Şimdi Ara

SUBARU-XV Kullananlar Kulübü!!! (238. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
4 Misafir - 4 Masaüstü
5 sn
12.029
Cevap
198
Favori
983.292
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
19 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 236237238239240
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • İstanbul da yıl boyunca ortalama 3 haftada bir il içi, 3 ayda bir de il dışı geziler düzenliyoruz.
    İlla ki Duster araçla sınırlı değil.

    XVsiyle katılmak isteyen arkadaşları bekleriz.

    Offroad
    Piknik/Mangal vs

    Duster Offroad Türkiye



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Carsever -- 28 Eylül 2015; 19:27:18 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Akşam aracı teslim almaya gittiğimde biraz daha düşük (640-TL.) fatura çıkarttılar. Boyada bir kaç küçük noktaya da ücretsiz rötuş yaptılar. Açıkçası genel olarak servis kalitesini ve müşteri ilişkilerini beğendim. Türk kahvelerini de tavsiye ederim

    Hava filtresi ibretlik bir haldeydi neredeyse tamamen siyah vaziyetteydi. Ayrıca ne kadar doğru bilmiyorum motul marka yağların tedariğinde sıkıntı oluyormuş gümrükde takılıyor vs. Türkiye'de hiçbir yetkili servisin elinde yok dediler o yüzden TOTAL 0w20 kullandılar. Aracı servisten teslim aldıktan sonra bir 20 km kadar kullandım motor daha sessiz ve araç daha atak oldu sanki. Bakımın ve değişen yağın yakıt tüketimine etkisi ne olacak zamanla göreceğim. Şu an için ilk bakımı atlatmış olmanın huzuru içerisindeyim.




  • Ezik işte bırakın eğleniyor zavallı :))

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Elfredy kullanıcısına yanıt
    Sizin hikaye gerçekten enteresan. Herhangi bir şehirli kullanıcı aracını ömründe bir kaç defadan fazla bu şekilde 2200 metre rakıma ve yol olmayan yerlere sürmez. Sizi ve cesaretinizi gerçekten takdir ettim :) Bu gibi parkurlarda off-road amaçlı kullanmak için araçlarda ciddi modifikasyonlar yapıyorlar. Özellikle Subarunun ABD forumlarında bir çok örneği var. Motorun 2 litre olanlara kıyasla daha az güce sahip olduğu bir gerçek. Fakat yüksüz olarak dik yokuşlarda yolda bırakacak kadar bir durumun yaşanması beni de şaşırttı açıkçası. Lastikler tutunmada bir sıkıntı yaşatmadıysa, asfalt veya toprak arazi olsun aracın çekiş gücünde bir farklılık olmaması gerekir diye düşünüyorum. Ben de aracımı zaman zaman 1700 metre rakımlara kadar (asfalt ve stabilize araç yolu) kullanıyorum ve çekişte bir düşüş hissetmiyorum. XV'de muhtemelen aracın açısını (burun ile kıç arasındaki açıyı) belirleyen bir algılayıcı bulunuyor. Bu algılayıcıdan alınan veriye göre motor ve şanzıman davranış biçimi bilgisayar tarafından düzenleniyor diye düşünüyorum. Bu sebepten belirli açıların üzerinde aracın davranışı tamamen değişiyor. Aynı durumu deniz seviyesinde çok çok dik bir yokuşta beton yolda ben de yaşamıştım. Forumda da daha önce paylaşmıştım. Bence araç rampanın dikliğine göre hız ve devire müdahale ediyor. Konu hakkında somut bilgisi olan varsa paylaşırsa güzel olur.




  • firpir F kullanıcısına yanıt
    Araç yüksüz değildi. 2 erkek önde ve 3 bayan arkada ve 1.5 yaşındaki kızım ile birlikteydim. Yani yaklaşık benimle birlikte 300 350 kilo arası insan ve 30 50 kilo arası bagaj vardı. Aşağı yukarı aynı seyler dıger araba da da vardı tabi onunla karşılaştırınca problem oldu zaten. Belki insanları indirsem daha iyi gidecekdi bilmiyorum. Bugün aklıma birşey geldi onu denemedim sanırım rampalarda. Araba ile giderken gazı kökleyince devir 3 4 binlerde oluyor. Hızlı bir şekilde gazı bırakıp tekrar basınca 5500 kere çıkıyor. Bunu yapsam iş görürmüydü bilmiyorum denemek lazım. Çok sık böyle anlar bulamam belki ama kışın aracın AWD sistemini çok sık hatta her yola çıktığımda test etmiş Olacağım benim için önemli olan kısmı orası çünkü dediğim gibi yayla veya böyle zeminin bozukluğundan Kaynaklı off road yollarına pek girilmez ama kış Şartları her zaman karşımıza çıkacaktır. Önemli olan Aracın kış Performansı. Ki benim gibi kışın işim olmadıkça her hafta kayağa giden biri için kış Performansı çok önemli. 4 adet nokian marka kış lastiği aldım kargoda su an geldikten sonra artık Kışı bekleyeceğiz

