Şimdi Ara

ASANSÖR HAKINDA MERAK ETTİKLERİNİZ (22. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
720
Cevap
49
Favori
130.228
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 2021222324
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • bızım ıs hanına da yenısı dosenıyor eskısı gıttı sımdı ıcını fılan kırıyorlar eskı asansorun bı seylerınden resım var aksam atarım.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: balomer

    bızım ıs hanına da yenısı dosenıyor eskısı gıttı sımdı ıcını fılan kırıyorlar eskı asansorun bı seylerınden resım var aksam atarım.
    Ben olsam ölür giderim orada nasıl çalışıyor bunlar o boşlukta ya

    http://www.liveleak.com/view?i=517_1346417298
  • quote:

    Orijinalden alıntı: orka55

    Sn lilman bazi asansorlerde örneğin 2. Kat dugmesi inaktiflestirilmis is merkezi gibi yerlerde nasil aktif hale getirilir 1 e 3 e 4 e gidiyor 2 ye gitmiyor gibi

    samsun vergi dairesi mi ?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Veiny Arm

    quote:

    Orijinalden alıntı: orka55

    Sn lilman bazi asansorlerde örneğin 2. Kat dugmesi inaktiflestirilmis is merkezi gibi yerlerde nasil aktif hale getirilir 1 e 3 e 4 e gidiyor 2 ye gitmiyor gibi

    samsun vergi dairesi mi ?





  • quote:

    Orijinalden alıntı: Otorité

    quote:

    Orijinalden alıntı: Veiny Arm

    quote:

    Orijinalden alıntı: orka55

    Sn lilman bazi asansorlerde örneğin 2. Kat dugmesi inaktiflestirilmis is merkezi gibi yerlerde nasil aktif hale getirilir 1 e 3 e 4 e gidiyor 2 ye gitmiyor gibi

    samsun vergi dairesi mi ?



    fransız kaldım




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Otorité

    quote:

    Orijinalden alıntı: Veiny Arm

    quote:

    Orijinalden alıntı: orka55

    Sn lilman bazi asansorlerde örneğin 2. Kat dugmesi inaktiflestirilmis is merkezi gibi yerlerde nasil aktif hale getirilir 1 e 3 e 4 e gidiyor 2 ye gitmiyor gibi

    samsun vergi dairesi mi ?



    55 samsunun ama :D ben samsunda yaşamıyorum yada samsunlu değilim :D




  • quote:

    Orijinalden alıntı: LillemaN

    arkadaşlar asansör hakkında merak ettiklerinizi bana sorabilirsiniz elimden geldiğince cevaplayacağım

    Hocam kamera yerleştiriyolar ya neresinde oluyor genelde

    Edit zaten cevaplamışsin ama kaç sene olldu hatırlamıyorum damacanaya sokan bi adam vardı asansorde kamera gizli değilse hiçmi görműyor bu millet



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Naylon Brando -- 4 Temmuz 2013; 11:07:51 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Naylon Brando

    quote:

    Orijinalden alıntı: LillemaN

    arkadaşlar asansör hakkında merak ettiklerinizi bana sorabilirsiniz elimden geldiğince cevaplayacağım

    Hocam kamera yerleştiriyolar ya neresinde oluyor genelde

    Edit zaten cevaplamışsin ama kaç sene olldu hatırlamıyorum damacanaya sokan bi adam vardı asansorde kamera gizli değilse hiçmi görműyor bu millet
    hocam asansördeki agırlıklar ne işe yarıyor

    toplam kğ ağırlık olması gerekiyor.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: 1979ozkan1979

    hocam asansördeki agırlıklar ne işe yarıyor

    toplam kğ ağırlık olması gerekiyor.

    ağırlık asansörün hareketini sağlayan en önemli faktördür terazi gibi düşünelim bir taraf aşağı inerken bir tarafta yukarı çıkıyor .

