Şimdi Ara

Nissan NOTE

Bu Konudaki Kullanıcılar:
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
5.216
Cevap
55
Favori
800.750
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • xxlboy kullanıcısına yanıt
    Merhaba,

    Benzer bir sorun bende de oldu ve çözdüm, uzun bir hikaye... :)
    Bir gün sabah, önceki geceden parkettiğim arabama bindim, kontağı açtım ve çok tuhaf şekilde normalde motor çalışmadan önce çalışmaması gereken fan çalışmaya başladı, göstergede anahtar işareti yanıp sönüyordu. Marşa bastım, motor çevirmeye çalışıyor 1 sn ama tekrar bırakıyordu. 3-5 kere denedim, arabayı çalıştıramadım. Aklıma akü geldi, havalarda soğumaya başlayınca "herhalde akü gücünü kaybetti" diye düşündüm. Eve çıktım, evden multimetreyi aldım, akünün voltajını vs. ölçtüm, akü gayet normal görünüyordu. Sigortaları tek tek çıkarıp kontrol ettim. Sonra sorunu kendim çözümeyeceğimi düşünüp bir tane oto elektrikçisi çağırdım. Adam geldi, aküye baktı, arabanın elektrik aksamında bakmadık yer bırakmadı. Problemi bulamadı. Daha sonra sorunun anahtarlardan kaynaklanabileceğini, anahtarlardaki devrenin bozulmuş olabileceğini söyledi, ve arabanın yedek anahtarını da alıp anahtarcıya kontrol ettirmeye götürdü. Ertesi gün, 2 kişi geldiler, arabayı bilgisayara bağladılar. Bilgisayarda ECU'ya(Beyine) bağlanamadıklarını, o nedenle sorunun ne olduğunu bilmediklerini söylediler. Sonra ekteki resimde kırmız okla görünen arabadaki sigorta tablasına (röle kutusu, sigorta kutusu da deniyor) baktılar, kokladılar yanık var mı diye, sonra tekrar yine birşey bulamayıp yerine taktılar. Arabayı dükkana çekip detaylıca bakalım dediler. Fiyat olarak ne çıkar dedim, en az 600 TL en fazla 1500 TL olur dediler. Ben de içime sinmedi 20 TL verip gönderdim adamları. Bunca zaman 1 kere bile sorun çıkarmayan araba nasıl olurda 1 gecede böyle bir sorun yaratabilir diye düşünürken aldım elime alet takımını kendim inceleyeyim dedim. Bir yerde kesin birşey çıkmıştır, kopmuştur diye düşündüm ve önce aküyü, sonra o sigorta tablasını çıkarttım.

    Sigorta tabyasının altında küçük bir sigortaya giren kahverengi bir kablonun kopmuş olduğunu gördüm. Kablo her nasıl olduysa oksitlenmiş ve havada soğuyunca kopmuş, zaten bir gün öncesinde kaloriferi açmıştım, demekki çok ani soğuyunca koptu, yada ben öyle düşünüyorum. Neyse küçük sigorta kutusu vidalı olmadığından kabloyu kutuya takamadım, kabloları sigortasız şekilde bantladım ve fan durdu, araba çalıştı. O küçük sigorta kutusunu aradım oto elektrikçilerde ancak bulamadım. Ben de evlerde avizelerin elektrik kablolarını girdiği 2 giriş 2 çıkışlı bir vidalı tutturgaç buldum. Bir şekilde kabloları sıkıca tekrardan tutturdum ve sorunumu 1 tl'ye çözdüm.

