Şimdi Ara

ASANSÖR HAKINDA MERAK ETTİKLERİNİZ (23. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
720
Cevap
49
Favori
130.428
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 2122232425
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Ü s t a D


    quote:

    Orijinalden alıntı: mercan dede

    quote:

    Orijinalden alıntı: Ü s t a D


    quote:

    Orijinalden alıntı: mercan dede

    Düşen asansörleri ne yapıyorsunuz ?

    Birde bu asansörlere pc bağlantısı yapıyorlar ben böyle gördüm o bağlantı tam olarak nerde oluyor ?

    Asansör düşmez hocam.Asansörlerde mekanik frenler vardır.Normal hızını aşarsa eger,önce elektrik devresi ni keser ardından mekanik kilit (hız regülatörü) ile frene geçer.

    Tabii ddenetimsiz yapılan montajlar da mesleğin yüzkarası bazı ustaların fren bağlantılarını yapmadıklarına da rastladığımız oluyor.

    Eski asansörlerde Tek hız veya çift hız asansörlerde kattan aşağı kaydırma yapabilir.Düzgün ayar yapılması gerekir. :)

    bunlar pc tarafından kontrol ediliyor bu bağlantı nerdedir?

    Galiba asansör servisinde çalışıyorsunuz.Hangi asansör firması?

    Pc dediğiniz Anakart sistemi sanırım.Genel olarak makine daireli asansörlerde makine dairesinde.
    Makine dairesizlerde en üst kat kapı yanında.
    Hidrolik lerde ise en alt kat makine odasında olur.

    Extrem durumlarda farklı yerlere konulabilir ana kumanda panoları.

    Benim işim Montaj Supervisorlüğü. Uluslararası bir firmanın projelerini yönetiyorum.

    Cevaplarınız için çok teşekür ediyorum.İyi günler.




  • Arkadaşlar benimde farklı bir sıkıntım var.

    Asansör muayenesi yaptıracağım. Önce servisi çağırdım servis birçok şeyden bahsetti;

    2013 Yönetmeliğine göre ; Asansörün zemininde aydınlatma ve stoper olacakmış. Makine dairesindeki elektrik şartel paneli ise değişecekmiş.
    Servis bu panel için değişik bir maddeden bahsetti ve fiyatının 1100TL civarında olduğunu söyledi.

    Öncelikle bu yönetmelikten haberi olan var mı ? Ben biraz araştırdım bir şey bulamadım.
    Eğer 2013 ise hangi ayda çıktı bu yönetmelik? Çünkü yeni bina ve İskanı Mart gibi alındı. Marttan önce çıktıysa yönetmelik nasıl ruhsat verildi?

    Tabi muayene ye geldiklerinde nedir ne değildir öğrenicez ama önbilgi edinmek istedim.
    Şimdiden teşekkürler arkadaşlar.
  • binamız 4 katlı yeni takılan asansör kullanmaya başladık asansörü takan aylık 75 tl bakım üçreti istiyor
    ama asansör günde en fazla 5 kez kullanılacak sadece 1ve 2 boş kullanılmıyor 3. katta tek kişi yaşıyor oda korkuyorum ben binmem diyor 4 katta ben yaşıyorum ben ve eşim çalışıyor günde 1 kez binecegiz saba işe giderken birde iş dönüşü
    75 tl herkeze fzla geldi
    önerileriniz varmı
    aylık bakımmecburmu
  • tekrar sormak istiyorum asansörlerde aylık bakım mecburmudur
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ozkan1979

    tekrar sormak istiyorum asansörlerde aylık bakım mecburmudur



    yönetmelik gereği ve güvenliğiniz için evet .
  • quote:

    Orijinalden alıntı: LillemaN

    quote:

    Orijinalden alıntı: ozkan1979

    tekrar sormak istiyorum asansörlerde aylık bakım mecburmudur



    yönetmelik gereği ve güvenliğiniz için evet .

    güvenlik için evet ama yaptırmassak ne olur cezası falan oluyormu
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ozkan1979

    quote:

    Orijinalden alıntı: LillemaN

    quote:

    Orijinalden alıntı: ozkan1979

    tekrar sormak istiyorum asansörlerde aylık bakım mecburmudur



    yönetmelik gereği ve güvenliğiniz için evet .

