- x
...[ MOTOR YAĞI ile ilgili tüm paylaşımlar ]...
7141 Cevap691227 Görüntüleme77 Favori
Bu konudaki kullanıcılar: hiç
  Seçkin Yorumlar Sistem Belirtin Yazdır
Sayfa: <<      [2] 4 5 6 7 8 9 10      >>
Arama Terimi: Yazarı:
Konu içi arama ayarları
Sadece Arananın bulduğu yerler
Arama terimleri En önemli Üst minimum sıralama: /1000

Arama tercihlerinizi belirlediyseniz yukarıdaki kutuya arama terimini yazıp "Konu içi ara" butonuna tıklayınız.
[Poll]

...[ MOTOR YAĞI ile ilgili tüm paylaşımlar ]...


castrol
  48% (1296)
mobil
  24% (653)
shell
  8% (221)
elf
  7% (195)
selenia
  5% (145)
petrol ofisi
  3% (88)
total
  2% (60)
esso
  0% (19)


Toplam oy : 2677


(en son oy tarihi : 31 Ekim 2014; 9:43:37) 
Giriş
Mesaj


 
1096 Mesaj
19 Ekim 2006; 13:24:49 
Bu mesajla ilgili şikayetinizi bu icon a tıklayarak yapabilirsiniz. Şikayet PM


quote:

Orjinalden alıntı: türbülans

yinede 30.000 km yağ değişimi için uzun bir süre bence..opel benim bildiğim mobil 1 kullanıyor..en azından 3 sene önce ben tigra kullanırken mobil 1 koymuşlardı ama o araç benzinliydi..dediğim gibi 30.000 km lik yağ değişim periyoduna servis garanti veriyorsa endişe edilecek bir durum yok..ama bende merak ettim..yarın bende araştırmayı düşünüyorum..eğer doğruysa iyi bir gelişme...

sayın türbülans motor yağları için yaptığınız yorumlardan bilgili
olduğunuzu anlıyorum,naçizane bende fikirlerimi aktarmak isterim..
şimdi araçların motor yağlarının değişim periyodunu üretici belirler..
nedenine gelince her aracın motoru kendine özgü ayarları barındırır..
günümüz araçlarında motor silindirleri içinde tolerans payı
denilen piston ile gömlek(silindir bloğundadır) arasındaki
mesafe eski araçlara nazaran çok daha azalmıştır..eskiden
bu mesafe geniş olduğundan 20-50 kalın yağ kullanmak gerekliydi..ancak bu mesafe kısaldı tabi bu mesafeler
mm cinsinden çok ufak değerlerdir..şimdi ise yeni nesil araçlar için ince ve tam ya da yarı sentetik yağlar gerekli olmaktadır..farklı markalar
araçlarının motor özelliği ve yağın hangi spesifikasyonları karşıladığına göre bir yağ değişim periyodu seçerler..fiat der ki;2000 küsür yılına kadar ürettiği örneğin palio 1.4 için selenia 20k 10W 40 yarı
sentetik yağ kullan 15 binde değiştir,marea 2005 model de aynı yağı kullan 20 binde değiştir,vw der ki 1.6 polo da 10w40 castrol
magnatec kullan 15 bin de değiştir..ama verilen toyota corolla
örneğinde olduğu gibi mevsimsel özelliklere göre yağın viskozite seçimi
yapılabilir..ve üreticinin belirttiği spesifikasyonları karşılaması kaydıyla..
yani ben 20 binlik yağ aldım 10 bin de değiştiriyorum falan boş
şeyler..tabi erken değiştirmeyi gerektiren durumlar da yok değildir..çok yoğun trfikte sürekli dur kalk kullanmak yüksek süratte sürekli yol katetmek,çok tozlu yollarda kullanmak bunlar yağın ömrünü etkileyen
unsurlar,o zaman ara değişim yapılabilir..


_____________________________



 
1096 Mesaj
19 Ekim 2006; 13:27:04 

bir de şu reklamlar
yazılanları engellemese ne
iyi olacak..


_____________________________



 
168 Mesaj
19 Ekim 2006; 17:08:06 

Yağım nerdeyse bittiğ için geçen haftasonu fazla dolaşmadan bir benzinliğe girip yağ değiştirdim ama içimde kaldı: 4 lt Castrol Magnetec 10w/40 yağı 45 ytl'ye aldım. Sizce fiyat normal mi, dolaşsam en düşük kaça bulabilirdim?

Cevaplarınızı bekliyorum...


_____________________________

Aradığınız imzaya şu anda ulaşılamıyor. Lütfen daha sonra tekrar deneyiniz.

The signature you have looked for cannot be reached at the moment. Please try again later.


 
1096 Mesaj
19 Ekim 2006; 20:42:55 


quote:

Orjinalden alıntı: taksoyy

Yağım nerdeyse bittiğ için geçen haftasonu fazla dolaşmadan bir benzinliğe girip yağ değiştirdim ama içimde kaldı: 4 lt Castrol Magnetec 10w/40 yağı 45 ytl'ye aldım. Sizce fiyat normal mi, dolaşsam en düşük kaça bulabilirdim?

Cevaplarınızı bekliyorum...


çok normal bir fiyata almışsın piyasada 40 ila 50 ytl arası fiyatla satılıyor..ben 1 ay önce pazarlık edip almamıştım 37 ye
çok öldürdüm adamı yaa


_____________________________



 
168 Mesaj
19 Ekim 2006; 22:26:25 

quote:

Orjinalden alıntı: hesheit

Arkadaşlar motor yağını motorla çekmek ile alttan süzüp almak arasında ne kadar fark olur? Hangisi motordan eski yağı daha iyi almamızı sağlar? Cevaplarınız için şimdiden teşekkür.