    ağırlığa yükleyeceğimiz yük asansörün tipine göre değişir mesela yük asansörlerine 25 adet döküm atarız her biri 55kg 55x25=1375kg + karkasında ağırlıgınıda hesaba katarsak ortalama 1.5 ton civarı olur. hesabıda basit yoldan yapılır genelde ilk denge sağlanır daha sonra kabinin taşıyacağı yükün yarısı kadar daha eklenir . bu yüzden asansör boşta doluda hareket etse denge sağlanır
  • olacağını söyliyim aşırı yük lambası yanar ve asansör hareket etmez
  • quote:

    Orijinalden alıntı: LillemaN

    quote:

    Orijinalden alıntı: forzaeagle1903

    quote:

    Orijinalden alıntı: TuRkiShCowboy

    yukardan halatlı asansörmü daha güvenli yoksa alttan hidrolikli(?) asansörlermi daha güvenli?

    Hidrolik asansörlerde kendi içerisinde sınıflara ayrılır, ve piyasada gördüğümüz çoğu hidrolik asansörde aslında halat kullanılır.
    Alttan hidrolik diye tabir ettiğiniz asansörler pek tercih edilmezler, sebep olarak da kabaca seyir mesafesi kadar kuyu derinliği gerektirirler.
    Güvenlik olarak gerekli tedbirler alındığı taktirde 2 side son derece güvenlidir.

    malesef net olarak bir bilgim yok

    bu arada uzun zamandır ilgilenemiyordum konuyla kusurma bakmayın arkadaşlar

    Alıntıları Göster
    şimdi korku bastı beni
    bu durumların yaşanmaması için ne yapmak gereklidir.

    http://gundem.milliyet.com.tr/7-yasindaki-mehmet-in-asansorde/gundem/detay/1735463/default.htm


    7 yaşındaki Mehmet'in asansörde feci ölümü
    Diyarbakır'da asansör ile duvar arasındaki boşlukta ayağı sıkışarak zemin kattan 7'nci kata sürüklenen 7 yaşındaki Mehmet Kaya, feci şekilde can verdi. Mehmet'in annesi Nedret Kaya 'Ciğerim yanıyor' diyerek taziyeleri kabul ederken, bozuk olduğu belirlenen asansörün yaptırılması için bina sakinlerinin daha önce uyarıldığı ortaya çıktı.

    DHA

    Yenişehir İlçesi Şehitlik Mahallesi 2'nci sokak'ta 9 katlı Karacaoğlan Apartmanı'nda oturan Latif ve Nedret Kaya çiftinin 4'üncü çocukları olan Mehmet Kaya, binanın asansörüne sıkışarak feci şekilde hayatını kaybetti.

    Seyyar satıcılık yaparak geçimini sağlayan Latif Kaya yaklaşık 10 gün önce Karacaoğlan apartmanına taşındı. Kuran kursundan dönen Mehmet Kaya 9 Temmuz günü 3'üncü kattaki evine gitmek için tek başına asansöre bindi.

    Bu sırada Mehmet'in ayağı asansör kabiniyle duvar arasındaki 7 santimetrelik boşluğa girdi. Mehmet Kaya'nın asansörde sıkıştığını bilmeyen bir bina sakini o sırada asansörü 7'inci kata çağırdı. Küçük Mehmet asansöre sıkışık vaziyette 7'nci kata kadar sürüklenirken çığlıkları apartmanı sardı.

    Mehmet'in kabin ile duvar arasında kanlar içerisinde bulan bina sakinleri yardım istedi. Büyükşehir Belediyesine ait itfaye ekipleri ile 112 Acil Servis ekipleri Mehmet'i çıkarmak için seferber oldu. Ağır yaralı olarak asansörden çıkarılan Mehmet Kaya hastaneye götürülürken yolda hayatını kaybetti.


