- x
Suyla Çalışan Otomobil Başarılı Oldu
51 Cevap30681 Görüntüleme
Bu konudaki kullanıcılar: hiç
  Seçkin Yorumlar Sistem Belirtin Yazdır
Sayfa: [1]
Giriş
Mesaj

Uzaklaştırılmış
Süresiz olarak uzaklaştırıldı.
26 Mayıs 2006; 9:59:10 
Bu mesajla ilgili şikayetinizi bu icon a tıklayarak yapabilirsiniz. Şikayet PM

Sürekli artan petrol fiyatları alternatif yakıt arayışlarını kaçınılmaz hale getiriyor. ABD`de bir şirket suyla çalışan otomobil üretti. Yeni teknolojiyle üretilen yakıta `Aquygen` adı verildi.

Florida`lı Denny Klein elindeki kaynak makinesiyle taşları kesebiliyor. Ama makinenin ucu hala dokunabilecek kadar soğuk. İşin sırrı sudan üretilen yeni yakıtta.

Denny Klein, yeni bulduğu gaza `Aquygen` adını vermiş. Bu gazı nasıl ürettiğini anlattığında kendisine inanan çıkmıyor: "Sadece su ve elektrik, hepsi bu..."

Yüzde 50 az yakıt Denny Klien, bu gazı kaynak makinesinde kullanmak için üretmiş. Ancak bunu denerken açığa çıkan enerji çok yüksek olunca buluşunu otomobilde denemeye karar vermiş.

Otomobiline taktığı parçalarla `Aquygen`i yakıt olarak kullanabiliyor. Otomobil gaz ve su karışımı yakıtıyla ilerliyor ve motor yüzde 50 daha az yakıt tüketiyor.

Çeliği kesebiliyor Klein, "makine voltajı yükseltiyor. Sudan elde edilen gaz yanıcı hale geliyor. Hidrojen ve oksijen hala birleşik durumda. Suyun molekülü yeniden yapılandırılıyor ve bu sırada olağanüstü bir enerji açığa çıkıyor" diyor.

Bu enerji dokunduğu nesnenin erime noktasına kadar ısıyı artırıyor. Bir kömür parçasını beş saniye içinde yakıyor, çeliği kesebiliyor. Benzinin yanmasına katılıyor ve motoru çalıştırıyor. Sonra suya dönüşüyor.

Elektrik kullanımı az Bu teknoloji daha önce de denendi, ama Klein`ın yönteminde elektrik kullanımı çok az. Denny Klein`ın kaynak makinesi için ortaya attığı yöntem şimdilerde otomobiller için geliştirilmeye çalışılıyor.

KaynaK


237 Mesaj
26 Mayıs 2006; 10:06:34 

helal olsun inşallah tutar da bizde benzinden kurtuluruz.


_____________________________



6006 Mesaj
26 Mayıs 2006; 10:28:32 

HİÇ HEVESLENMEYİN dünya petrol rezervleri bitmediği sürece benzinden kurtuluşumuz yok...


_____________________________

NE MUTLU TÜRKÜM DİYENE !!!

Uzaklaştırılmış
Süresiz olarak uzaklaştırıldı.
26 Mayıs 2006; 13:11:46 

edit : yanlış cvp



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi SeKiL -- 26 Mayıs 2006; 13:12:19 >


11050 Mesaj
26 Mayıs 2006; 15:22:03 

bu suyla çalışan sistemi zaten 2000 senesinde bi italyan üretici türkiye'de bi şahin'e uygulamıştı ve baya başarılı bi sonuç alınmıştı hatta araba auto show ve otohaber dergilerine de çıkmıştı,ama sonra nedense uygulnmadı,yani amerikadan önce başkaları o sistemi kullandı...


_____________________________

İmzanız kural dışıdır! || Uymanız gereken imza kurallarını okumak için tıklayınız.


2957 Mesaj
26 Mayıs 2006; 15:25:55 

hadi işallah yaparda bizde bu rezillikten kurtuluruz


_____________________________

M. KEMAL
ATATÜRK
8 saniye içinde yönlendirileceksiniz.
Reklam yeni sayfada açılır, gezintinizi etkilemez.
hade len...


656 Mesaj
26 Mayıs 2006; 16:04:40 

Dogrusu bana cok mantiksiz geldi bu arkadaslar Neden derseniz yok yerden enerji uretmek imkansizdir.Tamam suyun parcalanmasi ile aciga cikan gaz yakilarak bu elde edilebilir fakat tekrar suyun olusmasi imkansiz.Cunku su anda bildigim kadariyla suyu ayristirmasi o kadar kolay ki siz evde kendiniz bile yaparsiniz fakat hidrojen ve oksijen gazini kullanarak su olusturmakta bir o kadar imkansiz.Yoksa niye gelecekte su icin savaslar yapilacak yorumlari olsun
He hadi diyelim adamlar suyu feda ederek suyla calisan motor yaptilar.Peki bunn sonu nereye gider acaba?Gercekci olmak gerekirse 3. dunya savasi Guclu olan suyu bol memleketi istila edecek.Birde suyun benzin gibi birgun bitecegide unutulmamali.Anliycaginiz bu teknoloji ne kadar bulunursa bulunsun ki zaten emin olun bulunmus vaziyette yinede kullanilamaz taki ki insanoglu kendi suyunu kendi yapacak teknolojiye gelene kadar.Belki farkinda degiliz ama suda bir cesit elmas gibi arkadaslar.Siz nasil elmasi yapacak kosullari sagliyamiyorsaniz suan suyu yapacak kosullarimizda mevcut degil.Bunun icin suyu parcalamadan once onu tekrar yapacak teknolojinin bulunmasi lazim


_____________________________



383 Mesaj
26 Mayıs 2006; 17:12:01 


quote:

Orjinalden alıntı: DR_SHARP

Dogrusu bana cok mantiksiz geldi bu arkadaslar Neden derseniz yok yerden enerji uretmek imkansizdir.Tamam suyun parcalanmasi ile aciga cikan gaz yakilarak bu elde edilebilir fakat tekrar suyun olusmasi imkansiz.Cunku su anda bildigim kadariyla suyu ayristirmasi o kadar kolay ki siz evde kendiniz bile yaparsiniz fakat hidrojen ve oksijen gazini kullanarak su olusturmakta bir o kadar imkansiz.Yoksa niye gelecekte su icin savaslar yapilacak yorumlari olsun
He hadi diyelim adamlar suyu feda ederek suyla calisan motor yaptilar.Peki bunn sonu nereye gider acaba?Gercekci olmak gerekirse 3. dunya savasi Guclu olan suyu bol memleketi istila edecek.Birde suyun benzin gibi birgun bitecegide unutulmamali.Anliycaginiz bu teknoloji ne kadar bulunursa bulunsun ki zaten emin olun bulunmus vaziyette yinede kullanilamaz taki ki insanoglu kendi suyunu kendi yapacak teknolojiye gelene kadar.Belki farkinda degiliz ama suda bir cesit elmas gibi arkadaslar.Siz nasil elmasi yapacak kosullari sagliyamiyorsaniz suan suyu yapacak kosullarimizda mevcut degil.Bunun icin suyu parcalamadan once onu tekrar yapacak teknolojinin bulunmasi lazim