    Forumdan diğer note sahibi arkadaşlar, araçlarıyla ilgili sorunları ve varsa çözümlerini yazabilirlerse oldukça faydalı olacağını düşünüyorum. Selamlar




  • Merhaba,

    Benzer bir sorun bende de oldu ve çözdüm, uzun bir hikaye... :)
    Bir gün sabah, önceki geceden parkettiğim arabama bindim, kontağı açtım ve çok tuhaf şekilde normalde motor çalışmadan önce çalışmaması gereken fan çalışmaya başladı, göstergede anahtar işareti yanıp sönüyordu. Marşa bastım, motor çevirmeye çalışıyor 1 sn ama tekrar bırakıyordu. 3-5 kere denedim, arabayı çalıştıramadım. Aklıma akü geldi, havalarda soğumaya başlayınca "herhalde akü gücünü kaybetti" diye düşündüm. Eve çıktım, evden multimetreyi aldım, akünün voltajını vs. ölçtüm, akü gayet normal görünüyordu. Sigortaları tek tek çıkarıp kontrol ettim. Sonra sorunu kendim çözümeyeceğimi düşünüp bir tane oto elektrikçisi çağırdım. Adam geldi, aküye baktı, arabanın elektrik aksamında bakmadık yer bırakmadı. Problemi bulamadı. Daha sonra sorunun anahtarlardan kaynaklanabileceğini, anahtarlardaki devrenin bozulmuş olabileceğini söyledi, ve arabanın yedek anahtarını da alıp anahtarcıya kontrol ettirmeye götürdü. Ertesi gün, 2 kişi geldiler, arabayı bilgisayara bağladılar. Bilgisayarda ECU'ya(Beyine) bağlanamadıklarını, o nedenle sorunun ne olduğunu bilmediklerini söylediler. Sonra ekteki resimde kırmız okla görünen arabadaki sigorta tablasına (röle kutusu, sigorta kutusu da deniyor) baktılar, kokladılar yanık var mı diye, sonra tekrar yine birşey bulamayıp yerine taktılar. Arabayı dükkana çekip detaylıca bakalım dediler. Fiyat olarak ne çıkar dedim, en az 600 TL en fazla 1500 TL olur dediler. Ben de içime sinmedi 20 TL verip gönderdim adamları. Bunca zaman 1 kere bile sorun çıkarmayan araba nasıl olurda 1 gecede böyle bir sorun yaratabilir diye düşünürken aldım elime alet takımını kendim inceleyeyim dedim. Bir yerde kesin birşey çıkmıştır, kopmuştur diye düşündüm ve önce aküyü, sonra o sigorta tablasını çıkarttım.

    Sigorta tabyasının altında küçük bir sigortaya giren kahverengi bir kablonun kopmuş olduğunu gördüm. Kablo her nasıl olduysa oksitlenmiş ve havada soğuyunca kopmuş, zaten bir gün öncesinde kaloriferi açmıştım, demekki çok ani soğuyunca koptu, yada ben öyle düşünüyorum. Neyse küçük sigorta kutusu vidalı olmadığından kabloyu kutuya takamadım, kabloları sigortasız şekilde bantladım ve fan durdu, araba çalıştı. O küçük sigorta kutusunu aradım oto elektrikçilerde ancak bulamadım. Ben de evlerde avizelerin elektrik kablolarını girdiği 2 giriş 2 çıkışlı bir vidalı tutturgaç buldum. Bir şekilde kabloları sıkıca tekrardan tutturdum ve sorunumu 1 tl'ye çözdüm.

    Forumdan diğer note sahibi arkadaşlar, araçlarıyla ilgili sorunları ve varsa çözümlerini yazabilirlerse oldukça faydalı olacağını düşünüyorum. Selamlar
  • Arkadaşlar dilim döndüğünce Note mu anlatmaya çalıştım daha fazla kişi tarafından bilinmesi için.

