Şimdi Ara

Chevrolet Cruze & LPG Uyumu, Subap Erimesi NET Bilgi

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
93
Cevap
5
Favori
66.199
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Merhaba arkadaşlar, Ecotec motorlar ve LPG de subap erimesi hakkında net bilgi olsun diye yazıyorum


    Aracımız 2010 model Chevrolet Cruze 1.6 Otomatik 60.000 kmde. Aldığımız gibi hemen LPG taktırdık. son 5-6 aydan beri sabahları ilk çalıştırmada çalıştıktan sonra titreme, stop etme gibi sorunlar olmaya başlamış (başlamış diyorum çünkü 8 aydır izmirde değilim). Babam bana söylediğinde direk subap erimesi dedim. Olay şu motor sıcakken hiç bir sorun yok gayet normal çalışıyor stop etmiyor. fakat motor soğukken örneğin sabahları ilk çalıştırmada çalıştıktan sonra stop ediyor sonrasında zor çalışıyor. Sağlıklı çalışması için motorun ısınması gerekiyor.

    Babam o şekilde 5-6 ay idare ettikten sonra geçen ay özel bir chevrolet servisinde kontrol ettirmiş ve subapların erimiş olduğunu söylemişler. Magnezyum olan subapları 1000 TL'ye Çelik subaplarla değiştirtmiş. Geçen hafta babamla birlikteydim, son 1 aydır hiç bir sıkıntı olmadığını ve sorunun tamamen ortadan kalktığını, arabanın performansında artış olduğunu ve yakıt tüketiminin biraz da olsa azaldığını söyledi.

    Olay şu, LPGnin yanma ısısı benzinden fazla olduğu için Magnezyum subaplar bu ısıya dayanamayıp eriyor. Çelik subaplarla değiştirildiğinde sorun tamamen ortadan kalkıyor.

    Şimdi Ecotec motor grubu araç almayı düşünen arkadaşlar, bu subap erimesi muhabbeti, lpg nin motora uyumlu olmadığı muhabbeti biraz fazla abartılıyor. Olayın çözümü 1000 TL ye çelik subap taktırmak. şöyle bir hesap yapalım

    Araba benzinde 45 kuruş civarı yakcaktı. LPG taktırmasaydık Benzinde 60.000 kmde 27.000 TL benzin parası vercektik. LPGde ise 25 kuruş yakıyor. LPG de 60.000 kmde 15.000 TL vermişiz yakıta. yani 12.000 TL direk karımız var. bu 12.000 TL den 1000 TLsi de subap değişimine gidiyor.

    Yani LPG'nin açtığı masraf 12.000 TL kar'dan 1000 tl oluyor. Yapılan kar düşünüldüğünde hiç birşey. Forumda Cruze gibi ecotec motora sahip araç almayı düşünüp LPG uyumsuzluğundan dolayı çekinenler için net bilgi olsun diye yazdım. İster aldıktan sonra subaplar eriyince değiştirirsiniz, isterseniz de LPG taktırınca o esnada subapları da Çelik subaplarla değiştirir, hiç bir sorun yaşamadan devam edersiniz



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi `bELa -- 7 Mayıs 2013; 12:05:44 >







  • Yakıt tüketimi muhtemelen aracın sorunlu olduğu zamana göre azalmıştır,zira magnezyum subap kullanılmasının sebebi yakıt tüketimini az da olsa azaltmak. Magnezyum'dan çelik subaba geçişte teorikte yakıt tüketiminin önemsiz miktarda da olsa artacağı söylenmişti. Uzun vadedeki gözlemleri de paylaşırsan seviniriz.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Teşekkürler...
    Gerçekten bilgilendirici bir yazı olmuş.
  • Çok süper bir paylaşım olmuş
  • Yazililim guncellenmesi gerek diye duymustum hikaye demekki tesekkuler

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • lpg 105 oktan. daha fazla ve kuru bir ısı uretir.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • GM taksaymış ya
  • aynı sorun Focus,Civic gibi Ti-Vct - Vtec motorlu araçlarda da alaşım Subapların erimesi olarak var.. Aynı şekilde çelik subaplar ile değişmesi gerekiyor. Ve maliyeti en son 500-600 tl idi.. 1000 tl biraz fazla olmuş gerçi yetkili serviste yaptırıldıysa normal
  • Araba benzinde 45 kuruş civarı yakcaktı. LPG taktırmasaydık Benzinde 60.000 kmde 27.000 TL benzin parası vercektik. LPGde ise 25 kuruş yakıyor. LPG de 60.000 kmde 15.000 TL vermişiz yakıta. yani 12.000 TL direk karımız var. bu 12.000 TL den 1000 TLsi de subap değişimine gidiyor.