Bu sorunun cevabını ben de merak ediyorum. Sanayiye gittiğimde aşağıdan karter kapağını açıp süzdürme yaparlardı hep. Ama benzinlikte değiştirttiğimde motorla çektiler, süzdürmeye şartlandığımdan mıdır bilmem ama bana pek mantıklı gelmedi. Adama da sordum ama bir şey olmaz dedi. Zaten durum acildi pek bi müdahele şansım yoktu..

Yok mu bu soruyu cevaplayacak??


_____________________________

Aradığınız imzaya şu anda ulaşılamıyor. Lütfen daha sonra tekrar deneyiniz.

The signature you have looked for cannot be reached at the moment. Please try again later.


 
10734 Mesaj
20 Ekim 2006; 12:28:13 

Güncel...


_____________________________



4085 Mesaj
20 Ekim 2006; 18:40:56 


quote:

Orjinalden alıntı: taksoyy



Bu sorunun cevabını ben de merak ediyorum. Sanayiye gittiğimde aşağıdan karter kapağını açıp süzdürme yaparlardı hep. Ama benzinlikte değiştirttiğimde motorla çektiler, süzdürmeye şartlandığımdan mıdır bilmem ama bana pek mantıklı gelmedi. Adama da sordum ama bir şey olmaz dedi. Zaten durum acildi pek bi müdahele şansım yoktu..

Yok mu bu soruyu cevaplayacak??


motor yağı süzülme yöntemiyle akıtıldığında karter dibindeki tortu karter deliğinden tam olarak dışarı akmaz..yani tortunun bir kısmı karterde kalır..vakum motoruyla çekildiğinde basınçtan ötürü karter dibindeki tortu yağ içine dağıler ve yağla birlikte dışarı alınır..yani vakum sistemi tortuyu da aldığından daha faydalıdır..


_____________________________

Her zaman doğruyu söyle; ne dediğini hatırlamak zorunda kalmazsın...


12282 Mesaj
21 Ekim 2006; 3:36:51 


castrol magnetec hakkında kimse yi şeyler söylememiş, değiştirmeyi unutunca aşınma yaptı falan diyo.

acaba gene serviste shell mi koydursam ki.

yağımı 6 ayda bir değiştiririm. şu anda yola gideceğim bugün yağ koydurcam yani ekletmeyi düşünüyorum bayram dönüşü arabayı kasımın sonlarına doğru kış kendini hissetirmeye başlayınca lastiklerimi değiştiriken arabayı kışlık bakımada sokacam ozaman yağ , filitre falan komple değişekcek.

serviste shell helix plus 10 - 40 koyuyorlar bunu araştrıdım nette tam sentetik mi yarı sentetik mi anlamadım. acaba gene shell mi koydursam.

EReğlide iken negüzel servis mobil koyuyordu. Mobil yağa güvenim sonsuz du


_____________________________


Egemenlik kayıtsız şartsız milletindir
Ne mutlu Türküm Diyene




1831 Mesaj
21 Ekim 2006; 3:41:15 

Olurmu yaw.
Ben yıllarca magnatec kullandım.
Soğukta ilk çalıştırmada faydasını görürsün
Artı yarı sentetikdir, ben 15 bin de bir değiştiririm, hiç de sorunum olmadı.


Sen daha lastikleri almadın mı yaw


_____________________________

2004 Accord 2.4 Executive


12282 Mesaj
21 Ekim 2006; 5:33:59 

quote:

Orjinalden alıntı: cemsultan

Olurmu yaw.
Ben yıllarca magnatec kullandım.
Soğukta ilk çalıştırmada faydasını görürsün
Artı yarı sentetikdir, ben 15 bin de bir değiştiririm, hiç de sorunum olmadı.


Sen daha lastikleri almadın mı yaw

aldım

kışlık yazlık ayrı ayrı şu anda yazlık lan var goodyear eagle ventura ıslak ve kuru zemin için ıslak zemin performansını anlatamam yaşaman lazım frene basınca zank diye duruyor yaw çok deli bi lastik

kışlık olarakda goodyear ultra grip 6 var

lastikleri değişitreceğim zaman derken kışlıkları takacağım zaman demek istiyorum

Gerçi lastikci diyor bu eagle venturaları kışın bile kullanabilirsin diyo karl lastiği gibi V kanal yapısı var diyo karda da gider diyor ama olsun kışın karda spor ayakkabı giyediğimiz gibi arabada da yazlık lastik olmasın kışlıkları zamanında takayım


Magnetec 'in faydalarını bende gördüm ilk çalıştırmada falan çok güzel motor sesi daha az oluyor hele motor normal scaklığına geldiğinde müthiş oluyor.

yaw peki magnetec kaç senedir var ben onu 2-3 senelik diye biliyorum

son olarak 10-40 ın fiyatı nedir acaba.


_____________________________


Egemenlik kayıtsız şartsız milletindir
Ne mutlu Türküm Diyene




 
1096 Mesaj
21 Ekim 2006; 10:04:38 

castrol magnatec yağ sektöründe gerçekten çok iyi bir buluşa imza atmıştır..yaklaşık olarak 6-7 sene oldu bu yağ çıkalı..
belirtildiği üzere motor aşınmalarının büyük kısmı ilk çalışmada oluyor tezi çok mantıklıdır ve kabul görmüştür doğruluğundan dolayı..içindeki katıklar vs. çok iyi olduğundan bu yağ görevini çok iyi yapıyor ve bmw,audi,vw,seat,porsche,honda bildiğim kadarıyla hep castrol magnateci öneriyorlar..en güvenilir yağ fikrimce yıllardır kullanıyorum..motor aşınma olayına gelince;eğer yarı sentetik yada tam sentetik yağları değişim zamanı geldiği halde değiştirmez yola devam ederseniz motorunuz çok aşınacaktır..çünkü belirli bir zaman yada km sonra sentetik yağlar mineral yağdan daha az koruyucu olabiliyorlar..değişime dikkat ettikçe fiyat-performans olarak en iyisi ki mevsimsel koşullara göre de yarı sentetik yağdır..