    https://www.youtube.com/watch?v=dema_b9JLTM&t=6s
  • Arada bu aracı almak isteyenlerin soruları oluyor. bir durum değerlendirmesi yapmamda fayda var. 2008 model tekna 1,5 dci aracımla yola devam ediyorum. 185 000 de iken satmayı planlıyordum(Haziran 2016). Çok da gönülsüzdüm. Bir kaç müşteri ilgilendi sonra da kilometresinin fazla olmasından dolayı vazgeçtiler. fiyat performans oranı iyi bir araç için en az 70 000 TL yi gözden çıkarmam gerekecekti. Çok da uygun bulamadım. Şu an 220 000 deyim. düzenli bakımlarını (yağ, filtre vb) ve değişmesi gerekenleri (balata, poryo, baskı balata, triger vb) gerçekleştiriyorum. Harici problemle karşılaşmadım.
    Hız tutkunu değilseniz çok tasarruflu (şehirler arası 900 - 1000 km / 45 L) ve seri bir aile aracı, sakin kullanımda (90-105 km/s)çok mümkün.
    Henüz amortisör değişmedim.
    Hız tutkunuz varsa diğer araçlar gibi yakıyor.
    Hacim sıkıntısı hiç çekmedim.
    Hiç bir şehirlerarası yolda yükten ya da çekmemesinden dolayı 4e düştüğümü bilmiyorum.
    Yeni satın alacak arkadaşların düzenli bakımları yapılmış dizellerini düşünmelerinde fayda var.
    iyi bir renault ustası hemen hemen tüm dertlerini çözebiliyor.
    tüm note kullanıcılarına iyi sürüşler dilerim.




  • Merhabalar. 2011 1.5 dci Tekna 82000 km deki aracımın Debriyaj seti+Debriyaj bilyası(rulmanı) orjinal parçalar ile değişimini yaptırdım. Sormuştum ama forumdan cevap gelmemişti. Birilerinin işine yarar belki, benim gibi bir çok türk ve yabancı siteden araştırmak zorunda kalmasın diye yazayım dedim.
    2011 1.5 DCİ 90 Hp Euro 5 araçlar için orijinal Debriyaj seti LUK. Ancak bulunması çok sıkıntılı. Aşağıda oem kodlarını verdiğim Renault ürünleri bizim araçlar için uygun.
    7701478779-7701476180-Valeo 828012 DEBRİYAJ SETİ
    306200650R DEBRİYAJ BİLYASI(RULMANI)

    Debriyaj seti komple değişim için harcadığım tutarı da yazayım.
    180 TL Debriyaj seti
    100 TL Debriyaj Rulmanı
    35 TL 3 lt Castrol 80W Şanzıman Yağı
    160 TL işçilik
    TOPLAM: 475 TL. Araç vites geçişleri rahatladı ve Debriyaj inanılmaz yumuşadı. Nissan Yetkili servisi aynı işlem için 1500 TL istedi, o kadar pazarlık yapmama rağmen en son 1350 TL dediler. Fiyat neredeyse 3 katı.

    Ayrıca K9K 1.5 dci motor Nissan Note Hava filtresi- 8200399214(Mais) 10TL .......... Serviste de aynısı takılıyor.
    Yağ filtresi 8200274858-8200278927(Mais) 10TL.
    Garantisi de bittikten sonra artık serviste işlem yaptırma gereği duymuyorum.

    Umarım yararlı olur. HERKESE HAYIRLI SÜRÜŞLER




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ukubat

    quote:

    Orijinalden alıntı: hadisonsoru

    Note undan memnun kalmayıp da satan var mı arkadaşlar herkes ilan vermiş gibi olmuş yanlış anlaşılmasın.
    İhtiyaçlar zamanla değişir tabiki buna göre araba ihtiyacı da doğar bu çok doğal.
    Ancak gerçekten kronik veya canından bezdiren bir sorun yaşayan varsa da bilgilendirme amaçlı yazsın.Satıcı - müşteri ilişkisine dönmesin olay.Yardımlaşma devam etsin.