    güvenlik için evet ama yaptırmassak ne olur cezası falan oluyormu

    cezasından ziyade, ileride kontrole gelicek mühendisler eksikleri görüp kırmızı etiket yapıştırırlar ve eksikler giderilmezse asansöre mühür vurulur. bunun için her ay bakım gerekli
  • Kilo standarti nedir? 4-5 kisilik mevzulari

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Kilo standarti nedir? 4-5 kisilik mevzulari

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: avenged

    Kilo standarti nedir? 4-5 kisilik mevzulari

    asansörlerin tipine göre çekebilceği belli bir yük miktarı vardır. mesela 4 kişilik insan asansörlerinde 320KG yazar yetişkin insanlara göre ağırlık hesaplanır. her bir insan ortalama 85kg olarak hesaplanır.
    çokda derin bir mevzusu yok yani
  • quote:

    Orijinalden alıntı: LillemaN

    quote:

    Orijinalden alıntı: avenged

    Kilo standarti nedir? 4-5 kisilik mevzulari

    asansörlerin tipine göre çekebilceği belli bir yük miktarı vardır. mesela 4 kişilik insan asansörlerinde 320KG yazar yetişkin insanlara göre ağırlık hesaplanır. her bir insan ortalama 85kg olarak hesaplanır.
    çokda derin bir mevzusu yok yani

    Merhaba ustam,

    http://forum.donanimhaber.com/m_85696967/tm.htm

    burada bahsettim meseleyi Akiş marka c125 motor var dişlili 4 kişilik kabin çekiyor.
    2 duvar ortak biri hol duvarı diğeri wc ile. Burada gece sesten durulmuyor. Kullanılan sistemde hız kontrol sistemi yok yani pano bu şekilde değil. Şarteller de vakumlu değil ve tak diye ses çıkartıyor.

    Çok canımız sıkkın konuyla ilgili ne yapılabilir bilemiyoruz. Yardımınız için şimdiden teşekkürler.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: mercan dede

    Düşen asansörleri ne yapıyorsunuz ?

    Birde bu asansörlere pc bağlantısı yapıyorlar ben böyle gördüm o bağlantı tam olarak nerde oluyor ?

    düşme olayını arkadaş söylemiş , pc bağanlantısını ise her firma kullanmıyor benim bildiğim thyssenkrupp kullanıyor hemen kapının yanında ufak bir mini pano diyebilceğimiz bir yer var içinde anakarta benzer kontrol kartı var oraya bağlanıyor ve arıza tespit için kulalnılıyor
  • quote:

    Orijinalden alıntı: hidden

    quote:

    Orijinalden alıntı: LillemaN

    quote:

    Orijinalden alıntı: avenged

    Kilo standarti nedir? 4-5 kisilik mevzulari

    asansörlerin tipine göre çekebilceği belli bir yük miktarı vardır. mesela 4 kişilik insan asansörlerinde 320KG yazar yetişkin insanlara göre ağırlık hesaplanır. her bir insan ortalama 85kg olarak hesaplanır.
    çokda derin bir mevzusu yok yani

    Merhaba ustam,

    http://forum.donanimhaber.com/m_85696967/tm.htm

    burada bahsettim meseleyi Akiş marka c125 motor var dişlili 4 kişilik kabin çekiyor.
    2 duvar ortak biri hol duvarı diğeri wc ile. Burada gece sesten durulmuyor. Kullanılan sistemde hız kontrol sistemi yok yani pano bu şekilde değil. Şarteller de vakumlu değil ve tak diye ses çıkartıyor.

    Çok canımız sıkkın konuyla ilgili ne yapılabilir bilemiyoruz. Yardımınız için şimdiden teşekkürler.

    merhaba, şimdi bende sadece staj yaptığım içinde benimde bilgim sınırlı fakat diyebileceğim sizinde dediiniz gibi yalıtım yapılması lazım. aşırı ses varsa büyük ihtimal tahrik grubunda sıkıntı vardır. bu durumlarda asansörü yapan firmaya ihtarname göndermeniz veya bilgilendirmeniz gerek. ama sorun hala devam ederse büyük ihtimal modernizasyon çalışması yapılır sorunlu parçalar vs. değiştirilir.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: EzoBride

    kalkarken ve dururken baş dönme etkisi yarattığını açıklayabildiğin gün senin peygamberliğini ilan ettiğim andan itibaren geçen zamanda nasıl bu kadar zeki olduğunu düşünerek kendimi yormak yerine bu durumda düşünmemenin daha iyi olduğu kanatine varmış olmanın bana verdiği mutlulukla yaşama sevincimin arttığında hayata daha iyi bakmış oluyorum sonuç olarak neden Asansör?