_____________________________



983 Mesaj
21 Ekim 2006; 20:39:07 

r21 manager arabam var yağ deişimi gelmek üzere.hangi yağı önerirsiniz aaraba lpg li.castrol magnatec sordum 58 dediler:) 4 litresine benim araba 5 litre yağ alıyo bide:)
po nun falan yağını koyup dounble up mı koydursam üzerine siz ne dersiniz.bir önceki yağ deişiminde elf koyduk double up la elf de 45 falandı ozamanlar.


_____________________________



12282 Mesaj
21 Ekim 2006; 23:04:36 


kastrol magnatec 5 litrelik büyük pakete 52 YTL dedi , 1 litreliğe de 16 YTL dedi dedim şimdilik 1 litrelik alayım ekleme yapacam ya. aldık koyduk 200 ml arttı onda bagaja koydum adam eksilirse koyarsın gene dedi

Vallaha inanırmısınız yağ eklememe rağmen sürüş değişti yaa hele sıfırdan değişim yapsam daha da güzel oalcak 10-40W koydum zaten başka seçeneğim yok standardı bu benima raba için


bide 1900 devirde falan bi hırrrrrr diye ses gelip sonra devir yükselince kesiliyordu rolantidede kesiliyordu sadece 2 bind evire yaklaşrken yapıyordu bu sesi gittim sordum servise kaldırıp baktılar arabayı hiç bişey yok motorla alakası olmayan bi ses dedi son susturucudan kaynaklı dedi masrafa gerek yok dedi böyle kullan sana bi zararı olmaz dedi bende sevinden oh be masraf çıkmadı diye


_____________________________


Egemenlik kayıtsız şartsız milletindir
Ne mutlu Türküm Diyene




254 Mesaj
22 Ekim 2006; 5:00:47 

hangi motorlarda yarı sentetik veya tam sentetik kullanılıyo bilgisi olan arkadaşlar varmı örnek üsstten ekzantrik çok noktadan enjeksiyonlu elektronik yakıt sistemine sahip araçlar hangi yağı kullanmalı


_____________________________

Ben şahı almışım veziri kim takar...


1831 Mesaj
22 Ekim 2006; 5:39:42 


quote:

Orjinalden alıntı: okeyn

r21 manager arabam var yağ deişimi gelmek üzere.hangi yağı önerirsiniz aaraba lpg li.castrol magnatec sordum 58 dediler:) 4 litresine benim araba 5 litre yağ alıyo bide:)
po nun falan yağını koyup dounble up mı koydursam üzerine siz ne dersiniz.bir önceki yağ deişiminde elf koyduk double up la elf de 45 falandı ozamanlar.


58 YTL çok demişler.

Ben 4 lt.'yi 45 ytl'ye aldım.
Hemde oto tamircileri arasındaki bir yağ satıcısından,
büyük marketlerde bile 55 YTL. fiyat çekmişler.
Ayrıca benim aracımda LPG li.

Selamlar.


_____________________________

2004 Accord 2.4 Executive


1831 Mesaj
22 Ekim 2006; 5:45:36 


quote:

Orjinalden alıntı: Yazılımcı Online

Gerçi lastikci diyor bu eagle venturaları kışın bile kullanabilirsin diyo karl lastiği gibi V kanal yapısı var diyo karda da gider diyor ama olsun kışın karda spor ayakkabı giyediğimiz gibi arabada da yazlık lastik olmasın kışlıkları zamanında takayım



Kışın kullanmaya kullanılır ama kış lastiği kadar güven vermez tabi ki.


_____________________________

2004 Accord 2.4 Executive


 
3136 Mesaj
23 Ekim 2006; 20:47:35 

böyle güzel bir forumu bulmuşken bende 1- 2 soru sorayım;

1-castrol magneticlerin çalışma prensibi malum, motor içine,pistonlara gömleklere,sekmanlara vs yapışmakla ilk çalıştırmada yağın karterde olması sebebi ile yağ pompası yağı basıp devir daim ettirip motoru yağlayana kadar motorun korunması,ancak benim burda endişelerim var şöyleki, biliyoruzki hangi yağ olursa olsun km. dolmamışsa bile belli bir süre sonunda özelliğini kaybettiğinden dolayı değiştirmemiz gerekiyor,bu değişim sırasında motorun iç cidarlarına sıvaşmış eski yağa ait bozulma özelliklerini taşıyan ve motoru koruduğu söylenen bu kalıntıların durumu ne olacak?bunun motora ve yeni yağa zararı olmayacak mı? ayrıca bir kademede çalışan makina müh. bir arkadaşın dediğine göre bu tür katkı kullanılan (Castrol magnetec değil o tür özelliği bulunan katkılar var piyasada onlar) motorların rektifiye amaçlı söküldüklerinde bunların ilgili parçalara yapışıp kaldığını ve çok zor temizlendiğini söylemişti.bu yağ tartışmasız yararlıysa aşağı yukarı satış fiyatları aynı olan diğer firmalar neden böyle bir uygulama yapmıyor. ayrıca, örneğin yapılan bir anlaşma gereği reno servisi model ismini şimdi hatırlayamadığım 10 40 yağını kullanırken bu yağ piyasaya verilmiyor,bunun muadili ama castrol magnetec benzeri moligraf 10 40 yağ piyasaya veriliyor,madem bu yağlar daha iyi,reno neden servisinde bu yağı kullanmıyor.

