Şimdi Ara

Chevrolet Cruze alındı. (1000 km. incelemem) SS'li

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
72
Cevap
2
Favori
5.620
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Öncelikle merhabalar, dileğim kırıcı olmadan polemik yaşamadan incelenecek bir konu ve yazılar olsun. Amacım aldıktan sonra haber vermekten ziyade, alacak kişilere fikir vermesi için temel bir yazı olabilmesi, umarım bunu sağlayabilirim.

    Önce ki aracımı( 2005 hyundai getz+lpg) değiştirme nedenim talihsiz bir kaza yaşamamızdı. Konusu;

    http://forum.donanimhaber.com/m_74782365/tm.htm

    Kazadan sonra daha güvenli bir araç almak ve sınıf yükseltmek isteği ile farklı bir araç arayışına girdik ve sonunda Chevrolet Cruze 1.6 sport sedan aldık.

    Tercih kıstaslarım:

    -Sedan,hatchback farketmez.
    -C sınıfı olacak.
    -Bagajı geniş olmalı.
    -En çok üzerinde durduğumuz GÜVENLİK konusunda tereddüt yaşatmamalı.
    -Kronik sorunu olmamalı.
    -İkinci eli önemli değil.
    -Abartılı bir performansı olmasada olur. Günlük kullanıcı için yetsin şehirler arası sıkıntı yaşatmasın yeter.
    -Üst limit en fazla 45000 tl(çok zorlayarak)

    Kazanın hemen ertesi günü incelediğim araçlar:

    YENİ TOYOTA AURİS 1.6 ACTİVE 46700TL
    OPEL ASTRA HB ENJOY 1.4 140HP ALINAN FİYAT: 44000TL
    YENİ FORD FOCUS TREDX (HATCHBACK 42000TL- STYLE (SEDAN) 45500TL
    HYUNDAİ İ30 1.6 STYLE ALINAN FİYAT: 44000TL

    fiyatlar aldım. İçlerinde en çok içime sinen astra oldu. Auris' in içinde oturmak bile istemedim, ayrıca satış temsilcisi bayanın hiç birşey bilmemesi çıldırttı.

    En son Opel'e uğramışken Chevrolet' ye çıktım, Bursa İzmir yolu Neskar'da bizimle ilgilenen, güler yüzünü eksik etmeyen Selahattin Bey'e de teşekkürlerimi sunuyorum, çok yardımcı oldu. Aracımız için 40000TL' dan kapı açıp 38000TL' na düştü. Ellerinde 3 araç kaldığını ilave ederek, karar aşaması için eğer Cruze düşünürsek çabuk olmamızıda cümlelerine ekledi.

    Önceliklerimiz doğrultusunda, en ucuz fiyata, donanımların kafa kafaya kalmasıyla birlikte(i30 hariç) fiyat politikası yüzünden, abartılı kalite farkları olmamasından dolayı, Kıstaslarımız doğrultusunda parasını hak eden bir araba olduğu için, güvenlik konusunda diğerlerinden 1 adım önde olduğunu düşündüğüm için, diğer seçeneklere gereksiz yere marka imajından dolayı para verileceğini düşünerek, Aradan geçen bir kaç saat içinde kararımızı verip Chevrolet cruze siparişini verdik ve en son 37700TL' na +ücretsiz(boya koruma, kaput koruma, cam filmi, konsol koruma) yaptırarak el sıkıştık.

    Aracımın donanım listesi :http://www.chevrolet.com.tr/modellerimiz/cruze-sedan/ozellikler-ve-donanimlar.html

    Daha önce uzun yolda kullanma fırsatı bulduğum için, pazar günü test yapmadım.

    Pazartesi günü kazalı Getz'i satıp banka kredisini onaylattım. Araç ile teste çıktım.

    Salı günü parayı hesaplarına aktarıp, prosedürlerle uğraşıp, plaka işlerini halledip akşama arabayı teslim aldım.

    Getz' den sonra uçak etkisi yaratsada objektif bir şekilde değerlendirmeye başlayabiliriz:

    SÜSPANSİYON: 17" jantların etksiyle kasislerden geçiş hissediliyor, süspansiyonları yumuşak ve sessiz çalışmıyor. Ama dikkatli geçildiğinde insanları rahatsız ettiğinide düşünmüyorum.