arkadaşım, madem suyun hidrojen we oksijene ayrıştırıldığını biliyorsun, o zaman oksijen we hidrojenin de suyu oluşturacağını bilmen lazım!!
su, elektrik werilerek hidrojen we oksijene dönüştürülür(hidroliz).. oksijen we hidrojen biraraya geldiğinde ise, enerji açığa çıkar.. günümüzde de bu çıkan enerjiiyi elektriğe çewiriyorlar..
yani arabaya başta suyun hisrolizinden açığa çıkan hidrojen yükleniyor, sonra arabada bu hidrojen oksijenle buluşturularak elektrik elde edilior..
suyun yok olması ile alakasız bişi. sonuçta gene aynı miktarda su oluşuyor.. kayıp yok, olamaz da


_____________________________

IMZANIZ KURAL DIŞIDIR | | Uymanız gereken imza kurallarını okumak icin tıklayınız.


656 Mesaj
26 Mayıs 2006; 18:30:43 

quote:

Orjinalden alıntı: Auto engineeR



arkadaşım, madem suyun hidrojen we oksijene ayrıştırıldığını biliyorsun, o zaman oksijen we hidrojenin de suyu oluşturacağını bilmen lazım!!
su, elektrik werilerek hidrojen we oksijene dönüştürülür(hidroliz).. oksijen we hidrojen biraraya geldiğinde ise, enerji açığa çıkar.. günümüzde de bu çıkan enerjiiyi elektriğe çewiriyorlar..
yani arabaya başta suyun hisrolizinden açığa çıkan hidrojen yükleniyor, sonra arabada bu hidrojen oksijenle buluşturularak elektrik elde edilior..
suyun yok olması ile alakasız bişi. sonuçta gene aynı miktarda su oluşuyor.. kayıp yok, olamaz da


Arkadasim yanlisin var malesef
1.Suyu ayristiriken enerji elde etmezsin aksine ayristirmak icin elektrik enerjisi verirsin ve bunun sonucunda yanici olan hidrojen gaziyla yakici olan oksijen gazini elde edersin.Bu gazlari yakarakta enerjiyi elde etmis olursun
2.Herkes elmasin sadece ve sadece bildigimiz karbon oldugunu yani komurle ayni madde oldugunu bilir.Peki ayni elementi hem komur yapan hemde milyarlara satilan elmas yapan nedir?İste burada fizik sartlari devreye giriyor.Sen karbonu cok cok yuksek sicakliklarda cok buyuk basinca maruz birakirsan elmaz elde edersin ki su anda o teknolojiye ulasilmis degil Suda ayni sekilde tabiki oksijen ve hidrojenden su elde edilebilir ama bu su an halen teorikte benim bildigim kadariyla yani tipki elmas mantigindaki gibi oksijenle hidrojeni birlestirip su yapacak sartlari elde ettigimiz teknoloji mevcut degil.Yoksa millet neden bu yol dururken milyonlarca dolar para harcayip deniz suyunu kullanilabilir hale getirmeye ugrassin dimi
3. ve son olarak senin anlatimina gore hicbirsey kaybetmeden enerji kazanmis oluyoruz ki bu imkansiz malesef.Sen hem suyla calisan araba yaptim diyecen hemde kullandigi suyu aynen geri kazaniyo yani hic israf olmuyo diyecen.Sencede mantik disi degilmi.Bir sekilde enerji elde etmek icin birseyin yok olmasi lazim cunku enerji yoktan var edilemez sadece sekil degistirir bunu unutmamak lazim


_____________________________



383 Mesaj
26 Mayıs 2006; 19:09:17 

1. ben zaten hidrojen we oksijen buluşunca enerji açığa çıkar dedim, aksini söylemedim. suyu hidroliz etmek için de enerji gerekir.

2.teknolojiyle alakası yok su meselesinin, oksijen we hidrojen bir araya gelir, enerji açığa çıkar (buarada su oluşur) açığa çıkan enerji de elektriğe çewrilir.. egsozdan su atılır.. ilk başta harcanan su kadar tekrar su oluşur. kayıp kesinlikle yoktur.

3.enerji yoktan war edilmez. bu olayda enerji şurada kaybediliyor : suyu hidroliz ederken harcanan enerji, hisrojen we oksijen suyu oluştururken werdikleri enerjiden daha fazladır. bu faazla harcanan enerji malesef ısıya dönüşür. oksijen we hidrojenin birleşmesinde açığa çıkan enerjinin de tamamı kullanılamamaktadır.işte kayıp buradadır. su miktarının değişmemesi enerjide kayıp olmadığı anlamına gelmez.

günümüzde bu teknolojinin yaygınlaşmama sebebi, maliyetinin çok olmasıdır.. üretilen hidrojeni güwenli bir şekilde muhafaza etmek, günümüzde maliyetlidir.
anlatabildiysem ne mutlu



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Auto engineeR -- 26 Mayıs 2006; 19:12:40 >


_____________________________

IMZANIZ KURAL DIŞIDIR | | Uymanız gereken imza kurallarını okumak icin tıklayınız.


656 Mesaj
26 Mayıs 2006; 19:31:05 

quote:

Orjinalden alıntı: Auto engineeR

1. ben zaten hidrojen we oksijen buluşunca enerji açığa çıkar dedim, aksini söylemedim. suyu hidroliz etmek için de enerji gerekir.

2.teknolojiyle alakası yok su meselesinin, oksijen we hidrojen bir araya gelir, enerji açığa çıkar (buarada su oluşur) açığa çıkan enerji de elektriğe çewrilir.. egsozdan su atılır.. ilk başta harcanan su kadar tekrar su oluşur. kayıp kesinlikle yoktur.