2-piyasada bulunan 10 40 viskozite değerli yağlar da aynı API standardında,yani Amerkan Petrol Enstitüsünün (API) belirlediği (Koruma,yağlama,katkılar vs) standartlarda olduğuna göre hepsinin eşdeğer kabul edilmesi gerekmez mi? bu konuda gerek bilgisi olan,gerekse deneyim sahibi kişilerin görüşleri nelerdir? yani kısaca piyasada en çok kullanılan 10 40 yarı sentetik yağlardan hangisini tercih etmek gerekir?(Titizlik,katkı kalitesi,koruma yani tplam kalite yönünden)


_____________________________



 
168 Mesaj
23 Ekim 2006; 23:15:45 

Yukarıda yazmıştım gerçi ama sanırım okumamış arkadaş, 58ytl çok pahalı, ben benzinlikten almama rağmen 4 lt Castrol Magnetec 10w/40 yağı 45 ytl'ye aldım. Arabam da LPGli Broadway ve hiç bir şikayetim yok.

Bi arkadaş da "madem bu metal yerlere yapışma olayı iyi bi şey, aynı klasmandaki diger yaglarda neden bu olay yok?" diye sormuş. Bence diğer kaliteli yağlarda da az çok bu katkıdan vardır, ama isim hakkı denen bir şey var sonuçta, tutup da aynı reklam politikasıyla "bizimki de mıknatıslı" diye reklam yapmaz başka firmalar, ama sonuçta diğer yapların kimyasal bileşimini de bilmiyoruz, vardır onlarda da mıknatıs merak etmeyin...


_____________________________

Aradığınız imzaya şu anda ulaşılamıyor. Lütfen daha sonra tekrar deneyiniz.

The signature you have looked for cannot be reached at the moment. Please try again later.


 
3136 Mesaj
24 Ekim 2006; 0:08:17 


quote:

Orjinalden alıntı: taksoyy

Yukarıda yazmıştım gerçi ama sanırım okumamış arkadaş, 58ytl çok pahalı, ben benzinlikten almama rağmen 4 lt Castrol Magnetec 10w/40 yağı 45 ytl'ye aldım. Arabam da LPGli Broadway ve hiç bir şikayetim yok.

Bi arkadaş da "madem bu metal yerlere yapışma olayı iyi bi şey, aynı klasmandaki diger yaglarda neden bu olay yok?" diye sormuş. Bence diğer kaliteli yağlarda da az çok bu katkıdan vardır, ama isim hakkı denen bir şey var sonuçta, tutup da aynı reklam politikasıyla "bizimki de mıknatıslı" diye reklam yapmaz başka firmalar, ama sonuçta diğer yapların kimyasal bileşimini de bilmiyoruz, vardır onlarda da mıknatıs merak etmeyin...


doğru söylüyorsunda yazıyı tam okumamış olabilirsin, elf de bu tarz yağına moligraf demiş, diğer firmalarda da böyle bir yağ varsa onlarda başka bir isim verebilirler, mademki bu tarz avantajlı birşey veya birşeyse, piyasada bir pay kapma yarışı olduğuna göre...


_____________________________



805 Mesaj
24 Ekim 2006; 1:54:07 

Karbüratörlü bir otomobile tam sentetik yağ koymak gereksiz ve yanlış hiçbir karbüratörlü otomobilin kitapçığında tam sentetik yağ kullanılması gerektiği yazmaz. Bence otomobil üreticisinin önerdiği yağ en doğrusudur. Benim otomobilim karbüratörlü ford escort ve ben fabrikanın önerdiği 5-30 yağ kullanıyorum ama Erzurumda yaşasaydım buna uymaz 10-40 (yarı sentetik ) yağ kullanırdım.



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi sayınabim -- 24 Ekim 2006; 1:56:07 >


_____________________________

Aptalca bir şeyi 50 milyon kişi de söylese o hala aptalca birşeydir


 
3136 Mesaj
24 Ekim 2006; 10:09:26 

5 30 da yarı sentetik bir yağdır, tam tersi erzurum da yaşasaydın 10 40 yerine 5 30 hatta mümkünse 0 30 kullanman gerekir.çünkü 5 30, 10 40 dan daha ince bir yağdır ve soğukta akışkanlığı fazladır.bu 0 30 tam sentetik bir yağ olursa ilk çalıştırmada daha ince olacağından daha çabuk yağlama yapar ve motoru korur, erzurum gibi yerlerde helede 20 50 gibi bir yağ kullanırsanız,yağın katılaşması sonucu aracın vitesi boşta bile olsa bu katılıktan dolayı kesintisiz bir bağlantı neticesinde şanzımanla motor bağlantısı kesilmemekte ve kısa bir sürede olsa araç hareket etme meyiline girmektedir,tecrübe ile sabittir,o nedenle o tip yerlerde mümkün olduğunca motorun özelliğine göre ince yağ önerilir.

quote:

Orjinalden alıntı: sayınabim

Karbüratörlü bir otomobile tam sentetik yağ koymak gereksiz ve yanlış hiçbir karbüratörlü otomobilin kitapçığında tam sentetik yağ kullanılması gerektiği yazmaz. Bence otomobil üreticisinin önerdiği yağ en doğrusudur. Benim otomobilim karbüratörlü ford escort ve ben fabrikanın önerdiği 5-30 yağ kullanıyorum ama Erzurumda yaşasaydım buna uymaz 10-40 (yarı sentetik ) yağ kullanırdım.



