Şimdi Ara

Karma Testlerim

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
161
Cevap
23
Favori
12.070
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
27 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Yönetimin yandaş candaş tavırları sonucu konuyu siliyorum.

    - Dantelli ev perdesiyle kefen yaparak;
    - Plastik kılıçla diriliş ertuğrul dizisi izleyerek;
    - LPG'li dandik aracına tuğra yapıştırarak;
    - Tankı atletle, obüs'ü terlikte durdurduğunu iddia ederek;
    - Kamyonla kışla kapatılabileceğine inanarak;
    - Beton dökmeyi refah sanarak dünyaya kafa tuttuğunu sanan, "böyük oyunu görüyok biz" diyen, cehaleti acınası seviyede olan çomarlar yerine bizler küfür olmamasına rağmen engellenmişsek, ceza almışsak bize de gitmek düşer.

    Unutmayın; bugün bu ülke bu hale geldiyse başta cehaletinin sonucu tencerede pişen kurbağa misali başına gelenlerin farkında bile olmayan çomarlar, sonra da bu çomarlardan tıklama sayısı alabilme acziyetine düşen bu gibi yönetimlerdir sorumlu.

    Ekşisözlük'te görüşmek üzere; sağlıcakla kalın, Atatürk'le kalın...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ERG81 -- 7 Kasım 2018; 14:48:8 >







  • Eline sağlık arkadaşım.

    Akşam ben de birkaç ekleme yaparım. :)

    Görüşmek üzere.
  • haluk 23 kullanıcısına yanıt
  • eline sağlık, güzel yazı.
  • Elinize sağlık..
  • VICTOR 23, peugeot-406 beğenmenize sevindim, teşekkürler devamı gelecek
  • ERG81 E kullanıcısına yanıt
    Valla burada civic otomatiğin nasıl az yaktığını anlamadım ama bir çok tanıdığım kişi bir heves aldığı otomatiklerini aşırı yakıttan bunalıp sattığını biliyorum. Yeğenimin civic ini de bir çok kez kullandım şehiriçi 9 litre yi bile aştığı zamanlar oluyordu oda aşırı yakıt nedeni ile sattı dizel Captiva aldı.
  • Hocam eline emeğine sağlık.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: AO

    Valla burada civic otomatiğin nasıl az yaktığını anlamadım ama bir çok tanıdığım kişi bir heves aldığı otomatiklerini aşırı yakıttan bunalıp sattığını biliyorum. Yeğenimin civic ini de bir çok kez kullandım şehiriçi 9 litre yi bile aştığı zamanlar oluyordu oda aşırı yakıt nedeni ile sattı dizel Captiva aldı.

    Bana göre tüketim konusunda esas faktör sürücü. Daha önce 750 sayfaya ulaşmış olan yeni kasa Civic forum sayfasında çektiğim yol bilgisayarı foroğrafı ile paylaşmıştım; ECON ayarı kapalı, her gün gidip geldiğim Göztepe-Tuzla arası, akşam 18:30 iş çıkış trafiğinde benim yakaladığım ortalama tüketim 7,5 litre civarı olmuştu. Ki benzinciden çıkarlı 60-70 kilometre geçmiş, yani yol bilgisayarının doğru ortalama alması için yeterli kilometreyi arkamda bırakmıştım. Yeni nesil tork konvertörlü otomatik şanzımana sahip, yaklaşık 1250 kiloluk sedan bir araç için bana göre son derece makul bir değerdi bu. Ancak dediğim gibi sürücü faktörü etkili. Aynı yolda abidik gubidik makaslara girip, ani kalkış ani fren, sürekli şerit değişimi gibi bir tarzım olsaydı eminim tüketim kafadan 1 litre daha artardı.

    Bunun haricinde 3 kişi, bagaj valizlerle tam dolu, klima açık, ECON kapalı olarak 100-110 ortalama hız ile 6,2 yakması bu aracın istendiğinde ne kadar ekonomik olabileceğini gösteriyor.
    İki denememde de üstüne basa basa ECON kapatmamın sebebi ise bariz şekilde gaz tepkileri öldürmesi ve sanki araç 1.4 motorlu gibi gitmesi bana haz vermediği içindir. ECON modu açılsa belki tüketimde daha da düşük rakamları görebilirdim.

    Bu arada bir önceki kasa Civic'in motoru ile yeni kasa Civic'in motorları tamamen farklı. Eski kasada 1595 cc'lik motor bulunurken yeni kasada tamamen sıfırdan geliştirilmiş, tüketim ve karbon salınımı rakamlarını düşürmek için 1598 cc yepyeni bir motor bulunuyor. Bu motor değişimi konusuna 15/03/2012 tarihli OtoHaber dergisindeki testte ayrıntılı olarak değinilmişti. Bu yüzden tüketim yüksekliği konusunda sizin bahsettiğiniz eski kasanın 1.6 motoru olabilir mi?




  • teşekkürler
  • Astranin isteksiz oluşu
    Civicin az yakması

    Dikkatimi çekti. Ha birde dsg nin davranışları da ilginç geldi.

    Elinize saglık.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: umutsirvan

    Astranin isteksiz oluşu
    Civicin az yakması

    Dikkatimi çekti. Ha birde dsg nin davranışları da ilginç geldi.

    Elinize saglık.

