Şimdi Ara

Honda Civic HB 1.6 dizel 23. test sürüşü :)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
96
Cevap
0
Favori
31.804
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar merhaba,

    İş yoğunluğumdan fırsat bulamadığım Civic hb dizel araçla test sürüşü yapabildim bugün.

    Forumdaşlarca yapılan test sürüşlerinde farklı tüketim değerleri sergilemiş olan bu araçla fikir vermesi açısından daha önce yapmış olduğum Citroen C4 1.6 e-hdi MCP test sürüşü ile neredeyse aynı güzergahta ve benzer bir kullanım tarzında test sürüşü yapmaya çalıştım.

    Anıl'la Honda Bora'da buluştuk.

    471 km'deki test aracını sadece ben kullandım.

    Konya yolundaki teste başlamadan hemen önce yol bilgisayarını sıfırladım.

    Eskişehir yoluna dönen yoncadan geri dönüp Kepekli rampadan çıkarak İncek yolu yoncadan tekrar geri dönerek Honda Boraya geldik.

    Vites geçişlerinde sorun yaşadığını belirten Arda ve diğer forumdaşlarımızın tecrübelerine test süresince vitesle bolca oynayarak anlam yüklemeye çalıştım ama bence aracın vites geçişlerinde sıkıntı yok.

    Vites yolları birbirine çok uzak sayılmaz ama sorun edilecek bir durum da göremedim.

    Ki ne zamandır düz vitesli araç kullanmıyorum bir de.


    Aracın debriyajı da ayağı yormayacak ağırlıktaydı.

    Ben aracın koltuk döşeme kalitesini ve konforunu da başarılı buldum.

    Daha da başarılı bulduğum bir nokta ise yine farklı forumdaşların dile getirdiği "direksiyon ve gösterge paneli" açısı idi.

    Paylaşılan test sürüşü izlenimleri sırasında çift katlı gösterge panelinde aynı anda hem alttaki devir saatini hem de üstteki dijital hız kısmını görmekte zorlananları anlamakta güçlük çektim zira yok böyle birşey. (Sadece biraz aceleye gelmiş olan bu sürüşten önce gösterge ışıklarını daha parlak yapmam gerektiğini farkettim testten sonra zira güneş vurduğunda üst kısım çok silikleşti.)

    Kaldı ki benzer bir gösterge paneli Civic sedanda da mevcut ve düzenli paylaşım yapan 100 küsur Civicdaşın araçlarında direksiyonun göstergeleri perdelediği yönünde bir şikayeti yok.

    Direksiyonun dizlere temas etme olayı da 1.78 boyumla bende gerçekleşmedi.

    Aracın yalıtımı da sınıfında en başarılılardan birisi olmuş demek isterdim ama güzergahın tamamı sıcak asfalt olduğu için bir sonraki test sürüşüne kadar bu kısmın ucunu açık bırakayım.

    225-45-17 ebatındaki lastiklere rağmen gerek süspansiyon konforu, gerekse de yalıtım gayet yeterli diyebilirim ama.

    1.6 i-dtec motoru hem devirlenmeye istekli yapısı, hem sessiz ve rakiplerine göre daha az titreşimli çalışması açısından da takdire şayan buldum.

    Bunu söylerken sahibi olduğum araçlardaki 1.6 tdci 109 bg, 1.6 mj 120 bg, 1.4 d4d 90 bg ve 1.5 dCi 110 bg'lik motorları kriter alıyorum.


    Gelelim tüketim değerlerine:

    Test sürüşü sırasında gidişte Aşti Kavşağında trafiğe ve Dikmen kavşağında da ışıklara yakalandık.

    Aracın yalıtımına kulak kabartmak için ilk birkaç dakika camları ve klimayı kapattım.

    Ama sonraki bölümde klima hep açıktı.

    Aracın gaz tepkilerini ölçebilmek için direksiyonun sol kısmında bulunan yeşil ECON tuşuna güzergahın yaklaşık olarak yarısından itibaren bastım.

    70 tabelasından sonra yokuşu (biryerdeki 110 denemem haricinde) çoğunlukla hız sabitleme ile ve 90 km hızda çıktım.

    Aracın o hızda bir alt ve bir üst vitesteki çekişini görmek için hız sabitlemeyi birkaç kez devre dışı bıraktım.



    İlk 2 km kadarlık kısım haricinde klima hep devredeydi.

    Ve tarif etmeye çalıştığım şartlar altında toplamda 16 dakika ve 17.2 km süren test sürüşünde (yol bilgisayarına göre) araç 4.3 litre yakıt tüketti.


    İlave yorumlarımı ve fotoları bu gece paylaşmaya çalışacağım.

    Herkese selamlar.







  • quote:

    Orijinalden alıntı: akifsari

    Kaynak falan bulamazsın zaten.




    Kabul eder misin bilemem ama, bu konuda var kaynak:

    http://forum.donanimhaber.com/m_46136105/tm.htm

    konuyu açan arkadaş da Honda'ya çalışan bir mühendistir...
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.