Şimdi Ara

VDSL modem ip almıyor, link ışığı kırmızı (çözüldü)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
4 Misafir (1 Mobil) - 3 Masaüstü1 Mobil
5 sn
18
Cevap
1
Favori
24.267
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj

  • TTNET yeni abonesiyim, fiber hizmeti almaya çalışıyorum, yaklaşık 1 haftadır hizmet alabilmek için uğraşıyorum.
    Hat aktive olduktan sonra, modem buluşmuyor sinyal yok (dsl ve link ışığı yoktu) arızası sebebiyle başlar başlamaz arıza kaydı açıldı, dün sorun başka bir boyuta geçti dsl ışığı turuncu, link ışığı kırmızı yanmaya başlamıştı, bu sorununda modemin ip alamaması kaynaklı olduğu söylendi, modemi telekoma verdim kontrol ettirdim modemde sorun yok dendi, otomatik olarak kullanıcı adını alıp, kendi konfügürasyonunu yapıp kullanabiliyordu.

    Bu sorunun sebepleri ne olabilir, modemim evdeyken neden ip almıyor, portlarla ilgili veya iç tesisat sorunu (sabit telefonum çalıştığı için iç tesisatta sorun yoktur diye düşünüyorum) olma ihtimali nedir?



    Modemim VDSL modem: VMG 3312 Zyxel TTNET verdi


    Bilgili, tecrübeli arkadaşların yardımını bekliyorum.



    TTNET MAĞDURU



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi fthdgn -- 2 Ağustos 2013; 15:58:20 >







  • fthdgn kullanıcısına yanıt
    VDSL OLARAKMI TANIMLI GELEN SİNYAL YOKSA ADSL+2 Mİ EĞER VDSL İSE BAĞLANMAZ ADSL+2 YAPTIRIN SİNYALI BAKIR KABLO MAX 20MBPS HIZ ILE BAĞLANIYOR 20 DEN FAZLA OLUNCA IP ALMIYOR MODEM CAT 5 VEYA CAT 6 KABLO ÇEKTİRMEN LAZIM ANKASTREDEN EVE DAHA YÜKSEK HIZ ISTIYORSAN ZATEN 18MBPS HIZ ALIRSIN HIZ TESTİNDE 20MBİT PAKETİNDE
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Jannisaryx

    VDSL OLARAKMI TANIMLI GELEN SİNYAL YOKSA ADSL+2 Mİ EĞER VDSL İSE BAĞLANMAZ ADSL+2 YAPTIRIN SİNYALI BAKIR KABLO MAX 20MBPS HIZ ILE BAĞLANIYOR 20 DEN FAZLA OLUNCA IP ALMIYOR MODEM CAT 5 VEYA CAT 6 KABLO ÇEKTİRMEN LAZIM ANKASTREDEN EVE DAHA YÜKSEK HIZ ISTIYORSAN ZATEN 18MBPS HIZ ALIRSIN HIZ TESTİNDE 20MBİT PAKETİNDE

    sinyal tanımını tam olarak bilmiyorum, daha önce aynı hat üzerinde fiber internet kullandım, hattı iptal tekrar abone oldum böyle oldu. FTTB T11 kutusuna geliyor, oradan bakır kabloyla evlere dağıtılıyor diye biliyorum, hız olarak 20 mbit'i geçmesemde olur, 18mbit'te olur, bu durumda; sinyalin ne olması gerekiyor?
  • fthdgn kullanıcısına yanıt
    GELEN SİNYAL ADSL+2 OLMASI LAZIM BAKIR OLDUĞU İÇİN T11 KUTUSUNA NE KADAR YAKINSAN O KADAR HIZ ALIRSIN
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Jannisaryx