    Astra isteksiz değil, aksine rahat devirleniyor. Ancak verdiği his olarak 140 beygir değilde 110-120 beygrlik bir araçmış gibi. Ben bunu büyük oranda aracın çok yüksek kalan boş ağırlığına bağlıyorum.
    İsteksiz olarak belirttiğim Ford'un 1.6 atmosferik motoruydu. Keza Auto Motor Sport dergisinin Ford Focus 1.6 Powershift ve Honda Civic 1.6 Otomatik karşılaştırmasında da bu konuya değinilmişti.
    Yaklaşık aynı kiloda iki araç, ikiside 125 Beygir; ancak Focus güç kaybı yaşatmayan çift kavramalı şanzımana sahip olmasına yani avantajlı olmasına karşılık motordan güç çalan tork konvertörlü Honda Civic' e performans başlığında istisnasız her disiplinde özelliklede ara hızlanmalarda yenik düşmüştü. Güç aynı ağırlık aynı, şanzımanın güç kaybı konusunda özellikle avantajlı olan bir araç, dezavantajlı bir rakibine her disiplinde geçiliyorsa bu da sanırım benim motorun isteksizliği konusunda belirttiğim görüşümü br nebze kanıtlar niteliktedir diye düşünüyorum. Arşivinizde bu karşılaştırma var ise tekrar okuyabilirsiniz.

    DSG konusuna ise hiç girmesem daha iyi, bunun için ayrı başlık açmmız lazım




  • Eline sağlık arkadaşım.
  • Panthér kullanıcısına yanıt
    çok teşekkürler Panthér
  • eline sağlık.
  • Ben de Honda Civic A/T ile Ford Focus Powershift modellerinin karşılaştırmasını paylaşayım:

    http://forum.donanimhaber.com/m_58259699/f_//tm.htm

    Altta da ilk mesajdan şanzımanların güncel durumunu özetleyen kısmı bir kez daha alıntılayayım:

    quote:

    Orijinalden alıntı: ERG81
    En önemli artıyı sona bıraktım. Gerçek tam otomatik şanzıman. Tek kelime ile mükemmel. Geçişler pamuk çeker gibi, 1-2 vitesler arası geçişlerde kasılma gecikme yok.
    (DSG, MMT, Easytronic, EDC BDC BBC ZOTRIKSCCCC vs. şanzımanlara istediğiniz kadar hill holder, çift kavrama zart zort falan koyun sonuç değişmiyor)
    Honda'nın tam otomatik şanzımanda neden direttiği zaman içinde ortaya çıktı çünkü yanlış hatırlamıyorsam Auto Show dergisinde 6-7 sene önce Opel'in Ceo'su ile yapılan bir röportajda neden (o zaman için) Easytronic'le yollarına devam ettiklerini soruklarında adamın cevabı şu olmuştu :"Easytronic şanzıman yani otomatikleştirilmiş düz şanzıman kullanma nedenlerimizin başında maliyet geliyor, maliyet olarak yarı yarıya farklar var" gibisinden bir laf etmişti ki şu anda PAŞA PAŞA Active Select denilen tam otomatik şanzımana döndüler Astra'da.
    Bu arada dikkatinizi çekmek isterim; sorunsuzluk abidesi Mazda'da bu şanzımanlara hala yanaşmıyor. Keza Toyota bile güncel Corolla 1.6'yı baştan MMT denilen çakma otomatik opsiyonuyla pazara sürmüştü ancak sonunda onlarda sonradan PAŞA PAŞA 1.6 litrelik motorda MMT'nin yanında gerçek otomatik şanzıman seçeneğinide koydular. Bu senenin TÜV Almanya tarafından açıklanan sorunsuzluk listesinde zirvedeki Hyundai'ninde (kaynak geçen ayki Auto Show) bu şanzımanlara uzak durduğunu biliyorsunuzdur.
    Uzun lafın kısası şahsen 100 kilometrede yarım litre fazla harcıyor diye (topu topu 100 km de 2 hadi bilemedin 3TL farkediyor) ve topu topu yarım saniye daha hızlı 100km/s hıza ulaşıyor diye ne tam otomatik şanzımanın yağ gibi geçişlerinden vazgeçerim nede bu çakma otomatiklerin yokuşta kaydırma veya kilitlenme veya özellikle 1 ve 2 viteslerdeki büyütme veya küçütme anlarındaki sarsıntıyla uğraşırım. Ayrıca Honda'da spor modu ve direksiyon arkası kulakçıklardan vites değişimi ile sürücüyü yeterince şımartmış.


    Bu da ne zamandır güncelleyemediğim otomatik vitesli şanzımanlar konusu:

    http://forum.donanimhaber.com/m_50255365/f_//tm.htm


    Aslında bu incelemelere foto desteği sağlansa konu çok daha fazla tıklanacak ammaaa :)




  • Donald Draper kullanıcısına yanıt
    teşekkürler
  • haluk 23 kullanıcısına yanıt
    Sayın haluk 23 arşivden bahsettiğim Ford Focus Powershift ve Honda Civic Otomatik testini çıkarttığınız için çok teşekkürler, umarım arkadaşların daha çok bilgi sahibi olabilmesini sağlayabiliriz.

    Ayrıca otomatik vites çeşitleri hakkındaki uzun ve açıklayıcı yazınızı mutlaka her otomobilseverin bir kez okuması gerekir.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ERG81 -- 22 Ağustos 2013; 21:32:48 >
  • hocam elinize sağlık çok güzel olmuş

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • ERG81 E kullanıcısına yanıt
    Tşkler gayet tarafsız bir karşılaştırma olmus baya faydalı olacaktir herkes icin
  • 
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.