_____________________________



805 Mesaj
24 Ekim 2006; 10:11:52 

Evet doğru söylüyorsun ben yanlış yazdım teşekkürler
quote:

Orjinalden alıntı: uskan

5 30 da yarı sentetik bir yağdır, tam tersi erzurum da yaşasaydın 10 40 yerine 5 30 hatta mümkünse 0 30 kullanman gerekir.çünkü 5 30, 10 40 dan daha ince bir yağdır ve soğukta akışkanlığı fazladır.bu 0 30 tam sentetik bir yağ olursa ilk çalıştırmada daha ince olacağından daha çabuk yağlama yapar ve motoru korur, erzurum gibi yerlerde helede 20 50 gibi bir yağ kullanırsanız,yağın katılaşması sonucu aracın vitesi boşta bile olsa bu katılıktan dolayı kesintisiz bir bağlantı neticesinde şanzımanla motor bağlantısı kesilmemekte ve kısa bir sürede olsa araç hareket etme meyiline girmektedir,tecrübe ile sabittir,o nedenle o tip yerlerde mümkün olduğunca motorun özelliğine göre ince yağ önerilir.






_____________________________

Aptalca bir şeyi 50 milyon kişi de söylese o hala aptalca birşeydir


 
3136 Mesaj
24 Ekim 2006; 10:23:36 

önemli değil,yardımcı olabildiysem...


_____________________________



383 Mesaj
24 Ekim 2006; 15:48:32 

fiat doblo 1.9 için hangi yağı kullanmalıyım.ve bu yağı ben kendim değiştirmek istiyorum.alyan anahtarı kaçlık almam lazım.emınonunden alacağım.otobusle gıdeceğim için gıt gel yapmayayım.


_____________________________

Üzülme.Bir şey istediğin zaman olmuyorsa ya daha iyisi olacağındandır yada olmaması gerektiği içindir.Hz.Mevlana


 
1096 Mesaj
29 Ekim 2006; 17:38:36 

galiba selenia 10w40 dizel yarı sentetik yağ ve 10.000 km de değişim olması gerekiyor..
quote:

Orjinalden alıntı: selmanla1

fiat doblo 1.9 için hangi yağı kullanmalıyım.ve bu yağı ben kendim değiştirmek istiyorum.alyan anahtarı kaçlık almam lazım.emınonunden alacağım.otobusle gıdeceğim için gıt gel yapmayayım.



_____________________________



983 Mesaj
29 Ekim 2006; 18:38:40 

benzinliklerde satılan yağlardan alsam memnun kalırmıyım.mesela opet\aygaz da 3 litsesi 13 litresi 5 milyon.lpg için satılan bu yağlar iş görürmü?


_____________________________



 
3136 Mesaj
29 Ekim 2006; 18:49:33 

arabanın durumuna göre değişir,benim önerim önceki kullandığın yağdan memnunsan değitirmemen.


_____________________________



2711 Mesaj
29 Ekim 2006; 18:55:45 

valla ne yalan söylüym bizim arabayı servise götürdük selenia marka yağ koydular araba fiat doblo bu arada fiat selenia firması ile çalişiyomuş zaten sivasta selenia marka yağ satan yok sadece serviste var ama bu ankette ben tabiiki castrol marka yağı tercih ettim ama dediğim gibi şimdi kullandığımız selenia


_____________________________

CHEVROLET CRUZE LS BEYAZ ....

DH
Eski Üyelerin Mekanı...
2005 Üyesi.

ALIŞVERİŞ yaptıklarım: Noxco DH Yönetici.


 
3136 Mesaj
29 Ekim 2006; 19:07:56 

bakım işlemlerini serviste yaptırsanız bile garantisi bittiyse aynı özelliklerdeki beğendiğiniz başka bir yağıda kullanabilirsiniz.bu tercihinize kimse karışamaz,zaten kitapçığında her firma anlaşmalı olduğu yağı sadece önerir,zorlayamaz.



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi uskan -- 29 Ekim 2006; 19:09:17 >


_____________________________



12282 Mesaj
29 Ekim 2006; 20:02:11 



bir akradaşımın castrol magnetec hakkında yazdıkları benimde kafamı karıştırdı gerçekten. ben şimdi sıfırdan yağ değiştirirken, pistonlarda kalan yağ tekrar kullanılacak ozamanyani yağ tertemiz olmuyacak yani yapışma özelliği var ya o bakımdan dedim.

biri şunu açıklasın


_____________________________


Egemenlik kayıtsız şartsız milletindir
Ne mutlu Türküm Diyene




2819 Mesaj
29 Ekim 2006; 22:24:51 

bence o yağ yani magnatec soğukken motor aksamına yapışıyordur, motora fanı açtırırsın hemen peşinden de yağı boşaltırsın sıcak sıcak hepsi akıverir...


_____________________________



 
3136 Mesaj
29 Ekim 2006; 23:16:29 

araç kullanıldıktan sonra motor hep sıcak olur, belirtildiğine göre bu yağda o şartlarda görev yaptığına göre,motor sıcakken akıp gitmesi ne kadar gerçekci olur acaba?.

quote:

Orjinalden alıntı: SeKSandDoRT

bence o yağ yani magnatec soğukken motor aksamına yapışıyordur, motora fanı açtırırsın hemen peşinden de yağı boşaltırsın sıcak sıcak hepsi akıverir...