    Merkez kaç kuvvetinin insan üzerindeki etkisidir.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: LillemaN

    quote:

    Orijinalden alıntı: hidden

    quote:

    Orijinalden alıntı: LillemaN

    quote:

    Orijinalden alıntı: avenged

    Kilo standarti nedir? 4-5 kisilik mevzulari

    asansörlerin tipine göre çekebilceği belli bir yük miktarı vardır. mesela 4 kişilik insan asansörlerinde 320KG yazar yetişkin insanlara göre ağırlık hesaplanır. her bir insan ortalama 85kg olarak hesaplanır.
    çokda derin bir mevzusu yok yani

    Merhaba ustam,

    http://forum.donanimhaber.com/m_85696967/tm.htm

    burada bahsettim meseleyi Akiş marka c125 motor var dişlili 4 kişilik kabin çekiyor.
    2 duvar ortak biri hol duvarı diğeri wc ile. Burada gece sesten durulmuyor. Kullanılan sistemde hız kontrol sistemi yok yani pano bu şekilde değil. Şarteller de vakumlu değil ve tak diye ses çıkartıyor.

    Çok canımız sıkkın konuyla ilgili ne yapılabilir bilemiyoruz. Yardımınız için şimdiden teşekkürler.

    merhaba, şimdi bende sadece staj yaptığım içinde benimde bilgim sınırlı fakat diyebileceğim sizinde dediiniz gibi yalıtım yapılması lazım. aşırı ses varsa büyük ihtimal tahrik grubunda sıkıntı vardır. bu durumlarda asansörü yapan firmaya ihtarname göndermeniz veya bilgilendirmeniz gerek. ama sorun hala devam ederse büyük ihtimal modernizasyon çalışması yapılır sorunlu parçalar vs. değiştirilir.


    Cevabınız için teşekkür ediyorum. Az önce Filiz makine den Arif bey ile görüştüm, Sakaryadan bir firma ve dişlisiz motor üretimi yapıyorlarmış. Çok bilgilendirdi sağolsun. A3 standartları varmış bu asansörlerde ve çift hızlı sistemlerde hız kontrol sisteminin olması gerektiğini söyledi. Ama bulunduğumuz il belediyesi bu konuda 2014 den itibaren bu sisteme geçecekmiş. Yani bizi kapsamamakta ancak ortada da bir rahatsızlık söz konusu ve çözüm olarak hız kontrol kartı montajı veya dişlisiz makine ile değişim yapılması ihtimali var. Bakalım ne yapacağız?




  • Kimse sormamis ben sorayim yere dusen asansorleri napiyosunuz?

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: LillemaN

    quote:

    Orijinalden alıntı: mercan dede

    Düşen asansörleri ne yapıyorsunuz ?

    Birde bu asansörlere pc bağlantısı yapıyorlar ben böyle gördüm o bağlantı tam olarak nerde oluyor ?

    düşme olayını arkadaş söylemiş , pc bağanlantısını ise her firma kullanmıyor benim bildiğim thyssenkrupp kullanıyor hemen kapının yanında ufak bir mini pano diyebilceğimiz bir yer var içinde anakarta benzer kontrol kartı var oraya bağlanıyor ve arıza tespit için kulalnılıyor

    Merhaba ,düşmeyi soran arkadaşlara yazıyorum >>>ASANSÖR UÇAKTAN DAHA GÜVENLİDİR ve DÜŞMEZ !!!

    Ama maalesef memlekette ki bazı düşünemeyen insanlar bu mesleğe bulaşıp saçma işler yaptıkları için böyle bir risk denetlenmeyen,kontrol edilmeyen özellikle eski asansörler de mevcut.

