Şimdi Ara

2007'de %100 YERLİ MARKA OTOMOBİL 'HATTAT'

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
153
Cevap
0
Favori
12.986
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Buda Yerli Marka Takımımız olsun

    1. 5560 ( çıkar çıkmaz ilk müşterisi olacağım)


    Halen Tofaş, Renault, Ford gibi markalara direksiyon, fren aksamı gibi yedek parçalar üreten grup, bünyesindeki Hema Endüstri ile, 2007’ye kadar ‘halk tipi’ tabir edilen ucuz otomobil üretecek. İstanbul Çerkezköy’deki tesislerinde altyapı hazırlıklarına başlayan firma, binek ve ticari araç konseptinde üretim hedefliyor.

    Yaklaşık bir yıldır Çin, Japonya, Avrupa ve Amerika gibi otomotivde öne çıkan ülkelerde incelemelerde bulunan Hema mühendisleri, Türkiye’de daha önce üretilmemiş özgün bir tasarım arayışı içinde. Hattat Holding Yönetim Kurulu Başkanı Mehmet Hattat, Valtra ve Universal markalı traktörlerin üretildiği firma bünyesinde otomobil şirketinin kurulduğunu belirtiyor. İlk etapta bu şekilde üretim yapılacağını anlatan Hattat, uzun vadede ise ayrı bir şirket kurulacağı bilgisini veriyor. Hattat’ın verdiği bilgiye göre, firma İngiltere’de faaliyet gösteren bir döküm fabrikasını satın aldı. Tesis bütün ekipmanlarıyla sökülüp Türkiye’ye getirilecek. Şu anda sökümü süren ve yaklaşık iki ay içinde montajı tamamlanacak olan fabrika, Türkiye’nin ikinci büyük üreticisi olacak. Firma, otomobil fabrikası için de aynı yöntemi uygulayacak. Mehmet Hattat, Avrupa’da kapanmaya yüz tutmuş çok sayıda otomobil fabrikası bulunduğunu ve bunlardan anlaştıkları bir tanesini satın alıp Türkiye’ye kuracaklarını belirtiyor. Hattat, amaçlarına uygun yapıdaki birkaç firmayla satış görüşmelerinin sürdüğünü belirtiyor. Hattat, “Üretimde herhangi bir yerli ve yabancı ortak düşünmüyoruz. Avrupalı ve Amerikalı otomotiv şirketleriyle satış görüşmelerimiz var.” bilgisini veriyor. Otomotiv, turizm ve enerji sektörlerine büyük önem verdiklerini ifade eden Hattat, “Buralarda büyümek istiyoruz. Bu alanlar bize güç katacak.” şeklinde konuşuyor. Hema TRW Otomotiv Direksiyon Sistemleri Genel Müdürü Şevket Tüken de ‘Hattat’ markasıyla üretilecek otomobil için 100 milyon dolarlık bir yatırım öngörüldüğü bilgisini veriyor. Fabrikanın çok kısa bir süre sonra devreye gireceğini belirten Tüken, bu yıl deneme üretimine başlayacaklarını açıklıyor. Tüken, üretimin montaj şeklinde başlayacağını, daha sonra ise tamamen kendi üretimleri olan bir otomobili piyasaya süreceklerini kaydediyor. Firma, motor ve ana parçalar haricindeki aksamları kendisi üretmeyi hedefliyor. Şevket Tüken, Batı Karadeniz’deki metan gazı üretimini öncelikle elektrik elde etmek için kullanacaklarını, daha sonra otomobil yakıtı olarak değerlendirebileceklerini belirtiyor. Holdingin 2010’a kadar 1 milyar dolar ciro hedeflediğini ifade eden Tüken, yeni yatırımlarla 30 şirket arasında yer almayı amaçladıklarını vurguluyor. Hattat Holding, Silahlı Kuvvetler’in tank modernizasyonuna da talip. Holdingin Yönetim Kurulu Başkanı Mehmet Hattat, 3 bin M60 tankının İsrailli firma tarafından tanesi 4,5 milyon dolara modernize edildiğini, kendilerinin ise aynı işi 1,5 ile 2 milyon dolara yapabileceğini vurguluyor.

