Şimdi Ara

Oyunlarda çok çekirdekli (/işparçalı) işlemciler;

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
4 Misafir (1 Mobil) - 3 Masaüstü1 Mobil
5 sn
74
Cevap
6
Favori
12.326
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Oyunlarda çoklu çekirdek (/işparçası):

    - Çoklu çekirdek desteğini işletim sistemi değil, uygulamalar sağlıyor. Kullandığımız programlar / oyunlar çoklu çekirdeği desteklerse performans elde edebiliyoruz. Aksi takdirde kullanmadığımız çekirdekler için boşa para vermiş oluyoruz.

    - Intel'in 4 çekirdekli (core İ5) işlemcilerinin çoğu testte, 8 çekirdekli AMD FX (8xxx) işlemcileri geride bırakması, işlemcilerde çekirdekten daha çok, kullanılan mimarinin önemli olduğunu gösteriyor.
    - Çekirdeklerin yapısı, ön belleğin paylaşımı, çekirdekler arası iletişim ve saat hızı gibi konular, işlemcinin performansını belirleyen bazı özelliklerdir.

    - AMD FX işlemciler arasındaki oyun performans farkları çekirdek sayısının fazla olduğundan değildir. Dört'ten fazla çekirdek kullanan oyun olmadığından, FX işlemciler arasında (ister 4 çekirdek ister 8 çekirdek olsun) saat hızı yüksek olan FX işlemciler oyunlarda daha fazla performanslıdır,
    - Yeni nesil piledriver, önceki nesil bulldozer işlemcilerden % 7 daha performanslıdır. http://www.pckoloji.com/bulldozer-gitti-piledriver-geldi/

    - Dört'ten fazla çekirdek kullanan oyun olmadığından, (4 çekirdekli, 8 işparçalı) Core İ7 ve (4 modüllü, 8 çekirdekli) FX-83x0 işlemciler bir alt serilerine göre oyunlarda fazladan performans sunmamaktadırlar.

    - AMD FX işlemcilerindeki çekirdek tasarımı modül sistemine dayanıyor, işlemciler tam çekirdekli değil. 1 modül içerisinde 2 adet çekirdeğe sahip.
    - Core İ5 ile İ7 işlemciler arasındaki fark: İ7 işlemciler Hyper-Threading (işparçası) özelliği sayesinde 8 çekirdek gibi kullanılır.

    - Çoklu işparçası destekleyen (grafik tasarım, video düzenleme, render, profesyonel amaçlı vb) uygulamalar / yazılımlar kullanıyorsanız core İ7 (8 işparçalı) veya FX 83xx (8 çekirdekli) işlemci alabilirsiniz.

    Ekran kartı tarafından sınırlandırılan oyunlarda Core İ3, İ5 ve AMD FX işlemciler arasında performans farkı fazla değildir.
    Bazı (işlemcinin önemli olduğu) oyunlarda gerçek 4 çekirdekli Core İ5 işlemciler, diğer (Core İ3 ve AMD FX) işlemcileri kolaylıkla geride bırakmaktadır.

    AMD FX işlemcilerde bir modül (iki çekirdek) ün performansı iki fiziksel (gerçek) çekirdeğin %80’i kadardır. http://thgtr.com/amd-fx-8150-incelendi/4
    İntel (yeni nesil) core işlemcilerin iki fiziksel (gerçek) çekirdeği, AMD FX işlemcilerin bir modül (iki çekirdek) ünden % 25 daha performanslıdır.
    Çarpan, voltaj, güç tüketimi, soğutma, soğutucu, faz sayısı vb. ayrıntılarla uğraşılırsa, oyunlarda AMD FX işlemciler hızaşırtılarak gerçek 4 çekirdekli Core İ5 seviyesine yükseltilebilir. Tabi hızaşırtınca daha fazla güç tüketir.