    Diyarbakır Cumhuriyet Başsavcılığı olayla ilgili soruşturma başlatırken, küçük Mehmet'in sıkıştığı asansörün onarılması için yetkililerin geçtiğimiz aylarda bina sakinlerini uyardığı ortaya çıktı. Makine Mühendisleri Odası Diyarbakır Şube Başkanı Mesut Çelik, Mehmet Kaya'nın kabin boşluğuna sıkışarak hayatını kaybettiği olayda asansörü yapan firmanın ihmalinin olduğunu söyledi. Çelik, "Olayın meydana geldiği Karacaoğlan Apartmanı'na 7 ay önce yasal uyarı asıldı. Geçtiğimiz günlerde yeni asansör kabininin bina yönetimi tarafından siparişi verilmiş. Yeni asansör büyük gelince de asansör firması küçültme yoluna gitmiş. Küçültme esnasında kabin ile kapılar arasında 7 santimlik boşluk oluşmuş. Küçük çocuğun ayağı bu boşluğa sıkışmış, üst kattan asansör çağrılınca da üzücü durum ortaya çıkmış" dedi.


    Küçük Mehmet'in güçlükle ayakta duran annesi Nedret Kaya evinde taziyeleri kabul ederken, taşındıklarında asansörün bozuk olduğunu duyduklarını söyledi. Kaya, "Ben ne diyeyim ciğerim yanmış. Buraya 1 hafta oldu taşınalı,asansörün bozuk olduğunu biliyorduk. Sorumlular ortaya çıkıp cezalarını çeksinler. Cezalarını çeksinler, kimsenin canı yanmasın. Bu yıl birinci sınıfı bitirmiş ikinci sınıfa geçmişti. Oğlum camiye gitmişti, Kuran kursuna, oradan dönüyordu" dedi.


    Dedesi Şahabettin Kaya ise, "Bu olayın sorumlusu kimse yargının önüne çıksın cezasını çeksin" dedi.
    Cumhuriyet Başsavcılığı tarafından olayla ilgili soruşturma başlatılırken, bina yöneticisinin gözaltına alındığı sevk edildiği savcılık tarafından tutuksuz yargılanmak üzere serbest bırakıldığı öğrenildi.




  • devam
  • quote:

    Orijinalden alıntı: LillemaN

    arkadaşlar asansör hakkında merak ettiklerinizi bana sorabilirsiniz elimden geldiğince cevaplayacağım

    Dostum revizyon kutusu satıyorum ilgilenirsen pm beklerim..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Mr.Soylu

    quote:

    Orijinalden alıntı: LillemaN

    arkadaşlar asansör hakkında merak ettiklerinizi bana sorabilirsiniz elimden geldiğince cevaplayacağım

    Dostum revizyon kutusu satıyorum ilgilenirsen pm beklerim..
    Merhaba,

    4 durak yeni A3 standartında Nagel motor,Arkel kontrol kartlar ile asansör yaptırdım. 2 gün güzelce çalıştıktan sonra asansör frenler kilitli iken hareket etmeye çalışarak motor ve reduktore ağır hasar verdi. Bu paraşüt sistemine eklenen yeni bir elektronik kontrol varmış ve sistemi kilitlemiş.Ama motor nedense durmayıp halatları üst üste bindirmiş ve motor sehpasının kauçuk ayaklarını kaplayan metali bile eğmiş.
    Neden asansörün her hareketinde frenleri kontrol eden gergi halatının bulunduğu yerdeki motor ile pim aç kapa kontrolü yapılıyor. Aşırı hızlanmanın mekanik kontrolü yeterli güvenlik sağlamıyor mu? Tekrar kontrol hatası yüzünden sistemin hasar görmesini istemiyorum . Asansör firmasına ne önermeliyiz? Elektronik kontrolü iptal etmek için bir seçenek var. Onu kullanmak tehlikeli mi?
    Yardımcı olabilir misin?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: gazanfero