    Yerli otomobil geliştirme girişimi 1950’lerden bu yana sürüyor. Devlet Demiryolları tarafından 1961’de bütün parçaları yerli olarak üretilen ‘Devrim’ markalı otomobil, halka tanıtıldığı sırada benzini bittiği için yürütülememiş ve üretimi durdurulmuştu. Daha sonra Koç Grubu tarafından piyasaya sürülen Türk otomobili Anadol, bantlara veda ettiği 1984’e kadar 62 bin 543 adet üretilerek yerini sac karoserli Ford Taunus’a bıraktı. 1999 yılında Jet-Pa Holding’in büyük kampanyalarla kamuoyuna duyurduğu ‘İmza 700’ adını alacak son yerli otomobil girişimi de başarısızlıkla sonuçlanarak sadece bir isim olarak hafızalarda kaldı.

    http://www.nethaber.com/?h=57424



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Ebu Zer Gıfari -- 7 Haziran 2006; 10:24:07 >







  • Nası yani ya? Çin?

    Çinlileri örnek aldılarsa

    quote:

    Orjinalden alıntı: 5560

    Yaklaşık bir yıldır Çin, Japonya, Avrupa ve Amerika gibi otomotivde öne çıkan ülkelerde incelemelerde bulunan Hema mühendisleri,
  • Jetpa'nın imza markalı arabası gibi bir şey olmasın..
  • Cin i ornek alırsak iş kotu zaten pek oyle kaliteli araclar cıkacagını sanmam ama gonlumden geçen tabiki dunyanın en ii arabalarını bizim yapmamızdır
  • Niye çin lafına takıldınız haberde amerika japon avrupa ve çin diyor
  • En başa Çin yazmış sanki önce orayı gitmiş görmüş de diğerlerini gezmemiş yada öölesine bakmış geçmiş gibi.. Yani haberlerde genelde böle birşeyi abartmak için gerçeği başa yazarlar sonuna da bir iki tane eklerler ya..

    quote:

    Orjinalden alıntı: 5560

    Niye çin lafına takıldınız haberde amerika japon avrupa ve çin diyor
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • http://www.haber7.com/haber.php?haber_id=161769

    Haberle ilgili başka bir kaynak
  • tamam yeni tofaşlar hayırlı olsun
  • Doğru dostum bundan tam 7 sene önce bugün bile hala modern tarz sayılabilecek bir proje yapılmıştı ama Koç holding reklam filmlerinde kendi arabalarına teneke diyip ayağıyla tenekeye vuran Fadılı basın ve bizim gibiler sayesinde sindirdi. Ama Hema Endüstrü imalat sanayinde çok tecrübeli ve büyük bir firma bu işin altından kalkacaklarını zannediyorum

     2007'de %100 YERLİ MARKA OTOMOBİL 'HATTAT'

    quote:

    Orjinalden alıntı: aligfb_1907

    tamam yeni tofaşlar hayırlı olsun




  • Atı alan üsküdarı geçti,
    Dünayadaki sayılı araba üreticilerinin geçmişi 1800-1900 lara dayanıyor..
    Çok eskiden gelen tecrübeleri var.Aşinalıkları var.

    Biz geç kaldık...
    Bu iş için yeterli bütçeye ve donanıma sahip,bu işi yapabilecek Koç firması doğan,şahin,taunus,anadol üreteceğine kendi markasıyla en azından iç pazardan başlayıp kaliteli modellerle iyi motorlarla dünyaya adımızı duyurabilirdi.

    Ama onlar hazır yabancı sermayenin fabrikasını yönetmekten başka birşey yapmadılar.
  • Al Koç'u vur Sabancı'ya. Bunlar yabancıların Türkiye'ye sızmalarına aracıdır ancak, iplşer hiç bir zaman ellerinde olmaz.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: dozi17

    Atı alan üsküdarı geçti,
    Dünayadaki sayılı araba üreticilerinin geçmişi 1800-1900 lara dayanıyor..
    Çok eskiden gelen tecrübeleri var.Aşinalıkları var.

    Biz geç kaldık...
    Bu iş için yeterli bütçeye ve donanıma sahip,bu işi yapabilecek Koç firması doğan,şahin,taunus,anadol üreteceğine kendi markasıyla en azından iç pazardan başlayıp kaliteli modellerle iyi motorlarla dünyaya adımızı duyurabilirdi.