    Saat hızı düşük olan Core İ5 (3450) işlemciler ile saat hızı yüksek (hızaşırtılmış) olan Core İ5 (3570K) işlemciler arasında da oyunlarda (fazla) performans farkı yoktur.
    K serisi olmayan Core İ5 işlemciler de (turbo boost + 4 çarpan ekleyerek) 400 MHz hızaşırtılabilir. Örneğin İ5 3470 hızaşırtma ile 4.0 GHz çalıştırılabilir.

    İleri seviye (~4.0 Ghz üzeri) hızaşırtma yapmayacaksanız; (intel sistemde) pahalı anakart, pahalı işlemci soğutucusu ve K serisi (3570K) işlemci almaya (fazladan para vermeye) gerek yoktur. Artan parayla daha performanslı ekran kartı ve/veya SSD alınabilir.
    ~400 TL ye İ5-3470 (+ hesaplı Z77 yongalı anakart) almak daha mantıklı olur.

    Dört'ten fazla çekirdek kullanan oyun olmadığından (AMD sistemde 4 modüllü, 8 çekirdekli) FX-8xxx (125W) işlemci ile pahalı (990 yongalı) anakart almaya (kullanmayacağımız çekirdeklere fazladan para vermeye) gerek yoktur.
    (FX-4300 ile aynı/yakın fiyattan satılan) FX-6300 (95W) işlemci (+ 970 yongalı anakart) almak daha mantıklı olur.

    -------------------------------------------------------------------------------------------------------Sonuç:

    Oyunların test sonuçları, dört'ten fazla çekirdek kullanarak performans artışı sağlayan / dört'ten fazla çekirdek kullanan oyun olmadığını gösteriyor. Dört'ten fazla çekirdek kullanacağı bilinen ilerde çıkacak oyun da yok.
    Güncel oyunların çoğu çoklu (üç/dört) çekirdeğin gücünden bile yararlanmamaktadır.

    Oyunlarda dört'ten fazla çekirdekli işlemciler gereksizdir.
    İntel'de saat hızı düşük ile saat hızı yüksek olan (İ5) işlemciler arasında oyunlarda (fazla) performans farkı yoktur.
    AMD'de ise (ister 2, ister 4 modüllü olsun) saat hızı yüksek olan (FX) işlemciler oyunlarda daha fazla performanslıdır. (FX işlemciler hızaşırtılarak İ5 seviyesine yükseltilebilir.)
    İntel (yeni nesil) Core işlemcilerin iki fiziksel (gerçek) çekirdeği, AMD FX işlemcilerin bir modül (iki çekirdek) ünden % 25 daha performanslıdır.
    AMD'de kullanmayacağınız çekirdeklere, İntel'de hızaşırtma yapmayacağınız K serisi (İ5) işlemcilere oyunlarda fazladan para vermeyiniz.
    FX-8350 yerine FX-6300, İ5 3570K yerine İ5 3470 alırsanız oyun performansından bir şey kaybetmezsiniz, ~100 TL cepte kalır. Pahalı anakart yerine de hesaplı anakart alrsınız.
    Modüllü FX-8350 yerine, gerçek çekirdekli İ5-3470 alırsanız aynı/yakın fiyata, daha performanslı ve daha verimli (77W) oyun işlemcisi almış olursunuz. Cpu soğutucusu da almazsınız.

    Standart hızıyla aynı performansı verecek bir işlemci almak varken; çarpan, voltaj, güç tüketimi, soğutma, soğutucu, faz sayısı vb. ayrıntılarla uğraşarak hız aşırtma yapmanın bir anlamı yoktur. Anakart fiyat farkı, işlemci soğutucusu vb. yapılacak masrafı değip değmeyeceğinin iyi düşünülmesi gerekir.


