. Fakat mutlu bir Opel kullanıcısı olarak yeni Corsa'yı görmezlikten de gelemezdim. Bu ikisi dışında diğer markaların aynı sınıftaki araçlarına hiç bakmadım, düşünmedim bile. İki aracı yan yana koyduğumda dış tasarım olarak Punto'yu daha çok beğendiğimi söylemeliyim. Gözü Corsa kadar yormayan; sade ve kibar olmasına rağmen gösterişli ve kaslı çizgilere sahip bir Giugiaro tasarımı... Ancak aracın içine geçince işler değişiyor. İç tasarımda Punto çok sıradan kalıyor, Corsa'da ise çok neşeli, çok canlı ve insana keyif veren bir iç görünüm hakim. Kullanılan malzemelere dokunduğunuzda aldığınız his; aydınlatmalı kumanda düğmelerinin karanlıkta yaydığı ışık; direksiyonun, vites kolunun, gösterge tablosunun tasarımı; bunların hepsi birleştiğinde içinden çıkmak istemeyeceğiniz bir ortam yaratıyor. Birlikte geçireceğiniz zamanın %99'unda arabaya dışarıdan değil, içeriden bakıyor olacaksınız, ben de ağırlıklı olarak bu nedenle Corsa'yı seçtim. Ayrıca 300 bin kilometre kullanıp ciddi bir sorun yaşamadığınız bir markayı tekrar tercih etmek ve ona bağlı kalmak sanırım mantıklı bir davranış... Fiat & Alfa ve İtalyanlar beni affetsin, kısmet artık yeni nesil Bravo ya da 149'a...

    Her zaman için motor tercihimin benzinliden ve şanzıman tercihimin düz vitesten yana olduğunu belirtmeliyim, bu kez de yine öyle oldu. 97 Corsa'mızda bulunan 1389 cc 90 HP motorun hacminde Twinport sisteminin eklenmesi ile birlikte küçük bir düşüş olmuş, 1364 cc ve yine 90 HP. Bu aracı almayı seçerek birkaç dezavantajı baştan kabullenmiş oldum, birincisi Punto'daki aynı hacimli motor 5 HP daha fazla, yani 95 HP üretiyor ve daha canlı bir karaktere sahip. İkincisi, eski Corsa'nın ağırlığı yanılmıyorsam 950 kilo civarında idi, yenisi ise 1100 kiloyu buluyor ve motora Twinport sistemi eklenerek benzin tasarrufundan yana bir karaktere sahip olması hedeflenmiş, dolayısı ile hem ağırlık artışı hem de motordaki bu değişiklik eski Corsa'daki ataklığı yenisinde göremeyeceğim anlamına geliyor.

    Hepinizin bildiğini tahmin ediyorum, yeni Corsa dört ayrı donanım seviyesinde satılıyor : Essentia, Enjoy, Sport ve Cosmo.
    Essentia benim için fazlası ile düz ve sade olduğu için Enjoy'dan itibaren olan modellere bakarak işe başladım, Enjoy ile Sport arasında şaşırtıcı bir şekilde gayet küçük bir fiyat farkı vardı, oysa Sport aldığınızda sahip olacaklarınız kesinlikle bu fiyat farkının çok çok üstünde : Deri direksiyon, deri vites topuzu, 16" alaşım jantlar, karartılmış far gövdeleri, kromaj eksoz ucu, kırmızı-siyah spor koltuklar, 20 mm alçaltılmış spor şasi, sertlik oranı arttırılmış amortisör ve yaylar, daha keskin direksiyon sistemi, ışıklandırılmış kontroller ve mat krom görünümlü orta konsol. Benim aracım en üst versiyon olsun, ben Cosmo alırım diyenler ise bir kere spor şasi ve süspansiyon özelliklerini unutsun, Sport'dan farklı olarak sahip olacakları özellikler piyano cilalı orta konsol (güzel görünüyor ama sevmeyenler de olabilir), otomatik klima ve grafik bilgi ekranı. Ayrıca yol bilgisayarı, park sensörü ve cruise control özellikleri de sadece Cosmo ile birlikte alınabiliyor, tabii ücretli opsiyon paketleri olarak.

    Bu vesile ile Opel Türkiye'nin donanım seviyeleri ve paket tercihleri konusunda küçük bir eleştiri yapmak istiyorum : Bir kere markanın anavatanı olan Almanya'da en üst donanım seviyesi Cosmo değil, Sport. Türkiye'de neden böyle bir farklılık yaratılmış, anlayamadım. Ayrıca yine Almanya'da Sport donanım seviyesi için alınamayacak bir opsiyon yok; otomatik klima, yol bilgisayarı, park sensörleri, cruise control vb. hepsini parasını ödeyerek Sport aracınızla birlikte alabiliyorsunuz.

    Bir eleştiri de GM/Opel'e : Bu kadar modern tasarımlı, bu kadar yüksek donanımlı, her türlü elektronik sisteme sahip bir aracın arka kapılarına iki tane cam motorunu neden koyamadınız ? Evet, yanlış duymadınız, 2007 Opel Corsa'da en üst donanım seviyesi olan Cosmo'da bile elektrikli arka cam seçeneği yok!.. Ayrıca yol bilgisayarını artık standart bir özellik olarak koymanın zamanı gelmedi mi ? Sadece Cosmo'ya, o da para karşılığında koymak artık ayıp olmuyor mu ?

    Opel bayilerine ise söylenecek çok şey var : Birincisi, araç zaten az sayıda gelen ve geldiği gibi satılan popüler bir model olduğu için müşterilere umursamaz davranan ve burnundan kıl aldırmayan satış temsilcilerinden nefret ettim. İkincisi, onlar gibi olmayıp iyi niyetli ve yardımsever olan satış temsilcileri de var elbet, ancak genel bir eksiklik olarak onlar da maalesef teknik bilgi yoksunu. Bir ESP paketinin hangi donanım seviyesi için neler içerdiğini öğrenmek bir haftamı aldı, yazışmalar GM Türkiye ve GM Avrupa'ya kadar ulaştı. Neyse, yine de kariyerlerinin belki de en çetin müşterisine rastlayan satış temsilcisi arkadaşlara buradan selam ediyorum

    "Türkiye'de alacak araba kalmadı, Opel İspanya fabrikasına özel sipariş verdin" diyerek benimle dalga geçen eşimi de sıfır araç alma (hem de düz vites!) konusunda ikna edebildiğim için kendimle ayrıca gurur duymaktayım

    Son iki haftada zamanımın önemli bir bölümünü aracı incelemeye, test sürüşü yapmaya, internetten bilgi toplamaya, yabancı forumlardaki yeni Corsa kullanıcılarına deneyimlerini ve izlenimlerini sormaya ve Opel bayileri ile pazarlık etmeye harcadığım için daha yazacak çok şeyim var ancak zaten çok uzun bir mesaj oldu, okuma zahmetine katlananlara teşekkür ediyorum.

    İnşallah iki ay sonra kavuşacağım aracın özellikleri ile kapatayım :
    Opel Corsa, 1.4, Sport, 5 Kapı, düz vites, Magma kırmızı
    Ekstra : Panorama tavan, ESP

    Buradaki tüm arkadaşların hayallerindeki otomobile bir gün kavuşması dileklerimle,
    Herkese sevgiler...






  • 
Sayfa: önceki 1011121314
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.