    GELEN SİNYAL ADSL+2 OLMASI LAZIM BAKIR OLDUĞU İÇİN T11 KUTUSUNA NE KADAR YAKINSAN O KADAR HIZ ALIRSIN

    o zaman bendeki muhtemel sorun vdsl sinyal gelmesi, bunu telekomu arayarak çözeceğim herhalde, sinyalde değişiklik yapabiliyorlar değil mi?
  • fthdgn kullanıcısına yanıt
    BAĞLI OLDUĞUN SANTRALI ARAMAN LAZIM YOKSA OLMAZ
  • Jannisaryx kullanıcısına yanıt
    Bakır kablo ile VDSL2 sinyali verilir size. Modem ayarlarınızdan kontrol edin modem ADSL modunda mı, VDSL modunda mı yoksa ETHERNET modunda mı diye. Genelde T11'den bakır ile dağıtıldığında VDSL2 verirler, ethernet kabloyla dağıtıldığında ise ethernet modunda olması lazım. ADSL2+ vermeleri çok düşük bir ihtimal. Çünkü 24 mbps hız kısıtlaması olduğundan bu sinyal türünde gerçek geniş bant verilemiyor. O nedenle teorik olarak 100 mbps hız sınırı olan VDSL2 ile bağlantı sağlanır. Bu da fiber hızında internetinizin olması anlamına gelir. Zyxel modemler TTNet'in dağıttığı en iyi modemlerdir. Gerçi piyasada satılan modemlerin içinde de en iyisi demek yanlış olmaz. Ancak genelde kullanıcıların bilgi eksikliği nedeniyle ayarların hatalı yapılması bazen bu tür sorunlara neden olabiliyor. Modemle birlikte gelen CD'de otomatik modem ayarı yapan bir yazılım olması lazım. Modem ayarını o programla yaparsanız sorununuz büyük ihtimalle çözülecektir. tahminim önceki aboneliğinizde bu modemi kullandıysanız modemde eski kullanıcı bilgileri kayıtlı kalmış olabileceğinden modemi sıfırlayıp yeniden ayarladığınızda sorun giderilir.
    DSL ışığı zaten turuncu yanıyorsa size gelen sinyal VDSL2'dir. Kitapçığında yeşil ise VDSL2, truncu ise ADSL2 diye yazar ancak son iki yazılım güncellemesinden sonra nasıl yaptılarsa durum tersine döndü :D. Ben p2812 HNUL modelini kullanıyorum ve HİPERNET abonesiyim. Ve DSL ışığı turuncu 35 mbps tarifem var. önceden ADSL abonesi iken ise DSL ışığı yeşil yanıyordu. Çok önceden ise modemde ilk yazılım varken ADSL sinyalinde turuncu VDSL sinyalinde yeşil yanıyordu. Geçen sene temmuz ayındaki güncellemeden sonra renkler tersine döndü. En son haziran ayındaki güncellemede de aynı durum devam ediyor.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi zulu123 -- 1 Ağustos 2013; 15:34:54 >




  • zulu123 Z kullanıcısına yanıt
    T11 KUTUSU YAKINSA VERİLİYOR UZAKSA VDSL VERİLMİYOR ADSL2+ VERİLİYOR GENELDE BU ARKADAŞ UZAK O YÜZDEN ADSL+2 OLMASI LAZIM YOKSA BAĞLANMAZ IP ALMAZ VDSL TANIMLANINCA ETHERNET BAĞLI OLMASI LAZIM BAKIR KABLO ILE VDSL TANIMLANINCA INTERNET KESİLİYOR 2 TANE MÜŞTERİMİZDE RASTLADIM BU OLAYA T11 UZAK OLDUĞU İÇİN VDSL TANIMLANINCA İNTERNET KESİLİYOR
  • T11 oturduğum sitede binanın altında, ben birinci katta oturuyorum, uzak mı yakın mı bilemiyorum.

    telekoma özellikle sordum sinyalin vdsl olması sorun olur mu diye, emin olarak olmaz dediler

    modem yeni daha önce kullanmadığım bir modem, yapılandırma otomatik olarak oluyor dendi, ben manual denedim yine olmadı, şifreyi ve kullanıcı adını giremiyorum.

    modemdeki vdsl adsl modu geçişlerini nasıl yapıyoruz.