    Merhaba,

    4 durak yeni A3 standartında Nagel motor,Arkel kontrol kartlar ile asansör yaptırdım. 2 gün güzelce çalıştıktan sonra asansör frenler kilitli iken hareket etmeye çalışarak motor ve reduktore ağır hasar verdi. Bu paraşüt sistemine eklenen yeni bir elektronik kontrol varmış ve sistemi kilitlemiş.Ama motor nedense durmayıp halatları üst üste bindirmiş ve motor sehpasının kauçuk ayaklarını kaplayan metali bile eğmiş.
    Neden asansörün her hareketinde frenleri kontrol eden gergi halatının bulunduğu yerdeki motor ile pim aç kapa kontrolü yapılıyor. Aşırı hızlanmanın mekanik kontrolü yeterli güvenlik sağlamıyor mu? Tekrar kontrol hatası yüzünden sistemin hasar görmesini istemiyorum . Asansör firmasına ne önermeliyiz? Elektronik kontrolü iptal etmek için bir seçenek var. Onu kullanmak tehlikeli mi?
    Yardımcı olabilir misin?

    Selam ,

    öncelikle geçmiş olsun çok şükür ki bir kaza olmamış.

    Sorunun cevabını anladığım kadarıyla yazayım.Teknik ekip te sizi aydınlatacaktır.

    A3 Asansör Kabinin istem dışı hareketini önlemek için GELİŞTİRMİŞ EXTRA BİR EMNİYET SİSTEMİ dir..Asansör durduğunda extra bir kilitleme tertibatı devreye girer ve istem dışı hareket olması halinde kabin frenleri ni de devreye sokarak asansörü kilitler.

    Temel mantığı budur.

    Sizin başınıza gelen olay da Arkel in APRE (A3 sistemi için kartı) kartında ki olası bir arıza ya da hata durumu, ya da zamanlama sapması veya Regülatör üzerinde ki bobine enerji gönderilmemesi sonucu bobin çekmemiş ve hareket ederek bu olay meydana gelmiş anladığım kadarıyla.

    Şunu sorgulamak gerekir bence, Regülatör üzerinde ki STOP switch i neden devreye girmedi ? Hadi sistem onu atladı veya bağlantısı yapılmamış diyelim.
    Kabinin altında ki ( FREN lerin bölgesi) fren tertibatına bağlı olan PARAŞÜT SWİTCH neden devreye girmedi ? Onun da diğer switch gibi SİSTEMİN ENERJİSİNİ DURDURMASI GEREKİRDİ.Yani motor ve tüm sistem durmalıydı.Ana kart ta oluşan bir kısa devre veya hata da tüm emniyet devrelerini köprüleyelerek sisteme hareket emri vermiş olabilir.Dediğim gibi incelemeye gelen ekip size net bir fikir ve sonuç söyleyecektir zaten.Garanti kapsamında da bedelsiz tüm sisteminiz onarılacaktır tahminimce.Benim burada yazdıklarım söylediklerinizden yola çıkarak olası varsayımlardır.

    Bence mevcut A3 sisteminizden birşey iptal ettirmeyin.A3 sizin güvenliğinizin bir üst seviyeye çıkmasını sağlayan önemli bir bileşendir.Sistemsel veya yazılımsal hatalar yaşanabilir.Her firma ve üretici de başa gelebilir.Zaten mekanik fren ve emniyet sistemi de bu gibi sebepler için vardır.Makine dairesinde her türlü terslikte bile , YOLCU KABİNİ FRENLERİYLE RAYA KENETLENİP ASILI KALABİLİR.Düşme riski yok denecek kadar azdır.

    Aşağıda ki linkte arkel in A3 için anlatımı ve senaryoları vardır.

    http://www.arkel.com.tr/kataloglar/ARKEL%20A3%20Brosur.pdf

    @gazanfero




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Ü s t a D

    quote:

    Orijinalden alıntı: gazanfero

    Merhaba,

    4 durak yeni A3 standartında Nagel motor,Arkel kontrol kartlar ile asansör yaptırdım. 2 gün güzelce çalıştıktan sonra asansör frenler kilitli iken hareket etmeye çalışarak motor ve reduktore ağır hasar verdi. Bu paraşüt sistemine eklenen yeni bir elektronik kontrol varmış ve sistemi kilitlemiş.Ama motor nedense durmayıp halatları üst üste bindirmiş ve motor sehpasının kauçuk ayaklarını kaplayan metali bile eğmiş.
    Neden asansörün her hareketinde frenleri kontrol eden gergi halatının bulunduğu yerdeki motor ile pim aç kapa kontrolü yapılıyor. Aşırı hızlanmanın mekanik kontrolü yeterli güvenlik sağlamıyor mu? Tekrar kontrol hatası yüzünden sistemin hasar görmesini istemiyorum . Asansör firmasına ne önermeliyiz? Elektronik kontrolü iptal etmek için bir seçenek var. Onu kullanmak tehlikeli mi?
    Yardımcı olabilir misin?

    Selam ,

    öncelikle geçmiş olsun çok şükür ki bir kaza olmamış.

    Sorunun cevabını anladığım kadarıyla yazayım.Teknik ekip te sizi aydınlatacaktır.

    A3 Asansör Kabinin istem dışı hareketini önlemek için GELİŞTİRMİŞ EXTRA BİR EMNİYET SİSTEMİ dir..Asansör durduğunda extra bir kilitleme tertibatı devreye girer ve istem dışı hareket olması halinde kabin frenleri ni de devreye sokarak asansörü kilitler.

    Temel mantığı budur.

    Sizin başınıza gelen olay da Arkel in APRE (A3 sistemi için kartı) kartında ki olası bir arıza ya da hata durumu, ya da zamanlama sapması veya Regülatör üzerinde ki bobine enerji gönderilmemesi sonucu bobin çekmemiş ve hareket ederek bu olay meydana gelmiş anladığım kadarıyla.

    Şunu sorgulamak gerekir bence, Regülatör üzerinde ki STOP switch i neden devreye girmedi ? Hadi sistem onu atladı veya bağlantısı yapılmamış diyelim.
    Kabinin altında ki ( FREN lerin bölgesi) fren tertibatına bağlı olan PARAŞÜT SWİTCH neden devreye girmedi ? Onun da diğer switch gibi SİSTEMİN ENERJİSİNİ DURDURMASI GEREKİRDİ.Yani motor ve tüm sistem durmalıydı.Ana kart ta oluşan bir kısa devre veya hata da tüm emniyet devrelerini köprüleyelerek sisteme hareket emri vermiş olabilir.Dediğim gibi incelemeye gelen ekip size net bir fikir ve sonuç söyleyecektir zaten.Garanti kapsamında da bedelsiz tüm sisteminiz onarılacaktır tahminimce.Benim burada yazdıklarım söylediklerinizden yola çıkarak olası varsayımlardır.

    Bence mevcut A3 sisteminizden birşey iptal ettirmeyin.A3 sizin güvenliğinizin bir üst seviyeye çıkmasını sağlayan önemli bir bileşendir.Sistemsel veya yazılımsal hatalar yaşanabilir.Her firma ve üretici de başa gelebilir.Zaten mekanik fren ve emniyet sistemi de bu gibi sebepler için vardır.Makine dairesinde her türlü terslikte bile , YOLCU KABİNİ FRENLERİYLE RAYA KENETLENİP ASILI KALABİLİR.Düşme riski yok denecek kadar azdır.

    Aşağıda ki linkte arkel in A3 için anlatımı ve senaryoları vardır.

    http://www.arkel.com.tr/kataloglar/ARKEL%20A3%20Brosur.pdf

    @gazanfero
    Yanıtınız için çok teşekkür ederim. Sizin yaptığınız yorumla servisin düşünceleri tamamen örtüşüyor. Motor yarın gelecek ve kontrol kartı ile değişecek. Emniyet switch'lerinin neden çalışmadığının detaylı incelenmesini isteyeceğim.
    Önemli bir bulgu olursa sizinle paylaşacağım.
    Tekrar teşekkürler.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Guest-85DB60A33

    Yanıtınız için çok teşekkür ederim. Sizin yaptığınız yorumla servisin düşünceleri tamamen örtüşüyor. Motor yarın gelecek ve kontrol kartı ile değişecek. Emniyet switch'lerinin neden çalışmadığının detaylı incelenmesini isteyeceğim.
    Önemli bir bulgu olursa sizinle paylaşacağım.
    Tekrar teşekkürler.