3.enerji yoktan war edilmez. bu olayda enerji şurada kaybediliyor : suyu hidroliz ederken harcanan enerji, hisrojen we oksijen suyu oluştururken werdikleri enerjiden daha fazladır. bu faazla harcanan enerji malesef ısıya dönüşür. oksijen we hidrojenin birleşmesinde açığa çıkan enerjinin de tamamı kullanılamamaktadır.işte kayıp buradadır. su miktarının değişmemesi enerjide kayıp olmadığı anlamına gelmez.

günümüzde bu teknolojinin yaygınlaşmama sebebi, maliyetinin çok olmasıdır.. üretilen hidrojeni güwenli bir şekilde muhafaza etmek, günümüzde maliyetlidir.
anlatabildiysem ne mutlu

Valla dostum benim aklim almadi bu isi.Benim bilgimle tam bir tezatlik var.Ama eger dedigin gibiyse olmasi mumkun.Ben sadece halen oksijenle suyun birlestirilemedigini biliyordum.Bu konuyu univrsitedeki kimyaci arkadaslardan birini danisicam en yakin zamanda


_____________________________



383 Mesaj
26 Mayıs 2006; 19:36:51 

sorabilirsin ok.. ama şunu araştır derim : yakıt hücresi (fuel cell).. almanyada şu an bazı citaro otobüsler bu bahsettiğim prensiple çalışıyor we egsozundan sadece su buharı weriyorlar. beyaz su buharı. we depolarında hidrojen war. mercedes a serilerinde de deneniyor.. bunun gibi birçok örnek war hayata geçirilmiş..

edit : oksijenle suyun birleştirilemediğini biliyordum demişsin, yanlış mı yazdın? oksijenle hidrojenin mi demek istedin?? ben oksijenle suyun birleştirileceğini iddia etmiyorum.. zaten bu çalışma prensibinde de böyle birşey yok.



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Auto engineeR -- 26 Mayıs 2006; 19:39:07 >


_____________________________

IMZANIZ KURAL DIŞIDIR | | Uymanız gereken imza kurallarını okumak icin tıklayınız.


656 Mesaj
26 Mayıs 2006; 19:44:27 

quote:

Orjinalden alıntı: Auto engineeR

sorabilirsin ok.. ama şunu araştır derim : yakıt hücresi (fuel cell).. almanyada şu an bazı citaro otobüsler bu bahsettiğim prensiple çalışıyor we egsozundan sadece su buharı weriyorlar. beyaz su buharı. we depolarında hidrojen war. mercedes a serilerinde de deneniyor.. bunun gibi birçok örnek war hayata geçirilmiş..

edit : oksijenle suyun birleştirilemediğini biliyordum demişsin, yanlış mı yazdın? oksijenle hidrojenin mi demek istedin?? ben oksijenle suyun birleştirileceğini iddia etmiyorum.. zaten bu çalışma prensibinde de böyle birşey yok.
yanlis yazmisim hidrojenle oksijen olacakti
Bu arada o dediginide arastiracagim en yakin zamanda.Keske mumkun olsada su suyla calisma cesmeden fulleriz depolari


_____________________________



383 Mesaj
26 Mayıs 2006; 19:48:03 

suyla çalışmayı yanlış anlamışsın..benim dediğim sistemde arabada elektroliz olmuyor.. yani daha önceden dışarıda elektroliz ediliyor, arabaya hidrojeni yükleniyor.. araba hidrojeni oksijenle birleştirmeyi yapıyor... enerjiyi üretme kısmını sadece..
yani çeşmeden su yüklemek falan filan hiç bir zaman olmaz, zaten saçma bişi..


_____________________________

IMZANIZ KURAL DIŞIDIR | | Uymanız gereken imza kurallarını okumak icin tıklayınız.

Uzaklaştırılmış
Süresiz olarak uzaklaştırıldı.
26 Mayıs 2006; 20:29:31 

şimdi öncelikle yazıdaki tezat bir noktaya değinmek istiyorum. kaynakla taşı kesip kaynağın ucunun soğuk olduğundan bahsedilmiş. sonrada kaynak makinesinin demiri taşı şunu bunu ısıtarak erittiğini söyleymiş taşı demiri eriticek kadar ısıtan kaynak insan elini nasıl ısıtmıyor? seçimi davranıyormuş bu alev? açıkcası .ıçımla güldüm bu anlatılan mantığa.

sonra dr. sharp senin takıldığın noktayı aydınlatayım. hidrojenle oksijen gayet güzel ve hızlı bir şekilde birleşip su oluştururlar. bu konuda teknolojik bir eksiklik söz konusu değildir. bu hatta çok koaly bir tepkimedir aynı ortama oksijen ve hidrojen koyup çakıcağınız bir kibrit bu tepkimenin oluşmasını sağlar. hatta platin bir çubuk yardımıyla bu yanma işlemini alevsiz gerçekleştirmek bile mümkündür. yakıt hücrelerinden önce çok daha bilinen bir örnek veriyim NASA'nın uzaya yolladığı mekikler yakıt olarak sıvı hidrojen kullanırlar.
bu tepkime mümkün olsa su için neden savaşların çıkabiliceğinden bahsedilsin demişsin bu noktada atladığın birşey var ki hidrojen dünyada çok fazla bulunan bir element değil çünkü var olan hidrojenin çok çok büyük bir kısmı okyanuslarda suyla birleşik halde yani şuan oksijen ve hidrojenden su üretmek mümkün ama ekonomik olarak çok manıksız olur litresi bir kaç liraya mal olur.


656 Mesaj
26 Mayıs 2006; 20:34:55 

quote:

Orjinalden alıntı: Auto engineeR

suyla çalışmayı yanlış anlamışsın..benim dediğim sistemde arabada elektroliz olmuyor.. yani daha önceden dışarıda elektroliz ediliyor, arabaya hidrojeni yükleniyor.. araba hidrojeni oksijenle birleştirmeyi yapıyor... enerjiyi üretme kısmını sadece..
yani çeşmeden su yüklemek falan filan hiç bir zaman olmaz, zaten saçma bişi..

He sen sole desene arkadasin yau ama bu seferde herifler hidrojeni satacaklar bize catir catir ve gene zamlarla birlikte Ne anliycaz bu isten


_____________________________



656 Mesaj
26 Mayıs 2006; 20:38:26 

quote:

Orjinalden alıntı: vasago

şimdi öncelikle yazıdaki tezat bir noktaya değinmek istiyorum. kaynakla taşı kesip kaynağın ucunun soğuk olduğundan bahsedilmiş. sonrada kaynak makinesinin demiri taşı şunu bunu ısıtarak erittiğini söyleymiş taşı demiri eriticek kadar ısıtan kaynak insan elini nasıl ısıtmıyor? seçimi davranıyormuş bu alev? açıkcası .ıçımla güldüm bu anlatılan mantığa.

sonra dr. sharp senin takıldığın noktayı aydınlatayım. hidrojenle oksijen gayet güzel ve hızlı bir şekilde birleşip su oluştururlar. bu konuda teknolojik bir eksiklik söz konusu değildir. bu hatta çok koaly bir tepkimedir aynı ortama oksijen ve hidrojen koyup çakıcağınız bir kibrit bu tepkimenin oluşmasını sağlar. hatta platin bir çubuk yardımıyla bu yanma işlemini alevsiz gerçekleştirmek bile mümkündür. yakıt hücrelerinden önce çok daha bilinen bir örnek veriyim NASA'nın uzaya yolladığı mekikler yakıt olarak sıvı hidrojen kullanırlar.
bu tepkime mümkün olsa su için neden savaşların çıkabiliceğinden bahsedilsin demişsin bu noktada atladığın birşey var ki hidrojen dünyada çok fazla bulunan bir element değil çünkü var olan hidrojenin çok çok büyük bir kısmı okyanuslarda suyla birleşik halde yani şuan oksijen ve hidrojenden su üretmek mümkün ama ekonomik olarak çok manıksız olur litresi bir kaç liraya mal olur.