    Note'umu ilk çıktığında aldım tam 10 yıl kullandım. 10 yıl bizim ülkemiz için uzun bir zaman.
    Genelde 3-4 senede bir araba değiştirme hastalığımız var.
    Arabayı satıp 2016 model yeni bir Avrupa araba aldım fakat sattığımada çok pişman oldum. Keşke bir 5 sene daha kullansaydım diyorum.
    Çünkü bakım harici hiç bir arıza yada sorun yaşamadım. Ayrıca Note'a alışan biri o sınıftaki diğer arabalarda rahat edemiyor.
    Şu an aldığım aracı 10 sene sorunsuz kullanırmıyım bilmiyorum.

    2007 model 1.4 benzinliyi , 1.5 yaşında iken aldım ve 5 sene kullandım.
    Araç 100bin oldu diye satıp, yeni kasa çıkar çıkmaz alacaktım.iş arkadaşıma sattım, 1 ay bekledim, yeni kasa uçuk fiyata çıktı diye kızdım almadım.
    Cruze Sedan aldım,3 sendir bende kullanıyorum ama hala ararım Note'mi. Ondaki rahatlığı Sedan araçta bulamadım.
    Nissan Türkiyeye ettiğim küfürler burdan Japonyaya köprü olur, ben Cruzu aldım, 15 gün sonra Note'leri 10 bin ucuzlattılar satılmadı diye.




  • tahaeray kullanıcısına yanıt
    Hocam arkadaş 2014 model almış onlarda pack diye birşey yok 2012 de bir önceki kasaya makyajla birlikte 103 beygir olanlar ve hız sabitleyici olanlar pack olarak geçiyor
  • pentolit kullanıcısına yanıt
    http://nissan-europe.epc-data.com/

    buraya şase numarasını girip bulabilirsiniz. çoğu parçanın kodu çıkıyor
  • merhaba arkadaşlar

    E12 K9K 1.5dci aracımı aldığımdan beri 4 ay süre ve 10 bin km yol geçti, kısaca bir değerlendirme yapayım:

    * aracı alır almaz bakımlarını yaptırıp bir tık geniş lastik almıştım, lastik farkının faydasını çok gördüm
    * izmir-ankara-izmir / izmir-antalya-izmir / izmir-muğla-izmir gibi şehirlerarası yollar
    * ve her gün işe gidip gelme, metroya gidip gelme gibi kısa şehir içi yollarda kullandım
    * aracı çoğunlukla eco modu açık kullandım, uzun yollarda cruise control ile yürüdüm
    * buna göre aracın ilk kalkışı ve 1250 - 2750 devir arası torku inanılmaz, gerçekten atak bir motoru var
    * en verimli yakıtı 1750-2250 devir aralığında yakalıyorum, ancak tabii ki vites önemli
    * bir depo 40lt yaklaşık 180 liraya doluyor ve karma kullanımda 700km kadar gidiyor, yani km : 25 krş
    * aracın beyni üzerindeki bakım aralıkları 30bin km, ancak nedense ülkemizde 10bin km deniyor
    * tam sentetik yağın da 30bin km bakım aralığı verdiğini düşünürsek, bakımları 15binde bir yaptırmak kafi diye düşünüyorum
    * motor hava filtre girişi açık, bu yüzden çok kirleneceğini düşünmüştüm ama geçen gün baktığımda gayet iyi durumda idi
    * aynı şeyi klima filtresi için söyleyemeyeceğim, onu da kontrol ettim, inanılmaz kirlenmiş, sanırım hava giriş yeri kötü
    * yağını elle kontrol ettiğimde sağlıklı derecede akışkan olduğunu görüyorum
    * hatırlatayım, orijinal renault motoruna orijinal elf 5w30 dpf yağ kullanıyorum
    * aracın ön fren disklerini ve balatalarını da bosch katalogdan kod belirleyip getirtip taktırmıştım, süper yapmışım
    * klima aldığımda iyi çalışıyordu hatta ilk kullanımlarda hasta etmişti, ancak iki ayda verimi düştü, kontrol ettireceğim
    * uzun yol kullanımlarında olsun şehir içi kullanımlarında olsun ben rahat ettim, şoför konforu güzel bir araç
    * ses yalıtımı pek çok dizele göre çok iyi, öyle ki ses konusunda tek şikayet ettiğim şey yan aynalar üzerindeki sinyal camlarının çıkardığı ses
    * arabayı tek başıma / eşimle birlikte / ailecek / yüklü olarak her şartta kullandım, peformansından çok memnun kaldım

    belki kısa bir süre geçti, ancak iyi ki almışım dediğim bir araç maşallah, ALLAH cümlemize selamet versin