    En İyi Fiyat/Performans Oyun İşlemcileri

    . . . . Giriş Seviyesi (Ekonomik) Oyun Sistemleri için;
    01 - İntel Pentium G2020

    . . . . Orta Seviye (fiyat/performans) Oyun Sistemleri için;
    02 - Athlon II X4 640 (95W) (oyunlarda, FX-6100 işlemci ile aynı seviyede)
    03 - İntel Core İ3-3220 HT
    04 - AMD FX-6300 BE (piledriver) (FX 4300 ile aynı/yakın fiyattan satılması bu modeli AMD sistemde F/P işlemcisi yapıyor)

    . . . . Üst Seviye (Performans) Oyun Sistemleri için;
    05 - İntel Core İ5-3470
    K serisi olmayan Core İ5 işlemciler de (turbo boost + 4 çarpan ekleyerek) 400 MHz hızaşırtılabilir. Örneğin İ5 3470 hızaşırtma ile 4.0 GHz çalıştırılabilir.
    İntel sistemde; İşlemci (İ5) + Anakart + Ekran kartı 16x PCIe 3.0 hattına da sahip olduğundan işlemciyle ekran kartı arasında daha hızlı veriyolunu kullanabilir.

    Ekran kartı tarafından sınırlandırılan oyunlarda Core İ5, İ3 ve FX işlemciler arasında performans farkı fazla değildir. Bazı (işlemcinin önemli olduğu) oyunlarda ise gerçek 4 çekirdekli Core İ5 işlemciler, diğer (Core İ3 ve AMD FX) işlemcileri kolaylıkla geride bırakmaktadır.

    Seçtiğiniz ekran kartının seviyesine göre, bu işlemcilerden birini alabilirsiniz.

    -----------------------------------------------------------------------------------------------------------Referanslar

    http://www.pclabs.com.tr/2013/01/06/amd-ve-intel-oyun-sistemlerinde-islemci-faktoru/12/
    Burada GTX 680 ekran kartı ile 6300 ve Core İ3 önerilmiş. (muhtemelen 50 / 60 TL ucuz olsa 4300 önerilirdi.)

    FX-8350 oyun performansı hk.

    İşlemci sıralam a listesi / karşılaştırma tablosu (site)

    5 oyunla 18 işlemcinin oyun performansı



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Münebbih -- 15 Mayıs 2013; 14:42:43 >







  • Basit ve bilinmesi gereken önemli tespitler.
    Akıcı anlatım.

    Teşekkürler hocam
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Mystik

    Ekran kartı tarafından sınırlandırılan oyunlarda işlemciler arasındaki performans farkı fazla olmasa da, işlemcinin önemli olduğu (Starcraft II, Elder Scrolls V: Skyrim vb) oyunlarda Core İ5 işlemciler, diğer (Core İ3 ve AMD FX) işlemcileri kolaylıkla geride bırakıyor.
    http://www.tomshardware.com/reviews/gaming-processor-frame-rate-performance,3427-6.html
    http://www.tomshardware.com/reviews/gaming-processor-frame-rate-performance,3427-8.html



    işlemcinin önemli olduğu oyunlar değil multi threadın düzgün bir şekilde optimize edilmediği oyunlar dersen daha doğru bir kanıya varmış olursun

    çekirdek başına performans olarak core i3 , i5 işlemcilerin performansı daha yüksek olduğu için geri de kalıyor

    yoksa işlemcinin önemli olduğu veya işlemcinin güçlü olmasını gerektiren bir oyun değil

    Skyrim

     Oyunlarda çok çekirdekli (/işparçalı) işlemciler;


     Oyunlarda çok çekirdekli (/işparçalı) işlemciler;




    1366x768 çözünürlükte thread kullanımları

    Starcraft II

     Oyunlarda çok çekirdekli (/işparçalı) işlemciler;


     Oyunlarda çok çekirdekli (/işparçalı) işlemciler;


    söz de 4 çekirdek kullanılıyor iki oyun da ama ne düzeyde

    2 çekirdek %60 ve üzerinde diğer ikisi %25 en fazla

    tutturmuşsun işlemcinin önemli olduğu oyunlar diye al önemini gör yukarı da

    kısa zaman da cevabını bekliyorum !