    Bu hesabınız hatalı.%80 tasarruf sağlayan lpg sistemi icat olmadı. 1 km de 45 kuruş civarı benzin masrafı olan araç, 1 km de 32 kuruş civarı lpg masrafı olur. Benzin-lpg %40 civarı tasarruf sağlar. (İlk çalıştırmadaki benzin sarfiyatını katmadan)
    yanlış anlamayın bu sizin verilerinize göre. Eğer aracınız lpg de 25 kuruş tüketiyorsa, benzindede 35 kuruş civarı tüketmeli. ARtık hangisi hatalı ise.
    yani 60.000 km de 12000 tl değil, 6000 tl fark olacaktır. 1000 tl side çelik subaplara gidince geriye 5000 tl kalır.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi oquzdag -- 7 Mayıs 2013; 13:23:13 >
    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: oquzdag

    Araba benzinde 45 kuruş civarı yakcaktı. LPG taktırmasaydık Benzinde 60.000 kmde 27.000 TL benzin parası vercektik. LPGde ise 25 kuruş yakıyor. LPG de 60.000 kmde 15.000 TL vermişiz yakıta. yani 12.000 TL direk karımız var. bu 12.000 TL den 1000 TLsi de subap değişimine gidiyor.

    Bu hesabınız hatalı.%80 tasarruf sağlayan lpg sistemi icat olmadı. 1 km de 45 kuruş civarı benzin masrafı olan araç, 1 km de 32 kuruş civarı lpg masrafı olur. Benzin-lpg %40 civarı tasarruf sağlar. (İlk çalıştırmadaki benzin sarfiyatını katmadan)
    yanlış anlamayın bu sizin verilerinize göre. Eğer aracınız lpg de 25 kuruş tüketiyorsa, benzindede 35 kuruş civarı tüketmeli. ARtık hangisi hatalı ise.
    yani 60.000 km de 12000 tl değil, 6000 tl fark olacaktır. 1000 tl side çelik subaplara gidince geriye 5000 tl kalır.



    rakamları biraz yuvarlak yazdım aslında fakat kar kısmında hata yok

    benzinde 100 kmde 10 litre yakıyor. güncel benzin fiyatlarıyla kmde 48 kuruş, 60.000 kmde 29,000 TL diyelim. Lpgde de sakin kullanımda 25 kuruş civarı yakılabiliyor gerçekten babam çok sakin kullanır, ki hadi buna da 28 kuruş desek 17.000 tl. yine aradaki kar yine 12.000 civarı




  • Chevrolet Halka İlişkiler Departmanı'ndan yazılı açıklama gelmiş. Teşekkürler.


    LPG kitinin masrafını da farktan düşmeniz gerekir.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: oquzdag

    Araba benzinde 45 kuruş civarı yakcaktı. LPG taktırmasaydık Benzinde 60.000 kmde 27.000 TL benzin parası vercektik. LPGde ise 25 kuruş yakıyor. LPG de 60.000 kmde 15.000 TL vermişiz yakıta. yani 12.000 TL direk karımız var. bu 12.000 TL den 1000 TLsi de subap değişimine gidiyor.

    Bu hesabınız hatalı.%80 tasarruf sağlayan lpg sistemi icat olmadı. 1 km de 45 kuruş civarı benzin masrafı olan araç, 1 km de 32 kuruş civarı lpg masrafı olur. Benzin-lpg %40 civarı tasarruf sağlar. (İlk çalıştırmadaki benzin sarfiyatını katmadan)
    yanlış anlamayın bu sizin verilerinize göre. Eğer aracınız lpg de 25 kuruş tüketiyorsa, benzindede 35 kuruş civarı tüketmeli. ARtık hangisi hatalı ise.
    yani 60.000 km de 12000 tl değil, 6000 tl fark olacaktır. 1000 tl side çelik subaplara gidince geriye 5000 tl kalır.



    Bir de LPG kitinin maliyetini düşmemiz gerekiyor. Gaz sızdırmazlık, takıldıktan sonra muayene girme ve ekstra masrafları da hariç.




  • Hangi marka Lpg uyumlu araçlarda Çelik sübab var. ?




    @Duratec



    @oquzdag



    @`bELa
  • Aynı çözümü tüm ecotecler için söyleyebilirmiyiz 1.4t ve 1.6t için ya da..?

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • tabi bir de lpg taktırmanın maliyetini çıkarmak lazım kardan.
  • biz lpgcilerin anlatmak istediği de bu zaten. sübap değişiminden korkmayın.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: volkann86

    biz lpgcilerin anlatmak istediği de bu zaten. sübap değişiminden korkmayın.

    sübap değişimlerinde birşey olmuyor ama millet uzak duruyor, bu arada fiyatlar yuvarlama galiba
  • bu lpg araca eziyet gerçekten, senelik yapılan km nin bu değişime değmesi lazım

    peki lpg uyumlu denilen araçlarda mesela 1.6 hitler, honda civic 1,6 vs çelik subap mı kullanılıyor
  • 2003-2008 mazda 3 ve toyota corolla larda da aynı sorun var diyorlar dogru mu?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Mr Empire


    Hangi marka Lpg uyumlu araçlarda Çelik sübab var. ?




    @Duratec



    @oquzdag



    @`bELa

    1.6 mpi de çelik subaplar var.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.