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: subie

    quote:

    Orijinalden alıntı: Carsever

    Güzel bir yazı ve gezi olmuş.
    Tebrikler.

    Umarım bu yazıdan sonra, hâlâ Duster ile XV yi kıyaslayanlar olmaz.

    Duster (Xtrail ile aynı çekiş sistemleri) arazide XVden iyidir

    Düz zeminde bile doğru düzgün gidemeyen Duster ile Xv arazi kıyaslaması yapmadan önce izlenmesi gereken görüntü;

    www.youtube.com/watch?v=rUIpiTcmWNs

    Carsever kardeşim kusura bakmada bu güzel olmuş allahını seversen dusterin neyini övüyorsun bilmediğimiz bir araç olsa eyvallah sınırı sınıfı belli bir araç bizim burda renaultun yan sanayisi derler halk arasında renault neyki yan sanayisi o olsun özür dilerim ama dayanamadım seninkisi benim doğan slx e abs klima filan taktırıp sonrada nasıl ederde bir lancia integrale ćift turbo motor bulurum,nasıl takarız yerine alıştıririz diye sanayi ustalarının kafasının etini yemem gibi birşey ne yaparsan yap duster dusterdir isterse düz duvara çıksın halkın gözünde durum değişmez satmaya kalktığında slx yani naçiz görüşüm katılmayabilirsin 😊

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Elfredy kullanıcısına yanıt
    Evet aracınız boş değilmiş :) O zaman aynı yük koşullarında benzer diklikte beton veya asfalt bir yolda da aracın aynı şekilde davranması beklenir. Denemek ve görmek lazım. Aslında burada önemli olan aracın ürettiği tork değeri. Üretilen tork, aracı o açıda ve yük koşullarında yukarıya taşır ya da taşımaz. Basit bir statik hesabı bile bunu bize söyler ama gerçek hayatta işler bu kadar dolay olmuyor tabii ki. Arkaplanda aracın motor, şanzıman ve awd sistemleri arasında nasıl bir etkileşim var bunu bilmiyoruz. XV çok güvenli bir otomobil olmak dışında mükemmel bir yetişkin oyuncağı. Karda ben de Geolandar lastiklerle herkes gibi bir kaç deneme yaptım. Çok keyifli. Kış lastiği ile bu durum daha da zevkli hale gelecektir :)
  • quote:

    Orijinalden alıntı: xv 46


    quote:

    Orijinalden alıntı: subie

    quote:

    Orijinalden alıntı: Carsever

    Güzel bir yazı ve gezi olmuş.
    Tebrikler.

    Umarım bu yazıdan sonra, hâlâ Duster ile XV yi kıyaslayanlar olmaz.

    Duster (Xtrail ile aynı çekiş sistemleri) arazide XVden iyidir

    Düz zeminde bile doğru düzgün gidemeyen Duster ile Xv arazi kıyaslaması yapmadan önce izlenmesi gereken görüntü;

    www.youtube.com/watch?v=rUIpiTcmWNs

    Carsever kardeşim kusura bakmada bu güzel olmuş allahını seversen dusterin neyini övüyorsun bilmediğimiz bir araç olsa eyvallah sınırı sınıfı belli bir araç bizim burda renaultun yan sanayisi derler halk arasında renault neyki yan sanayisi o olsun özür dilerim ama dayanamadım seninkisi benim doğan slx e abs klima filan taktırıp sonrada nasıl ederde bir lancia integrale ćift turbo motor bulurum,nasıl takarız yerine alıştıririz diye sanayi ustalarının kafasının etini yemem gibi birşey ne yaparsan yap duster dusterdir isterse düz duvara çıksın halkın gözünde durum değişmez satmaya kalktığında slx yani naçiz görüşüm katılmayabilirsin 😊