    YALITIM: Araç sessiz değil ortalama 3000 devir bandında içeri ses alıyor ve bence böyle bir araca 6. vites gerekiyor. Yavan(rahatsız edici) bir motor sesi geldiğini düşünmüyorum fakat motordan gelen yalıtım eksiği mevcut.

    SES SİSTEMİ: Benim gibi günlük kullanıcılar için yeterli gelsede her kullanıcıyı mutlu etmeyecektir. C sınıfı bir araç için pekte iyi değil.

    YOL TUTUŞ: 215 ebatlı lastiklerin etkisi ile araç yola gayet rahat hakim olabiliyor, yol boşken en sağdan en sola keskin şerit değişimi yapıldığında kayma eğilimi gibi birşey hissetmiyorsunuz. Geniş kavşaklarda tehlike yaratmayacak şekilde bir kaç kez zorlamama rağmen hala esp yaktıramadım. (YOL TUTUŞTA CRUZE' UN SINIFINDA REKABETÇİ OLDUОU SÖYLENEBİLİR.)

    SÜRÜŞ POZİSYONU: Özellikle benim gibi aracın içine gömülüp gitmeyi seven insanlar için sürüş pozisyonu tatmin edici. Koltuğu en dibe indirdiğinizde ciddi anlamda tatmin olabiliyorsunuz. Kaba tabiri ile leylek pozisyonu yok.

    ARKA DİZ-BAŞ MESAFESİ: C sınıfı standartlarında bir diz mesafesi bulunmakta, baş mesafesinin ise yüksek olduğunu söylemek zor gibi uzun boylu kişilerin inip binerken zorlanması ve otururken rahatsız olabilme ihtimali var.

    KOLTUK KALİTESİ: Sınıfında bir kalite sunmakta, ne sofra örtüsü gibi bir kaç zamanda dağılacak hissi nede kendini üst sınıfta hissettirecek bir sünger-kılıf kalitesi var.

    KÖR NOKTA: Bayan kullanımına uygun bir araç olduğunu düşünmüyorum, erkekler için çok sıkıntı yaratmayacak olsa da kör noktası malesef mevcut.

    PERFORMANS: Atmosferik kullanmayı bilen bir insan olduğum için araç gitmiyor algısı pekte oluşmadı, alt devirlerde aracın hızlanması mümkün değilken gerekli devir bandına ulaştığında +2700 motorun hantallığı ortadan kalkıyor. Fakat turbolu araç kullandıktan sonra bu araca binenler araçtan inmek istediklerini söyleyebilirler. Aldığımdan beri bir kez 600km' de iken tam devir çevirdim ve bence 5800-6000 devirden sonrası boşa dönüyor, vites yükseltmekte fayda var.

    YAKIT TÜKETİMİ: Hepimizinde hem fikir olduğumuz Cruze' un çok yaktığı yönünde bir söylenti dönüyor ortada. Arabadan az önce indiğimde yaklaşık 1100 km yapılmış alındığından beri, hep tam depo kullandım yarım yarım hiç almadım. ortalama yakıt tüketimim şuan 9 lt'lerde geziniyor. İlerleyen zamanlarda ne kadar düşer bilmiyorum fakat 1.6 atmosferik motor ve yaklaşık 1350 kg bir araç için bu değer çok çok normal.Yılda yaklaşık 20bin kilometre yapıyorum ve aksilik olmazsa en az 4 yıl daha lpg vs düşünmüyorum bu ortalama ile.

    Gelelim benim araçla ilgili görüşlerime: araçtan şuan için çok memnunum. Yakıtından, performansından, oturaklılığı ve donanımından. Özellikle bu paraya böyle bir araca sahip olduğum için daha içime sinen bir araç olmuş oldu. çünkü yukarıda yazdığım araçlar en iyi ihtimalle verilen paranın üzerine +6000 daha eklenerek sahip olunabilinecekti. Aracımdan bir çok daha iyi araç olduğunu biliyorum ama bunlar karakteristikten ziyade donanımsal. Yani motorsal açıdan bir mühendislik harikası değil. Elbette bende sahip olmayı isterdim bir çok donanıma fakat ne kadar ekmek o kadar köfte olduğuna göre, elimde ki parayla diğer seçeneklere göre hem uygun miktarda, hemde aşağı yukarı eş değer donanımlarda bir araç sahibi oldum.