    1 haftalık bir modem olduğuna göre turuncu ışık vdsl anlamına geliyor o zaman.

    port sorunu ip almaya engel olmuş olabilir mi.
  • fthdgn kullanıcısına yanıt
    VDSL'de 750 metreye kadar sorunsuz tam hız verilebiliyor. 750 metreden sonra hız kademe kademe düşüyor. Binanın altındaki T11'de mesafe sorunu olmaz zaten. Testi ttnet evinizde yapmak zorunda. O nedenle yeniden arıza kaydı açın ve IP alamama sorununun devam ettiğini bildirerek evden hat testi ve modem testi yapılmasını talep edin. Bu testler esnasında sorunun T11'de mi, portta mı, hatta mı yoksa modemde mi olduğunu tespit ederler. Aksi takdirde sonuç alamazsınız. Modem ayarını önce modemden fabrika ayarlarına dönüp sonra CD'de gelen yazılımla tekrar kurulum yaparak basit şekilde yapabilirsiniz.
  • Yardımlarınız için Teşekkürler, sorun çözüldü gibi (hala emin olamıyorum).

    Dün telekomun işi taşere ettiği firma geldi, ben evde yoktum, bir şeyler yapmışlar, ne yapmışlar bilmiyorum ama sorun şimdilik çözüldü. Amaa yeni bir sorun daha var gibi bazen telefonlar konuşurken internet kopuyor, tahminimce bunun sebebi splitter kullanmamam, akşama bunuda kullanıp telefonla konuşacağım, bakalım değişiklik olacak mı, hala koparsa yeni maceralar beni bekliyor.

    Yardımcı olan herkese Teşekkürler

    Herkese kesintisiz, sorunsuz internetler olsun
  • quote:

    Orijinalden alıntı: fthdgn


    Yardımlarınız için Teşekkürler, sorun çözüldü gibi (hala emin olamıyorum).

    Dün telekomun işi taşere ettiği firma geldi, ben evde yoktum, bir şeyler yapmışlar, ne yapmışlar bilmiyorum ama sorun şimdilik çözüldü. Amaa yeni bir sorun daha var gibi bazen telefonlar konuşurken internet kopuyor, tahminimce bunun sebebi splitter kullanmamam, akşama bunuda kullanıp telefonla konuşacağım, bakalım değişiklik olacak mı, hala koparsa yeni maceralar beni bekliyor.

    Yardımcı olan herkese Teşekkürler

    Herkese kesintisiz, sorunsuz internetler olsun



    Splitter kullanmazsan internet tabii ki kopar? En azından diğer sorununun çözülmesi sevindirici.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: programmer_onur

    quote:

    Orijinalden alıntı: fthdgn


    Yardımlarınız için Teşekkürler, sorun çözüldü gibi (hala emin olamıyorum).

    Dün telekomun işi taşere ettiği firma geldi, ben evde yoktum, bir şeyler yapmışlar, ne yapmışlar bilmiyorum ama sorun şimdilik çözüldü. Amaa yeni bir sorun daha var gibi bazen telefonlar konuşurken internet kopuyor, tahminimce bunun sebebi splitter kullanmamam, akşama bunuda kullanıp telefonla konuşacağım, bakalım değişiklik olacak mı, hala koparsa yeni maceralar beni bekliyor.

    Yardımcı olan herkese Teşekkürler

    Herkese kesintisiz, sorunsuz internetler olsun



    Splitter kullanmazsan internet tabii ki kopar? En azından diğer sorununun çözülmesi sevindirici.