    Eğer asansörünüzde güvenlik sorunları olduğunu düşünüyorsanız Makine mühendisleri odalarına veya ilgili belediyenize danışın ve kontrol edilmesini isteyin.Tam bilmiyorum bölgelere göre değişebilir ama ortalama 150 TL gibi bir bedelle eksik yanlış veya doğru yapılan işler tespit edilip asansörün durumuna göre işaretleme yapılıyor.Eğer uygunsuzluk büyük ise bina yönetici , yönetim ya da ilgililere bildirim de bulunup gerekli modernizasyon için süre verilip tekrar kontrol ediliyor.Eğer bir düzeltme yapılmaz ise asansör mühürlenip kapatılır..İNSAN GÜVENLİĞİ HERŞEYİN ÜSTÜNDEDİR !!!


    PC bağlantısı ile asansörlere yeni yazılım yüklemesi yapıyoruz. Asansör de ki sürüş ve konfor ayarlarını duruş ve kalkış zamanlamaları gibi bir çok parametreye buradan erişiyoruz.Ayrıca PDA gibi ekipmanlarımızla Asansör yazılımına uzaktan bağlantı da yapabiliyoruz.




  • Apartmana asansör yaptıracağız yeni, 40.000TL fiyat çektiler normal midir? Bir de bu dişlisiz
    , tek hızlı, çift hızlı asansör ne demek?

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • Tek Hızlı Asansör: Bu düzen tek hızlı bir asenkron motor ve dişli düzeninden oluşur. 0.63 m/s hızlarda kullanılır. Duruşta ise motorun enerjisi kesilir, motor mekanik frenle durdurulur.

    Çift Hızlı Asansör : Genellikle tahrik hızı 1 m/s ve üzeridir.Motor büyük hızla kalkınır, kata belli bir mesafe kalınca düşük hıza geçirilir. Motor mekanik frenle durdurulur.

    yada şöyle dyebiliriz bazı asansörlere bindiğimizde birden durur ve bizi rahatsız eder onlar tek hızlı asansördür. çift hizlida ise kata yaklaşınca motor düşük devire geçer ve sarsıntısız bir şekilde durur. çift hızlı olması bir + dır yani

    fiyat konusunda ben birşey diyemem kullandıkları her parça fiyatı etkiler



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi LillemaN -- 11 Ocak 2014; 20:30:18 >
    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • @Lilleman arkadaşımızın bilgilerine ek olarak dişlisiz motor ve makine dairesiz asansörden de bahsedeyim.

    @_CHARLOTTE_ hocam Lilleman ın da dediği gibi fiyat çok değişkendir.Asansör de kullanılan ekipmanlara göre inanılmaz farklar olabilir.


    DİŞLİSİZ MOTOR

    Dişlisiz motor ise tam bakımsızdır..Yağ gerektirmez.Bakım gerektirmez.%40 varan enerji tasarrufu sağlar.

    VVF İnverter sürücü yardımıyla ,HIZ EĞRİLERİ İLE ÇALIŞTIĞI İÇİN KONFOR MAXİMUM dur..Tabir yerinde ise YAĞ GİBİ çalışır..Kalkışını,sürüşünü ve duruşunu hissetmezsiniz.Tabii diğer etkenlerin de kusursuz monte edildiğini düşünerek yazıyorum.

    Kısaca, mümkünse dişlisiz motor kullanan VVF İnverter li bir sistem tercih edin.Hatta mümkünse uluslararası firmaların daha yaygın ve doğru olarak yaptığı MAKİNE DAİRESİZ serileri tercih edin.Daha uzun ömürlü daha ekonomik ve daha güvenlidir genel olarak.Tip onaylı ve CE sertifikasına sahiptirler.


    Aşağıda örneğini verdiğim 1. video da çalıştığım firmanın MAKİNE DAİRESİZ asansörünün tanıtım videosu var.2. ve 3. video da ise Dünyada sadece firmamızın yaptığı TWİN ( tek kuyu-çift kabin) modelinin videosu mevcut.Twin model henüz ülkemizde montajı yapılmadı fakat diğer makine dairesiz seriden yaklaşık 1000 in üzerinde montajımız vardır.

    undefined








    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Ü s t a D -- 11 Ocak 2014; 21:05:32 >




  • 
Sayfa: önceki 2122232425
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.