Tamam dostum aciklaman iyide peki o zaman biz hidrojeni nerden bulucaz madem cogu okyanuslarda.Hadi okyanustan uretmeye basladilar ben sanmiyorum ki benzinden ucuz olsun o zaman yanlismiyim?


_____________________________


Uzaklaştırılmış
Süresiz olarak uzaklaştırıldı.
26 Mayıs 2006; 20:49:45 

Okyanuslardan her türlü su kaynağından elde edilebilir ayrıca farklı yollar araştırılıp geliştirilmekte. şuan benzinden ucuz olmayabilir ancak 10-20 yıl sonra petrol rezervleri iyice azaldığında o zaman benzinden çok daha ucuz bile olabilir.


656 Mesaj
26 Mayıs 2006; 20:52:02 

insallah dostum yakimda olur o zaman


_____________________________


Uzaklaştırılmış
Süresiz olarak uzaklaştırıldı.
26 Mayıs 2006; 21:55:06 

Su ile çalışan araba yeni bir şey değil yıllardır var
ama kullanışlı değil
niye ABD de su 3$,
yani benzinden kat ve kat pahalı

yani benzinden daha değerli!

Su diğer ülkelerin aksine bizde çok ve çok ucuz.

BMW sıvı hidrojen ile çalışan arabalar üzerine arge yapıyor ki bende 2000 den kalma bmw nin kendi dergisi var orda bu arabaların dubai ye gidip döndüğünden falan bahsediyor

sıvı hidrojen olduğunda çok az sudan çok fazla enerji elde edilmiş oluyor,
ancak hidrojenim ne -255 derecedemi ne tutmak mı ne gerekiyordu aklımda kalan bunlar
en büyük sorun bu
bi kaza anında patlama riski yüksek

alternatif enerji çalışmaları her yerd edevam ediyoor
ABD de şuan en popüleri atık sıvı yağlar
ve iç denizlerde gemilerde kullanımı zorunlu
çevreye zararı çok çok az benzin ile karşılaştırılamaz


NOT: alternatif enerji çalışmaları benzin kaynakları tükeniyor birde çevreyi koruma amaçlı yapılıyor
yakıt ne olursa olsun fiyatın düşeceğini hayal etmeyin

benzinide zaten 20 misline alıyoruz
fiyatlar trafik akımlarını kontrol altına alma toplu taşımayı özendirme amaçlı hep yüksek olacak
yoksa tüm kentlerde trefik kitlenir


10527 Mesaj
26 Mayıs 2006; 21:58:38 

quote:

Orjinalden alıntı: okyaypay

HİÇ HEVESLENMEYİN dünya petrol rezervleri bitmediği sürece benzinden kurtuluşumuz yok...


Aynen oyle kesinikle seri uretımıne izin verilmez baksanıza kac yıldır geliştirilemiyor benım dogdugumdada gunes enerjılı araba lar vardı ama gel gor kı 2 senede mılyonlarca megapıxel cep telefonu teknolojısı gelişti izin verılmez kesınlıkle Tum petrolculer enayımı zaten dunyayı onlar yonetıyor


_____________________________



1361 Mesaj
26 Mayıs 2006; 22:07:20 



_____________________________



 
7937 Mesaj
26 Mayıs 2006; 22:09:25 

Ek olarak havayı suya çeviren makine de war. Onu da entegre etsek? Böylece ormanı bol olan ülkede hava bitmez..


_____________________________

İmzanız kural dışıdır! || Uymanız gereken imza kurallarını okumak için tıklayınız.


 
5663 Mesaj
26 Mayıs 2006; 22:10:23 

bunlar zaten vardı ama amerika petrolüde ele geçirmişken bunlar piyasaya sürülmez bizim bi arkadaş vardı güneş enerjisiyle çalışan araba yapmıştı ve gidiyordu


_____________________________


Uzaklaştırılmış
Süresiz olarak uzaklaştırıldı.
26 Mayıs 2006; 23:01:19 

geliştirilmesine izin verilmez diyorsunuzda aslında veriliyor. mercedes hidrojenle çalışan otobüsler üretip satıyor çatır çatır. ancak bu teknolojilerin rakibi olan içten yanmalı motor teknolojisinin 100 yıl önceye dayandığını ve o yüzden hidrojen teknolojisinden daha ileri olduğunu unutmamak lazım. hidrojen teknolojisi ilk çıktığında teknoloji hidrojeni ancak sıvı halde depolamaya izin veriyordu ancak artık bunlar değişti ve katı halde depolamak mümkün hale geldi ve bu konudaki araştırmalar çoka rttı.
petrol şirketleri izin vermez derken gözden kaçırdığımız konular var. mesela hidrojen motorlarının dizel motorların yerini alması şuan çok uzak bir ihtimal ve motorin tüketimi benzinden çok daha fazla ayrıca petrolden sadece benzin ve motorin üretilmiyor daha bir çok organik madde üretiliyor.


1910 Mesaj
20 Temmuz 2006; 1:14:05 

Burda en doğru konusan auto engıneer bence.suyun olusması petrolun olusmasından coook cookkk kolay bişi.hidroliz de zaten elektrikle oluo.elektrik de yenileneblir bi enerji.Oluşuma gerek yok.Hidrojen ve oksijeni de birleştirmeyi araç yapıo. Bağ enerjisi kullanılıo yukarda arkadas sanki maddeyi yakıp bitirio gibi solemiş. Dünyada hiç bi elemet bitmez.şekli değisir sadece.

Aslında suyu elementlerine ayıran sonra da kullanan motorlar yapılabilir die düşünüorum.Ama aynı anda kendi yakıtını karsılayabilecek kadar hidrojen üretebilir mi bilmem.Sonucda hidroliz basit bişi.Ama auto engineer in dediği gibi enerji bi sekılde kayba ugruo ve ısı enerjisine dönüşüo.Gerçi elektrik enerjisi bağ enerjisi deil yani.Dünyadaki olusumları etkilemez bu yonden iyi.Ama elektrik için maliyet meselesi işin içinde .Bence hidrojene dikkat edin.Geleceğin enerjisi diolar ve Türkiye bu enerjinin merkez üssü olarak görülüor.Hava kirliliği de yok .Yakıt olarak da en iyisi şimdilik.