_____________________________



12282 Mesaj
30 Ekim 2006; 0:08:55 

uskan sana içime kurt düşürdün şimdi yaaa


_____________________________


Egemenlik kayıtsız şartsız milletindir
Ne mutlu Türküm Diyene




658 Mesaj
30 Ekim 2006; 3:04:04 

hakketen ya ne güzel okudum sonuna kadar geldim
amanda castrol magnetec ne güzelmiş bende ona geçiyim içim rahat etsin derken uskan çıkıverdi

quote:

Orjinalden alıntı: Yazılımcı Online

uskan sana içime kurt düşürdün şimdi yaaa



 
3136 Mesaj
30 Ekim 2006; 9:30:29 

valla banlamanıza gerek yok ben kendi fikrimi söylüyorum,sizede mantıklı geldiki etkilendiniz,ben kendi aracımda kullanmıyorum,siz bilirsiniz.mantıklı olsaydı diğer firmalarda böyle bir uygulama yaparlardı,elf in moligraf diye bir yağı var piyasada satılan servis bu yağın düzünü kullanıyor,bilginize.Ama piyasada bu yağı (Magnetec'i) kullanan çok var, genede tercih sizin.Ben bu konudaki tesbit-duyum ve endişelerimi yukarıda detaylı bir şekilde anlatmış ve sormuştum.Konuyu teknik olarak bilen varsa vede gerekçeli açıklarsa gerekçeli olup ikna ettikten sonra ikna olmaya hazırım.



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi uskan -- 30 Ekim 2006; 9:35:48 >


_____________________________



12282 Mesaj
30 Ekim 2006; 12:13:25 


castrol'a mesaj atayım dedim süper bi uygulama yapmışlar mesaj kutusunda mesaj yazma kutusunun sınırı 500 karakter. SMS atıyon sanki


_____________________________


Egemenlik kayıtsız şartsız milletindir
Ne mutlu Türküm Diyene




65 Mesaj
31 Ekim 2006; 16:36:24 


Motor yağını değiştirince yağ filtresini de değiştirmeli miyiz? Bilen varmı acaba?


_____________________________



 
3136 Mesaj
31 Ekim 2006; 17:38:51 

kesinlikle,yağ değişimi ile birlikte yağ filtresinin değiştirilmesi gerekir,yağın 6 ayda bir değişiminde pek önerilmesede bence gene değiştirilmesi gerekir,çünkü filtrede eski yağ 250 gr kadar kalmakta oda yeni yağı bozar,bu gibi durumlarda filtre sökülüp temizlenip takılırsa bilemem ama bence uğraşmaya değmez,bu gibi durumlarda filtre kaçırabilir,içinki süzgeç yırtılabilar,bence filtre en az yağ kadar motor için hayati bir parçadır.


_____________________________



65 Mesaj
2 Kasım 2006; 13:18:03 


quote:

Orjinalden alıntı: uskan

kesinlikle,yağ değişimi ile birlikte yağ filtresinin değiştirilmesi gerekir,yağın 6 ayda bir değişiminde pek önerilmesede bence gene değiştirilmesi gerekir,çünkü filtrede eski yağ 250 gr kadar kalmakta oda yeni yağı bozar,bu gibi durumlarda filtre sökülüp temizlenip takılırsa bilemem ama bence uğraşmaya değmez,bu gibi durumlarda filtre kaçırabilir,içinki süzgeç yırtılabilar,bence filtre en az yağ kadar motor için hayati bir parçadır.



Sağolasın


_____________________________



 
179 Mesaj
13 Kasım 2006; 18:33:13 

Merhaba, Honda EuroCivic aracıma Petrol Ofisinin internet sayfasında 5W-40 Motor yağı öneriyor,
10W-40 için önerilmez diyor, Castrol internet sayfasında ise 10W-40 öneriyor.. Hangisi doğrudur, bu araçtan olanlar hangisini kullanıyor, paylaşımınız için teşekkürler..


_____________________________



 
1096 Mesaj
19 Kasım 2006; 19:46:17 


quote:

Orjinalden alıntı: eurocv

Merhaba, Honda EuroCivic aracıma Petrol Ofisinin internet sayfasında 5W-40 Motor yağı öneriyor,
10W-40 için önerilmez diyor, Castrol internet sayfasında ise 10W-40 öneriyor.. Hangisi doğrudur, bu araçtan olanlar hangisini kullanıyor, paylaşımınız için teşekkürler..


aracınız 2003 yılından önce ise 10W 40 castrol magnatec (yarı sentetik) işinizi görür ama daha yeni modelse 5W 40,ya da 0W 30 (tam sentetik) daha uygun..


_____________________________



466 Mesaj
19 Kasım 2006; 23:09:29 

OPEL kendi markasıyla kullandığı yağı var.Onu kullanıyorlar.Opel yedek parçası satan bir yere sormuştum.Aracına bundan başka bir yağ koyma demişlerdi.Belki doğru söylüyor, belki de ticaret yapıyor.


_____________________________

Topluma faydalı olmak istiyorsan doğru bildiğini paylaş.
Ben MEVLANA değilim.Adam ol da öyle gel.
2013 GRAND CMAX 1.6 TDCI AYTOZU GRİ


 
3072 Mesaj
11 Aralık 2006; 1:37:42 

yarın yag alıcam aracıma castrol alıcam en ıısı o sanırım magnatec dusundum 10w-40 var onda bı castrolun sıtesınde benıma rabama o onerıldı bu arada aracım 97 corolla gli 81.000 de 20w-50 yı onerdı bı kac arkadas sızce hangısını kullanayım?ızmırde yasıyorum bu arada kıtapcıkta fazla bısı anlamadım.


_____________________________

İmzanız kural dışıdır! || Uymanız gereken imza kurallarını okumak için tıklayınız.


3721 Mesaj
17 Temmuz 2007; 23:08:19 

hafiften hortlatmış gibi olacaz ama yeni başlık açmayayım


servis imzadaki aracıma 0w40 mobil1 yağ koyuyor. bana biraz abartı geldi normal midir bu araç için? marşa bastığım anda yaz olsun kış olsun, motor sıcak olsun soğuk olsun en fazla 2 "gır" da motor çalışıyor ve çok sessiz ve düzenli çalışıyor. yağın etkisi olur mu bu olayda? eskiden elf koyuyorlardı kışın biraz daha basmak gerekiyordu marşa.