    Alıntıları Göster
    Düşen asansörleri ne yapıyorsunuz ?

    Birde bu asansörlere pc bağlantısı yapıyorlar ben böyle gördüm o bağlantı tam olarak nerde oluyor ?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: mercan dede

    Düşen asansörleri ne yapıyorsunuz ?

    Birde bu asansörlere pc bağlantısı yapıyorlar ben böyle gördüm o bağlantı tam olarak nerde oluyor ?

    Asansör düşmez hocam.Asansörlerde mekanik frenler vardır.Normal hızını aşarsa eger,önce elektrik devresi ni keser ardından mekanik kilit (hız regülatörü) ile frene geçer.

    Tabii ddenetimsiz yapılan montajlar da mesleğin yüzkarası bazı ustaların fren bağlantılarını yapmadıklarına da rastladığımız oluyor.

    Eski asansörlerde Tek hız veya çift hız asansörlerde kattan aşağı kaydırma yapabilir.Düzgün ayar yapılması gerekir. :)
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Ü s t a D


    quote:

    Orijinalden alıntı: mercan dede

    Düşen asansörleri ne yapıyorsunuz ?

    Birde bu asansörlere pc bağlantısı yapıyorlar ben böyle gördüm o bağlantı tam olarak nerde oluyor ?

    Asansör düşmez hocam.Asansörlerde mekanik frenler vardır.Normal hızını aşarsa eger,önce elektrik devresi ni keser ardından mekanik kilit (hız regülatörü) ile frene geçer.

    Tabii ddenetimsiz yapılan montajlar da mesleğin yüzkarası bazı ustaların fren bağlantılarını yapmadıklarına da rastladığımız oluyor.

    Eski asansörlerde Tek hız veya çift hız asansörlerde kattan aşağı kaydırma yapabilir.Düzgün ayar yapılması gerekir. :)

    bunlar pc tarafından kontrol ediliyor bu bağlantı nerdedir?

    Galiba asansör servisinde çalışıyorsunuz.Hangi asansör firması?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: mercan dede

    quote:

    Orijinalden alıntı: Ü s t a D


    quote:

    Orijinalden alıntı: mercan dede

    Düşen asansörleri ne yapıyorsunuz ?

    Birde bu asansörlere pc bağlantısı yapıyorlar ben böyle gördüm o bağlantı tam olarak nerde oluyor ?

    Asansör düşmez hocam.Asansörlerde mekanik frenler vardır.Normal hızını aşarsa eger,önce elektrik devresi ni keser ardından mekanik kilit (hız regülatörü) ile frene geçer.

    Tabii ddenetimsiz yapılan montajlar da mesleğin yüzkarası bazı ustaların fren bağlantılarını yapmadıklarına da rastladığımız oluyor.

    Eski asansörlerde Tek hız veya çift hız asansörlerde kattan aşağı kaydırma yapabilir.Düzgün ayar yapılması gerekir. :)

    bunlar pc tarafından kontrol ediliyor bu bağlantı nerdedir?

    Galiba asansör servisinde çalışıyorsunuz.Hangi asansör firması?

    Pc dediğiniz Anakart sistemi sanırım.Genel olarak makine daireli asansörlerde makine dairesinde.
    Makine dairesizlerde en üst kat kapı yanında.
    Hidrolik lerde ise en alt kat makine odasında olur.

    Extrem durumlarda farklı yerlere konulabilir ana kumanda panoları.

    Benim işim Montaj Supervisorlüğü. Uluslararası bir firmanın projelerini yönetiyorum.




  • 
Sayfa: önceki 2021222324
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.