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi SatsuiNoHadou -- 4 Mart 2013; 17:38:02 >




  • internetten herkezin ulasabilceği testlere 3-5 ay bakınıp donanım expert i kesilen insanları anlayamıyorum ben. haklı olman yada olmaman önemli değil zaten altyapın olmadığı için fikirlerinde umrumda değil. tek isteğim insanların senin yarım bilginden pörtleyen tavsiyelerine uymaması

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • abi şu tomshardware.com sitesini biri çökertselerde kurtulsak



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi aglarm -- 6 Mart 2013; 22:34:44 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: aglarm

    abi şu tomshardware.com sitesini biri çökertse kurtulsak

    Ağlarım,son bomban, bumuydu.




  • daha bişey görmedin metin abi



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi aglarm -- 6 Mart 2013; 21:08:18 >
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    i5 tek çekirdek gözüküyor?
    13 yıl önce açıldı
    Daha Fazla Göster
  • fx 4100 sahibiyim gerçekten idare eder mi bu kadar
  • forumda pCkOpAtuS nickli arkadaşımdan ric aettim gtx 680 i olduğundan ve 8350si olduğundan sağolsun oyun esnasındaki cpu kullanımları gösteren programın sslerini gönderdi, artık 4 çekirdek kullandığını iddia ettiğin crysis3 ün nasıl cpu kullandığını öğrenirsin, gerçek hayatta olsa bu ss in çıktısını alır anlına yapıştırırdım :)

     Oyunlarda çok çekirdekli (/işparçalı) işlemciler;



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi OnTEC -- 6 Mart 2013; 22:36:15 >
  • Faydali bilgiler saol

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • konuyu açan eleman intel pazarlama elemanı palavraları pazarlıyor... bu elemanı ciddiye almayın uydur uydur yazıyor... kafatasındaki leblebi kısa devre yapmış...
  • ontec arkadasımız öyle bir ss i koymus fakat bende i7 3770 işlemci var bende en üst grafiklerde crysis 3 ü oynuyorum fakat işlemci kullanımının yüzde 50 ı geçtiğini görmedim
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Unrequited

    ontec arkadasımız öyle bir ss i koymus fakat bende i7 3770 işlemci var bende en üst grafiklerde crysis 3 ü oynuyorum fakat işlemci kullanımının yüzde 50 ı geçtiğini görmedim

    2 ekranla denemen gerek bence bakarken kullanım düşüyor...
  • ben grafiklere bakıp maksimum oranı söyledim orda 50 yi en yoğun bölümlerde görüyor
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Unrequited

    ontec arkadasımız öyle bir ss i koymus fakat bende i7 3770 işlemci var bende en üst grafiklerde crysis 3 ü oynuyorum fakat işlemci kullanımının yüzde 50 ı geçtiğini görmedim

    Ss e bakarsanız ortalama Max kullanım %50 zaten ki bu normaldir zira %100 olsa tüm çekirdekler işlemci dar boğaz yapmış derdik. Cf de bile bu oran 3770 ile çok fark etmiyor. İki işlemcinin testini yaptı tek syndicate.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: OnTEC


    ne zaman deşarj olacaksın
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Mystik

    quote:

    Orijinalden alıntı: OnTEC


    ne zaman deşarj olacaksın

    kopyala yapıştır yapmayı bıraktığın zaman desem :)

    kardeşim sağlıklı bir şey yapmıyorsun ciddi ciddi olay amd intel meselesi değil ortaya attığın savın gerçekle alakası yok tamam 3 ay önce eyvallah ama o zaman bile 4 çekirdek destekli oyunlarda i3 le amd aynı diyemezsin zira aynı çıkmaz çünkü i3 de fiziksel 4 çekirdek bile yok ancak 2 çekirdek ya da tek çekirdekli destekli oyunlarda i3 8350 yi geçiyor i5 işlemcin olabilir olmayada bilir olay şu 2 - 3 sene önce hiç bir programın 4 üstü işlemci desteği yokken bu gün yazılımlarda neredeyse standart bir özellik ayrıca oyunlarda 2 ay önce hiç yokken bu gün 2 oyunda bu özellik geldi yeni konsollarında piyasaya çıkması ile bu oran birden bire patlayacak, kullanıcılar bak amd demiyorum 4 çekirdekten fazlasını veren işlemcilere kayacak. ha bu demek değil ki 4 çekirdekli işlemcisi olan oyun oynayamayacak. çekirdek desteğinin verilmesi daha yüksek performanslı ekran kartlarında çalışma imkanı sunacak bir imkan, ben kaç yerde yazdım bu oyun 8 çekirdeği destekliyor ama i5 ler tek ekran kartında yetiyor cf için oc ile iş çözülüyor diye ?