_____________________________

Mobil imza versek?


 
122 Mesaj
18 Temmuz 2007; 11:41:25 

Merhaba bu güzel paylşım için öncelikle teşekkürler..
Ben de motor yağı konusunda deneyimlerimi aktarmak isterim.Bir önceki arabam peugeot 106 xr 1.4 97 model aracımın yağ değişimini sürekli shell 10-40 plus ile yaptım.Aracı 167.000 km de gecen sene sattım.Ve inanın o zamana kadar hiçbir motor sorunu olmadı.Yağ eksiltmedi.Saat gibi çalışıyorumuş hala.Sattığım şahıs hala bana duacı.Çok iyi bakmışsın diyor.Yeni arabamı aldığımda 2002 clio rxt 14.16 v hb i ilk bakımında yetkili servise götürdüm.Orada elf yağ koydular.Pek içime sinmemişti.Daha sonraki bakımlarında yağı kendim başka yerde değiştirdim.Gene tercihim shell 10-40 plus oldu.Bu yağdan çok memnunum.Umarım bu aracı da uzun km ler sorunsuz kullanırım.Tek çekincem şu:Aracıma lpg dönüşümü yaptım.Dönüşümden bu yana 25.000 km oldu.İki kez yaş değiştirdim.Acaba memnun olduğum yağ ile devam mı etmeli yoksa bazı markaların özellikle "lpg" li araçlar için çıkarttığı yağlar var.Onları kullanmam daha mı iyi olur?
Herkese saygılarımı sunarım...



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ctuna -- 18 Ağustos 2007; 17:06:05 >


_____________________________



9718 Mesaj
18 Temmuz 2007; 15:24:05 

Genellikle sevisler anlaştıkları en büyük kar bırakan yağ markasını tercih ederler.maalesef piyasa artları konuşmaktadır.Bu konuda MObil tam sentetik yağ daha büyük kar bırakıyorsa onu kullanırlar bu sizin aracınıza en uygun yağ demek değildir.En uygun yağ kataloğunuzda size tavsiye edilen yağdır.
Yağınıza gelince;
kullandığınız yağ kış için uygun olduğu için çok ince bir yağdır.Bu yüzden kolay çalışmaktadır ve sürtünmesi az tam sentetiktir.Sorunuzun cevabı yağın etkisidir.markası çok da önemli değil API standartında olduğu sürece vasfı önemlidir.Yanlız kullandığınız yağ motorda aşınma varsa ve bugunkü havalar gibi aşırı sıcak ise eksiltme yapabilir sık sık kontrol ediniz.Özellikle dik rampa çıkışlarında zorlana araç için daha yüksek sayılar tercih edilmelidir.Yazın 50w biten yağlar daha kullanışlıdır.Viskositesi daha fazladrı bu yüzden buharlaşma yüzdesi azdır.Eksiltmeyi daha az yapar.


quote:

Orjinalden alıntı: ccaparli

hafiften hortlatmış gibi olacaz ama yeni başlık açmayayım


servis imzadaki aracıma 0w40 mobil1 yağ koyuyor. bana biraz abartı geldi normal midir bu araç için? marşa bastığım anda yaz olsun kış olsun, motor sıcak olsun soğuk olsun en fazla 2 "gır" da motor çalışıyor ve çok sessiz ve düzenli çalışıyor. yağın etkisi olur mu bu olayda? eskiden elf koyuyorlardı kışın biraz daha basmak gerekiyordu marşa.




< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi vezir -- 18 Temmuz 2007; 15:38:32 >


_____________________________




9718 Mesaj
18 Temmuz 2007; 15:26:06 

LPG kullanan aracın LPG yağ kullanması daha doğru gözükmkele beraber kişisel deneyimleriniz de önemlidir.Aracın çalışması , performansı , ısınmma karakteristikleri belki sizi tam memnun etmeyebilir.Titiz iseniz memnun olduğunuz yağı değiştirmeyin derim.
quote:

Orjinalden alıntı: ctuna

Merhaba bu güzel paylşım için öncelikle teşekkürler..
Ben de motor yağı konusunda deneyimlerimi aktarmak isterim.Bir önceki arabam peugeot 106 xr 1.4 97 model aracımın yağ değişimini sürekli shell 10-40 plus ile yaptım.Aracı 167.000 km de gecen sene sattım.Ve inanın o zamana kadar hiçbir motor sorunu olmadı.Yağ eksiltmedi.Saat gibi çalışıyorumuş hala.Sattığım şahıs hala bana duacı.Çok iyi bakmışsın diyor.Yeni arabamı aldığımda 2002 clio rxt 14.16 v hb i ilk bakımında yetkili servise götürdüm.Orada elf yağ koydular.Pek içime sinmemişti.Daha sonraki bakımlarında yağı kendim başka yerde değiştirdim.Gene tercihim shell 14-40 plus oldu.Bu yağdan çok memnunum.Umarım bu aracı da uzun km ler sorunsuz kullanırım.Tek çekincem şu:Aracıma lpg dönüşümü yaptım.Dönüşümden bu yana 25.000 km oldu.İki kez yaş değiştirdim.Acaba memnun olduğum yağ ile devam mı etmeli yoksa bazı markaların özellikle "lpg" li araçlar için çıkarttığı yağlar var.Onları kullanmam daha mı iyi olur?
Herkese saygılarımı sunarım...



_____________________________




 
352 Mesaj
19 Temmuz 2007; 12:34:13 

93 model 1.6 xl corollama 20-50 mi yoksa 10-40 yağmı koymam lazım arkadşlar?