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi SeLiM_50 -- 20 Temmuz 2006; 1:17:47 >


_____________________________



1856 Mesaj
24 Temmuz 2006; 14:26:18 

quote:

Orjinalden alıntı: DR_SHARP

Dogrusu bana cok mantiksiz geldi bu arkadaslar Neden derseniz yok yerden enerji uretmek imkansizdir.Tamam suyun parcalanmasi ile aciga cikan gaz yakilarak bu elde edilebilir fakat tekrar suyun olusmasi imkansiz.Cunku su anda bildigim kadariyla suyu ayristirmasi o kadar kolay ki siz evde kendiniz bile yaparsiniz fakat hidrojen ve oksijen gazini kullanarak su olusturmakta bir o kadar imkansiz.Yoksa niye gelecekte su icin savaslar yapilacak yorumlari olsun
He hadi diyelim adamlar suyu feda ederek suyla calisan motor yaptilar.Peki bunn sonu nereye gider acaba?Gercekci olmak gerekirse 3. dunya savasi Guclu olan suyu bol memleketi istila edecek.Birde suyun benzin gibi birgun bitecegide unutulmamali.Anliycaginiz bu teknoloji ne kadar bulunursa bulunsun ki zaten emin olun bulunmus vaziyette yinede kullanilamaz taki ki insanoglu kendi suyunu kendi yapacak teknolojiye gelene kadar.Belki farkinda degiliz ama suda bir cesit elmas gibi arkadaslar.Siz nasil elmasi yapacak kosullari sagliyamiyorsaniz suan suyu yapacak kosullarimizda mevcut degil.Bunun icin suyu parcalamadan once onu tekrar yapacak teknolojinin bulunmasi lazim


hidrojenle oksijenden su oluşması çok kolay çünkü bildiğimiz yanma tep. gelecekteki su savaşlarıda tatlı su için olacaktır... yoksa suyun bittiği falan yok... küresel ısınma sonucu tatlı sular buharlaşıp yağmur olarak tekrar yer yüzüne inecek ama bir kısmıda denize gideceği için tatlı su sıkıntısı yaşanacak...
bir başka nedenide yer altı sularına kanalizasyon karışıp kullanılamaz hale gelmesidir...


_____________________________

Yapayalnız yürüdüğümüz sonsuzluk yolculuğunda kendimize ömrümüzün hangi saniyelerinin kaldığını sayıyoruz hayatımız işgal edilmiş,onurumuz ele geçirilmiş,organlarımız paylaşılmıştır,ruhumuz kıyma makinesinden geçirilmiş,herbir parçası değersiz oyunun lokması olmuştur...


3322 Mesaj
24 Temmuz 2006; 16:41:14 

quote:

Orjinalden alıntı: bucakli

bu suyla çalışan sistemi zaten 2000 senesinde bi italyan üretici türkiye'de bi şahin'e uygulamıştı ve baya başarılı bi sonuç alınmıştı hatta araba auto show ve otohaber dergilerine de çıkmıştı,ama sonra nedense uygulnmadı,yani amerikadan önce başkaları o sistemi kullandı...


ewt bende hatırlıyorum ama sonra adam birden yok oldu petrol şirketleri rahat durur mu ??


_____________________________

The Power of Dreams Honda


Team Technical !


1910 Mesaj
14 Ağustos 2006; 1:13:58 

Adama noldu kestiler mi? naptılar


_____________________________



3322 Mesaj
14 Ağustos 2006; 2:13:04 

quote:

Orjinalden alıntı: bucakli

bu suyla çalışan sistemi zaten 2000 senesinde bi italyan üretici türkiye'de bi şahin'e uygulamıştı ve baya başarılı bi sonuç alınmıştı hatta araba auto show ve otohaber dergilerine de çıkmıştı,ama sonra nedense uygulnmadı,yani amerikadan önce başkaları o sistemi kullandı...


ewt bende hatırlıyorum bende ondan bahsetcektim zaten bu petrol rezervleri bitmediği sürece ya da şirket sahiplerinin canı petrollae oynamaktan sıkılmadığı sürece isterse havayla çalışanını yapsınlar 5 para etmeyecektir


_____________________________

The Power of Dreams Honda


Team Technical !


101 Mesaj
10 Haziran 2007; 0:16:01 

Özellikle otohaber dergiside yayınlananı ben de hatırlıyorum. Ancak daha sonra aynı dergi bu konuda bilimsel bir performans ve yakıt tüketimi testi yapmıştı. Sistemin hiçbir işe yaramadığı ortaya çıkmıştı. Acaba sizler bunu niye hatırlamıyorsunuz? Tabi bu sitem çok farklıydı. Araç yine benzinle çalışıyor ve pistonlara hidrojen olduğu iddia edilen su buharı pompalanıyordu.

Dünyada petrol lobisi var ve olması da çok doğal. Ancak başarısız bir sitemi de bunlar yüzünden çalışmıyor diye başarılı kabul etmek saçma.

İşin gerçeği "yakıt hücresi" kavramını arama motorlarında araştırın. İşte size bu konuda bilimsel çalışma. Geleceğin araçları bu şekilde çalışacak. Ancak teknoloji henüz yeterli değil. İşte bu teknolojinin ilerlemesinin neden yavaş olduğunu petrol lobisiyle yorumlayabiliriz...


quote:

Orjinalden alıntı: TUNERBOY



ewt bende hatırlıyorum bende ondan bahsetcektim zaten bu petrol rezervleri bitmediği sürece ya da şirket sahiplerinin canı petrollae oynamaktan sıkılmadığı sürece isterse havayla çalışanını yapsınlar 5 para etmeyecektir



_____________________________

http://fitil.blogcu.com

Benim gibi karışıkkk...


362 Mesaj
10 Haziran 2007; 15:29:14 

Suyla araba mı çalışır kardeşim, bırakın bu işleri. Fiziğe ve bilime hakaret bu tür şeyler.


_____________________________

Sevilmeye herkes layık değildir.


1217 Mesaj
11 Haziran 2007; 18:08:21 

Arkadaşlar suyla çalışan araba değilde deniz suyuyla çalışan araba bulsunlar dünyada en çok bulunan deniz suyudur.Sonra içme suyu bulamayız.



quote:

Orjinalden alıntı: SeKiL

Sürekli artan petrol fiyatları alternatif yakıt arayışlarını kaçınılmaz hale getiriyor. ABD`de bir şirket suyla çalışan otomobil üretti. Yeni teknolojiyle üretilen yakıta `Aquygen` adı verildi.

Florida`lı Denny Klein elindeki kaynak makinesiyle taşları kesebiliyor. Ama makinenin ucu hala dokunabilecek kadar soğuk. İşin sırrı sudan üretilen yeni yakıtta.

Denny Klein, yeni bulduğu gaza `Aquygen` adını vermiş. Bu gazı nasıl ürettiğini anlattığında kendisine inanan çıkmıyor: "Sadece su ve elektrik, hepsi bu..."

Yüzde 50 az yakıt Denny Klien, bu gazı kaynak makinesinde kullanmak için üretmiş. Ancak bunu denerken açığa çıkan enerji çok yüksek olunca buluşunu otomobilde denemeye karar vermiş.

Otomobiline taktığı parçalarla `Aquygen`i yakıt olarak kullanabiliyor. Otomobil gaz ve su karışımı yakıtıyla ilerliyor ve motor yüzde 50 daha az yakıt tüketiyor.