    Ben Duster, XVden iyidir demiyotum, elbette hiçbir konuda kıyaslanamaz.
    Sadece, yaklaşma açıları, kaba saba araziye vurulabilişi ve yüksek toeku ile, arazide XVden daha iyi iş çıkatttığını söylüyorum.
    Ama ne yazık ki, "önyargı kurbanı toplumumuz" bunu kabul edemiyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • the wade kullanıcısına yanıt
    Sollama sinyali dediğiniz tek dokunuşta 3 sinyal vermesi ise bunu yapıyor, diğer dediklerinize aynen katılıyorum. Birde sürücü kapısındaki bazı düğmeler ışıklı bazıları değil, acaba benim araçta mı problem var? Normali mi böyle, garip gerçekten...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • uguroz76 U kullanıcısına yanıt
    Sollama sinyali yok diye biliyorum. Nasıl Çalışıyor bilgi verebilirmisin

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: uguroz76

    Sollama sinyali dediğiniz tek dokunuşta 3 sinyal vermesi ise bunu yapıyor, diğer dediklerinize aynen katılıyorum. Birde sürücü kapısındaki bazı düğmeler ışıklı bazıları değil, acaba benim araçta mı problem var? Normali mi böyle, garip gerçekten...

    Evet varmış ben de dün akşam denediğimde farkettim
  • Elfredy kullanıcısına yanıt
    Sinyal koluna hafif dokunup bıraktığınızda 3 defa sinyal verip duruyor, özel bir ayar filan yapmadım.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Duster-XV oldu Duster-Forester.. Elma-armut kıyaslaması iken elma-karpuz kıyaslamasına dönüştü...

    Acaba her iki aracın ağırlıkları ve de yere bastıkları alan aynı mı ? Peki 4 lastiğin köşeleri oluşturduğunu düşünürsek işgal ettikleri alan aynı mı ?
    Motor beygir + tork eğrileri, şanzıman, diferansiyel oranları birbirine eşit mi ?
    Lastiklerinin diş yapısı aynı mı yani örneğin her ikisinde de A/T lastik mevcut mu yoksa Duster'da A/T, Forester'da ise asfalt lastiği olarak fabrikanın taktıkları mı mevcut ?
    Ya şöförler, birbirlerine eşitler mi tecrübe ve refleks açısından ?

    Yolun şartlarına baktım, sert yapılı, çamuru biraz fazla olan bir yol, kelime anlamı olarak off-road denebilir fakat off-road camiası için en abartılı ihtimalle soft off-road yolu olur; dikkat edin, parkur bile olmaz... Bir zamanlar Grand Cherokee kullanırdım, kış lastikleri varken bunun kadar çamurlu olmayan bir yere girmiştim, araba kayıyordu, Jeep Grand Cherokee, Duster kadar bile değilmiş demek ki...

    Lütfen bu anlamsız kıyaslamaya artık bir son verin...

    Bakım ücretlerini takip edenlere : Geçtiğimiz hafta ilk bakımı yaptırdım ( 15.000 km. ), İstanbul-Bayraktar.. Fiyat aynı....



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi caretta9 -- 29 Eylül 2015; 9:17:24 >




  • uguroz76 U kullanıcısına yanıt
    Benim aracım 2013 model ama 2013 ün son ayında üretildiğinden 2014ler ile aynı. ancak ben öyle bişey olduğunu farketmedim. bu akşam bi daha bakacağım.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: caretta9

    Duster-XV oldu Duster-Forester.. Elma-armut kıyaslaması iken elma-karpuz kıyaslamasına dönüştü...

    Acaba her iki aracın ağırlıkları ve de yere bastıkları alan aynı mı ? Peki 4 lastiğin köşeleri oluşturduğunu düşünürsek işgal ettikleri alan aynı mı ?
    Motor beygir + tork eğrileri, şanzıman, diferansiyel oranları birbirine eşit mi ?
    Lastiklerinin diş yapısı aynı mı yani örneğin her ikisinde de A/T lastik mevcut mu yoksa Duster'da A/T, Forester'da ise asfalt lastiği olarak fabrikanın taktıkları mı mevcut ?
    Ya şöförler, birbirlerine eşitler mi tecrübe ve refleks açısından ?

    Yolun şartlarına baktım, sert yapılı, çamuru biraz fazla olan bir yol, kelime anlamı olarak off-road denebilir fakat off-road camiası için en abartılı ihtimalle soft off-road yolu olur; dikkat edin, parkur bile olmaz... Bir zamanlar Grand Cherokee kullanırdım, kış lastikleri varken bunun kadar çamurlu olmayan bir yere girmiştim, araba kayıyordu, Jeep Grand Cherokee, Duster kadar bile değilmiş demek ki...