    Açıkçası ben senin AMD ye baktığın antipati ile bakmıyorum İntele :) şu an kullandığım bilgisayar da i7 mesela iş yerinde ben toplattım bunu o dönemde 8150 vardı performanslı bulmadığım için aldırmadım bu gün 8350 i performanslı buluyorum yarın allah kerim ama bu gün iş yerine dha iyi bir bilgisayar aldırtacak olsam en kötü 3630k yada work station toplarım ki muhtelen seneye böyle birşey yapma zorumluluğum olacak i7 950 ciddi ciddi şu an 3. nesil i5lerden kötü... 2500k yı oc yapsam bu işlemciden daha hızlı çalışıyor özellikle 3ds max tarafında. :) teknoloji böyle işte 2 sene sonra herşey değişiyor.

    Kısacası seni tanımıyorum yaşını bilmiyorum çalışıyormusun okuyormusun, normal yaşantında nasıl birisin bunu bilemem ama forumdaki genel hareket tarzın ben dahil bir çok kişiyi rahatsız eder tarzda, yazdıklarını doğru olduğunu düşüne bilirsin ama önüne konmuş düzinelerce argümanı hiç görmemiş gibi aynı şeyi yapıştırıyor olman "amaan yine mystik yine aynı yapıştırılmış site" diye düşündürüyor olması sence de kendini bir sorgulama ya itmiyor mu?

    bir arkadaş bana her yere render sonucunu yapıştırıyorsun yazdı geçenlerde, baktım adam haklı cidden farkında olmadan sık yapıyormuşum birşeyler anlatmaya çalışırken bu sefer başka argümanlar aradım şimdi render testinden alıntı yapmıyorum renderle alakalı bir mevzu yoksa tavsiye ederim bırak bu thg testlerini aynı testten 10 tane var hepsi ayrı bir şey söylüyor birinde 8350 3930 u geçmiş (saçma mümkün değil) birinde i5 uçmuş gitmiş ( e buda saçma) diğer sitelerinkine bakıyorsun tek ekran kartında birbirine çok yakın sonuçlar ( ekran kartı limitine takılmış) adam gibi cf yada sli la yapılmış test arıyorum geniş çaplı ama oda neredeyse yok ki amaç gerçekten işlemci kanadında yüksek core kullandığıldığında ne olup bittiğini anlayabilmek.

    evde yakın zamanda far cry 3 için test yapacam çoklu cpu için nette adam gibi kaynak yok çünkü update sonrası için ekran kartım çok iyi olmadığı için ( gts450) cpunun davranışlarını algılamak adına down clock yapmayı düşünüyorum ki oyun çekirdeklere dağılımı sağlıklı yapıyor mu yapmıyormu bunu görmek istiyorum. Ki senin gibi 4 çekirdek den fazla çekirdek kullanılmadığını söyleyen olursa haklısın ya da yok kardeş sonuç bu demek için amaç sidik yarışı değil doğruyu ortaya çıkartmak....



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi OnTEC -- 7 Mart 2013; 9:21:05 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: OnTEC

    kafana şapkadan başka bir şey takma
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Mystik

    quote:

    Orijinalden alıntı: OnTEC

    kafana şapkadan başka bir şey takma

    al işte neden ciddiye alıp cevap verdiysem :) copy/ paste man keep going:)
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Mystik

    quote:

    Orijinalden alıntı: OnTEC

    kafana şapkadan başka bir şey takma

    Dediğin gibi i3 le 8350 bir tutulamaz zaten ancak i5 le bir tutulabilir i3 le bir tutanlar varsa eğer 8350 yi vay onların haline
  • 
Sayfa: 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.