Çeliği kesebiliyor Klein, "makine voltajı yükseltiyor. Sudan elde edilen gaz yanıcı hale geliyor. Hidrojen ve oksijen hala birleşik durumda. Suyun molekülü yeniden yapılandırılıyor ve bu sırada olağanüstü bir enerji açığa çıkıyor" diyor.

Bu enerji dokunduğu nesnenin erime noktasına kadar ısıyı artırıyor. Bir kömür parçasını beş saniye içinde yakıyor, çeliği kesebiliyor. Benzinin yanmasına katılıyor ve motoru çalıştırıyor. Sonra suya dönüşüyor.

Elektrik kullanımı az Bu teknoloji daha önce de denendi, ama Klein`ın yönteminde elektrik kullanımı çok az. Denny Klein`ın kaynak makinesi için ortaya attığı yöntem şimdilerde otomobiller için geliştirilmeye çalışılıyor.

KaynaK





< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi hakanusta -- 11 Haziran 2007; 18:09:09 >


_____________________________

ABS Arızası ve Otomobil Elektronik Sorunlar:
Hızlı Ulaşım için:
Tel:0 536 949 13 16

"Sorunlarınıza kolay, hızlı, zamanında ve yerinde kararlar için mutlaka beni arayın yanlış yerde yanlış işler yaptırmayın paranızın fazlası cebinizde kalsın."


1862 Mesaj
11 Haziran 2007; 18:48:59 


quote:

Orjinalden alıntı: serdarv

Suyla araba mı çalışır kardeşim, bırakın bu işleri. Fiziğe ve bilime hakaret bu tür şeyler.

suyla araba çalışır...sudaki oksijen değil sudaki oksijen ve hidrojenin ayrışmasından açığa çıkan enerjiyle çalışır...


_____________________________





4067 Mesaj
11 Haziran 2007; 22:47:15 

su ileri zamanlarda benzinden daha değerli olacak ve zarar edilecek.hakan ustanın dediği gibi deniz suyuyla çalışan bir araba yapmak daha mantıklı


_____________________________



9716 Mesaj
12 Haziran 2007; 8:57:18 

suyla araba direk enerji kaynağı olarak kullanılamaz.Ancak bu yüzyıl şu anda emekleme bebeklik çağını yaşayan Hidrojenin yüzyılyı olacaktır.Bundan en ufak şüpheniz olmasın ,bu hem bir zorunluluk hem de ekonomik ve çevre nedenleriyle olacaktır.Petrol fiyatları 100 usd olduğunda artık kafa kafaya gelen hidrojen tercih edilecektir.Ancak hidrojen direk gaz olarak değilde değişik halleriyle kullanılacaktır.

teorik olarak suyla çalışan araç için ise nükleer yakıtlı bir araç yapılırsa mümkün olması olasılık dahilindedir.Bir parmak kalınlığındaki uranyum çubuğu aracınızı ömrü boyunca hiç yakıt almadan götürmesi mümkündür.Bunun için su ile beraber kapalı devre mini reaktör kullanılması gereklidir.Şu anda çok tehlikeli olan bu nükleer teknoloji eğer kontrol altına alınması için değişik yöntemler ve kullanılma şekli bulunursa geleceğin belki bu yüzyıl değil ama 22 yüzyılın yeni kaynağı olacaktır.


_____________________________




 
114 Mesaj
12 Ocak 2008; 17:06:28 

hibrit arabalar çıktı çıkacak deniyordu balonmuydu bu haber hibrit hidrojen yakıtmı oluyordu ben bi zamanlar bayaa bi merak salmıştım ama sonra ucunu kaçırdım hibritin ne oldunu bilen varmı aranızda


_____________________________



4319 Mesaj
28 Ocak 2008; 20:37:32 

Su ile çalışan otomobiller çıkalı yıllar oldu ama bu bütün ülkelerde yasaktır çünkü petro gibi bir hazine yok olmadıkça su ile çalışan otomobiller yollarda olamaz...........



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ibrahim0686 -- 28 Ocak 2008; 20:38:08 >


_____________________________

K.Atatürk


 
15 Mesaj
19 Haziran 2008; 18:52:29 

Hondanın civic modeli ülkemizde de hybrit olarak satılmaktadır. fiyatı 50bin ytl civarında .....
Ayrıca petrol şirketleri deniyor ki izin vermeyecektir. Artık bir son vermeliyiz herşeyi tüketiyoruz geri dönüşüm diye bişe yok. herşey ambalaj amblajın bile ambalajı var. petrol şirketleri dediğimiz şeyin sahiplerini toplasak 10 kişi eder korkmaya gerek yok ...



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi CosmoKRAMER -- 19 Haziran 2008; 18:59:26 >


_____________________________



2017 Mesaj
19 Haziran 2008; 22:04:47 

bu tip haberLer ara ara çıkıyor şu suyLa çaLışan arabayı gözümLe görmek çoook iserim acaba nasıL bi ses çıkıyor nasıL çaLışıyor??? inşş bigün görmek nasip oLur..??


_____________________________

***** DemiR24 *****
SeRviSe GitmeYeN FIAT KullaNıcıLaRı


1361 Mesaj
13 Temmuz 2008; 3:52:45 

gordugum en salak arabalardan biri, prius gibi ısıklarda beklerken stop etmiyor, yada onun gibi belirli bi hıza kadar elektrik motoru belli bi hızdan sonra benzinli seklinde degıl benzinli motor hep calısıyo, ole ciddi bi yakıt ekonomiside yok zira hayvan gibi araba yani son derece agır.
quote:

Orjinalden alıntı: CosmoKRAMER

Hondanın civic modeli ülkemizde de hybrit olarak satılmaktadır. fiyatı 50bin ytl civarında .....
Ayrıca petrol şirketleri deniyor ki izin vermeyecektir. Artık bir son vermeliyiz herşeyi tüketiyoruz geri dönüşüm diye bişe yok. herşey ambalaj amblajın bile ambalajı var. petrol şirketleri dediğimiz şeyin sahiplerini toplasak 10 kişi eder korkmaya gerek yok ...