    Lütfen bu anlamsız kıyaslamaya artık bir son verin...

    Bakım ücretlerini takip edenlere : Geçtiğimiz hafta ilk bakımı yaptırdım ( 15.000 km. ), İstanbul-Bayraktar.. Fiyat aynı....

    Evet, geziletimizde Cherokeler de çamura saplanıyor.
    Dusterla çekiyoruz.

    Duster hafif karoserin avantajını özellikle balçık çamurda yaşıyor. Kayıp gidebiliyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • the wade kullanıcısına yanıt
    İki ayrı servise sordum, bu özellikler Türkiye'deki versiyonlarda yok dediler. Kullanım klavuzunda 27nci sayfada fonksiyonlar tablosunda bahsediliyor, ama yok diyorlar, kabul etmekten başka çare yok.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: uguroz76

    Bilgilendirmeler için teşekkürler. Benim sony telefonda mirrorlink menüde zaten var. Usb ile bağlayıp telefondan mirrorlink çalıştırdığımda aygıt bulunamadı diyor. Arabanın sisteminde mirrorlink hep pasif görünüyor. Bazı özellikler bazı ülkelerde kısıtlandığı için olabilir diye düşünüyorum.

    Ben de bir arkadaşımın Xperia Z3'ü ile denedim, hem USB hem de Bluetooth ile. Ancak Mirrorlink aktif olmadı. Sizin de dediğiniz gibi fabrika çıkışında kapalı. Bana bayiden söylenen henüz Türkiye için anlaşmaya varılmamış, varıldığında yüklenebilecekmiş.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi bartman -- 29 Eylül 2015; 11:07:06 >
  • Ben arkadaşların paylaşımlarından ve kendi tecrübelerimden şöyle bir kanıya vardım. Araç yokuşun durumuna(eğim vs.) ve diğer parametrelere göre devir ve şanzımanı kendi ayarlıyor. Evimizin önünde çok dik bir yokuş var, her sabah çıkıyorum. Gaza ne kadar bassam da, önceden hız alsam da araba onyokuşu 2500 devir ve sabit hızda çıkıyor. Önceki manuel aracımla kıyaslarsam onda gaza yüklenmek tepki verirken Xv de farketmiyor. Araç bildiğini okuyor. Yalnız bu hızlanmaya gücü yetmiyor anlamında değil kesinlikle. Öyle olsa o yokuşta dur kalk yapamam. Durup kalktığımda da aynı hıza çıkıyorum ancak yükselmiyor. Bu yazılımsal bir şey olabilir. Sizlerin dik yokuş tecrübenizden de aynını anlıyorum. Araç zorlu yerlerde arazi şanzımanı ya da şanzıman modları olmadığından kendina ayarlıyor ve hareket ediyor. Hani arkadaşın dediği 0,5. Vites gibi.
    Güç ile ya da tork ile olacağını düşünmüyorum, mutlaka çekişe etkisi var ancak dün kullandığımız Isuzu 4x4 pick up turbosuz dizel motoruyla 80 bg civarı güç üretiyor ve arazide sıkıntı yaratmıyor. İlk fırsatta arazide denemek istiyorum.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Elfredy

    Benim aracım 2013 model ama 2013 ün son ayında üretildiğinden 2014ler ile aynı. ancak ben öyle bişey olduğunu farketmedim. bu akşam bi daha bakacağım.

    Benim araç daha 2aylık. Yani iç makyajı geçirmiş model. Sanırım direksiyondaki tuş dizilimlerinde de farklılıklar var. Eskilerde belki yoktur.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yolgezer_7k Y kullanıcısına yanıt
    Yanlız şöyle bir durum var. Bu dediğinizin doğru olma ihtimali var hatta yüksek. Ancak gezimizde bir rampada düz giderek çıkamadım araba durdu durunca geri aldım ve zik zak yaparak çıkmaya başladım ancak çıktı. Dolayısıyla bir motor gücü sorunu olma ihtimali de var. Ama o durduğunda D vitesindeydim zik zak yaptığımda L vitesine almıştım. Ama L vitesinde de giderken önce düz gidiyordum sonra aşırı zorlanınca zik zak çizmeye başladım. Yani güçsüz olduğu anlar da olabiliyor gibi duruyor.
  • 
Sayfa: önceki 236237238239240
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.