_____________________________



9718 Mesaj
20 Temmuz 2007; 9:27:36 

aracın eskimiş olduğunu göz önüne alarak 20-50 tavsiye ederim sıcak yaz günlerinde yağ eksiltmezsiniz.Yanlız kışın eksi dereceler başladığında çalıştırmada sorun yaşayabilirsiniz.Kısın eksi 5 , eksi10 derecelerde 10w veya 5w ile başlayan yağ daha iyi olur.


quote:

Orjinalden alıntı: murattrm

93 model 1.6 xl corollama 20-50 mi yoksa 10-40 yağmı koymam lazım arkadşlar?



_____________________________




21 Mesaj
29 Temmuz 2007; 11:51:46 

2004 focus aracıma mobil 1 0w 40 uygulamamda problem olur mu cevaplarınızı bekliyorum..


_____________________________

" STAY OUT OF THE ROAD, IF YOU WANT TO GROW OLD"


1769 Mesaj
10 Ağustos 2007; 4:05:36 

araba boştayken gitmesi vs imkansızdır. hiç inandırıcı gelmedi bana.

quote:

Orjinalden alıntı: uskan

5 30 da yarı sentetik bir yağdır, tam tersi erzurum da yaşasaydın 10 40 yerine 5 30 hatta mümkünse 0 30 kullanman gerekir.çünkü 5 30, 10 40 dan daha ince bir yağdır ve soğukta akışkanlığı fazladır.bu 0 30 tam sentetik bir yağ olursa ilk çalıştırmada daha ince olacağından daha çabuk yağlama yapar ve motoru korur, erzurum gibi yerlerde helede 20 50 gibi bir yağ kullanırsanız,yağın katılaşması sonucu aracın vitesi boşta bile olsa bu katılıktan dolayı kesintisiz bir bağlantı neticesinde şanzımanla motor bağlantısı kesilmemekte ve kısa bir sürede olsa araç hareket etme meyiline girmektedir,tecrübe ile sabittir,o nedenle o tip yerlerde mümkün olduğunca motorun özelliğine göre ince yağ önerilir.





_____________________________


Thy Majesty


 
32 Mesaj
18 Ağustos 2007; 10:17:54 

Değerli dostlar,1988 model üstten eksantrikli benzinli opel kadett aracım için bir firma 15W-40 diğer firmalar ise 10W-40 motor yağı önermekteler.Servis ise her iki yağın da kullanılabileceğini söyliyor.zmirde ikamet ediyorum.Motorun sağlığı açısından hangi yağı kullanmalıyım?.15W-40 ile 10W-40 arasında çok önemli fark var mıdır?
Yanıtlar için şimdiden teşekkürler.


_____________________________



703 Mesaj
18 Ağustos 2007; 16:20:25 

vezir ve türbilans arkadaşım hanginiz cevaplarsınız ikinizinde bilgisinden eminim

benim sorum şu aracım tempra 2.0 ie 16v cat selenia yağ kullanıyorum ama aracımı her kullanıp park ettiğimde motor kaputunun altından yağ yakımş gibi koku geliyor çalışıtırp baktım egzosttan bir değişklik göremedim yani normal aracımı benzinde kullanıyorum.sizce bir sorun olabilirmi yağ yakma veya herhangi bişey.araç kullanılmazken bir koku falan yok kullanıp geldiğimde ortaya çıkıyor kullanırkende kenara çekip bakıyorum koku var
saygılarımla


_____________________________

İmza


 
122 Mesaj
18 Ağustos 2007; 17:07:49 

Cevabınız için teşekkür ederim...Sanırım shell 10- 40 helix plus ile devam edeceğim yoluma...
Saygılar..


_____________________________



9718 Mesaj
20 Ağustos 2007; 16:54:42 

aracınıza yağ koyarken etrafa biraz dökmüşler ve motor blogunun üstünde kaldı ise , böyle sıcak havalarda özellikle,motordan koku gelebilmektedir.Ben çok eski araba kullandım hepsinde benzer problemler vardı, yağı koyanların başına dikilip çevreye damlatmaması için tedbir almakta kayda var .


Eksozdan çıkan bir yağ varsa bundan emin olmak için temiz bir kağıt peçeteyi yaklaştırıp eksoz çıkışına bastırırsanız (çok yakıyorsa rolantide de yanmış yağ kalıntısı birikir) bu yanmış ama içinde partikül olan yağ buharı kağıt mendile çıkacaktır.Bu menzile bakıp koklamak hatayı sıfırlar.


quote:

Orjinalden alıntı: yakamozcuk

vezir ve türbilans arkadaşım hanginiz cevaplarsınız ikinizinde bilgisinden eminim

benim sorum şu aracım tempra 2.0 ie 16v cat selenia yağ kullanıyorum ama aracımı her kullanıp park ettiğimde motor kaputunun altından yağ yakımş gibi koku geliyor çalışıtırp baktım egzosttan bir değişklik göremedim yani normal aracımı benzinde kullanıyorum.sizce bir sorun olabilirmi yağ yakma veya herhangi bişey.araç kullanılmazken bir koku falan yok kullanıp geldiğimde ortaya çıkıyor kullanırkende kenara çekip bakıyorum koku var
saygılarımla




< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi vezir -- 20 Ağustos 2007; 17:37:30 >


_____________________________




9718 Mesaj
20 Ağustos 2007; 16:56:43 


quote:

Orjinalden alıntı: ctuna

Cevabınız için teşekkür ederim...Sanırım shell 10- 40 helix plus ile devam edeceğim yoluma...
Saygılar..

en güzel yağ aralıklı olanlarından biri , yazın eksiltmiyorsa yola devam


_____________________________