_____________________________



304 Mesaj
15 Temmuz 2008; 2:37:18 


quote:

Orjinalden alıntı: DR_SHARP


Arkadasim yanlisin var malesef
1.Suyu ayristiriken enerji elde etmezsin aksine ayristirmak icin elektrik enerjisi verirsin ve bunun sonucunda yanici olan hidrojen gaziyla yakici olan oksijen gazini elde edersin.Bu gazlari yakarakta enerjiyi elde etmis olursun
2.Herkes elmasin sadece ve sadece bildigimiz karbon oldugunu yani komurle ayni madde oldugunu bilir.Peki ayni elementi hem komur yapan hemde milyarlara satilan elmas yapan nedir?İste burada fizik sartlari devreye giriyor.Sen karbonu cok cok yuksek sicakliklarda cok buyuk basinca maruz birakirsan elmaz elde edersin ki su anda o teknolojiye ulasilmis degil Suda ayni sekilde tabiki oksijen ve hidrojenden su elde edilebilir ama bu su an halen teorikte benim bildigim kadariyla yani tipki elmas mantigindaki gibi oksijenle hidrojeni birlestirip su yapacak sartlari elde ettigimiz teknoloji mevcut degil.Yoksa millet neden bu yol dururken milyonlarca dolar para harcayip deniz suyunu kullanilabilir hale getirmeye ugrassin dimi
3. ve son olarak senin anlatimina gore hicbirsey kaybetmeden enerji kazanmis oluyoruz ki bu imkansiz malesef.Sen hem suyla calisan araba yaptim diyecen hemde kullandigi suyu aynen geri kazaniyo yani hic israf olmuyo diyecen.Sencede mantik disi degilmi.Bir sekilde enerji elde etmek icin birseyin yok olmasi lazim cunku enerji yoktan var edilemez sadece sekil degistirir bunu unutmamak lazim


Perpetium Mobile mi deniliyordu buna hocam?


_____________________________



Mitsubishi
L300
TDintercooler


1412 Mesaj
9 Aralık 2010; 15:02:58 

2 yıl sonra müdahil olduğum bu konuda en fazla hidrojeni içinde bulunduran madem bor madenidir borun yakıt olma hikayeside bu nedenledir sudan çk daha küçük bir hacimde sudan çok daha fazla hidrojen üretilmesini sağlıyor zaten abd de bir kaç füzede borlu yakıt hücreleri kullanılıyor. su yun yakıta karışması ile ilgili bir video izledim ama tatmin edici gelmedi adam 2sinide depoya koyuyor motor çalıştırıyorda iyide kardeşim su ile benzin birbirine karışmazki benzin yukarıda kalır su altta sen akıtı yukarıdan alırsan oldu size ilizyon su ile çalışan araba.

su plaması denen bir olay var suyu çok yüksek basınçla fışkırtıp metal v.s. kesiyorlar hatta baya baya kalın çelik levhaları kesiyor altındaki şeyleri zarar vermesin die kesilen objenin altında su tankı var yine. illa ateş çıkacak die birşey yok. ancak su ile mazot biraz farklı.

mazot yada yağ yanarken su değmesi durumunda kızgın tava ya düşmüş su damlasının nasıl sıçradığını düşünün bu yanarken olursa çok kuvetti alev oluşmasını sağlar zannımca buda bu mantıkla hareket ediyor yan, patlama şiddetini arttırarak daha az yakıtla aynı gücü almayı sağlıyor ama motorda orta vadede oksidasyon v.s. problemleri ile uğraşılır manasına gelir.


_____________________________

AMD FX 8350 - ASUS M5A97 R2.0 - Nikon D3100 - LG Optimus 4x hd - Minix Neo X7


 
823 Mesaj
3 Haziran 2011; 18:58:49 

(Hort ama dayanamadım.)
Elektrolizle hidrojen elde etmek bebek işidir.Elektroliz tatlı suda olmaz, sadece tuzlu, bazlı veya asitli suda olur. Deniz suyunda kolayca olabilir. Arabada güneş enerjisi veya standart fişlerle şarj olan aküler yerleştirilirse elektroliz yardımıyla elde edilen oksijen ve hidrojen kolaylıkla yakılabilir. Ortaya tatlı su çıkacaktır. Tatlı su tuzlu suyun bulunduğu hazneye geri döner ve böylece elektrikle çalışan bir araba elde edilmiş olur. Bu yollla hidrojenin depolanmasına gerek kalmaz. Elektrik faturasından başka maliyeti olmaz.(Bakım masrafları hariç.) Ayrıca güneş enerjisi kullanılarak sistem bedavaya çalıştırılabilir. Tek sorun sistemin maliyetinin minimum 40-50 bin tl olmasıdır.(En az 5-6 bin tl'lik güçlü ve verimli aküler, en az 3-4 bin tl'lik güneş panelleri, Özel motor, Pompa mekanizması, borular ve hafif bir araba)


_____________________________

i5 3570k@ 4,6(1,35v) / HD 5870 950/5200 cf / 4x2 gb Gskl @2000 9-10-9-27. Asus PZ68-V LX Samsung Spinpoint F3 500 GB+120 gb force gt/ Raidmax Aeolus/750w Akasa Venom 80+
i3 2100 108.4 mhz bclk-HWBot i3 2100 bclk 1.- i3 2100 HWBot 2.si- P8Z68-LX Bclk 1.si
Sony Vaio SA 13.3'' HD 6630m(800/1100), i5 2430m, 2x4 gb kingston 1333mhz ram, 500 gb samsung hdd, 1.6 kg


 
823 Mesaj
3 Haziran 2011; 19:02:11 

Bu arada formül

HO2+Elektrik+Tuz= H+O2+Tuz. Tuz depoda kalır, Gaz olan Hidrojen ve Oksijen motora gider.
Yanma tepkimesiyle:
H+O2=HO2+Isı+Kinetik enerji
motor çalışır ve ortaya çıkan su depoya geri döner.


_____________________________

i5 3570k@ 4,6(1,35v) / HD 5870 950/5200 cf / 4x2 gb Gskl @2000 9-10-9-27. Asus PZ68-V LX Samsung Spinpoint F3 500 GB+120 gb force gt/ Raidmax Aeolus/750w Akasa Venom 80+
i3 2100 108.4 mhz bclk-HWBot i3 2100 bclk 1.- i3 2100 HWBot 2.si- P8Z68-LX Bclk 1.si
Sony Vaio SA 13.3'' HD 6630m(800/1100), i5 2430m, 2x4 gb kingston 1333mhz ram, 500 gb samsung hdd, 1.6 kg


 
823 Mesaj
3 Haziran 2011; 19:08:09 


quote:

Orijinalden alıntı: havnitekin



suyla araba çalışır...sudaki oksijen değil sudaki oksijen ve hidrojenin ayrışmasından açığa çıkan enerjiyle çalışır...

Hayır. Enerji oksijen ile hidrojeni ayrıştırmak için kullanılır. Ayrışan oksijen ile hidrojenin yanma tepkimesiyle birleşmesi ile açığa çıkan enerji(depolanan enerji) kullanılır.
Bir düşünün: Birbirini sıkıca çeken iki atomu birbirinden ayırınca enerji mi açığa çıkar? Tam tersi. Enerji harcanır. Daha sonra(ayrıldıktan sonra) birbirlerine uyguladıkları çekim kuvveti yardımıyla enerji üretilir.