    Bilemedim işte onu, daha önce yanlış bilgilendirilmişim, ayrı olunca daha verimli olacağı söylenmişti, şimdi bunu da hallettik, denedim sorun yok




  • Vdsl modemim var yaklaşık 1 ay önce bağlandı 23 mbit hız alıyordum. İnternette sorun yoktu ancak 2 gündür bağlantı koptu. İnternet ışığı sürekli kırmızı yanıyor. Ayrıca kablosuzuda düğmeden açamıyorum. DURUP dururken ne oldu anlayamadım. Yardımcı olursanız müteşekkir olurum

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Fiber/VDSL tarifenizi teknik ekiplere de vdsl olarak tanıtlatmalısınız. Merkez masadaki (4440375) görevlilerin çoğu bu farkı bilmiyorlar ve bizleri yanlış yönlendiriyorlar, düzeltmeleri için ısrar edince de tersliyorlar. Mesela, vdsl hattınızı, ona uygun modemle birlikte gelen vdsl splitter yerine, elinizde bulunan adsl splitterle kullanabiliyorsanız tarifeniz yanlış tanımlanmıştır, bağlantınız sık sık kopar, telefonu da internetle birlikte kullanamazsınız, hat vdsl splitterle çalışmaz zaten. Hattınız vdsl olarak tanımlandığında adsl splitterle çalışmaz, sadece vdsl splitterle çalışır, ayrıca vdsl bağlantıda DSL ışığı mutlaka turuncu yanmalıdır, yeşil değil, yeşil adsl bağlantı rengidir.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: FlatoOcto

    Fiber/VDSL tarifenizi teknik ekiplere de vdsl olarak tanıtlatmalısınız. Merkez masadaki (4440375) görevlilerin çoğu bu farkı bilmiyorlar ve bizleri yanlış yönlendiriyorlar, düzeltmeleri için ısrar edince de tersliyorlar. Mesela, vdsl hattınızı, ona uygun modemle birlikte gelen vdsl splitter yerine, elinizde bulunan adsl splitterle kullanabiliyorsanız tarifeniz yanlış tanımlanmıştır, bağlantınız sık sık kopar, telefonu da internetle birlikte kullanamazsınız, hat vdsl splitterle çalışmaz zaten. Hattınız vdsl olarak tanımlandığında adsl splitterle çalışmaz, sadece vdsl splitterle çalışır, ayrıca vdsl bağlantıda DSL ışığı mutlaka turuncu yanmalıdır, yeşil değil, yeşil adsl bağlantı rengidir.

    Sizin forumdaki ilk mesajınız olmuş bu, öncelikle hayırlı olsun. :) Konuya gelince, bende Vdsl yok ama mantıken Dsl ışığının renginin modeme göre değiştiğini düşünüyorum. Adsl/VDSL farketmeden çoğu modem her iki modda da yeşil yakıyor.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >




  • "Hayırlı olsun" dileğiniz için çok teşekkür ederim.
    Uzun yıllardır Forumunuzu izliyorum, çok beğendiğim ve yararlandığım bir Forum.
    Beş yıllık uğraştan sonra Fiber bağlantısı sağlayabildik sitemizde, ben de bağlı olduğumuz Telekom Bölge Md.lüğüne gidip fiber tarifeye geçtim, ZyXel'in bir modemini verdiler, çok iyi bir modem, sadece, Telekom'a özel yapıldığı için, sanırım bazı işlevlerini, mesela, size bulaşanların iP tesbiti hizmetlerini kitlemişler. Neyse çok pratik yazılımı sayesinde kolaylıkla otomatik olarak ağa bağlandım, hemen hızı birkaç kez ölçtüm, 19-20 mb civarında, "OK" dedim ve 3-4 ay böyle kullandım. Modem paketindeki parçalara çok dikkatli bakmadığım için -bu ne yazık ki çok kötü alışkanlıklarımızdan biri- paketin içindeki splitterin VDSL için olduğunu farketmemişim ve varolan ADSL, splitterle kullanmışım modemi, değiştirsem aksaklığı o anda anlarmışım. 3-4 ay sonra internet bağlantısı sürekli olarak sık sık kesilmeye başladı, belki daha da önce başladı, ama, farketmedim, çünki, ben Kablonet kullanıyorum, TTNET'i eşim için aldım, o kullanıyor. İlgili telefon hattı da sadece internet için, birkaç kez telefon geldi ve anında internet kesildi, modem benim odamda olduğu için farkettim, çok önemsememiştim; telefonu kullansak aksaklığı yine daha erken anlayabilirmişim. Telekom arızayı birkaç kez aradım, hattımın gayet iyi olduğunu belirttiler. Bölge Müdürlüğünde tanıdığım bir yetkili mühendisi aradım, durumu anlattım, bir teknisyen gönderdi, beni iyi tanıyan, evimizdeki sistemi gayet iyi bilen oldukça usta biri. Modemin olduğu odaya girdi, modeme baktı, telefonu kaldırdı, modemi gösterdi, internet vardı, baktım kesilmiş. Pek anlamadım, "Hayrola" dedim. "Yanlış bağlantı" dedi. Kendi telefonuyla servisini aradı, durumu anlattı, tarife tanımımım düzeltilmesini istedi, bu arada splitteri değiştirdi, VDSL splitteri taktı, internet yine kesildi, telefonu açtı bana verdi, hat yok. Modemin fişini çekti. Yaklaşık 5 dakika sonra telefonu çaldı, modemin fişini taktı, bağlantı sağlandı, DSL ışığı yandı, şaşırdım, turuncuydu, gösterdim, "arıza bildiriyor galiba" dedim. "Hayır doğru bağlantı bu" dedi, baktım internet var, telefonu açtım, hat da çalışıyor, üstelik açınca internet de kesilmedi. 18 ay boyunca genel arızalar dışında internetimiz hiç kesilmedi, ta ki, 3-4 gün önce, 24 aylık taahhütlü tarifem bittiği için, yeni bir 24 aylık kampanyayla tarifemin devamı Telekom Merkezi tarafından bana teklif edilince, benim de hiç bir teknik değerin değişmemesi koşuluyla teklifi kabulüme kadar. DSL ışığı yeniden yeşil yandı, bir aksaklık olduğunu anladım, 444 0 375'i aradım, tarifemin yanlış tanımlandığını, bunun sorunlara yol açacağını belirttim, durumun düzeltilmesini istedim, yanlışlık olmadığı yanıtını alınca, Bölge Müdürlüğü'nü aradım, tarifemin doğru tanımlanmasını sağladım, DSL ışığı yeniden turuncu yandı. Bölge Müdürlüğünden aradılar, durumu sordular, aksaklığın düzediğini bildirdi teşekkür ettim ve merkezdekilerin neden böyle davrandığını sordum. Onların sistemi iyi bilmedikleri ve bağlantıyı sağlamak, doğru tarifeyi tanımlamak için durumu bölgelere bildirmeleri gerektini belirttiler.
    "Sistemi iyi bilmemek" yanıtı beni ikna etmedi, ben gayet iyi bildiklerine eminim. Bence yanlış tarife tanımında ısrarın gerekçesi çok önemli: "Kablo kalitesi". 15-20 yıllık binalarda kullanılan ankastre telefon kabloları max. taşıma kapasiteleri sınırlı, FiBER tarife hızlarını taşıyamazlar. Benim başıma geldi biliyorum, vakti zamanında 10mbit tarifeye geçmiştim, bağlantı sağlandı, ama, modem hızı bir türlü 3mbit'i aşmıyor. Bina telefon kutusunda hız 12mbit, modemde 2.7. Eski kablo standartları ancak bu ölçüleri sağlıyor. Ankastre kabloların tamamını değiştirmek zorunda kaldım. TTNET'in en çok sattığı tarife 20mbit, aboneler özellikle buna yönlendiriliyor, çünki, eski standartta kablolarla 20mbit VDSL basamazsınız, en yüksek ortalama hızı 16mbit olan ADSL'ye 20mbit, belki biraz daha fazla yol vererek basabilirsiniz, ama, bu çok kısa süreli olur ve sık sık kopar.
    Kısaca, binlerce abone FiBER internet bağlantısı sağlamak için aslında evindeki telefon kablolarını değiştirmek zorunda.
    Yani DSL ışığının rengi pek önemli değil.




  • Benzer bir durum sözkonusu. Bölge mud telefon numaralarını bulamadım çağrı merkezine vermiyor. Istanbul Güngören Merter ikamet Bolgem yardımcı olabilecek var mi

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.