    Özetle: 37700 tl'na alınabilecek en iyi sıfır c sınıfı aracı aldığımı düşünüyorum ve sunduğu donanımlarla mutlu oluyorum. özellikle bluetooth ile konuşma, cruise control, usb ile müzik dinleme-telefon şarj edebilme özelliklerinin işimi çok kolaylaştırdığını söyleyebilirim. Onun dışında tek memnun kalmadığım yeri aracın ön panel plastiği ve kapı kenarları plastiği aynı malzemeden, şahsen bu plastiğin daha kaliteli üretilmesini beklerdim çünkü kolay çizilebilme eğilimi gösteriyor plastik aksam. ses şuan için olmasada ilerleyen zamanlarda olur mu, kestirmek güç.

    Zaman ayırıp okuyan insanlara teşekkür ederim. Umarım almak isteyen veya bilgi sahibi olmak isteyen kişilere fikir verebilecek bir yazı olmuştur. Eksik kaldığını düşünenler veya ekleme yapılmasını isteyenler olursa ona göre düzeltme veya ilave yapabilirim yazıya şuan için aklıma gelenler bunlar oldu.

    NOT: paspasları orjinal değildir, dışarıdan kauçuk paspas aldım onları kullanıyorum.

    Saygılar.

    Fotoğraflar:

     Chevrolet Cruze alındı. (1000 km. incelemem) SS'li
     Chevrolet Cruze alındı. (1000 km. incelemem) SS'li
     Chevrolet Cruze alındı. (1000 km. incelemem) SS'li
     Chevrolet Cruze alındı. (1000 km. incelemem) SS'li
     Chevrolet Cruze alındı. (1000 km. incelemem) SS'li
     Chevrolet Cruze alındı. (1000 km. incelemem) SS'li
     Chevrolet Cruze alındı. (1000 km. incelemem) SS'li
     Chevrolet Cruze alındı. (1000 km. incelemem) SS'li
     Chevrolet Cruze alındı. (1000 km. incelemem) SS'li
     Chevrolet Cruze alındı. (1000 km. incelemem) SS'li
     Chevrolet Cruze alındı. (1000 km. incelemem) SS'li
     Chevrolet Cruze alındı. (1000 km. incelemem) SS'li
     Chevrolet Cruze alındı. (1000 km. incelemem) SS'li
     Chevrolet Cruze alındı. (1000 km. incelemem) SS'li
     Chevrolet Cruze alındı. (1000 km. incelemem) SS'li
     Chevrolet Cruze alındı. (1000 km. incelemem) SS'li
     Chevrolet Cruze alındı. (1000 km. incelemem) SS'li
     Chevrolet Cruze alındı. (1000 km. incelemem) SS'li
     Chevrolet Cruze alındı. (1000 km. incelemem) SS'li
     Chevrolet Cruze alındı. (1000 km. incelemem) SS'li
     Chevrolet Cruze alındı. (1000 km. incelemem) SS'li
     Chevrolet Cruze alındı. (1000 km. incelemem) SS'li

    EKLEMELER:
    -araç ile belli bir sürat üstüne çıkıldığında daha belirgin olmaya başlamak ile birlikte, hava kanallarından içeriye sıcak veya soğuk hangisinde ayarlı ise fan kapalı iken hava sızdırıyor.
    -direksiyonda tırnak çiziği gibi kısım kısım çizikleri oluştu, 15bin km.bakımına gittiğimde değişimini rica edeceğim.
    -benzin tüketimi hala abartılı gelmiyor böyle bir araba için. aldığımdan beri 2600km.oldu ve şuan şehiriçi yakıt tüketimim 100 kilometrede 8.5L
    -getz ile gereksiz yere yaptigim yollari yapmayip bu konuda daha dikkatli davranarak aylik 1000-1300km arasina dusurebildim, katettigim yolu. Bu hem benzinden tasarrufu hem de aracin daha az yipranmasi icin kar oldu.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi berkayacan -- 23 Temmuz 2013; 20:56:58 >







  • Duruşu, görüntüsü çok güzel bir araç, heybetli :)

    Hayırlısı olsun kazasız belasız kullanın..