  • 1.5DCI Dizel Note sahipleri kemikli vites geçişlerinden ve özelikle geri vitese geçişte sıkıntı yaşıyorsanız mutlaka şanzıman yağınızı değiştirtin epey fark oluyor o sert geçişler yumuşacık oluyor bizim araçlara 75W80 sentetik yağ koyuluyor 2,5 Litre alıyor bilginize..
  • Selam arkadaşlar
    27 aydır severek kullandığım bir Almera'm vardı. 1 ay önce gece olduğu ve ışıklandırma olmadığı için yol çalışmasını farketmeyerek sollama yapınca aracın altını bir taşa çarptım ve şanzıman ile motor hasar gördü. Çok şükür daha vahim bir netice olmadı. araba'nın parçları geciktikçe yeni arayışlara girdim ve hiç aklımda olmasa da Nissan'dan memnun olduğumdan yeni modellerine baktım.
    Dün Note'u test ettim. İnanılmaz bir araç... zaten daha önce çeşitli forumlardan yorumları okumuştum. Sağolsun babamın da nakit desteği ile almera'nın parçalarını beklemek yerine dün sipariş verdik. salı günü 1.6 Note tekna'ma kavuşuyorum.

    Sayın Erkal Özsoy sizinle bu konu ile ilgili telefon görüşmesi yapmıştık.. Bundan sonra da görüşmeye devam edelim.

    Tolga KABACA
    www.tolgakabaca.com




  • slmlr herkese
    twingonote kardeşim aramıza hoşgeldin
    bloglar çok gzl bence en gzl kararı vermişsin nissan note u tercih ederek
    benimde almadan önce epey kabarık bir listem vardı işin içinden çıkamam zannediyordum ta ki note ile deneme sürüşü yapana kadar. o andan itibaren note u araştırmaya başladım ve 10 ekim itibariyle aldım. arabadan çok memnunum şu an 1500 km de geçenlerde 1000 km kontrolüne gittim tabiki hiçbir sıkıntısı yok! teknolojik özelliklerine bayılıyorum; bir sürü ufak ama kullanımı kolaylaştırıp maximum zevk veren bi hale dönüştüyor!
    yakıt tüketimi konusunda bir sorum olucak bnmki şu an şehir içi 7,9-8,0 lt arası yakıyor. sizinkine göre nasıl ben çok düşük buluyorum daha doğrusu bundan önceki 2006 model 206 ımdan çok daha az yakıyor. herkesin yeni arabaları hayırlı olsunnote kullanıcılarınında arabalarıyla güzel günler geçirmelerini temenni ederim




  • follow me home olarak o özelliği ilk citroende duymuştum.arkadaşlar selektör yapıp kontağı kapatınca oluyor demişlerdi noteda
  • Zaten biz Note kullanıcıları fren tutmadığı için sürekli önümüzdeki araca çarpıyoruz.
  • 80-90 km ile gidersem tüketimim 4 litre civarı. Şehiriçi şehirdışı karışık ortalama 4.4. Yollarda iniş çıkış çok fazla olduğundan ve kış lastiği taktığımdan beri ortalama 4.6. Şehirçi kullanımım da 6 litre civarı ama hep kısa mesafeler ve en fazla 50 km yapılabildiği içindir.
  • 2800 km lik karadeniz gezisi sonrasında arabamla ilgili izlenimlerimi paylaşmak istiyorum.
    arabam 1.6 manuel benzinli.
    Yolculuğun neredeyse tamamında klima açıktı ve genelde 120 civarı hızla kullandım.
    2 yetişkin 1 çocuk ve dolu bagajla yakıt tüketimim 5.8-6.0 lt arası değişti. Gerek çok zorlu
    bazı yayla yollarında gerekse de uzun rampalarda hiç sıkıntı çekmedim çok şükür.
    Hele Orduda 5 kişiyle gittiğimiz yayla şenliği yolunu görmeniz lazımdı :) Dönüştede bagaja yüklediklerim
    gerçekten inanılmazdı :)
    Sonuç olarak her şartta kullanılabilecek tam bir aile arabası olduğunu bir kez daha tecrübe etmiş oldum.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: GhosTon