    Ama onlar hazır yabancı sermayenin fabrikasını yönetmekten başka birşey yapmadılar.


    Yanılıyorsun. Kore de ve son 10 yılda Çin de böyle böyle başladı. Kore'nin imalat ve markalaşma süreci kaç yıl geçmişe gidiyor ki??! Samsung, LG, Hyundai, Kia ve diğerleri her biri kendi alanında dev ve saygın markalar oldular. Bunların hepsi önceleri taklit ederek uyduruk-kaydırık üretimlerle başladılar. Her geçen yıl biraz daha üzerine koyarak kalitelerini arttırdılar. Şimdi Çin'de aynı yolda. Öyle ya da böyle kopyalayarak, taklit ederek başladılar. İlk ürünler berbat, kalitesiz olsada önemli olan başlamaktı. Onlar da zaman içinde kalitelerini arttırcaklar, bilgi birikimi devam ettikçe rekabet güçleri sadece fiyat açısından değil kalite ve özgünlük açısından da yükselecek.

    Çok meşhur bir söz vardır. En uzun yol bile ilk adımı atmakla başlar!. Belki ilk yerli üretim (çoook çok geç kalmamıza rağmen) düşük kaliteli, mevcut oto endüstrisinin gerisinde kalacak olmasına rağmen zamanla müşterinin talep ve beklentileri doğrultusunda ve oluşacak bilgi birikimi ve tecrübeyle bizim %100 markamız da hepimizin takdir ve beğenisini kazanacaktır eninde sonunda. Bu süreç ne kadar sürer bilemiyorum fakat bir an önce başlanmalı.

    Tataların, Ladaların uyduruk Chevrolet otolarının bile müştei bulduğu Türkiye ve dünyada elbet bizim otomuzu da alacak olanlar çıkacaktır. zaten onların desteğiyle belli bir noktaya geleceğiz eğer gelebilirsek.




  • mail@hema.com.tr

    adresine mail attım ilk müşteriniz olmak istiyorum diye, isterseniz sizlerde destek maillerinizi atın arkadaşlar
  • http://www.hattat.com.tr/index.php

    adresi kurum ana sayfası. Bende mail attım. E-Mail : info@hemaendustri.com.tr
  • Hiç bir şey için geç kalınmış değil arkadaşlar böyle projelere destek vermek lazım ülkemizde yeni bir şey geliştirmek için öne çıkanlar hep linç edilmiştir. Niye çıkar odakları öyle istiyor. Çin üretimi arabalar acaba koçun bize kazıkladığı anadoldan 124 131 ve kuş serielerinden çok mu daha kötü incelemeden araştırmadan yorum yapmamak lazım. Umarım başarılı olurlar. Ben bu projeyi gönülden destekliyorum. Hema Endüstriye başarılar diliyorum....
  • arkadaşlar adamlar harekete geçmişler destek vermek lazım devrim devam etseydi şimdi bizimde iyi bir yerli otomobilimiz olurdu
  • Benden çook önce davranmışlar
    O zaman ben ve gelirse arkadaşlarım bunlarla ortak olmalıyız ortak olmassak kardeş şirket olabiliriz
    http://forum.donanimhaber.com/m_4903324/mpage_1/key_/tm.htm



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi MESUT52_34 -- 6 Haziran 2006; 14:18:39 >
  • Firma, motor ve ana parçalar haricindeki aksamları kendisi üretmeyi hedefliyor.
    ...............................................

    Bu ne demek şimdi?
    Sanayideki ustayada ver motoru sana araba yapsın...

    Kaporta üretmek büyük başarımı?...
    Ben Hattaı destekliyorum ama tamamen kendisi yapacak..Motoruda...

    Turkpower 16 valve 120 ps
    Turkjet tdi2.0
  • Bu projeye can-ı gönülden katılmayı ve inanmayı çok isterdim ama malesef ülkemizde birbirimizi kazıklamak için harcadığımız enerjiyi ilim-irfan için harcasaydık zaten şu an jüpiterde koloni kurmuştuk.
    Hangi işimiz doğru ki bu doğru olacak?
    Vergi adaleti mi?
    Ticaret mi?
    Adalet mi ?
  • 
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.