    Yalnız dikkatimi çekti flaşör butonunun olduğu bölge soyulmuş mu ne olmuş?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Hyundai Motor Company -- 26 Mayıs 2013; 2:21:33 >
  • Hayırlı olsun, Allah kaza bela vermesin.

    Bilinçli ve ne istediğini bilen bir tüketicinin yapması gerektiği gibi çok güzel bir tercih yapmışsınız.

    İncelemeniz bu aracı düşünenlere fikir vermesi açısından çok faydalı olacaktır.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yazınızı okudum. Dediğiniz gibi araçta çok kör nokta var. Kısa süre kullandığımda aracı hemen fark etme imkanım olmuştu bunu. Aracınızı iyi günlerde kazasız belasız kullanın. Hayırlı olsun.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • Hayırlı olsun, kazasız belasız keyifli sürüşler dilerim...
  • kazasız belasız güzel günlerde kullanmanızı temenni ederim güzel araç güzel fiyat
  • Hayırlı olsun, güle güle binin.
  • Kazasiz belasiz hayirli olsun :) bu arabada sevmediğim tek şey şu teyp konsolunun üstündeki göz.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Güle güle kullanın çok yakışıklı bir araç fiyatıda çok iyi. ANCAK yılda 20 bin km için 9 litre ortalama tüketim (hadi diyelim 8.5 a düştü.) çok yüksek . Yılda 8 bin tl yakıta vericeksiniz. ( 8.5 litreden 4.72 lt fiyatı ile) Ben aynı yolu 4 bin tl ye gidiyorum (4.8 litre 4.14 litre fiyatı ) hemde istanbulda.

    4 yilda yılda 4 bin tl farktan 16 bin tl çöpe gidicek. Hayır değecek bir motor olsa tamam ama 1.6 atmosferik için 16 bin tl fark korkunç. 1.5 dci clio falan alırdım ben olsam. Performans olarak pek fark olmıycaktır. (ağırlık farkı)
  • Güle güle kullanın deneyimlerinizi paylaştığınız icin teşekkürler

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • güle güle kullanın güzel bir inceleme olmuş 2.0 dizel gelmeyecek sanırım bu kasaya
  • Güzel inceleme olmuş.
    Kazasız belasız kullanmaya devam edersiniz umarım.
  • Allah kaza bela vermesin,güle güle kullanın.Başlığı , forumu dolaşırken gördüm. Ayrıntılı anlatım içinde emeğinize sağlık...
  • güle güle kullanın
  • kim ne derse desin bu araç çok oturaklı. çok ağır duruyor bence.

    hayırlı olsun.
  • hayırlı olsun.

    cruze babamda da var. 3 sene kadar oluyor. genel olarak memnunuz.

    bizim şikayetçi olduğumuz bi kaç yer var;

    1. araç içi basık- görüş düşük.

    2. hantal

    3. yakıyor

    4. sağ tarafta oturan adam eğer ayaklarını açarak oturursa klima'nın o sağ taraftarı döndürmeli kontrolüne dokunuyor ve sürekli ayarı değişiyor. bence en büyük tasarım hatası bu.
  • Hayırlı uğurlu olsun.Allah kaza,bela vermesin.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • yılda 20 bin yapıyor ve lpg düşünmüorsanız bence aklınızdan zorunuz var. asıl bu durumda düşünmeniz lazımki cruze gibi çok yakan bir araç için ilginç bir karar. hayırlı olsun aracınız.
  • Öncelikle b sınıfına 40 binden fazla para verenlere gelsin bu yorumunuz...Dediğiniz gibi bu sınıf bu kalite c segmenti sıfır en iyi alınabilecek araç...
  • Seçim çok doğru. Cruze kullanıpta az yakıyor yada memnunum diyen duymadım. Lpg şart gibi duruyor.

    Güle güle kullanın.
  • 
Sayfa: 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.