    quote:

    Orijinalden alıntı: UnderMind

    Nissan Note 2008 1.5 dizel arabamın 50000km bakımı için Ankaradaki servisleri aradım Baykoçlar 307TL+110TL(Enjektör temizliği yapılırsa) Messan 398TL (Enjektör temizliği dahil) BMS 400-450Tl fiyat söyledi. Bu enjektör temizliği nereden çıktı? Ne işlem yaparlar? Bilgisi olan var mı?

    Enjektor temizligini bende merak ediyorun yakita koyulan katkilardan onerir misiniz

    Nette biraz araştırdımda 2 şekilde temizliği yapıyorlar. Birincisi enjektörleri sökerek ki benim istemediğim tür. İkincisi ise dışarıdan hortumlarla yakıt filitresine temizliyici bağlayarak arabayı çalıştırıp temizlemek. Bu arada bir üçüncüsü var. Bir depo yakıta enjektör temizleyicisi koyarak temizlemek. Marka olarak bir kaç marka var ama benim alımda kalan Wurth. Fabrikadaki folkliftlere bu markanın şanzıman yağına konulan katkısını kullanıyoruz. Makinaların rahatladığını söylüyorlar. Servise hafta sonu gidecem gibi. Ozaman enjektör temizliği daha netleşir.




  • Sıfır araçla ilgili olarak, özellikle kaymak gibi park yerleri veya gecenin sessizliğinde ön taraftan sanki helezon yay sesi veya problemli amortisör sesi geliyor. Rahatsız edici değil ama başına gelen var ise çözümü gerçekleşti mi?
  • 1.4 tekna iyidir , şiddetle tavsiye ederim.Performansı felan düşük değildir.
    5,5 yıl kullandım. Yakın mesafe uzun yola (200-250 km.lik) defalarca gittim.
    Araba full dolu yüklü iken bile rahatça seyahat ettik.
    Tam bir şehiriçi arabasıdır.Benzinde üzmez,ferahlıkta üstüne yoktur.Tıklım tıkış araçta bunalmazsınız.
    yayla gibi ferahtır ve insanın içini sıkmaz.
    Temiz ,az km yapmış Dizel bulunabilse,gözü kapalı al.Ama illa dizel diye takılma, 1.4 motorlu teknada rahatlıkla alınır.
    Ekim ayında sattığımda,100 TL benzin ile 280-300 km yol yapıyordum şehiriçinde (istanbul).
  • quote:

    Orijinalden alıntı: nebula72

    Merhaba NOTE dizel kullanan arkadaşlar, yol ve motor sesini aldığı söyleniyor. Hatta uzun yolda rahatsız edici olduğunu yazmış bazı kişiler sizin tecrübeleriniz nedir?

    Peugeot 206 dan kat be kat iyi yalıtımı var.B sınıflarından daha sessiz C sınıfına yakın yalıtımı var.Ama 140 tan sonra motor sesi artıyor çünkü 5 ileri vites var devir yüksek kalıyor hız yüksekken.Uzun yolda B sınıfı araçlardan daha az yoruyor o kesin.
  • 2013 yeni note tekna kullanıyorum klimanın soğutmasında bir sıkıntı yok
    eski aracım 2011 c3 tü c 3 e göre çok çok iyi
  • 
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.