_____________________________

i5 3570k@ 4,6(1,35v) / HD 5870 950/5200 cf / 4x2 gb Gskl @2000 9-10-9-27. Asus PZ68-V LX Samsung Spinpoint F3 500 GB+120 gb force gt/ Raidmax Aeolus/750w Akasa Venom 80+
i3 2100 108.4 mhz bclk-HWBot i3 2100 bclk 1.- i3 2100 HWBot 2.si- P8Z68-LX Bclk 1.si
Sony Vaio SA 13.3'' HD 6630m(800/1100), i5 2430m, 2x4 gb kingston 1333mhz ram, 500 gb samsung hdd, 1.6 kg


 
823 Mesaj
3 Haziran 2011; 19:10:33 


quote:

Orijinalden alıntı: kerokeso



Hayır. Enerji oksijen ile hidrojeni ayrıştırmak için kullanılır. Ayrışan oksijen ile hidrojenin yanma tepkimesiyle birleşmesi ile açığa çıkan enerji(depolanan enerji) kullanılır.
Bir düşünün: Birbirini sıkıca çeken iki atomu birbirinden ayırınca enerji mi açığa çıkar? Tam tersi. Enerji harcanır. Daha sonra(ayrıldıktan sonra) birbirlerine uyguladıkları çekim kuvveti yardımıyla enerji üretilir.

Konu ile ilgili bilgi almak isteyen herkes lütfen şu iki sayfayı incelesin, belki birine faydası olur. Konunun en gerçek ve bilimsel anlatımı için lütfen şu iki tepkimeyi anlayın:
http://tr.wikipedia.org/wiki/Elektroliz

http://tr.wikipedia.org...anma_reaksiyonlar%C4%B1


_____________________________

i5 3570k@ 4,6(1,35v) / HD 5870 950/5200 cf / 4x2 gb Gskl @2000 9-10-9-27. Asus PZ68-V LX Samsung Spinpoint F3 500 GB+120 gb force gt/ Raidmax Aeolus/750w Akasa Venom 80+
i3 2100 108.4 mhz bclk-HWBot i3 2100 bclk 1.- i3 2100 HWBot 2.si- P8Z68-LX Bclk 1.si
Sony Vaio SA 13.3'' HD 6630m(800/1100), i5 2430m, 2x4 gb kingston 1333mhz ram, 500 gb samsung hdd, 1.6 kg


482 Mesaj
4 Kasım 2012; 10:00:00 

Youtube de gördüm geçenlerde, japonlar su ile çalışan araba yapmışlar. Üstelik su da özel bir şey yok


deniz suyu, çay. Ne bulursanız çalıştırıyormuş arabayı. Çok hoşuma gitmişti


_____________________________


Bir Günde Taht'a Çıkmadık! Bir Günde Taht'tan İnmeyiz! İmparator FATİH TERİM! Ölene kadar seninleyiz!!!



 
639 Mesaj
4 Kasım 2012; 10:39:33 

türkiyede hiç görmedim böyle bir araba


_____________________________



 
879 Mesaj
4 Kasım 2012; 14:29:16 

Arkadaşlar araç su ile çalışmaz tabi,

Mantık basitçe şu
Su + enerji= hidrojen

Hidrojeni araçta yakarak tekrar suya dönüştürüp, ilk eklediğimiz enerjiyi kullanmış oluyoruz (genelde elektrik) böylece çevrimi bitiriyoruz...

Yani elektrik enerjisini içten yanmalı bir motor ya da yakıt hücresinde kullanmak üzere sudan kopardığımız hidrojende olarak depoluyoruz da denebilir...

Avantajlı mı????

Fosil yakıtlara kıyasla avantajlı olabilir

Ancak sadece elektriği kullanmaya kıyasla değil, çünkü hidrojeni üretmek dağıtmak ve deplamak başlı başına problem.
Enerji çevrimini önce kimyasal bağı koparmaya sonra da yanmayı eklediğimiz için özellikle ısı olarak kayıplar olacaktır.
ve kullanıp yaygınlaştırmak gerçekten pahalı.

Alternatifi var mı?

Evet, polimer batarya teknolojisi,
şu an pilli araçları yapamamızın tek nedeni bir araç için yeterli enerjiyi depolayacak batarya teknolojisini bulamamış olmamız.
Halen gelişen polimer teknoloji ile ürettiğimiz elektriği bir arabada kullanılabilecek ölçüde depolayıp, kullanabileceğiz,

Böylece hidrojenle uğraşmadığımız gibi, enerjinin çevrimi sırasındaki kayıpları da önlemiş olacaağız.

Bunun diğer tarafında ise her halükarda kullandığımız elektriği nasıl ürettiğimizde gizli bir nüans var.
Çevre için; kömür veya doğal gaz yakarak üretilen elektrikle çalışan bir aracın benzinle çalışandan pek farkı yok.

Öncelikle elektriği daha çevreci yollarla üretmeliyiz ki bir işe yarasın...



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Fox913 -- 4 Kasım 2012; 14:40:58 >


2738 Mesaj
5 Kasım 2012; 9:11:35 

bir coğunuz hayatın yarısını yaşadı dünyayı hala pembe dünya olarak görme cabasından kurtulun, kimse size bedava dolaşma hakkı vermeyecek olmayacağından değil vermek istemediklerinden , sistem bunu gerektiriyor, sahipler üretecek bizler onların uygun gördüğü şekillere yönetiliceğiz inanacağız tapacağız , yaşayacağız, sömürüleceğiz, kısaca bakış acısını değiştirmediğiniz sürece bu böğle devam edicek


_____________________________

Bu adamlar için "birey" "insan" diye bir şey yoktur, sadece yönetilmesi ve sömürülmesi gereken "yığınlar" vardır. Ve siz bu düşüncedeki yaratıkların insanların iyiliğini amaçladığını zannediyorsanız, siz kendi kafanızın içinde bambaşka bir dünya kurmuşsunuz ve orada yaşıyorsunuz demektir.


2725 Mesaj
5 Kasım 2012; 10:39:11 

Düşünce mantıklı ama bir de enerji hesaına girmek lazım, suyun elektrolizi ile üretilen hidrojenle araç ne kadar gidebilecek?
Biraz araştırın, göreceksiniz ki hiçte öyle beklediğiniz gibi olmayacak...

Bu arada burada uzun uzun hesaplayabilirim ama nasılsa yapılan hesaba doğru düzgün bakılmadan hemen eleştiri başlayacak....


_____________________________

Ubi dubium ibi libertas
-
http://resim.donanimhaber.com/upfiles/82469/FF8A583369094CFE944A6F3BB86D3C97.jpg
Sayfa:   [1]
Tüm forumlar » [Motorlu Araçlar Dünyası] » Otomobil Yardım ve Sigorta işlemleri » Suyla Çalışan Otomobil Başarılı Oldu
Sayfa: [1]
Foruma Git
Bölümde Ara
Başa Dön


 
Reklamlar


DH VİDEO

 



Forum Software powered by ASP Playground Advanced Edition 2.3
Copyright © 2000 - 2006 ASPPlayground.NET

Bu sayfanın mobil sürümü / tablet sürümü / mini sürümü.



1.148